abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205637713


quote:
Een podcast is een audio-uitzending waarbij het geluidsbestand wordt aangeboden door middel van webfeeds. Dankzij de introductie van draagbare mp3-spelers zoals de iPod was deze vorm van uitzenden snel populair onder radioamateurs. De term podcast is dan ook een samentrekking van iPod en broadcast
pi_205639339
Moord op Patrick is inderdaad een aanrader. Van alle Nederlandse true crime podcasts over één zaak vind ik dit de beste.
pi_205639375
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:32 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
De moord op Patrick.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:51 schreef TargaFlorio het volgende:
Moord op Patrick is inderdaad een aanrader. Van alle Nederlandse true crime podcasts over één zaak vind ik dit de beste.
Bedankt, ik ben benieuwd. Heb de afleveringen gedownload en ga er bij m'n eerstvolgende wandeling aan beginnen ^O^
pi_205640714
Ik heb één aflevering van Moorden in het Noorden geluisterd (Podimo), maar ik vrees dat het bij één blijft. Iemand die een waargebeurde moord navertelt, niet echt uitnodigend om verder te luisteren. Vertaald uit het Deens begreep ik, beetje gemakzuchtig.

Een stuk leuker vind ik Horror en Mysterie, waarin Peter van Gestel klassieke verhalen (horror en mysterie) voorleest, en in tegenstelling tot de hierboven genoemde doet hij dat met verve. Niet alle verhalen zijn even interessant, maar ik vind het een interessante podcast.
  maandag 15 augustus 2022 @ 08:34:19 #5
80382 manny
30 is best veel
pi_205641893
In de ban van Rian nu toch geluisterd.

Beetje dubbele ervaring, maar uiteindelijk vanwege de inhoud, en ondanks de journaliste, wat mij betreft toch een aanrader

- zeer interessant verhaal en inkijkje in hoe het gelopen is / wat ze heeft uitgespookt voor het Sanderink verhaal
- helaas bevalt het toontje en de aanpak van de journaliste me helemaal niet. Vaak suggestief en termen als puistenkop (eerder benoemd in dit topic), spannend pakje (dat heet gewoon lingerie in grote mensen taal) en een soort onnodige spannendmakerij die voor mij niet nodig is.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205642094
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:06 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb één aflevering van Moorden in het Noorden geluisterd (Podimo), maar ik vrees dat het bij één blijft. Iemand die een waargebeurde moord navertelt, niet echt uitnodigend om verder te luisteren. Vertaald uit het Deens begreep ik, beetje gemakzuchtig.

Een stuk leuker vind ik Horror en Mysterie, waarin Peter van Gestel klassieke verhalen (horror en mysterie) voorleest, en in tegenstelling tot de hierboven genoemde doet hij dat met verve. Niet alle verhalen zijn even interessant, maar ik vind het een interessante podcast.
Eens met het eerste.

En H en M heb ik erop gezet ^O^
  maandag 15 augustus 2022 @ 09:37:54 #7
80382 manny
30 is best veel
pi_205642271
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:06 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb één aflevering van Moorden in het Noorden geluisterd (Podimo), maar ik vrees dat het bij één blijft. Iemand die een waargebeurde moord navertelt, niet echt uitnodigend om verder te luisteren. Vertaald uit het Deens begreep ik, beetje gemakzuchtig.
True Crime wordt een beetje flauw als het alleen het oplezen van wat bijeengeraapte info wordt. Het leukste vind ik dat de makers ook wat toevoegen. Zelf onderzoek doen of er een mening over hebben.

Dit klinkt een beetje alsof ze een goedlopende podcast uit het buitenland kopiëren voor content.

Disclaimer: heb er geen seconde van beluisterd ;-)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205642718
Ik denk dat je inschatting over Moorden in het Noorden wel klopt. :)

Ik ben wel benieuwd of het Podimo gaat lukken om echt voet aan de grond te krijgen. Iedereen die er nu naar luistert heeft nog een gratis abonnement, het zal de vraag zijn hoeveel daarvan overblijft als er betaald moet worden.

Ik heb net de podcast Ondergronds verleden beluisterd, over de zoektocht naar het oorlogsverleden van een familielid. Niet spectaculair, wel interessant om te horen hoe weinig sommige families weten over het verleden van hun overleden familieleden.
pi_205645342
Volgens mij zijn jullie allemaal erg van de mysterie-podcasts. Ik kan die op zijn tijd wel waarderen, maar ik luister toch ook graag wat hier babbelpodcasts genoemd wordt :) Nog leuke tips daarvoor? Met degene die ik ken heb ik het een beetje gehad of ik heb ze allemaal geluisterd: Weer een dag, Teun en Gijs, Marc-Marie en Aaf, Mattie en Marieke, Man man man.

Voor wie bovenstaande ook wel aanspreekt en Engels oke vind, zoek Toni and Ryan eens op. Ik vind ze leuk.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_205645501
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:22 schreef Naamah het volgende:
Volgens mij zijn jullie allemaal erg van de mysterie-podcasts. Ik kan die op zijn tijd wel waarderen, maar ik luister toch ook graag wat hier babbelpodcasts genoemd wordt :) Nog leuke tips daarvoor? Met degene die ik ken heb ik het een beetje gehad of ik heb ze allemaal geluisterd: Weer een dag, Teun en Gijs, Marc-Marie en Aaf, Mattie en Marieke, Man man man.

Voor wie bovenstaande ook wel aanspreekt en Engels oke vind, zoek Toni and Ryan eens op. Ik vind ze leuk.
In Nederland heb je ook nog De Shitshow (moet je wel tegen een overdosis ironie kunnen) of De Eeuw van de Amateur (denk een van de oudste babbelpodcasts).

Op Podimo is er Radio Romano en eigenlijk is POM ook grotendeels een babbelshow.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2022 15:42:42 ]
pi_205645515
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]
In Nederland heb je ook nog De Shitshow (moet je wel tegen een overdosis ironie kunnen) of De Eeuw van de Amateur (denk een van de oudste babbelpodcasts).

Op Podimo is er Radio Romano en eigenlijk is POM ook grotendeels een babbelshow.
De Shitshow is heerlijk _O_
pi_205646182
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:06 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb één aflevering van Moorden in het Noorden geluisterd (Podimo), maar ik vrees dat het bij één blijft. Iemand die een waargebeurde moord navertelt, niet echt uitnodigend om verder te luisteren. Vertaald uit het Deens begreep ik, beetje gemakzuchtig.
Ik heb een stuk of vier afleveringen beluisterd toen deze nog niet op Podimo stond. Best interessante zaken maar op een inspiratieloze manier gebracht, ben het dus eens met je kritiek. Geen aanrader.
pi_205646251
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:55 schreef Jester65 het volgende:
De Moord op de Duivenmelker beluisterd, één van de vele true crime podcasts van AD/De Stentor. Het niveau van deze podcasts is erg wisselend, lijkt wel of elke journalist die een podcast wil maken daar toestemming voor krijgt. De zwarte dag van Hans was een positieve uitschieter, deze is niet meer dan gemiddeld. Wel een interessant kijkje in de duivenmelkerwereld, deze podcast.
Deze gisteren beluisterd. Op papier een interessante zaak voor een mooie podcast, uitwerking is echter minder. Rommelig, regelmatig slechte kwaliteit geluid. Er had meer ingezeten, het maken van een goede podcast is natuurlijk ook een vak apart.
pi_205646335
In de ban van Rian laat ik even op de plank liggen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:31 schreef Jester65 het volgende:
Ik denk dat je inschatting over Moorden in het Noorden wel klopt. :)

Ik ben wel benieuwd of het Podimo gaat lukken om echt voet aan de grond te krijgen. Iedereen die er nu naar luistert heeft nog een gratis abonnement, het zal de vraag zijn hoeveel daarvan overblijft als er betaald moet worden.

Ik heb net de podcast Ondergronds verleden beluisterd, over de zoektocht naar het oorlogsverleden van een familielid. Niet spectaculair, wel interessant om te horen hoe weinig sommige families weten over het verleden van hun overleden familieleden.
^O^ Ondergronds Verleden op mijn lijst gezet.

Wat betreft Podimo ben ik ook wel benieuwd. Is de app inmiddels verbeterd en het dataverbruik verminderd?
Ik heb zelf overigens geen (gratis) abonnement genomen.
pi_205655291
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]
In Nederland heb je ook nog De Shitshow (moet je wel tegen een overdosis ironie kunnen) of De Eeuw van de Amateur (denk een van de oudste babbelpodcasts).

Op Podimo is er Radio Romano en eigenlijk is POM ook grotendeels een babbelshow.
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 15:43 schreef Fosive het volgende:

[..]
De Shitshow is heerlijk _O_
Shitshow ga ik proberen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_205664430
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:31 schreef Jester65 het volgende:
Ik denk dat je inschatting over Moorden in het Noorden wel klopt. :)

Ik ben wel benieuwd of het Podimo gaat lukken om echt voet aan de grond te krijgen. Iedereen die er nu naar luistert heeft nog een gratis abonnement, het zal de vraag zijn hoeveel daarvan overblijft als er betaald moet worden.

Ik heb net de podcast Ondergronds verleden beluisterd, over de zoektocht naar het oorlogsverleden van een familielid. Niet spectaculair, wel interessant om te horen hoe weinig sommige families weten over het verleden van hun overleden familieleden.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de komst van Podimo de Nederlandse podcastwereld eventueel gaat veranderen. Het zal een interessant inkijkje geven hoeveel de podcast voor de Nederlander daadwerkelijk waard is en het zal me niet verbazen als dat niet zo gek veel blijkt te zijn.

Het zal dan toch vooral moeten komen van een breed exclusief aanbod en van fans van een specifieke podcast die ze gewoonweg niet willen missen. Voor mij persoonlijk is er exclusief bij Podimo niets wat ik het waard vind om voor te betalen. Alle geschiedenis ooit vond ik bijv. wel leuk om te luisteren, maar het is niet iets waarvoor ik de dienst aan zou schaffen. Er is ook gewoon zo'n gigantisch aanbod van buitenlandse podcasts, maar ook in NL zijn er een hoop podcasts die nooit exclusief Podimo zullen worden (zoals podcast van radiozenders, kranten etc.). Er zijn voor zo'n beetje elk onderwerp wel vervangers te vinden en het is niet zo dat Podimo een standaard extra kwaliteit garandeert.

Wanneer is het eigenlijk dat die gratis proefperiode voor de meesten af loopt? Dan zal er al veel duidelijk worden.
  woensdag 17 augustus 2022 @ 14:57:14 #17
403253 Meke
after all this time? always.
pi_205665814
De manier waarop ik mijn podcastapp nu gebruik (automatisch nieuwe afleveringen in de afspeellijst, duidelijk zichtbaar of je een aflevering al geluisterd hebt) én niet de mogelijkheid hebben om RSS te importeren maakt dat ik het voorlopig echt nog niet ga gebruiken :N
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_205677123
Ik heb de podcast Het verhaal van Nicky Verstappen geluisterd, van dagblad De Limburger. Natuurlijk heb ik best veel meegekregen van de hele zaak, maar deze podcast zet alles nog een keer op een rij. De vertelster, journaliste Ingrid Janssen, kende ik al van Project 46. Haar manier van vertellen is wellicht iets al te 'zoet' voor sommigen, maar ik vind dat ze het goed doet, en het past wel bij deze podcasts. Allebei interessante podcasts als het onderwerp je aanspreekt.
pi_205699898
Ik heb het Zwanemeer er net op gezet.
Morgen luisteren.


https://podcasts.google.c(...)b2RjYXN0L3Jzcw?ep=14
pi_205705453
Ik ben door het taalgebruik afgehaakt bij de Podcast Ouder. Terwijl ik het verhaal geniaal vind. Maar echt in iedere zin: papa dit, papa dat, papa papa papa. Oh en er is ook nog een mama.

Zo spreek je je vader toch niet meer aan als je ouder bent dan acht?! Of is dat Vlaams? Ik vind het zo infantiel klinken. Ook in zinnen waar je prima kunt volstaan met een ‘hij’. Als je er op gaat letten, hoor je al het andere niet meer.
pi_205708792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 23:17 schreef Blues het volgende:
Ik heb het Zwanemeer er net op gezet.
Morgen luisteren.

https://podcasts.google.c(...)b2RjYXN0L3Jzcw?ep=14
Interessant! Ik zet hem ook op mijn lijst.

Ik ben nu IJsselverhalen aan het luisteren. Ik kom zelf uit de buurt van Deventer, dus ik sluit niet uit dat ik daarom meer dan gemiddelde interesse in deze rivier heb, maar ik vind het een plezierige podcast, waarin Wim Eijkelboom allerlei mensen die verbonden zijn aan de IJssel interviewt. Interessant en leerzaam.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:18:15 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205748932
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:43 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben door het taalgebruik afgehaakt bij de Podcast Ouder. Terwijl ik het verhaal geniaal vind. Maar echt in iedere zin: papa dit, papa dat, papa papa papa. Oh en er is ook nog een mama.

Zo spreek je je vader toch niet meer aan als je ouder bent dan acht?! Of is dat Vlaams? Ik vind het zo infantiel klinken. Ook in zinnen waar je prima kunt volstaan met een ‘hij’. Als je er op gaat letten, hoor je al het andere niet meer.
Hij stond al op m’n lijst maar ik werd door jouw post nieuwsgierig.
Gelukkig had ik er geen last van. Het is vlgs mij heel typisch Vlaams. :Y

Ik vond het echt een hele leuke en boeiende podcast! Niet nodeloos uitgerekt of aangedikt, echt prima! Eentje waarbij ik er naar uitkeek weer verder te luisteren.
***
pi_205748939
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 12:26 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe de komst van Podimo de Nederlandse podcastwereld eventueel gaat veranderen. Het zal een interessant inkijkje geven hoeveel de podcast voor de Nederlander daadwerkelijk waard is en het zal me niet verbazen als dat niet zo gek veel blijkt te zijn.

Het zal dan toch vooral moeten komen van een breed exclusief aanbod en van fans van een specifieke podcast die ze gewoonweg niet willen missen. Voor mij persoonlijk is er exclusief bij Podimo niets wat ik het waard vind om voor te betalen. Alle geschiedenis ooit vond ik bijv. wel leuk om te luisteren, maar het is niet iets waarvoor ik de dienst aan zou schaffen. Er is ook gewoon zo'n gigantisch aanbod van buitenlandse podcasts, maar ook in NL zijn er een hoop podcasts die nooit exclusief Podimo zullen worden (zoals podcast van radiozenders, kranten etc.). Er zijn voor zo'n beetje elk onderwerp wel vervangers te vinden en het is niet zo dat Podimo een standaard extra kwaliteit garandeert.

Wanneer is het eigenlijk dat die gratis proefperiode voor de meesten af loopt? Dan zal er al veel duidelijk worden.
Ik ga er denk ik niet blijven na de proefperiode. Volg er een paar podcasts op die ik al tijden volg en die ik graag wilde blijven volgen, maar vind het het abonnementsgeld niet waard. Ook nog niet veel anders exclusiefs waar ik voor wil blijven hangen.

Plus de app is kut. Als je hem opent kom je eerst op een homepage, dan moet ik naar mijn bibliotheek en dan wéér naar een ander tabbladje voor ik bij mijn eigen podcasts ben. Bij pocketcast is dat één klik.

Video ook geen interesse in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2022 06:31:54 ]
pi_205752458
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 06:18 schreef BE het volgende:

[..]
Hij stond al op m’n lijst maar ik werd door jouw post nieuwsgierig.
Gelukkig had ik er geen last van. Het is vlgs mij heel typisch Vlaams. :Y

Ik vond het echt een hele leuke en boeiende podcast! Niet nodeloos uitgerekt of aangedikt, echt prima! Eentje waarbij ik er naar uitkeek weer verder te luisteren.
Ik laat hem even liggen en pak hem dan weer op. Het verhaal vind ik namelijk wel heel boeiend en zorgvuldig verteld. Vlamingen zijn doorgaans goed met podcasts.
pi_205772097
Krijg net een mailalert voor een nieuwe pc:
De zaak Beckum

https://www.pzc.nl/podcasts/de-zaak-beckum-1301
  zondag 28 augustus 2022 @ 13:45:09 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205773244
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:46 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Eens, was vermakelijk, maar te lang inderdaad.

Ik ben nu begonnen aan Exen de Podcast, met onder andere Mischa Blok. Ik vind haar een heel plezierige presentator/host, ook onder andere in Vink. Hier maakt ze samen met haar ex een podcast over de poging om bevriend te blijven na de breuk. Best confronterend hier en daar (er wordt regelmatig gehuild), maar ook grappig.
Mmmm, ik weet het nog niet…
Het heeft wat weg van jezelf en elkaar ophemelen.

En ik vind de reden niet helemaal te volgen. :? (Na afl 2, mss komt dat nog).
Ah wacht... zij is 48... nu snap ik het iets beter.
Maar dan nog... Nu halverwege afl 3 en ik vind er toch wel wat van... Ik denk echt dat ze het zichzelf onnodig moeilijk maken door per se vrienden te willen blijven. (Ik ben ook ooit nog jaren vrienden gebleven met een ex, maar wij wilden ook echt niks meer met of van elkaar. Mooie is dat ik nu nog steeds heel goed bevriend ben met zijn ex-vrouw (degene die na mij kwam ;) ).

[ Bericht 17% gewijzigd door BE op 28-08-2022 15:32:26 ]
***
pi_205778809
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
Krijg net een mailalert voor een nieuwe pc:
De zaak Beckum

https://www.pzc.nl/podcasts/de-zaak-beckum-1301
Ja, had hem ook al op m'n lijstje gezet, net als deze: Appie

De podcast over Rian van Rijbroek viel me trouwens mee, gaf wel degelijk meer informatie dan die van het FD. Blijft een bizar, maar ook ergens ook wel tragisch verhaal.
pi_205791731
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:21 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Ja, had hem ook al op m'n lijstje gezet, net als deze: Appie

De podcast over Rian van Rijbroek viel me trouwens mee, gaf wel degelijk meer informatie dan die van het FD. Blijft een bizar, maar ook ergens ook wel tragisch verhaal.
Ik vind het ongelofelijk met alle bullshit die zij uitbraakt zo ver kon komen en geloofwaardig werd gevonden door bepaalde mensen. Ze sprak w.s. niet alleen met haar 'mond' ;)

Appie erop gezet :)
pi_205791760
Alle eerste dingen

http://eerstedingen.nl

"Iets voor de eerste keer doen is best spannend. Want hoe werkt dat eigenlijk: Naakt kamperen, airfryen, yoga, ijsbaden, waarzeggers en carrièreswitches? Marketeer Marco Dreijer en kunstenaar Mignon Nusteling nemen je mee in hun eerste ervaringen en vertellen meteen hoe jij het nog beter kunt doen. Na het luisteren van deze podcast durf jij alles! Van paardrijden tot snoeiharde moshpits."
pi_205819115
Wow, ik wist niet dat het verhaal rondom 'Appie' de podcast en de dader (nee geen spoiler, dat wordt al verklapt in de eerste paar minuten van de eerste aflevering) zo heftig was :o
pi_205819477
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 23:17 schreef Blues het volgende:
Ik heb het Zwanemeer er net op gezet.
Morgen luisteren.

https://podcasts.google.c(...)b2RjYXN0L3Jzcw?ep=14
Heb je hem al beluisterd? Was het de moeite waard? Ik zie maar één aflevering in mijn app staan, maar er zijn er meer, begrijp ik.
  vrijdag 2 september 2022 @ 13:44:40 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205820562
Ik heb door een mention in ‘Exen’ de podcast ‘Teun en Gijs vertellen alles’ ontdekt! Heerlijk! O+
Hier vast al wel bekend, maar wilde hem toch nog even noemen.
***
pi_205820930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 12:25 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Heb je hem al beluisterd? Was het de moeite waard? Ik zie maar één aflevering in mijn app staan, maar er zijn er meer, begrijp ik.
4 afl staan online.
Ik luister via Google podcasts.

Ja wel interessant om te volgen.
pi_205820941
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 13:44 schreef BE het volgende:
Ik heb door een mention in ‘Exen’ de podcast ‘Teun en Gijs vertellen alles’ ontdekt! Heerlijk! O+
Hier vast al wel bekend, maar wilde hem toch nog even noemen.
Erop gezet om te proberen.
pi_205821054
Ben de laatste tijd een beetje zoekende naar leuke podcasts van ongeveer een half uur. Ik vond 30 Minuten Rauw van Ruud de Wild altijd leuk, maar die heeft nu al een tijdje geen nieuwe meer.

Iemand nog tips voor podcasts die daar op lijken?
Koel en donker bewaren
  vrijdag 2 september 2022 @ 15:34:56 #36
403253 Meke
after all this time? always.
pi_205821475
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 13:44 schreef BE het volgende:
Ik heb door een mention in ‘Exen’ de podcast ‘Teun en Gijs vertellen alles’ ontdekt! Heerlijk! O+
Hier vast al wel bekend, maar wilde hem toch nog even noemen.
Ja die vond ik ook heel leuk :D

Moet wel zeggen dat het nu, bij aflevering 80, wel vaak hetzelfde is _O- Maar daar ben jij nog laaang niet dan :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 2 september 2022 @ 15:37:19 #37
403253 Meke
after all this time? always.
pi_205821491
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:39 schreef Guanabana het volgende:
Ben de laatste tijd een beetje zoekende naar leuke podcasts van ongeveer een half uur. Ik vond 30 Minuten Rauw van Ruud de Wild altijd leuk, maar die heeft nu al een tijdje geen nieuwe meer.

Iemand nog tips voor podcasts die daar op lijken?
Hij duurt een uur, maar ik vind "Tussen Dertig en Doodgaan" denk ik wel iets voor jou? Of heb je die al geluisterd?

En ik heb het zelf nog niet geluisterd, dus kan geen vergelijking met 30 minuten rauw maken, maar misschien Darmstad FM? Is ook 30 minuten interview met een BN'er volgens mij
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_205821630
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 15:37 schreef Meke het volgende:

[..]
Hij duurt een uur, maar ik vind "Tussen Dertig en Doodgaan" denk ik wel iets voor jou? Of heb je die al geluisterd?

En ik heb het zelf nog niet geluisterd, dus kan geen vergelijking met 30 minuten rauw maken, maar misschien Darmstad FM? Is ook 30 minuten interview met een BN'er volgens mij
Ja die Tussen Dertig en Doodgaan heb ik weleens bekeken, maar ik bedoel eigenlijk meer een interview/gesprek met BN'ers ja :P
Koel en donker bewaren
  vrijdag 2 september 2022 @ 18:36:22 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205823131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 15:34 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja die vond ik ook heel leuk :D

Moet wel zeggen dat het nu, bij aflevering 80, wel vaak hetzelfde is _O- Maar daar ben jij nog laaang niet dan :P
Ik ben bij 7, dus nu is het idd nog leuk! ;) :D
***
pi_205841366
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:31 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb net de podcast Ondergronds verleden beluisterd, over de zoektocht naar het oorlogsverleden van een familielid. Niet spectaculair, wel interessant om te horen hoe weinig sommige families weten over het verleden van hun overleden familieleden.
Ik vond hem een beetje tegenvallen. Interactie tussen vader en dochter vond ik leuk en ook hoe de werkelijkheid afwijkt van wat de familie dacht.
pi_205841427
Revolusi met David Van Reybrouck (Klara) in afgelopen twee weken nog een keer beluisterd. Blijft een topper. ^O^
pi_205841919
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 14:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Revolusi met David Van Reybrouck (Klara) in afgelopen twee weken nog een keer beluisterd. Blijft een topper. ^O^
Er op gezet, dank!
  zondag 4 september 2022 @ 15:32:29 #43
80382 manny
30 is best veel
pi_205842445
Nou hoorde ik weer in een podcast dat als je je hoofd echt rust wil geven tijdens bijv een wandeling je beter geen podcast kan luisteren.

Dilemma..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205844118
quote:
19s.gif Op zondag 4 september 2022 15:32 schreef manny het volgende:
Nou hoorde ik weer in een podcast dat als je je hoofd echt rust wil geven tijdens bijv een wandeling je beter geen podcast kan luisteren.

Dilemma..
Ik wissel het af. Vaak wandelen zonder tegenwoordig.

Eerste stuk fietsen naar werk zet ik m op, 20 min tot de pont dan zet ik m af, tot werk nog 10 min fietsen zonder.

Terug van werk zit vaak m'n hoofd vol dan de hele rit zonder.

En ik ga elke avond (als ik niet weg hoef) na het eten tussen 19 en 20 uur liggen op bed met een podcast. Vaste prik.
Wel opletten dat je niet in slaap valt :D
pi_205852726
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:03 schreef Jester65 het volgende:

[..]
Interessant! Ik zet hem ook op mijn lijst.

Ik ben nu IJsselverhalen aan het luisteren. Ik kom zelf uit de buurt van Deventer, dus ik sluit niet uit dat ik daarom meer dan gemiddelde interesse in deze rivier heb, maar ik vind het een plezierige podcast, waarin Wim Eijkelboom allerlei mensen die verbonden zijn aan de IJssel interviewt. Interessant en leerzaam.
Goeie tip! Erg aangename podcast inderdaad, maar ook bij mij heeft dat wellicht te maken met het feit dat ik ongeveer aan de IJssel opgegroeid ben.
pi_205889726
Ik heb in de afgelopen dagen de podcast Sor (met streepje door de o) geluisterd, over ex-geschiedenisleraar en oprichter van Leefbaar Rotterdam Ronald Sorensen, en de herinneringen die zijn vroegere leerling Marjolijn van Heemstra aan hem had. Interessant om die werelden te zien botsen, en ook hoe onbetrouwbaar en gekleurd herinneringen eigenlijk zijn.

Nog niet geluisterd, maar lijkt interessant: Moord in de spirituele winkel.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:10:03 #47
80382 manny
30 is best veel
pi_205896981
De eerste de beste is wel de beste voetbalpodcast inmiddels hoor. De laatste was ook weer top.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_205960416
Er zijn trouwens nieuwe ontwikkelingen in de zaak van de moord op Daan Mellee, en dus nieuwe afleveringen in de bijbehorende podcast.

Ik moet wel zeggen dat de nieuwe afleveringen (3) wat rommelig zijn, de lijn is wat verdwenen. Wel (opvallend) opnames uit de rechtszaal, met iedereen (inclusief verdachten) aan het woord. Had ik nog niet eerder gehoord.

[ Bericht 16% gewijzigd door Jester65 op 13-09-2022 23:27:10 (aanvulling) ]
pi_205974390
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 14:24 schreef Blues het volgende:

[..]
4 afl staan online.
Ik luister via Google podcasts.

Ja wel interessant om te volgen.
Ondanks het zware onderwerp is Het Zwanemeer best een mooie en interessante podcast. Wat ik wel jammer vind is dat nog niet alle afleveringen online staan. Drie afleveringen (+ trailer) zijn eind juli/begin augustus online gezet, inmiddels zijn we een maand verder dus ik was in de veronderstelling dat dit het was. Maar na het beluisteren begrijp ik dat er nog meer afleveringen komen. Op zich niks mis mee maar dan heb ik liever dat er een vaste tijd tussen het online zetten zit.
pi_205974402
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:10 schreef manny het volgende:
De eerste de beste is wel de beste voetbalpodcast inmiddels hoor. De laatste was ook weer top.
In dit genre luister ik alleen naar Skiete Willy. :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')