abonnement Unibet Coolblue
pi_205652708
Bezorger op 10 minuten gemist ;(
Dag langer wachten op mijn vaatwasser. Ik wil hem nununuNUUUUUU :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:37:41 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652737
Foodello pakket binnen



*O* soms niet bewust dat het om meer dan 1 ging, dus heb nog meer dan ik dacht ook _O-
pi_205652738
Fijn @Lonaa dat je iig iets meer uitgeslapen bent. Nou was dat volgens mij ook niet heel moeilijk na de voorgaande nachten, maar toch.. veel succes met de to do lijst vandaag!

@Tele6 yey voor beter voelen! Hopelijk ook reuk snel terug. En goed van je teamleider!

Ik sliep al om 22.00 :o _O_ wel beetje onrustige nacht, paar keer wakker. Maar ook wel weer redelijk snel in slaap steeds. Beter dan de 2x 2.5u of de 1x 5u van gister en eergister!

Ik had vanalles op to do lijst voor vandaag, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin, dus ik ben lekker EKs vanaf gistermiddag aan het terugkijken en dan straks dat van vandaag. Laatste week vakantie en ik had een week extra (wat eigenlijk ook de bedoeling was, week eerder al vrij zijn) toch wel heel fijn gevonden, want merk dat ik eigenlijk nu al wel met m'n hoofd toch wat bij volgende week al zit. Helaas volgende week alweer vanalles op programma incl een hertentamen van het vak waar ik coördinator van ben, dus kan echt niet nog een week eraan plakken. Nouja. Proberen nog even 5 dagen te genieten ipv alweer na te denken over volgende week :).
pi_205652744
@gcjoel KitKat chuncy popcorn :o dat klinkt lekker!
pi_205652754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef gcjoel het volgende:
Foodello pakket binnen

[ link | afbeelding ]

*O* soms niet bewust dat het om meer dan 1 ging, dus heb nog meer dan ik dacht ook _O-
Lol, amateur :+

Leuke bestelling en prima houdbaar toch? *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:41:28 #7
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:38 schreef vlindertje89 het volgende:
@:gcjoel KitKat chuncy popcorn :o dat klinkt lekker!
Ja ben ook benieuwd, probleem is wel dat als ze lekker zijn ze waarschijnlijk nergens te koop zijn _O-
pi_205652760
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef gcjoel het volgende:
Foodello pakket binnen

[ link | afbeelding ]

*O* soms niet bewust dat het om meer dan 1 ging, dus heb nog meer dan ik dacht ook _O-
Wat leuk! Ik wil ook Foodello'en. Want ik heb gelukkig niet voor honderden euro's aan voorraad gekocht gisteren. Er kan altijd meer bij.
Spoilers!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:42:00 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205652765
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:20 schreef Blues het volgende:

[..]
Op zich hoeft ie alleen maar 3 uurtjes in een kassahuisje te zitten. Dat zou kunnen.

Maar.. wat ik net ook al zei tegen m is, dat als er in het wandelbos bijv een hert gesignaleerd is, moeten de honden die daar los mogen aan de lijn.
Daarvoor is er een zwaar hek met een bord HONDEN AAN DE LIJN op wielen die dan voor een ingang gerold moet worden.
Dat is vrij zwaar en lijkt me niet verstandig.
Hij denkt er nog ff over na ;)
ja, je wilt vooral niet dat de wond in de vaatwand waar ze door naar binnen zijn gegaan weer open gaat.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:42:01 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652766
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Lol, amateur :+

Leuke bestelling en prima houdbaar toch? *O*
Haha ja ik heb het echt bij die 30 euro minimum gehouden.
Alles is goed houdbaar ja *O*
pi_205652787
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat leuk! Ik wil ook Foodello'en. Want ik heb gelukkig niet voor honderden euro's aan voorraad gekocht gisteren. Er kan altijd meer bij.
Oh ja, dat wilde ik nog vragen. Wat voor dingen koop je dan in Duitsland?
Ik zou best een keer naar Kleve willen rijden gewoon om het een keer meegemaakt te willen hebben :+ en ik weet dat de fressnapf daar de animonda carny blikken goedkoper heeft dan ik ze hier kan bestellen (de Duitse versie v bitiba nog goedkoper, maar dat kun je alleen laten bezorgen op Duits adres) maar alleen voor het kattenvoer haal ik de benzinekosten er niet uit. Dus wat moet ik daar dan halen wat me geld gaat schelen? *)
pi_205652789
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn @:Lonaa dat je iig iets meer uitgeslapen bent. Nou was dat volgens mij ook niet heel moeilijk na de voorgaande nachten, maar toch.. veel succes met de to do lijst vandaag!

@:Tele6 yey voor beter voelen! Hopelijk ook reuk snel terug. En goed van je teamleider!

Ik sliep al om 22.00 :o _O_ wel beetje onrustige nacht, paar keer wakker. Maar ook wel weer redelijk snel in slaap steeds. Beter dan de 2x 2.5u of de 1x 5u van gister en eergister!

Ik had vanalles op to do lijst voor vandaag, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin, dus ik ben lekker EKs vanaf gistermiddag aan het terugkijken en dan straks dat van vandaag. Laatste week vakantie en ik had een week extra (wat eigenlijk ook de bedoeling was, week eerder al vrij zijn) toch wel heel fijn gevonden, want merk dat ik eigenlijk nu al wel met m'n hoofd toch wat bij volgende week al zit. Helaas volgende week alweer vanalles op programma incl een hertentamen van het vak waar ik coördinator van ben, dus kan echt niet nog een week eraan plakken. Nouja. Proberen nog even 5 dagen te genieten ipv alweer na te denken over volgende week :).
Leven in het hier en nu *O*

Herkenbaar wel hoor. Ik kijk ook vaak verder vooruit dan nodig is. Of maak me net wat te druk. Vanmorgen gewerkt voor een ander team, op papier leek het een route met lastige cliënten maar ze bleken gewoon heel aardig te zijn en alles liep op rolletjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:46:32 #13
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat leuk! Ik wil ook Foodello'en. Want ik heb gelukkig niet voor honderden euro's aan voorraad gekocht gisteren. Er kan altijd meer bij.
Alleen het ding bij Foodello is wel dat het in principe bijna over datum is.
Dus als voorraad wel minder handig.

Maar die jam en kokosroom zijn bijvoorbeeld nog minstens tot 2023 houdbaar volgens de datum ( en dus ook nog ruim daarna)
Dus daar het meeste een beetje op uitgezocht wel.
pi_205652802
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Leven in het hier en nu *O*

Herkenbaar wel hoor. Ik kijk ook vaak verder vooruit dan nodig is. Of maak me net wat te druk. Vanmorgen gewerkt voor een ander team, op papier leek het een route met lastige cliënten maar ze bleken gewoon heel aardig te zijn en alles liep op rolletjes.
Ja, daar ben ik inderdaad erg goed in. Dat verder vooruit kijken dan nodig is en me te druk maken dan, dat leven in het hier en nu wat minder :P
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:47:50 #15
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, daar ben ik inderdaad erg goed in. Dat verder vooruit kijken dan nodig is en me te druk maken dan, dat leven in het hier en nu wat minder :P
Alvast je volgende vakantie plannen en daar naar uitkijken! *O*
pi_205652850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Alleen het ding bij Foodello is wel dat het in principe bijna over datum is.
Dus als voorraad wel minder handig.

Maar die jam en kokosroom zijn bijvoorbeeld nog minstens tot 2023 houdbaar volgens de datum ( en dus ook nog ruim daarna)
Dus daar het meeste een beetje op uitgezocht wel.
Ik doe niet zo aan houdbaarheidsdata eigenlijk :+ Al die dingen op jouw foto zijn nog ruim na de datum prima eetbaar wat mij betreft.

Maar goed, het is niet zo dat ik dingen nodig heb ofzo. Het enige dat ik denk nodig te hebben is ene pakje nori en gecondenseerde kokosmelk.
Spoilers!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:53:07 #17
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205652854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat leuk! Ik wil ook Foodello'en. Want ik heb gelukkig niet voor honderden euro's aan voorraad gekocht gisteren. Er kan altijd meer bij.
Hadden ze nog bijzondere dingen? Mooie stukjes BBQ-voer enzo?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205652855
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh ja, dat wilde ik nog vragen. Wat voor dingen koop je dan in Duitsland?
Ik zou best een keer naar Kleve willen rijden gewoon om het een keer meegemaakt te willen hebben :+ en ik weet dat de fressnapf daar de animonda carny blikken goedkoper heeft dan ik ze hier kan bestellen (de Duitse versie v bitiba nog goedkoper, maar dat kun je alleen laten bezorgen op Duits adres) maar alleen voor het kattenvoer haal ik de benzinekosten er niet uit. Dus wat moet ik daar dan halen wat me geld gaat schelen? *)
Kom ik op terug. Ik moet even moed verzamelen om de keuken in de gaan om te bekijken wat ik allemaal heb gekocht.
Spoilers!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:54:48 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652865
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik doe niet zo aan houdbaarheidsdata eigenlijk :+ Al die dingen op jouw foto zijn nog ruim na de datum prima eetbaar wat mij betreft.

Maar goed, het is niet zo dat ik dingen nodig heb ofzo. Het enige dat ik denk nodig te hebben is ene pakje nori en gecondenseerde kokosmelk.
Nee met dit soort producten doe ik er ook niet moeilijk over. Maar ik ga er ook weer geen jaarvoorraad van inslaan als de datum binnen 1 maand verloopt. Zou het ook zonde vinden als het wel minder lekker wordt.
Door deze tactiek nu vooral nuttige dingen gekocht en niet alleen lekkers, ook wel een pluspunt _O-
pi_205652870
Ik heb echt al 20x een mandje gevuld met op Foodello. Maar kom elke keer tot de conclusie dat ik gewoon een lading zooi aan het bestellen ben die ik helemaal niet nodig heb om aan het bedrag te komen. En dat dan voor een paar aanbiedingen die toevallig wel handig zijn.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:57:48 #21
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef Myraela het volgende:
Ik heb echt al 20x een mandje gevuld met op Foodello. Maar kom elke keer tot de conclusie dat ik gewoon een lading zooi aan het bestellen ben die ik helemaal niet nodig heb om aan het bedrag te komen. En dat dan voor een paar aanbiedingen die toevallig wel handig zijn.
Met de korting van Cat kan dat gewoon *O*
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:57:51 #22
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205652901
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef Myraela het volgende:
Ik heb echt al 20x een mandje gevuld met op Foodello. Maar kom elke keer tot de conclusie dat ik gewoon een lading zooi aan het bestellen ben die ik helemaal niet nodig heb om aan het bedrag te komen. En dat dan voor een paar aanbiedingen die toevallig wel handig zijn.
LOL
Dit had ik ook
pi_205652905
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Alvast je volgende vakantie plannen en daar naar uitkijken! *O*
Ja, dat is lastig :+
Ik begin per september één dag in de week bij uni in Amsterdam. Dan heb ik ook nog één dag in de week bij uni in Leiden, en drie dagen in de week bij uni in Utrecht. Vanaf 7 september geef ik 7 weken lang elke woensdagavond en donderdagochtend werkgroepen in Amsterdam, en daarna één week niet, en dan volgt nieuwe blok en ik weet nog niet welk onderwijs ik daarin kan geven. Voor Utrecht moet ik eind november twee onderzoeksprojecten afgerond hebben, wat betekent sowieso 1 rapport en 2 artikelen, en bij voorkeur ook nog 1 a 2 andere artikelen (want als niet af, moet ik dat daarna in eigen tijd doen). En ik kan nog niet goed inschatten hoe haalbaar dat is. Misschien dat ik de helft van het rapport en de artikelen volgende week al heb liggen na m'n twee geblokte schrijfdagen, maar de kans is ook groot dat dat niet zo is :+ en dat ik dus tm eind november gewoon heel hard moet werken om alles af te krijgen.

Kerstvakantie, die staat wel vast. Neem allebei de weken dan. Maar dat voelt nog zooooo ver weg!
Maar ik probeer wel om tussen nu en kerst toch wel iets vrij te nemen nog, als enigszins haalbaar. Al is het twee keer een lang weekend oid.. en misschien valt het erg mee bij Utrecht en kan ik gewoon nog een weekje vrij in de tentamenweek bij Amsterdam oid. Of van donderdagmiddag tot woensdagmiddag een keer ofzo.
pi_205652909
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh ja, dat wilde ik nog vragen. Wat voor dingen koop je dan in Duitsland?
Ik zou best een keer naar Kleve willen rijden gewoon om het een keer meegemaakt te willen hebben :+ en ik weet dat de fressnapf daar de animonda carny blikken goedkoper heeft dan ik ze hier kan bestellen (de Duitse versie v bitiba nog goedkoper, maar dat kun je alleen laten bezorgen op Duits adres) maar alleen voor het kattenvoer haal ik de benzinekosten er niet uit. Dus wat moet ik daar dan halen wat me geld gaat schelen? *)
Wc papier, keukenrollen en badkamer producten zijn een stuk goedkoper. Bakspullen heb je veel meer keus. En in mijn herinnering ook vlees, meer keuze en goedkoper.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205652925
Ze hebben ook allerlei hartstikke interessante vegan producten in Duitsland. Was laatst naar de DM gefietst, allerlei vegan worstjes gekocht. :D
Dat is niet echt jouw ding @vlindertje89 maar misschien zit er toch wat bij qua biologische/gezonde artikelen.

En als je naar Kleve rijdt, kom je dan eerst hier op de koffie? *G* *G* O+
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:01:45 #26
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205652938
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:57 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, dat is lastig :+
Ik begin per september één dag in de week bij uni in Amsterdam. Dan heb ik ook nog één dag in de week bij uni in Leiden, en drie dagen in de week bij uni in Utrecht. Vanaf 7 september geef ik 7 weken lang elke woensdagavond en donderdagochtend werkgroepen in Amsterdam, en daarna één week niet, en dan volgt nieuwe blok en ik weet nog niet welk onderwijs ik daarin kan geven. Voor Utrecht moet ik eind november twee onderzoeksprojecten afgerond hebben, wat betekent sowieso 1 rapport en 2 artikelen, en bij voorkeur ook nog 1 a 2 andere artikelen (want als niet af, moet ik dat daarna in eigen tijd doen). En ik kan nog niet goed inschatten hoe haalbaar dat is. Misschien dat ik de helft van het rapport en de artikelen volgende week al heb liggen na m'n twee geblokte schrijfdagen, maar de kans is ook groot dat dat niet zo is :+ en dat ik dus tm eind november gewoon heel hard moet werken om alles af te krijgen.

Kerstvakantie, die staat wel vast. Neem allebei de weken dan. Maar dat voelt nog zooooo ver weg!
Maar ik probeer wel om tussen nu en kerst toch wel iets vrij te nemen nog, als enigszins haalbaar. Al is het twee keer een lang weekend oid.. en misschien valt het erg mee bij Utrecht en kan ik gewoon nog een weekje vrij in de tentamenweek bij Amsterdam oid. Of van donderdagmiddag tot woensdagmiddag een keer ofzo.
Krijg hier al bijna paniek van dit alleen al lezen. Pff ik ben dan toch altijd wel blij met mijn beteknisloze kantoorbaan. :D
pi_205652952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:00 schreef Tele6 het volgende:
Ze hebben ook allerlei hartstikke interessante vegan producten in Duitsland. Was laatst naar de DM gefietst, allerlei vegan worstjes gekocht. :D
Dat is niet echt jouw ding @:vlindertje89 maar misschien zit er toch wat bij qua biologische/gezonde artikelen.

En als je naar Kleve rijdt, kom je dan eerst hier op de koffie? *G* *G* O+
Hoe ver is dat fietsen voor jou? Ik heb wel eens gekeken naar de trein vanuit Arnhem, volgens mij naar Emmerich. Weet eigenlijk niet of die nog in bedrijf is, en dan sjouw ik me alsnog een breuk. Fietsen is mij wat te ver
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:04:59 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205652964
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:57 schreef vlindertje89 het volgende:

Of van donderdagmiddag tot woensdagmiddag een keer ofzo.
Wat ongelooflijk specifiek dit :D :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:05:32 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205652968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe ver is dat fietsen voor jou? Ik heb wel eens gekeken naar de trein vanuit Arnhem, volgens mij naar Emmerich. Weet eigenlijk niet of die nog in bedrijf is, en dan sjouw ik me alsnog een breuk. Fietsen is mij wat te ver
Ja, die is nog in gebruik. Zit een Aldi vlakbij het station in Emmerich.
pi_205652979
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:55 schreef Myraela het volgende:
Ik heb echt al 20x een mandje gevuld met op Foodello. Maar kom elke keer tot de conclusie dat ik gewoon een lading zooi aan het bestellen ben die ik helemaal niet nodig heb om aan het bedrag te komen. En dat dan voor een paar aanbiedingen die toevallig wel handig zijn.
Hoort dat niet standaard bij online shoppen? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205653014
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, die is nog in gebruik. Zit een Aldi vlakbij het station in Emmerich.
Dank, dan ga ik eens kijken (wanneer de temperatuur te handelen is. Ben al weer naar binnen gevlucht
We have far more in common than that which devides us..
pi_205653053
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe ver is dat fietsen voor jou? Ik heb wel eens gekeken naar de trein vanuit Arnhem, volgens mij naar Emmerich. Weet eigenlijk niet of die nog in bedrijf is, en dan sjouw ik me alsnog een breuk. Fietsen is mij wat te ver
De dichtstbijzijnde DM is een kleine 15 km fietsen. Mooie route dus ik deed het graag. En het viel me mee hoe heuvelachtig het was, omdat je soort van met de heuvelrug mee fietst dus je hoeft maar één keer omhoog ^O^

Er rijdt inderdaad nog steeds een boemeltje vanuit Arnhem naar Duitsland, ik wil die trein ook nog eens nemen gewoon omdat ie bestaat :)
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:16:51 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205653055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe ver is dat fietsen voor jou? Ik heb wel eens gekeken naar de trein vanuit Arnhem, volgens mij naar Emmerich. Weet eigenlijk niet of die nog in bedrijf is, en dan sjouw ik me alsnog een breuk. Fietsen is mij wat te ver
De RE19 rijdt. ¤9 ticket is helaas pas vanaf de grens geldig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205653056
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat ongelooflijk specifiek dit :D :D :D
Ja, ik geef op woensdagavond en donderdagochtend dus werkgroepen, dus dat is de enige manier om bijna een week vrij te kunnen zijn in september of oktober, op de tentamenweek van Amsterdam na :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:01 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Krijg hier al bijna paniek van dit alleen al lezen. Pff ik ben dan toch altijd wel blij met mijn beteknisloze kantoorbaan. :D
Ja, ik dus ook, dat is het onhandige :+ maar het komt vast allemaal goed uiteindelijk!

Thanks ook @Kaatje1 en @Tele6 voor de tips! Ik eet niet per se alleen maar vegan, maar heb ook niks tegen vegan, eet best regelmatig dingen die dat zijn. En een vriendinnetje en haar vriend eten wel vegan, dus zou evt ook wat voor haar mee kunnen nemen dan, dus goede tip! En als ik idd keer die kant op ga zal ik je berichtje sturen Tele! *)
pi_205653081
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik geef op woensdagavond en donderdagochtend dus werkgroepen, dus dat is de enige manier om bijna een week vrij te kunnen zijn in september of oktober, op de tentamenweek van Amsterdam na :+
[..]
Ja, ik dus ook, dat is het onhandige :+ maar het komt vast allemaal goed uiteindelijk!

Thanks ook @:Kaatje1 en @:Tele6 voor de tips! Ik eet niet per se alleen maar vegan, maar heb ook niks tegen vegan, eet best regelmatig dingen die dat zijn. En een vriendinnetje en haar vriend eten wel vegan, dus zou evt ook wat voor haar mee kunnen nemen dan, dus goede tip! En als ik idd keer die kant op ga zal ik je berichtje sturen Tele! *)
Het is ook niet alleen maar vegan spul wat ik zag, ook veel biologische crackers, theetjes, bakmixen, sapjes, etc. Ook best veel dingen die ik mensen wel cadeau zou willen doen, dus als je erheen gaat ook handig om een lijstje te hebben van mensen die je nog iets wilt geven :D
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:23:12 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205653092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
De dichtstbijzijnde DM is een kleine 15 km fietsen. Mooie route dus ik deed het graag. En het viel me mee hoe heuvelachtig het was, omdat je soort van met de heuvelrug mee fietst dus je hoeft maar één keer omhoog ^O^

Er rijdt inderdaad nog steeds een boemeltje vanuit Arnhem naar Duitsland, ik wil die trein ook nog eens nemen gewoon omdat ie bestaat :)
Dat boemeltje mag en kan anders gewoon 160km/u.

Je weet wel, die snelheid die de NS alleen rijdt tussen Amsterdam en Rotterdam en waarvoor je een extra duur kaartje moet kopen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:25:41 #37
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205653107
Ludolf je onderschat de risico's van de blaadjes he, de blaadjes, en de grasjes.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205653111
Ik hou dus niet van shoppen voor kleding enzo. Maar ik geloof dat ik ineens wel snap wat mensen er leuk aan vinden.

Ik moet wegens hielspoor andere slippers voor binnen en buiten. Ik heb Crocs en Timberlands gekocht. Allebei met flinke korting wegens uitverkoop. Plus korting wegens aanmelden op nieuwsbrief. Plus cashback via CashbackXL :o
Spoilers!
pi_205653287
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Hoort dat niet standaard bij online shoppen? :@
Ik klik dan toch wel meestal weg. :D
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 12:44:40 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205653300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hou dus niet van shoppen voor kleding enzo. Maar ik geloof dat ik ineens wel snap wat mensen er leuk aan vinden.

Ik moet wegens hielspoor andere slippers voor binnen en buiten. Ik heb Crocs en Timberlands gekocht. Allebei met flinke korting wegens uitverkoop. Plus korting wegens aanmelden op nieuwsbrief. Plus cashback via CashbackXL :o
Heb je dan ook het gevoel dat je minder hebt uitgegeven cq veel hebt bespaard door twee paar te komen die beiden goedkoper waren dan normaal?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205653374
Al bestelde ik dit weekend wel bijna een nieuwe tekentablet. Omdat de tablet die hier al 8 jaar in de kast ligt, niet meer werkt op m'n huidige laptop. Maar toen had ik toch nog een beetje zelfbeheersing, aangezien ik dat ding dus al jaren niet gebruik en nu toevallig eens iets in m'n kop had. :')

Al heb ik nu wel een beetje het gevoel dat ik een tablet met procreate wil. Maarja, ik heb geen iPad. En geen andere reden om een iPad te kopen.
pi_205653480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hou dus niet van shoppen voor kleding enzo. Maar ik geloof dat ik ineens wel snap wat mensen er leuk aan vinden.

Ik moet wegens hielspoor andere slippers voor binnen en buiten. Ik heb Crocs en Timberlands gekocht. Allebei met flinke korting wegens uitverkoop. Plus korting wegens aanmelden op nieuwsbrief. Plus cashback via CashbackXL :o
Dat O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
Heb je dan ook het gevoel dat je minder hebt uitgegeven cq veel hebt bespaard door twee paar te komen die beiden goedkoper waren dan normaal?
Gevoelsmatig heb ik dat wel. Praktisch gezien klopt het niet altijd, als de optelsom van de goedkope paren hoger uitvalt dan één paar voor normale prijs. Maar wel twee paar schoenen dus toch winst *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205653490
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:44 schreef fietsie het volgende:

[..]
Heb je dan ook het gevoel dat je minder hebt uitgegeven cq veel hebt bespaard door twee paar te komen die beiden goedkoper waren dan normaal?
In dit geval wel want ik heb daadwerkelijk 2 paar nodig.
Spoilers!
pi_205653504
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hou dus niet van shoppen voor kleding enzo. Maar ik geloof dat ik ineens wel snap wat mensen er leuk aan vinden.

Ik moet wegens hielspoor andere slippers voor binnen en buiten. Ik heb Crocs en Timberlands gekocht. Allebei met flinke korting wegens uitverkoop. Plus korting wegens aanmelden op nieuwsbrief. Plus cashback via CashbackXL :o
Als ik in een kledingwinkel loop moet ik echt een doel hebben anders word ik wat naar van al die rekken. Ik vind niks leuk, weet niet wat me staat en ik heb 'geen smaak' :D
Dus thuis zie ik dan dat ik een bijv broek, bloesje,T-shirt, hemdje wil van die en die kleur want dat combineert dan weer goed met dingen die ik nog heb hangen en zoek ik dat op bij een winkel in de hoop dat ik gericht kan kopen daar en met gierende bandjes weer weg _O-

En jouw hielspoor :{ }:| hopelijk lukt t beter met je nieuwe slippers.
Gaat echt over hoor *O* maar heeft ook tijd nodig. :*
pi_205653515
Nou, na 2 brakke nachten, 2x vroeg op, een halve drukke werkdag gisteren en wat opgebouwde spanning gaat oma hier ff een powertuk pakken O+
pi_205653517
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Als ik in een kledingwinkel loop moet ik echt een doel hebben anders word ik wat naar van al die rekken. Ik vind niks leuk, weet niet wat me staat en ik heb 'geen smaak' :D
Dus thuis zie ik dan dat ik een bijv broek, bloesje,T-shirt, hemdje wil van die en die kleur want dat combineert dan weer goed met dingen die ik nog heb hangen en zoek ik dat op bij een winkel in de hoop dat ik gericht kan kopen daar en met gierende bandjes weer weg _O-

En jouw hielspoor :{ }:| hopelijk lukt t beter met je nieuwe slippers.
Gaat echt over hoor *O* maar heeft ook tijd nodig. :*
Vind je online winkelen dan niet veel makkelijker? Dan kun je veel gerichter zoeken en is het ook makkelijker om te passen direct met items uit je kast.
pi_205653533
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:02 schreef Myraela het volgende:


Vind je online winkelen dan niet veel makkelijker? Dan kun je veel gerichter zoeken en is het ook makkelijker om te passen direct met items uit je kast.
Ja doe ik meestal hoor.
Maar na paar dingen teruggestuurd ga ik toch zo af en toe naar een eckte winkel. :X :D
pi_205653558
Ik kan me de laatste keer kleding winkelen in een winkel niet herinneren. :') Of nouja, m'n trouwjurk. Voor de rest echt alles online. Tops tegenwoordig bijna alleen nog op Vinted, met broeken durf ik dat toch niet aan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:09:35 #49
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205653583
Ik had laatst een broek via Vinted die wel paste *O*
Was denk wel de eerste die paste maar toch :D

Gister kwam een jurkje binnen, had deze in een maat kleiner ooit gekregen van vriendje toen ik net met hem was (dus nog scheidings stress slank _O- ) Vriendje helemaal blij ook want hij vind dat jurkje zo mooi staan :D
5 euro *O* ik hou van Vinted koopjes.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:22:53 #50
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205653769
Ik winkel nu in verhuisdozen die op zolder zijn beland omdat ik de inhoud destijds niet meer aan kon.
Soms levert dat grappige flashbacks op als ik zoiets voor t eerst weer aan trek.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205653777
Hier lekker zand aam het scheppen. Nouja, het regent niet en het is ook weer niet zó absurd warm als eerder, dus vooruit.

Gisteren bij buren wezen koffiedrinken s avonds. Leuk om te zien hoe het kan worden, mét behoud van de oude elementen. Ze hebben ook dezelfde keukenideling als wij straks, en ze hebben een fantastische tuin O+

Genoeg inspiratie opgedaan!

Tevens een heel voorzichtige jompel: ik vond zonet poep! :D
Kaatjes darmen lijken eindelijk weer iets te doen. Nog verre van normaal, en eten doet ze amper tot niet zelf, maar het is één stapje vooruit, terwijl ik vanochtend het weer wat somberder inzag. Nog medicatie per injectie gehaald zelfs. Wellicht heeft het weer wat geholpen.
pi_205653798
Ik krijg een wat benauwd gevoel van jouw agenda vlinder, jeeutje :{
pi_205653971
Pfff die agenda van @vlindertje89. Hopelijk vliegen de teksten je snel uit de pen/computer, dat geeft in ieder geval wat rust lijkt me.

Ik was net bezig met wat snijwerk voor m’n jurk, had het idee dat het rolmes niet meer scherp was. Toen sneed ik per ongeluk in mijn vinger en ik weet nu dat die voorlopig niet vervangen hoeft te worden -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205654043
Ik wil ook zijn waar @Candaasje woont, hier is het gewoon 30 graden :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205654181
Heb alleen maar zin in friet met dit weer...
Ja, en ijs. Gelukkig zit de ijslade vol :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205654299
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik was net bezig met wat snijwerk voor m’n jurk, had het idee dat het rolmes niet meer scherp was. Toen sneed ik per ongeluk in mijn vinger en ik weet nu dat die voorlopig niet vervangen hoeft te worden -O-
Au! Ik voel dit gewoon in mijn buik.
pi_205654555
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:15 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Au! Ik voel dit gewoon in mijn buik.
Mes was gelukkig goed scherp, zolang ik niet ergens tegenaan kom geen pijn. Maar de stof is auqa en blauw en rode vlekken vond ik niet passen. Maar nu maar weer op de bank met boek, dikke pleister werkt niet lekker
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:54:42 #58
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205654610
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hou dus niet van shoppen voor kleding enzo. Maar ik geloof dat ik ineens wel snap wat mensen er leuk aan vinden.

Ik moet wegens hielspoor andere slippers voor binnen en buiten. Ik heb Crocs en Timberlands gekocht. Allebei met flinke korting wegens uitverkoop. Plus korting wegens aanmelden op nieuwsbrief. Plus cashback via CashbackXL :o
LOL
Doet me denken aan een Jan, Jans en de Kinderen, Jans had 800 gulden uitgegeven in de uitverkoop en beweerde dat ze veel bespaard hebt.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:56:24 #59
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205654623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mes was gelukkig goed scherp, zolang ik niet ergens tegenaan kom geen pijn. Maar de stof is auqa en blauw en rode vlekken vond ik niet passen. Maar nu maar weer op de bank met boek, dikke pleister werkt niet lekker
Ja, daarom ook zijn mijn messen scheermesscherp, behalve dat ze dan goed snijden, als je er je vingers mee snijdt doet dat nauwelijks pijn en het wondje zit snel weer dicht.
pi_205654818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, daarom ook zijn mijn messen scheermesscherp, behalve dat ze dan goed snijden, als je er je vingers mee snijdt doet dat nauwelijks pijn en het wondje zit snel weer dicht.
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe erg je je in je vingers jast, of het snel weer dicht zit.
* Lonaa herinnert zich minstens 1 uitstapje ziekenhuis voor hechtingen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205654988
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe erg je je in je vingers jast, of het snel weer dicht zit.
* Lonaa herinnert zich minstens 1 uitstapje ziekenhuis voor hechtingen.
Oh ja, helemaal vergeten, ook een keer daarvoor in het ziekenhuis geweest. Om middernacht m’n ouders uit bed gebeld om me naar t ziekenhuis te brengen, iedereen aanwezig had teveel gedronken of geen auto mee.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:40:16 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205654989
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe erg je je in je vingers jast, of het snel weer dicht zit.
* Lonaa herinnert zich minstens 1 uitstapje ziekenhuis voor hechtingen.
Auw
:o
pi_205655188
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh ja, helemaal vergeten, ook een keer daarvoor in het ziekenhuis geweest. Om middernacht m’n ouders uit bed gebeld om me naar t ziekenhuis te brengen, iedereen aanwezig had teveel gedronken of geen auto mee.
He ja, zo ben ik nog eens naar de huisartsenpost gefietst met een theedoek om de hand.
Hoefde uiteindelijk geen hechtingen (er viel niet zoveel te hechten want er lag gewoon een flap vel af :') ) maar ze konden me wel iets geven wat de bloeding verminderde + een drukverbandje (auw). Ik heb er nu nog een litteken van.
Dat mes was iets aan de botte kant en ik probeerde een dikke prei te snijden :X
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:01:43 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205655260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, daarom ook zijn mijn messen scheermesscherp, behalve dat ze dan goed snijden, als je er je vingers mee snijdt doet dat nauwelijks pijn en het wondje zit snel weer dicht.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205655278
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:54 schreef Tele6 het volgende:

[..]
He ja, zo ben ik nog eens naar de huisartsenpost gefietst met een theedoek om de hand.
Hoefde uiteindelijk geen hechtingen (er viel niet zoveel te hechten want er lag gewoon een flap vel af :') ) maar ze konden me wel iets geven wat de bloeding verminderde + een drukverbandje (auw). Ik heb er nu nog een litteken van.
Dat mes was iets aan de botte kant en ik probeerde een dikke prei te snijden :X
Dit was een scherpe keukenschaar die iemand op een andere plek had gelegd en ik wilde m zonder te kijken dichtdoen en op de normale plek neerleggen. Maar toen zat mijn vinger er tussen. En vanuit dat huis naar het ziekenhuis fietsen was echt niet te doen (flinke heuvel op). Kreeg ook een zeer indrukwekkend verband om en een mitella. Dacht dat mijn vader flauw viel toen hij me terugzag (jas uit dus bebloed shirt was goed zichtbaar)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205655293
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit was een scherpe keukenschaar die iemand op een andere plek had gelegd en ik wilde m zonder te kijken dichtdoen en op de normale plek neerleggen. Maar toen zat mijn vinger er tussen. En vanuit dat huis naar het ziekenhuis fietsen was echt niet te doen (flinke heuvel op). Kreeg ook een zeer indrukwekkend verband om en een mitella. Dacht dat mijn vader flauw viel toen hij me terugzag (jas uit dus bebloed shirt was goed zichtbaar)
Ik had achteraf eigenlijk ook niet moeten gaan fietsen, het was donker en een goede 20 min fietsen of zo. Maar ik was in m'n eentje en wist niet goed wat anders te doen. Je gaat ook niet zomaar bloedend als een rund in de bus zitten :')
pi_205655307
Oef, dat had ook heel anders kunnen aflopen
https://www.gelderlander.(...)e-staddijk~ab8a40fc/
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:08:30 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205655315
Ik had een keer een bloedneus, die wilde niet stoppen, naar het ziekenhuis (midden in de nacht). konden het ook niet fixen, met een ambulance naar ander ziekenhuis waar een KNO arts dienst had, toen ik daar binnenkwam schrokken mensen. De KNO Arts was een schatje, die brande de boel dicht.
Daarnee keek ik in de spiegel om me een beetje schoon te maken, zag er uit als een Vampier na een 12 gangen maaltijd. Hele gezicht en overhemd onder bloed en korsten.
pi_205655317
Ik sneed harde worst uit de losse hand. Heb een best litteken over het bovenste vingerkootje van m'n duim. Waren toen soort van 2 kootjes. Aansteker met wieltje is nog steeds een no go
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:09:26 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205655320
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat had ook heel anders kunnen aflopen
https://www.gelderlander.(...)e-staddijk~ab8a40fc/
Ieuw, die hadden ze lang kunnen zoeken.
pi_205655327
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ieuw, die hadden ze lang kunnen zoeken.
Dat dacht ik ook. Hoop dat ze er een flink hek om zetten
We have far more in common than that which devides us..
pi_205655365
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik had een keer een bloedneus, die wilde niet stoppen, naar het ziekenhuis (midden in de nacht). konden het ook niet fixen, met een ambulance naar ander ziekenhuis waar een KNO arts dienst had, toen ik daar binnenkwam schrokken mensen. De KNO Arts was een schatje, die brande de boel dicht.
Daarnee keek ik in de spiegel om me een beetje schoon te maken, zag er uit als een Vampier na een 12 gangen maaltijd. Hele gezicht en overhemd onder bloed en korsten.
:o :X })
pi_205655382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef, dat had ook heel anders kunnen aflopen
https://www.gelderlander.(...)e-staddijk~ab8a40fc/
Omg zeg
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:51:32 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_205655666
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:45 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh ja, dat wilde ik nog vragen. Wat voor dingen koop je dan in Duitsland?
Ik zou best een keer naar Kleve willen rijden gewoon om het een keer meegemaakt te willen hebben :+ en ik weet dat de fressnapf daar de animonda carny blikken goedkoper heeft dan ik ze hier kan bestellen (de Duitse versie v bitiba nog goedkoper, maar dat kun je alleen laten bezorgen op Duits adres) maar alleen voor het kattenvoer haal ik de benzinekosten er niet uit. Dus wat moet ik daar dan halen wat me geld gaat schelen? *)
Als je de pallet blikvoer zelf komt halen weet ik wel een adres in Duitsland ;)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:59:37 #75
63722 z80
I fink you freaky
pi_205655709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:25 schreef fietsie het volgende:
Ludolf je onderschat de risico's van de blaadjes he, de blaadjes, en de grasjes.
Hij vergeet even dat de trein in Duitsland bij elke melkkan stopt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205655762
Ik had laatst Beyond Meatballs uit de kortingsbak van de Jumbo. Ze heten "Italian style" dus ik ben pasta rode saus erbij aan het maken. Ben benieuwd. Ze zijn in ieder geval héél vettig voor een vleesvervanger _O-
pi_205655769
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 16:59 schreef z80 het volgende:

[..]
Hij vergeet even dat de trein in Duitsland bij elke melkkan stopt.
Ja, heeft dat ding onderweg wel de tijd om een beetje op snelheid te komen?

Ik zit regelmatig op het boemeltje dat de Achterhoek in rijdt en als je elke 2 minuten een station hebt, heeft het weinig zin om 160 km/u te gaan rijden.
pi_205655800
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:08 schreef Tele6 het volgende:
Ik had laatst Beyond Meatballs uit de kortingsbak van de Jumbo. Ze heten "Italian style" dus ik ben pasta rode saus erbij aan het maken. Ben benieuwd. Ze zijn in ieder geval héél vettig voor een vleesvervanger _O-
Las laatst iets over de Gentse feesten. Een hamburgerkraam verkocht beyond burgers ipv vleesburgers zonder het te vermelden. Geen een klacht. Ze hadden lang gezocht en dit was volgens hen de beste.

https://www.pzc.nl/gent/d(...)-voor-meer~aaaef60c/
We have far more in common than that which devides us..
pi_205655895
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
Doet me denken aan een Jan, Jans en de Kinderen, Jans had 800 gulden uitgegeven in de uitverkoop en beweerde dat ze veel bespaard hebt.
Jan, Jans O+

Ik had daadwerkelijk schoenen nodig. Ik had ze ook zonder korting gekocht. Dit was gewoon een leuke bijkomstigheid.

Ik ben gisteren bij Lindchen geweest. Ben nog steeds erg blij dat je me die tip ooit gaf.
Spoilers!
pi_205655936
Normaal drinken we doordeweeks niets maar nu hebben we een goed excuus :9

Donderdag gaan de nieuwe labels naar de drukker en er moet nog een goede smaakomschrijving op. Dus nu moeten de 2 bieren even geproefd worden.
pi_205655942
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:33 schreef Sarabi het volgende:
Normaal drinken we doordeweeks niets maar nu hebben we een goed excuus :9

Donderdag gaan de nieuwe labels naar de drukker en er moet nog een goede smaakomschrijving op. Dus nu moeten de 2 bieren even geproefd worden.
:D
Spoilers!
pi_205655949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Las laatst iets over de Gentse feesten. Een hamburgerkraam verkocht beyond burgers ipv vleesburgers zonder het te vermelden. Geen een klacht. Ze hadden lang gezocht en dit was volgens hen de beste.

https://www.pzc.nl/gent/d(...)-voor-meer~aaaef60c/
Beter :D
Van Beyond heb ik volgens mij nog niets gegeten, eens in de gaten houden.
pi_205655953
Ik ben in Duitsland altijd extra veel geld kwijt aan boodschappen. Halfbladafritskeukenpapier, het beste wc-papier, ganzevet, Duitse advocaat, Jever, jever en jever (pils, light en fun), vlierbessensap, biologische knakworsten, dikke bruine tuinbonen in pot, linzen met soepgroente, vette speisekwark. Zoveel lekkernijen die je in Nederland niet kan kopen :o :9 :Y)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205655957
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:33 schreef Sarabi het volgende:
Normaal drinken we doordeweeks niets maar nu hebben we een goed excuus :9

Donderdag gaan de nieuwe labels naar de drukker en er moet nog een goede smaakomschrijving op. Dus nu moeten de 2 bieren even geproefd worden.
En, ist wat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205655972
Mensen! Ik heb mijn spinningkunsten vandaag voor het eerst verlengd van 18 naar 25 minuten *O* *O*

Om dat te vieren ga ik straks naar Sergio Hermans Frites Atelier.
Spoilers!
pi_205655978
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:35 schreef sigme het volgende:

[..]
En, ist wat?
Dit zijn de homebrews dus we weten nog niet 100% of de echte bieten hetzelfde zijn geworden. Maar tot nu toe gaat dat eigenlijk altijd boven verwachting goed.
We zitten nu aan de vernieuwde bock, met een beetje rookmout. En ik moet zeggen dat deze heel goed gelukt is :Y
Zometeen de weizenbock.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 16-08-2022 17:48:05 ]
pi_205656030
Ik zou tippen de Jever te proeven voor het kopen in bulk. Na de jubel hier probeerde ik laatst een fun en ik vond het echt nauwelijks weg te krijgen.
Moet wel je ding zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:48:48 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205656044
Jever drink ik alleen de Pilsner, lekker bitter hoppig. Net als Bitburger.
pi_205656063
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:46 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou tippen de Jever te proeven voor het kopen in bulk. Na de jubel hier probeerde ik laatst een fun en ik vond het echt nauwelijks weg te krijgen.
Moet wel je ding zijn.
Lijkt me goede tip voor alles wat je hoopt te nuttigen - eerst kijken of je het lekker vindt voordat je veelvouden inslaat :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205656093
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dit zijn de homebrews dus we weten nog niet 100% of de echte bieten hetzelfde zijn geworden. Maar tot nu toe gaat dat eigenlijk altijd boven verwachting goed.
We zitten nu aan de vernieuwde bock, met een beetje rookmout. En ik moet zeggen dat deze heel goed gelukt is :Y
Zometeen de weizenbock.
Weizenbock ook goedgekeurd, wel aan de zoetere kant dus de gewone Bock heeft mijn voorkeur.
pi_205656114
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Weizenbock ook goedgekeurd, wel aan de zoetere kant dus de gewone Bock heeft mijn voorkeur.
Oh, goed dat je het zegt. Neem ik van de Weizen wat minder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205656217
Ik heb 1x Jever Fun op en dat was lekker. Ik heb nu een 6 pack Fun en Fun Blutorange. Ben benieuwd.

Helaas hadden ze Franziskaner Weissen Grapefruit niet meer ;(
Spoilers!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:18:28 #93
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205656257
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb 1x Jever Fun op en dat was lekker. Ik heb nu een 6 pack Fun en Fun Blutorange. Ben benieuwd.

Helaas hadden ze Franziskaner Weissen Grapefruit niet meer ;(
Omg bloedsinaasappel :9
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:24:13 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Las laatst iets over de Gentse feesten. Een hamburgerkraam verkocht beyond burgers ipv vleesburgers zonder het te vermelden. Geen een klacht. Ze hadden lang gezocht en dit was volgens hen de beste.

https://www.pzc.nl/gent/d(...)-voor-meer~aaaef60c/
Bijzonder wel, vind het echt niet te vreten dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:26:27 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656324
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:35 schreef sigme het volgende:
Ik ben in Duitsland altijd extra veel geld kwijt aan boodschappen. Halfbladafritskeukenpapier, het beste wc-papier, ganzevet, Duitse advocaat, Jever, jever en jever (pils, light en fun), vlierbessensap, biologische knakworsten, dikke bruine tuinbonen in pot, linzen met soepgroente, vette speisekwark. Zoveel lekkernijen die je in Nederland niet kan kopen :o :9 :Y)
In Zweden paar keer Jever gedronken, was best lekkere zut bij een visje

Neem je ook späzle mee uit Duitsland, vind het zo jammer dat je dat hier niet kunt kopen. Neem het altijd mee uit het oosten

Ooni trouwens vertraagd, komt nu pas morgen verdorie.
Morgen hopelijk dus pizza :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:26:50 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656331
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dit zijn de homebrews dus we weten nog niet 100% of de echte bieten hetzelfde zijn geworden. Maar tot nu toe gaat dat eigenlijk altijd boven verwachting goed.
We zitten nu aan de vernieuwde bock, met een beetje rookmout. En ik moet zeggen dat deze heel goed gelukt is :Y
Zometeen de weizenbock.
Boh!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205656333
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, goed dat je het zegt. Neem ik van de Weizen wat minder.
Ik moest inderdaad al aan jou denken :) Jij bent ook niet zo van de zoete bieren.
pi_205656340
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Boh!
Erg vervelend :9
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:27:30 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205656341
Ik ben vrijdag jarig...
Maandag trakteer ik op kantoor. Op een broodje Hamburger :P
Voor de vega's wordt het een burger van de Ekoplaza. Nu alleen weer even het merk navragen bij 'chef vega' :')
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:27:46 #100
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205656344
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Bijzonder wel, vind het echt niet te vreten dat
Ik vind ze ook niet lekker maar kan me nog wel voorstellen dat met de juiste toppings en zo'n broodje die hamburger er mee weg komt.
Maar er staat ook Braadworst, dat kan ik gewoon niet geloven. Die smaken nooit goed. Je mist altijd die bite.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:27:48 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656345
Wat is de Fun in Jever?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205656358
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:26 schreef Molo het volgende:

[..]
In Zweden paar keer Jever gedronken, was best lekkere zut bij een visje

Neem je ook späzle mee uit Duitsland, vind het zo jammer dat je dat hier niet kunt kopen. Neem het altijd mee uit het oosten

Ooni trouwens vertraagd, komt nu pas morgen verdorie.
Morgen hopelijk dus pizza :T
Had jij mijn uitgebreide Oonipost uit het vorige topic wel gezien? Je wil dat allemaal weten nadat je de eerste keer pizza's hebt laten mislukken!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205656372
Jever Fun is zeker niet de slechte alcoholvrije pils die ik op heb. Ik snap wel dat het populair is.
pi_205656376
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:27 schreef Molo het volgende:
Wat is de Fun in Jever?
De volgende morgen. Fris en fruitig het bed uit.

Gulden middenweg is de Light; dan stap je redelijk lichtvoetig het bed uit na tot 5u biertjes te hebben gehesen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:29:45 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:27 schreef borisz het volgende:
Ik ben vrijdag jarig...
Maandag trakteer ik op kantoor. Op een broodje Hamburger :P
Voor de vega's wordt het een burger van de Ekoplaza. Nu alleen weer even het merk navragen bij 'chef vega' :')
Bestel je die dan ergens of ga je zelf staan flippen?

(Moet nu weer denken aan Benicio O+

)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:30:55 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik vind ze ook niet lekker maar kan me nog wel voorstellen dat met de juiste toppings en zo'n broodje die hamburger er mee weg komt.
Maar er staat ook Braadworst, dat kan ik gewoon niet geloven. Die smaken nooit goed. Je mist altijd die bite.
Worsten vega zijn echt horror. Ik eet graag vega maar al die vervangers zijn om te huilen

Dat je 'geen klachten' krijgt vind ik trouwens een rukargument dat het goed zou zijn.
Als je geen complimenten krijgt is iets ook niet automatisch slecht. Etc
Meh :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:32:04 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205656414
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:29 schreef Molo het volgende:

[..]
Bestel je die dan ergens of ga je zelf staan flippen?

(Moet nu weer denken aan Benicio O+

)
We hebben vijfpitter, nou ja op stroom dan. :) Dus ik ga zelf bakken :). En heb assistentie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:32:23 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656422
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Had jij mijn uitgebreide Oonipost uit het vorige topic wel gezien? Je wil dat allemaal weten nadat je de eerste keer pizza's hebt laten mislukken!
_O-

Ja ik had het gelezen, moet het nog even tot me laten komen.
En even checken of onze huidige pizzaschep niet te breed is. En zulks en zulks.
Vandaag te drukke dag voor gehad, morgen tikje rustiger
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:34:47 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656453
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:29 schreef sigme het volgende:

[..]
De volgende morgen. Fris en fruitig het bed uit.

Gulden middenweg is de Light; dan stap je redelijk lichtvoetig het bed uit na tot 5u biertjes te hebben gehesen.
Ah!

Die light klinkt wel wat voor mij. Ga pils rond voedsel steeds meer waarderen. Maar tegelijkertijd lage alcoholtolerantie hiero.
In Zweden dronk ik (noodgedwongen) 3,5% bier en dat was eigenlijk wel prima dus promillage van Light klinkt dan ook wel top

Binnenkort eens tripje plannen. Moet toch weer eens de DM leegtrekken ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:34:57 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:32 schreef borisz het volgende:

[..]
We hebben vijfpitter, nou ja op stroom dan. :) Dus ik ga zelf bakken :). En heb assistentie.
Held!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205656489
Als hier nog mensen zijn die menstrueren en zich oriënteren op het gebruik van menstruatiecups is de oudsc op het moment een bron van onschatbare info.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:39:38 #112
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205656498
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Held!
Mijn traktatie is altijd iets vlezigs geweest. Vorig jaar broodje hete kip. Ook wel eens een broodje Bratwurst met alles erop en eraan. Heb ook al eens eerder hamburgers gebakken. Heb op saucijzenbroodjes van Holtkamp getrakteerd. :P

Wilde dit jaar eigenlijk voor iets vissigs gaan, maar dat liep iets te snel op qua kosten...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205656518
Ik vind vega hamburgers vaak prima weg te kanen, mits ze niet te droog zijn. Maar goed, de meeste broodjes burger met vlees moeten het ook vooral van hun toppings hebben. Zeker op een festival.

Qua worstjes vind ik alleen het Worstelijck Paar van de VS wel enigszins te pruimen. (Mijn vriend is geen fan). Verder koop ik nooit worstjes. Maar ik heb sowieso nooit het lekkere van worstjes (ook van vlees) begrepen. :D
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:42:44 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656531
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Als hier nog mensen zijn die menstrueren en zich oriënteren op het gebruik van menstruatiecups is de oudsc op het moment een bron van onschatbare info.
Beppy yooooo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:44:15 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205656537
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind vega hamburgers vaak prima weg te kanen, mits ze niet te droog zijn. Maar goed, de meeste broodjes burger met vlees moeten het ook vooral van hun toppings hebben. Zeker op een festival.

Qua worstjes vind ik alleen het Worstelijck Paar van de VS wel enigszins te pruimen. (Mijn vriend is geen fan). Verder koop ik nooit worstjes. Maar ik heb sowieso nooit het lekkere van worstjes (ook van vlees) begrepen. :D
Oef, daar kan ik me echt niet in vinden :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205656552
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Oef, daar kan ik me echt niet in vinden :D
Neuh, maar dat wij daarin niet echt op één lijn zitten was al bekend toch? :D
pi_205656594
Wij eten vanavond linzen (a la Ottolenghi, hoewel dan zonder ei .) :9

De keukenvloer is eruit, dus we hebben nu 3 big bags met zand in de tuin staan. Voor als we oooooit delen gaan ophogen.

En dat waren weer mijn random feitjes van de dag *O*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:51:01 #118
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205656599
Over al dat vlees gesproken. Het wordt een pasta linzenbolognese vanavond :+. Een snelle pasta is bij mij 9vd10x vega.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205656618
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Als hier nog mensen zijn die menstrueren en zich oriënteren op het gebruik van menstruatiecups is de oudsc op het moment een bron van onschatbare info.
Ik zat al stiekem mee te lezen. Ookal klinkt die ingreep eigenlijk nog beter.
pi_205656670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zat al stiekem mee te lezen. Ookal klinkt die ingreep eigenlijk nog beter.
Ja ikwilletikwillet.

En ik verbaas me immer over de lurkers in nota bene OUD.
Als ik daar niet hormonaal was in gerold was ik er echt met geen goeiedag in te meppen geweest :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205656697
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja ikwilletikwillet.

En ik verbaas me immer over de lurkers in nota bene OUD.
Als ik daar niet hormonaal was in gerold was ik er echt met geen goeiedag in te meppen geweest :D
Ik weet ook echt niet waarom ik daar ooit ben begonnen met lurken :@
Maar soms zoals vandaag is het wel nuttig.
pi_205656723
Ik heb jaaaaaaaaaren terug eens gefascineerd de draagdoektopics doorgenomen. :') Ook zo'n vreemd iets als je nog helemaal niet met kinderen bezig bent. :D
pi_205656758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:02 schreef Myraela het volgende:
Ik heb jaaaaaaaaaren terug eens gefascineerd de draagdoektopics doorgenomen. :') Ook zo'n vreemd iets als je nog helemaal niet met kinderen bezig bent. :D
:W ik ook :D
Maar we wisten geloof ik ook al wel dat we in sommige opzichten eng veel op elkaar lijken :+
pi_205656785
God ik heb 2 gedoekdragen kinderen en ik kan dat topic niet eens aan, met die 2937372726 piek voor een unieke vers geplukte handgeweven biodynamische gouddraaddoeken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205656805
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:02 schreef Myraela het volgende:
Ik heb jaaaaaaaaaren terug eens gefascineerd de draagdoektopics doorgenomen. :') Ook zo'n vreemd iets als je nog helemaal niet met kinderen bezig bent. :D
Maar die doeken waren vaak ook wel erg mooi O+

Ja oké ik snap echt niet wat ik daar allemaal deed......misschien proberen achter te komen of ik 1000% zeker weten geen kinderen wilde.
pi_205656816
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Maar die doeken waren vaak ook wel erg mooi O+

Ja oké ik snap echt niet wat ik daar allemaal deed......misschien proberen achter te komen of ik 1000% zeker weten geen kinderen wilde.
Misschien kun je er een kopen als lijkwade, zoals Ton dat deed voor Hester.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205656950
We hebben ook een Ooni :Y ( nou ja, F. kocht hem).
Inmiddels al een hoop érg geblakerd pizadeeg verder.
Dus de infrarood thermometer ook maar aangeschaft. Leverde 1 prima pizza op, de tweede was nog 1/5 geblakerd, al met al vooruitgang dus.

F. klaagt al over z'n pizzaschep en dat hij een deegkist wil. Die mag ie niet van mij, want dat ligt dan uiteindelijk naast de racefiets, het rijsmandje, het F1 racestuur en de spiegelreflexcamera. En de miljoenmiljard pakken meel (om zuurdesembrood te bakken). Uiteraard liggen er ook al 5 pakken typo 00 O~)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205656954
We hebben ook 3 pizzastenen trouwens.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205656998
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:29 schreef Syrena het volgende:
We hebben ook een Ooni :Y ( nou ja, F. kocht hem).
Inmiddels al een hoop érg geblakerd pizadeeg verder.
Dus de infrarood thermometer ook maar aangeschaft. Leverde 1 prima pizza op, de tweede was nog 1/5 geblakerd, al met al vooruitgang dus.

F. klaagt al over z'n pizzaschep en dat hij een deegkist wil. Die mag ie niet van mij, want dat ligt dan uiteindelijk naast de racefiets, het rijsmandje, het F1 racestuur en de spiegelreflexcamera. En de miljoenmiljard pakken meel (om zuurdesembrood te bakken). Uiteraard liggen er ook al 5 pakken typo 00 O~)

Nou ja, ik hoor geen eindeloze stapels fotoboeken en dat is ook wat waard toch?

Wij hebben een vaste thermometer in het deurtje gefabriekt:


Als je het deurtje open moet doen om de temperatuur te meten dan lijkt me dat wel erg lastig (en veel warmte kosten)?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205657051
Oh, dát fotoboek :')
Nope, als we het daar over gaan hebben (of 1 van de andere pareltjes) huuuuuuu!

Die deegkistjes vallen best mee qua grootte :+

Wel knap gefrabriekt ^O^
Ik heb met de thermometer al vanalles gemeten. Buitenmuur is nu 42 graden :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205657077
Nee juist niet, met deur dicht fikten alle pizza's binnen 10 seconden naar steenkoolzwart.
Met deur open hadden we een perfecte O+

We leggen er ook standaars veel te veel op oO< laatste keer ging dat ook al beter.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205657131
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Misschien kun je er een kopen als lijkwade, zoals Ton dat deed voor Hester.
Ik ken Ton en Hester niet maar het klinkt als een goede optie :')
pi_205657165
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik ken Ton en Hester niet maar het klinkt als een goede optie :')
Google maar eens
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:10:17 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205657378
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:08 schreef Vanyel het volgende:
God ik heb 2 gedoekdragen kinderen en ik kan dat topic niet eens aan, met die 2937372726 piek voor een unieke vers geplukte handgeweven biodynamische gouddraaddoeken.
Ja dit dus. Al heb ik er eentje rondgesjouwd.

Zo bizar blijft het dat dat óók een deel van Fok is. Hoe dan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:10:52 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205657386
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Misschien kun je er een kopen als lijkwade, zoals Ton dat deed voor Hester.
Ton en Hester®
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:13:05 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205657411
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind vega hamburgers vaak prima weg te kanen, mits ze niet te droog zijn. Maar goed, de meeste broodjes burger met vlees moeten het ook vooral van hun toppings hebben. Zeker op een festival.

Qua worstjes vind ik alleen het Worstelijck Paar van de VS wel enigszins te pruimen. (Mijn vriend is geen fan). Verder koop ik nooit worstjes. Maar ik heb sowieso nooit het lekkere van worstjes (ook van vlees) begrepen. :D
Ik snap de hele hype rond vegetarische burgers niet, maar gewoon goed vegetarisch eten, kunnen Millennials niet koken dat ze menen dat de hamburger het non plus ultra is?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:13:51 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205657419
En welke infrarood thermometer moet ik dan hebben? Die van Ooni zelf? (Autocorrectie maakte er Yoni van :') standaard 36,6° zeker qua meting :') :') :') :') )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:15:07 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205657437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap de hele hype rond vegetarische burgers niet, maar gewoon goed vegetarisch eten, kunnen Millennials niet koken dat ze menen dat de hamburger het non plus ultra is?
Goeie burger is heerlijk, ook op de festivals waar ik heen ga doorgaans

En anders is een plak gebakken aubergine ook fantastisch op een burgerbroodje ofzo. Een sojaschijf oid, no thanks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205657747
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:50 schreef Myraela het volgende:
Al bestelde ik dit weekend wel bijna een nieuwe tekentablet. Omdat de tablet die hier al 8 jaar in de kast ligt, niet meer werkt op m'n huidige laptop. Maar toen had ik toch nog een beetje zelfbeheersing, aangezien ik dat ding dus al jaren niet gebruik en nu toevallig eens iets in m'n kop had. :')

Al heb ik nu wel een beetje het gevoel dat ik een tablet met procreate wil. Maarja, ik heb geen iPad. En geen andere reden om een iPad te kopen.
De tablet komt morgen. :') Nog altijd geen Foodello bestelling geplaatst, want over zo'n klein bedrag kan ik dan weer onzinnig moeilijk doen. Waarom werkt mijn hoofd zo raar krenterig en tegelijkertijd juist niet.
pi_205657785
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:13 schreef Molo het volgende:
En welke infrarood thermometer moet ik dan hebben? Die van Ooni zelf? (Autocorrectie maakte er Yoni van :') standaard 36,6° zeker qua meting :') :') :') :') )
:D
  Moderator dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:41:14 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205657797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap de hele hype rond vegetarische burgers niet, maar gewoon goed vegetarisch eten, kunnen Millennials niet koken dat ze menen dat de hamburger het non plus ultra is?
Ik had laatst "veganistische kipburgers" van de Lidl. Die voelden zo vies aan dat ik het niet eens aandurfde ze te eten.

De quinoaburgers van de Sligro doen het (zonder dat men weet dat het quinoa is) een stuk beter bij de mensen die ik ze voorschotel.

Over pakjes en warenkennis gesproken, havermelk is gewoon gefilterde oplossing van water en havermeel? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205657819
En welke Ooni hebben jullie? Want je hebt verschillende maten, maar ook gas of hout dacht ik. We dachten nu zelf aan de 16 op gas, omdat die iets groter is en aan twee kanten vuur geeft. Maar ik moet mezelf er nog wat meer in verdiepen.
pi_205657832
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik snap de hele hype rond vegetarische burgers niet, maar gewoon goed vegetarisch eten, kunnen Millennials niet koken dat ze menen dat de hamburger het non plus ultra is?
Je eet als vleeseter toch ook weleens een burger? Waarom is dat als vegetariër dan ineens te min?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:44:10 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205657833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:43 schreef Myraela het volgende:
En welke Ooni hebben jullie? Want je hebt verschillende maten, maar ook gas of hout dacht ik. We dachten nu zelf aan de 16 op gas, omdat die iets groter is en aan twee kanten vuur geeft. Maar ik moet mezelf er nog wat meer in verdiepen.
Als het goed is krijg ik morgen de Fyra 12 binnen, en een zootje pellets want daar fikt ie op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205657936
Wij hebben de goeikoopste (Karu) :+ kan op hout en nog wat.
Ik kon niet zo snel een thermometer vinden die tot 500 graden kon meten, dus hebben we idd die van Ooni.
Die van Lidl ging helaas maar tot 350 graden.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_205657938
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:44 schreef Molo het volgende:
Als het goed is krijg ik morgen de Fyra 12 binnen, en een zootje pellets want daar fikt ie op
Alle ervaringen zijn welkom straks. *O* Ik wil niet weer een miskoop pizza-oven doen. :D Of dan moet ik gewoon accepteren dat het aan mijn eigen skills ligt.
pi_205657971
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 19:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Google maar eens
Ik zal het eens gaan op zoeken.
pi_205657982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:50 schreef Myraela het volgende:

[..]
Alle ervaringen zijn welkom straks. *O* Ik wil niet weer een miskoop pizza-oven doen. :D Of dan moet ik gewoon accepteren dat het aan mijn eigen skills ligt.
Welke oven hebben jullie nu? En ga je die verkopen?

Ik ben ook nog steeds op zoek.
Maar eigenlijk wil ik ooit een mooie stenen oven O+

Tot dan hou ik het maar bij de pizzasteen op de bbq. Gaat ook goed.
pi_205657989
@sigme @borisz aan het werk:
https://www.petitie24.nl/(...)ioprogramma-mangiare

Verder een beetje stilletjes hier. Wij verwerken het overlijden van een bekende, de architect van de aanbouw van ons rijtje huizen. En er is wel meer triest nieuws.
pi_205658040
Dit hoorde er nog bij.
twitter
pi_205658193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:55 schreef Sarabi het volgende:
Welke oven hebben jullie nu? En ga je die verkopen?

Ik ben ook nog steeds op zoek.
Maar eigenlijk wil ik ooit een mooie stenen oven O+

Tot dan hou ik het maar bij de pizzasteen op de bbq. Gaat ook goed.
We hebben nu een Fikki. Eigenlijk puur omdat we er graag eentje wilde van cortenstaal, omdat we dat mooi vinden. Maar is dus geen enorm succes. Mooi vind ik het wel nog altijd, maar ik vind hem gewoon niet fijn bakken.

Moet hem nog even schoonspuiten en op Marktplaats zetten. Maar vrees dat dat nog best gaat tegenvallen. Want hij is erg duur, maar ook erg onbekend. Verwacht dus eigenlijk niet dat er veel mensen zijn die er al naar zoeken. Hoop er toch nog een beetje iets voor terug te krijgen.
pi_205658385
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:55 schreef AnneX het volgende:
@:sigme @:borisz aan het werk:
https://www.petitie24.nl/(...)ioprogramma-mangiare
Thanx!
quote:
Verder een beetje stilletjes hier. Wij verwerken het overlijden van een bekende, de architect van de aanbouw van ons rijtje huizen. En er is wel meer triest nieuws.
Sterkte :* . Wil je er meer over vertellen of hou je het liever stil?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205658451
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:43 schreef Myraela het volgende:
En welke Ooni hebben jullie? Want je hebt verschillende maten, maar ook gas of hout dacht ik. We dachten nu zelf aan de 16 op gas, omdat die iets groter is en aan twee kanten vuur geeft. Maar ik moet mezelf er nog wat meer in verdiepen.
Ik heb een redelijk oud model, de 3.
Op pellets.

Mijn korte samenvatting blijft: het is niet makkelijk maarrrrrrrrr als je er een gelukte pizza uithaalt is dat een onovertroffen perfecte pizza.

Heb je geen zin in gedoe kan je beter een makkelijkere pizzaoven zoeken. Op gas zal al makkelijker zijn dan op pellets/hout/houtskool. Maar er zijn ook allerlei andere goede opties, zoals zo'n pizzasteen op een bbq als @Sarabi gebruikt bijvoorbeeld.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:22:32 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205658510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:50 schreef Syrena het volgende:
Wij hebben de goeikoopste (Karu) :+ kan op hout en nog wat.
Ik kon niet zo snel een thermometer vinden die tot 500 graden kon meten, dus hebben we idd die van Ooni.
Die van Lidl ging helaas maar tot 350 graden.
Ik vind het snel en overal kunnen gebruiken (opgewarmd in een kwartiertje ofzo) wel erg overtuigend voor die op pellets. Ben benieuwd of het ook echt werkt

Ik ga even loeren naar een 450 graden (dat is echt fantastisch) thermometer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205658575
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:13 schreef Molo het volgende:
En welke infrarood thermometer moet ik dan hebben? Die van Ooni zelf? (Autocorrectie maakte er Yoni van :') standaard 36,6° zeker qua meting :') :') :') :') )
Niet met je Yoni aan de Ooni!

Wij hebben zoiets:

Gaatje in deurtje geboord (bij jouw model zit het er al in lijkt het?) en dan dat ding er door en vastschroeven. Werkt perfect.

We hebben ook wel een infrarooddingus, en die er ook wel op gericht, maar dat vonden wij totaal niet werken :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205658593
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb een redelijk oud model, de 3.
Op pellets.

Mijn korte samenvatting blijft: het is niet makkelijk maarrrrrrrrr als je er een gelukte pizza uithaalt is dat een onovertroffen perfecte pizza.

Heb je geen zin in gedoe kan je beter een makkelijkere pizzaoven zoeken. Op gas zal al makkelijker zijn dan op pellets/hout/houtskool. Maar er zijn ook allerlei andere goede opties, zoals zo'n pizzasteen op een bbq als @:sarabi gebruikt bijvoorbeeld.
Ik vind een pizzasteen op een bbq ook nog best een kunst, eigenlijk. Goed heet krijgen en kunnen houden. Maar daar zouden we dan ook een barbecue voor moeten kopen, dus we kiezen nu eigenlijk voor een pizza-oven in plaats van de barbecue. (we hebben altijd nog de Weber-to-go voor een spontane kleine barbecue)
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:38:57 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205658950
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Niet met je Yoni aan de Ooni!

Wij hebben zoiets:
[ afbeelding ]
Gaatje in deurtje geboord (bij jouw model zit het er al in lijkt het?) en dan dat ding er door en vastschroeven. Werkt perfect.

We hebben ook wel een infrarooddingus, en die er ook wel op gericht, maar dat vonden wij totaal niet werken :D
Yes, zeker waar. Klinkt eigenlijk als een topidee.

Eentje met vleugelmoer erbij besteld net, hoppa, goeie tip, dank!

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:49:09 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_205659213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 21:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik vind het snel en overal kunnen gebruiken (opgewarmd in een kwartiertje ofzo) wel erg overtuigend voor die op pellets. Ben benieuwd of het ook echt werkt

Ik ga even loeren naar een 450 graden (dat is echt fantastisch) thermometer
Mijn no name pizza oven heeft wel wat langer nodig dan 15 om de steen goed heet te krijgen. Wel met een draaiende steen. Dus een rond zward geblakerde schijf als je net te laat bent.
En de hout korrels van de gamma werken ook goed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:51:26 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205659256
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:44 schreef Myraela het volgende:

[..]
Je eet als vleeseter toch ook weleens een burger? Waarom is dat als vegetariër dan ineens te min?
Ik had het over de hype. De enorm onevenredige aandacht en gedoe over de vegetarische hamburgers.
pi_205659334
Het gaat ons idd om de temperatuur van de steen te kunnen meten, de bovenkant was steeds perfect, de onderkant perfect zwart :X

Was ook niet zo snugger idee achteraf om het ding met onze familie in te wijden :') maar niemand klaagde :D stug dooreten :Y)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:01:49 #161
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205659482
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 20:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik had laatst "veganistische kipburgers" van de Lidl. Die voelden zo vies aan dat ik het niet eens aandurfde ze te eten.

De quinoaburgers van de Sligro doen het (zonder dat men weet dat het quinoa is) een stuk beter bij de mensen die ik ze voorschotel.

Over pakjes en warenkennis gesproken, havermelk is gewoon gefilterde oplossing van water en havermeel? :o
Water, haver, carageen als verdikkingsmiddel, sojalecitine als emulgator en neutrale plantaardige olie.
De laatste 3 vooral om het op te kunnen schuimen voor je cappuccino
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:04:22 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205659546
Een laser thermometer is trouwens ideaal
Gebruik hem veel kn de keuken, hoe heet is een pan, de olie, is de steak op kamertemperatuur etc etc
Heb er eentje van 2 tientjes, voldoet volkomen in de keuken. Als je de temperatuur van apparatuur in datacenters ofzo precies moet meten dan is het een ander verhaal
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:16:29 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205659834
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:38 schreef Vanyel het volgende:
Als hier nog mensen zijn die menstrueren en zich oriënteren op het gebruik van menstruatiecups is de oudsc op het moment een bron van onschatbare info.
Op TikTok passeerden er hele grafische posts over de combi van die cup en relatief lang afgeknipte spiraaltje-draadjes...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:23:49 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205660021
Ik heb de afgelopen weken pizza's gebakken op een pizzasteen in de BBQ, met een Ooni of Yumi of hoe ie ook heet (1e generatie toen het zo'n publiek gefinancierd ding was) die op korrels EN gas kon draaien, en met mijn eigen houtoven.

En alhoewel het echt minimaal twee uur hout stoken is (voor 2 pizza's) of 4 uur of meer om hem echt lekker warm te krijgen, zweer ik toch bij die grote oven. Het is allemaal rustiger, meer stabiel en voorspelbaar..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205661195
Iedere fucking nacht he, die hond. Godverdomme.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 01:38:32 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_205661660
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 23:50 schreef Lonaa het volgende:
Iedere fucking nacht he, die hond. Godverdomme.
Dierenpolitie bellen. Dit is mishandeling. En kan ook als overlast geven worden opgepakt door 112.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205661963
Goedemorgen!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205661967
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 22:23 schreef fietsie het volgende:
Ik heb de afgelopen weken pizza's gebakken op een pizzasteen in de BBQ, met een Ooni of Yumi of hoe ie ook heet (1e generatie toen het zo'n publiek gefinancierd ding was) die op korrels EN gas kon draaien, en met mijn eigen houtoven.

En alhoewel het echt minimaal twee uur hout stoken is (voor 2 pizza's) of 4 uur of meer om hem echt lekker warm te krijgen, zweer ik toch bij die grote oven. Het is allemaal rustiger, meer stabiel en voorspelbaar..
Mee eens hoor, een echt heet te stoken oven met fijn veel massa is het best en het makkelijkst.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205661969
Goedemorgen!
pi_205661975
Wat was die truc met Crisp nou? Kun je na bestellen toch je leverdatum nog wijzigen? En kun je dan ook dingen uit je mandje halen, of alleen meer aanbiedingsdingen toevoegen?
pi_205662101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:29 schreef Tuindier het volgende:
Wat was die truc met Crisp nou? Kun je na bestellen toch je leverdatum nog wijzigen? En kun je dan ook dingen uit je mandje halen, of alleen meer aanbiedingsdingen toevoegen?
Ja, dingen uit mandje halen, nieuwe aanbiedingen erbij, datum wijzigen
pi_205662106
Het regent hier *G*
pi_205662170
Je kunt zwemmen door de lucht ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 08:26:35 #174
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205662189
Ja van "luchtvochtigheid" is hier geen sprake, eerder "vochtluchtigheid".

Reed door een diep donkergrijze mist naar t werk/.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205662293
Bewolkt, paar druppels regen onderweg, fris windje, alle ramen open op kantoor en een stroopwafel als ontbijt. Kon slechter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205662302
Mogge!

Hier nog droog maar volgens buienalarm komt er wel iets aan. Maar voor nu schijnt de zon hier

Gisteravond met de eetclub ge barbecued. In het begin werden we belaagd door enorm veel wespen maar die ging op tijd slapen..

@Lonaa volgens mij kan je het beste de dierenpolitie bellen, ook voor advies nou het beestje ook s nachts buiten is. Bij de hond van de bovenbuurvrouw (hele dagen op het balkon) konden ze niets want vrouwtje was thuis, beest kreeg eten en drinken en werd uitgelaten (om de andere dag maar dat werd natuurlijk niet verteld)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205662426
Oh en O+ worst O+ en O+ hamburgers O+. Qua worst helaas nog steeds niet een geweldig vegan alternatief gevonden.
pi_205662701
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:03 schreef Tuindier het volgende:
Oh en O+ worst O+ en O+ hamburgers O+. Qua worst helaas nog steeds niet een geweldig vegan alternatief gevonden.
Ze kunnen gewoon die vettigheid niet namaken, dat is echt jammer. Zodra ze dat kunnen, dan gaan de vleesvervangers echt met sprongen vooruit, denk ik.
pi_205663342
Wat kut van de hond Loon. Dat soort lui zou je een houdverbod willen opleggen. Meer dan elke keer melding maken kun je niet doen vrees ik.

Of een praatje maken, maar betwijfel of dat met dit soort mensen zin heeft.


In het kader van de gevolgen van niet goed genoeg naar je beestje omkijken: ik heb Kaatje vannacht laten inslapen. ;(

Er leek een licht stijgende lijn in te zitten qua darmmotiliteit, ze at zelfs weer een beetje. Maar ze begon vocht vast te houden en werd benauwd. Ze raakte daardoor in paniek, rende naar mijn bed en bleef daar op de grond vlak bij me liggen. Dus toen ben ik met haar in de auto gestapt voor de hulp die ik thuis niet meer kon bieden.

Toch maden diep naar binnen die organen hebben aangevreten? Toxines die haar nieren parten hebben gespeeld ? Algehele ontstekingsreactie ook gezien de staat van de wonden? De anemie die er nog wat aan heeft bijgedragen?

We weten het niet, maar verdomme. Ik wist dat de prognose gereserveerd was, maar dit was zo'n vechter. O+ Elke keer dat ik dacht dat het over was, liet ze toch merken dat ze er nog was. Dus gingen we door, per dag bekijkend en in overleg met de dierenartsen want mijn beoordelingsvermogen is met mijn eigen dieren ook ver te zoeken. Daar ben ik mij heel bewust van. En zelfs nu knaagt mijn geweten nog, want ik heb gisteren echt wel signalen gemist/ niet willen zien vrees ik.

Nu eerst maar een mooi plekje in de tuin gaan zoeken. Ze heeft rust O+
pi_205663370
Ach wat sneu @Candaasje Jullie hebben beiden je best gedaan. Maar wat je ook zegt, ze heeft rust, paniek bij een dier kan je ook niet wegpraten
We have far more in common than that which devides us..
pi_205663375
:*
pi_205663380
Aw, kaatje.
pi_205663388
Ach @Candaasje ;(

Praten met die mensen kan niet. Ik begreep uit de wandelgangen dat de vorige buren dat gedaan hebben, omdat ze soberso last van die mensen hadden. Die vorige buren zijn inmiddels verhuist, aangezien de overlast-mensen meer overlast gingen veroorzaken om te pesten. Dat houdt me ook wel een beetje tegen om melding te maken, tbh...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205663438
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:45 schreef Lonaa het volgende:
Ach @:Candaasje ;(

Praten met die mensen kan niet. Ik begreep uit de wandelgangen dat de vorige buren dat gedaan hebben, omdat ze soberso last van die mensen hadden. Die vorige buren zijn inmiddels verhuist, aangezien de overlast-mensen meer overlast gingen veroorzaken om te pesten. Dat houdt me ook wel een beetje tegen om melding te maken, tbh...
Maar er moeten toch meer mensen last van die hond hebben? Wanneer iedereen gaat klagen? En kijk eens in het APV. Deel daaruit, dat de politie bij herhaaldelijk overlast de hond in beslag kan nemen werkte bij mijn bovenbuurvrouw (helaas maar tijdelijk, dus toen de kopie maar weer in de bus gestopt)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205663493
Sneu voor Kaatje.

@Lonaa mss ff 144 bellen?
pi_205663545
Thnx luitjes, het werd een heel verhaal maar moest het even kwijt.

Ik heb misschien 2 uur geslapen (ik reed terug van de faculteit toen mijn wekker af ging...) barstende koppijn en me daarom toch maar ziek gemeld op werk. Na nog even getwijfeld te hebben of ik niet gewoon door moest rijden.

Maar op dit moment, met die hoofdpijn, ben ik vrij waardeloos als collega vrees ik, en daarbij een gevaar op de weg :') dus nouja.... dan morgen maar weer knallen.

Ik meld me verder nooit ziek (op corona na) dus dit voelt wat onwennig en overdreven.
pi_205663578
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:40 schreef Candaasje het volgende:
Wat kut van de hond Loon. Dat soort lui zou je een houdverbod willen opleggen. Meer dan elke keer melding maken kun je niet doen vrees ik.

Of een praatje maken, maar betwijfel of dat met dit soort mensen zin heeft.


In het kader van de gevolgen van niet goed genoeg naar je beestje omkijken: ik heb Kaatje vannacht laten inslapen. ;(

Er leek een licht stijgende lijn in te zitten qua darmmotiliteit, ze at zelfs weer een beetje. Maar ze begon vocht vast te houden en werd benauwd. Ze raakte daardoor in paniek, rende naar mijn bed en bleef daar op de grond vlak bij me liggen. Dus toen ben ik met haar in de auto gestapt voor de hulp die ik thuis niet meer kon bieden.

Toch maden diep naar binnen die organen hebben aangevreten? Toxines die haar nieren parten hebben gespeeld ? Algehele ontstekingsreactie ook gezien de staat van de wonden? De anemie die er nog wat aan heeft bijgedragen?

We weten het niet, maar verdomme. Ik wist dat de prognose gereserveerd was, maar dit was zo'n vechter. O+ Elke keer dat ik dacht dat het over was, liet ze toch merken dat ze er nog was. Dus gingen we door, per dag bekijkend en in overleg met de dierenartsen want mijn beoordelingsvermogen is met mijn eigen dieren ook ver te zoeken. Daar ben ik mij heel bewust van. En zelfs nu knaagt mijn geweten nog, want ik heb gisteren echt wel signalen gemist/ niet willen zien vrees ik.

Nu eerst maar een mooi plekje in de tuin gaan zoeken. Ze heeft rust O+
Sterkte Candaasje :'(
I solemnly swear i'm up to no good
pi_205663583
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:57 schreef Candaasje het volgende:
Thnx luitjes, het werd een heel verhaal maar moest het even kwijt.

Ik heb misschien 2 uur geslapen (ik reed terug van de faculteit toen mijn wekker af ging...) barstende koppijn en me daarom toch maar ziek gemeld op werk. Na nog even getwijfeld te hebben of ik niet gewoon door moest rijden.

Maar op dit moment, met die hoofdpijn, ben ik vrij waardeloos als collega vrees ik, en daarbij een gevaar op de weg :') dus nouja.... dan morgen maar weer knallen.

Ik meld me verder nooit ziek (op corona na) dus dit voelt wat onwennig en overdreven.
Lijkt me allesbehalve overdreven, dus goede beslissing!
pi_205663604
Wat Vlinder zegt.
pi_205663650
Ik zou mss ook al wat langer kunnen werken dan de 5 uur wat ik nu doe, alleen je kan niet echt 'rustig' aan doen op het werk. En dan is mijn energie voor de rest van de dag wel helemaal op.
Ik werk op wat lager tempo (blijft lastig) en iets minder 'achter elkaar' en snel doorschakelen, maar ook dat is lastig want het aanbod is enorm. Telefoon gaat ook maar steeds en elke paar seconden, minuten moet je kunnen schakelen en meteen weer kunnen concentreren omdat je met (bange, ongeruste) patiënten te maken hebt die voor hen belangrijke vragen stellen of iets willen weten waar ze mee zitten.

Dat is denk ik op jouw werk ook, @Candaasje dus je moet zelf wel echt goed fit zijn om te werken. En dat ben je nu niet. Neem je rust!
pi_205663654
En hoe gaat het met Tele?
pi_205663660
Ik had al bewust alleen Cat gementioned, maar toch ook nog even een disclaimer vooraf: Candaasje, het voelt een beetje stom om dit nu hier te posten omdat jij vaak meedenkt met dit soort dingen - maar lees er gerust overheen, ik verwacht geenszins een reactie van jou, je hebt genoeg op je bord :*

Eén van mijn katten (of afwisselend, kan ook nog) heeft af en toe wat halfzachte ontlasting. Geef nu 2 weken alleen natvoer om te kijken of dat helpt, maar nog steeds af en toe. Vanochtend was er weer 1 halfzacht en vond ik het er ook een beetje gek uitzien. Dus bij dierenarts langsgebracht. Die heeft een test op Giardia gedaan, die was negatief, maar ze zagen wel ook een beetje bloed. Dus hun advies was om ze te ontwormen nog een keer (2 juli voor laatst gedaan) en even op royal canin sensitivity brokjes te zetten. En dan brokjes, want dat is beter dan natvoer.

Alleen toen ik thuis ging googlen op Giardia, vond ik op meerdere sites dat je altijd ontlasting van 3 opeenvolgende dagen in moet leveren omdat het niet altijd uitgescheiden wordt. En ik zou juist denken dat natvoer beter is dan brokjes (meer vocht, makkelijker verteerbaar?). @Cat-astrophe heb jij hier ervaring mee?

Zou het nogal zonde vinden als ik nu betaald heb voor die Giardia test maar hij eigenlijk helemaal niet betrouwbaar is omdat je van meerdere dagen zou moeten inleveren en ze het dus gewoon alsnog zouden kunnen hebben. Zij hebben daar niks over gezegd. En is het handig om idd wel die brokjes te bestellen of beter dat natvoer van die lijn of andere suggesties?

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 17-08-2022 11:20:54 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 11:09:05 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205663662
Candaasje :*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205663876
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:57 schreef Candaasje het volgende:
Thnx luitjes, het werd een heel verhaal maar moest het even kwijt.

Ik heb misschien 2 uur geslapen (ik reed terug van de faculteit toen mijn wekker af ging...) barstende koppijn en me daarom toch maar ziek gemeld op werk. Na nog even getwijfeld te hebben of ik niet gewoon door moest rijden.

Maar op dit moment, met die hoofdpijn, ben ik vrij waardeloos als collega vrees ik, en daarbij een gevaar op de weg :') dus nouja.... dan morgen maar weer knallen.

Ik meld me verder nooit ziek (op corona na) dus dit voelt wat onwennig en overdreven.
Rottig van Kaatje, zorg goed voor jezelf
pi_205663973
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had al bewust alleen Cat gementioned, maar toch ook nog even een disclaimer vooraf: Candaasje, het voelt een beetje stom om dit nu hier te posten omdat jij vaak meedenkt met dit soort dingen - maar lees er gerust overheen, ik verwacht geenszins een reactie van jou, je hebt genoeg op je bord :*

Eén van mijn katten (of afwisselend, kan ook nog) heeft af en toe wat halfzachte ontlasting. Geef nu 2 weken alleen natvoer om te kijken of dat helpt, maar nog steeds af en toe. Vanochtend was er weer 1 halfzacht en vond ik het er ook een beetje gek uitzien. Dus bij dierenarts langsgebracht. Die heeft een test op Giardia gedaan, die was negatief, maar ze zagen wel ook een beetje bloed. Dus hun advies was om ze te ontwormen nog een keer (2 juli voor laatst gedaan) en even op royal canin sensitivity brokjes te zetten. En dan brokjes, want dat is beter dan natvoer.

Alleen toen ik thuis ging googlen op Giardia, vond ik op meerdere sites dat je altijd ontlasting van 3 opeenvolgende dagen in moet leveren omdat het niet altijd uitgescheiden wordt. En ik zou juist denken dat natvoer beter is dan brokjes (meer vocht, makkelijker verteerbaar?). @:Cat-astrophe heb jij hier ervaring mee?

Zou het nogal zonde vinden als ik nu betaald heb voor die Giardia test maar hij eigenlijk helemaal niet betrouwbaar is omdat je van meerdere dagen zou moeten inleveren en ze het dus gewoon alsnog zouden kunnen hebben. Zij hebben daar niks over gezegd. En is het handig om idd wel die brokjes te bestellen of beter dat natvoer van die lijn of andere suggesties?
Geen Candaasje hier maar wel baasje van een kat met chronische dunne ontlasting dan wel spuitpoep) en alles daar tussen. Na heel veel gedokter (ook giarda en andere testen waar niets uit kwam) als uiterste een soort prednison gegeven (juni 2020 voor de tweede keer, jaren ervoor ook al gedaan). Tot eind december 2021 dat gegeven. Heel langzaam afgebouwd en nu is het dun, maar geen spuit meer. Daarnaast krijgt ze brokjes waar ze het redelijk goed op doet (het natvoer uit die serie is heel vies, laat ze duidelijk weten). Het is Hill's Prescription Diet Feline Gastrointestinal Biome Kattenvoer. Gelukkig eten ze hier al jaren uit de surefeeder dus Nika kan er niet aankomen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205664039
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geen Candaasje hier maar wel baasje van een kat met chronische dunne ontlasting dan wel spuitpoep) en alles daar tussen. Na heel veel gedokter (ook giarda en andere testen waar niets uit kwam) als uiterste een soort prednison gegeven (juni 2020 voor de tweede keer, jaren ervoor ook al gedaan). Tot eind december 2021 dat gegeven. Heel langzaam afgebouwd en nu is het dun, maar geen spuit meer. Daarnaast krijgt ze brokjes waar ze het redelijk goed op doet (het natvoer uit die serie is heel vies, laat ze duidelijk weten). Het is Hill's Prescription Diet Feline Gastrointestinal Biome Kattenvoer. Gelukkig eten ze hier al jaren uit de surefeeder dus Nika kan er niet aankomen.
Thanks voor jouw ervaring!
Het is hier afwisselend. Paar dagen gewoon normaal, dan ineens één of twee normale drolletjes met de rest halfzacht erachteraan. Nooit echt waterdun gelukkig. Juist door die afwisseling klonken de symptomen van Giardia wel passend. Bij een allergie zou ik namelijk denken dat het elke keer is als die eiwitbron gegeten wordt.. en ik heb smaken met alleen rund, rund en kip en rund en lam, en bij alledrie is het al eens voorgekomen (dat ze die dag smaak x hadden en dan die nacht halfzacht) maar ook meerdere keren normaal. Ga iig vandaag nogmaals ontwormen. Morgen moet Sammie onder narcose voor tandjes dus even stress vermijden, maar denk dat ik ze daarna toch 's nachts even apart hou om te kijken of ik kan uitvinden welk vd twee het is.. heb ik vorige week ook een nacht gedaan en toen deden ze natuurlijk beide niks op de bak :+
pi_205664082
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Thanks voor jouw ervaring!
Het is hier afwisselend. Paar dagen gewoon normaal, dan ineens één of twee normale drolletjes met de rest halfzacht erachteraan. Nooit echt waterdun gelukkig. Juist door die afwisseling klonken de symptomen van Giardia wel passend. Bij een allergie zou ik namelijk denken dat het elke keer is als die eiwitbron gegeten wordt.. en ik heb smaken met alleen rund, rund en kip en rund en lam, en bij alledrie is het al eens voorgekomen (dat ze die dag smaak x hadden en dan die nacht halfzacht) maar ook meerdere keren normaal. Ga iig vandaag nogmaals ontwormen. Morgen moet Sammie onder narcose voor tandjes dus even stress vermijden, maar denk dat ik ze daarna toch 's nachts even apart hou om te kijken of ik kan uitvinden welk vd twee het is.. heb ik vorige week ook een nacht gedaan en toen deden ze natuurlijk beide niks op de bak :+
Hier was het een (klein) voordeel dat ik langharige katten heb. De broek van Elin zat onder de diaree. Heb jaren geleden ook nog eens contact gehad met haar eerste eigenaar en die bleek haar weggedaan te hebben (via iemand waar ik haar vandaan had) omdat ze zo vaak diaree had en daarom wilde ze er niet verder mee fokken. Dus ze heeft het al van jongs af aan. Het is nu ook weer wat erger, maar ik denk dat het weer daar ook mee te maken heeft.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205664129
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had al bewust alleen Cat gementioned, maar toch ook nog even een disclaimer vooraf: Candaasje, het voelt een beetje stom om dit nu hier te posten omdat jij vaak meedenkt met dit soort dingen - maar lees er gerust overheen, ik verwacht geenszins een reactie van jou, je hebt genoeg op je bord :*

Eén van mijn katten (of afwisselend, kan ook nog) heeft af en toe wat halfzachte ontlasting. Geef nu 2 weken alleen natvoer om te kijken of dat helpt, maar nog steeds af en toe. Vanochtend was er weer 1 halfzacht en vond ik het er ook een beetje gek uitzien. Dus bij dierenarts langsgebracht. Die heeft een test op Giardia gedaan, die was negatief, maar ze zagen wel ook een beetje bloed. Dus hun advies was om ze te ontwormen nog een keer (2 juli voor laatst gedaan) en even op royal canin sensitivity brokjes te zetten. En dan brokjes, want dat is beter dan natvoer.

Alleen toen ik thuis ging googlen op Giardia, vond ik op meerdere sites dat je altijd ontlasting van 3 opeenvolgende dagen in moet leveren omdat het niet altijd uitgescheiden wordt. En ik zou juist denken dat natvoer beter is dan brokjes (meer vocht, makkelijker verteerbaar?). @:Cat-astrophe heb jij hier ervaring mee?

Zou het nogal zonde vinden als ik nu betaald heb voor die Giardia test maar hij eigenlijk helemaal niet betrouwbaar is omdat je van meerdere dagen zou moeten inleveren en ze het dus gewoon alsnog zouden kunnen hebben. Zij hebben daar niks over gezegd. En is het handig om idd wel die brokjes te bestellen of beter dat natvoer van die lijn of andere suggesties?
Bij mijn asiel vragen ze ook altijd de oogst van een paar dagen. Omdat parasieten en wormen eitjes niet in elk sample aanwezig zijn. Kom ik weer aan met mijn bakje plastic zakjes :') Dus dat zou ik wel navragen, evt nog ontlasting nabrengen om te checken. Al geeft giardia wel heftigere probleem dan ik jou zie schrijven.

Algemeen voordeel van natvoer in mijn ogen is vooral dat de kat extra vocht binnen krijgt.
Verder is er natvoer wat voedzaam, licht verteerbaar, gezond etc is (al dan niet gecombineerd in 1 merk) en natvoer wat weinig energie geeft, zwaar op de maag ligt en ongezond is. Maar dat geldt precies zo voor brokjes.
Sommigen zeggen dat brokjes beter zijn voor de tandjes, maar dat schijnt niet altijd op te gaan. Zachte brokjes vallen snel uit elkaar en leveren geen voordeel op. Ook hier is het vaker belangrijk wat er in de brokjes zit, dan hoe hard ze moeten knagen. Naast de genetische component. Sommige katten zijn gevoeliger voor tandsteen.

Licht verteerbaar voer geeft de darmen rust. Ik kreeg altijd Royal Canin gastro intestinal mee. Zowel de brokjes als natvoer. Het gaat dan wel over kittens, waarbij de darmflora door een evt al uitgeroeide parasiet nog lang ontregeld blijft. Volwassen katten hebben vaak minder ondersteuning nodig.

