Waarheid.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar dat is dus het probleem, je wordt als vee behandeld en dan krijg je ook beestachtig gedrag, maar zolang ze het als een groep blijven benaderen wordt het nooit wat.

Hou op, joh. Het is juist lachwekkend als volwassen mensjes ‘kakkerlakken’ gaan roepen. Echt nog nooit mee gezeten.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:26 schreef Zorro het volgende:
Jezelf Joden noemen en dan verbaasd zijn dat er Jodenliedjes worden gezongen
Dan is "kakkerlakken" tegen Feyenoorders veel kwalijker, dat is niet zelf gekozen en gewoon schelden.

Ik heb ook altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als iemand boven de 12 “pisvee” zegt ja.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Hou op, joh. Het is juist lachwekkend als volwassen mensjes ‘kakkerlakken’ gaan roepen. Echt nog nooit mee gezeten.
Hamassen en spelers doodwensen is toch van een hele andere orde. Niet dat ze in Amsterdam zo braaf zijn of zo.

Pisvee, hoerenveen, kakkerlakken, neuzen, halve duitsersquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb ook altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als iemand boven de 12 “pisvee” zegt ja.

“FC neuzenvreugd”quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Pisvee, hoerenveen, kakkerlakken, neuzen, halve duitsers

ik ook niet maar er staat hier wel watquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Zijn er opnames van wat er gezongen is? Ik kan me niet herinneren iets gehoord te hebben tijdens de wedstrijd.
https://www.telegraaf.nl/(...)ivisie-duel-met-ajax (gratis)quote:Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas’, ’alle Joden moeten dood’, ’Samen verbranden zij Joden, want Joden branden het best’, ’Schop, schop, schop ze neer, schop die Joden neer’ en ’Steven Bergwijn vieze vuile kankerjood ga maar lekker dood’

Football culture maakte ooit een teletekst ranglijst met kutnamen, oa met Sperma Rottedarmquote:Op maandag 22 augustus 2022 17:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Pisvee, hoerenveen, kakkerlakken, neuzen, halve duitsers

Ben wel benieuwd of Ajax dan wel welkom gaat zijn in Eindhoven. We weten allemaal dat spreekkoren bij topwedstrijden iets is dat er eenmaal is, en ook altijd aanwezig is geweest. Kan me weinig voorstellen dat ze niet iets kunnen vinden (in retrospect) dat door de Ajax aanhang is gezongen dat niet door de beugel kan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Hou op, joh. Het is juist lachwekkend als volwassen mensjes ‘kakkerlakken’ gaan roepen. Echt nog nooit mee gezeten.
Hamassen en spelers doodwensen is toch van een hele andere orde. Niet dat ze in Amsterdam zo braaf zijn of zo.

Ach ja. Wat moet je er mee als een geuzennaam wordt omarmd door de supporters van de tegenstander. Ik vind die Hamas en gas verwijzing te ver gaan, maar verder vind ik het vooral zielig en kinderachtig dit soort liedjes en leuzen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ook niet maar er staat hier wel wat
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ivisie-duel-met-ajax (gratis)

Helaas hebben we het quotum voor de eeuwen 1900-2000 al gehaald qua "een beetje op z'n tijd"quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:37 schreef Caland het volgende:
Een beetje antisemitisme op zijn tijd moet best kunnen.

De supporters klagen ook niet he.quote:Op maandag 22 augustus 2022 18:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach ja. Wat moet je er mee als een geuzennaam wordt omarmd door de supporters van de tegenstander. Ik vind die Hamas en gas verwijzing te ver gaan, maar verder vind ik het vooral zielig en kinderachtig dit soort liedjes en leuzen.

Dat besluit werd in Rotterdam genomenquote:Op maandag 22 augustus 2022 18:22 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of Ajax dan wel welkom gaat zijn in Eindhoven. We weten allemaal dat spreekkoren bij topwedstrijden iets is dat er eenmaal is, en ook altijd aanwezig is geweest. Kan me weinig voorstellen dat ze niet iets kunnen vinden (in retrospect) dat door de Ajax aanhang is gezongen dat niet door de beugel kan.
Overigens altijd wel typisch. Ik was erbij toen er voor het laatst Feyenoord-supporters in de Arena mochten komen. Ik heb nog nooit zo weinig spreekkoren gehoord bij de wedstrijd omdat (bijna) iedereen wel aanvoelde dat alles zou worden aangegrepen om met uitsupporters te stoppen. Het besluit om ermee te stoppen stond toch op voorhand al vast omdat je die wedstrijd nooit kan beperken tot geen enkel spreekkoor.

quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:37 schreef Caland het volgende:
Een beetje antisemitisme op zijn tijd moet best kunnen.

Nee je moet je gewoon gedragen zo simpel is het. Bovendien is het ook gooien van bekers met pis etc.quote:Op maandag 22 augustus 2022 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
Gaat Halsema nu ook zo streng optreden tegen daadwerkelijk antisemitische zaken, vrijwel uitsluitend komende uit de hoek van doorgedraaide islamieten?
Het antwoord weet ik al, dan kijk ze gewoon weg.
PSV moet nu ook gewoon de Ajax fans gaan weren. Anders is het competitievervalsing.

Gebeurt andersom toch net zo goed. Zou het wel begrijpen als PSV bij het eerste de beste spreekkoor (‘kankerboeren’ of ‘alle boeren zijn homo’s’ oid) dan ook zegt; nou, dan jullie ook niet meer.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee je moet je gewoon gedragen zo simpel is het. Bovendien is het ook gooien van bekers met pis etc.

In Woke-land kan schelden met Homo natuurlijk ook niet meer en ook de boeren hebben het al zo zwaar. Lijkt me een prima reactie als daar vanuit Eindhoven zo op gereageerd wordt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Gebeurt andersom toch net zo goed. Zou het wel begrijpen als PSV bij het eerste de beste spreekkoor (‘kankerboeren’ of ‘alle boeren zijn homo’s’ oid) dan ook zegt; nou, dan jullie ook niet meer.
Is niet dat het daardoor gerechtvaardigd is hoor, maar ik denk wel dat er nu sneller deze reactie ontstaat.

Je moet je gewoon gedragen geldt ook voor figuren die op basis van religie Joodse mensen belagen. Waardoor Joden in Amsterdam niet meer overal een keppeltje durven te dragen. Om nog maar te zwijgen over het geweld tegen homo's.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee je moet je gewoon gedragen zo simpel is het. Bovendien is het ook gooien van bekers met pis etc.

Waar ik me aan erger is dat het met religie niks te maken heeft. "Alle joden moeten dood" (al is dat nou ook niet direct een erg hoogdravende tekst) betekent in deze context "gewoon" alle ajax supporters. Net als dat "Alle boeren moeten dood" tegen PSV echt niet tegen alle boeren gericht is.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je moet je gewoon gedragen geldt ook voor figuren die op basis van religie Joodse mensen belagen. Waardoor Joden in Amsterdam niet meer overal een keppeltje durven te dragen. Om nog maar te zwijgen over het geweld tegen homo's.
En wie zegt dat spreekkoren net zoveel pijn doen als een mishandeling, die heeft duidelijk nog nooit een paar tikken gehad.

Ook dat. Je kan het immers niet los zien van het feit dat ze zichzelf ook joden noemen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Waar ik me aan erger is dat het met religie niks te maken heeft. "Alle joden moeten dood" (al is dat nou ook niet direct een erg hoogdravende tekst) betekent in deze context "gewoon" alle ajax supporters. Net als dat "Alle boeren moeten dood" tegen PSV echt niet tegen alle boeren gericht is.
Maar omdat het om het woord Joden gaat noemen ze het ineens antisemitisch en dat is volslagen onzin.

Zie hier de hypocrisie van links.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook dat. Je kan het immers niet los zien van het feit dat ze zichzelf ook joden noemen.
Maar dat is nu precies waarom ik die huichelachtige Halsema zo veracht. Ze is slim genoeg om te weten hoe het zit. Maar ze treedt nu even doortastend op. Maar Joden die zich onveilig voelen kunnen de tering krijgen, want de dreiging komt daar van een minderheid die moet worden doodgeknuffeld.

Dat is natuurlijk helemaal waar. Helaas is het een beetje een zieke wereld geworden. Lastige is wanneer je uitsupporters wel/niet gaat weren. Ik zou het met Halsema eens kunnen zijn, maar dan moet je vanuit de KNVB richtlijnen/sancties gaan vastleggen en dat bewaken.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]

Dat is wel ontzettend onhygiënisch. Beter laat men de supporters voor de wedstrijd een potje knokken op een veldje langs de snelweg.quote:Op maandag 22 augustus 2022 20:03 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |