Gewoon ruim de 4 nemen. Succes!quote:Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
Ik “ wil” wel maar mag pas 4 uur van te voren.
Teken voor 45 minuten bij de douane dat was het gister nog maarja, druk maken heeft geen zin..
Wat een ellende allemaal
Ik geloof meteen dat het chaos was vandaag, maar bij dit verhaal heb ik toch wel vraagtekens. Als je om 09:40 in de rij aansluit voor de security en je staat om 15:40 nog steeds in de rij, omgeven door allemaal mensen waarvoor kennelijk hetzelfde geldt, dan sta je dus al zes uur in de rij en is je vlucht ondertussen nog niet vertrokken (anders is het immers zinloos om in de rij te blijven staan).quote:Op maandag 12 september 2022 17:21 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat nog eens een keer flink mis.
Blijkbaar was het vandaag 6,5 uur aan rij, dus 4 is niet genoeg.quote:Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef Ellatjuh het volgende:
Tsja, mensen willen gewoon hun vlucht halen.quote:Op maandag 12 september 2022 21:54 schreef Drass het volgende:
[..]
Wel lekker 6u van te voren aan komen kakken.. Tja dan gaat het ook mis als iedereen weer veel te vroeg in die rij gaat hangen.
Toen ik er de laatste keer was controleerden ze daar niet op. Als ik me er aan had gehouden, dan had ik het vliegtuig niet gehaald.quote:Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef Ellatjuh het volgende:
[..]
Teken voor 45 minuten bij de douane dat was het gister nog maarja, druk maken heeft geen zin..
Wat een ellende allemaal
Idd. Gewoon proberen.quote:Op maandag 12 september 2022 22:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen ik er de laatste keer was controleerden ze daar niet op. Als ik me er aan had gehouden, dan had ik het vliegtuig niet gehaald.
Ja.quote:Op maandag 12 september 2022 22:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Idd. Gewoon proberen.
Dan maar weggestuurd worden įls ze controleren. Alles beter dan met 1-0 achterstand beginnen.
(Hier ook geen controle gehad. En ik was er 4+ want m’n taxi haalde me veel te vroeg op.)
Dat hoeft helemaal niet, op Gran Canaria deden 2 man een rij van 300 man in een kwartiertje, hier moet je ook weer door gekke security scans enzo, waarom hier wel, en daar niet?quote:Op maandag 12 september 2022 16:33 schreef irishspring het volgende:
Als beveiliging overigens iedere keer de bottleneck is, dan zou dit toch goed op te lossen moeten zijn? Misschien een gevalletje beste stuurlui staan aan wal, maar ik heb de indruk dat je dat proces een stuk verder kan automatiseren: Bijvoorbeeld die mensen die op hun beeldschermen de koffers controleren, volgens mij is er helemaal geen noodzaak dat die mensen daar fysiek aanwezig zijn. Je kan die beelden doorsturen naar een server en werknemers de mogelijkheid geven om dit vanuit huis te doen? Of op kortere termijn desnoods te outsourcen naar de Filipijnen en op langere termijn een soort computer vision algoritme op te gooien.
De kofferafhandeling lijkt mij bijvoorbeeld een veel rommeliger proces om te automatiseren.
Niemand die ingrijpt...maar wie had op welke manier in moeten grijpen dan? Dan bedoel ik niet qua algemeen beleid natuurlijk, maar op zo'n specifiek moment. Je kunt toch niet verwachten dat iedereen die in paniek gaat staan schreeuwen dan maar opgehaald wordt en naar het vliegtuig gebracht wordt?quote:Op dinsdag 13 september 2022 04:32 schreef Harmankardon het volgende:
Gisteren vanaf Schiphol naar de VS gevlogen vanaf terminal 3. Bizarre situaties gezien, treuzelen tot en met bij de check-in medewerkers die nul sensitiviteit hebben voor de reizigers en vervolgens mensen compleet in paniek bij de security omdat ze hun vlucht niet halen en niemand die ingrijpt.
Zelf geen enkel probleem gehad omdat ik Meet & Assist had geboekt, 100% aanrader en wat mij betreft iedere euro waard want veel beter voor je bloeddruk. Binnen letterlijk 10 minuten langs alle rijen en klaar voor de vlucht.
Dat ingrijpen had maanden eerder al moeten plaatsvinden, bijvoorbeeld door gewoon de lonen omhoog te gooien en door nieuwe beveiliging te werven.quote:Op dinsdag 13 september 2022 07:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niemand die ingrijpt...maar wie had op welke manier in moeten grijpen dan? Dan bedoel ik niet qua algemeen beleid natuurlijk, maar op zo'n specifiek moment. Je kunt toch niet verwachten dat iedereen die in paniek gaat staan schreeuwen dan maar opgehaald wordt en naar het vliegtuig gebracht wordt?
En hoe werkt dat Meet & Assist ook alweer, er staat bij de vertrekhal iemand op je te wachten of iets?
Tuurlijk, maar het klonk alsof hij wilde dat iemand op dat moment ter plekke in zou grijpen, maar dat kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 13 september 2022 07:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ingrijpen had maanden eerder al moeten plaatsvinden, bijvoorbeeld door gewoon de lonen omhoog te gooien en door nieuwe beveiliging te werven.
En dat kun je ook nog boeken als je je vlucht al lang hebt geboekt? Klinkt wel interessantquote:Op dinsdag 13 september 2022 07:48 schreef quirina het volgende:
Meet en assist is voorrang en begeleiding met voorrang tot aan de vliegtuigdeur en gebruik speciale viplounge.
Als je het geld er voor over hebt doen!quote:Op dinsdag 13 september 2022 07:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dat kun je ook nog boeken als je je vlucht al lang hebt geboekt? Klinkt wel interessant
Misschien omdat je hier wel drinken mee mag nemen en daar niet?quote:
Ja:quote:Op dinsdag 13 september 2022 07:49 schreef heywoodu het volgende:
En dat kun je ook nog boeken als je je vlucht al lang hebt geboekt? Klinkt wel interessant
Het is werkelijk te debiel voor woorden dat ze hier nu weer verrast worden. Als je dit soort elementaire arbeidsmarktprincipes niet begrijpt ben je totaal ongeschikt om een bedrijf te leiden.quote:Op maandag 12 september 2022 13:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eiligers-dan-besteld
Schiphol lijkt moeite te hebben met het begrip marktwerking. Tijd voor een functie elders voor de directie.
Stroopwafelsquote:Op dinsdag 13 september 2022 08:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is werkelijk te debiel voor woorden dat ze hier nu weer verrast worden. Als je dit soort elementaire arbeidsmarktprincipes niet begrijpt ben je totaal ongeschikt om een bedrijf te leiden.
Geen idee, is ook beetje rare luchthaven, toen we aankwamen stonden we gelijk in de bagagehal, dus ik zeg, kom we gaan eerst even snel sigaretje doen, dus je loopt zo de schuifdeuren uit, (stond 1 poppetje als controle), dus wij willen weer naar binnen, maar dat mocht dus niet, op zich ook wel logisch, maar het stond niet echt lekker aangegeven, gelukkig met wat lieve woorden en op vertoon van onze tickets mochten we toch weer terugquote:Op dinsdag 13 september 2022 08:08 schreef DX11 het volgende:
[..]
Misschien omdat je hier wel drinken mee mag nemen en daar niet?
Zou me niet verbazen als dat gesponsorde content is en er geld op toe krijgen.quote:
Het ergste is dat het 'caramel waffles' genoemd wordt, noem het gewoon stroopwafels. Daar zit hier de tas ook weer half vol mee straks in oktoberquote:
Wel weer typisch natuurlijk dat Schiphol de schaarse mensen liever inzit voor een verdienmodel dan dat ze de algehele wachttijden aanpakken.quote:Op dinsdag 13 september 2022 08:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja:
https://schipholmeetandassist.com/services/family/
Het is nog erger, vaak zijn dit stagiaires van een ROC...quote:Op dinsdag 13 september 2022 08:43 schreef -0- het volgende:
[..]
Wel weer typisch natuurlijk dat Schiphol de schaarse mensen liever inzit voor een verdienmodel dan dat ze de algehele wachttijden aanpakken.
quote:Deze dinsdag begint op Schiphol zoals de hele maandag was.
quote:Volgens een woordvoerder lopen de rijen goed door en is de verhouding reizigers versus beveiligers die aan het werk zijn beter in balans dan maandag.
Krijg je daar iets voor? Want een dure intercontinentale vlucht nog eens boeken...neuh bedanktquote:Op dinsdag 13 september 2022 09:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verschillende reizigers die 's ochtends een vlucht gemist hadden probeerden 's avonds alsnog met een ander toestel mee te gaan en stonden daardoor twee keer urenlang in de rij.
quote:Volgens vakbond FNV vertrekken er momenteel meer beveiligers dan er nieuwe binnenkomen. Deze exodus wordt bevestigd door Rosacarmen Hodge, die zes jaar reizigers en handbagage controleerde op Schiphol, maar de werkdruk en onmogelijke roosters spuugzat was. Hodge nam vorige week ontslag.
quote:Schiphol wil bevestigen noch ontkennen dat er beveiligers vertrekken vanwege de arbeidsomstandigheden op de luchthaven. "We zijn in gesprek met de beveiligingsbedrijven en houden de vinger aan de pols", aldus een woordvoerder.
Krijgen we live verslag? Sta je al in de rij?quote:Op maandag 12 september 2022 21:55 schreef Ellatjuh het volgende:
Hmzz ik vlieg morgen om 12:35 naar Mallorca met easyJet…
Hoop er het beste van, chaos was weer onder controle maar nu maakt de app en het nieuws mij bezorgd..
Tja kan er niks aan veranderen maar hoop dat het goedkomt.
Schiphol kan beter om tafel gaan zitten met de beveiligingsbedrijven waar ze deze diensten uitbesteden ipv een bond die deze problemen denkt te kunnen oplossen. En als de bond deze problemen opgelost krijgt krijgen de bonden dan de bonus van de falende directie.quote:Op dinsdag 13 september 2022 09:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
De bonden en Schiphol gaan vandaag met elkaar om tafel. FNV pleit onder meer voor meer structuur in het personeelsrooster, meer mensen in vaste dienst en hogere lonen.
Jesus... niet langer dan 4 uur. Zou niet langer dan 30 minuten moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:10 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het nieuwe Lowlands/ter apel.
dat was toch geen serieus bericht.quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus... niet langer dan 4 uur. Zou niet langer dan 30 minuten moeten zijn.
Doe even normaal met je symptoombestrijding. Als die security zo belangrijk is, zorg er voor dat dat op orde is.
Idioten..
Dat volk wat de sanitair schoon moet houden, zou je ook achter de security kunnen zetten.
Volgende week donderdag naar ZRH. Vlieg rond lunch, denk dat ik rond openingstijd Schiphol maar aanwezig ga zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:53 schreef myShizzle het volgende:
Weet iemand hoe het nu in Eindje gaat? Ik heb tickets naar Wenen eind deze maand, maar geen zin om lang te wachten.
Het zijn inmiddels natuurlijk ook deels de reizigers zelf die eraan bijdragen dat er lange rijen staan. Gisteren was chaos, mensen willen hun vlucht niet missen, dus gaan vandaag extra vroeg naar het vliegveld. Zodat er al vroeg weer lange rijen staan.quote:Op dinsdag 13 september 2022 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Na 'waardeloze dag' belooft Schiphol vandaag betere doorstroming![]()
........................................
Chaos Schiphol houdt aan: al vroeg weer ellenlange rijen![]()
![]()
![]()
Dinsdagochtend is het opnieuw druk op Schiphol. Al voor zes uur staan er rijen in de terminal. De schaarse beveiligers hebben hun handen vol aan passagiers die proberen sneller bij de securitycheck te komen.
Ben je van de schiphol webcare om de problemen maar af te schuiven op de passagiers.quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het zijn inmiddels natuurlijk ook deels de reizigers zelf die eraan bijdragen dat er lange rijen staan. Gisteren was chaos, mensen willen hun vlucht niet missen, dus gaan vandaag extra vroeg
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen omdat je met een aankomst van 4 uur voor je vlucht nog altijd geen garantie heb dat je ook daadwerkelijk op tijd bent. Binnen afzienbare tijd moet ik zelf ook op het vliegtuig, en helaas ben ik zo onverstandig geweest een ticket via Schiphol te kopen. Ik was zo naļef om te denken dat het na de zomervakantie wel beter zou worden. Nu weet ik ook nog niet wat ik ga doen. Misschien arriveer ik ook wel gewoon op locatie met een zeer ruime marge.quote:Op dinsdag 13 september 2022 11:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het zijn inmiddels natuurlijk ook deels de reizigers zelf die eraan bijdragen dat er lange rijen staan. Gisteren was chaos, mensen willen hun vlucht niet missen, dus gaan vandaag extra vroeg naar het vliegveld. Zodat er al vroeg weer lange rijen staan.
Ook die verhalen van gisteren, over mensen die al zes uur van tevoren in de rij gaan staan. Sluit je netjes, conform advies van Schiphol, vier uur van tevoren aan in de rij, dan loop je dus het risico dat je je vlucht mist door mensen die al zes uur van tevoren in de rij zijn gaan staan. Die straks, op hun beurt, hun vlucht gaan missen door mensen die al acht uur in de rij staan. Zo wordt het natuurlijk steeds erger, ongeacht de personele capaciteit bij de security.
Straks boeken mensen een drieweekse vakantie, waarvan ze de eerste week op Schiphol verblijven. Of we krijgen het Russische systeem: dat je een arme sloeber een beetje geld betaalt, om alvast voor jou in de rij te gaan staan - krijg je een seintje als je bijna aan de beurt bent en kun je dan je plekje innemen.
quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.
Erg mooi
Snap nog steeds niet dat die Dick Benschop niet met pek en veren uit Schiphol is getrapt. Wat een ongelovelijke fuckup na fuckup word hier gemaaktquote:Op dinsdag 13 september 2022 11:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ben je van de schiphol webcare om de problemen maar af te schuiven op de passagiers.Het is volgens mij niet meer dan een planningsprobleem waarbij schiphol voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten en alleen de capaciteit per voorspeld uur wilt vullen en weigert wat overcapaciteit te hebben.
Vaak staan mensen daar niet voor vakantie hequote:Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Om dit leedvermaak kan ik wel geniffelen, lekker 6 uur in de rij voor je kut vakantie.
Erg mooi
echt wat een humor heb je.quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Erg mooi
Hoezo is het grappig als mensen die zich heel erg verheugen op een vakantie waar ze misschien ruim 2 jaar op gewacht hebben, hun vakantie in het water valt?quote:Op dinsdag 13 september 2022 12:11 schreef RamboDirk het volgende:
Erg mooi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |