abonnement Unibet Coolblue
pi_205645835
Het verbaast me dat het op dit moment in de politiek oorverdovend stil is, weliswaar is het nu reces, maar we hebben in korte tijd een aantal nieuwe crisis situaties erbij, situaties die zo ingrijpend zijn dat we nu al in actie zouden moeten komen.

Ten eerste zitten we al een tijdje met een gigantische inflatie die we hard gaan voelen, echter een nog groter thema is de oplopende kosten van Gas en Elektriciteit.

Waar ik voor zou pleiten is dat er in ieder geval een rekenmodel komt hoeveel mensen in de problemen gaan komen bij welke prijzen, en hoe groot deze groepen zijn. Alleen als we dat voor ogen hebben kunnen we ook een plan maken en bedenken hoe we niet 1/3e van de Nederlandse bevolking de vernieling indraaien.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog een heleboel andere thema's die ook spelen (Stikstof), Zorg Bezetting, Elektriciteitsnetwerk, tekort aan leraren, etc.

Ik dacht dat we na de Corona crisis wel hadden geleerd, dat het vroeg signaleren van problemen essentieel is voor het maken van een beleid, daarnaast zul je veel meer draagvlak krijgen als burgers van te voren op de hoogte worden gehouden welk scenario er speelt, en wat de maatregelen zouden zijn.

Het lijkt wel of er gewoon niemand de leiding heeft, en van Rutte heb ik al weken niets meer gehoord.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205645913
Reces he...

Dan zijn er geen problemen. :') En de helft van t journaille is met vakantie. Dat scheelt ook een hoop.

Die 'crises' zijn er na het zomerreces ook nog wel, wees niet bang!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205646081
Het is inderdaad simpel. Het is reces. Maar daarnaast: er komen gewoon nog bijna dagelijks kamervragen binnen en je ziet ook antwoorden komen vanuit de ministeries. Het is niet omdat de journalisten het nieuws niet brengen, dat de politici niks doen.

Verder zijn de gesprekken voor prinsjesdag gewoon bezig, de belangrijkste gesprekken voor de koopkracht. Daar zit Rutte ook gewoon bij. En daar zijn CBS en CPB ook gewoon betrokken, er wordt daar echt heel wat uitgerekend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646112
Alleen vandaag zie ik al 23 stukken: https://www.tweedekamer.n(...)%3Adesc%3Adate&sta=1

Die halen de krant niet, mede omdat de politieke afdelingen op vakantie zijn, maar er wordt gewoon gewerkt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646127
Waarom dacht je dat we iets leren van een vorige crisis?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205646154
Rutte kan het helemaal niks meer schelen, sinds iedereen er toch van overtuigd is dat ie een visieloze leugenaar is, is ie uit wraak ook vastbesloten om het land zo hard mogelijk naar de tiefus te laten gaan.
pi_205646323
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:54 schreef Farenji het volgende:
Rutte kan het helemaal niks meer schelen, sinds iedereen er toch van overtuigd is dat ie een visieloze leugenaar is, is ie uit wraak ook vastbesloten om het land zo hard mogelijk naar de tiefus te laten gaan.
En het handige is, hij hoeft daar he-le-maal geen fuk voor te doen! :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205646328
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom dacht je dat we iets leren van een vorige crisis?
Het was meer een retorische vraag, als je zo iemand als Huug op zo een belangrijk thema zet weet je dat ze niets geleerd hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646338
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:44 schreef Hanca het volgende:
Het is inderdaad simpel. Het is reces. Maar daarnaast: er komen gewoon nog bijna dagelijks kamervragen binnen en je ziet ook antwoorden komen vanuit de ministeries. Het is niet omdat de journalisten het nieuws niet brengen, dat de politici niks doen.

Verder zijn de gesprekken voor prinsjesdag gewoon bezig, de belangrijkste gesprekken voor de koopkracht. Daar zit Rutte ook gewoon bij. En daar zijn CBS en CPB ook gewoon betrokken, er wordt daar echt heel wat uitgerekend.
Ik weet heel goed wat reces is, het punt is alleen wat ik al schreef: Beseffen ze dat in de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog zitten? Ik denk het niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646365
Ik was trouwens nog de vluchtelingencrisis, de verdroging, arbeidsmarkt, Italie vergeten, om maar aan te geven wat er nog meer aan ellende speelt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646443
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet heel goed wat reces is, het punt is alleen wat ik al schreef: Beseffen ze dat in de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog zitten? Ik denk het niet.
Ze beseffen zeker wel dat we in een crisis zitten (of dat de grootste is sinds de WO2 is bediscussieerbaar). En ze werken dan dus ook gewoon. Wat denk jij dat nu het onderwerp is van de gesprekken nu richting prinsjesdag? Dat gaat 100% over de koopkracht. En ik denk dat ze niet ontkomen aan een maximumprijs voor energie, zoals in meer EU landen nu het geval is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646451
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 16:16 schreef raptorix het volgende:
Het verbaast me dat het op dit moment in de politiek oorverdovend stil is, weliswaar is het nu reces, maar we hebben in korte tijd een aantal nieuwe crisis situaties erbij, situaties die zo ingrijpend zijn dat we nu al in actie zouden moeten komen.

Ten eerste zitten we al een tijdje met een gigantische inflatie die we hard gaan voelen, echter een nog groter thema is de oplopende kosten van Gas en Elektriciteit.

Waar ik voor zou pleiten is dat er in ieder geval een rekenmodel komt hoeveel mensen in de problemen gaan komen bij welke prijzen, en hoe groot deze groepen zijn. Alleen als we dat voor ogen hebben kunnen we ook een plan maken en bedenken hoe we niet 1/3e van de Nederlandse bevolking de vernieling indraaien.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog een heleboel andere thema's die ook spelen (Stikstof), Zorg Bezetting, Elektriciteitsnetwerk, tekort aan leraren, etc.

Ik dacht dat we na de Corona crisis wel hadden geleerd, dat het vroeg signaleren van problemen essentieel is voor het maken van een beleid, daarnaast zul je veel meer draagvlak krijgen als burgers van te voren op de hoogte worden gehouden welk scenario er speelt, en wat de maatregelen zouden zijn.

Het lijkt wel of er gewoon niemand de leiding heeft, en van Rutte heb ik al weken niets meer gehoord.
Crisis?
Het gaat toch prima met de multinationals, Rutte heeft geen idee waar je het over hebt.
Dit land is er voor het bedrijfsleven, niet voor de burgers.
Die moeten gewoon betalen, en niet klagen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205646652
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze beseffen zeker wel dat we in een crisis zitten (of dat de grootste is sinds de WO2 is bediscussieerbaar). En ze werken dan dus ook gewoon. Wat denk jij dat nu het onderwerp is van de gesprekken nu richting prinsjesdag? Dat gaat 100% over de koopkracht. En ik denk dat ze niet ontkomen aan een maximumprijs voor energie, zoals in meer EU landen nu het geval is.
Ik denk helemaal niet dat ze dat beseffen, en het gaat niet alleen om geld, het gaat ook om organisatie, kijk naar de huidige vluchtelingencrisis, de verdroging, de mogelijke tekorten van stroom en gas, wat gebeurt er als Italië omvalt? Ik denk dat je geen idee hebt tot hoe ver we in het water staan met je prinsjesdag.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646676
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk helemaal niet dat ze dat beseffen, en het gaat niet alleen om geld, het gaat ook om organisatie, kijk naar de huidige vluchtelingencrisis, de verdroging, de mogelijke tekorten van stroom en gas, wat gebeurt er als Italië omvalt? Ik denk dat je geen idee hebt tot hoe ver we in het water staan met je prinsjesdag.....
Ik heb best een idee. Maar tegen droogte kunnen ze weinig doen, voor vluchtelingen gaan ze nu waarschijnlijk eindelijk (hadden ze al jaren geleden moeten doen) de gemeentes dwingen en dus buitenspel zetten. De tekorten van stroom en gas spelen in het buitenland, Nederland krijgt alleen een tekort als we gedwongen worden aan het buitenland te leveren, daar kan dit kabinet weinig aan doen. Sowieso komt er door El Nino een warme herfst, dus dan lijkt het sowieso met een sisser af te lopen. En de economie van Italië redden kan dit kabinet ook niet.

Ik denk dat jij geen besef hebt wat de politiek doet en waar ze wel en niet invloed op hebben. Met je gezeur dat je geen politici hoort terwijl 1 blik op de site van de tweedekamer duidelijk maakt dat je volledig ongelijk hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646687
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:02 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat jij geen besef hebt wat de politiek doet en waar ze wel en niet invloed op hebben. Met je gezeur dat je geen politici hoort terwijl 1 blik op de site van de tweedekamer duidelijk maakt dat je volledig ongelijk hebt.
Waar schrijf ik dat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646697
En oh er is geen probleem met Gas en Elektriciteit? Dat ongeveer 1/3e van de gezinnen straks 2 maandsalarissen meer kwijt zijn aan energie? Toen de zorgverzekering een tientje omhoog ging was het moord en brand in den Haag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646706
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar schrijf ik dat?
Je startpost
quote:
Het verbaast me dat het op dit moment in de politiek oorverdovend stil is
Gewoon klinkklare nonsens, voor dergelijke leugens zouden mijn kinderen straf krijgen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646717
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:04 schreef raptorix het volgende:
En oh er is geen probleem met Gas en Elektriciteit? Dat ongeveer 1/3e van de gezinnen straks 2 maandsalarissen meer kwijt zijn aan energie? Toen de zorgverzekering een tientje omhoog ging was het moord en brand in den Haag.
Dat zei ik niet, maar dat gaat dus over koopkracht en daar gaan de gesprekken voor prinsjesdag over. Niet over leveringen, zoals jij liep te beweren.

Je posts barsten gewoon van een totaal gebrek aan kennis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646722
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je startpost
[..]
Gewoon klinkklare nonsens, voor dergelijke leugens zouden mijn kinderen straf krijgen...
Je weet dat je fout zit, en dan mijn woorden gaan verdraaien :') :') :') :') :')
Daarnaast haal je de urgentie uit mijn post, kennelijk valt het allemaal wel mee.

De kern van mijn post: Wat is het plan. Daar hoor ik niks over.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646740
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zei ik niet, maar dat gaat dus over koopkracht en daar gaan de gesprekken voor prinsjesdag over. Niet over leveringen, zoals jij liep te beweren.

Je posts barsten gewoon van een totaal gebrek aan kennis.
Het is beiden, buiten de financiële ramp van de Energiemarkt, zitten we ook nog met levering problematiek, ja voor Nederland ziet dat er op dit moment nog goed uit, maar je weet het maar nooit, wellicht dat we dat gas weer weggeven aan andere landen, net zoals we onze vaccins weg gaven aan de EU.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205646795
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 17:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk helemaal niet dat ze dat beseffen, en het gaat niet alleen om geld, het gaat ook om organisatie, kijk naar de huidige vluchtelingencrisis, de verdroging, de mogelijke tekorten van stroom en gas, wat gebeurt er als Italië omvalt? Ik denk dat je geen idee hebt tot hoe ver we in het water staan met je prinsjesdag.....
Ze (VVD’ers) beseffen het wel, ze geven gewoon geen fuck.
You need to be cold to be queen.
pi_205646799
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
De kern van mijn post: Wat is het plan. Daar hoor ik niks over.
De kern van het antwoord: een deel zijn er al antwoorden (zo gaan ze eindelijk gemeentes dwingen om vluchtelingen op te vangen), een deel van de antwoorden is onderweg (oa koopkracht met prinsjesdag, we wachten die plannen af voor er een conclusie aan te verbinden) en een deel kan het kabinet niks aan doen (omvallen Italië, energietekort in Duitsland).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205646810
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:16 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Ze (VVD’ers) beseffen het wel, ze geven gewoon geen fuck.
Ik ben absoluut geen VVDer, dank je wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 15 augustus 2022 @ 18:43:01 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205647008
Ik denk dat Raptorix wil zeggen; waarom komen ze niet terug van reces onder het mom van spoed. Want dat gebeurd wel soms. Maar nu zitten ze lekker te chillen?

Ik denk dat het ook belangrijk voor beeldvorming is als de overheid hier actief mee met info komt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205647177
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2022 18:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk dat Raptorix wil zeggen; waarom komen ze niet terug van reces onder het mom van spoed. Want dat gebeurd wel soms. Maar nu zitten ze lekker te chillen?

Ik denk dat het ook belangrijk voor beeldvorming is als de overheid hier actief mee met info komt.
Maar wat moeten ze dan?

Het kabinet is niet met reces. De kamer kan een 1000e debat over vluchtelingen houden, of debatteren waarom het niet regent, of de debatten over de koopkracht herhalen... maar eigenlijk is er sinds begin reces niks veranderd en zijn de antwoorden die je kunt verwachten "we zijn in gesprek over de koopkracht, wacht op de prinsjesdagstukken".

Rutte zou wat vaker in beeld mogen komen en met name de boeren uitleggen dat de plannen van het kabinet gewoon goed uitpakken voor alle niet megastalboeren, daar kan ik inkomen. Maar verder moeten politici gewoon hun werk doen en niet de pers zoeken omdat dat nou eenmaal interessant staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 15 augustus 2022 @ 19:02:38 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205647241
Dat ze niet de hele dag zitten te tweeten betekent niet dat ze niet onderhandelen over de koopkrachtplaatjes voor prinsjesdag.
pi_205678708
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 19:02 schreef Hexagon het volgende:
Dat ze niet de hele dag zitten te tweeten betekent niet dat ze niet onderhandelen over de koopkrachtplaatjes voor prinsjesdag.
Koopkracht, onderhandelen..... LOL ik denk dat je dat je geen idee hebt over de impact van dit probleem, we hebben het hier niet over een AOW gaatje wat gedicht moet worden, we hebben het hier potentieel over 20/40 procent van Nederland die tussen de 20 a 50 procent in zijn inkomen/uitgaven geraakt word, maar goed jij bent toch dat D66 mannetje?

Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigggggggggggggggggger
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:39:58 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205678731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Koopkracht, onderhandelen..... LOL ik denk dat je dat je geen idee hebt over de impact van dit probleem, we hebben het hier niet over een AOW gaatje wat gedicht moet worden, we hebben het hier potentieel over 20/40 procent van Nederland die tussen de 20 a 50 procent in zijn inkomen/uitgaven geraakt word, maar goed jij bent toch dat D66 mannetje?
Ik weet niet meer dan jij.

Maar gezien de impact is het inderdaad een duidelijke reden waarom er onderhandeld moet worden over de oplossing. Dat soort maatregelen kosten de nodige rekenwerk en bovendien zijn ze afhankelijk van bijvoorbeeld de CPB cijfers.
pi_205678763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik weet niet meer dan jij.

Maar gezien de impact is het inderdaad een duidelijke reden waarom er onderhandeld moet worden over de oplossing. Dat soort maatregelen kosten de nodige rekenwerk en bovendien zijn ze afhankelijk van bijvoorbeeld de CPB cijfers.
Dan zou je nu in een crisisteam al bij elkaar moeten zitten, je kunt niet wachten tot eind September, dat is verloren tijd, na de Corona crisis mogen we hopelijk toch wel geleerd hebben dat je snel en adequaat moet handelen, zonder inzicht geen visie. Zo moeilijk is het niet hoor, loop naar Vattenfall of Essent en ze draaien zo de query uit, ik schrijf hem in een halfuurtje wat de impact gaat zijn. Sowieso zitten we nu al landelijk aan minimaal 15 procent inflatie, dan reken ik de energie rekening niet mee, ik roep het al vanaf de zomer dit is de grootste crisis waar we ooit in zaten sinds WOII, het is alle hends aan dek. En 1 ding wat nu belangrijk is, is dat de politek zich laat zien, anders heb je straks geen vertrouwen meer, dit kan zo erg worden dat ik anarchie niet uitsluit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205678796
Om een ander voorbeeld te geven, nu koopt de overheid onder dwang een hotel op in een kleine gemeenschap om asielzoekers te huisvesten, wat denk je wat dat voor de gemiddelde persoon doet die al 5 jaar op de wachtlijst staat voor een betaalbare woning? Ik wil hier niet de BNW doemdenker uithangen, maar het lijkt wel of ze dit bijna expres doen om mensen boos te maken.

Al jaren lang roept iedereen op om studentenwoningen te maken van plekken zoals leegstaande kantoren en gebouwen, maar nu kan het in 1 keer wel, ik weet echt niet meer wat ik hier van moet vinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205681292
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:48 schreef raptorix het volgende:
Om een ander voorbeeld te geven, nu koopt de overheid onder dwang een hotel op in een kleine gemeenschap om asielzoekers te huisvesten, wat denk je wat dat voor de gemiddelde persoon doet die al 5 jaar op de wachtlijst staat voor een betaalbare woning? Ik wil hier niet de BNW doemdenker uithangen, maar het lijkt wel of ze dit bijna expres doen om mensen boos te maken.

Al jaren lang roept iedereen op om studentenwoningen te maken van plekken zoals leegstaande kantoren en gebouwen, maar nu kan het in 1 keer wel, ik weet echt niet meer wat ik hier van moet vinden.
Kortom: jij roept waar is de overheid, maar als ze dan eindelijk eens daadkrachtig zijn in één van de belangrijkste problemen van het moment ga je weer zeuren.

En ja, asielzoekers hebben net zo veel recht op een dak boven hun hoofd als andere mensen hier in Nederland.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205681334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Koopkracht, onderhandelen..... LOL ik denk dat je dat je geen idee hebt over de impact van dit probleem, we hebben het hier niet over een AOW gaatje wat gedicht moet worden, we hebben het hier potentieel over 20/40 procent van Nederland die tussen de 20 a 50 procent in zijn inkomen/uitgaven geraakt word...
Ja, en het grootste deel zal dat helaas voor een heel deel moeten opvangen door het uitgavenpatroon aan te passen. De overheid is er niet om vakanties, luxe-artikelen, dure abonnementen of merkproducten te financieren.

Ik ben het eens dat ze moeten ingrijpen, maar wel gericht alleen voor mensen die echt in accute nood komen en niet meer zelf kunnen bezuinigen. Gewoon geld uitdelen zou de inflatie trouwens flink aanjagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205681612
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kortom: jij roept waar is de overheid, maar als ze dan eindelijk eens daadkrachtig zijn in één van de belangrijkste problemen van het moment ga je weer zeuren.

En ja, asielzoekers hebben net zo veel recht op een dak boven hun hoofd als andere mensen hier in Nederland.
De overheid hoeft helemaal niet zo daadkrachtig te zijn, dit kan prima door de markt opgevangen worden als men wat scheutiger is met het wijzigen van bestemmingsplannen, echter daar hebben gemeenten helemaal geen baat bij, die hebben baat om bouwgrond schaars te houden zodat ze die zo duur mogelijk kunnen verkopen.

Nu zal je waarschijnlijk wel weer met het riedeltje komen dat een bestemmingsplan er niet voor niets is blah blah blah. Ik heb sterk het idee dat je zelf zo een verstokte ambtenaar bent.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205681638
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, en het grootste deel zal dat helaas voor een heel deel moeten opvangen door het uitgavenpatroon aan te passen. De overheid is er niet om vakanties, luxe-artikelen, dure abonnementen of merkproducten te financieren.

Ik ben het eens dat ze moeten ingrijpen, maar wel gericht alleen voor mensen die echt in accute nood komen en niet meer zelf kunnen bezuinigen. Gewoon geld uitdelen zou de inflatie trouwens flink aanjagen.
Ja de inflatie aanjagen ja, die domme politici hebben in de goede tijden al het rentemiddel opgesoupeerd, met dramatische gevolgen, en nu er echt crisis is kun je het niet meer inzetten, great thinking! Hier was ook helemaal niet voor gewaarschuwd de afgelopen 10 jaar. Nog maar afgezien dat dit dramatisch beleid voor enorme ellende heeft gezorgt op andere plekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:18:22 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205681652
Met hogere rente wordt de energiemarkt niet ineens zekerder.
pi_205682622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja de inflatie aanjagen ja, die domme politici hebben in de goede tijden al het rentemiddel opgesoupeerd, met dramatische gevolgen, en nu er echt crisis is kun je het niet meer inzetten, great thinking! Hier was ook helemaal niet voor gewaarschuwd de afgelopen 10 jaar. Nog maar afgezien dat dit dramatisch beleid voor enorme ellende heeft gezorgt op andere plekken.
Dat was de ECB, hier heeft Nederland ook 10 jaar lang tegen geprotesteerd. Maar op ECB beleid hebben de politici nou eenmaal geen invloed, dat zei ik al eerder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205682653
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was de ECB, hier heeft Nederland ook 10 jaar lang tegen geprotesteerd. Maar op ECB beleid hebben de politici nou eenmaal geen invloed, dat zei ik al eerder.
Theoretisch ja, in de praktijk is de ECB allang geen financiële club meer maar een politieke club.
Feitelijk heeft de ECB maar 1 taak/mandaat en dat is het inperken van inflatie, maar daar falen ze hopeloos mee.

Daarnaast wordt het ECB geleid door een veroordeelde crimineel en iemand die geen enkele financiële opleiding/scholing heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205682884
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Theoretisch ja, in de praktijk is de ECB allang geen financiële club meer maar een politieke club.
Feitelijk heeft de ECB maar 1 taak/mandaat en dat is het inperken van inflatie, maar daar falen ze hopeloos mee.

Daarnaast wordt het ECB geleid door een veroordeelde crimineel en iemand die geen enkele financiële opleiding/scholing heeft.
Jij had het in je posts steeds over de Nederlandse politici, die hebben gewoon geen enkele invloed op het ECB beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205682922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij had het in je posts steeds over de Nederlandse politici, die hebben gewoon geen enkele invloed op het ECB beleid.
Nederland had allang zijn hakken in het zand moeten zetten, maar goed wij hebben een minister van financiën die op zijn best een diplomaat is.

Oja, hier zat men ook zo lekker op te letten :') :')
https://www.rvo.nl/onderw(...)ngen-en-herstelfonds
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205683078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Oja, hier zat men ook zo lekker op te letten :') :')
https://www.rvo.nl/onderw(...)ngen-en-herstelfonds
Daar zat men heel goed op te letten. In landen als Italië die echt enorme bedragen uit dat fonds kunnen krijgen zijn hervormingen afgedwongen op deze manier. En als het voor Nederland teveel pijn doet, laten we die paar miljard voor Nederland gewoon schieten, het ging voor Nederland om een heel klein bedrag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205683100
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 09:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar zat men heel goed op te letten. In landen als Italië die echt enorme bedragen uit dat fonds kunnen krijgen zijn hervormingen afgedwongen op deze manier. En als het voor Nederland teveel pijn doet, laten we die paar miljard voor Nederland gewoon schieten, het ging voor Nederland om een heel klein bedrag.
Het gaat niet om groot of klein, het gaat erom dat landen als Italië altijd voorop staan als er uitgedeeld word, en als het op terugbetalen komt dan zijn ze zielig, en Nederland staat dan weer als eerste klaar om de knip te trekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205683954
https://nos.nl/artikel/24(...)erger-dan-we-dachten

quote:
Adriaansens noemde de cijfers vanochtend voor de vergadering van het kabinet "nog erger dan we dachten, historisch en van ongekende omvang".

Ze zei dat het heel ingewikkeld is om voor dit jaar nog iets te doen. "In beginsel gaan we naar 2023 kijken, maar alles ligt op de tafel."
Zou deze mevrouw wel eens in een supermarkt komen? Zou ze wel eens een krant lezen dat mensen duizenden euro's meer aan gas gaan betalen?

Ah en nu is het te laat om er dit jaar nog wat aan te doen, dan heb je honderden specialisten die de markt monitoren, en dan ben je verrast.....

Heel bijzonder allemaal.

Hier van mij, extra gratis informatie, de hypotheekrente, dat word ook nog feest.....

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205684400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)erger-dan-we-dachten
[..]
Zou deze mevrouw wel eens in een supermarkt komen? Zou ze wel eens een krant lezen dat mensen duizenden euro's meer aan gas gaan betalen?

Ah en nu is het te laat om er dit jaar nog wat aan te doen, dan heb je honderden specialisten die de markt monitoren, en dan ben je verrast.....

Heel bijzonder allemaal.

Hier van mij, extra gratis informatie, de hypotheekrente, dat word ook nog feest.....

[ afbeelding ]
Volgens mij hebben heel veel van die mensen geen idee wat er leeft in het land anders ga je niet 2 maanden op vakantie met zoveel puinhoop
pi_205684433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:51 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Volgens mij hebben heel veel van die mensen geen idee wat er leeft in het land anders ga je niet 2 maanden op vakantie met zoveel puinhoop
Nou Ja technisch zijn ze natuurlijk met reces, en ik geloof gerust wel dat er genoeg werken, het gaat me meer om de totale naïviteit. Je hoeft echt geen rekenwonder te zijn dat als bij een derde van alle gezinnen de energierekening 3/4 keer zo hoog is dat je dan een giga probleem hebt, dan moet het alle hens aan dek zijn, dan moet er direct een crisisteam gevormd worden en gekeken worden hoe we dit kunnen oplossen, antwoord van de politiek: Gaat dit jaar niet meer lukken.

En zelfs als je dan niet direct met geld over de brug kan komen, dan ga je bijvoorbeeld afspraken maken met Energieleveranciers, bijvoorbeeld dat de overheid garant staat via een renteloze lening naar de klanten zodat mensen niet door het putje gaan (betalen ze doorgaans andere rekeningen ook niet).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205684497
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou Ja technisch zijn ze natuurlijk met reces, en ik geloof gerust wel dat er genoeg werken, het gaat me meer om de totale naïviteit. Je hoeft echt geen rekenwonder te zijn dat als bij een derde van alle gezinnen de energierekening 3/4 keer zo hoog is dat je dan een giga probleem hebt, dan moet het alle hens aan dek zijn, dan moet er direct een crisisteam gevormd worden en gekeken worden hoe we dit kunnen oplossen, antwoord van de politiek: Gaat dit jaar niet meer lukken.

En zelfs als je dan niet direct met geld over de brug kan komen, dan ga je bijvoorbeeld afspraken maken met Energieleveranciers, bijvoorbeeld dat de overheid garant staat via een renteloze lening naar de klanten zodat mensen niet door het putje gaan (betalen ze doorgaans andere rekeningen ook niet).
Geheel mee eens, je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben daarvoor, als de energierekening, de benzineprijzen en de boodschappen allemaal veel duurder worden dan verzuipt men, met uitzondering van de benzine zijn het allemaal eerste levensbehoefte, dit is al maanden aan de gang
pi_205684841
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:00 schreef raptorix het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)erger-dan-we-dachten
[..]
Zou deze mevrouw wel eens in een supermarkt komen? Zou ze wel eens een krant lezen dat mensen duizenden euro's meer aan gas gaan betalen?

Ah en nu is het te laat om er dit jaar nog wat aan te doen, dan heb je honderden specialisten die de markt monitoren, en dan ben je verrast.....

Heel bijzonder allemaal.

Hier van mij, extra gratis informatie, de hypotheekrente, dat word ook nog feest.....

[ afbeelding ]
jawel daar komt ze zeker en de kranten leest ze ook, maar sommige mensen kunnen heel goed acteren. Zo goed dat zelfs jij erin trapt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205684848
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
jawel daar komt ze zeker en de kranten leest ze ook, maar sommige mensen kunnen heel goed acteren. Zo goed dat zelfs jij erin trapt.
Het was meer cynisme.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205684857
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het was meer cynisme.
ik schrok al, want ik had jou wat hoger ingeschat :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205684877
politici zijn nu vandaag volop aan het repeteren en oefenen voor de hun reactie op de cijfers vanavond.

Experts zijn al bezig om zinnen te bedenken die zo geloofwaardig mogelijk zijn en met bijbehorende toonhoogtes, intonaties en pauzes.

Ik ben benieuwd hoe snel ik mijn bullshit bingokaart vol krijg vanavond. Bij Rutte vermoed ik dat ik hem alleen vol ga krijgen.

[ Bericht 30% gewijzigd door sjorsie1982 op 19-08-2022 12:45:44 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:40:25 #50
408813 crew  trein2000
pi_205684893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Geheel mee eens, je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben daarvoor, als de energierekening, de benzineprijzen en de boodschappen allemaal veel duurder worden dan verzuipt men, met uitzondering van de benzine zijn het allemaal eerste levensbehoefte, dit is al maanden aan de gang
En over die benzine durf ik de discussie ook nog wel aan. Misschien niet voor het standaard gezin, maar er zijn genoeg groepen in deze samenleving voor wie de dagelijks autorit wel gewoon noodzaak is.
De verpleegkundige/politieagent met nachtdienst 25 km verderop, de schoonmaakster die na werktijd op een afgelegen industrieterrein de boel komt schoonmaken, voor de zorg/het vervoer van gehandicapten etc.

Die mensen komen gewoon in de problemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:55:16 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205685078
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
politici zijn nu vandaag volop aan het repeteren en oefenen voor de hun reactie op de cijfers vanavond.

Experts zijn al bezig om zinnen te bedenken die zo geloofwaardig mogelijk zijn en met bijbehorende toonhoogtes, intonaties en pauzes.

Ik ben benieuwd hoe snel ik mijn bullshit bingokaart vol krijg vanavond. Bij Rutte vermoed ik dat ik hem alleen vol ga krijgen.
Dat is ook wel nodig gezien het simplisme van veel kijkers.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:57:59 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205685121
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En over die benzine durf ik de discussie ook nog wel aan. Misschien niet voor het standaard gezin, maar er zijn genoeg groepen in deze samenleving voor wie de dagelijks autorit wel gewoon noodzaak is.
De verpleegkundige/politieagent met nachtdienst 25 km verderop, de schoonmaakster die na werktijd op een afgelegen industrieterrein de boel komt schoonmaken, voor de zorg/het vervoer van gehandicapten etc.

Die mensen komen gewoon in de problemen.
Wat mij betreft voeren ze voor die schoonmaakster in dat haar baas dat lekker mag betalen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:00:02 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205685155
Wel bijzonder trouwens dat een libertarier een topic opent waarin hij eist dat de overheid stel op sprong van alles voor hem regelt. :')
pi_205685449
Men wilde niet door Thierry gered worden, dus geniet vooral van de stilte na de noodkreet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205685475
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder trouwens dat een libertarier een topic opent waarin hij eist dat de overheid stel op sprong van alles voor hem regelt. :')
Lijkt me niet meer dan logisch wanneer deze een goeddeel van de problemen veroorzaakt. Je kan niet van iemand vragen half-libertariër te zijn. Ik ben het zelf totaal niet overigens, maar het is geen irreële eis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 19-08-2022 13:50:49 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205685517
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:00 schreef Hexagon het volgende:
Wel bijzonder trouwens dat een libertarier een topic opent waarin hij eist dat de overheid stel op sprong van alles voor hem regelt. :')
Wel bijzonder dat een super democraat zoals Hexagon die altijd zo vol lof is over de overheid nu leidzaam moet toezien hoe ze falen, lak aan de burger hebben en wat niet meer is. En ook lekker dedain: "Dat is ook wel nodig gezien het simplisme van veel kijkers."

Niet iedereen heeft de mogelijkheid gehad om op hoog niveau dingen aan te leren, of een moeilijke studie te doen.

En mbt Libertarisme, een Libertarier is niet tegen Politiek of Leiding, sterker nog het staat geheel vrij om met vrienden een Noord Koreaans systeem op te zetten.

Daarnaast aangezien ik onder dwang van geweld belasting dien te betalen, mag ik er ook wat voor terug eisen niet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:50:50 #57
408813 crew  trein2000
pi_205685570
twitter

Wat gaan we nu dan weer doen? Komt de minister van Buitenlandse zaken dan over stikstof praten? Of komt ie niet en krijgen we een zinloos onzin debat?

Over staatsrecht gesproken zeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:51:58 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205685581
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel bijzonder dat een super democraat zoals Hexagon die altijd zo vol lof is over de overheid nu leidzaam moet toezien hoe ze falen, lak aan de burger hebben en wat niet meer is. En ook lekker dedain: "Dat is ook wel nodig gezien het simplisme van veel kijkers."

Niet iedereen heeft de mogelijkheid gehad om op hoog niveau dingen aan te leren, of een moeilijke studie te doen.

En mbt Libertarisme, een Libertarier is niet tegen Politiek of Leiding, sterker nog het staat geheel vrij om met vrienden een Noord Koreaans systeem op te zetten.

Daarnaast aangezien ik onder dwang van geweld belasting dien te betalen, mag ik er ook wat voor terug eisen niet?
De hele wereld heeft last van inflatie maar kennelijk heeft onze overheid die gemaakt ofzo.

En verder komen ze dus met een koopkrachtplan op basis van tamelijk recente cijfers. Iets dat gezien de complexiteit enige tijd kost. Kennelijk is er een soort onwil dat te begrijpen en is dat voor velen, niet gehinderd ddoor enige kennis over de processen, om wat uit de onderbuik te gaan bruillen.

Sowieso mag je van een overheid verwachten dat ze het hoofd koel houden als het lastig is en dus niet allerlei paniekbesluiten op Twitter gaan kwakken.
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:55:31 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685611
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kortom: jij roept waar is de overheid, maar als ze dan eindelijk eens daadkrachtig zijn in één van de belangrijkste problemen van het moment ga je weer zeuren.

En ja, asielzoekers hebben net zo veel recht op een dak boven hun hoofd als andere mensen hier in Nederland.
Dat vind jij wel een goede ontwikkeling, dat buitenspel zetten van de gemeente? En waar precies gaat dit proces eindigen aangezien de toestroom van asielzoekers niet afneemt?

Er wordt niets opgelost, er worden zoals gewoonlijk zaken over de schutting bij de gemeente geflikkerd. En werken die niet mee, dan worden ze gedwongen. En dat is een 'oplossing' en 'degelijk politiek bedrijven'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:57:13 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, en het grootste deel zal dat helaas voor een heel deel moeten opvangen door het uitgavenpatroon aan te passen. De overheid is er niet om vakanties, luxe-artikelen, dure abonnementen of merkproducten te financieren.

Ik ben het eens dat ze moeten ingrijpen, maar wel gericht alleen voor mensen die echt in accute nood komen en niet meer zelf kunnen bezuinigen. Gewoon geld uitdelen zou de inflatie trouwens flink aanjagen.
Dooddoener bij uitstek, maar je moet wat om dit kabinet nog een schijn van geloofwaardigheid mee te geven. Als zelfs de CU moet komen met dit soort standaard rechts gezever, weet je dat we echt in de problemen zitten

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-08-2022 14:19:56 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205685624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De hele wereld heeft last van inflatie maar kennelijk heeft onze overheid die gemaakt ofzo.

En verder komen ze dus met een koopkrachtplan op basis van tamelijk recente cijfers. Iets dat gezien de complexiteit enige tijd kost. Kennelijk is er een soort onwil dat te begrijpen en is dat voor velen, niet gehinderd ddoor enige kennis over de processen, om wat uit de onderbuik te gaan bruillen.

Sowieso mag je van een overheid verwachten dat ze het hoofd koel houden als het lastig is en dus niet allerlei paniekbesluiten op Twitter gaan kwakken.
Die inflatie is echt niet de laatste maanden komen aanwaaien, maar komt door het wanbeleid van de FED en ECB, en ja dat is tegenwoordig politiek. En ja het verhaaltje: Het moet zorgvuldig gebeuren, ja gebeurde al die maatregelen maar eens zorgvuldig, dan zouden we een stuk minder ellende hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:58:30 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685637
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Geheel mee eens, je hoeft geen wiskunde gestudeerd te hebben daarvoor, als de energierekening, de benzineprijzen en de boodschappen allemaal veel duurder worden dan verzuipt men, met uitzondering van de benzine zijn het allemaal eerste levensbehoefte, dit is al maanden aan de gang
Noem het gewoon overbodige luxe en slaap rustig verder. Doen voorstanders van dit circus ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:05:35 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205685681
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die inflatie is echt niet de laatste maanden komen aanwaaien, maar komt door het wanbeleid van de FED en ECB, en ja dat is tegenwoordig politiek. En ja het verhaaltje: Het moet zorgvuldig gebeuren, ja gebeurde al die maatregelen maar eens zorgvuldig, dan zouden we een stuk minder ellende hebben.
Nou dan doen ze het een keer zorgvuldig en dan is het nog niet goed. Verder heeft onze regering beperkt invloed op de ECB en nul invloed op de FED. En ook niet op de hoeveelheid gas die Rusland onze kant wil uitsturen.
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:09:18 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat gaan we nu dan weer doen? Komt de minister van Buitenlandse zaken dan over stikstof praten? Of komt ie niet en krijgen we een zinloos onzin debat?

Over staatsrecht gesproken zeg.
Dit kabinet zal de geschiedenis ingaan als de doodgraver van de middenklasse. Ons eigen Reagan-fiasco, zeg maar
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:13:56 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685742
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kortom: jij roept waar is de overheid, maar als ze dan eindelijk eens daadkrachtig zijn in één van de belangrijkste problemen van het moment ga je weer zeuren.

En ja, asielzoekers hebben net zo veel recht op een dak boven hun hoofd als andere mensen hier in Nederland.
Toonde dit kabinet maar net zoveel compassie met de eigen inwoners.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205685979
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toonde dit kabinet maar net zoveel compassie met de eigen inwoners.
Je slaapt graag op straat? Dit is het land waar de bad, brood en bed regeling controversieel was omdat het een "aanzuigende werking" zou hebben. Welke compassie bedoel je? Asielzoekers worden net zo hardvochtig behandeld als de eigen bevolking. Sowieso als je met jaloezie naar asielzoekers kijkt ben je niet goed bij je hoofd.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:53:52 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205686061
Maar het positieve nieuws van het CPB is dat er voldoende ruimte is om wat te doen om een deel koopkracht te fixen.
pi_205686453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vind jij wel een goede ontwikkeling, dat buitenspel zetten van de gemeente? En waar precies gaat dit proces eindigen aangezien de toestroom van asielzoekers niet afneemt?

Er wordt niets opgelost, er worden zoals gewoonlijk zaken over de schutting bij de gemeente geflikkerd. En werken die niet mee, dan worden ze gedwongen. En dat is een 'oplossing' en 'degelijk politiek bedrijven'?
Ja, dit vind ik een goede ontwikkeling. Er is ruimte zat voordeopvang van asielzoekers, als de gemeentes niet die NIMBY mentaliteit hadden. Het is een nationaal probleem, dus moet de nationale overheid inderdaad in kunnen grijpen bij die onwillege gemeentes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205686463
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dooddoener bij uitstek, maar je moet wat om dit kabinet nog een schijn van geloofwaardigheid mee te geven. Als zelfs de CU moet komen met dit soort standaard rechts gezever, weet je dat we echt in de problemen zitten
Ik ben de CU niet, dit komt ook niet van de CU. Maar je ziet veel mensen in de media klagen omdat hun levensstandaard iets achteruit gaat. Daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee, eigenlijk is het wel goed als we collectief wat armer worden en minder uit gaan geven.

De overheid is er voor de eerste levensbehoeften, niet voor de reparatie van koopkracht van de rijkeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 19-08-2022 16:13:24 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205686665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou dan doen ze het een keer zorgvuldig en dan is het nog niet goed. Verder heeft onze regering beperkt invloed op de ECB en nul invloed op de FED. En ook niet op de hoeveelheid gas die Rusland onze kant wil uitsturen.
Jij bent echt zo een ventje wat zich alles aan zijn neus laat naaien volgens mij, als de "experts" het zeggen dan is het zo, waarschijnlijk vooral als het experts van de ABN en ING zijn die roepen hoe het Macro Economisch zit, zeg maar de Barbara Barends van deze wereld, je hebt volgens mij geen idee hoe centrale banken werken |:( |:( |:( |:(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686673
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:53 schreef Hexagon het volgende:
Maar het positieve nieuws van het CPB is dat er voldoende ruimte is om wat te doen om een deel koopkracht te fixen.
Het CPB :') :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686683
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dit vind ik een goede ontwikkeling. Er is ruimte zat voordeopvang van asielzoekers, als de gemeentes niet die NIMBY mentaliteit hadden. Het is een nationaal probleem, dus moet de nationale overheid inderdaad in kunnen grijpen bij die onwillege gemeentes.
Er is pas ruimte zat voor de asielopvang als we eerst onze eigen mensen kunnen behuizen, tot die tijd stel ik voor dat dat we ze veilig huisvesten in een land als Suriname waar we dan ook gewoon voor betalen. Eerste zaak is dat mensen veilig zijn, niets meer, niets minder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686687
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben de CU niet, dit komt ook niet van de CU. Maar je ziet veel mensen in de media klagen omdat hun levensstandaard iets achteruit gaat. Daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee, eigenlijk is het wel goed als we collectief wat armer worden en minder uit gaan geven.

De overheid is er voor de eerste levensbehoeften, niet voor de reparatie van koopkracht van de rijkeren.
Ik ga helemaal niet minder uitgeven, desnoods laten ze die asielzoekers maar lekker 16 uur per dag bollenpellen, kijken hoeveel ze voor hun vrijheid over hebben, we zijn hier geen zoete inval.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:43:21 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205686701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jij bent echt zo een ventje wat zich alles aan zijn neus laat naaien volgens mij, als de "experts" het zeggen dan is het zo, waarschijnlijk vooral als het experts van de ABN en ING zijn die roepen hoe het Macro Economisch zit, zeg maar de Barbara Barends van deze wereld, je hebt volgens mij geen idee hoe centrale banken werken |:( |:( |:( |:(
Nou hoe werken centrale banken volgens jou? En hoe worden die aangestuurd door onze regering?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het CPB :') :') :') :') :')
Nou altijd een wat meer betrouwbare rekenaar dan jouw onderbuik.
pi_205686714
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ga helemaal niet minder uitgeven, desnoods laten ze die asielzoekers maar lekker 16 uur per dag bollenpellen, kijken hoeveel ze voor hun vrijheid over hebben, we zijn hier geen zoete inval.
Minder uitgeven gaat om mensen die anders hun gas niet meer kunnen betalen. Als jij geen problemen hebt met het betalen van je vaste lasten, mag je natuurlijk je geld uit geven wat je wil.

Maar als je een 200 euro per maand telefoonabonnement en nog 5 abonnementen bij allerlei tv diensten enz. hebt en vervolgens klaagt dat de overheid je gas moet betalen omdat het zo duur is, is het duidelijk dat dat helemaal niet zo noodzakelijk is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205686722
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou hoe werken centrale banken volgens jou? En hoe worden die aangestuurd door onze regering?
[..]
Nou altijd een wat meer betrouwbare rekenaar dan jouw onderbuik.
Mag je zelf googlen, en als je dat te veel moeite vind, mag je je adres pm'en stuur ik je wat boeken.
En hoe het CPB werkt? Vooral heel macro enomisch, die roepen: De economie gaat er 5 procent op vooruit, maar dat zegt helemaal niets in de breedte, als de olieprijs toevallig omhoog gaat en Shell verscheept veel vanuit Rotterdam, ja dan gaat de boel omhoog, maar er is niemand in Nederland die daar ook maar iets mee opschiet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686735
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Minder uitgeven gaat om mensen die anders hun gas niet meer kunnen betalen. Als jij geen problemen hebt met het betalen van je vaste lasten, mag je natuurlijk je geld uit geven wat je wil.

Maar als je een 200 euro per maand telefoonabonnement en nog 5 abonnementen bij allerlei tv diensten enz. hebt en vervolgens klaagt dat de overheid je gas moet betalen omdat het zo duur is, is het duidelijk dat dat helemaal niet zo noodzakelijk is.
Ah ja, bekende riedeltje de MENSU geven hun geld verkeerd uit, heb je enig idee waarom het gas op dit moment zo duur is?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686741
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het CPB :') :') :') :') :')
De betrouwbaarheid of onafhankelijkheid van het CPB in vraag stellen is redelijk not done op een politiek forum. Dat van het CPB zijn de meest betrouwbare gegevens die er zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205686753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:46 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah ja, bekende riedeltje de MENSU geven hun geld verkeerd uit, heb je enig idee waarom het gas op dit moment zo duur is?
Ik zeg niet dat mensen hun geld verkeerd uitgeven, maar dat ze geen overheidssteun moeten krijgen om een extravagante levensstijl te onderhouden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205686758
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
De betrouwbaarheid of onafhankelijkheid van het CPB in vraag stellen is redelijk not done op een politiek forum. Dat van het CPB zijn de meest betrouwbare gegevens die er zijn.
Gegevens zijn afhankelijk van de interpretatie en duiding, ik zeg echt niet dat ze fake cijfers produceren, ik geef alleen aan dat ze lang niet altijd dekkend zijn voor hoe het in een land gaat, zeker niet in de huidige tijd waarin we een uiterst verstoorde markt hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:49:13 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205686765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:45 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mag je zelf googlen, en als je dat te veel moeite vind, mag je je adres pm'en stuur ik je wat boeken.
Geen antwoord dus hoe onze regering zowel de ECB als de FED in haar zak schijnt te hebben.

En ook hoe de onzekerheid op de energiemarkt kennelijk puur een Nederlandse beslissing is.

quote:
En hoe het CPB werkt? Vooral heel macro enomisch, die roepen: De economie gaat er 5 procent op vooruit, maar dat zegt helemaal niets in de breedte, als de olieprijs toevallig omhoog gaat en Shell verscheept veel vanuit Rotterdam, ja dan gaat de boel omhoog, maar er is niemand in Nederland die daar ook maar iets mee opschiet.
Het levert emeer belasting-inkomsten op die de overheid kan inzetten voor koopkrachtreparatie. Dus dat is een meevaller.
pi_205686770
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat mensen hun geld verkeerd uitgeven, maar dat ze geen overheidssteun moeten krijgen om een extravagante levensstijl te onderhouden.
Je bent niet goed snik, ga bij een gemiddelde AOWer langs, kun je precies zien wat er aan de hand is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686781
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen antwoord dus hoe onze regering zowel de ECB als de FED in haar zak schijnt te hebben.

En ook hoe de onzekerheid op de energiemarkt kennelijk puur een Nederlandse beslissing is.
[..]
Het levert emeer belasting-inkomsten op die de overheid kan inzetten voor koopkrachtreparatie. Dus dat is een meevaller.
Moet ik nou gaan antwoorden hoe overheden en centrale banken werken? Moet ik dit exact in mijn post gaan verwerken? Doe het lekker zelf als je het zo goed weet. Vertel me bijvoorbeeld maar eens waarom Griekenland en Italie nog overeind staan, zo kan ik ook wel een discussie aangaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686798
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:49 schreef Hexagon het volgende:
Het levert emeer belasting-inkomsten op die de overheid kan inzetten voor koopkrachtreparatie. Dus dat is een meevaller.
Ja, was het maar waar, juist die extra verhoging van die getallen leidt vaak helemaal niet tot meer belastinginkomsten, anders waren we allang spekkoper geweest in Nederland, ze rammen veel lucht in het systeem, maar het levert behoorlijk weinig op, zowel in werkgelegenheid als belastingen, die bedrijven zijn malle Pietje niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686806
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je bent niet goed snik, ga bij een gemiddelde AOWer langs, kun je precies zien wat er aan de hand is.
Ik zeg ook dat de mensen die echt in de problemen komen geholpen moeten worden. Dat zeg ik vanaf het begin. Maar dus wel gericht en alleen voor mensen die het echt nodig hebben. Geen geld strooien zoals de eerdere pakketten (energiecompensatie uitdelen aan mensen met een doorlopend energiecontract, bijvoorbeeld) en geen geld naar mensen die zelf door hun levensstijl aan te passen het gewoon kunnen betalen.

Wel geld naar mensen die het niet meer kunnen betalen. Natuurlijk. Daar pleit ik al de hele tijd voor. Maar dus wel gericht op die mensen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:54:54 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205686821
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Moet ik nou gaan antwoorden hoe overheden en centrale banken werken? Moet ik dit exact in mijn post gaan verwerken? Doe het lekker zelf als je het zo goed weet. Vertel me bijvoorbeeld maar eens waarom Griekenland en Italie nog overeind staan, zo kan ik ook wel een discussie aangaan.
De ECB is de hele eurozone. Daar heeft onze regering zijn invloed met een heel aantal andere en grotere landen te delen. Over de FED hebben we helemaal niks te zeggen.
pi_205686828
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg ook dat de mensen die echt in de problemen komen geholpen moeten worden. Dat zeg ik vanaf het begin. Maar dus wel gericht en alleen voor mensen die het echt nodig hebben. Geen geld strooien zoals de eerdere pakketten (energiecompensatie uitdelen aan mensen met een doorlopend energiecontract, bijvoorbeeld) en geen geld naar mensen die zelf door hun levensstijl aan te passen het gewoon kunnen betalen.

Wel geld naar mensen die het niet meer kunnen betalen. Natuurlijk. Daar pleit ik al de hele tijd voor. Maar dus wel gericht op die mensen.
Nou dan zijn we het daar in ieder geval over eens, maar ik vrees dat het allemaal te laat gaat komen, men heeft het over koopkracht, maar daar gaat het nu niet om, we hebben het niet over mensen die 5 procent meer energie moeten betalen, maar over 500% en niet over 2 jaar, maar over 4 maanden, als je daar niet op acteert loopt het uit de klauwen, en dat is ook waarom ik dit topic heb geopend, het is niet mijn bedoeling om de boel te bashen, maar om af te vragen waarom men niet nu ingrijpt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686831
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De ECB is de hele eurozone. Daar heeft onze regering zijn invloed met een heel aantal andere en grotere landen te delen. Over de FED hebben we helemaal niks te zeggen.
Natuurlijk hebben we niks over de FED te zeggen, die opmerking sloeg op hoe inflatie is ontstaan, sjonge jonge.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:56:56 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205686838
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben we niks over de FED te zeggen, die opmerking sloeg op hoe inflatie is ontstaan, sjonge jonge.
Dus dan kun je ook moeilijk onze regering de schuld geven over wat de FED doet.
pi_205686845
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus dan kun je ook moeilijk onze regering de schuld geven over wat de FED doet.
Quote mijn post anders even terug.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205686862
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou dan zijn we het daar in ieder geval over eens, maar ik vrees dat het allemaal te laat gaat komen, men heeft het over koopkracht, maar daar gaat het nu niet om, we hebben het niet over mensen die 5 procent meer energie moeten betalen, maar over 500% en niet over 2 jaar, maar over 4 maanden, als je daar niet op acteert loopt het uit de klauwen, en dat is ook waarom ik dit topic heb geopend, het is niet mijn bedoeling om de boel te bashen, maar om af te vragen waarom men niet nu ingrijpt.
Omdat nu ingrijpen alleen ongericht kan. En niet via belastingen oid.

Het enige wat ze nu kunnen doen is gemeentelijk loketten openen waar je aan kunt kloppen en de gemeentes daar geld voor geven. Dan heb je het echt over zeer gericht geld geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205686890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat nu ingrijpen alleen ongericht kan. En niet via belastingen oid.

Het enige wat ze nu kunnen doen is gemeentelijk loketten openen waar je aan kunt kloppen en de gemeentes daar geld voor geven. Dan heb je het echt over zeer gericht geld geven.
Ja en hoe komt dat? Omdat men pas gaat ingrijpen als het kalf al verdronken is, omdat men hun IT systemen structureel niet op orde heeft. Nu ben ik zelf al 30 jaar als data en IT specialist betrokken bij dit soort zaken, maar goed als je je geld blijft storten naar falende IT leveranciers dan krijg je dit. Dit had een perfecte case geweest om bijvoorbeeld via blockchain op te lossen, maar goed eng, moelluk!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205687756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:03 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en hoe komt dat? Omdat men pas gaat ingrijpen als het kalf al verdronken is, omdat men hun IT systemen structureel niet op orde heeft. Nu ben ik zelf al 30 jaar als data en IT specialist betrokken bij dit soort zaken, maar goed als je je geld blijft storten naar falende IT leveranciers dan krijg je dit. Dit had een perfecte case geweest om bijvoorbeeld via blockchain op te lossen, maar goed eng, moelluk!
Nee, dat is omdat je de meeste dingen alleen per 1 januari kan en mag doen. Soms nog wat per 1 juli, maar meer smaken zijn er niet.

En nee, dit had niet via blockchain opgelost kunnen worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205687907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat nu ingrijpen alleen ongericht kan. En niet via belastingen oid.

Het enige wat ze nu kunnen doen is gemeentelijk loketten openen waar je aan kunt kloppen en de gemeentes daar geld voor geven. Dan heb je het echt over zeer gericht geld geven.
Het punt is dat men dit al had moeten repareren voor de laagste inkomens voor het reces, ik heb het niet over dure telefoonabonnementen etc, puur eerste levensbehoeftes waar men nu in verzuipt, dit is niet iets van de laatste 2 maanden, dat is bijna heel 2022 al zo en is in de loop van het jaar alleen maar erger geworden, ik vind het fijn dat men steun geeft aan de asielzoekers maar ik hoop dat men ook het eigen volk denkt
pi_205687993
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het punt is dat men dit al had moeten repareren voor de laagste inkomens voor het reces, ik heb het niet over dure telefoonabonnementen etc, puur eerste levensbehoeftes waar men nu in verzuipt, dit is niet iets van de laatste 2 maanden, dat is bijna heel 2022 al zo en is in de loop van het jaar alleen maar erger geworden, ik vind het fijn dat men steun geeft aan de asielzoekers maar ik hoop dat men ook het eigen volk denkt
Men heeft natuurlijk een behoorlijk bedrag gegeven aan die onderste groep. Er is niet niks gedaan. Het kan zijn dat dat inderdaad onvoldoende is (ik denk het ook), maar ik zou dat verder dus heel gericht via de gemeente doen. Want de minima met een doorlopend energiecontract zitten in een heel andere situatie dan de minima van wie het contract is afgelopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:32:28 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205688137
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:41 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je slaapt graag op straat? Dit is het land waar de bad, brood en bed regeling controversieel was omdat het een "aanzuigende werking" zou hebben. Welke compassie bedoel je? Asielzoekers worden net zo hardvochtig behandeld als de eigen bevolking. Sowieso als je met jaloezie naar asielzoekers kijkt ben je niet goed bij je hoofd.
Waar is precies het eind in zicht, Farenji? Dat we deze crisis hebben geeft al aan dat dit land bomvol is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:33:21 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205688147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dit vind ik een goede ontwikkeling. Er is ruimte zat voordeopvang van asielzoekers, als de gemeentes niet die NIMBY mentaliteit hadden. Het is een nationaal probleem, dus moet de nationale overheid inderdaad in kunnen grijpen bij die onwillege gemeentes.
En heb je ook een idee hoe we de instroom kunnen temperen? Of vind je het wel lekker gaan nu?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:35:15 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205688170
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Minder uitgeven gaat om mensen die anders hun gas niet meer kunnen betalen. Als jij geen problemen hebt met het betalen van je vaste lasten, mag je natuurlijk je geld uit geven wat je wil.

Maar als je een 200 euro per maand telefoonabonnement en nog 5 abonnementen bij allerlei tv diensten enz. hebt en vervolgens klaagt dat de overheid je gas moet betalen omdat het zo duur is, is het duidelijk dat dat helemaal niet zo noodzakelijk is.
Zijn hier cijfers van?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205688190
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En heb je ook een idee hoe we de instroom kunnen temperen? Of vind je het wel lekker gaan nu?
Ik vind de instroom beperken absoluut niet zo noodzakelijk. De instroom is ook helemaal niet hoog, de doorstroom naar huizen is beroerd. Er zitten allemaal mensen in asielzoekerscentra die in een huis zouden moeten wonen. Beperking van instroom en zo vluchtelingen tegenhouden ben ik zeer op tegen. Gaat ook echt tegen al mijn (christelijke) normen en waarden in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:37:58 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205688203
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind de instroom beperken absoluut niet zo noodzakelijk. De instroom is ook helemaal niet hoog, de doorstroom naar huizen is beroerd. Er zitten allemaal mensen in asielzoekerscentra die in een huis zouden moeten wonen. Beperking van instroom en zo vluchtelingen tegenhouden ben ik zeer op tegen.
Dus in wezen gewoon de grens open houden? Voor iedereen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205688218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus in wezen gewoon de grens open houden? Voor iedereen?
Ja. En mensen die geen vluchteling zijn er dan zeer snel er weer uit (en dat gebeurt ook al, veilige landers zijn in 5 weken weer weg).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:46:15 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205688280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja. En mensen die geen vluchteling zijn er dan zeer snel er weer uit (en dat gebeurt ook al, veilige landers zijn in 5 weken weer weg).
Er zit dus geen limiet aan bevolkingsgroei en capaciteit.

Twijfelachtig.

https://www.wyniasweek.nl(...)ool-door-immigratie/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205688299
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er zit dus geen limiet aan bevolkingsgroei en capaciteit.

Twijfelachtig.

https://www.wyniasweek.nl(...)ool-door-immigratie/
Natuurlijk zit er wel een limiet aan, maar de Nederlandse bevolking gaat binnenkort (na 2050) al krimpen en het werkzame deel krimpt nu al. 1 van de grote problemen van het moment wat de komende jaren alleen maar groter zal worden. De grootte van de bevolking is dus het probleem niet.


Maar sowieso is het simpel: een vluchteling vang je op. Daar zitten nooit mitsen en maren bij. Ieder die vlucht voor honger, oorlog of geweld vang je op. Daar niet aan voldoen, is wat mij betreft misdadig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205688422
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk zit er wel een limiet aan, maar de Nederlandse bevolking gaat binnenkort (na 2050) al krimpen en het werkzame deel krimpt nu al. 1 van de grote problemen van het moment wat de komende jaren alleen maar groter zal worden. De grootte van de bevolking is dus het probleem niet.

Maar sowieso is het simpel: een vluchteling vang je op. Daar zitten nooit mitsen en maren bij. Ieder die vlucht voor honger, oorlog of geweld vang je op. Daar niet aan voldoen, is wat mij betreft misdadig.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk zit er wel een limiet aan, maar de Nederlandse bevolking gaat binnenkort (na 2050) al krimpen en het werkzame deel krimpt nu al. 1 van de grote problemen van het moment wat de komende jaren alleen maar groter zal worden. De grootte van de bevolking is dus het probleem niet.

Maar sowieso is het simpel: een vluchteling vang je op. Daar zitten nooit mitsen en maren bij. Ieder die vlucht voor honger, oorlog of geweld vang je op. Daar niet aan voldoen, is wat mij betreft misdadig.
Geheel mee eens, maar ik twijfel dikwijls wel eens aan het percentage wat daadwerkelijk voor geweld, oorlog en honger in die kampen zit, het percentage economische vluchtelingen ligt ook erg hoog vrees ik en daar hoeven we toch geen rekening mee te houden.
pi_205691285
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:00 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
[..]
Geheel mee eens, maar ik twijfel dikwijls wel eens aan het percentage wat daadwerkelijk voor geweld, oorlog en honger in die kampen zit, het percentage economische vluchtelingen ligt ook erg hoog vrees ik en daar hoeven we toch geen rekening mee te houden.
Dan moet je die er goed uit filteren. En gezien Nederland zo ongeveer het strengste land van europa is qua toelaten van vluchtelingen, denk ik dat er hier eerder echte vluchtelingen geweigerd worden dan economische vluchtelingen toegelaten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205691608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet je die er goed uit filteren. En gezien Nederland zo ongeveer het strengste land van europa is qua toelaten van vluchtelingen, denk ik dat er hier eerder echte vluchtelingen geweigerd worden dan economische vluchtelingen toegelaten.
Hard gelachen, geeft maar weer aan hoeveel mensenkennis je hebt, je hebt die vluchtelingen gezien met hun airpods en beats headsets?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205691625
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk zit er wel een limiet aan, maar de Nederlandse bevolking gaat binnenkort (na 2050) al krimpen en het werkzame deel krimpt nu al. 1 van de grote problemen van het moment wat de komende jaren alleen maar groter zal worden. De grootte van de bevolking is dus het probleem niet.

Maar sowieso is het simpel: een vluchteling vang je op. Daar zitten nooit mitsen en maren bij. Ieder die vlucht voor honger, oorlog of geweld vang je op. Daar niet aan voldoen, is wat mij betreft misdadig.
Nog harder gelachen, als ik zou vluchten voor honger en geweld zou ik op mijn knieen blij zijn om in een tent te slapen op een veilig gebied (in Nederland noemen we dat doorgaans kamperen), maar hier vinden we dat on mensenlijk en moeten die mensen kennelijk in een hotel overnachten. Niet om te chargeren maar denk terug aan Anne Frank, hoe graag had zij in een tentje willen slapen als ze zich veilig had gevoeld. Maar als ik deze vluchtelingen zie dan zie ik skinnies uit Mogadishu die nog geen 10 jaar terug op US helikopters liepen te schieten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205692460
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hard gelachen, geeft maar weer aan hoeveel mensenkennis je hebt, je hebt die vluchtelingen gezien met hun airpods en beats headsets?
Ik heb het over de mensen die door het systeem heen komen en een verblijfsvergunning krijgen. Daar zitten gezien de enorme (regelmatig zelfs onterechte) strengheid echt wel vooral echte vluchtelingen tussen en Nederland zet dus zelfs echte vluchtelingen uit (wat ik dus misdadig vind).

En nee, dat vluchtelingenbeleid is niet om te lachen. Mensen die lachen om vluchtelingen en jaloers op hen zijn, snappen echt helemaal nergens iets van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205692514
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 07:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb het over de mensen die door het systeem heen komen en een verblijfsvergunning krijgen. Daar zitten gezien de enorme (regelmatig zelfs onterechte) strengheid echt wel vooral echte vluchtelingen tussen en Nederland zet dus zelfs echte vluchtelingen uit (wat ik dus misdadig vind).

En nee, dat vluchtelingenbeleid is niet om te lachen. Mensen die lachen om vluchtelingen en jaloers op hen zijn, snappen echt helemaal nergens iets van.
Als we alle echte vluchtelingen zouden moeten opnemen zou ik daar 0 procent problemen mee hebben, al zijn het er een miljoen, het probleem is dat het vooral economische vluchtelingen zijn, echte vluchtelingen hebben over het algemeen minimale kans om Nederland te bereiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205692794
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als we alle echte vluchtelingen zouden moeten opnemen zou ik daar 0 procent problemen mee hebben, al zijn het er een miljoen, het probleem is dat het vooral economische vluchtelingen zijn, echte vluchtelingen hebben over het algemeen minimale kans om Nederland te bereiken.
Duidelijk nooit contact gehad met de mensen in asielzoekerscentra, ik heb daar een tijd als vrijwilliger rondgelopen. Er worden zelfs mensen die de littekens van de martelingen op hun rug hebben staan afgewezen. Dat is hoe het hier staat in Nederland met het asielbeleid. Niks te soepel, eerder veel te streng. En niks economische vluchtelingen toelaten, maar echte vluchtelingen afwijzen.

In Nederland hebben vluchtelingen van maar een paar landen de kans om statushouder te worden, wat jij zegt kan dus ook gewoon helemaal niet kloppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205693075
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Duidelijk nooit contact gehad met de mensen in asielzoekerscentra, ik heb daar een tijd als vrijwilliger rondgelopen. Er worden zelfs mensen die de littekens van de martelingen op hun rug hebben staan afgewezen. Dat is hoe het hier staat in Nederland met het asielbeleid. Niks te soepel, eerder veel te streng. En niks economische vluchtelingen toelaten, maar echte vluchtelingen afwijzen.

In Nederland hebben vluchtelingen van maar een paar landen de kans om statushouder te worden, wat jij zegt kan dus ook gewoon helemaal niet kloppen.
Ik heb het over asielzoekers, niet over statushouders.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205693315
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb het over asielzoekers, niet over statushouders.
Maar je kunt dat verschil niet zien aan de grens. Wat er uiteindelijk echt binnen komt en een status krijgt zijn in Nederland echt wel vluchtelingen voor oorlog, honger en geweld en geen economische vluchtelingen.

Op zich is er in de asielketen genoeg ruimte om ook die economische vluchtelingen in de tijd van het uitzoeken of ze in aanmerking komen voor een status, ware het niet dat de uitstroom van mensen met een status momenteel praktisch 0 is. Zo'n 60% van de mensen in een asielzoekerscentrum zou in een huis moeten wonen, momenteel. Maar ja, huizen zijn er niet.

Het asielprobleem oplossen doe je dan ook niet door de instroom te beperken oid. Nee, de enige oplossing is het oplossen van het probleem op de huizenmarkt. Als dat opgelost is, zijn er plots weer heel veel bedden over in de asielzoekerscentra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205693537
De Romeinen stelden bij crisis en wanbeleid een dictator aan, die enkele jaren de macht kreeg om orde op zaken te stellen. Welk middel hebben wij om uit dit gedoe te komen?
- wachtlijst vluchtelingen naar nul;
- toeslagenouders die ten onrechte zijn beschuldigd, compenseren (terecht in meer of mindere mate, dan zoeken ze het maar uit);
- schikkingsvoorstellen voor bevingsgedupeerden;
- inflatie fors indammen;
- intussen de staatsschuld fors verlagen.

Wie lost dit in twee jaar op? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
pi_205693718
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 00:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nog harder gelachen, als ik zou vluchten voor honger en geweld zou ik op mijn knieen blij zijn om in een tent te slapen op een veilig gebied (in Nederland noemen we dat doorgaans kamperen), maar hier vinden we dat on mensenlijk en moeten die mensen kennelijk in een hotel overnachten. Niet om te chargeren maar denk terug aan Anne Frank, hoe graag had zij in een tentje willen slapen als ze zich veilig had gevoeld. Maar als ik deze vluchtelingen zie dan zie ik skinnies uit Mogadishu die nog geen 10 jaar terug op US helikopters liepen te schieten.
Ah daar is die eindelijk!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205694090
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:20 schreef Magister_Artium het volgende:
De Romeinen stelden bij crisis en wanbeleid een dictator aan, die enkele jaren de macht kreeg om orde op zaken te stellen. Welk middel hebben wij om uit dit gedoe te komen?
- wachtlijst vluchtelingen naar nul;
- toeslagenouders die ten onrechte zijn beschuldigd, compenseren (terecht in meer of mindere mate, dan zoeken ze het maar uit);
- schikkingsvoorstellen voor bevingsgedupeerden;
- inflatie fors indammen;
- intussen de staatsschuld fors verlagen.

Wie lost dit in twee jaar op? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
In ieder geval niet Mark Rutte en dit kabinet daar ben ik zeker van
  Moderator zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:00:18 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205694324
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:20 schreef Magister_Artium het volgende:
De Romeinen stelden bij crisis en wanbeleid een dictator aan, die enkele jaren de macht kreeg om orde op zaken te stellen. Welk middel hebben wij om uit dit gedoe te komen?
- wachtlijst vluchtelingen naar nul;
- toeslagenouders die ten onrechte zijn beschuldigd, compenseren (terecht in meer of mindere mate, dan zoeken ze het maar uit);
- schikkingsvoorstellen voor bevingsgedupeerden;
- inflatie fors indammen;
- intussen de staatsschuld fors verlagen.

Wie lost dit in twee jaar op? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
De staatsschuld fors verlagen en inflatie indammen in 2 jaar? Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken en waarom een tijdelijke dictator daartoe in staat zou zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205694406
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 11:20 schreef Magister_Artium het volgende:
De Romeinen stelden bij crisis en wanbeleid een dictator aan, die enkele jaren de macht kreeg om orde op zaken te stellen. Welk middel hebben wij om uit dit gedoe te komen?
- wachtlijst vluchtelingen naar nul;
- toeslagenouders die ten onrechte zijn beschuldigd, compenseren (terecht in meer of mindere mate, dan zoeken ze het maar uit);
- schikkingsvoorstellen voor bevingsgedupeerden;
- inflatie fors indammen;
- intussen de staatsschuld fors verlagen.

