Eh nee?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
Sodeju, wat een verschil! Dat biedt je waarschijnlijk perspectief wat de beplanting in eigen tuin betreft?
Origanum vulgare. Ziet er voor de bloei zo uit:quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 17:29 schreef Vanyel het volgende:
Hmm, jouw wilde Marjolein lijkt niet de mijne.
Staat achterin de tuin, ik heb er nu de kracht niet voor. Maar deze foto lijkt er wel meer op.quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Origanum vulgare. Ziet er voor de bloei zo uit:
[ afbeelding ]
Heb je een foto?
Hier ook - daar liet ik laatst een foto van zien! Eentje heeft zich zelfs uitgezaaid in een pot die er in de buurt stond, wel zo handig.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 09:25 schreef Dagoduck het volgende:
Die kleine lavendel komt me heel bekend voor. In de voortuin tussen de tegels groeien vaak de kleine struikjes hier.
Door de tips besefte ik dat ik al citroenmelisse heb en dat was vergeten. Woekeren vind ik trouwens niet zo'n probleem. Ik haal wel weg wat te veel wordt. Planten moeten vertroetelen omdat ze in een pot staan, vind ik vervelender.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 08:28 schreef dodoria het volgende:
Qua kruiden zou ik munt en citroenmelisse in een pot zetten, zodat het niet woekert.
Verder Roosmarijn, salie, tijm, oregano, lavendel, maar ook nasturtium, korenbloemen, maggieplant, echinaecea, peterselie en calendula.
Is het huur of koop? In het geval van huur kan je de woningbouwvereniging op de hoogte brengen en die geven hem dan een aantal weken om 't op te ruimen. Doet hij 't dan nog niet, dan kan de woningbouwvereniging het doen en de kosten daarvan op zijn bord leggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:29 schreef Blues het volgende:
Ik vroeg aan Buur of ie zijn tuin nog wat ging opruimen na het verwijderen van die coniferen.
Zegt ie: 'ik kom er nooit, het zit mij best'.![]()
![]()
Gelijk heeft ie![]()
![]()
[ afbeelding ]
Huur.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:07 schreef Twieki het volgende:
Is het huur of koop? In het geval van huur kan je de woningbouwvereniging op de hoogte brengen en die geven hem dan een aantal weken om 't op te ruimen. Doet hij 't dan nog niet, dan kan de woningbouwvereniging het doen en de kosten daarvan op zijn bord leggen.
Geen tegelsquote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:29 schreef Blues het volgende:
Ik vroeg aan Buur of ie zijn tuin nog wat ging opruimen na het verwijderen van die coniferen.
Zegt ie: 'ik kom er nooit, het zit mij best'.![]()
![]()
Gelijk heeft ie![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ah oké.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Huur.
Het zit mij best, ik heb geen zin in 'klikken'. Die tuin is al jaren zo.
Overigens is de wbv paar weken geleden langs geweest ivm die kapvergunning. Dus zij weten hoe hij er bij zit daar...
Ik kijk liever in onze tuin en die van de linkerBuur idd.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:40 schreef Twieki het volgende:
Ah oké.
Ik zou er een gruwelijke hekel aan hebben, zeker als je op de eerste verdieping woont / leeft en d'r tegenaan kijkt. Dan nog liever bestrating.
Op basis van wat? Er ligt geen bouw/sloopafval, vuilniszakken, etensresten of troep. Snoeiafval mag er wel blijven liggen. Ook ligt er niets waar ratten op af komen. Er groeit alleen van alles door elkaar. En er is nergens een wet dat dat niet mag in je achtertuin. Voortuin zou met een aangepaste gemeente wet aan banden gelegd kunnen worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 16:07 schreef Twieki het volgende:
[..]
Is het huur of koop? In het geval van huur kan je de woningbouwvereniging op de hoogte brengen en die geven hem dan een aantal weken om 't op te ruimen. Doet hij 't dan nog niet, dan kan de woningbouwvereniging het doen en de kosten daarvan op zijn bord leggen.
Een overheidswet is hier bij mijn weten inderdaad niet voor. Wel bepaalde regels van de woningbouwvereniging. Al kan dat per woningbouwvereniging uiteraard verschillen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 19:03 schreef z80 het volgende:
[..]
Op basis van wat? Er ligt geen bouw/sloopafval, vuilniszakken, etensresten of troep. Snoeiafval mag er wel blijven liggen. Ook ligt er niets waar ratten op af komen. Er groeit alleen van alles door elkaar. En er is nergens een wet dat dat niet mag in je achtertuin. Voortuin zou met een aangepaste gemeente wet aan banden gelegd kunnen worden.
Dat zie er niet goed uit, nee! Altijd jammer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 20:03 schreef AnneX het volgende:
@:z80 hoe is het met de rozen dit jaar bij je voordeur?
De overige boeren hortensia in de voortuin zijn na een jaar ook deaud en verbrand.![]()
Denk, dat die in sept. worden verwijderd. Mogelijk ander soort terug.
De strong Annebelle via direktplant staan er prima bij.
De treurnis in beeld:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |