abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:57:23 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205627454
Om niet de topics voor World Superbikes en MotoGP te 'vervuilen' met andere races dan die in het voorprogramma aldaar gereden worden, even een 'algemeen' topic voor de diverse juniorklassen, want waarom niet :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:58:09 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205627458
Kiyano Veijer heeft een voet op twee plaatsen gebroken tijdens de kwalificaties voor de British Talent Cup in Thruxton vandaag -O-

Hij staat 3e in het kampioenschap en mocht als 6e starten, maar dat kon uiteraard niet: hij ligt er in elk geval een maand uit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:27:25 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205651064
In Assen werd in het weekeinde gereden in de Northern Talent Cup. Helaas geen fatsoenlijke livestream*, dus we moeten het doen met een minuutje aan commentaarloze highlights, maar goed. Kevin Farkas won de eerste race met overmacht, Jurriën van Crugten werd redelijk eenzaam tweede, voor een door Valentino Herrlich aangevoerde groep met daarin ook Rossi Moor en onze Loris Veneman.

Op dag twee stond er al helemaal geen maat op Farkas, die met dik acht seconden de winst pakte. Moor won de spannende strijd om de tweede plek, vlak voor Veneman en Lenoxx Phommara - Van Crugten werd dit keer achtste.

*die zat ingebakken in de IDM-stream van het weekeinde zag ik na het zien van de resultaten :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:42:15 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205754033
Beetje laat wederom, maar afgelopen weekeinde werd er geracet in de Red Bull Rookies Cup op de Red Bull Ring. Een spannende eerste race werd gewonnen door Angel Piqueras, die acht duizendsten van een seconde voor Tatchakorn Buasri over de finish kwam. De Thai was echter nog even over het groen gegaan en moest een plek inleveren bij José Antonio Rueda, waardoor hij derde werd, voor Collin Veijer - volgens de commentator een Zuid-Afrikaan, want hij noemde de Binder-broers zijn landgenoten. Ach.

Na afloop van de race ging het echter helemaal fout in de uitloopronde. Bij een wheelie raakten Soma Görbe en Amaury Mizera elkaar hard en bijzonder ongelukkig. Görbe kwam zelf de baan af en werd aan de kant behandeld, Mizera bleef liggen en werd lange tijd behandeld. Uiteindelijk is hij naar het ziekenhuis gebracht, waar hij in slaap werd/wordt gehouden. Het laatste nieuws is dat er een goede kans lijkt dat er géén hersenschade is, de botbreuken herstellen natuurlijk wel.

Na het drama van race één werd er op zondag wel weer gereden en dit keer was het Maximo Quiles die als eerste de finish passeerde...nadat hij over het groen was gegaan in de laatste bocht. De winst ging nu dan naar Buasri, voor Quiles en Piqueras. Veijer werd vijfde, achter Rueda, en staat achter diezelfde Rueda nu iets verder weg op de tweede plek in het kampioenschap.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 september 2022 @ 11:45:10 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205839322
Razendspannend, zoals wel vaker in de Northern Talent Cup: gisteren werd race één van het weekeinde in Spielberg gewonnen door de Hongaar Tibor Varga, met Dustin Schneider op 0,013 seconden. Plek drie voor Valentino Herrlich, Loris Veneman en Jurriën van Crugten werden vijfde en zesde.

Titelkandidaten Kevin Farkas en Rossi Moor zijn er wegens blessures beiden niet bij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 september 2022 @ 23:43:00 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205914267
Afgelopen weekeinde reed niet alleen de MotoGP, maar ook de JuniorGP in Misano. Daar werd het kampioenschap beslist met nog drie races te gaan: in een uitstekende race werd José Antonio Rueda tweede en dat was voldoende om de titel te pakken. De winst was voor de Italiaan Filippo Farioli, Angel Piqueras completeerde het podium en Collin Veijer haalde de finish helaas niet - hij staat nu tiende in het kampioenschap.

In de laatste race van het jaar in de Northern Talent Cup op de Red Bull Ring pakte Kilian Holzer voor eigen publiek de zege, voor de Nederlanders Jurriën van Crugten en Loris Veneman. Rossi Moor werd gekroond tot kampioen, voor de net als Moor afwezige Kevin Farkas.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 11 september 2022 @ 20:13:56 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205940053
De World Superbikes-paddock is weer terug, inclusief de World Supersport 300. Op het circuit van Magny-Cours werd gisteren race één verreden, waarbij Victor Steeman als titelkandidaat helaas een hoofdrol speelde bij een crash met vier man vanuit de kopgroep - iedereen was wel in orde. Matteo Vannucci won de bijzonder vermakelijke race, doordat Marc Garcia wegens track limits zijn eerste plek in moest leveren. Plek drie was voor Alvaro Diaz.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 september 2022 @ 14:19:19 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206007547
Beetje laat, maar ach. Steeman sloeg in race twee terug door in een zeer vermakelijke strijd de winst te pakken, voor Alvaro Diaz en Dirk Geiger. Nog twee weekeinden te gaan, Diaz gaat aan de leiding, vrij ruim voor Marc Garcia en Steeman.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 september 2022 @ 10:39:23 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206015834
Gisteren op Aragon, race één van het weekeinde in de Red Bull Rookies Cup. Een onmogelijk spannende finish, met de top-4 binnen zes honderdsten van een seconde en winst voor Rico Salmela - zijn eerste. Kampioenschapsleider José Antonio Rueda werd tweede, voor Maximo Quiles en Rueda's uitdager, onze Collin Veijer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 18 september 2022 @ 17:40:46 #10
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_206021034
Vandaag won Collin Veijer in een spannende race met een close finish .. Rueda op 5 geloof ik .. Collin is tot op 11 punten genaderd
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 september 2022 @ 15:02:02 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206040541
Zondag ook weer een werkelijk fantastische tweede race in de Red Bull Rookies Cup. ONZE Collin Veijer reed lang op kop, verloor het in de slotronde en in een zinderende millimeterfinish pakte hij de winst alsnog: Angel Piqueras zat er negen duizendsten van een seconde achter, Maximo Quiles werd derde op 0,049 seconden (en werd tweede omdat Piqueras een plek in moest leveren). Jose Antonio Rueda werd zesde, waardoor Veijer nog maar negen punten achter hem staat met de twee races in Valencia nog te gaan :9

Edit: chufi was me twee dagen voor, oeps :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 22 september 2022 @ 19:15:14 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206067837
Las net een kop van Formel 1 bei RTL.
En die zeggen na Mick is er geen Duitser die er “aan” komt.

Volgens mij klopt dat 🤣
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 september 2022 @ 17:33:09 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206087632
Race één van de World Supersport 300 in Barcelona vandaag. Mooie race, waarin Victor Steeman twee long laps moest pakken, maar toch achtste werd. Yuya Okaya pakte zijn eerste zege in twee jaar, voor Alvaro Diaz en Julio Garcia. Laatstgenoemde deed mee met een wildcard, reed zijn eerste Supersport 300-race ooit en ging de halve slotronde zelfs nog aan de leiding.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 30 september 2022 @ 21:35:04 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206158336
Race twee nog even vergeten. Alvaro Diaz moest 51 punten voorsprong hebben om de titel te pakken en dat lukte nét niet: Victor Steeman pakte overtuigend de winst, voor Mirko Gennai en Hugo de Cancellis - die draaiden hun positie nog wel om ivm track limits. Diaz werd nét vierde en heeft nu 50 punten voorsprong op Steeman.

In Portimão moet het volgende week wel heel raar lopen, wil Steeman nog winnen: Diaz moet twee keer nul punten scoren en Steeman moet ze beiden winnen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:41:20 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206168673
Geen juniorklasse natuurlijk, maar wel leuk: in het Brits Supersport-kampioenschap, waar de titel al vergeven is aan Jack Kennedy, heeft Jamie van Sikkelerus vandaag in een heerlijke eerste race de tweede plek gepakt. Topseizoen voor hem, met nu ook een paar podiumplekken _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:50:24 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206252565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:35 schreef heywoodu het volgende:
In Portimão moet het volgende week wel heel raar lopen, wil Steeman nog winnen: Diaz moet twee keer nul punten scoren en Steeman moet ze beiden winnen.
Ernstige berichten vanuit Portimão vandaag. Steeman is betrokken geweest bij een ernstig ongeval in de Supersport 300-race, die met een rode vlag werd gestaakt. Per helikopter vervoerd met onder meer hoofdletsel, meer is er nog niet bekend. Later werd de race nog wel verreden, voor wat het waard is. Het feit dat de Eurosport Player de race überhaupt niet meer heeft zit me niet lekker, dat doen ze niet zomaar.

https://www.racesport.nl/(...)0-race-1-verplaatst/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:51:19 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206252579
Ah, een vrij recente update van vanavond: Steeman ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis :{

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 8 oktober 2022 @ 22:18:57 #18
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_206253145
-O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 oktober 2022 @ 16:28:46 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206264736
Korte update van vanochtend vertelt eigenlijk weinig nieuws: 'zeer kritiek', zegt men. Wat het verschil tussen 'zeer kritiek' en 'kritiek' ook moge zijn dan, het lijkt me dat kritiek kritiek is ;(

De tweede race, laatste van het jaar, is nu bezig. Ik zit te kijken en heb er een vreemd, onbestendig gevoel bij, wat ik ook had bij Jason Dupasquier in de Moto3 vorig jaar: die crashte op zaterdag, bleek die avond kritiek en daar 'voelde' je op een of andere manier dat er zondag gewacht werd tot de Moto3-race voorbij was tot men met slecht nieuws kwam. Dat kwam echt snel daarna, vlak voor de Moto2 startte. Laten we hopen dat we heel snel gewoon op z'n minst een bericht krijgen dat het íets beter gaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 oktober 2022 @ 16:45:53 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206264905
Mirko Gennai wint, na de winst voor Dirk Geiger gisteren. Alvaro Diaz is kampioen, wat alleen Steeman nog kon verhinderen, maar ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 9 oktober 2022 @ 17:20:57 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206265350
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 16:28 schreef heywoodu het volgende:
Korte update van vanochtend vertelt eigenlijk weinig nieuws: 'zeer kritiek', zegt men. Wat het verschil tussen 'zeer kritiek' en 'kritiek' ook moge zijn dan, het lijkt me dat kritiek kritiek is ;(

De tweede race, laatste van het jaar, is nu bezig. Ik zit te kijken en heb er een vreemd, onbestendig gevoel bij, wat ik ook had bij Jason Dupasquier in de Moto3 vorig jaar: die crashte op zaterdag, bleek die avond kritiek en daar 'voelde' je op een of andere manier dat er zondag gewacht werd tot de Moto3-race voorbij was tot men met slecht nieuws kwam. Dat kwam echt snel daarna, vlak voor de Moto2 startte. Laten we hopen dat we heel snel gewoon op z'n minst een bericht krijgen dat het íets beter gaat.
Het is sowieso een dramatische week voor de motorsport. Niet alleen Steeman in kritieke toestand in het ziekenhuis maar Chrissy Rouse is ook overleden na een zwaar ongeluk op de baan (BSB) en Phil Read is overleden aan ouderdom, maar toch.

Mocht er slecht nieuws komen over Steeman hoop ik echt dat dat ná de races komt want vorige keer ging dat echt anders en je wil gewoon niet de grid een paar minuten voor de start laten weten dat er iemand is overleden. Iemand die ze vast een keer (of vaker) hebben gezien.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 oktober 2022 @ 17:28:15 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206265437
quote:
17s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:20 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Het is sowieso een dramatische week voor de motorsport. Niet alleen Steeman in kritieke toestand in het ziekenhuis maar Chrissy Rouse is ook overleden na een zwaar ongeluk op de baan (BSB) en Phil Read is overleden aan ouderdom, maar toch.

Mocht er slecht nieuws komen over Steeman hoop ik echt dat dat ná de races komt want vorige keer ging dat echt anders en je wil gewoon niet de grid een paar minuten voor de start laten weten dat er iemand is overleden. Iemand die ze vast een keer (of vaker) hebben gezien.
Ja, Rouse had ik totáál niet verwacht en daar was ik echt wel even door aangeslagen. Die races van afgelopen weekeinde heb ik wel gewoon gezien, rode vlag ook meegekregen dus, maar daarna niks meer over zijn toestand (niet naar gezocht en dat ging langs mij heen).

De races in Portimão zijn inmiddels overigens voorbij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 9 oktober 2022 @ 19:01:07 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_206266989
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 17:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, Rouse had ik totáál niet verwacht en daar was ik echt wel even door aangeslagen. Die races van afgelopen weekeinde heb ik wel gewoon gezien, rode vlag ook meegekregen dus, maar daarna niks meer over zijn toestand (niet naar gezocht en dat ging langs mij heen).

De races in Portimão zijn inmiddels overigens voorbij.
Ik heb een half trauma aan Portimão, :'). Heel mooi circuit, ik ben er geweest toen Moto3 en Moto2 testten, maar de toegangsweg, |:( . Wat een drama. Ding ligt onwijs afgelegen en als je er weg wil komen zonder auto/motor dan ben je de lul. Je kunt bijna letterlijk nergens heen. Geen stoep in de buurt, geen mensen in de buurt, geen (zij)wegen, etc. Maar één toegang en dat is ook meteen de exit.

Drama. Ik moest een onwijs lang stuk door de bosjes lopen in de bloedhitte en uiteindelijk liften om weg te komen toen ik uitkwam op een auto/snelwegrotonde. Er is nergens anders heen te gaan en de bosjes hielden op, :'). Oh, en uber en allerhande Portugese taxi-services pikken je daar niet op (te afgelegen) en je hebt nauwelijks tot geen bereik op het circuit of in de directe omgeving.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 oktober 2022 @ 07:49:23 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206293478
Steeman is overleden :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:33:45 #25
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_206293633
-O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_206293979
Heel triest. Wel een risico van het vak.

RIP
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206294145
RIP

Lees wel dat hij en passant nog het leven van 5 andere mensen heeft gered dmv orgaandonatie.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 oktober 2022 @ 11:40:28 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206338220
Vorig weekeinde waren er andere dingen aan het hoofd, maar nu alsnog even een terugblik op het weekeinde met de junioren in Aragon. Over twee weken wordt dat seizoen afgesloten in Valencia.

De race in het EK Moto2 werd gewonnen door Lukas Tulovic, die tien niveau's beter was dan de rest en met overmacht de race én de titel pakte. Senna Agius werd tweede na de hele race geknokt te hebben met teamgenoot Xavi Cardelus.

In de European Talent Cup was Guido Pini de beste na een prima inhaalactie in de laatste bocht. Hij won een paar honderdsten voor Maximo Martinez en Brian Uriarte in een race die werd onderbroken door een rode vlag: Kristian Daniel reed tegen de gevallen Evan Belford op, maar beiden zijn inmiddels relatief ok. Joel Esteban werd vijfde en gaat zo met nog één punt voorsprong op Pini aan de leiding, gevolgd door Martinez.

In de JuniorGP konden we juichen: ONZE Collin Veijer domineerde de race en pakte zijn tweede zege van het jaar. David Salvador en kampioen José Antonio Rueda bleven als enige in de buurt en completeerden het podium.

De tweede Moto2-race was niet zo veel aan: Tulovic was nog veel dominanter, Agius en Cardelus kwamen dit keer ook niet tot een strijd en werden als eenlingen tweede en derde.

De tweede ETC-race was dan juist wel prima, met vijf jongens die zich los reden van de rest. Casey O'Gorman had de beste timing en ging in de meters voor de finish naar de winst, acht duizendsten (!) van een seconde voor Guido Pini. Plek drie voor Joel Esteban, voor Maximo Martinez en Brian Uriarte. Pini neemt de leiding in het kampioenschap over, Esteban volgt op drie punten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 november 2022 @ 19:46:10 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206677013
Een dikke week geleden werd op het circuit van Valencia de Red Bull Rookies Cup beslist met de laatste twee races. Leider José Antonio Rueda moest ONZE Collin Veijer van het lijf houden om de titel te pakken.

In de eerste race ging de winst naar Luca Lunette, voor Angel Piqueras en Max Quiles, maar belangrijker: Rueda werd vierde, Veijer zevende, nadat hij wat terug werd gedrukt in de slotfase.

In race twee zaten ze constant bij elkaar in de buurt, maar Veijer moest 15 punten inhalen en dat zat er nooit echt in. Rueda werd zevende, rustig achter het groepje waarin Veijer zesde werd. Quiles won de race, voor Piqueras en Lunetta, Rueda is dus de nieuwe kampioen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 17 november 2022 @ 07:27:53 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206704506
Het jaar in het JuniorGP-kampioenschap en aanverwanten werd een tijdje geleden afgerond op het circuit van Valencia. De racedag begon daar met de voorlaatste race van het jaar in de JuniorGP, waar Collin Veijer erg sterk reed. Hij kwam in de chaotische slotmeters echter nét tekort voor de winst: hij kwam een fractie te laat uit de slipstream en werd tweede, op welgeteld tweeduizendsten van een seconde van David Salvador - Filippo Farioli completeerde het podium, voor José Antonio Rueda, die de titel al binnen had en dus JuniorGP- én Red Bull Rookies Cup-kampioen is. Supertalent.

In de European Talent Cup ging het in de laatste race nog tussen Guido Pini en Joel Esteban, die ongeveer voor de ander moesten eindigen. Die strijd ging door tot aan de laatste bocht, maar het was Pini die 'm won: tweede, voor Esteban, en dus is Pini de kampioen. Casey O'Gorman won de laatste race vlak voor Pini.

Het EK in de Moto2 was al beslist in het voordeel van Lukas Tulovic, die in de slotrace van het jaar ook de sterkste was. Vooral in de eindfase stond er geen maat op, hij liet Alex Escrig en Senna Agius, die lang de leiding had, in 2-3 ronden tijd ruim achter zich.

Het jaar werd afgesloten met de laatste JuniorGP-race, waarin Veijer weer lekker voorin reed, tot hij op een recht stuk onderuit ging, daarbij ietwat 'geholpen' door Luca Lunetta. De winst was uiteindelijk voor David Almansa, die onderuit ging, maar geluk had dat er in de seconden daarna nog wat meer vielen: rode vlag, en Almansa kreeg de winst, voor Filippo Farioli en Alberto Fernandez. Veijer sluit het seizoen uiteindelijk af als zesde en gaat zich nu opmaken voor zijn debuut in het WK in de Moto3 volgend jaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 maart 2023 @ 13:56:44 #31
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208579666
Niet alleen de MotoGP en aanhang, maar ook de Red Bull Rookies Cup is weer begonnen *O*

In Portimão stonden de eerste twee races op het programma, logischerwijze te beginnen met race één. Daarin werd een van de titelfavorieten, Max Quiles, van de baan gebeukt door Guido Pini, die daar zijn derde longlappenalty van de race voor kreeg. Angel Piqueres reed vooraan weg met Alvaro Carpe en was in dat duel de sterkste, Rico Salmela uit Finland werd nét voor de Ier Casey O'Gorman derde.

In race twee ging Pini onderuit, Quiles ook, maar dit keer deed laatstgenoemde dat helemaal zelf...nota bene vanaf de leidende positie. Piqueras kon zich dit keer niet losrijden van de groep, waardoor er een forse groep op de finish afstevende. Dat werd echt helemaal fantastisch, want vanuit de slipstream kwam Piqueras van héél ver opzetten om precíes de winst te pakken, welgeteld 0,002 seconden voor Marcos Ruda. De Maleisiër Hakim Danish werd derde op 0,017 seconden, wat dan weer één duizendste voor O'Gorman was - het was echt geweldig.

Allemaal weer helemaal gratis (terug) te kijken via Red Bull TV.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 maart 2023 @ 13:42:47 #32
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_208601921
Deze is al van een tijdje geleden maar wilde hem toch even delen omdat het zo cool is (imo) om te zien hoe gefocust Marc hier is. Het is gewoon interessant.

twitter
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 april 2023 @ 10:12:18 #33
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_208626904
Ik realiseer me nu dat ik de bovenstaande post in het verkeerde topic heb geplaatst, :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 april 2023 @ 10:27:10 #34
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208627092
quote:
17s.gif Op zondag 2 april 2023 10:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik realiseer me nu dat ik de bovenstaande post in het verkeerde topic heb geplaatst, :').
Jammer, ik had updates verwacht over de Puchshop Racing Cup en de KicXstart Yamaha R125 Cup enzo, op Assen.
https://www.racesport.nl/(...)moto-racing-assen-3/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 2 april 2023 @ 14:22:30 #35
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_208630153
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2023 10:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jammer, ik had updates verwacht over de Puchshop Racing Cup en de KicXstart Yamaha R125 Cup enzo, op Assen.
https://www.racesport.nl/(...)moto-racing-assen-3/
Alas, je kan niet alles hebben.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 april 2023 @ 16:49:38 #36
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208863087
Op het TT Circuit van Assen is dit het World Superbikes-weekeinde, wat betekent dat ook de World Supersport 300 weer in actie komt voor de opening van het seizoen. Een nieuwe start, nadat het vorige seizoen zo tragisch eindigde met de dood van Victor Steeman in de laatste race van het jaar. Veel Nederlanders aan de start in Assen, inclusief de teruggekeerde oud-kampioen Jeffrey Buis, die zich lange tijd in de kopgroep wist te mengen. Hij kwam uiteindelijk als zevende over de finish als afsluiter van de kopgroep, maar moest een plekje inleveren en werd dus achtste, één plek voor Loris Veneman. De winst was na een prachtige edoch chaotische slotronde voor de Tsjech Petr Svoboda, voor Samuel di Sora en Jose Luis Perez Gonzalez - ongeveer de meest generieke Spaanse naam ooit. Sven Doornenbal werd 20e, Kas Beekmans 21e. Ruben Bijlman crashte, net als Thom Molenaar, die er in de kopgroep tot zijn jammerlijke val ook goed bij zat.
https://www.racesport.nl/(...)23_WSSP300_Race1.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 april 2023 @ 12:08:55 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208952029
Ook weer laat, maar nog even de Northern Talent Cup, die afgelopen weekeinde in Assen van start ging wat 2023 betreft.

Race één werd op een flink natte baan gereden, waar Levin Phommara zich eerlijk thuis voelde. De Zwitser schoot in ronde één van het achterveld naar de leiding en pakte soeverin de winst, alleen Jurriën van Crugten hield hem in elk geval nog een klein beetje in zicht. Op maar liefst 25 seconden ging plek drie naar Levin's oudere broer Lenoxx Phommara, voor Martin Vincze en Kilian Holzer.
https://www.racesport.nl/(...)en2023_NTC_race1.pdf

In race twee was het droog en dat maakte de boel een stuk spannender. Lenox Phommara, Rocco Caspar en Vincze ontsnapten van de rest en streden om de winst, die na een heerlijke actie richting de GT-bocht naar Phommara ging, voor Caspar en Vincze. Van Crugten ging helaas onderuit, Kyano Schoo pakte een tiende plek na een DNF in race één.
https://www.racesport.nl/(...)en2023_NTC_Race2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 mei 2023 @ 08:08:21 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_208998040
Ietwat laat, maar nog even race twee van de World Supersport 300 in Assen, wat een heerlijk spektakelstuk werd. Loris Veneman deed goed mee, maar ging helaas onderuit, terwijl Jeffrey Buis van achterin het veld naar de leiding reed...maar helaas ook onderuit ging. Voorin werd als een dolle gestreden om de winst, pas in de absolute slotfase reed een handjevol jongens zich wat los van de rest. Humberto Maier passeerde uiteindelijk als eerste de finish, welgeteld 24 duizendsten van een seconde voor Matteo Vannucci en 45 duizendsten voor Petr Svoboda. Dat was echter niet de eindstand: het halve veld ging bij de GT-bocht over het lijntje heen en kreeg een plek straf, wat Svoboda de winst opleverde, want hij kreeg géén straf. Maier en Vannucci bleven wel op het podium, Jose Luis Perez Gonzalez schoof door alle straffen op van plek zeven naar vier. Ruben Bijman was op plek twaalf de beste Nederlander, voor Kas Beekmans, Thom Molenaar en Sven Doornenbal (19e, 20e en 21e).
https://www.racesport.nl/(...)orldSSP300_Race2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 mei 2023 @ 15:42:41 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209029509
Nog even de Red Bull Rookies Cup, die vorige week op Jerez hun tweede weekend voor de kiezen kregen. Race één werd een heerlijk spektakel, met vier jongens die om de overwinning streden. Die ging uiteindelijk naar Angel Piqueras, de winnaar van de eerste twee races, voor de verrassende Australiër Jacob Roulstone. Plek drie was voor Maximo Quiles, die in de laatste meters nog voorbij Alvaro Carpe ging. Lullig voor en dom van Carpe: hij kreeg bij het opkomen van het laatste rechte stuk een tikje van Roulstone en was vervolgens heel druk aan het gebaren, terwijl Quiles hem passeerde.
https://www.racesport.nl/(...)23_REDBULL_race1.pdf

Ook race twee was weer heerlijk, dit keer met uiteindelijk vijf echte kanshebbers bij het ingaan van de laatste ronde. Bij een zinderende finish kwam Quiles als eerste over de meet, 74 duizendsten van een seconde voor Piqueras. Carpe pakte dit keer wel een podiumplek, Marco Morelli finishte als vijfde, maar werd vierde vanwege het feit dat Rico Salmela een plekje in moest leveren.
https://www.racesport.nl/(...)23_REDBULL_race2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 mei 2023 @ 12:41:37 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209042868
In Barcelona is de World Supersport 300 bezig en dat werd gisteren in race één weer eens een ouderwets spektakel, niet te zuinig ook. Dertien jongens streden in de slotronde om de winst en dat is nadat er een handvol onderuit gingen in de ronde ervoor - waaronder polesitter Fenton Seabright en Loris Veneman. De Nederlandse delegatie kon toch aan het feest, want de winst was uiteindelijk voor oud-kampioen Jeffrey Buis, 52 duizendsten van een seconde voor Samuel di Sora en met Mirko Gennai op 0,098 seconden - de gehele top-9 zat binnen een seconde van Buis. Ruben Bijman maakte een valse start, bleef vervolgens staan en moest ook nog eens twee long laps pakken, kansloos 20e.
https://www.racesport.nl/(...)/CAT23_SSP300_R1.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 mei 2023 @ 21:38:37 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209190194
Nog even wat achterstallig onderhoud wegwerken, te beginnen met de tweede Supersport 300-race in Barcelona. Samuel di Sora werd daar kneiterhard genaaid: hij kreeg een long lap omdat hij op het rechte stuk het gras op werd geforceerd (?), en haalde in die long lap iemand in die zich verremd had en daar zo per ongeluk terecht was gekomen...nóg een long lap en weer was 'ie uiterst dubieus, kort daarna ging hij onderuit. De winst ging na een heerlijke strijd naar Mirko Gennai, een paar duizendsten voor Matteo Vanucci en met ONZE Jeffrey Buis op plek drie.
https://www.racesport.nl/(...)orldSSP300_Race2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 mei 2023 @ 12:07:14 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209216973
Verder met achterstallig onderhoud, want eerder in de maand begon op het circuit van Estoril het seizoen in de JuniorGP en de klasses die in die paddock rijden. Eerst race één van de European Talent Cup, wat een heerlijke driestrijd werd: Brian Uriarte was uiteindelijk de rapste, maar Rico Salmela (+0,039) en Hakim Danish (+0,054) zaten er in de zinderende finish bovenop. Owen van Trigt werd 23e.
https://www.racesport.nl/(...)/05/EST23_ETC_R1.pdf

Dan de eerste Moto2-race, waar er geen maat stond op het Australische toptalent Senna Agius. Hij reed van alles en iedereen weg en kon cruisend over de finish komen, ruim voor Carlos Tatay, die met Harrison Voigt een andere Australiër wel net achter zich wist te houden. Niccolo Antonelli reed als relatief grote naam mee, maar werd slechts achtste.
https://www.racesport.nl/(...)ST23_Moto2_Race1.pdf

Snel door met de enige JuniorGP-race van het weekeinde, waar een crash van Adrian Cruces halverwege voor een rode vlag zorgde - hij leek verder wel in orde. Voor vijf ronden gingen we door en Nicola Carraro won de race, maar het was tamelijk nipt: 0,002 seconden voor Angel Piqueras. Alvaro Carpe finishte als derde, maar voldeed niet aan het minimumgewicht en werd gediskwalificeerd, waardoor Jakob Rosenthaler plek drie over kon nemen.
https://www.racesport.nl/(...)_JuniorGP_Race-1.pdf

In race twee van het ETC was Uriarte opnieuw de beste, maar het was nog een stuk spannender aangezien dit keer een behoorlijk grote kopgroep volle bak om de winst streed. Uriarte hield het hoofd het koelst en won met zes duizendsten van een seconde voorsprong op Maximo Quiles, met David Gonzalez op 0,096 seconden op de derde plek. De hele top-7 zat binnen een seconde, Van Trigt moest het doen met een 25e plek.
https://www.racesport.nl/(...)/EST23_ETC_Race2.pdf

Race twee voor de Moto2 eindigde ongelukkig voor Tatay en Voight, die elkaar raakten en in het grind eindigden. Agius domineerde opnieuw en pakte de winst, dit keer werd hij op het podium vergezeld door Xavi Cardelus en Antonelli.
https://www.racesport.nl/(...)ST23_Moto2_Race2.pdf

Tot slot een nieuwe klasse, het Europees Stock-kampioenschap. Daniel Muñoz voerde lange tijd de druk op bij Eric Fernandez en die ging daardoor uiteindelijk onderuit. Muñoz maakte het vervolgens overtuigend af en won ruim voor Marco Garcia en Alex Millan.
https://www.racesport.nl/(...)T23_Stock_Race-1.pdf

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 mei 2023 @ 12:11:54 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209217013
De Northern Talent Cup reed na de seizoensopener in Assen twee races op de Duitse Sachsenring, te beginnen met race één. Weinig beelden, dus we moeten het doen met een matige samenvatting van krap een minuut, maar goed. Rocco Sessler won de eerste race, een dikke tiende voor teamgenoot Julius Ahrenkiel-Frei en met Matteo Masili op de derde plek. Tom Kuil werd negende, Kyano Schoo elfde en Delano Greven zeventiende.
https://www.racesport.nl/(...)ACHS23_NTC_Race1.pdf

Van race twee is er zelfs niet eens een degelijke uitslag te vinden, maar gelukkig wel een tweet! Lenoxx Phommara won nipt voor Sessler, met de Deen Julius Frellsen op de derde plek. Op naar Oscherschleben :)

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 mei 2023 @ 13:53:10 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209217985
Dan nog even de Red Bull Rookies Cup op Le Mans van afgelopen weekeinde, waar ook weer flink werd geknokt en er uiteindelijk in race één een groep van zes vooraan reed. Rico Salmela domineerde lange tijd, maar Angel Piqueras dook er in de laatste ronde onderdoor en pakte de winst, voor Salmela. De derde plek was voor Ruché Moodley, de eerste podiumplek voor de Zuid-Afrikaan, die door niemand minder dan Brad Binder voor ongeveer elke meter van het circuit tips had gekregen.
https://www.racesport.nl/(...)/LEM23_RBR_Race1.pdf

Race twee leek een vergelijkbare strijd te worden, maar in de slotfase ging het flink fout. Moodley crashte in de voorlaatste ronde, terwijl in de laatste ronde Hakim Danish, Alvaro Carpe en Casey O'Gorman vanuit de kopgroep onderuit gingen, een paar bochten later gevolgd door Salmela. Zo ging het tussen Piqueras en Guido Pini en het was de Spanjaard die won, voor Pini en Alberto Ferrandez, die op zijn beurt de Argentijn Marco Morelli van het podium hield.
https://www.racesport.nl/(...)/LEM23_RBR_Race2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 mei 2023 @ 13:53:14 #45
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209337485
Nog even het tweede weekeinde van de JuniorGP en aanverwanten, men streed in Valencia, waar we weer de nodige toekomsite Grand Prix-winnaars te zien kregen - het blijf toch altijd bijzonder, je weet bij met name de JuniorGP en het ETC nagenoeg zeker dat er meerdere toekomstig wereldkampioenen rijden.

We beginnen met de eerste JuniorGP-race, waar Angel Piqueras, Joel Esteban en Nico Carraro zich los reden van de rest. Carraro haakte richting de slotfase toch af, de andere twee streden om de winst. Die ging naar Piqueras, die 0,091 seconden sneller was dan Esteban. Luca Lunetta pakte op dik vijf tellen de derde plek, voor Jacob Roulstone en Carraro - teamgenoten en titelkandidaten Marcos Ruda en David Almansa reden elkaar in de slotronde onderuit.
https://www.racesport.nl/(...)5/VAL23_JunGP_R1.pdf

Vervolgens race één in de European Talent Cup, waar Max Quiles van helemaal achteraan de grind naar voren reed en met grote overmacht de winst pakte, zeer indrukwekkend. Een forse groep streed ruim achter hem om de overige podiumplekken, waarbij in de laatste bocht de nummers twee tot en met vijf elkaar onderuit kegelden. Plek twee was zo voor Guido Pini, die twee ronden eerder nog als vijftiende rond reed, voor Rico Salmela en met Dodo Boggio en Guilio Pugliese die er nét naast grepen.
https://www.racesport.nl/(...)/05/VAL23_ETC_R1.pdf

De spanning in de Moto2-race was ver te zoeken, wat de winst betreft: Senna Agius domineerde net als in het openingsweekeinde en kwam op zijn achterwiel over de finish als winnaar. Mattia Rato pakte een prima tweede plek, Carlos Tatay moest het doen met plek drie.
https://www.racesport.nl/(...)23_Moto2ECh_Race.pdf

Door met race twee in de JuniorGP, waar Angel Piqueras, Elia Bartolini, Nico Carraro en Jacob Roulstone in de slotronden knokten om de winst - Joel Esteban was richting de slotfase weggevallen. Bartolini en Carraro gingen in de laatste sector onderuit, Piqueras pakte de winst, voor Roulstone, terwijl Alvaro Carpe de hevige strijd om de derde plek op enige afstand won.
https://www.racesport.nl/(...)3_JuniorGP_Race2.pdf

Race twee van de European Talent Cup was wat de winst betreft niet al te spannend: Max Quiles was wederom een klasse apart, reed in no-time een grote voorsprong bijeen en werd pas bij de finish weer gezien. In de achtervolgende groep was plek twee voor Brian Uriarte, voor Alberto Ferrandez en met Dodo Boggio op plek vier.
https://www.racesport.nl/(...)/VAL23_ETC_Race2.pdf

Tot slot de Stock, waar het tussen Daniel Muñoz en Eric Fernandez ging. Dat bleef zowaar spannend, hoewel Fernandez in de laatste ronde nét geen echte aanval kon plaatsen, hij werd tweede achter Muñoz. Op ruime afstand was plek drie voor Dino Iozzo.
https://www.racesport.nl/(...)VAL23_Stock_Race.pdf

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 10 juni 2023 @ 15:36:56 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209464566
Nog weer wat racerij van de afgelopen tijd, te beginnen met de Northern Talent Cup op Oscherschleben. In race één was thuisrijder Rocco Sessler duidelijk de sterkste, hij won voor Julius Ahrenkiel-Frellsen uit Denemarken, die de Zwitser Lenoxx Phommara een paar honderdsten voor wist te blijven. Diezelfde Phommara won race twee, welgeteld zeven honderdsten voor Sessler en met Ahrenkiel-Frellsen op nog geen twee tienden van een seconde. De Nederlanders kwamen er niet echt aan te pas.
https://www.racesport.nl/(...)/OSC23_NTC_Race1.pdf
https://www.racesport.nl/(...)CH23_NTC_RACE2-1.pdf

De World Supersport 300 reed op Misano, waar het weer als vanouds spannend was. Bruno Ieraci pakte de winst in de eerste race, met Mirko Gennai en Humberto Maier ook nog op het podium. Jeffrey Buis werd elfde, Loris Veneman veertiende en Ruben Bijman 25e.
https://www.racesport.nl/(...)/MIS23_SSP300_R1.pdf

In race twee ging de overwinning wederom naar Ieraci, dit keer voor Dirk Geiger en Petr Svoboda. Veneman kwam na een mooi gevecht zeer knap als vierde over de meet, Bijman werd prima tiende en Buis finishte helaas niet: hij werd in de slotfase onderuit gebeukt in de kopgroep.
https://www.racesport.nl/(...)23_WSSP300_RACE2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 juni 2023 @ 22:33:22 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209538172
Nog weer even de boel bijwerken van anderhalve week geleden in Jerez. Eerst de JuniorGP, waar het veld weer ronde na ronde bovenop elkaar reed. Pas in de allerlaatste ronde wisten twee heren zich wat los te rijden: Angel Piqueras en Alvaro Carpe, en het was Piqueras die de overwinning pakte. Adrian Cruces finishte als derde, voor Luca Lunetta, Cormac Buchanan en Jacob Roulstone.
https://www.racesport.nl/(...)uniorGP%E2%84%A2.pdf

Door naar de European Talent Cup, waar race één een driestrijd werd: Max Quiles, Brian Uriarte en Guido Pini. Niet voor het eerst was Quiles weer de sterkste, nét voor Uriarte - Pini werd op bijna vier tienden van een seconde derde, Dodo Boggio finishte eenzaam als vierde.
https://www.racesport.nl/(...)EREZ23_ETC_RACE1.pdf