Wie lost dit in twee jaar op? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Wachtlijst vluchtelingen kan niet naar 0 en is momenteel ook niet het grote probleem, dat is de uitstroom: de meerderheid in asielzoekerscentra is inmiddels statushouder en zou dus een huis moeten krijgen. De huizenmarkt oplossen in 2 jaar kan niet.

De staatsschuld is ook niet echt een probleem, die zit op 57%. In geval van voorspoed moet die wat mij betreft ook het liefst onder de 40%, maar we zitten nu al met tijdenlange steunpakketten, eerst voor corona en nu voor inflatie. Dan mag het best stijgen en het is zelfs nog steeds onder de 60% en dus nog steeds laag te noemen. Niet bezuinigen tijdens een crisis, bezuinigen doe je als het goed gaat.

De inflatie heeft de Nederlandse overheid zeer weinig invloed op en komt in dit geval met name door de internationale gas en olieprijzen, daar hebben ze gewoon 0 invloed op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:33:44 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205694611
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar je kunt dat verschil niet zien aan de grens. Wat er uiteindelijk echt binnen komt en een status krijgt zijn in Nederland echt wel vluchtelingen voor oorlog, honger en geweld en geen economische vluchtelingen.

Op zich is er in de asielketen genoeg ruimte om ook die economische vluchtelingen in de tijd van het uitzoeken of ze in aanmerking komen voor een status, ware het niet dat de uitstroom van mensen met een status momenteel praktisch 0 is. Zo'n 60% van de mensen in een asielzoekerscentrum zou in een huis moeten wonen, momenteel. Maar ja, huizen zijn er niet.

Het asielprobleem oplossen doe je dan ook niet door de instroom te beperken oid. Nee, de enige oplossing is het oplossen van het probleem op de huizenmarkt. Als dat opgelost is, zijn er plots weer heel veel bedden over in de asielzoekerscentra.
We gaan gewoon bouwen tot in het oneindige?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205694700
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
We gaan gewoon bouwen tot in het oneindige?
Waar zeg ik dat? En waarom zouden we dat doen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:50:43 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205694751
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat? En waarom zouden we dat doen?
Omdat er nog steeds nergens een indicatie wordt gegeven wanneer je precies denkt dat de maximumcapaciteit is bereikt. Niet alleen qua wonen, overigens, maar ook qua houdbaarheid van sociale voorzieningen en energiegebruik.

60% hoort in een huis, zeg je. Die zijn er niet. Dus moeten die er komen. Vervolgens stel je dat de huidige werkwijze niet alleen moet doorgaan maar zelfs versoepeld moet worden. Wat als dan wederom een 60% behoefte heeft aan een huis?

Vluchtelingen helpen? Altijd. Is een christelijke en morele plicht. Maar dat kan ook op andere manieren dan iedereen naar Nederland te halen. Overigens neem ik aan dat je het ermee eens bent dat we van statushouders mogen verwachten dat de taal geleerd wordt en men zich aanpast aan de hier geldende normen en waarden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205694781
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wachtlijst vluchtelingen kan niet naar 0 en is momenteel ook niet het grote probleem, dat is de uitstroom: de meerderheid in asielzoekerscentra is inmiddels statushouder en zou dus een huis moeten krijgen. De huizenmarkt oplossen in 2 jaar kan niet.

De staatsschuld is ook niet echt een probleem, die zit op 57%. In geval van voorspoed moet die wat mij betreft ook het liefst onder de 40%, maar we zitten nu al met tijdenlange steunpakketten, eerst voor corona en nu voor inflatie. Dan mag het best stijgen en het is zelfs nog steeds onder de 60% en dus nog steeds laag te noemen. Niet bezuinigen tijdens een crisis, bezuinigen doe je als het goed gaat.

De inflatie heeft de Nederlandse overheid zeer weinig invloed op en komt in dit geval met name door de internationale gas en olieprijzen, daar hebben ze gewoon 0 invloed op.
Die staatsschuld is dus nog altijd 57% te hoog. Inderdaad niet de hoogste prioriteit, daarom staat die onderaan. Maar het is wel ongeveer ¤20.000 per ingezetene.

Met de wachtlijst bedoel ik de aanvragen die nog op de plank liggen, niet de instroom. Dat houdt onder meer in korte metten met Noord-Afrikanen die voortdurend rotzooi trappen in Ter Apel en omgeving, als verzetje in de zomervakantie. Ook extra mankracht, om vanaf de invoer van gegevens tot en met het definitieve besluit snel af te handelen.
pi_205694926
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat er nog steeds nergens een indicatie wordt gegeven wanneer je precies denkt dat de maximumcapaciteit is bereikt. Niet alleen qua wonen, overigens, maar ook qua houdbaarheid van sociale voorzieningen en energiegebruik.

60% hoort in een huis, zeg je. Die zijn er niet. Dus moeten die er komen. Vervolgens stel je dat de huidige werkwijze niet alleen moet doorgaan maar zelfs versoepeld moet worden. Wat als dan wederom een 60% behoefte heeft aan een huis?

Vluchtelingen helpen? Altijd. Is een christelijke en morele plicht. Maar dat kan ook op andere manieren dan iedereen naar Nederland te halen. Overigens neem ik aan dat je het ermee eens bent dat we van statushouders mogen verwachten dat de taal geleerd wordt en men zich aanpast aan de hier geldende normen en waarden.
Ik geef geen grens aan, omdat er nou eenmaal geen grens in zicht is. Jij verzint blijkbaar een probleem (alsof de bevolking oneindig groeit oid, we naderen bevolkingskrimp) en dan moet ik aangeven wat ik aan jouw verzonnen probleem ga doen. Daar pas ik voor.

Er is ruimte genoeg en ook financieel kan Nederland het zeker aan. Sterker: financieel kan het op termijn wel eens beter zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:24:53 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205695018
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geef geen grens aan, omdat er nou eenmaal geen grens in zicht is. Jij verzint blijkbaar een probleem (alsof de bevolking oneindig groeit oid, we naderen bevolkingskrimp) en dan moet ik aangeven wat ik aan jouw verzonnen probleem ga doen. Daar pas ik voor.

Er is ruimte genoeg en ook financieel kan Nederland het zeker aan. Sterker: financieel kan het op termijn wel eens beter zijn.
Dus we gaan krimpen en toch bijbouwen.

Logisch.

Dat we verder ruimte genoeg hebben en financieel alles nog kan, laat ik bij jou.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205695043
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus we gaan krimpen en toch bijbouwen.

Logisch.
We hebben nu een tekort aan huizen. Maar dat komt niet zo zeer door bevolkingsgroei, maar doordat men steeds meer alleen woont: Nederlanders gaan later samenwonen, veel meer mensen scheiden (dan heeft een stel zelfs 2 gezinswoningen nodig) en men gaat later/niet naar een verzorgingstehuis of bejaardentehuis. Dat is verkeerd ingeschat in de modellen. Dat is de hoofdoorzaak van het huidige huizentekort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205695291
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
We hebben nu een tekort aan huizen. Maar dat komt niet zo zeer door bevolkingsgroei, maar doordat men steeds meer alleen woont: Nederlanders gaan later samenwonen, veel meer mensen scheiden (dan heeft een stel zelfs 2 gezinswoningen nodig) en men gaat later/niet naar een verzorgingstehuis of bejaardentehuis. Dat is verkeerd ingeschat in de modellen. Dat is de hoofdoorzaak van het huidige huizentekort.
Weet je wel zeker wat je schrijft? Ik denk namelijk dat een groot deel van het woningtekort te maken heeft met bevolkingsgroei, of beter gezegd: het netto migratiesaldo. Zie onderstaande bron: afgelopen jaren zijn er vele honderdduizenden bijgekomen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205695482
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 14:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Weet je wel zeker wat je schrijft? Ik denk namelijk dat een groot deel van het woningtekort te maken heeft met bevolkingsgroei, of beter gezegd: het netto migratiesaldo. Zie onderstaande bron: afgelopen jaren zijn er vele honderdduizenden bijgekomen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)omen-naar-nederland-
Ja, dat weet ik zeker, want dit is wat de ministers steeds hebben aangegeven.

Zie de stijging van alleenstaanden: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-jaar-alleenstaanden
Dat percentage stijgt en blijft alleen maar stijgen. Maar dat percentage is nooit aangepast in de modellen van begin jaren 90 die nog gebruikt werden.

Voor 2050 is 1 op de 4 meerderjarige Nederlanders alleenstaand. Daarom zijn er zo veel huizen nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205695528
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat weet ik zeker, want dit is wat de ministers steeds hebben aangegeven.

Zie de stijging van alleenstaanden: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-jaar-alleenstaanden
Dat percentage stijgt en blijft alleen maar stijgen. Maar dat percentage is nooit aangepast in de modellen van begin jaren 90 die nog gebruikt werden.

Voor 2050 is 1 op de 4 meerderjarige Nederlanders alleenstaand. Daarom zijn er zo veel huizen nodig.
Het is volgens mij een én én verhaal. Het een sluit het ander niet uit.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_205695567
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 15:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is volgens mij een én én verhaal. Het een sluit het ander niet uit.
Als je dit ziet:

quote:
Over de periode 2015-2021 hebben de gemeenten in totaal 166.243 statushouders gehuisvest
bron

En als je dan weet dat er per huis iets meer dan 2 statushouders gaan wonen (bron kan ik niet meer vinden, maar gezien het aantal binnenkomende gezinnen ook niet onlogisch). Dan gaat het dus om 80.000 woningen in 6 jaar oftewel iets meer dan 10.000 huizen per jaar. Dan komt het tekort echt niet voor een groot deel daar vandaan.

Natuurlijk komt het er wel bovenop, maar het tekort van 400.000 woningen komt echt niet door de statushouders. Dat is met name een frame wat wordt gebruikt door de FvD/PVV hoek om stemmen te winnen, zonder het ooit te onderbouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')