abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 10:46:20 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211395849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:43 schreef Erasmus het volgende:
De Ampelkoalition gaat kerst 2024 niet halen en bij de eerstvolgende Wahl komt Union weer terug.

U last het hier voor het eerst.
En een kwart van de kiezers stemt dan of AFD of Wagenknecht.
pi_211395878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En een kwart van de kiezers stemt dan of AFD of Wagenknecht.
Ik verwacht dat in de Neue Bundesländer de AfD (wederom) zal floreren, elders eher Wagenknecht ja. En dan samen met Union.

SPD en de Groenen hebben zichzelf in de vingers gesneden.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:12:21 #278
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211396254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:48 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik verwacht dat in de Neue Bundesländer de AfD (wederom) zal floreren, elders eher Wagenknecht ja. En dan samen met Union.

SPD en de Groenen hebben zichzelf in de vingers gesneden.
De FDP gaat waarschijnlijk de kiesdrempel niet halen, met dank aan Faalhaas Lindner
pi_211605926
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211669059
Een deel van de bondsdagverkiezingen van 2021 (!!!) die in Berlijn zijn gehouden moeten over: https://www.volkskrant.nl(...)duitse-hof~b08ee16b/

Wel een heel vreemde situatie. Je krijgt natuurlijk dan ook nooit meer de uitslag die het in 2021 had moeten zijn, de kiezers zullen de huidige situatie en de laatste jaren gewoon mee nemen.

quote:
Het Duitse Federale Constitutionele Hof haalt een streep door de uitslagen in 455 kiesdistricten. De kiezers in die delen van de Duitse hoofdstad moeten daarom opnieuw naar de stembus. Ook de stemmen die per post zijn uitgebracht in die districten zijn ongeldig verklaard.
Dan zou je haast beter gewoon de hele verkiezing opnieuw kunnen doen, zou ik zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211922634
Minister Habeck is gisteravond geconfronteerd geworden met bestormboeren op de terugweg van zijn vakantie:

Boeren proberen veerboot met Duitse minister aan boord te bestormen

https://nos.nl/l/2503774

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2024 09:41:49 ]
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:48:03 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211922683
De Duitse CO2 uitstoot was sinds de jaren 50 niet meer zo laag, niet door het milieubeleid, maar omdat de industriële productie is ingestort.
Who is John Galt
  vrijdag 5 januari 2024 @ 09:55:09 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211922741
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:41 schreef J.B. het volgende:
Minister Habeck is gisteravond geconfronteerd geworden met bestormboeren op de terugweg van zijn vakantie:

Boeren proberen veerboot met Duitse minister aan boord te bestormen

https://nos.nl/l/2503774
In Nederland is het "rode diesel" voordeel voor boeren al afgeschaft in 2013.
In Duitsland hebben ze net besloten het toch maar niet af te schaffen. :P

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rode_diesel

Hoeveel subsidie/korting hebben boeren nodig?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 7 januari 2024 @ 17:29:09 #284
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211951943
Morgen overal in Duitsland acties van boeren en anderen tegen de plannen van de regering.
Snelwegen geblokkeerd, bruggen dicht.

https://www.bild.de/polit(...)n-86663848.bild.html
  Moderator zondag 7 januari 2024 @ 20:49:12 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211954677
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:55 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
In Nederland is het "rode diesel" voordeel voor boeren al afgeschaft in 2013.
In Duitsland hebben ze net besloten het toch maar niet af te schaffen. :P

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rode_diesel

Hoeveel subsidie/korting hebben boeren nodig?
Duitsland kent geen rode diesel*, maar aan de hand van het aantal hectares krijg je een bepaald aantal liters met voordeel.

*Wel Heizöl, huisbrandolie. Lijkt op diesel, maar niet geschikt voor moderne motoren. Hoewel motoren uit de jaren 80 (misschien jaren 90 ook) er prima op lopen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 7 januari 2024 @ 20:51:06 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211954694
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De Duitse CO2 uitstoot was sinds de jaren 50 niet meer zo laag, niet door het milieubeleid, maar omdat de industriële productie is ingestort.
Who is John Galt
Heeft de politiek dat zelf wel door?
  zondag 7 januari 2024 @ 21:34:00 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211955191
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heeft de politiek dat zelf wel door?
Die willen dat gewoon niet weten. De incompetentie is ongelofelijk
  zondag 7 januari 2024 @ 22:21:13 #288
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211955679
Machinisten gaan ook staken, goed dat ik deze week thuis werk. Volgende week naar Frankfurt
pi_211956579
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Duitsland kent geen rode diesel*, maar aan de hand van het aantal hectares krijg je een bepaald aantal liters met voordeel.

*Wel Heizöl, huisbrandolie. Lijkt op diesel, maar niet geschikt voor moderne motoren. Hoewel motoren uit de jaren 80 (misschien jaren 90 ook) er prima op lopen.
Heizol is kerosine, volgens mij.
  maandag 8 januari 2024 @ 02:57:05 #290
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_211956729
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Morgen overal in Duitsland acties van boeren en anderen tegen de plannen van de regering.
Snelwegen geblokkeerd, bruggen dicht.

https://www.bild.de/polit(...)n-86663848.bild.html
Op NOS.nl lees je hoe het trainer Erik ten Hag vergaat in Engeland, elke dag een verslag. Misschien nog een verhaal over vrouwenvoetbal. Of anders de voorbeschouwingen op de Amerikaanse verkiezingen. Maar Duitsland, nee bah. Onze grootste handelspartner, maar nou en boeie, doen we niks mee.
  maandag 8 januari 2024 @ 08:08:31 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211957113
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 02:57 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Op NOS.nl lees je hoe het trainer Erik ten Hag vergaat in Engeland, elke dag een verslag. Misschien nog een verhaal over vrouwenvoetbal. Of anders de voorbeschouwingen op de Amerikaanse verkiezingen. Maar Duitsland, nee bah. Onze grootste handelspartner, maar nou en boeie, doen we niks mee.
Toen hier een enorm nepotisme schandaal was in de regering vorig jaar was er geen enkel artikel over te vinden in de NL pers.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 08:17:17 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211957153
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Toen hier een enorm nepotisme schandaal was in de regering vorig jaar was er geen enkel artikel over te vinden in de NL pers.
Duits is ook een enorm moeilijke taal natuurlijk, lastig om dat te vertalen.
  maandag 8 januari 2024 @ 08:28:08 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211957199
quote:
86s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Duits is ook een enorm moeilijke taal natuurlijk, lastig om dat te vertalen.
Niemand die het spreekt.
pi_211957316
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 02:57 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ja, het is bedroevend.

Ik open dagelijks de NOS app om wat headlines te lezen maar de kwaliteit van wat er wordt verslagen is echt rap achteruit gegaan sinds, ik denk de laatste 2-3 jaar.

Echter is er echt nét (1 minuut geleden) wel een artikel: https://nos.nl/artikel/25(...)okkades-in-hele-land

On topic: eens zien hoe veel overlast er vandaag en algemeen in deze "Aktionswoche" wordt veroorzaakt.
Vandaag de boeren en transporteurs, vanaf woensdag meerdaagse treinstakingen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211957401
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 08:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nogmaals: omdat het voor de Nederlanders irrelevant was, wat onbelangrijke staatssecretarissen en ministers waar wat speelde. Er mag wel meer aandacht komen voor Duitse politiek in de Nederlandse kranten, maar dat ze zich verre houden bij zulke oninteressante 'schandalen' in het buitenland (ook als het in België, Frankrijk, het VK of de VS was gebeurd had het de krant hier niet gehaald) lijkt me alleen maar goed.

Voor vandaag is er nu dus een artikel op de nos, op nieuwspagina's van gister hier in het noorden zag ik al wel waarschuwingen dat dit er aan zat te komen. Maar die rol past wellicht beter bij de ANWB dan bij de NOS.
  maandag 8 januari 2024 @ 09:16:27 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211957524
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: omdat het voor de Nederlanders irrelevant was, wat onbelangrijke staatssecretarissen en ministers waar wat speelde. Er mag wel meer aandacht komen voor Duitse politiek in de Nederlandse kranten, maar dat ze zich verre houden bij zulke oninteressante 'schandalen' in het buitenland (ook als het in België, Frankrijk, het VK of de VS was gebeurd had het de krant hier niet gehaald) lijkt me alleen maar goed.

Voor vandaag is er nu dus een artikel op de nos, op nieuwspagina's van gister hier in het noorden zag ik al wel waarschuwingen dat dit er aan zat te komen. Maar die rol past wellicht beter bij de ANWB dan bij de NOS.
Ach kom, iedere scheet van Trump wordt breed uitgemeten, iedere arrestatie die uit de klauwen loopt in de VS, net zo
pi_211957597
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij @Jan_Onderwater, als is het voorbeel van de VS en Trump niet geheel terecht want natuurlijk wordt zoiets breed uitgemeten.

Echter vind ik politiek nieuws uit DE, BE, FR en GB wel een stuk relevanter dan deze recente artikelen van de NOS:
Australiërs gered van overstromingen, meer zware regenval verwacht
Ook onder Filipijnse president Marcos gaan drugsmoorden van de politie door
Via Nicaragua naar de VS: 'President Ortega gebruikt migratie als wapen'

(Politiek) gedoe in onze directe buurlanden waar dus ook veel zaken mee wordt gedaan is m.i. een stuk belangrijker te weten dan drugsgeweld in de Filippijnen.

Maar again, on topic: wie de actualiteiten omtrent de boerenprotesten wil volgen, hier een liveblog: https://www.zdf.de/nachri(...)te-liveblog-100.html
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_211957612
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ach kom, iedere scheet van Trump wordt breed uitgemeten, iedere arrestatie die uit de klauwen loopt in de VS, net zo
Wel van Trump en Biden, maar noem me 1 artikel over een andere minister van Amerika dan die van buitenlandse zaken. Ja, dat die van defensie nu een tijdje kwijt was krijgt een paar regels. Maar als je alleen de Nederlandse pers volgt ken je uit de Amerikaanse politiek alleen Biden, Trump, DeSantis, Harris, Haley (als uitdager van Trump) en Blinken, meer niet.

Als dat schandaal over Scholz of Habeck was gegaan, had het hier echt wel in de krant gestaan. Maar het ging over een paar mensen waar geen Nederlander ooit van heeft gehoord en die geen enkele invloed hebben op Nederland.
  maandag 8 januari 2024 @ 09:30:47 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211957649
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel van Trump en Biden, maar noem me 1 artikel over een andere minister van Amerika dan die van buitenlandse zaken. Ja, dat die van defensie nu een tijdje kwijt was krijgt een paar regels. Maar als je alleen de Nederlandse pers volgt ken je uit de Amerikaanse politiek alleen Biden, Trump, DeSantis, Harris, Haley (als uitdager van Trump) en Blinken, meer niet.

Als dat schandaal over Scholz of Habeck was gegaan, had het hier echt wel in de krant gestaan. Maar het ging over een paar mensen waar geen Nederlander ooit van heeft gehoord en die geen enkele invloed hebben op Nederland.
Ahum
Het ging nu juist over Habeck en zijn ministerie
Zie je nu wel dat je slecht geïnformeerd wordt
pi_211957694
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 09:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ahum
Het ging nu juist over Habeck en zijn ministerie
Zie je nu wel dat je slecht geïnformeerd wordt
Het ging niet om Habeck zelf, het ging om Kellner en Graichen. Ik heb de Duitse pers destijds gevolgd, ik val alleen niet zo voor de opgeblazen koppen van rioolblad Bild.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')