Toch kan het volgens mij nooit kwaad om ze tijdelijk op licht verteerbaar voer te zetten. Met een zak doe je best lang. Evt alleen de brokjes. En door er een klets water bij te gooien regel je de vochtbalans. Ook omdat er nu dus wat bloed bij de ontlasting lijkt te zitten. Klikt dramatischer dan het is, als de darmen tot rust komen verdwijnt dat heel snel.

Wat ik sowieso zou aanraden: probiotica. Er zijn diverse merken, wij gebruiken bene-bac maar die heeft volgens mij leveringsproblemen. Soort yakult voor katten, zeg maar. Die geef je 1 keer per dag los erbij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205664139
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 10:57 schreef Candaasje het volgende:
Thnx luitjes, het werd een heel verhaal maar moest het even kwijt.

Ik heb misschien 2 uur geslapen (ik reed terug van de faculteit toen mijn wekker af ging...) barstende koppijn en me daarom toch maar ziek gemeld op werk. Na nog even getwijfeld te hebben of ik niet gewoon door moest rijden.

Maar op dit moment, met die hoofdpijn, ben ik vrij waardeloos als collega vrees ik, en daarbij een gevaar op de weg :') dus nouja.... dan morgen maar weer knallen.

Ik meld me verder nooit ziek (op corona na) dus dit voelt wat onwennig en overdreven.
Je kunt zo absoluut niet gezond, veilig en verantwoordelijk je werk doen. Het zou overdreven zijn geweest als je wél was gaan werken :*

Sterkte, ik hoop dat je vandaag een beetje bij kunt slapen :*
pi_205664173
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:08 schreef Blues het volgende:
En hoe gaat het met Tele?
Tele werkt thuis maar is niet productief en twijfelt of ze zich niet beter langer ziek had kunnen melden.

Maandag en dinsdag zijn altijd heel drukke dagen op m'n werk en dan kun je (met behulp van wat adrenaline en wat groepsgevoel) een hoop gedaan krijgen ook als je je niet 100% oké voelt.
Vandaag en morgen heb ik alleen niet-dringende taken die ik totaal in m'n eentje zit te doen (geen interactie met collega's) en het schiet voor geen ene meter op. o|O
Om 14:00 spreek ik wel kort een collega en misschien helpt dat me een beetje op weg.
pi_205664292
Net even een half uurtje gebeld met zieke vriendin. Ze is nu thuis en eigenlijk om te sterven. Dat kan dagen zijn of weken. Ze voelt zich nu nog niet goed genoeg om bezoek te krijgen buiten familie, maar we hopen elkaar toch nog te kunnen zien.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205664319
Jammer Candaasje na al jullie inspanningen. Meer succes met de volgende reddingsactie.

Heb je trouwens meegekregen, dat na het Corso nu jullie wereldstad ligt op de route van de Vuelta? Dit weekend : https://www.houtensnieuws(...)ns-la-vuelta-holanda

@Tele2 beterschap 💐 Wanneer wilde je abreisen naar Berlijn?

Wat zwaar toch Kaatje, voor haar en de naasten.

Zeg hallooooo sinds wanneer is ziekte en sterven een hot topic hiero? ~O>
Gauw iets vrolijkers dan.
Het onweerde en bliksemde en regende van half drie tot 6 uur. Ja ik lag wakker
En het is frips en afgekoeld buiten.
pi_205664332
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:11 schreef AnneX het volgende:
Jammer Candaasje na al jullie inspanningen. Meer succes met de volgende reddingsactie.

Heb je trouwens meegekregen, dat na het Corso nu jullie wereldstad ligt op de route van de Vuelta? Dit weekend : https://www.houtensnieuws(...)ns-la-vuelta-holanda

@:Tele2 beterschap 💐 Wanneer wilde je abreisen naar Berlijn?
De trein gaat vrijdagochtend :)

Ik denk dat dat helemaal goed gaat komen hoor. Ik heb op dit moment praktisch geen symptomen behalve een gebrek aan concentratie en motivatie, en die dingen heb je op vakantie gelukkig niet zo nodig :D
pi_205664384
Dank, @Cat-astrophe!
Moet morgenochtend Sam sowieso brengen voor tandjes operatie, dus kan het dan even vragen. Of ik bel ze straks wel even, misschien rustiger voor ze.

Zowel natvoer als droogvoer heb ik in principe hoge kwaliteit (graanvrij, hoog in eiwit en laag in koolhydraten; nat animonda carny en droog een mix van purizon, thrive en porta21 sensible), normaal voer ik een combi, maar een eerdere keer toen eentje ook al last van darmpjes had bij (rustig) mixen met nieuw voer gaven ze als advies een paar dagen alleen natvoer te geven tot het rustig was en daarna verder met het droogvoer en dat ging toen perfect. Vandaar dat ik dacht, nu ook even alleen natvoer om te stabiliseren. Maar ik ga dan iig even op pad om te kijken of een winkel hier die sensitivity brokjes heeft die ze noemde en zo niet dan zag ik ze iig op bitiba en bestel ik ze daar. Hopelijk helpt dat wat :)
pi_205664410
Knuffel voor iedereen :*

Wij krijgen zondag de Vuelta op bezoek. De plantsoenendienst heeft net al het onkruid voor ons huis en schuur verwijderd. Die Vuelta mag elk jaar wel komen.
Spoilers!
pi_205664455
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Knuffel voor iedereen :*

Wij krijgen zondag de Vuelta op bezoek. De plantsoenendienst heeft net al het onkruid voor ons huis en schuur verwijderd. Die Vuelta mag elk jaar wel komen.
Lol :D

Eerder kwam de Giro voorbij in het lintdorp. Het was circus, gekkenhuis en feest tegelijk.
Alleen had men er niet aan gedacht om paaltjes en stoep te markeren / te verwijderen na de 1e afslag vanaf de dijk. Daar gingen een aantal renners tegen het asfalt. 8)7
  woensdag 17 augustus 2022 @ 12:32:39 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205664486
Sterkte @Candaasje :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205664649
Sterkte @Candaasje . Zo je best gedaan maar het mocht toch niet zo zijn. Bikkelknijn O+ ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205664658
Die wielerwedstrijden ruimen blijkbaar goed op :D

Toen Clinton tijdens zijn presidentschap langs kwam (lees, over de A2 op 50m van mijn appartement suisde) kregen we alleen maar bomproof vuilnisbakken :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205664721
Oja de Vuelta, we moeten nog beslissen of we ergens gaan kijken.
pi_205664837
Oeh, m'n tablet komt zo. Ben stiekem een beetje hyped. Zo'n zin om te beginnen met tekenen.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:12:34 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205664869
Ooni kwam binnen, Koos mocht raden wat het was nadat Miep zei dat het iets was wat heet werd

'je hebt toch niet zo'n stomme airfryer besteld hè?'

_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:13:58 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205664882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:08 schreef Myraela het volgende:
Oeh, m'n tablet komt zo. Ben stiekem een beetje hyped. Zo'n zin om te beginnen met tekenen.
Ah leuk toch, en hendig
Lekker de natte herfst uitzitten met tekenen en zulks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205664906
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:12 schreef Molo het volgende:
Ooni kwam binnen, Koos mocht raden wat het was nadat Miep zei dat het iets was wat heet werd

'je hebt toch niet zo'n stomme airfryer besteld hè?'

_O-
:D :D :D
pi_205664960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 11:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Tele werkt thuis maar is niet productief en twijfelt of ze zich niet beter langer ziek had kunnen melden.
Meestal ben ik van 'bij twijfel, doe het niet', maar in dit geval zou ik zeggen, als je twijfelt, is het antwoord waarschijnlijk ja.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Net even een half uurtje gebeld met zieke vriendin. Ze is nu thuis en eigenlijk om te sterven. Dat kan dagen zijn of weken. Ze voelt zich nu nog niet goed genoeg om bezoek te krijgen buiten familie, maar we hopen elkaar toch nog te kunnen zien.
Ach :* ik hoop ook voor je dat jullie elkaar nog kunnen zien!
pi_205665037
Dankjulliewel allemaal :* Fijne SC toch O+

@vlindertje89 : geen zorgen, ik ben nog wat labiel zo nu en dan (Ik ben zo'n typisch hysterische verzorger. Althans, thuis, bij de (dieren)arts hou ik me altijd wel in :D ) en een tikkie moe maar verder gaat het wel weer.
Ik had een paar dingen anders gedaan, maar 90% niet en dat helpt wel. Het blijft erg sneu en verdrietig natuurlijk.

Wat de giardia test betreft; het wordt wel altijd aangeraden om een monster te hebben van zo'n 3 dagen. Of bijvoorbeeld van 1 dag, maar dan liefst een rectale swab zodat je de binnenblijvende popjes en eitjes meer meepakt. Zou het zeker even vragen. Van 1 dag is gewoon net wat minder betrouwbaar.

Qua voeding is het moeilijker; er zijn 1001 meningen over wat het beste voer is en problemen met de spijsvertering zijn ook vaak een hoop gepuzzel en gezoek.
Eigenlijk heeft Cat het al gezegd; qua natvoer is er veel verschil in kwaliteit. Maar of het nu echt beter is dan brokjes (of vice versa), dat is altijd een beetje zo'n wellus-nietus discussie. Het heeft beide voor-en nadelen. Als je kunt uitvogelen welke kat er last van heeft, zou je die inderdaad eens op iets licht verteerbaars kunnen zetten. (Dat zijn vaak de ' Gastro intestinal en Digestive Care varianten) om eens te zien of dat de darmen wat meer rust geeft.

Als het een allergie is dan gaat deze voeding mogelijk niet helpen, want er zitten vaak wel (verschillende) dierlijke eiwitten in. Maar - en dit geldt niet altijd maar wel vaak - bij katten zie je vaak ook jeukklachten/kale plekken wanneer er een allergie speelt.

En succes voor poezel morgen bij de tandarts!
pi_205665046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Net even een half uurtje gebeld met zieke vriendin. Ze is nu thuis en eigenlijk om te sterven. Dat kan dagen zijn of weken. Ze voelt zich nu nog niet goed genoeg om bezoek te krijgen buiten familie, maar we hopen elkaar toch nog te kunnen zien.
Och :* Ik ga duimen voor jullie.
pi_205665051
@Candaasje wat lief dat je zo'n uitgebreide reactie hebt op vlindertje's vraag :*
pi_205665067
Ze zijn hier de kantjes van het "gras" (het stof waar ooit gras groeide) aan het bijwerken. Wel slim dat ze dat nu doen, want anders was het een enorme stofzooi geworden _O-
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:42:43 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205665110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:35 schreef Tele6 het volgende:
Ze zijn hier de kantjes van het "gras" (het stof waar ooit gras groeide) aan het bijwerken. Wel slim dat ze dat nu doen, want anders was het een enorme stofzooi geworden _O-
Zoveel werk te doen overal, maar dit stuk werkverschaffing blijft maar doorgaan

Hier van de week kwam de gemeente de stoepen schuren/schrobben, echt, why???
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205665178
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Zoveel werk te doen overal, maar dit stuk werkverschaffing blijft maar doorgaan

Hier van de week kwam de gemeente de stoepen schuren/schrobben, echt, why???
Omdat als het publiek groen niet wordt onderhouden, is het eind zoek op weg naar verloedering.
Voorbeelden genoeg.
pi_205665188
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Zoveel werk te doen overal, maar dit stuk werkverschaffing blijft maar doorgaan

Hier van de week kwam de gemeente de stoepen schuren/schrobben, echt, why???
Omdat je er zelf te beroerdt voor ben seker, Tokkie! }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:50:26 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205665195
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Omdat als het publiek groen niet wordt onderhouden, is het eind zoek op weg naar verloedering.
Voorbeelden genoeg.
De graskantjes trimmen? Waag ik te betwijfelen hoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:51:11 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205665201
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omdat je er zelf te beroerdt voor ben seker, Tokkie! }:|
Mensen doen dat juist nog zelf hier, dus was redelijk zinloos dat de gemeenteharrie het nog kwam doen met zijn herriemakende karretje :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:52:23 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205665212
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Mensen doen dat juist nog zelf hier, dus was redelijk zinloos dat de gemeenteharrie het nog kwam doen met zijn herriemakende karretje :P
Om 7 uur smorgens!!!

Hier doet de gemeente gelukkig vrij weinig in het buitengebied 8-)
pi_205665214
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:50 schreef Molo het volgende:

[..]
De graskantjes trimmen? Waag ik te betwijfelen hoor
Jij verzorgt je gezicht en lichaam toch ook iedere dag?
Als je dit een tijdje overslaat, heb je heel wat in te halen en intensief.
Net als schilderwerk en onderhoud publieke ruimten.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:54:07 #229
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205665222
Hier zijn alle mooie bloeiende perken en struiken in perken weggevaagd en vervangen door gras, en dat wordt 1x per week gemaaid of het nou groeit, dood is, brandt, stoft, maakt niet uit: vaste dag, vaste tijd: maaimachine erover.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205665228
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jij verzorgt je gezicht en lichaam toch ook iedere dag?
Als je dit een tijdje overslaat, heb je heel wat in te halen en intensief.
Net als schilderwerk en onderhoud publieke ruimten.
:@
Wat zou ik daar elke dag mee moeten?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:55:58 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205665232
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:53 schreef AnneX het volgende:

[..]
Jij verzorgt je gezicht en lichaam toch ook iedere dag?
Als je dit een tijdje overslaat, heb je heel wat in te halen en intensief.
Net als schilderwerk en onderhoud publieke ruimten.
Vind dit een andere categorie

Hout gaat rotten als je niet schildert. Gras trimmen, bloemenvelden helemaal platmaaien en alles helemaal vrij van alle groen houden is nergens voor nodig en doet alleen maar kwaad.

Gooi dat groen lekker los. Beetje weghalen waar het echt nodig is en dan hebben we meer ruimte voor insecten, wilde bloemen, water en tijd over voor noodzakelijk onderhoud

Weg met die Nederlandse ziekte in de openbare ruimte wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205665245
En hier ondersteunt de gemeente alle groene initiatieven van inwoners.
En zijn er bloemen perken ingezaaid in de gemeentegazons en bollen geplant.
Voor een tuinproject in het buitengebied komt altijd wel een kleine gift van de gemeente voor aanschaf van nieuw perkgoed.
pi_205665457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:54 schreef fietsie het volgende:
Hier zijn alle mooie bloeiende perken en struiken in perken weggevaagd en vervangen door gras, en dat wordt 1x per week gemaaid of het nou groeit, dood is, brandt, stoft, maakt niet uit: vaste dag, vaste tijd: maaimachine erover.
Ja, doen ze hier in het park ook. Ik heb met zinnig verstand staan kijken gisteren terwijl hij met z'n karretje over de dorre, bruine, dooie zandvlakte, die ooit gras was, stof liep te maken. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205665459
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:@
Wat zou ik daar elke dag mee moeten?
Gelachen wegens herkenbaarheid. :') :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205665474
Google maps O+ :D

Je kunt er in
pi_205665744
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:@
Wat zou ik daar elke dag mee moeten?
Blijkbaar toch wel iets….
Merkte ik toen ik een keer een gezichtsbehandeling liet doen en de schoonheidsspecialiste me ietwat verbijsterd aankeek en toen uit een ander kamertje wat extraspeciale spulletjes ging halen.
Het peelde, het schrubde, het hydrateerde, daarna wel super zacht vel dus nu heb ik eigen spul waarmee ik eens in de paar dagen scrub en smeer (noooit overdrijven he).

Voordeel is wel dat ik in mijn gezicht niet nu de maandelijkse twee puistjes krijg… want die krijg ik nu in mijn oor :') :') :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205665785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:18 schreef Tuindier het volgende:
Google maps O+ :D

Je kunt er in
Jaaaa :D
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:09:32 #238
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205665902
L
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:18 schreef Tuindier het volgende:
Google maps O+ :D

Je kunt er in
@Lucky_Strike is er al!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205665935
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Gelachen wegens herkenbaarheid. :') :@
Wij zijn ongetwijfeld onweerstaanbaar knap van onszelf :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205665949
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Blijkbaar toch wel iets….
Merkte ik toen ik een keer een gezichtsbehandeling liet doen en de schoonheidsspecialiste me ietwat verbijsterd aankeek en toen uit een ander kamertje wat extraspeciale spulletjes ging halen.
Het peelde, het schrubde, het hydrateerde, daarna wel super zacht vel dus nu heb ik eigen spul waarmee ik eens in de paar dagen scrub en smeer (noooit overdrijven he).