Eén Moto2-race dit keer en dat werd wat de winst betreft niet al te spannend. Carlos Tatay werkte zich al snel los van de achtervolgers en reed overtuigend naar de winst, terwijl Yeray Ruiz en Senna Agius streden om de overige podiumplaatsen. Ruiz werd tweede, Agius derde en Mattia Rato kwam met Xavi Cardelus achter zich net tekort.
https://www.racesport.nl/(...)23_MOTO2ECH_RACE.pdf

Grotendeels dezelfde namen, maar vooral een veel grotere groep met kans op de winst - de gehele top-9 eindigde uiteindelijk binnen een seconde van de winnaar. Die winnaar was David Almansa, die anderhalve tiende voor Alvaro Carpe eindigde. Angel Piqueras moest zich tevreden stellen met een derde plek.
https://www.racesport.nl/(...)EZ23_JUNGP_RACE2.pdf

In de tweede European Talent Cup-race streden drie heren voor de winst, wederom Quiles, Uriarte en Pini, maar nu ook met Boggio. Die ging in de slotfase echter wat te ver buiten de baan en moest een long lap-penalty pakken, wat hij niet deed. Hij zakte zo een positie en werd vierde, terwijl Uriarte de winst pakte, nét voor Pini en met Quiles op plek drie.
https://www.racesport.nl/(...)EREZ23_ETC_RACE2.pdf

Tot slot de enige Stock-race van het weekeinde. Daar waren twee heren véél beter dan de rest, maar onderling was het best spannend: Eric Fernandez was uiteindelijk de snelste, maar Daniel Muñoz zat er op de finish slechts 0,025 seconden achter. De derde plek ging op een dikke halve minuut naar Dino Iozzo.
https://www.racesport.nl/(...)23_STOCKECH_RACE.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 juni 2023 @ 12:57:29 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209542610
Nog even de Red Bull Rookies Cup in Mugello afgelopen weekeinde. Daar begonnen we met een tamelijk bizarre eerste race op een flink nat circuit. Polesitter Angel Piqueras zakte gelijk al ver weg, Max Quiles nam de leiding en pakte in ronde één al zijn eerste van twee long laps...maar dat mocht niet, dus hij moest nog een keer. Hij hield de leiding, maar schoof onderuit en was alsnog klaar. Alberto Ferrandez nam de leiding en reed overtuigend naar de zege, maar achter hem ging de één na de ander onderuit. Eerst Rico Salmela vanaf plek drie, daarna Cormac Buchanan vanaf de tweede plek en in de slotfase gingen nummers twee en drie Jakob Rosenthaler en Guido Pini samen onderuit. Zo werd Casey O'Gorman tweede, voor de achteraan gestartte Argentijn Marco Morelli.
https://www.racesport.nl/(...)ELLO23_RBR_RACE1.pdf

De tweede was werd wel onder grotendeels droge omstandigheden verreden en was weer ouderwets chaotisch, met maar liefst tien heren binnen één seconde aan de finish. Quiles nam op fraaie wijze revanche voor een dag eerder en boekte een mooie zege, voor Piqueras en Pini. Piqueras is nog wel zeer ruim de leider in het kampioenschap, hij won immers vijf van de eerste zes races van het jaar. Quiles, Ferrandez en Alvaro Carpe volgen.
https://www.racesport.nl/(...)ELLO23_RBR_Race2.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 juni 2023 @ 16:25:24 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209631659
Afgelopen weekeinde reed de Northern Talent Cup in het voorprogramma van de MotoGP op de Sachsenring. Leuke races, blijkbaar live te zien op Ziggo Sport. Race één werd gewonnen door de Hongaar Martin Vincze, voor de Zwitser Lenoxx Phommara en Antoine Nativi uit Frankrijk. Kyano Schoo finishte als achtste, Jurriën van Crugten als elfde, voor Tom Willem Kuil en met Delano Greven op de 23e plek. Rocco Sessler streed mee om de winst, maar ging onderuit.
https://www.racesport.nl/(...)ACHS23_NTC_RACE1.pdf

In race twee was het Lenoxx Phommara die na een paar ronden ineens met een kapotte motor zat, einde verhaal vanuit de strijd om de winst. Die winst ging naar Sessler, mooie revanche voor eerder, vlak voor ONZE Schoo en met de Deen Julius Frellsen op de derde plek. Van Crugten achtste, Kuil dertiende en Greven negentiende.
https://www.racesport.nl/(...)toGP_NTC_Race2-1.pdf
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 1 juli 2023 @ 15:54:24 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_209719061
Vorige week reed de Red Bull Rookies Cup ook in Assen, met wederom een heerlijke openingsrace. Kanshebber Max Quiles ging in ronde één onderuit, in de slotronde stuiterde Guido Pini hard het grind in na rondenlang op P2 gereden te hebben. Ondertussen pakte Angel Piqueras weer een toch wel dominante zege, hoewel Alvaro Carpe en Casey O'Gorman maar twee tienden achter hem finishten.
https://www.racesport.nl/(...)-RookiesCup-RAC1.pdf

Race twee, weer net zo lekker chaotisch. Opnieuw een forse val van Pini in de slotfase, wederom vanuit kansrijke positie. Met een heerlijke slotronde ging de winst naar Piqueras, twee honderdsten voor Quiles en met Jacob Roulstone op de derde plek. De winst voor Piqueras betekende ook nu al een einde aan de titelstrijd: we gaan nog naar de Red Bull Ring en Imola, maar Piqueras heeft de titel nú al binnen, bizar.
https://www.racesport.nl/(...)_RookiesCup_Race.pdf

Northern Talent Cup reed op Most, maar geen beelden behalve een commentaarloos filmpje en zelfs Racesport heeft de uitslagen niet, dus helaas.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')