abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205626576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:24 schreef oppiedoppie het volgende:
perzische slaapboom
Ik had het overwogen maar mijn voortuin is zeer klein en op 40 à 50cm diepte zitten afvoerbuizen en liggen elektriciteitskabels en internetkabels.
Dus moest wat opletten met de wortels. Het is uiteindelijk een Amalanchier geworden (die wortel zeer beperkt en slechts oppervlakkig).
Cindy De Vuyst
pi_205626966
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:15 schreef Vanyel het volgende:
Volgroeide courgetjes. Dan krijgen ze toch wel curieuze vormpjes. Mijn aubergines zijn mooier.

[ afbeelding ]
't Ziet er wel kunstig uit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205626974
Gisteren voor het eerst een egel gespot in de tuin!

pi_205627032
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 11:58 schreef yinu het volgende:
Nog even over beplantingsdichtheid en ontwikkeling over jaren. Ik merk nu in jaar 3 van mijn tuin dat het ook heel erg kan verschillen per jaar. Vorig jaar waren mijn herfstasters gigantisch en had ik veel zonnehoedjes. Dit jaar is de zonnehoed overwoekerd door de vorig jaar nog bescheiden aanwezige herfstanemonen en de herfstaster door de hemelsleutel. De aster lijkt sowieso nogal te lijden onder de droogte, dat zie ik in mijn omgeving ook - hele gemeenteperken in de buurt zijn dit jaar dor en schraal. Ik had ook een wederik met donker blad geplant maar die is verdwenen - terwijl dat een nogal woekerende soort schijnt te zijn. En mijn gewone gele puntwederik doet het dit jaar ook maar matig, net als de acanthus. Terwijl die vorig jaar enorm waren. Dit jaar doen wel de zonneroosjes het geweldig, en vormen ze een tapijtje. Maar vorig jaar in de natte zomer waren die sneu en mottig. Verder is mijn kleine magnoliaatje aan de droogte bezweken maar de forsythia daar in de buurt heeft denk ik al het water opgedronken want die is ongeveer verdubbeld in grootte. Het blijft een dynamisch geheel.

Doordat ik ruim een maand, juist in juni/juli niet in de tuin kon werken heb ik ook weinig in kunnen grijpen. Anders had ik wel wat anemonen gesplitst. Want ze zijn nu wel echt enorm… terwijl ik die opgegraven heb uit de tuin van een vriendin. En ze nogal grof in stukken wortelstok heb gehakt en nonchalant in de grond heb gedumpt. Het eerste jaar waren ze klein en pierig en hebben ze niet gebloeid. Het tweede jaar waren ze leuk. En nu denk ik: het moet niet gekker worden, anders heb ik volgend jaar alleen nog maar anemonen!