Voordeel is wel dat ik in mijn gezicht niet nu de maandelijkse twee puistjes krijg… want die krijg ik nu in mijn oor :') :') :')
Ik zie hier geen argumentatie voor dagelijkse dingen met je gezicht?
Ook niet wat die dingen zouden moeten zijn trouwens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205665955
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij zijn ongetwijfeld onweerstaanbaar knap van onszelf :Y
Ik zie er op dit moment wel moe en verlopen uit maar is slaaptekort. Niet gezichts-dingen-doen-tekort.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:16:58 #242
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205665972
Mijn huid is altijd gortdroog dus ik doe wel (bijna) iedere dag een creme op mijn gezicht.
Dat vind ik ook al heel wat voor mijn doen. :D
pi_205665982
Ik zou het ook moeten/willen doen, want mijn huid is vrij droog, maar ik heb nog geen enkele creme gevonden die ik op de fiets naar het werk niet weer loszweet en die dan in mijn ogen loopt. En dat haat ik.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:24:38 #244
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205666032
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:18 schreef Tuindier het volgende:
Ik zou het ook moeten/willen doen, want mijn huid is vrij droog, maar ik heb nog geen enkele creme gevonden die ik op de fiets naar het werk niet weer loszweet en die dan in mijn ogen loopt. En dat haat ik.
Na het fietsen op doen? of een nachtcreme? dan is het al ingetrokken.
pi_205666076
Als je 's ochtends doucht, insmeren voor je dat doet. Wat je kunt gebruiken, trekt wel in. Overtollige ranzige shit spoel je af.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205666089
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik zie hier geen argumentatie voor dagelijkse dingen met je gezicht?
Ook niet wat die dingen zouden moeten zijn trouwens.
Een zonnebrandcrème 8-)

Candaasje, ik bewonder je energie en liefde voor Kaatje die je nog maar zo kort kende en ik bewonder dat je helaas toch de vervelende keus kon maken. We hadden het hier allemaal anders willen zien voor Kaatje :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205666137
Kattenkenners, ik heb een kwestie. Piep heeft een kuur metacam maar ze wil het niet in natvoer eten. En na 3 dagen de spuit in haar bek, lukt dat ook niet meer. Ik heb het gisteren op haar borst gesmeerd, dat likte ze gelijk weg. Is dat een probleem voor de werking van de medicatie?
Spoilers!
  woensdag 17 augustus 2022 @ 15:42:06 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666194
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kattenkenners, ik heb een kwestie. Piep heeft een kuur metacam maar ze wil het niet in natvoer eten. En na 3 dagen de spuit in haar bek, lukt dat ook niet meer. Ik heb het gisteren op haar borst gesmeerd, dat likte ze gelijk weg. Is dat een probleem voor de werking van de medicatie?
Ik zou de dierenarts ff bellen.
pi_205666212
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Na het fietsen op doen? of een nachtcreme? dan is het al ingetrokken.
Met een nachtcreme heb ik zo'n plakkerig warm hoofd in bed, dat vind ik ook niet fijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:29 schreef Vanyel het volgende:
Als je 's ochtends doucht, insmeren voor je dat doet. Wat je kunt gebruiken, trekt wel in. Overtollige ranzige shit spoel je af.
Serieus? Dat is zeker wel een poging waard.
pi_205666308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:43 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Met een nachtcreme heb ik zo'n plakkerig warm hoofd in bed, dat vind ik ook niet fijn.
[..]
Serieus? Dat is zeker wel een poging waard.
Kun je ook met olie doen. Lijkt superranzig maar voelt dan met warm douchen best goed.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:00:27 #251
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666355
Als je ipv zeep een Ph neutrale waslotion gebruikt dan hoef je ook geen cremes te gebruiken. Ook beter voor je huidflora
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:04:52 #252
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205666393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je ipv zeep een Ph neutrale waslotion gebruikt dan hoef je ook geen cremes te gebruiken. Ook beter voor je huidflora
Ja want iedereen heeft dezelfde huid *O*
pi_205666470
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja want iedereen heeft dezelfde huid *O*
En even jong. Merk dat echt de laatste jaren dat mijn (vroeger best vette) huid veel droger aanvoelt. De creme trekt ook veel sneller in.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:27:56 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:04 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja want iedereen heeft dezelfde huid *O*
Ik loop tegen de 60, heb geen enkele rimpel en een huid zacht als babybilletjes, nooit zeep gebruikt.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:30:40 #255
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205666613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik loop tegen de 60, heb geen enkele rimpel en een huid zacht als babybilletjes, nooit zeep gebruikt.
Dat is fijn.

Ik gebruik geen zeep en mijn huid is wel gortdroog en ik ben pas half oud ;(
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:37:16 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666654
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:30 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat is fijn.

Ik gebruik geen zeep en mijn huid is wel gortdroog en ik ben pas half oud ;(
Mijn man ook, maar goed, dat kreng wil ook nooit fruit of noten en zelden groente eten dus bij hem is het duidelijk voor mij. Ik zit ook nooit in de zon.
pi_205666796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je ipv zeep een Ph neutrale waslotion gebruikt dan hoef je ook geen cremes te gebruiken. Ook beter voor je huidflora
Zeep (of waslotion)? Op je hoofd?
Waarom zou je überhaupt?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:56:21 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205666799
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeep? Op je hoofd?
Waarom zou je überhaupt?
Wou dat ik een kwartje had voor iedereen die dat deed.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 16:58:28 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205666820
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeep (of waslotion)? Op je hoofd?
Waarom zou je überhaupt?
Toch handig als je je met motorolie hebt ingevet ofzo?

Hier regelmatig make up op mijn smoelwerk dus lekker verzorgingsritueel, lekker man O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205666845
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Zeep (of waslotion)? Op je hoofd?
Waarom zou je überhaupt?
Om de zonnebrandcrème er weer af te krijgen :Y
pi_205666945
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zie hier geen argumentatie voor dagelijkse dingen met je gezicht?
Ook niet wat die dingen zouden moeten zijn trouwens.
Schoonheidsspecialiste was wel erg hysterisch maar ik merkte echt een wereld van verschil.

Verborgen puisten ipv openlijke puisten.
Gladder, zachter vel.

Qua inkoop ben ik voor niet te duur en vooral makkelijk in gebruik gegaan. Nobody got time 4wassen en daarna (of daarvoor?) scrubben. Hop! 1 flesje.
En dan nog reinigingspul en een gecombineerde dag/nachtcrème. Daarmee krijg ik dat schoonheidsspecialisten vel niet terug maar dat hoeft ook niet. Teveel gedoe, en haar lijstje aanbevolen produkten… neuh.

Het zijn allemaal eerste wereld problemen en met het thuiswerken is mijn regime nog meer versimpeld. In het kader van: hoeft niet per se, maar af en toe wat extra zorg kan ook geen kwaad.

Merken, vraag je? Spul ligt boven, dan moet ik gaan kijken. Is werk :O
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205666961
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kattenkenners, ik heb een kwestie. Piep heeft een kuur metacam maar ze wil het niet in natvoer eten. En na 3 dagen de spuit in haar bek, lukt dat ook niet meer. Ik heb het gisteren op haar borst gesmeerd, dat likte ze gelijk weg. Is dat een probleem voor de werking van de medicatie?
Een dier wat metacam niet lust!? :D

Freak!

Ik denk dat het voor de werking weinig uitmaakt. Ik mag het altijd door alle soorten voer gooien (alle pillen, pasta’s en poeders trouwens), dan lijkt me een kort verblijf op een kattenlijf ook geen drama. Maar @Candaasje weet er vast meer van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205666979
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je ipv zeep een Ph neutrale waslotion gebruikt dan hoef je ook geen cremes te gebruiken. Ook beter voor je huidflora
En wat nu als je nooit zeep in je gezicht gebruikt en toch puisten en ruw velletje hebt?

Want dat had ik. Na schoonheidsmevrouw wist ik dat dat ook anders kan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205667067
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:33 schreef Candaasje het volgende:
Dankjulliewel allemaal :* Fijne SC toch O+

@:vlindertje89 : geen zorgen, ik ben nog wat labiel zo nu en dan (Ik ben zo'n typisch hysterische verzorger. Althans, thuis, bij de (dieren)arts hou ik me altijd wel in :D ) en een tikkie moe maar verder gaat het wel weer.
Ik had een paar dingen anders gedaan, maar 90% niet en dat helpt wel. Het blijft erg sneu en verdrietig natuurlijk.
Toen ik me zorgen maakte over Bram omdat 'ie ziek oogde, heel lethargisch was en heel snel ademde, en hij werd opgenomen, ben ik huilend terug naar binnen gelopen omdat ik Bram wel had afgegeven maar eigenlijk helemaal geen afscheid had genomen en ik dacht straks gaat hij ineens dood en dan heb ik hem niet gedag gezegd :'( . Dat ging hij uiteraard niet. Dus no judgement over hysterische verzorgers, haha. Super logisch dat je verdrietig en wat labiel bent. Fijn dat je in elk geval wel het gevoel hebt dat je weinig anders zou doen. Je kunt ook niet alles weten, achteraf is altijd makkelijk weten wat je evt had kunnen doen..

Dank voor je advies :* heel lief. Ik had gebeld, en ze zei dat als een kat paar dagen goede ontlasting heeft en dan zacht, dat als hij Giardia heeft, het dan juist in die zachte ontlasting zit. Dus dat ze bij katten die continu zachte ontlasting hebben, wel van meerdere dagen sample doen, maar van katten die normale en zachte ontlasting afwisselen, alleen de zachte genoeg is, omdat dat dus is wanneer het er dan wel in zit en je in die normale samples toch niks gaat vinden. Klonk opzich wel logisch.

Heb nu zoolac propaste probiotica en de Royal Canin sensitivity control brokjes besteld. Benebac was inderdaad overal uitverkocht, dus idd leveringsproblemen @Cat-astrophe! Hopelijk zijn die allebei vrijdag binnen. En dan even uitvinden welke kat het is, dan hoef ik ze niet allebei de veel duurdere brokjes te geven :+ maar als ik daar niet voor dinsdag achter ben, dan maar gewoon allebei (dan moet ik nl weer buiten de deur werken).
pi_205667091
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:@
Wat zou ik daar elke dag mee moeten?
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 14:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Gelachen wegens herkenbaarheid. :') :@
Ja, dit :+

quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 15:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij zijn ongetwijfeld onweerstaanbaar knap van onszelf :Y
En hier sluit ik me uiteraard ook bij aan :P :Y
pi_205667120
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Schoonheidsspecialiste was wel erg hysterisch maar ik merkte echt een wereld van verschil.

Verborgen puisten ipv openlijke puisten.
Gladder, zachter vel.

Qua inkoop ben ik voor niet te duur en vooral makkelijk in gebruik gegaan. Nobody got time 4wassen en daarna (of daarvoor?) scrubben. Hop! 1 flesje.
En dan nog reinigingspul en een gecombineerde dag/nachtcrème. Daarmee krijg ik dat schoonheidsspecialisten vel niet terug maar dat hoeft ook niet. Teveel gedoe, en haar lijstje aanbevolen produkten… neuh.

Het zijn allemaal eerste wereld problemen en met het thuiswerken is mijn regime nog meer versimpeld. In het kader van: hoeft niet per se, maar af en toe wat extra zorg kan ook geen kwaad.

Merken, vraag je? Spul ligt boven, dan moet ik gaan kijken. Is werk :O
Neuh, vraag ik niet :D

Als de zon schijnt, mag er factor 30-50 op. Als het droog voelt, smeer ik het in.
Ik gebruik geen shampoo of zeep op mijn hoofd. Sindsdien zijn de keren dat het droog voelt zeer verzeldzaamd.
Mijn hypothese is dat shampoo 99% van het gedoe veroorzaakt, voor huid en haar. Gebaseerd uiteraard op mijn eigen N=4.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205667163
Sinds ik niet meer zo stress heb ik geen puisten meer. Dit kan ik iedereen aanraden :Y
pi_205667174
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:44 schreef Tele6 het volgende:
Sinds ik niet meer zo stress heb ik geen puisten meer. Dit kan ik iedereen aanraden :Y
Sinds ik mijn stress beter beheers, ben ik onwijs afgevallen. Op gelijke voedselinname.

Hoe gewicht wordt bepaald door duizend meer dan wat je eet
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205667208
Hoe beheersen jullie je stress?

Misschien een ietwat dom klinkende vraag, want allerlei open deuren te bedenken, maar wel serieus bedoeld.

Ik wil namelijk graag een betere huid en afvallen bij gelijke inname :+ haha. Nee maar serieuzer: ik ben nu bijna drie weken vrij geweest. En mensen vragen dan of ik helemaal uitgerust ben, of ik alweer zin heb om te werken, of ik weer opgeladen ben.. en het antwoord op al die vragen is eigenlijk nee :@ ik weet niet goed hoe te ontspannen of bijkomen ofzo. Ik lig ofwel de hele dag afwisselend op de bank tv te kijken en te slapen, ofwel ik ben aan het sporten/klussen/boodschappen/opruimen/op hockey hangen ofzo. Beide vind ik lekker om te doen, en sporten etc krijg ik ook wel een beetje m'n hoofd mee leeg, maar echt uitrusten oid doe ik er blijkbaar dus niet van. Wat voor dingen doen jullie om te ontspannen?
pi_205667311
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:46 schreef Vanyel het volgende:

Sinds ik mijn stress beter beheers, ben ik onwijs afgevallen. Op gelijke voedselinname.

Hoe gewicht wordt bepaald door duizend meer dan wat je eet
Cortisol heeft ook heel erg veel invloed ja :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205667320
Dingen die ik doe en wat werkt: de ‘Balance’ app voor meditatie, tuinieren, lezen, aquarellen, wandelen met een muziekje.

Wat ik de helft van de tijd doe en minder effectief is: hangen op de bank met tv aan ondertussen scrollend op mijn telefoon.

En de grootste factor: minderen met werk(druk). Geen email ‘s avonds of op vrije dagen of het weekend. Niet te lange dagen maken. ‘Het is maar werk’ als mantra. Als het nu in mijn hoofd blijft zitten bespreek ik het met mijn manager en zoeken we een oplossing. Eerder bleef het altijd in mijn hoofd.

En regelmaat.

Disclaimer: zo simpel als ik het beschrijf is het natuurlijk niet. Als ik de dingen van de bovenste categorie meer doe, krijg ik er ook meer ruimte voor in mijn hoofd en doe ik ze nog meer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tuindier op 17-08-2022 18:11:21 ]
pi_205667357
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe beheersen jullie je stress?
Mijn situatie is uitzonderlijk stressvol. Je hebt niks aan mij. Dat bedoel ik niet onaardig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 18:07:26 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205667376
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe beheersen jullie je stress?

Wat is dat? :o :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205667387
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Merken, vraag je? Spul ligt boven, dan moet ik gaan kijken. Is werk :O
Ik ben wel benieuwd, maar kijk maar een keer als je toch boven bent :p
pi_205667398
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe beheersen jullie je stress?

Misschien een ietwat dom klinkende vraag, want allerlei open deuren te bedenken, maar wel serieus bedoeld.

Ik wil namelijk graag een betere huid en afvallen bij gelijke inname :+ haha. Nee maar serieuzer: ik ben nu bijna drie weken vrij geweest. En mensen vragen dan of ik helemaal uitgerust ben, of ik alweer zin heb om te werken, of ik weer opgeladen ben.. en het antwoord op al die vragen is eigenlijk nee :@ ik weet niet goed hoe te ontspannen of bijkomen ofzo. Ik lig ofwel de hele dag afwisselend op de bank tv te kijken en te slapen, ofwel ik ben aan het sporten/klussen/boodschappen/opruimen/op hockey hangen ofzo. Beide vind ik lekker om te doen, en sporten etc krijg ik ook wel een beetje m'n hoofd mee leeg, maar echt uitrusten oid doe ik er blijkbaar dus niet van. Wat voor dingen doen jullie om te ontspannen?
Ik kan geen algemeen antwoord geven natuurlijk.

Voor mij hielp schematherapie :)
pi_205667448
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn situatie is uitzonderlijk stressvol. Je hebt niks aan mij. Dat bedoel ik niet onaardig.
Gezien je gezinssituatie denk ik? Begrijpelijk. Dat is inderdaad geenszins vergelijkbaar met mijn situatie.

@Tuindier thanks voor je antwoord! Ik merk idd ook dat ik op de bank liggen tv kijken en telefoonscrollen wel lekker vind om te doen, maar er niet van uitrust ofzo. Wandelen met een muziekje heb ik de laatste tijd minder gedaan, maar is wel een goede. Deed ik tijdens m'n hersenschudding ook veel en vond dat altijd wel fijn. Weer even tijd/zin voor maken!
En werkdruk is idd iets wat natuurlijk meespeelt - stress managen is natuurlijk niet alleen meer ontspanning zoeken maar ook proberen de stress te verminderen. Ik blijf dat lastig vinden, maar ben daar in elk geval nu al beter in dan vorig jaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kan geen algemeen antwoord geven natuurlijk.

Voor mij hielp schematherapie :)
Ja, natuurlijk voor iedereen anders. Maar dacht misschien krijg ik inspiratie of nieuwe ideeën van wat voor jullie helpt :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 augustus 2022 @ 18:18:43 #277
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205667482
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe beheersen jullie je stress?
Werk is werk en daarmee zeg ik tot morgen als dat nodig is, want s´avonds wil ik ook sporten of de tijd hebben voor een vergadering of ontspanning. Nu moet ik zeggen dat ik gelukkig ook een functie heb waar dat kan.
En ik ben mij steeds beter gaan voelen door de hort op te gaan. Hoofd leeg maken is voor mij juist eropuit lekker aan de wandel. En dat is ook wel van toepassing voor een blokkie om op een willekeurige avond.
Niet alleen voor de de 20-25km ;). Maar zo'n afstand en gewoon lekker doorstappen, beetje om je heen kijken, een bankje een pauze houden is voor mij zeer fijn.
Lees ik zit de afgelopen jaren beter in mijn vel dan zeg 2018/2019.

Over gezichtszalfjes heb ik geen verstand, want op een enkele keer scrubspul na gebruik ik het niet. :+

[ Bericht 8% gewijzigd door borisz op 17-08-2022 18:24:53 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205667513
Algemeen antwoord zou wmb wel zijn jezelf therapie gunnen trouwens.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205667611
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:21 schreef Vanyel het volgende:
Algemeen antwoord zou wmb wel zijn jezelf therapie gunnen trouwens.
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb meerdere keren therapie gehad. Wel allemaal gericht op mijn angststoornis, maar daar zijn ook wel algemenere dingen voorbij gekomen die ook op andere gebieden effect hebben, als niet vinden dat je altijd alles perfect moet doen, net zo aardig voor jezelf zijn als je voor alle andere mensen bent, etc.

Het 'stomme' is dat één van de eerste stappen die ik daarin gemaakt heb, niet in therapie was, maar bij een vak coachingspsychologie in m'n bachelor. We moesten op elkaar oefenen met het vervangen van onrealistische gedachten door realistische gedachten. Mijn onrealistische was 'alles moet altijd perfect', en na wat onderhandelen werd mijn realistische 'soms is goed, goed genoeg'. Destijds voelde dat al als een enórme stap en als echt niet hoe ik dat eigenlijk voelde. Het helpt ook niet bepaald als je ouders als overtuiging hebben dat je altijd het maximale uit jezelf moet halen :+ . Maar ik merk dat in de loop der jaren het ook wel echt 'van mij' is geworden en dat het iets is wat ik nu ook echt zo voel en voor sta O+

Neemt niet weg dat er ongetwijfeld nog wat meer van dat soort gedachten/overtuigingen zijn waar ik best eens iets meer aandacht aan mag schenken om die te vervangen door iets haalbaarders :)
pi_205667656
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb meerdere keren therapie gehad. Wel allemaal gericht op mijn angststoornis, maar daar zijn ook wel algemenere dingen voorbij gekomen die ook op andere gebieden effect hebben, als niet vinden dat je altijd alles perfect moet doen, net zo aardig voor jezelf zijn als je voor alle andere mensen bent, etc.
Met langskomen ben je er niet, het gaat niet vanzelf omdat je weet dat het er is.
quote:
Neemt niet weg dat er ongetwijfeld nog wat meer van dat soort gedachten/overtuigingen zijn waar ik best eens iets meer aandacht aan mag schenken om die te vervangen door iets haalbaarders :)
Als je posts hier weergeven hoe je denkt, denk ik dat dat best eens waar kan zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205667718
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Met langskomen ben je er niet, het gaat niet vanzelf omdat je weet dat het er is.
[..]
Als je posts hier weergeven hoe je denkt, denk ik dat dat best eens waar kan zijn.
Is idd zo. Een aantal dingen ben ik ook wel mee bezig geweest toen hoor, maar dat beklijft natuurlijk ook niet vanzelf. Goeie reminder om daar wat structureler aandacht aan te besteden :). Hoe ik hier post is inderdaad redelijk ongefilterd hoe ik echt denk. Als je specifieke dingen hebt die jou opvallen waarvan jij denkt dat dat een voorbeeld is waar ik wat mee zou moeten, feel free to share :). Hoeft uiteraard niet, maar mag dus zeker wel! Wat dat betreft geen lange tenen hier ;)
pi_205667748
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:31 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik heb meerdere keren therapie gehad. Wel allemaal gericht op mijn angststoornis, maar daar zijn ook wel algemenere dingen voorbij gekomen die ook op andere gebieden effect hebben, als niet vinden dat je altijd alles perfect moet doen, net zo aardig voor jezelf zijn als je voor alle andere mensen bent, etc.

Het 'stomme' is dat één van de eerste stappen die ik daarin gemaakt heb, niet in therapie was, maar bij een vak coachingspsychologie in m'n bachelor. We moesten op elkaar oefenen met het vervangen van onrealistische gedachten door realistische gedachten. Mijn onrealistische was 'alles moet altijd perfect', en na wat onderhandelen werd mijn realistische 'soms is goed, goed genoeg'. Destijds voelde dat al als een enórme stap en als echt niet hoe ik dat eigenlijk voelde. Het helpt ook niet bepaald als je ouders als overtuiging hebben dat je altijd het maximale uit jezelf moet halen :+ . Maar ik merk dat in de loop der jaren het ook wel echt 'van mij' is geworden en dat het iets is wat ik nu ook echt zo voel en voor sta O+

Neemt niet weg dat er ongetwijfeld nog wat meer van dat soort gedachten/overtuigingen zijn waar ik best eens iets meer aandacht aan mag schenken om die te vervangen door iets haalbaarders :)
Bij mij hielp schematherapie zo goed omdat m'n therapeut het meer op gevoel kon richten en minder op nadenken. cognitieve gedragstherapie (gedachten herkennen, gezonde gedachten bedenken, etc) werd ik knettergek van omdat ik heel goed na kan denken maar vooral in de praktijk compleet vastloop in allerlei ingewikkelde gevoelens. Bij de schematherapie ging het over voor jezelf zorgen alsof je voor een kind zou zorgen. Hoe voel je je, wat heb je nodig, kun je dat aan jezelf geven (de volwassene zijn die je innerlijke zielige kind nodig heeft).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het idee dat jij ook best wel een gedachtencirkels-persoon bent. Het kan wel de moeite waard zijn om iets te doen waarbij die gedachten niet de nr 1 focus zijn.

Ik vond de oefeningen om het "blije kind" toe te laten eerst best wel eng en awkward. Maar probeer in m'n plannen nu wel echt ruimte te maken voor domweg blije dingen, het geeft veel energie en ontspanning. Ik ben laatst bijvoorbeeld een middag gaan fietsen zonder ook maar een beetje op de route te letten, gewoon random elk pad ingeslagen dat me interessant leek. Bij m'n sportclub word ik ook steeds beter in gewoon een eind aanklooien.
pi_205667817
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 17:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoe beheersen jullie je stress?

Als het echt uit de klauwen dreigt te lopen schrijf ik het op. En met oplossingen erbij die soms nog meer ellende geven maar ook wel echte oplossingen zijn.
Stress was bij mij vaak werk gerelateerd (idioot druk). Heel lang geleden, toen burn-outs nog geen naam hadden heb ik er een paar keer dicht tegenaan gezeten. Maar ondertussen weet ik wel hoe dat aanvoelt en kan ik ook een stap terugnemen. En dat kan al zijn om ergens te gaan zitten en rond te kijken (zonder dat ik iets zie). Ik ga dan een stuk fietsen en er zijn een paar bankjes en plekken waar ik graag zit. En wat mij ook helpt is fotograferen. Dan ben ik daar zo druk mee dat m'n hoofd ook leeg is.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205667849
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Bij mij hielp schematherapie zo goed omdat m'n therapeut het meer op gevoel kon richten en minder op nadenken. cognitieve gedragstherapie (gedachten herkennen, gezonde gedachten bedenken, etc) werd ik knettergek van omdat ik heel goed na kan denken maar vooral in de praktijk compleet vastloop in allerlei ingewikkelde gevoelens. Bij de schematherapie ging het over voor jezelf zorgen alsof je voor een kind zou zorgen. Hoe voel je je, wat heb je nodig, kun je dat aan jezelf geven (de volwassene zijn die je innerlijke zielige kind nodig heeft).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het idee dat jij ook best wel een gedachtencirkels-persoon bent. Het kan wel de moeite waard zijn om iets te doen waarbij die gedachten niet de nr 1 focus zijn.

Ik vond de oefeningen om het "blije kind" toe te laten eerst best wel eng en awkward. Maar probeer in m'n plannen nu wel echt ruimte te maken voor domweg blije dingen, het geeft veel energie en ontspanning. Ik ben laatst bijvoorbeeld een middag gaan fietsen zonder ook maar een beetje op de route te letten, gewoon random elk pad ingeslagen dat me interessant leek. Bij m'n sportclub word ik ook steeds beter in gewoon een eind aanklooien.
Heel interessant om te lezen!
Gedachtencirkels, check. Dat heb je goed gezien. De reden dat de 'soms is goed, goed genoeg' nu wel werkt, is ook omdat het nu echt zo voelt, dus zeker geen gekke om niet alleen aandacht te geven aan gedachten, maar ook gevoel. En voor een kind zorgen ben ik dan weer erg goed in, voor alle andere mensen eigenlijk, alleen voor mezelf niet - en dat mag inderdaad best veranderen. En de skills daarvoor heb ik dus ook wel, ik zet ze alleen (nog) niet in voor mezelf }:|
Deels komt dat denk ik ook wel door het angst-stukje, want dat is een deel waarbij ik juist alles wat ik voel glashard moet negeren omdat dan alles in me schreeuwt dat ik gewoon lekker binnen op de bank moet gaan liggen en dat is dan juist het laatste wat ik moet doen. Maar ik pas dat nu eigenlijk op alle gebieden toe, en dat is ook weer niet echt nodig/helpend. Al kun je 'wat voel je, wat heb je nodig' natuurlijk ook zo zien als dat wat heb ik nodig dan is dat ik toch moet gaan, dus in dat opzicht alsnog direct toepasbaar, mits met de 'juiste' wat heb ik nodig.
Oh hoi, gedachtencirkel ;) :D

Inzichtgevend :) dank je wel!! O+ en mooi te lezen dat jij er steeds beter in word. Ik heb het ook al vaker gezegd, maar ik vind het mooi te zien hoe jij je hebt ontwikkeld de afgelopen tijd, dus in die zin ben je wel een mooi voorbeeld voor me!

En je spoiler :D heerlijk!

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 17-08-2022 19:04:05 ]
pi_205667910
@vlindertje89 en je edits ik was al een heel antwoord aan het typen, typ je het zelf :'(
pi_205667983
Ik wilde inderdaad zeggen, stel je hebt een kind (bedenk de leeftijd zelf) dat bang is voor iets en het liefst de hele dag op de bank zou blijven liggen. Jij als verstandige volwassene zou dat waarschijnlijk ook geen goed plan vinden. Dan kun je alsnog het kind geruststellen en troosten, en 'm dan zover krijgen dat ie het enge ding toch gaat doen.
Of wat je anders zou doen met een kind dat iets eng vindt. Zeggen "het is inderdaad eng, blijf maar op de bank liggen voor eeuwig" is volgens mij iig niet de manier.

Ik heb ook wel de neiging om dingen veel te eng te vinden. Ik was gewend om dan heel kwaad op mezelf te worden en mezelf te dwingen om die dingen alsnog te doen. (Dat was hoe er bij mij thuis mee om werd gegaan, mijn moeder sleurde dan het krijsende kind gewoon mee naar de enge dingen. Zo heb ik een keer een uur lang hysterisch in een kennel gezeten met de golden retriever van de buren, tot ik "niet meer bang was van honden". Een wonder dat die hond me niks aangedaan heeft.) Het is een mooi tegenovergestelde van toegeven en op de bank laten liggen, maar net zo goed geen gezonde volwassen manier van ermee omgaan :X Dus ik heb ook moeten oefenen met wat te doen om het "bange kind" te geven wat het nodig heeft, alleen dan een andere richting in.
pi_205668026
Goftedomme Tele jouw moeder :X

Misschien is voor jou emotionally immature parents best een toffe frase om eens te Googlen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205668064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:04 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 en je edits ik was al een heel antwoord aan het typen, typ je het zelf :'(
Hahaha sorry :+
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde inderdaad zeggen, stel je hebt een kind (bedenk de leeftijd zelf) dat bang is voor iets en het liefst de hele dag op de bank zou blijven liggen. Jij als verstandige volwassene zou dat waarschijnlijk ook geen goed plan vinden. Dan kun je alsnog het kind geruststellen en troosten, en 'm dan zover krijgen dat ie het enge ding toch gaat doen.
Of wat je anders zou doen met een kind dat iets eng vindt. Zeggen "het is inderdaad eng, blijf maar op de bank liggen voor eeuwig" is volgens mij iig niet de manier.

Ik heb ook wel de neiging om dingen veel te eng te vinden. Ik was gewend om dan heel kwaad op mezelf te worden en mezelf te dwingen om die dingen alsnog te doen. (Dat was hoe er bij mij thuis mee om werd gegaan, mijn moeder sleurde dan het krijsende kind gewoon mee naar de enge dingen. Zo heb ik een keer een uur lang hysterisch in een kennel gezeten met de golden retriever van de buren, tot ik "niet meer bang was van honden". Een wonder dat die hond me niks aangedaan heeft.) Het is een mooi tegenovergestelde van toegeven en op de bank laten liggen, maar net zo goed geen gezonde volwassen manier van ermee omgaan :X Dus ik heb ook moeten oefenen met wat te doen om het "bange kind" te geven wat het nodig heeft, alleen dan een andere richting in.
Ja, dus inderdaad niet 'wat heb jij als kind volgens jezelf nodig' in die situatie, maar 'wat heb jij als kind nodig als je daar als verstandige snuggere volwassene naar kijkt'.

En dat is inderdaad niet boos op jezelf worden :* wat naar hoe dat vroeger bij jou ging! Ik blijf me verbazen over jouw opvoeding ;( . Kan me goed voorstellen dat je dan zelf ook weer moet leren hoe je dat wél moet doen.
Mijn ouders zijn wat meer van het 'daar hoef je toch helemaal niet bang voor te zijn / als je nou gewoon niet zenuwachtig word, krijg je ook geen last van je buik, opgelost'. En ondanks dat dat waar is, kan ik er niks mee, want dat weet ik allemaal ook wel, maar als ik dat zo makkelijk kon controleren dan had ik dat natuurlijk allang gedaan. Ik heb meer aan compassie met wel een dwingende hand. Dus ja, ik snap dat het eng is, en op korte termijn voelt het fijner niet te gaan, maar op lange termijn val je dan steeds verder terug en doe je alles teniet waar je de afgelopen jaren zo hard voor hebt gewerkt, dus op lange termijn voelt het fijner om wél te gaan. Dus moet je gaan.
pi_205668080
whoa @Tele6 Iedere keer schrik je weer van de acties van je moeder. -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205668126
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:14 schreef Vanyel het volgende:
Goftedomme Tele jouw moeder :X

Misschien is voor jou emotionally immature parents best een toffe frase om eens te Googlen.
Haha, dat boek heb ik al 2 jaar in m'n bol.com wagentje zitten. Ben er nog niet aan toegekomen omdat ik eerst druk was met die schematherapie die zo goed werkte, en daarna wel een tijdje klaar was met wroeten in dingen van vroeger. :)
pi_205668199
Ik heb ook geen verstand van gezichtsverzorging. Ik hoop dat de nieuwe Duitse dagcrème beter ruikt dan die ik nu heb. Die ruikt naar bejaarde vrouw.

Qua stress heb ik wel wat ervaring maar eigenlijk geen tips. Het zijn bij mij altijd situaties waar een eind aan zat, dat is natuurlijk anders dan permanente stress vanwege bijvoorbeeld een zware gezinssituatie of je eigen karakter. Bij externe situaties wacht ik tot het over is. Bij interne stress kan ik meestal goed aan zelfreflectie doen en daarop acteren.
Spoilers!
pi_205668211
Oh. Er staan nog een miljoen posts.
Spoilers!
pi_205668323
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha, dat boek heb ik al 2 jaar in m'n bol.com wagentje zitten. Ben er nog niet aan toegekomen omdat ik eerst druk was met die schematherapie die zo goed werkte, en daarna wel een tijdje klaar was met wroeten in dingen van vroeger. :)
Herkenbaar. Ik heb zo'n tijd zo intensief alles rond mijn ouders en eigenlijk mijn hele leven verwerkt dat ik er op een gegeven moment echt geen zin meer in had om nog mee bezig te zijn. Niet om dingen te negeren maar omdat het even goed zo was.

Ik zie nu echt een kleine Tele voor me in een bench :'(
Spoilers!
pi_205668392
We zijn vandaag een dagje Culinair Breda gedaan. Eerst, voor het eerst, naar de Hanos horeca groothandel. Wat een paradijs! We hebben ons ingehouden en alleen Griekse pita's, chorizo en Iberico hamburgers gekocht.

Daarna naar Amazing Oriental voor wat kleine boodschapjes en avondeten. Als tegenhanger van al het vleesgeweld van de afgelopen 2 weken, eet ik vanavond gado gado, orak arak en tempeh keriting O+
Spoilers!
pi_205668472
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:21 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Haha, dat boek heb ik al 2 jaar in m'n bol.com wagentje zitten. Ben er nog niet aan toegekomen omdat ik eerst druk was met die schematherapie die zo goed werkte, en daarna wel een tijdje klaar was met wroeten in dingen van vroeger. :)
Kopen dan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205668558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 18:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Is idd zo. Een aantal dingen ben ik ook wel mee bezig geweest toen hoor, maar dat beklijft natuurlijk ook niet vanzelf. Goeie reminder om daar wat structureler aandacht aan te besteden :). Hoe ik hier post is inderdaad redelijk ongefilterd hoe ik echt denk. Als je specifieke dingen hebt die jou opvallen waarvan jij denkt dat dat een voorbeeld is waar ik wat mee zou moeten, feel free to share :). Hoeft uiteraard niet, maar mag dus zeker wel! Wat dat betreft geen lange tenen hier ;)
Ik ben het eens met @Vanyel :Y O+ Specifieker zou je je eens in ACT kunnen verdiepen. Het meer klassieke 'niet-realistische gedachten vervangen door helpende gedachten' is bij mensen die erg denkerig zijn en in hun hoofd zitten, soms niet zo handig omdat je blijft denken. ACT leert je minder van je gedachten aan te trekken. Het boek 'Voluit leven' is een vrij toegankelijk boek hierover.

Overigens herken ik wel wat je schrijft over je ouders, ik was ook altijd erg bezig met aan verwachtingen voldoen. Tot mijn 30e, toen ik ging scheiden terwijl we een baby hadden en ik lesbisch werd :+ Het was best een bumpy road maar na een paar maanden bleek dat mijn ouders ook toen nog gewoon van me hielden ;) toen ook therapie gehad, heeft erg geholpen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205668614
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
Overigens herken ik wel wat je schrijft over je ouders, ik was ook altijd erg bezig met aan verwachtingen voldoen. Tot mijn 30e, toen ik ging scheiden terwijl we een baby hadden en ik lesbisch werd :+
Ik blijf deze mooi vinden.
Scheiden én een baby zijn vader ontnemen én lesbisch worden. De schánde!
Vergeet je nog dat je een Pruus koos die nog steeds onze fietsen niet heeft teruggebracht *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205668616
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik wilde inderdaad zeggen, stel je hebt een kind (bedenk de leeftijd zelf) dat bang is voor iets en het liefst de hele dag op de bank zou blijven liggen. Jij als verstandige volwassene zou dat waarschijnlijk ook geen goed plan vinden. Dan kun je alsnog het kind geruststellen en troosten, en 'm dan zover krijgen dat ie het enge ding toch gaat doen.
Of wat je anders zou doen met een kind dat iets eng vindt. Zeggen "het is inderdaad eng, blijf maar op de bank liggen voor eeuwig" is volgens mij iig niet de manier.

Ik heb ook wel de neiging om dingen veel te eng te vinden. Ik was gewend om dan heel kwaad op mezelf te worden en mezelf te dwingen om die dingen alsnog te doen. (Dat was hoe er bij mij thuis mee om werd gegaan, mijn moeder sleurde dan het krijsende kind gewoon mee naar de enge dingen. Zo heb ik een keer een uur lang hysterisch in een kennel gezeten met de golden retriever van de buren, tot ik "niet meer bang was van honden". Een wonder dat die hond me niks aangedaan heeft.) Het is een mooi tegenovergestelde van toegeven en op de bank laten liggen, maar net zo goed geen gezonde volwassen manier van ermee omgaan :X Dus ik heb ook moeten oefenen met wat te doen om het "bange kind" te geven wat het nodig heeft, alleen dan een andere richting in.
;(

Ik vind omgaan met angsten van mijn kind best heel ingewikkeld. Ik wil het serieus nemen, maar ook helpen leren dat sommige dingen enger lijken dan ze zijn. Het is een heel precair evenwicht. Vorig jaar was er opeens een handenwas-obsessie en na weken begripvol zijn, heb ik het handenwassen op een gegeven moment verboden. En dan hoop ik maar daarmee het 'goede' te doen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205668630
Volgens mij wel. Elke keer dat je toegeeft aan een dwang, versterk je hem. Beter in de kiem smoren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205668645
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik blijf deze mooi vinden.
Scheiden én een baby zijn vader ontnemen én lesbisch worden. De schánde!
Vergeet je nog dat je een Pruus koos die nog steeds onze fietsen niet heeft teruggebracht *)
Ik denk oprecht dat het door hun hoofd ging hoe ze dit hun golfvrinden gingen uitleggen :+ :+ Ook hebben ze zelf 100 lesbische vriendinnen :? Inmiddels zijn we 'De Meisjes' en zijn ze dol op Pruus O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')