Hier in Wognum zou het ook gaan regenen, maar het schuift steeds een uur op omdat de handel net voor ons oplostquote:
Morgen nog ff warm en dan, volgens Weerplaza, zo'n 25 gemiddeld daarna... (14 dagen)quote:Op maandag 15 augustus 2022 20:18 schreef Drass het volgende:
Als die 2e hittegolf klopt vreet ik mijn slipper op.
Lange termijn vooruitzichten!quote:
Nou, dát zal 'ze' leren!quote:Op maandag 15 augustus 2022 20:39 schreef NM07 het volgende:
Zou wel geinig zijn als het 40 graden wordt in NL begin september. Laat het maar een keer lekker uit de hand lopen.
complete oogsten verloren, vissensterfte, droogte, branden, dijkbreuken,quote:Op maandag 15 augustus 2022 20:39 schreef NM07 het volgende:
Zou wel geinig zijn als het 40 graden wordt in NL begin september. Laat het maar een keer lekker uit de hand lopen.
En 5 euro per uur betaalt aan stroomquote:Op maandag 15 augustus 2022 20:42 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
complete oogsten verloren, vissensterfte, droogte, branden, dijkbreuken,
ja laat het vooral uit de hand lopen zodat ik mijn airco op 18 graden kan zetten
quote:
Heb er toch geen invloed op maar misschien moet het maar een keer flink misgaan, zoals in FR in Aug 2003. Canada vorig jaar met die 48 graden op onze breedtegraad. Ach ja we zien wel joh.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
valt ook wel mee die van mij verbruikt 3200 watt per uur op full power, met kWh kosten van 7cent en gebruik van 8 uur per dag kom ik uit op 12.41 per week op full power.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2022 20:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ja en -20 in de komende winter geeft geen problemen uiteraard. Dat moet wél gewoon kunnen.
ik heb alles vastgezet tot 2023, kom maar op met die horror winterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
false advertisingquote:Op maandag 15 augustus 2022 21:40 schreef RiKe het volgende:
Dit was me een code geel wel zeg, mijn hemel de spanning was om te snijden voor al dat onweer.
Maar het was niet alleen vanwege onweer.quote:Op maandag 15 augustus 2022 21:40 schreef RiKe het volgende:
Dit was me een code geel wel zeg, mijn hemel de spanning was om te snijden voor al dat onweer.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:45 schreef DemonRage het volgende:
Woensdag 24 augustus:
[ afbeelding ]
Donderdag 25 augustus:
[ afbeelding ]
Vrijdag 26 augustus:
[ afbeelding ]
Zaterdag 27 augustus:
[ afbeelding ]
Zondag 28 augustus:
[ afbeelding ]
Maandag 29 augustus:
[ afbeelding ]
Dinsdag 30 augustus:
[ afbeelding ]
Woensdag 31 augustus (ging niet verder dan 12Z):
[ afbeelding ]
Oke... GFS is helemaal van het padje af.![]()
Zo'n achterlijk hete hittegolf berekenen als de zon niet eens meer krachtig genoeg is op onze breedtegraad.
Koekoek.quote:Op maandag 15 augustus 2022 19:45 schreef DemonRage het volgende:
Woensdag 24 augustus:
[ afbeelding ]
Donderdag 25 augustus:
[ afbeelding ]
Vrijdag 26 augustus:
[ afbeelding ]
Zaterdag 27 augustus:
[ afbeelding ]
Zondag 28 augustus:
[ afbeelding ]
Maandag 29 augustus:
[ afbeelding ]
Dinsdag 30 augustus:
[ afbeelding ]
Woensdag 31 augustus (ging niet verder dan 12Z):
[ afbeelding ]
Oke... GFS is helemaal van het padje af.![]()
Zo'n achterlijk hete hittegolf berekenen als de zon niet eens meer krachtig genoeg is op onze breedtegraad.
Dit werkt toch nietquote:
Wel lekker koelquote:
Tis maar wat je koel noemt. Toen ik vanmiddag thuis kwam was het 27 graden. Heb alles open gezet maar nu is het 25 graden met een luchtvochtigheid van 75%quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel lekker koel
Misschien is het wel beter dat de ventilatie in mijn huis na die hoosbui heeft besloten om ermee op te houden, deze ellende wil je niet naar binnen zuigen
Nee, alleen hard en zacht. In principe ook wel beter zo, want ik kan niets tegenover elkaar open zetten en een beetje frisse lucht is ook wel welkom. Ik slaap nu ook al nachten met de afzuiger helemaal aan, ook al is het buiten misschien minder lekker.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tis maar wat je koel noemt. Toen ik vanmiddag thuis kwam was het 27 graden. Heb alles open gezet maar nu is het 25 graden met een luchtvochtigheid van 75%Ik had beter alles dicht kunnen houden.....
