abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210428825
quote:
Open/Eind
Wanneer de 47-jarige Amersfoorter Hanno van Mil op 12 april 2014 vermist raakt, belandt zijn gezin in een onwerkelijke film. Zijn 11-jarige zoon vindt de volgende middag hun auto terug bij de Pyramide van Austerlitz. De Volkswagen Passat is nog open, de sleuteltjes zitten in het contact en ook zijn telefoon ligt er gewoon. Negen jaar later lijkt er van Hanno nog steeds geen spoor.

Podcastmaker Dija Kabba volgt journalist Iris van den Boom in haar pogingen meer te weten te komen over de raadselachtige vermissing van deze liefhebbende vader en de gevolgen voor de achterblijvers. Maar al snel wil de familie van Hanno niet mee werken en hangt de podcast aan een zijden draadje. Steeds meer vraagt Dija zich af: hoe ver kunnen we eigenlijk gaan in onze zoektocht?

Wat volgt is een constante worsteling van de makers met de balans tussen journalistiek en mededogen.
Podcast over de vermissing van Hanno van Mil. Interessante zaak maar als de familie, vrienden en politie niet mee willen werken aan de podcast blijft er weinig over. De makers hadden er vervolgens voor kunnen kiezen om dan geen podcast te maken maar dat hebben ze helaas niet gedaan. Wat vervolgens volgt is een samenraapsel van onderwerpen om toch maar zes afleveringen van ruim een half uur vol te praten. Geen aanrader om te gaan beluisteren!
pi_210430768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Podcast over de vermissing van Hanno van Mil. Interessante zaak maar als de familie, vrienden en politie niet mee willen werken aan de podcast blijft er weinig over. De makers hadden er vervolgens voor kunnen kiezen om dan geen podcast te maken maar dat hebben ze helaas niet gedaan. Wat vervolgens volgt is een samenraapsel van onderwerpen om toch maar zes afleveringen van ruim een half uur vol te praten. Geen aanrader om te gaan beluisteren!
Die heb ik ook na een paar afleveringen uitgezet. Grote tegenvaller.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_210430906
Believe in magic. Dit is pas een verhaal.

[quote]Believe in Magic is a captivating podcast that delves into the extraordinary story of a teenage girl battling a brain tumour and her charity, Believe in Magic./quote]

Het goede doel wordt gesteund door One Direction en groeit uit tot een gigantisch succes. Maar er is een keerzijde. Deze podcast van de BBC is een van de bizarste verhalen die je ooit gaat horen. Ik verklap niet te veel, maar als je begint met luisteren val je van de ene verbazing in de andere.

Niet voor niks in veel lijstjes van beste podcast van 2023.
pi_210433119
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 11:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik ben hiermee ook gestopt. Ergens op het punt dat de maakster beweerde dat ze heel erg twijfelde omdat de familie er niet achter stond. Maar toen tóch door pushte, want journalistiek blabla.

Ik heb wel vaker een ongemakkelijk gevoel bij AD-podcasts. Appie vond ik ook al ze hijgerig. In de ban van Rian zo pedant en triomfantelijk. Ik laat het voortaan maar links liggen.
pi_210433448
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:07 schreef Terreros85 het volgende:

quote:
Believe in Magic is a captivating podcast that delves into the extraordinary story of a teenage girl battling a brain tumour and her charity, Believe in Magic./quote]

Het goede doel wordt gesteund door One Direction en groeit uit tot een gigantisch succes. Maar er is een keerzijde. Deze podcast van de BBC is een van de bizarste verhalen die je ooit gaat horen. Ik verklap niet te veel, maar als je begint met luisteren val je van de ene verbazing in de andere.

Ja, te gek voor woorden. 8)7

Dan kan ik ook de docu ‘Mommy Dead and Dearest’ op HBO aanraden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_210556769
Met stijgende verbazing luister ik deze :
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-zwembadclub

quote:
De nieuwe podcast van Annegriet Wietsma, maker van De Deventer Mediazaak. Een zoektocht naar de waarheid van een verborgen verleden.

"Nou… en toen kwam de zwembadclub. Dat je in je blootje moest zwemmen. En dat er volwassen mensen zijn die dat op prijs stellen. En dan zat er altijd geld in je jaszak. Vijf gulden of zo."

George groeit op in het naoorlogse Amsterdam, in een arm gezin. Hij zwerft veel op straat rond. Om wat bij te verdienen scharrelt hij met geïnteresseerde mannelijke voorbijgangers. Hij wordt benaderd door een aardige fotograaf die de knaap in ruil voor geld laat poseren. Naakt. De fotograaf neemt hem tevens mee naar een openbaar zwembad waar arbeiderskinderen af en toe een avond mogen zwemmen. En dan krijgt het verhaal een bizarre wending.
pi_210558168
Bij welke aflevering zit je? Aanrader?
pi_210558301
Afl 3 en ja :o
  vrijdag 8 september 2023 @ 13:37:53 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210568461
Ik begon er ook aan gister. En wtf..... wat een verhaal :o
  vrijdag 8 september 2023 @ 13:58:00 #260
311340 J83
New kid, be nice
pi_210568654
Dat "zal ik maar zeggen" van George begint wel te irriteren als je er op gaat letten :P
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:42:44 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210569083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:58 schreef J83 het volgende:
Dat "zal ik maar zeggen" van George begint wel te irriteren als je er op gaat letten :P
Hoe die man trouwens nonchalant en droog vertelt over alles...
pi_210572296
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:07 schreef Terreros85 het volgende:

quote:
Believe in Magic is a captivating podcast that delves into the extraordinary story of a teenage girl battling a brain tumour and her charity, Believe in Magic./quote]

Bizar verhaal.
pi_210576171
Ik luister normaal nooit naar Man Met De Microfoon, maar hij is nu met Paulien (Cornelisse) en hun zoontje voor een jaar in Sheffield en ze vertellen daar elke aflevering hoe dat gaat. Is echt heel erg leuk, maar ik vind Paulien ook echt altijd heel leuk (en dat zoontje is ook slim/cute).

