quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Ken je klassiekersquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Één boer sticht een bermbrand, een ander verdraait een vlag van katoen. In Almelo is altijd wat te doen.
Je wilt niet weten wat er onder het oppervlak allemaal aan t broeien is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
Één boer sticht een bermbrand, een ander verdraait een vlag van katoen. In Almelo is altijd wat te doen.
Wil ik dat niet weten ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat er onder het oppervlak allemaal aan t broeien is.
Dat kan ik helaas niet op een openbaar forum zetten. De muren hebben oren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wil ik dat niet weten ?
Echt wel..
Uhu. Twee trekkers en een natte scheet en het leven gaat weer door bedoel je?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ja, kijk hier maar naar:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Boehoehoe hullie doen hetzelfde als de mensen waar ik het mee eens ben en dat vind ik niet leuk…….quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:53 schreef Intint het volgende: [..] Nog zo een sterk argument. ‘Maar zij doen het oooook’. Ik heb het nu toch tegen jou, of niet?
Mijn kamerleden?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Boehoehoe hullie doen hetzelfde als de mensen waar ik het mee eens ben en dat vind ik niet leuk…….
Waar is deze oproep tot fatsoen als je kameraden ver over de schreef gaan?
Zo, jij bent snel gedraaid. Van:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:39 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Uhu. Twee trekkers en een natte scheet en het leven gaat weer door bedoel je?
Waar roept D66 op tot geweld.quote:
Landverraders heb ik nooit gezegd. Klote centenbakken zei ik. En daar sta ik nog steeds 100% achter. Maar klopt ik ben weer wat milder omdat de boeren afgedropen zijn. Uiteindelijk was het all hat no cattle. Uiteindelijk wel jammer want ik had graag weer lekker kunnen afgeven op hun acties. Hopelijk komen ze snel weer wat meer in actie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo, jij bent snel gedraaid. Van:
"Deze terreur van die ^#%# moet nu stoppen, landverraders, kapot maken, allemaal!!!!!"
Naar:
"Die boeren stellen niets voor man, geen aandacht waard"
Een schizofreen is nooit alleen.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:31 schreef Bluesdude het volgende:
quote:Als 's morgensvroeg de zon opkomt en de leeuwerik begroet die hoog in de lucht het landvolk bezingt dat vrolijk lachend aan het werk slaat, terwijl de ruisende waterval het dal voedt waarin herderinnetjes in hun kleurige klederdrachten de geurigste kruiden zoeken voor het avondmaal, dan ligt 1200 kilometer verderop de stad Almelo.
Welk verband heb je het nu over dan? Ik zie weinig rare dingen in die tweet eigenlijk. Het is wellicht wat kort de bocht, maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]![]()
Echt, de verbanden die worden gelegd zijn te idioot voor woorden. Zijn er werkelijk mensen die zo denken?
Overigens is het geen discriminatie als je aan bedrijven waarvan de financiele gezondheid niet zeker is geen lening verstrekt. Particulieren zonder voldoende en zekere inkomsten krijgen ook geen leningen.
Dat jij geen rare dingen ziet, vind ik niet zo vreemd, want het is ook zoals jij denkt. Overal moet woke bijgehaald worden en transgenders. Het is wat mij betreft niet kort door de bocht, maar idioot.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Welk verband heb je het nu over dan? Ik zie weinig rare dingen in die tweet eigenlijk. Het is wellicht wat kort de bocht, maar meer ook niet.
Dat kun je vinden. Het is toch over het algemeen duidelijk merkbaar dat bij degenen die flink progressief georiënteerd zijn en bepaald woke gedachtegoed ook steunen, tevens de sterkte anti-boer sentimenten te vinden zijn. Daar is deze reeks op FOK! ook weer een bewijs van.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat jij geen rare dingen ziet, vind ik niet zo vreemd, want het is ook zoals jij denkt. Overal moet woke bijgehaald worden en transgenders. Het is wat mij betreft niet kort door de bocht, maar idioot.
Dat is mijn mening, kun je van vinden wat je wil.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kun je vinden. Het is toch over het algemeen duidelijk merkbaar dat bij degenen die flink progressief georiënteerd zijn en bepaald woke gedachtegoed ook steunen, tevens de sterkte anti-boer sentimenten te vinden zijn. Daar is deze reeks op FOK! ook weer een bewijs van.
Ik denk zelfs dat je politiek gezien hier bewijzen voor kunt vinden. De meest progressieve partijen (GroenLinks, D66 en BIJ1) zijn voor de meest radicale aanpak van de Nederland landbouw en veeteelt vanwege het stikstofprobleem. Laten dat nu ook net de partijen zijn die als 'woke' worden gezien. Het verband is er dus duidelijk, dat jij dit niet ziet of gewoon af wilt doen als 'idioot' doet daar weinig aan af.
Iedereen weet toch dat het stikstof probleem een LGBTQ samenzwering is? Alles om de pride te beschermen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kun je vinden. Het is toch over het algemeen duidelijk merkbaar dat bij degenen die flink progressief georiënteerd zijn en bepaald woke gedachtegoed ook steunen, tevens de sterkte anti-boer sentimenten te vinden zijn. Daar is deze reeks op FOK! ook weer een bewijs van.
Ik denk zelfs dat je politiek gezien hier bewijzen voor kunt vinden. De meest progressieve partijen (GroenLinks, D66 en BIJ1) zijn voor de meest radicale aanpak van de Nederland landbouw en veeteelt vanwege het stikstofprobleem. Laten dat nu ook net de partijen zijn die als 'woke' worden gezien. Het verband is er dus duidelijk, dat jij dit niet ziet of gewoon af wilt doen als 'idioot' doet daar weinig aan af.
'Woke' is een behoorlijk helder begrip eigenlijk, het is ook al meerdere malen gedefinieerd in verscheidene topics hier op FOK! als ik mij niet vergis. Daarnaast had ik het ook niet over groepen maar op een algemene tendens die vele is opgevallen. Er zullen vast en zeker genoeg uitzonderingen zijn, maar er is een grote kans dat als je dus bijvoorbeeld BIJ1, GroenLinks of D66 stemt, je waarschijnlijk niet zo'n positief beeld hebt van de boeren en volledig achter de plannen van het kabinet staat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is mijn mening, kun je van vinden wat je wil.
Er zal best een overlap zijn, maar er is geen verband tussen het zogenaamde woke gedachtegoed (wat een dusdanig vaag begrip is dat het te zot is voor woorden om daar hele groepen onder te vangen die vast allemaal exact hetzelfde denken) en vinden dat de boeren die zulke terroristische acties houden verkeerd bezig zijn en dat bio-industrie en megastallen niet (in zulke hoeveelheden) in NL thuishoren.
Dat is toch dat je een nikkertje niet mag uitmaken voor Sambo de Bosaap?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Woke' is een behoorlijk helder begrip eigenlijk,
koeien is niet het probleem maar de ruimte die nodig is om de stront op kwijt te kunnenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |