abonnement Unibet Coolblue
pi_205609320
Oorspronkelijke OP:
quote:
AMSTERDAM - De Canal Parade moet worden aangepast of zelfs afgeschaft. Dat vindt een meerderheid van de lhbti-gemeenschap, schrijft EenVandaag. De afsluiting van de jaarlijkse Pride-week moet minder commercieel, minder stigmatiserend en minder Amsterdams.

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van EenVandaag onder duizenden lhbti’ers. Hoewel bijna driekwart (73 procent) van hen nog altijd overtuigd is van het belang van Pride-evenementen in Nederland, heeft een aanzienlijk deel (57 procent) felle kritiek op de Canal Parade zoals die nu wordt gehouden.

Geen identificatie met mensen op de boten
Verder kan een deel van de lhbti’ersdie voor aanpassing is zich niet identificeren met de mensen op de boten. De Parade is volgens hen te bloot, te extreem, te veel gericht op seks en wakkert alleen maar vooroordelen aan: „Bij vlagen is het een Parade van uitersten en losbandigheid, die a-typisch is voor mij en mijn vrienden. Ik ben zo niet en ik wil ook niet dat mensen uit mijn dagelijks leven denken dat ik zo ben”, schrijft iemand.

Anderen noemen de botenparade ’aapjes kijken’ en vinden het in verhouding grote aantal hetero’s bij de Canal Parade een heikel punt: „Van de 600.000 mensen die komen kijken, zijn het 450.000 hetero’s die zich vergapen aan alle extravagantie.” 39 procent van de lhbti’ers’ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor lhbti’ers. Toch vindt het grootste deel (54 procent) dat iedereen welkom moet zijn, aldus EenVandaag.

Veel lhbti’ers hebben grote moeite met het groeiende aantal bedrijven dat zich zichtbaar wil verbinden aan de Parade. Ondervraagden noemen het ’rainbow capitalism’, ’pinkwashing’ of ’commerciële carnaval’. Ook noemen sommige ondervraagden de parade ’te Amsterdams’, het feestje zou bijvoorbeeld acceptatie buiten de Randstad niet vergroten.
Bron.
quote:
:')

En dan dit.

quote:
39 procent van de lhbti’ers’ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor lhbti’ers.
Jarenlang klagen over discriminatie en dat je niet geaccepteerd wordt, word je geaccepteerd en ga je dit denken. :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)elemaal-op~a7b2a456/
En blijkbaar te wit. Dus gaan we ook oordelen op huidkleur. Daar hebben wij tegenwoordig een heel bekend woord voor.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205609349
Prima, schaf dan ook dat “LHBTI”- en ander “woke”-geneuzel meteen af.
pi_205609404
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, ik kijk er niet van op dat jij het een heel treffende column vindt...

Homo of lesbisch zijn is normaal. Fijn dat je er zo over denkt. Maar waarom is dat normaal dan? Het is in Nederland niet altijd als normaal beschouwd, en wereldwijd ook lang niet overal. Daar is heteroseksualiteit de norm, homoseksualiteit vaak een ziekte of zondig, strafbaar.
Wat maakt voor jou dat homoseksualiteit normaal is?

Seksuele oriëntatie is altijd een subjectieve beleving. Het is dus raar om te stellen dat aantrekkingskracht tussen volwassenen van een ander geslacht normaal is, maar aantrekkingskracht tussen volwassenen van hetzelfde geslacht niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205609489
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Seksuele oriëntatie is altijd een subjectieve beleving. Het is dus raar om te stellen dat aantrekkingskracht tussen volwassenen van een ander geslacht normaal is, maar aantrekkingskracht tussen volwassenen van hetzelfde geslacht niet.
Stel dat iedereen zich uitsluitend zou voelen aangetrokken tot hetzelfde geslacht .
Dan komt er weinig meer terecht van voortplanting.
En dat bedreigt ons als soort.
Vanuit dat uitgangspunt wordt homoseksualiteit vaak gezien als onnatuurlijk, etc.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205609564
quote:
3s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:52 schreef Socios het volgende:
Prima, schaf dan ook dat “LHBTI”- en ander “woke”-geneuzel meteen af.
Eerder, neem afstand van woke als holebi.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205610243
Lekker interessant. Volgens mij is er al geneuzel over de Canal Parade sinds-ie bestaat. Er is altijd wel iemand die er iets van vindt.

Eerst was de kritiek dat het te bloot was, te extreem, te zeer gericht op seks. De laatste jaren is de kritiek juist dat het te truttig is geworden, te commercieel (met allerlei boten van bedrijven) en dat er onderhand meer hetero's dan gays op af komen.

Ik zou zeggen; als je dit feestje niet leuk vindt, kom dan niet. En organiseer zelf een feestje dat je wel leuk vindt.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 18:53:15 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205610274
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Stel dat iedereen zich uitsluitend zou voelen aangetrokken tot hetzelfde geslacht .
Dan komt er weinig meer terecht van voortplanting.
En dat bedreigt ons als soort.
Vanuit dat uitgangspunt wordt homoseksualiteit vaak gezien als onnatuurlijk, etc.
Dit werkt twee kanten op; indien een populatie te hard groeit, dan kan homoseksualiteit die groei remmen.

Daarnaast; aangezien homoseksualiteit in de natuur voor komt, kun je sowieso niet spreken over onnatuurlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205611050
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit werkt twee kanten op; indien een populatie te hard groeit, dan kan homoseksualiteit die groei remmen.

Daarnaast; aangezien homoseksualiteit in de natuur voor komt, kun je sowieso niet spreken over onnatuurlijk.
Huh? Alles wat voorkomt onder mensen komt voor "in de natuur".
Krekker is de bom!
pi_205612611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit werkt twee kanten op; indien een populatie te hard groeit, dan kan homoseksualiteit die groei remmen.

Daarnaast; aangezien homoseksualiteit in de natuur voor komt, kun je sowieso niet spreken over onnatuurlijk.
Transgender komt ook in de natuur voor, dus dat is ook niet onnatuurlijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205612646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:49 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker interessant. Volgens mij is er al geneuzel over de Canal Parade sinds-ie bestaat. Er is altijd wel iemand die er iets van vindt.

Eerst was de kritiek dat het te bloot was, te extreem, te zeer gericht op seks. De laatste jaren is de kritiek juist dat het te truttig is geworden, te commercieel (met allerlei boten van bedrijven) en dat er onderhand meer hetero's dan gays op af komen.

Ik zou zeggen; als je dit feestje niet leuk vindt, kom dan niet. En organiseer zelf een feestje dat je wel leuk vindt.
Yup, ik meende dat de Canal Parade een kleine half miljoen bezoekers trok.
Zonder noemenswaardige incidenten, 1 groot blij feest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 11 augustus 2022 @ 22:30:57 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205612847
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Transgender komt ook in de natuur voor, dus dat is ook niet onnatuurlijk.
Je bedoeld leeuwen die hun lul eraf laten bijten of zo
Tot nooit .......
pi_205613158
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 15:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op welke wijze?
Door elkaar naakt af te gaan staan lebberen. Dat is het visitekaartje van holebi Nederland. Het moet maar normaal gevonden worden dat geaardheid gekoppeld is aan seks en (drugs)feesten.

Hier is het privé dus kan erover praten nu, maar in het echt vertel ik helemaal niemand meer iets. Waarom?

Nou. Als er dan eens een verjaardag of iets was en daar was iemand die ook bi was, dan wordt er bijna verwacht dat je ter plekke gaat liggen scharen want “jullie vallen toch allebei op vrouwen? Nou dan. Tong dan.”

Ontzettend irritant.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 23:05:33 #13
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205613216
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:49 schreef Sodemieters het volgende:
Lekker interessant. Volgens mij is er al geneuzel over de Canal Parade sinds-ie bestaat. Er is altijd wel iemand die er iets van vindt.

Eerst was de kritiek dat het te bloot was, te extreem, te zeer gericht op seks. De laatste jaren is de kritiek juist dat het te truttig is geworden, te commercieel (met allerlei boten van bedrijven) en dat er onderhand meer hetero's dan gays op af komen.

Ik zou zeggen; als je dit feestje niet leuk vindt, kom dan niet. En organiseer zelf een feestje dat je wel leuk vindt.
Jawel maar die mensen zijn allemaal heel speciaal en moeten daarom speciaal aandacht krijgen zodat we het allemaal normaal gaan vinden hoe speciaal ze zijn
pi_205613343
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:58 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Door elkaar naakt af te gaan staan lebberen.
Wanneer is dat afgelopen weekend gebeurt dan?


quote:
Dat is het visitekaartje van holebi Nederland. Het moet maar normaal gevonden worden dat geaardheid gekoppeld is aan seks en (drugs)feesten.
Seks en drugs feesten zijn er het hele jaar, en niet alleen voor homo's.
En Pride is niet 1 groot sex en drugs feest.


quote:
Hier is het privé dus kan erover praten nu, maar in het echt vertel ik helemaal niemand meer iets. Waarom?

Nou. Als er dan eens een verjaardag of iets was en daar was iemand die ook bi was, dan wordt er bijna verwacht dat je ter plekke gaat liggen scharen want “jullie vallen toch allebei op vrouwen? Nou dan. Tong dan.”

Ontzettend irritant.
Tja, heb ik nooit last van gehad.
Misschien je vrienden beter uitzoeken?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205613369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je bedoeld leeuwen die hun lul eraf laten bijten of zo
Nee, de wijze waarop geslacht wordt bepaald in de dierenwereld is een stuk complexer dan gewoon mannetje/vrouwtje.
Maar dat is verder buiten de scope van dit topic.
Er zijn wel interessante video's over te vinden hoe dat precies werkt bij verschillende diersoorten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205613768
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:05 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Jawel maar die mensen zijn allemaal heel speciaal en moeten daarom speciaal aandacht krijgen zodat we het allemaal normaal gaan vinden hoe speciaal ze zijn
Ik geloof niet dat je mijn post begrepen hebt.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 02:25:58 #17
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205613917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 00:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat je mijn post begrepen hebt.
Als het geneuzel zou stoppen dan zal niemand meer horen hoe speciaal deze mensen zijn
pi_205615794
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 02:25 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als het geneuzel zou stoppen dan zal niemand meer horen hoe speciaal deze mensen zijn
Je denkt dat de mensen die willen dat het stopt, stiekem juist willen dat het door gaat?
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:13:58 #19
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205615850
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 11:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je denkt dat de mensen die willen dat het stopt, stiekem juist willen dat het door gaat?
Niet perse 1 op 1, maar geneuzel hoort bij de Canal Pride. Als het allemaal te normaal en geaccepteerd raakt heeft niemand het er dus nog over en verliezen een aantal mensen de aandacht die ze kennelijk nodig hebben om een prettig leven te hebben
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:03:36 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_205618429
Bij dit soort discussies komen meteen de extreme voorbeelden op tafel. "Ze staan naakt op een boot", "ze lebberen elkaar af op straat" of "ze neuken elkaar midden op straat" en ga zo maar door.

Terwijl dat soort dingen in de werkelijkheid gewoon niet of nauwelijks voorkomen. Elk jaar weer krijgen we dit soort onderzoeken en elk jaar weer is er wel iemand die kritiek heeft. Prima dat mag gewoon maar het is niet verplicht om er iets mee te doen natuurlijk.

Het is gewoon een leuk feest en als je dat ook vind ga je er heen, als je dat niet vind ga je gewoon niet. Niemand verplicht je om mee te doen of er naar te kijken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:07:49 #21
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_205621640
Helemaal begrijpelijk standpunt. Ik denk dat heel veel onopvallende homo’s en lesbo’s helemaal niks hebben met die extravaganza die op de canal parade de boventoon voert. Aan de andere kant zouden extraverte homo’s ook gewoon zichzelf zouden moeten zijn, zo lang hun gedrag maar niet aanstootgevend is (zoals dat ook voor hetero’s geldt).

En die bedrijven en BN’ers die zonodig moeten deugen en dat willen uitventen om publicitaire redenen, bah.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_205621978
Gay.
pi_205632662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gender betekent sexe volgens Google translate...
Ja, dat is dus anders volgens een invloedrijke stroming binnen LGBT.
pi_205632672
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, de wijze waarop geslacht wordt bepaald in de dierenwereld is een stuk complexer dan gewoon mannetje/vrouwtje.
Maar dat is verder buiten de scope van dit topic.
Er zijn wel interessante video's over te vinden hoe dat precies werkt bij verschillende diersoorten.
Mensen zijn ook gewoon dieren en zijn net als (alle? dat weet ik niet zeker) andere zoogdieren sexueel dimorfisch.
pi_205632962
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 02:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, dat is dus anders volgens een invloedrijke stroming binnen LGBT.
Die vinden gewoon dat alleen zij recht hebben op alle aandacht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205632970
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 02:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mensen zijn ook gewoon dieren en zijn net als (alle? dat weet ik niet zeker) andere zoogdieren sexueel dimorfisch.
Klopt, en dat komt door seksuele selectie.
Maar daar gaat het niet om, het gaat om wat precies bepalend is voor de ontwikkeling naar het ene of andere geslacht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205633036
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:58 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Door elkaar naakt af te gaan staan lebberen. Dat is het visitekaartje van holebi Nederland. Het moet maar normaal gevonden worden dat geaardheid gekoppeld is aan seks en (drugs)feesten.

Hier is het privé dus kan erover praten nu, maar in het echt vertel ik helemaal niemand meer iets. Waarom?

Nou. Als er dan eens een verjaardag of iets was en daar was iemand die ook bi was, dan wordt er bijna verwacht dat je ter plekke gaat liggen scharen want “jullie vallen toch allebei op vrouwen? Nou dan. Tong dan.”

Ontzettend irritant.
Mijn god, met wat voor soort mensen ga jij om?
pi_205633718
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Transgender komt ook in de natuur voor, dus dat is ook niet onnatuurlijk.
Transgenderisme komt in de natuur voor? Dat is interessant. Jij hebt dus wel eens een omgebouwde olifant of leeuw gezien? Natuurlijk komt transgenderisme in de natuur niet voor. Dat is een product van de menselijke geest, waarbij het idee wordt aangedragen dat het geslacht (iets dat biologisch bepaald is en objectief waarneembaar) zogenaamd niet juist zou zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205633730
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Transgenderisme komt in de natuur voor? Dat is interessant. Jij hebt dus wel eens een omgebouwde olifant of leeuw gezien? Natuurlijk komt transgenderisme in de natuur niet voor. Dat is een product van de menselijke geest, waarbij het idee wordt aangedragen dat het geslacht (iets dat biologisch bepaald is en objectief waarneembaar) zogenaamd niet juist zou zijn.
Dus in de natuur kun je geen enkel voorbeeld noemen van bijvoorbeeld een dier dat tweeslachtig is, of van geslacht kan veranderen.

Helder!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205633785
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus in de natuur kun je geen enkel voorbeeld noemen van bijvoorbeeld een dier dat tweeslachtig is, of van geslacht kan veranderen.

Helder!
Tweeslachtigheid is niet hetzelfde als transgenderisme. De mens is ook geen tweeslachtig organisme (op uitzonderlijke aangeboren afwijkingen na). Als de mens dit wél zou zijn bestond transgenderisme niet eens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205633808
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tweeslachtigheid is niet hetzelfde als transgenderisme. De mens is ook geen tweeslachtig organisme (op uitzonderlijke aangeboren afwijkingen na). Als de mens dit wél zou zijn bestond transgenderisme niet eens.
Ja, precies.
Je pakt er eentje uit, op de andere reageer je niet.

Anyway, als we het beperken tot de mens.
Kun je uitleggen wat de functie van tepels bij mannen is, en waarom sommige mannen functionerende melkklieren hebben?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205633886
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Je pakt er eentje uit, op de andere reageer je niet.

Anyway, als we het beperken tot de mens.
Kun je uitleggen wat de functie van tepels bij mannen is, en waarom sommige mannen functionerende melkklieren hebben?
Welke andere heb je het over?

En de mannelijke tepel heeft geen concrete functie. En als er mannen zijn die daar melkklieren hebben is dat geen normale ontwikkeling maar het product van een verstoorde hormonale huishouding of andere medische aandoeningen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 14 augustus 2022 @ 10:46:38 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205633891
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, precies.
Je pakt er eentje uit, op de andere reageer je niet.

Anyway, als we het beperken tot de mens.
Kun je uitleggen wat de functie van tepels bij mannen is, en waarom sommige mannen functionerende melkklieren hebben?
Dat soort lichamelijke afwijkingen hebben niet zo heel veel met genderdysphorie te maken denk ik. Voor de meeste mensen met gender dysphorie is het eerder een software issue dan een hardware issue.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205633909
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke andere heb je het over?
Nou, interseksualiteit komt dus niet bij mensen voor.
Dus in de zin van geslachtskenmerken hebben van beide sexen.

Jouw standpunt daarin is dan helder.

Maar het andere punt is geslachtsverandering. Dus dat een dier bijvoorbeeld eerst mannelijk is, en dan omschakelt naar vrouwelijk.


quote:
En de mannelijke tepel heeft geen concrete functie.
Waarom hebben mannen dan tepels als er een harde scheiding is tussen mannen en vrouwen?


quote:
En als er mannen zijn die daar melkklieren hebben is dat geen normale ontwikkeling maar het product van een verstoorde hormonale huishouding of andere medische aandoeningen.
Of het een normale ontwikkeling is of niet, is niet relevant.
Het gaat erom of het van nature voor komt of niet, of dat het een subjectieve keuze is, zoals je lijkt te impliceren bij homoseksualiteit, dat iemand er voor kiest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205633957
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat soort lichamelijke afwijkingen hebben niet zo heel veel met genderdysphorie te maken denk ik. Voor de meeste mensen met gender dysphorie is het eerder een software issue dan een hardware issue.
Ik denk dat deze user dat ook wel weet, alleen hij probeert zich krampachtig in allerlei rare bochten te wringen om transgenderisme als 'natuurlijk' en 'normaal' te kunnen framen. Iets dat het uiteraard gewoon niet is.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, interseksualiteit komt dus niet bij mensen voor.
Dus in de zin van geslachtskenmerken hebben van beide sexen.

Jouw standpunt daarin is dan helder.
Intersekse bestaat zeker, dit is een aangeboren afwijking.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:50 schreef Wantie het volgende:
Maar het andere punt is geslachtsverandering. Dus dat een dier bijvoorbeeld eerst mannelijk is, en dan omschakelt naar vrouwelijk.
Tweeslachtige organismen kunnen dit inderdaad. De mens daarentegen is niet tweeslachtig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205633995
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:46 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat soort lichamelijke afwijkingen hebben niet zo heel veel met genderdysphorie te maken denk ik. Voor de meeste mensen met gender dysphorie is het eerder een software issue dan een hardware issue.
Dat is maar de vraag.
Is homoseksualiteit bijvoorbeeld een software issue?
Of zit dat gewoon hard in iemand ingebakken, alleen weten we nog niet hoe dat precies zit.

Als we naar de menselijke ontwikkeling kijken die geslachtsbepalend is, dan beginnen we allemaal in embryo status als meisje, met bijhorende geslachtskenmerken, en aan de hand van het XX of XY chromosoom gaat het 2 verschillende richtingen op.
Daarom hebben mannen nog steeds tepels en onontwikkelde melkklieren.
Bij splitsing in ontwikkeling zou natuurlijk van alles anders kunnen lopen dan wellicht de bedoeling is
Interseksualiteit is het meest zichtbare voorbeeld, omdat iemand dan fysiek geslachtskenmerken heeft van beide geslachten, al dan niet onderontwikkeld.
Maar daartoe hoeft dat niet beperkt te zijn. Alle letters van LGBTwhatever kunnen best varianten zijn in die ontwikkeling naar een bepaald geslacht, en hard wired zijn, ipv van een keuze op basis van een modegril of whatever.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205634023
Je probeert nu weer seksuele oriëntatie te vergelijken met transenderisme. Dat hebben we al meermaals besproken en jij lijkt maar niet te begrijpen dat dit niet hetzelfde is en dus niet te vergelijken valt. De 'T' hoort ook eigenlijk helemaal niet bij de 'LHB'. En tevens verzin je nu weer dat mannen 'ontwikkelde' melkklieren hebben. Dat is niet waar, mannen hebben geen melkklieren tenzij er dus een afwijking in het spel is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205634030
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat deze user dat ook wel weet, alleen hij probeert zich krampachtig in allerlei rare bochten te wringen om transgenderisme als 'natuurlijk' en 'normaal' te kunnen framen. Iets dat het uiteraard gewoon niet is.
[..]
'onnatuurlijk' is altijd een bijzonder woord wat dat betreft. Alsof er een entiteit is de bepaalt wat wel of niet mag in de natuur.

In de natuur zie je gewoon transgenderisme, dieren die gewoon van geslacht veranderen.
Het begrip geslacht is in de natuur niet binair met een dikke scheidingswand ertussen.
Je hebt een enorm scala aan variatie.
Allemaal door evolutie ontstaan.
De mens is daar uitzondering op, all5is er kennelijk geen evolutionair voordeel in interseksualiteit of transgender bij mensen, dus blijft het bij wat jij afwijkingen noemt.

quote:
Intersekse bestaat zeker, dit is een aangeboren afwijking.
[..]
Tweeslachtige organismen kunnen dit inderdaad. De mens daarentegen is niet tweeslachtig.
Ook mensen delen geslachtskenmerken tussen beide geslachten.

Dat heb je zelf inmiddels toegegeven.

En wat afwijkingen betreft, evolutie is een opeenstapeling van afwijkingen, die tot een bepaald voordeel leiden en dan dominant worden, of geen voordeel hebben en in de marge blijven of uitsterven.
Dat maakt het niet onnatuurlijk, of een vrije keuze.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205634036
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
Je probeert nu weer seksuele oriëntatie te vergelijken met transenderisme. Dat hebben we al meermaals besproken en jij lijkt maar niet te begrijpen dat dit niet hetzelfde is en dus niet te vergelijken valt. De 'T' hoort ook eigenlijk helemaal niet bij de 'LHB'. En tevens verzin je nu weer dat mannen 'ontwikkelde' melkklieren hebben. Dat is niet waar, mannen hebben geen melkklieren tenzij er dus een afwijking in het spel is.
Mannen hebben melkklieren, dat dit al een twistpunt is laat zien hoe jij de discussie laat verzanden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205634169
Haha, je blijft dus gewoon stug volhouden dat organismen die tweeslachtig zijn, hetzelfde is als transgenderisme.
Om daarna weer door te gaan over mannen en borsten, waarvan het nog altijd niet duidelijk is wat dit met de discussie te maken heeft.

Misschien moet je jezelf afvragen waarom het voor jou toch zo ontzettend belangrijk is dat transenderisme als natuurlijk en normaal wordt gezien ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205634647
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, je blijft dus gewoon stug volhouden dat organismen die tweeslachtig zijn, hetzelfde is als transgenderisme.
Mja, jij probeert de discussie te ontsporen.


quote:
Om daarna weer door te gaan over mannen en borsten, waarvan het nog altijd niet duidelijk is wat dit met de discussie te maken heeft.

Misschien moet je jezelf afvragen waarom het voor jou toch zo ontzettend belangrijk is dat transenderisme als natuurlijk en normaal wordt gezien ..
Ja, precies.
Je gaat nu op de man spelen...

Ik heb deze discussie al met je gevoerd op een ander subforum, waar jouw manier van discussiëren beter past.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205636664
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, jij probeert de discussie te ontsporen.
[..]
Ja, precies.
Je gaat nu op de man spelen...

Ik heb deze discussie al met je gevoerd op een ander subforum, waar jouw manier van discussiëren beter past.
Daar is allemaal geen sprake van. Je maakt zelf telkens claims die gewoon niet juist zijn. Dat ik daar vervolgens doorheen prik heeft niets te maken met de discussie ontsporen, op de man spelen of een ander subforum.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205636767
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is allemaal geen sprake van. Je maakt zelf telkens claims die gewoon niet juist zijn. Dat ik daar vervolgens doorheen prik heeft niets te maken met de discussie ontsporen, op de man spelen of een ander subforum.
quote:
Misschien moet je jezelf afvragen waarom het voor jou toch zo ontzettend belangrijk is dat transenderisme als natuurlijk en normaal wordt gezien ..
Dat is op de man spelen en totaal niet relevant voor de discussie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205636855
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
'onnatuurlijk' is altijd een bijzonder woord wat dat betreft. Alsof er een entiteit is de bepaalt wat wel of niet mag in de natuur.

In de natuur zie je gewoon transgenderisme, dieren die gewoon van geslacht veranderen.
Het begrip geslacht is in de natuur niet binair met een dikke scheidingswand ertussen.
Je hebt een enorm scala aan variatie.
Allemaal door evolutie ontstaan.
De mens is daar uitzondering op, all5is er kennelijk geen evolutionair voordeel in interseksualiteit of transgender bij mensen, dus blijft het bij wat jij afwijkingen noemt.
[..]
Ook mensen delen geslachtskenmerken tussen beide geslachten.

Dat heb je zelf inmiddels toegegeven.

En wat afwijkingen betreft, evolutie is een opeenstapeling van afwijkingen, die tot een bepaald voordeel leiden en dan dominant worden, of geen voordeel hebben en in de marge blijven of uitsterven.
Dat maakt het niet onnatuurlijk, of een vrije keuze.
Veranderen dir zonder hulp van buitenaf of met?
Als t zonder is zou je kunnen stellen dat t natuurlijk is. Als t met hulp moet zou je kunnen betwisten in hoeverre t dan nog natuurlijk is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_205637020
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:56 schreef marsan het volgende:

[..]
Veranderen dir zonder hulp van buitenaf of met?
Als t zonder is zou je kunnen stellen dat t natuurlijk is. Als t met hulp moet zou je kunnen betwisten in hoeverre t dan nog natuurlijk is.
Dat het een afwijking is daarover is hier geen discussie denk ik.
Maar de vraag is, of het een 'hardware' afwijking is, in de zin dat iemand ermee geboren wordt en het in zich zit,net zoals homoseksualiteit in iemand zit, en net zoals andere afwijkingen, zoals interseksualiteit, waarbij er wel lichamelijke afwijkingen op het gebied van sekse te zien is.

Of is het een soort modegril, een aangeleerde psychische afwijking, die ook op andere wijzen is te genezen, ipv dmv lichamelijke aanpassingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205639148
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 07:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, en dat komt door seksuele selectie.
Maar daar gaat het niet om, het gaat om wat precies bepalend is voor de ontwikkeling naar het ene of andere geslacht.
Wat bedoel je daarmee?
pi_205640325
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat bedoel je daarmee?
Bijvoorbeeld bij mensen begint het bij een embryo die vrouwelijke kenmerken heeft, en aan de hand van de combinatie XX of XY chromosomen vormt de foetus zich tot een jongetje of meisje. Dat werkt vooral met behulp van hormonen, en door bepaalde omstandigheden kunnen daarbij afwijkingen ontstaan.
Hermafrodieten zijn het meest in het oog springend, omdat die persoon beide geslachtskenmerken hebben. Maar dat zou zich ook op andere wijzen kunnen uiten, zoals een voorkeur voor het eigen geslacht ipv het andere geslacht, of fysiek een ander geslacht hebben dan mentaal.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205640462
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld bij mensen begint het bij een embryo die vrouwelijke kenmerken heeft,
Volgens mij is dit niet zomaar waar, er is nogal wat discussie over.

quote:
en aan de hand van de combinatie XX of XY chromosomen vormt de foetus zich tot een jongetje of meisje. Dat werkt vooral met behulp van hormonen, en door bepaalde omstandigheden kunnen daarbij afwijkingen ontstaan.
Hermafrodieten zijn het meest in het oog springend, omdat die persoon beide geslachtskenmerken hebben. Maar dat zou zich ook op andere wijzen kunnen uiten, zoals een voorkeur voor het eigen geslacht ipv het andere geslacht, of fysiek een ander geslacht hebben dan mentaal.
Vetgedrukte is op geen enkele manier waar. Het is helemaal niet bekend hoe geslachtsvoorkeuren ontstaan en wanneer, en er is ook geen bewijs of aanwijzing dat er zoiets bestaat als 'mentaal een ander geslacht' hebben. Je gaat hier echt veel verder dan de wetenschap op dit moment kan zeggen.
pi_205640544
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens mij is dit niet zomaar waar, er is nogal wat discussie over.
[..]
Vetgedrukte is op geen enkele manier waar. Het is helemaal niet bekend hoe geslachtsvoorkeuren ontstaan en wanneer, en er is ook geen bewijs of aanwijzing dat er zoiets bestaat als 'mentaal een ander geslacht' hebben. Je gaat hier echt veel verder dan de wetenschap op dit moment kan zeggen.
'zou zich ook kunnen'

Ik geef daarmee aan dat wat ik schrijf geen harde waarheid is, maar een mogelijkheid. Het klopt inderdaad dat we nog steeds niet weten hoe het allemaal precies werkt.
En dan kan, zoals in de discussie wel gebeurt, niet hard worden gesteld dat transgender een onnatuurlijk en daarom onacceptabel fenomeen is, waar de LGBTwhatever gemeenschap zich van hoort te distantiëren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205640742
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
'zou zich ook kunnen'

Ik geef daarmee aan dat wat ik schrijf geen harde waarheid is, maar een mogelijkheid. Het klopt inderdaad dat we nog steeds niet weten hoe het allemaal precies werkt.
En dan kan, zoals in de discussie wel gebeurt, niet hard worden gesteld dat transgender een onnatuurlijk en daarom onacceptabel fenomeen is, waar de LGBTwhatever gemeenschap zich van hoort te distantiëren.
Dat kan op zich wel, want transgender zoals het meestal bedoeld wordt is een menselijk filosofisch concept zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')