abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 7 september 2022 @ 11:45:33 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205876790
twitter
pi_205876818
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:02 schreef Litpho het volgende:
Om het niveau hoog te houden, als je geen rol meer hebt in het nieuwe cabinet is het wellicht niet handig als je vrouw vervolgens de kersverse PM voor imbeciel uitmaakt op Twitter _O-.

[ twitter ]
Waarom niet? Je hebt immers toch geen rol meer.
pi_205877453
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar waarom is die algemene bouwkwaliteit in het VK zo erbarmelijk.
Valt wel mee hoor, maar ze bouwen wel anders, veel meer hout ipv beton. Maar er is veel eenheidsworst. Alleen al als je website van huizenbouwers checked (bloor homes, David Wilson homes, Bellway, Bewley, Persimmon, Taylor Wimpey, Barrat) dan lijken die erg op elkaar. Allemaal vrijwel dezelfde structuur. Ook de huizen zijn erg gelijk. Kijk je een woon-programma uit Engeland, dan is de eerste wens vrijwel altijd: Open plan. En dat wordt eigenlijk niet gebouwd.
Ook aparte indelingen. Wij overwogen een huis met 4 slaapkamers, maar dat hebben we niet gedaan omdat het 3(!) badkamers had. 2 En-suites en 1 familie-badkamer. En dan nog een 4e WC. Dat vonden we teveel, en je kunt niet de indeling veranderen. Ze verkopen ze vaak pas als de eerste verdieping en veel muren al staan.
pi_205877868
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor, maar ze bouwen wel anders, veel meer hout ipv beton. Maar er is veel eenheidsworst. Alleen al als je website van huizenbouwers checked (bloor homes, David Wilson homes, Bellway, Bewley, Persimmon, Taylor Wimpey, Barrat) dan lijken die erg op elkaar. Allemaal vrijwel dezelfde structuur. Ook de huizen zijn erg gelijk. Kijk je een woon-programma uit Engeland, dan is de eerste wens vrijwel altijd: Open plan. En dat wordt eigenlijk niet gebouwd.
Ook aparte indelingen. Wij overwogen een huis met 4 slaapkamers, maar dat hebben we niet gedaan omdat het 3(!) badkamers had. 2 En-suites en 1 familie-badkamer. En dan nog een 4e WC. Dat vonden we teveel, en je kunt niet de indeling veranderen. Ze verkopen ze vaak pas als de eerste verdieping en veel muren al staan.
Het oogt vaak nogal 19de eeuw en armoedig. Ook een slechte kwaliteit qua materialisatie.
Althans dat is wat ik van mijn bezoeken heb meegekregen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 7 september 2022 @ 13:26:50 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205877919
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2022 11:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:
Thought it was Mel Smith
:D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205878395
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het oogt vaak nogal 19de eeuw en armoedig. Ook een slechte kwaliteit qua materialisatie.
Althans dat is wat ik van mijn bezoeken heb meegekregen.
In de nieuwe huizen waar je bent geweest? Het is wel minder dan in NL, maar kwaliteit valt echt wel mee. En nazorg beter en afwerking bij oplevering een stuk verder gevorderd.
Maar ook als je kijkt naar staat onderhoud huizen, die is vaak ook een stuk minder dan in NL inderdaad. Terwijl veel Engelsen wel geobserdeerd zijn met het wassen van hun auto. In het weekend bijna altijd lange rijen bij wasstraten en m'n buurman laat zelfs iemand aan huis komen elke week om zijn auto te wassen. Maar de ramen van het huis wassen, dat doet ie dan weer niet (voor zover ik opgemerkt heb totnutoe).
pi_205878740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In de nieuwe huizen waar je bent geweest? Het is wel minder dan in NL, maar kwaliteit valt echt wel mee. En nazorg beter en afwerking bij oplevering een stuk verder gevorderd.
Maar ook als je kijkt naar staat onderhoud huizen, die is vaak ook een stuk minder dan in NL inderdaad. Terwijl veel Engelsen wel geobserdeerd zijn met het wassen van hun auto. In het weekend bijna altijd lange rijen bij wasstraten en m'n buurman laat zelfs iemand aan huis komen elke week om zijn auto te wassen. Maar de ramen van het huis wassen, dat doet ie dan weer niet (voor zover ik opgemerkt heb totnutoe).
Nee nieuwbouw ben ik (zover ik weet) niet geweest. Afwerking geloof ik wel want dat is in NL altijd heel spartaans vanuit de bouw.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205881097
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
In de nieuwe huizen waar je bent geweest? Het is wel minder dan in NL, maar kwaliteit valt echt wel mee. En nazorg beter en afwerking bij oplevering een stuk verder gevorderd.
Maar ook als je kijkt naar staat onderhoud huizen, die is vaak ook een stuk minder dan in NL inderdaad. Terwijl veel Engelsen wel geobserdeerd zijn met het wassen van hun auto. In het weekend bijna altijd lange rijen bij wasstraten en m'n buurman laat zelfs iemand aan huis komen elke week om zijn auto te wassen. Maar de ramen van het huis wassen, dat doet ie dan weer niet (voor zover ik opgemerkt heb totnutoe).
Ik herken het beeld van icecreamfarmer eigenlijk ook wel. M'n schoonfamilie is Brits dus ik kom zeer regelmatig in Engeland, maar ik vind de huizen eerlijk gezegd een zooitje. Het huis van ons beider ouders is midden jaren 80 gebouwd, maar het is kwalitatief een verschil van dag en nacht. Vooral qua isolatie, riolering en logische inrichting vind ik Nederlandse huizen een stuk beter gebouwd. Ik heb daar 's winters het gevoel alsof ik in een huis van peperkoek slaap :')
pi_205881172
Truss wil de Britten met 150 miljard euro compenseren: heeft ze dat geld wel?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)emen-voeten-a4141048

Het artikel trekt een parallel met de situatie in de jaren 70 toen het VK bij het IMF moest aankloppen:

quote:
Met een megabedrag wil premier Truss huishoudens en bedrijven compenseren voor de hoge energiekosten. Maar heeft de Britse regering dat geld wel?

Alle westerse landen kampen nu met de gevolgen van twee crises: de coronapandemie, gevolgd door de effecten van de oorlog in Oekraïne. Maar de Britten hebben ook nog de Brexit, en kregen zo drie crises voor de kiezen. Dat maakt de uitgangspositie om de huidige moeilijke periode door te komen een stuk zwakker.

[...]

Maar wél rijst dan de vraag waar de Britse regering dat geld vandaan gaat halen.


Maar wie de gestandaardiseerde methodiek van de OESO, de denktank van industrielanden, hanteert, ziet een verwacht Brits begrotingstekort van 5,3 procent van het bbp, bij een staatsschuld van 139 procent van het bbp. Het energiesteunplan van Truss, die 130 miljard pond dus, komt overeen met 7 procent van het bbp. Het zal gefinancierd moeten worden met leningen, die weer bovenop de staatsschuld komen.

Het Internationaal Monetair Fonds noch de Bank of England is een groot voorstander van een megabegrotingsimpuls, zoals de regering-Truss van plan is. Het IMF raadt dit alle westerse landen af, omdat zo’n prikkel pogingen van centrale banken in de wielen rijdt om de inflatie te beteugelen met monetair beleid. Daarom is in het VK de Bank of Engeland ook tegen het plan.

Het specifiek Britse probleem is dat het VK kampt met een zogenoemd twin deficit: er is niet alleen een flink tekort op de begroting, maar ook een enorm tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans. Dit betalingsbalanstekort, dat aangeeft hoeveel geld jaarlijks vanuit het buitenland nodig is om de Britse nationale rekeningen kloppend te maken, is opgelopen tot 7,1 à 8,3 procent van het bbp (er zijn bij het Britse statistische bureau wat problemen met de berekening). Het VK bevindt zich met zo’n groot betalingsbalanstekort in gezelschap van landen als Roemenië en Chili.

Het buitenland zuivert zo’n tekort voor een groot deel aan door beleggingen in Britse staatsschuld. Anders gesteld: Truss’ regering is indirect op buitenlandse beleggers aangewezen om de plannen te realiseren. En dat is linke soep: als – bij het toch al forse tekort op de begroting en de toch al hoge staatsschuld – het vertrouwen bij die buitenlandse beleggers verdampt, dan blijven ze weg en kan de Britse rente op staatsleningen steil oplopen bij een kelderend pond sterling.

Trauma
Dit lijkt griezelig veel op de situatie in 1976, toen het VK zich in vrijwel exact dezelfde positie bevond, en uiteindelijk als eerste westerse land de vernederende gang moest maken naar het IMF voor financiële noodsteun. Dat is voor oudere Britten nog steeds een sluimerend nationaal trauma, en er worden nu al weer gekscherend grapjes over gemaakt in Westminster.
pi_205884209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:52 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik herken het beeld van icecreamfarmer eigenlijk ook wel. M'n schoonfamilie is Brits dus ik kom zeer regelmatig in Engeland, maar ik vind de huizen eerlijk gezegd een zooitje. Het huis van ons beider ouders is midden jaren 80 gebouwd, maar het is kwalitatief een verschil van dag en nacht. Vooral qua isolatie, riolering en logische inrichting vind ik Nederlandse huizen een stuk beter gebouwd. Ik heb daar 's winters het gevoel alsof ik in een huis van peperkoek slaap :')
De indeling is vaak onlogisch inderdaad, zeker gezien men wel open plans wilt, waarom bouwt men die dan niet. Voordeur in het midden van het huis, links en rechts een kamertje, achter de keuken. En qua duurzaamheid, afgezien van isolatie, liggen ze erg ver achter. Nauwelijks zonnepanelen of warmtepompen in nieuwbouw. Zonnepanelen worden binnenkort geloof ik wel verplicht. Maar terugleveren aan het net met zonnepanelen loont er ook niet, dus als je zonnepanelen wilt, moet je ook een batterij, dat maakt het een stuk duurder. Nog zoiets, wat normaal is in NL, en hier niet kon bij ons nieuwbouwhuis: vloerverwarming. En dat terwijl de oude Romeinse ruine die een km verder ligt al wel vloerverwarming had _O- .
En mensen onderhouden het vaak slecht, en houden het vaak ook niet echt schoon. Kijk alleen maar eens op Rightmove.co.uk (de Engelse Funda). Waarom zou je je huis en/of tuin opruimen als je gaat verhuizen?
pi_205884403
@George_of_the_Jungle als lokaal observator:

Hoe kan een nieuwe MP met ministers nou in 1 dag een heel plan opstellen en kamervragen erover beantwoorden? Uiteindelijk heb je toch het ambtenarenapparaat dat hier na intern overleg adviezen over kan uitbrengen, plannen opstellen en de ministers kan informeren - maar die hebben toch niet daar de tijd voor gehad in de 24 uur tussen de Queen en de PMQ? Kan je als regering in het VK gewoon maar alles ter plekke verzinnen ofzo en dat niemand ooit nog check wat er daadwerkelijk kan en gebeurd?

Ik snap sowieso niet hoe je ministers in een regering zo makkelijk kan inruilen als in het VK, er is geen enkele branch met kortere inwerktijden of slechtere ontslagbescherming - lichtzinniger kan gewoon niet.
pi_205884670
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:48 schreef EinarBoe het volgende:
@:George_of_the_jungle als lokaal observator:

Hoe kan een nieuwe MP met ministers nou in 1 dag een heel plan opstellen en kamervragen erover beantwoorden? Uiteindelijk heb je toch het ambtenarenapparaat dat hier na intern overleg adviezen over kan uitbrengen, plannen opstellen en de ministers kan informeren - maar die hebben toch niet daar de tijd voor gehad in de 24 uur tussen de Queen en de PMQ? Kan je als regering in het VK gewoon maar alles ter plekke verzinnen ofzo en dat niemand ooit nog check wat er daadwerkelijk kan en gebeurd?

Ik snap sowieso niet hoe je ministers in een regering zo makkelijk kan inruilen als in het VK, er is geen enkele branch met kortere inwerktijden of slechtere ontslagbescherming - lichtzinniger kan gewoon niet.
Ik woon hier nu 5 jaar, maar ik snap het systeem ook nog niet helemaal. Ik dacht dat het systeem in Zambia opmerkelijk was toen ik er woonde. Iemand was eerst minister voor partij A, daarna voor partij B, er waren meer dan 50 ministers voor allerlei niche-dingetjes (the minister for rural housing and pre-school ofzo bijv). Maar hier in het VK is het niet veel beter, eerder slechter zou ik zeggen. En naast the ministers (junior, cabinet) en secretaries, zijn er ook een boel functies in de regering die ons (en mij) onbekend zijn (Chancellor of the exchequer, Chancellor of the duchy of Lancaster, Lord privy seal and leader of the House of Lords, Leader of the House of Commons, lord president of the council, chief whip, Paymaster general, de 1922 commissie etc). Maar ja, als je niet in Nederland bent opgegroeid heb je waarschijnlijk ook moeite met onderscheiden van eerste, tweede kamer, gemeenteraad, provinciale staten, partijleiders, fractievoorzitters, wethouders, voorzitter tweede kamer, wie nu senatoren zijn, wat een commisaris van de koning is etc.

Iemand die een stuk beter overzicht heeft over Engelse politiek is @Crystal_meth. Geen idee of die er woont, of gewoon vanuit interesse in de gaten houdt.

[ Bericht 19% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 07-09-2022 23:17:19 ]
  woensdag 7 september 2022 @ 23:48:01 #163
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205885863
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:56 schreef J.B. het volgende:
Maar wél rijst dan de vraag waar de Britse regering dat geld vandaan gaat halen.
Door de belastingen te verlagen natuurlijk, duh.
pi_205890219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 23:48 schreef Zelva het volgende:

[..]
Door de belastingen te verlagen natuurlijk, duh.
En geen windfall tax op de verwachtte winsten van 170 miljard voor de energie-bedrijven de komende jaren. Waar denkt Truss het van te betalen?
  Overall beste user 2022 donderdag 8 september 2022 @ 13:19:57 #165
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205890229
Ze kunnen de NHS afschaffen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205890465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En geen windfall tax op de verwachtte winsten van 170 miljard voor de energie-bedrijven de komende jaren. Waar denkt Truss het van te betalen?
Dat mag de volgende premier allemaal wel met het IMF uitvechten.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:42:17 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205890505
Queen Elizabeth gaat niet zo goed.
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 september 2022 @ 13:51:21 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205890610
Ja duh, ze had op één dag bezoek van Johnson en Truss.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 september 2022 @ 13:54:56 #169
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205890630
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 18:56 schreef J.B. het volgende:
Truss wil de Britten met 150 miljard euro compenseren: heeft ze dat geld wel?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)emen-voeten-a4141048

Het artikel trekt een parallel met de situatie in de jaren 70 toen het VK bij het IMF moest aankloppen:
[..]

Waarom met Euro's, is het Britse Pond nu ook al op?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205890636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:42 schreef Perrin het volgende:
Queen Elizabeth gaat niet zo goed.
[ twitter ]
Ook wel 's tijd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 14:19:56 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205890867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En geen windfall tax op de verwachtte winsten van 170 miljard voor de energie-bedrijven de komende jaren. Waar denkt Truss het van te betalen?
Geld lenen op de markt. Waarop het VK dan weer jaarlijks minder te besteden heeft omdat die leningen ook weer afgelost (met rente) moeten worden en dat is alleen een optie zolang met vertrouwen heeft in het vermogen van de Britse regering om die leningen terug te betalen, natuurlijk.

Sowieso gaat het VK al geen negatieve of nul rente krijgen op de markt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205890905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geld lenen op de markt. Waarop het VK dan weer jaarlijks minder te besteden heeft omdat die leningen ook weer afgelost (met rente) moeten worden en dat is alleen een optie zolang met vertrouwen heeft in het vermogen van de Britse regering om die leningen terug te betalen, natuurlijk.

Sowieso gaat het VK al geen negatieve of nul rente krijgen op de markt.
3% momenteel.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 14:26:43 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205890926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
3% momenteel.
Volgens mij is dat niet het percentage waar de Britse regering voor kan lenen, zoals gewoonlijk heeft het VK weer eens voor een andere oplossing gekozen:

https://www.ft.com/content/6a7f5b1f-5110-4d36-a912-4ceb5a480eb2
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 september 2022 @ 14:31:51 #174
408813 crew  trein2000
pi_205891010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:42 schreef Perrin het volgende:
Queen Elizabeth gaat niet zo goed.
[ twitter ]
Heel slecht zelfs. Charles en William zouden al gearriveerd respectievelijk onderweg zijn. Truss en Keir Starmer kregen zojuist briefjes en hebben het energiedebat in het parlement verlaten…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205891040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Heel slecht zelfs. Charles en William zouden al gearriveerd respectievelijk onderweg zijn. Truss en Keir Starmer kregen zojuist briefjes en hebben het energiedebat in het parlement verlaten…
Zo. Dat is nogal wat. Charles straks als koning? Of slaan ze die over?
Definitely not CIA
pi_205891065
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo. Dat is nogal wat. Charles straks als koning? Of slaan ze die over?
Volgens mij wordt die automatisch koning als zijn moeder sterft dus dan zullen ze, zoals het er nu uitziet, toch wel bijzonder snel een nieuwe wet moeten schrijven.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 september 2022 @ 14:35:45 #177
408813 crew  trein2000
pi_205891078
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Volgens mij wordt die automatisch koning als zijn moeder sterft dus dan zullen ze, zoals het er nu uitziet, toch wel bijzonder snel een nieuwe wet moeten schrijven.
Je kunt het ook praktisch oplossen, hij kan meteen weer aftreden. Als je dat zou willen, maar volgens mij wil Charles wel gewoon…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205891627
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:56 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ook wel 's tijd.
Haar moeder werd 101
pi_205893971
Het eerste briljante idee van Truss is al uit de koker komen rollen: energieprijzen bevriezen op £2500. Lekker handig om een systeem op te tuigen wat klauwen vol geld kost en incentives tot energiebesparing weghaalt :')

UK’s Liz Truss unveils plan to freeze annual energy bills at £2,500 until 2024
https://www.politico.eu/a(...)ill-2500-pound-2024/

quote:
The typical household energy bill in Great Britain will be frozen at £2,500 for the next two years in an unprecedented government intervention in the U.K. energy market, Prime Minister Liz Truss has announced.

But she refused to specify the total cost of the program, thought to be in the region of £150 billion, which will be set out by her chancellor, Kwasi Kwarteng, in a fiscal statement in the coming weeks. An intervention on that scale would cost more than double the £70 billion cost of the coronavirus furlough scheme, which saw the U.K. guarantee wages during the pandemic.

But the opposition Labour Party attacked the government for opting not to fund the intervention through a one-off tax on energy producer profits, with energy spokesperson Ed Miliband accusing Truss’ administration of “setting its face against it purely on the basis of dogma.”

The Treasury has instead signalled it will ramp up public borrowing, although Truss argued measures to boost supply could help “defray” the scheme’s cost.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 18:40:27 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205894834
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo. Dat is nogal wat. Charles straks als koning? Of slaan ze die over?
Nee, dat kan niet vziw, als Elizabeth overlijd is Charles koning.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 8 september 2022 @ 18:42:40 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205894858
Moet Charles niet gekroond worden door de aartsbisschop van Canterbury?

Overigens lijkt me er geen enkele reden om Charles over te slaan.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 19:12:34 #182
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205895261
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:42 schreef Hexagon het volgende:
Moet Charles niet gekroond worden door de aartsbisschop van Canterbury?

Overigens lijkt me er geen enkele reden om Charles over te slaan.
Ja, de aartsbischop kroont de koning maar daar kan best een tijd overheen gaan, ook zonder die specifieke kroning is Charles dan al staatshoofd, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205895563
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, de aartsbischop kroont de koning maar daar kan best een tijd overheen gaan, ook zonder die specifieke kroning is Charles dan al staatshoofd, dacht ik.
In principe wordt Charles de dag na het overlijden om stipt 11 uur in de ochtend gekroond, toch?

Hij moet zelfs in de 10 dagen voor de begrafenis al Wales en Schotland bezoeken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 september 2022 @ 19:37:06 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205895884
The queen is dead.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:41:00 #185
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_205896025
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:37 schreef Perrin het volgende:
The queen is dead.
Long live the king
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:51:47 #186
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205896379
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205896479
Ik wist wel dat Truss het niet zo op had met het koningshuis, maar dit is wel heel rigoreus.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 20:13:13 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205897090
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
In principe wordt Charles de dag na het overlijden om stipt 11 uur in de ochtend gekroond, toch?

Hij moet zelfs in de 10 dagen voor de begrafenis al Wales en Schotland bezoeken.
Er is een verschil tussen de "coronation" en staatshoofd worden zoals ik het begrijp, de coronation is een feestelijke aangelegenheid en men wil daar meestal mee wachten totdat de rouw periode voorbij is maar hij is dan wel al staatshoofd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 8 september 2022 @ 20:14:10 #189
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205897123
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik wist wel dat Truss het niet zo op had met het koningshuis, maar dit is wel heel rigoreus.
Mijn geld staat op "afscheidsgeschenk van Johnson" ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:33:01 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205897588
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik wist wel dat Truss het niet zo op had met het koningshuis, maar dit is wel heel rigoreus.
Hoe verspeel je je krediet in recordtempo voor beginners. :')
  donderdag 8 september 2022 @ 21:14:08 #191
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205898370
Ik moet erg lachen om de toon die ze op dit moment aanslaan, zoals Lizz Truss in haar speech o.a. dat koningin Elizabeth de hoeksteen van het moderne Verenigd Koninkrijk is geweest en dat ze ervoor heeft gezorgd dat het nu zo goed gaat.

Ik snap ook wel dat ze niet op een dag als vandaag gaan roepen dat het alleen maar bergafwaarts is gegaan de laatste 100 jaar, maar het is allemaal wel erg ver van de waarheid wat er nu op de BBC etc. wordt gezegd :+
  donderdag 8 september 2022 @ 21:18:02 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205898469
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:14 schreef Tijn het volgende:
Ik moet erg lachen om de toon die ze op dit moment aanslaan, zoals Lizz Truss in haar speech o.a. dat koningin Elizabeth de hoeksteen van het moderne Verenigd Koninkrijk is geweest en dat ze ervoor heeft gezorgd dat het nu zo goed gaat.

Ik snap ook wel dat ze niet op een dag als vandaag gaan roepen dat het alleen maar bergafwaarts is gegaan de laatste 100 jaar, maar het is allemaal wel erg ver van de waarheid wat er nu op de BBC etc. wordt gezegd :+
Ja in het decennium dat zij werd geboren bestond het koloniale koninkrijk nog.



Nu, zeker na Brexit is het VK aardig uitgerangeerd aan het raken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:27:23 #193
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205898651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja in het decennium dat zij werd geboren bestond het koloniale koninkrijk nog.

[ afbeelding ]

Nu, zeker na Brexit is het VK aardig uitgerangeerd aan het raken.
John Major zegt net op de BBC dat ze het koningshuis in zeer goede staat heeft achtergelaten. Mja, even nog los van het drama rondom Andrew en Harry & Meghan, staat Schotland op het punt uit het Verenigd Koninkrijk te stappen, willen de Noord-Ieren in toenemende mate zich aansluiten bij Ierland en denkt Australië erover om de monarchie af te zweren. Zo zomaar kunnen dat dat allemaal gaat gebeuren onder koning Charles III, mooi man :+
  donderdag 8 september 2022 @ 22:06:22 #194
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205899389
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:27 schreef Tijn het volgende:

[..]
John Major zegt net op de BBC dat ze het koningshuis in zeer goede staat heeft achtergelaten. Mja, even nog los van het drama rondom Andrew en Harry & Meghan, staat Schotland op het punt uit het Verenigd Koninkrijk te stappen, willen de Noord-Ieren in toenemende mate zich aansluiten bij Ierland en denkt Australië erover om de monarchie af te zweren. Zo zomaar kunnen dat dat allemaal gaat gebeuren onder koning Charles III, mooi man :+
King Arthur II toch? Het is zijn derde voornaam dus het kan!
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 17:48:08 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205909269
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:27 schreef Tijn het volgende:

[..]
John Major zegt net op de BBC dat ze het koningshuis in zeer goede staat heeft achtergelaten. Mja, even nog los van het drama rondom Andrew en Harry & Meghan, staat Schotland op het punt uit het Verenigd Koninkrijk te stappen, willen de Noord-Ieren in toenemende mate zich aansluiten bij Ierland en denkt Australië erover om de monarchie af te zweren. Zo zomaar kunnen dat dat allemaal gaat gebeuren onder koning Charles III, mooi man :+
Ja, maar het koningshuis is in prima doen ;)

Ben benieuwd of Charles als koning ook nog plastic tasjes met cash van dubieuze figuren mag aannemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 17:50:37 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205909305
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:14 schreef Tijn het volgende:
Ik moet erg lachen om de toon die ze op dit moment aanslaan, zoals Lizz Truss in haar speech o.a. dat koningin Elizabeth de hoeksteen van het moderne Verenigd Koninkrijk is geweest en dat ze ervoor heeft gezorgd dat het nu zo goed gaat.

Ik snap ook wel dat ze niet op een dag als vandaag gaan roepen dat het alleen maar bergafwaarts is gegaan de laatste 100 jaar, maar het is allemaal wel erg ver van de waarheid wat er nu op de BBC etc. wordt gezegd :+
Het is de gebruikelijke onzin en alles staat momenteel stil waaronder extreem belangrijke(re) zaken als renteverhoging door de BoE en een plan om de inflatie aan te pakken en levelling up (haha, grapje van mij)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:38:40 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205913475
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 september 2022 @ 21:53:19 #198
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205926255
Volgens mij gaat BBC1 nu al langer dan 48 uur continu over de Queen. En dan het liefst oude zwart-wit beelden vanuit suffe ex-wingewesten.

Er is iets goed mis met het VK dat ze er nog langer over door kunnen gaan dan de Sovjet-Unie over de dood van Stalin.

Kennelijk voelen ze dat er dingen gaan veranderen, en dat het Imperium en WW2 nu wel echt voorbij zijn.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205926357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar het koningshuis is in prima doen ;)

Ben benieuwd of Charles als koning ook nog plastic tasjes met cash van dubieuze figuren mag aannemen.
Ik las ergens dat Charles al in de jaren 70 had gewaarschuwd voor de plastic afvalberg
  zondag 11 september 2022 @ 07:37:44 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205929808
Begint al te rommelen in Canada.



:D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')