Ik zie die veranderingen trouwens ook in de tuin bij mijn ouders. Toen die aangelegd werd (nieuwbouw, precies zoals bij @:miss_sly), was ik als 10 jarige erg geïnteresseerd in de plannen. Nu - zo’n 30 jaar later - zie je dat sommige dingen enorm zijn aangeslagen en precies doen wat toen de bedoeling was. Andere dingen zijn enorm uit de hand gelopen (I’m looking at you, conifeer!) en weer andere dingen zijn helemaal anders geworden of mislukt. Bij aanplant was mijn favoriete boompje de goudiep. Na een paar jaar begon die te kwijnen en ging dood. En zo zijn er er ook in de meerjarige planten voorbeelden te over. Bij hun doet de puntwederik het trouwens ook heel matig, dit jaar
Mooie observaties. Hier doen de asters en puntwederiken het juist geweldig dit jaar. Eigenlijk gaat alles wel goed. De combinatie hoog grondwaterpeil en warme zomer is wel gelukkig, geloof ik.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:22:08 #55
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_205627275
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 12:42 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Ik had het overwogen maar mijn voortuin is zeer klein en op 40 à 50cm diepte zitten afvoerbuizen en liggen elektriciteitskabels en internetkabels.
Dus moest wat opletten met de wortels. Het is uiteindelijk een Amalanchier geworden (die wortel zeer beperkt en slechts oppervlakkig).
Die is ook erg leuk maar ik zoek vooral geurend spul, heb hele haag toscaanse jasmijn en kamperfoelie aangeplant, of dingen die je kunt eten of medicinale planten. Heb bergamot en dropplant en kamille. En nu honingbessen erbij. Maar zal jaren duren voor de tuin af is, doe het beetje bij beetje. Het is 5000m2.
To BG or not to BG!
pi_205647460
Voor alle walnootbezitters die zich zorgen maken
quote:
There is no evidence of allelopathy in the field. More likely you have an issue with competition for water and/or nutrients. Mulch the bed well with coarse organic matter, and use lots of supplemental water.
Here’s a fact sheet on the allelopathy question. It’s on black walnuts but the science expands to all species. https://pubs.extension.ws(...)s-home-garden-series
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205650930
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:22 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Die is ook erg leuk maar ik zoek vooral geurend spul, heb hele haag toscaanse jasmijn en kamperfoelie aangeplant, of dingen die je kunt eten of medicinale planten. Heb bergamot en dropplant en kamille. En nu honingbessen erbij. Maar zal jaren duren voor de tuin af is, doe het beetje bij beetje. Het is 5000m2.
Ik kom even meegluren. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik moet/mag helemaal vanaf nul beginnen in onze tuin, zodra het huis af is. Ik wil graag een eetbare gelegde heg maken (zoals de geweven hedgerows in Engeland). En verder ga ik in eerste instantie vooral planten voor windbescherming en privacy.
Onze tuin wordt iets meer dan 1000m2. Maar ik vind dat al genoeg werk. Dit jaar gaat het vooral kwaliteit grond opbouwen en de eerste windbrekende struiken planten.

5000m2 is echt heel veel! Hoe pak je dat aan?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:53:00 #58
335476 oppiedoppie
pi_205651292
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:04 schreef dodoria het volgende:

[..]
Ik kom even meegluren. Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik moet/mag helemaal vanaf nul beginnen in onze tuin, zodra het huis af is. Ik wil graag een eetbare gelegde heg maken (zoals de geweven hedgerows in Engeland). En verder ga ik in eerste instantie vooral planten voor windbescherming en privacy.
Onze tuin wordt iets meer dan 1000m2. Maar ik vind dat al genoeg werk. Dit jaar gaat het vooral kwaliteit grond opbouwen en de eerste windbrekende struiken planten.

5000m2 is echt heel veel! Hoe pak je dat aan?
Wij hebben eerst aan een kant een houtwal aangelegd van ongeveer 150 meter lang van wilgentenen. Die is tegen wind het het gifsproeien van de boer etachter, hij is mooi aangeslagen.
Nu is het bouwen eerst prio maar ik heb een kas en heb al wat perkjes. Onze tuin is niet op het zicht dus ik leg niet alles strak aan. Partij berken laat ik zo, kan hangmat mooi in maar zet er niks onder. Heb nu zaden van de augurkenstruik en chocoladerank en de zwarte walnoot binnen. Zet ik eerst in de kas.

Verder heb ik geen strak plan maar wil alles wat eetbaar is want plek zat.

Buitenmuur staat wel al en daar heb ik gelijk vijg en 2 druif tegenaan gezet.

Verder heb ik de oude vloerbedekking uit het huis buiten gelegd en daar in het voorjaar sedum op gelegd wat op het dak komt binnenkort en volgend jaar kan ik op de plek van de vloerbedekking wat planten.
To BG or not to BG!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:54:27 #59
335476 oppiedoppie
pi_205651305
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 19:23 schreef Vanyel het volgende:
Voor alle walnootbezitters die zich zorgen maken
[..]

Ojee, vandaag net 2 zaden binnen om te zaaien.
To BG or not to BG!
pi_205651441
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 14:22 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Bergamot! Ik ben dol op die geur, nooit over gedacht om die ook in de tuin te plaatsen. Bedankt voor het idee!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:02:03 #61
335476 oppiedoppie
pi_205651906
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bergamot! Ik ben dol op die geur, nooit over gedacht om die ook in de tuin te plaatsen. Bedankt voor het idee!
En ze zijn ook prachtig.
Had 5 kleine plantjes geplant ergens eind mei en die zijn goed aangeslagen. Goed winterbestendig en goed te vermeerderen. Had de dropplant er naast gezet die er erg veel op lijkt kwa blad, kijk maar op de foto, maar wil dat hele stuk voor die schutting, waar toscaanse jasmijn tegenaan zit trouwens, beetje moeilijk te zien, vol hebben met bergamot ongeveer 3 m2 is dat.

https://ibb.co/7y0HqcK
https://ibb.co/Y0LNfTn
To BG or not to BG!
pi_205651908
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:54 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ojee, vandaag net 2 zaden binnen om te zaaien.
Boodschap is dus dat dat prima kan, als je goed mulcht en bewatert.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:06:41 #63
335476 oppiedoppie
pi_205651953
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boodschap is dus dat dat prima kan, als je goed mulcht en bewatert.
Dan komt het wel goed.
Vind watergeven ook echt leuk, ben er 1,5 uur om de dag mee bezig nu. Uit een bron in de tuin, geen kraanwater dus.
To BG or not to BG!
pi_205652083
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:02 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En ze zijn ook prachtig.
Had 5 kleine plantjes geplant ergens eind mei en die zijn goed aangeslagen. Goed winterbestendig en goed te vermeerderen. Had de dropplant er naast gezet die er erg veel op lijkt kwa blad, kijk maar op de foto, maar wil dat hele stuk voor die schutting, waar toscaanse jasmijn tegenaan zit trouwens, beetje moeilijk te zien, vol hebben met bergamot ongeveer 3 m2 is dat.

Wat een leuke bloem!
pi_205652094
Ik vind water geven trouwens geen bal aan en probeer het zoveel mogelijk te vermijden.

Vraagje: welke kruiden moet je absoluut in je tuin hebben? De kinderen hebben de kruiden ontdekt en ik wil gebruikmaken van het momentum.
pi_205652227
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:02 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En ze zijn ook prachtig.

Ze zijn echt heel mooi O+
Ik ga een plekje ervoor zoeken.
pi_205652396
Ooit..stonden er 40 jaar lang bij Buur rechts 3 coniferen (en een half ander bos) hij doet niks aan zijn tuin, zijn huis of aan zichzelf :P
Buuv naast hem wilde ze weg hebben en wij liften ook mee met veel meer uitzicht, licht en zon en gisteren zomaar een heuse zonsondergang O+

Een fotoreportage vanaf ons balkon genomen.
Onze huiskamers + balkon zijn 1e etage, tuinen op bg. (drive-in woningen)

Zo was het:

Snoeien! Hakken!

Gisteravond O+

Van zojuist

pi_205652413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind water geven trouwens geen bal aan en probeer het zoveel mogelijk te vermijden.

Vraagje: welke kruiden moet je absoluut in je tuin hebben? De kinderen hebben de kruiden ontdekt en ik wil gebruikmaken van het momentum.
Munt voor thee :9 Er zijn allerlei soorten.
pi_205652576
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:59 schreef Blues het volgende:
Ooit..stonden er 40 jaar lang bij Buur rechts 3 coniferen (en een half ander bos) hij doet niks aan zijn tuin, zijn huis of aan zichzelf :P
Buuv naast hem wilde ze weg hebben en wij liften ook mee met veel meer uitzicht, licht en zon en gisteren zomaar een heuse zonsondergang O+

Zo was het:

[ afbeelding ]

Snoeien! Hakken!

[ afbeelding ]

Gisteravond O+

[ afbeelding ]

Van zojuist

[ afbeelding ]
Sodeju, wat een verschil! Dat biedt je waarschijnlijk perspectief wat de beplanting in eigen tuin betreft?
pi_205652652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:59 schreef Blues het volgende:

Zo was het:

[ afbeelding ]

Snoeien! Hakken!

[ afbeelding ]

Gisteravond O+

[ afbeelding ]

Van zojuist

[ afbeelding ]
Jee wat een verschil! Wat een licht! Kan me voorstellen dat dat heerlijk is!
pi_205652791
Zoveel koninginnekruid overal. Deze 'atropurpureum' vind ik het mooist. De bloemen en dieprode stelen zijn fraai:

De uitgebloeide wilde marjolein is ook prachtig en kleurt mooi bij de kerrieplant:

Silphium is torenhoog:

Kardoen bloeit inmiddels en nog niet alle knoppen zijn uitgekomen:

M'n oranje crocosmia is gaan bloeien toen we op vakantie waren:

@Blues, we hebben op dit moment al veel watermunt!

pi_205653089
quote:

Munt inderdaad, bieslook, platte peterselie, basilicum (heeft veel vocht nodig, maar dat is bij jullie misschien minder een probleem), oregano. Ik wil een kruiden spiraal maken. Daarbij kun je natte en droge kruiden op een beetje hetzelfde oppervlak zetten
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205653843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 12:22 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Munt inderdaad, bieslook, platte peterselie, basilicum (heeft veel vocht nodig, maar dat is bij jullie misschien minder een probleem), oregano. Ik wil een kruiden spiraal maken. Daarbij kun je natte en droge kruiden op een beetje hetzelfde oppervlak zetten
Munt heeft wel het risico dat het gaat woekeren.
pi_205654104
Citroenmelisse is ook een woekeraar, maar wel lekker om thee van te zetten. Komkommerkruid om de bloemetjes in de sla te doen. Harde kruiden zoals tijm, rozemarijn en salie. Paarse basilicum gewoon vanwege de kleur, hij smaakt als gewone groene. Thaise basilicum. Lavendel. Lavas (maggikruid)
pi_205655884
quote:

Koriander en dille omdat ze zichzelf uitzaaien en leuk ogen. Eten voor de liefhebber.
Voor eten tijm en rozemarijn, salie.

Ik heb ook wilde Marjolein ofzo, oregano achtige geur en heel veel bloempjes en vliegend vee.
pi_205655910
Hmm, jouw wilde Marjolein lijkt niet de mijne.
pi_205655917
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 11:19 schreef Claudia_x het volgende:

Sodeju, wat een verschil! Dat biedt je waarschijnlijk perspectief wat de beplanting in eigen tuin betreft?
Eh nee?
Tuin staat lekker vol met alles dat het 'doet' er hoeft niks bij en niks af. Alles dat er staat is 'vast'.
Moet ook wel qua mijn fysieke gesteldheid. Ik kan niet zoveel in de tuin meer.
Dus ik denk niet dat er verandering in komt.

Mn wilde voorpostzegel. Dáár gebeurt het allemaal *G* :D
pi_205655969
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:29 schreef Vanyel het volgende:
Hmm, jouw wilde Marjolein lijkt niet de mijne.
Origanum vulgare. Ziet er voor de bloei zo uit:

Heb je een foto?
pi_205656045
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Origanum vulgare. Ziet er voor de bloei zo uit:

[ afbeelding ]

Heb je een foto?
Staat achterin de tuin, ik heb er nu de kracht niet voor. Maar deze foto lijkt er wel meer op.
pi_205656792
Ik zag wat moois en deed toen even een rondje.

Cosmea, stokroos en senna marilandica:

De senna is een stuk groter dan vorig jaar en gaat denk ik bijna bloeien:

Achterin de tuin:

Met zomaar uit het niets koninginnekruid

Ik zaaide voor de grap lavendel, en er komt gewoon wat op!

Bloei van de astertjes begint:

Deze heb ik een paar weken terug als kleine plantjes geplant, en ze doen het zo goed:

En wat mooie blommen:

pi_205662197
Qua kruiden zou ik munt en citroenmelisse in een pot zetten, zodat het niet woekert.
Verder Roosmarijn, salie, tijm, oregano, lavendel, maar ook nasturtium, korenbloemen, maggieplant, echinaecea, peterselie en calendula.
pi_205662622
Leuk die lavendelpluimpjes @miss_sly !
  woensdag 17 augustus 2022 @ 09:25:21 #83
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_205662674
Die kleine lavendel komt me heel bekend voor. In de voortuin tussen de tegels groeien vaak de kleine struikjes hier. :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_205663295
quote:
6s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 09:25 schreef Dagoduck het volgende:
Die kleine lavendel komt me heel bekend voor. In de voortuin tussen de tegels groeien vaak de kleine struikjes hier. :D
Hier ook - daar liet ik laatst een foto van zien! Eentje heeft zich zelfs uitgezaaid in een pot die er in de buurt stond, wel zo handig.
pi_205663312
Dank voor de kruidentips allemaal!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 08:28 schreef dodoria het volgende:
Qua kruiden zou ik munt en citroenmelisse in een pot zetten, zodat het niet woekert.
Verder Roosmarijn, salie, tijm, oregano, lavendel, maar ook nasturtium, korenbloemen, maggieplant, echinaecea, peterselie en calendula.
Door de tips besefte ik dat ik al citroenmelisse heb en dat was vergeten. Woekeren vind ik trouwens niet zo'n probleem. Ik haal wel weg wat te veel wordt. Planten moeten vertroetelen omdat ze in een pot staan, vind ik vervelender.

Bieslook wordt hier bijna elke dag op kaas gegeten - erg lekker. Munt gaat in de drankjes die m'n kinderen maken. Basilicum, rozemarijn en peterselie moet ik in ieder geval nog hebben, want die gebruiken we regelmatig in het avondeten..
pi_205663835
Ik heb zo'n basilicum en peterselieplant van de lidl in stukken gescheurd en op hoop van zegen uitgeplant. Die doen het supergoed, ik heb nu een basilicumbos. Ook de rozemarijn (die heb ik heel gelaten) doet het prima, maar die houdt natuurlijk wel van warm en droog.
pi_205676398
Ik vroeg aan Buur of ie zijn tuin nog wat ging opruimen na het verwijderen van die coniferen.
Zegt ie: 'ik kom er nooit, het zit mij best'. :') :')

Gelijk heeft ie >:O :|W

donderdag 18 augustus 2022 @ 16:07:21 #88
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_205676717
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:29 schreef Blues het volgende:
Ik vroeg aan Buur of ie zijn tuin nog wat ging opruimen na het verwijderen van die coniferen.

[ afbeelding ]
Is het huur of koop? In het geval van huur kan je de woningbouwvereniging op de hoogte brengen en die geven hem dan een aantal weken om 't op te ruimen. Doet hij 't dan nog niet, dan kan de woningbouwvereniging het doen en de kosten daarvan op zijn bord leggen.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_205676743
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:07 schreef Twieki het volgende:

Is het huur of koop? In het geval van huur kan je de woningbouwvereniging op de hoogte brengen en die geven hem dan een aantal weken om 't op te ruimen. Doet hij 't dan nog niet, dan kan de woningbouwvereniging het doen en de kosten daarvan op zijn bord leggen.
Huur.
Het zit mij best, ik heb geen zin in 'klikken'. Die tuin is al jaren zo.
Overigens is de wbv paar weken geleden langs geweest ivm die kapvergunning. Dus zij weten hoe hij er bij zit daar...
  Spellchecker donderdag 18 augustus 2022 @ 16:26:20 #90
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205676849
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:29 schreef Blues het volgende:

[ afbeelding ]
Geen tegels *O*
pi_205676954
_O- alleen een stukje tegels net als wij dat hebben als terras onder het balkon. Dat zie je niet op de foto en grenst aan de tuinkamer.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 16:40:14 #92
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_205676976
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Huur.
Het zit mij best, ik heb geen zin in 'klikken'. Die tuin is al jaren zo.
Overigens is de wbv paar weken geleden langs geweest ivm die kapvergunning. Dus zij weten hoe hij er bij zit daar...
Ah oké.

Ik zou er een gruwelijke hekel aan hebben, zeker als je op de eerste verdieping woont / leeft en d'r tegenaan kijkt. Dan nog liever bestrating.
pi_205677053
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:40 schreef Twieki het volgende:

Ah oké.

Ik zou er een gruwelijke hekel aan hebben, zeker als je op de eerste verdieping woont / leeft en d'r tegenaan kijkt. Dan nog liever bestrating.
Ik kijk liever in onze tuin en die van de linkerBuur idd. ;)
Maar we zitten ook wel veel zelf in de tuin, en dan zie je het niet.
pi_205678883
Liep net op z'n dooie gemak over ons pad! Zó ontzettend schattig.

donderdag 18 augustus 2022 @ 20:20:43 #95
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205679195
Egels zijn zo tof O+ .
We hebben (gelukkig) weinig slakken in de tuin, dus ze zullen bij ons wel niet langs komen -O- .
pi_205681125
Oooh dat willikooooook!
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:03:39 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_205687834
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:07 schreef Twieki het volgende:

[..]
Op basis van wat? Er ligt geen bouw/sloopafval, vuilniszakken, etensresten of troep. Snoeiafval mag er wel blijven liggen. Ook ligt er niets waar ratten op af komen. Er groeit alleen van alles door elkaar. En er is nergens een wet dat dat niet mag in je achtertuin. Voortuin zou met een aangepaste gemeente wet aan banden gelegd kunnen worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205688461
@z80 hoe is het met de rozen dit jaar bij je voordeur?

De overige boeren hortensia in de voortuin zijn na een jaar ook deaud en verbrand. o|O
Denk, dat die in sept. worden verwijderd. Mogelijk ander soort terug.
De strong Annebelle via direktplant staan er prima bij.
De treurnis in beeld:

[ Bericht 44% gewijzigd door AnneX op 19-08-2022 20:09:45 ]
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:17:29 #99
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_205688727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:03 schreef z80 het volgende:

[..]
Op basis van wat? Er ligt geen bouw/sloopafval, vuilniszakken, etensresten of troep. Snoeiafval mag er wel blijven liggen. Ook ligt er niets waar ratten op af komen. Er groeit alleen van alles door elkaar. En er is nergens een wet dat dat niet mag in je achtertuin. Voortuin zou met een aangepaste gemeente wet aan banden gelegd kunnen worden.
Een overheidswet is hier bij mijn weten inderdaad niet voor. Wel bepaalde regels van de woningbouwvereniging. Al kan dat per woningbouwvereniging uiteraard verschillen.

Een buurman bij mij in de straat heeft ook zoiets als de buur van Blues. Die heeft een paar weken de tijd gehad om 't op te ruimen (zelfs met gratis hulp van de woningbouwvereniging qua afvoeren en gereedschap), maar vertikte 't gewoon. Na een derde waarschuwing en zelfs een brief van een advocaat heeft hij 't alsnog niet gedaan en wordt nu uit zijn huis gezet.

Het gaat namelijk niet alleen om hoeveel troep iemand in zijn tuin heeft, maar het gaat ook over het woongenot van buren / bovenbewoners. Die hadden namelijk nogal last van overhangend groen, een brandgang die compleet dichtgegroeid was en meer van dat soort dingen.
pi_205690451
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:03 schreef AnneX het volgende:
@:z80 hoe is het met de rozen dit jaar bij je voordeur?

De overige boeren hortensia in de voortuin zijn na een jaar ook deaud en verbrand. o|O
Denk, dat die in sept. worden verwijderd. Mogelijk ander soort terug.
De strong Annebelle via direktplant staan er prima bij.
De treurnis in beeld:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat zie er niet goed uit, nee! Altijd jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')