@Meke
Koel en donker bewaren
  Moderator zaterdag 9 september 2023 @ 11:45:04 #264
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210577711
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:05 schreef Guanabana het volgende:
Ik luister normaal nooit naar Man Met De Microfoon, maar hij is nu met Paulien (Cornelisse) en hun zoontje voor een jaar in Sheffield en ze vertellen daar elke aflevering hoe dat gaat. Is echt heel erg leuk, maar ik vind Paulien ook echt altijd heel leuk (en dat zoontje is ook slim/cute).

@:Meke
Jaaa ik luisterde dat al, ik vind zijn mini romcoms ook heel leuk O+ Maar inderdaad, nu met z'n drieën in Sheffield al helemaal. Je hoort bij Wiek ook helemaal zijn ouders terug :D _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_210578411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:27 schreef Blues het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

Bizar verhaal, interessante podcast :Y
pi_210578428
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:05 schreef Guanabana het volgende:

@:Meke
Erop gezet al ben ik geen Meke :+
pi_210592363
3 afl geluisterd, leuk zeg!
pi_210598011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef Meke het volgende:

[..]
Jaaa ik luisterde dat al, ik vind zijn mini romcoms ook heel leuk O+ Maar inderdaad, nu met z'n drieën in Sheffield al helemaal. Je hoort bij Wiek ook helemaal zijn ouders terug :D _O-
Ik weet niet helemaal hoe 8-jarigen normaal gesproken zijn en praten, maar hij is echt hoogbegaafd ofzo wtf :P
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 16:29 schreef Blues het volgende:
3 afl geluisterd, leuk zeg!
Ja leuk hè! Ik ga straks aflevering 4 luisteren voor het slapengaan. Het werkt heel relativerend ofzo. Zo van, 'oooh zij weten ook helemaal niet wat ze doen en alles gaat mis'. (Hoewel ikzelf nooit zo op die manier naar het buitenland zou durven gaan met weinig voorbereiding :P).
Koel en donker bewaren
pi_210619719
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 23:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Prachtige, maar deerniswekkende verhalen zijn dat meestal. Ik heb geen abonnement, dus ik zie ze waarschijnlijk vaker niet dan wel. Aan de andere kant, het is ook niet echt iets voor tijdens wandelingetje. Beetje gênant om met betraande oogjes rond te lopen. Dan ben ik straks zelf de excentriekeling van de buurt...
Beetje late quote, maar van deze podcast (De eenzame uitvaart) vind ik het erg jammer dat er maar zo weinig afleveringen zijn gemaakt.
pi_210619756
Laatst heb ik de serie van ‘The Retrievals’ geluisterd. Vrouwen die in een fertiliteitstrqject zitten moeten een ingreep ondergaan om hun eitjes aan te prikken.

De rest is triggerwarningwaardig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 september 2023 @ 07:02:31 #271
80382 manny
30 is best veel
pi_210619963
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 01:43 schreef Meridiaan het volgende:
Laatst heb ik de serie van ‘The Retrievals’ geluisterd. Vrouwen die in een fertiliteitstrqject zitten moeten een ingreep ondergaan om hun eitjes aan te prikken.

De rest is triggerwarningwaardig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
amai. dat klinkt heftig.

SPOILER
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_210630270
quote:
19s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:02 schreef manny het volgende:

[..]
amai. dat klinkt heftig.

SPOILER
Ik begrijp je denk ik niet goed.

SPOILER
  donderdag 14 september 2023 @ 08:49:06 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210630322
Daarnaast is weinig placebo-effect te verwachten qua pijnstilling bij zo'n ingreep. Dat doet gewoon pijn.

Net de Zwembadclub uitgeluisterd. Is de Deventer mediazaak van dezelfde maakster even goed?
  donderdag 14 september 2023 @ 09:05:23 #274
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210630405
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:27 schreef Blues het volgende:

[ afbeelding ]
[..]

Dank voor de tip, ga er eens naar luisteren.
pi_210634333
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 08:49 schreef Quoi het volgende:
Daarnaast is weinig placebo-effect te verwachten qua pijnstilling bij zo'n ingreep. Dat doet gewoon pijn.

Net de Zwembadclub uitgeluisterd. Is de Deventer mediazaak van dezelfde maakster even goed?
Ik ken de Zwembadclub nog niet, maar de Deventer mediazaak vond ik zeer goed. Sterker nog, het was de eerste podcast die ik ooit luisterde, en dat was de reden dat ik meer podcasts ben gaan luisteren. En nu ben ik tientallen podcasts verder. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')