Jij mazzelaar! Kan je de ventilatie niet gewoon uitzetten?
Maar even serieus, dit kan toch helemaal niet eind augustus? Gewoon hetzelfde als deze week maar dan acht graden heter. Het is tegen die tijd al om 20:30 donker en de zon komt ergens om 7:00 op, waar moet al die hitte vandaan komen?quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koekoek.
Vriendelijke reminder dat GFS ook de enige was die deze hittegolf voorspelde
Alleen iets extremer, maar toch.
Die donkerblauwe zone is zo goed als precies waar die matige bui van eerder vanavond overtrok, verbaast me niksquote:
Een briesje maakt het allemaal iets dragelijker. Ook al haal je er wat warmte mee in huisquote:Op maandag 15 augustus 2022 22:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, alleen hard en zacht. In principe ook wel beter zo, want ik kan niets tegenover elkaar open zetten en een beetje frisse lucht is ook wel welkom. Ik slaap nu ook al nachten met de afzuiger helemaal aan, ook al is het buiten misschien minder lekker.
Dit kan. Eind juli is de zon ook al een stuk minder sterk dan eind juni, toch is juni de koudste zomermaandquote:Op maandag 15 augustus 2022 22:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar even serieus, dit kan toch helemaal niet eind augustus? Gewoon hetzelfde als deze week maar dan acht graden heter. Het is tegen die tijd al om 20:30 donker en de zon komt ergens om 7:00 op, waar moet al die hitte vandaan komen?
Helpquote:Op maandag 15 augustus 2022 22:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan. Eind juli is de zon ook al een stuk minder sterk dan eind juni, toch is juni de koudste zomermaand
Er is de afgelopen week zo extreem veel warmte overal in getrokken en zo veel vocht verdwenen dat de zwakkere zon meer dan goed gemaakt is.
Eén keer.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:20 schreef Zwansen het volgende:
Hoe vaak hebben jullie vandaag iemand horen zeggen dat het raar weer was?
Zelfs ik trek hier een lijn hoorquote:Op maandag 15 augustus 2022 22:34 schreef dick_laurent het volgende:
Bring it.Hoop dat jullie allemaal gaan smelten!
[ afbeelding ]
Beetje raar, weer.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:34 schreef dick_laurent het volgende:
Bring it.Hoop dat jullie allemaal gaan smelten!
[ afbeelding ]
Doodzonde dat we die warmte niet kunnen vasthouden tot de winter. Dan moeten we weer gas verstoken voor 4¤ per kuub.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs ik trek hier een lijn hoor
De muren hier in huis zijn zonder uitzondering allemaal opgewarmd naar 26 graden, buitenmuren misschien nog een tikkie meer zelfs. Nog een hittegolf en ik krijg het nooit meer leefbaar binnen.
Ik ga eind oktober mijn huis gewoon weer opwarmen naar 26 graden met mijn huidige contract, zodat ik heel november niet meer hoef te stoken tegen het nieuwe tariefquote:Op maandag 15 augustus 2022 22:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Doodzonde dat we die warmte niet kunnen vasthouden tot de winter. Dan moeten we weer gas verstoken voor 4¤ per kuub.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:40 schreef Salina het volgende:
[ afbeelding ]
Gruwelijk nat vannacht.![]()
![]()
![]()
[..]
Dit is serieus een interessant idee.quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga eind oktober mijn huis gewoon weer opwarmen naar 26 graden met mijn huidige contract, zodat ik heel november niet meer hoef te stoken tegen het nieuwe tarief
(grapje natuurlijk, maar het zou me niets verbazen als het nog goedkoper is zo ook)
'quote:Op maandag 15 augustus 2022 22:20 schreef Zwansen het volgende:
Hoe vaak hebben jullie vandaag iemand horen zeggen dat het raar weer was?
Één dag de zon goed naar binnen laten schijnen levert meer warmte op. Kun je beter je achtertuin vol met spiegels hangen.quote:Op maandag 15 augustus 2022 23:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit is serieus een interessant idee.
Twee dagen voor je tarieven veranderen even volle bak stoken. Aangezien ik in nieuwbouw zit, kan ik die warmte echt wel een aantal dagen vasthouden. Met een gasprijs die 4-5x zo hoog is, lijkt me dat winstgevend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |