abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205613448
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:32 schreef Vanyel het volgende:
Lijkt me irrelevant.
Dit topic gaat niet over de inhoud van zijn werk, enkel over het proces van beoordeling en salarisverhoging.
Daar sluit ik me bij aan dan. :)

Maar het is zo vaag allemaal. We weten niet wat ie doet maar hebben wel een mening over beoordeling en salarisverhoging. Dat gaat m.i. niet goed samen. Maar vooruit maar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 23:35:21 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205613454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:29 schreef Bart2002 het volgende:
Lijkt me legitiem Coolguy. TS is niet duidelijk over wat ie doet terwijl dat wel goed zou zijn om te weten.
Nee is het niet. Wegwezen uit dit topic met dat gedoe.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205614252
Zou mooi zijn als je die presentatie kan geven als je getekend hebt voor nieuwe baan.
Ja ambitie vertellen, maar dan enigszins gerelateerde aan je nieuwe werkzaamheden. Dat ze je PowerPoint slides niet echt snappen, en dan als laatste slide een grote: ik neem ontslag :D
Eerst denken, dan typen
pi_205615399
zou leuk zijn om een stukje 'organisatiepolitiek' in de presentatie te voegen waarin je meldt dat je als medewerker vooral niet eerlijk tegen werkgevers moet zijn over vertrekwensen omdat jij je dan zelf in de voet schiet.

Overigens @TS, heb je zelf nog altijd het idee dat geld niet jouw belangrijkste drijfveer is?
pi_205616970
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:59 schreef Piger het volgende:
Zou mooi zijn als je die presentatie kan geven als je getekend hebt voor nieuwe baan.
Ja ambitie vertellen, maar dan enigszins gerelateerde aan je nieuwe werkzaamheden. Dat ze je PowerPoint slides niet echt snappen, en dan als laatste slide een grote: ik neem ontslag :D
Of dat je misschien wel heel loyaal naar je vriendin bent, maar dat je vriendinnen uit het verleden niet altijd even loyaal naar jou zijn geweest, en dat je daar van geleerd hebt. Loyaliteit moet van twee kanten komen, en is voor een groot deel gebouwd op vertrouwen, en dat wordt weer verkregen door het nakomen van gemaakte afspraken.
pi_205620828
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:27 schreef arvensis het volgende:

[..]
:+ :|W
de org reactie is weg, ja dat zijn de 10eu/uur broeders. 5k dat is een begin
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:38:23 #107
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205621198
Die presentatie is een valstrik :') en absolute bullshit natuurlijk. Ze willen je vast zetten in een situatie waar je blijkens niet meer geld waard bent. Je gaat die hele presentatie worden aangevallen en afgevallen waarschijnlijk.

Helaas ziet je bedrijf niet in dat medewerkers geld kosten, en ze hebben nu een flinke negatieve dunk van je. Die presentatie moet je in ieder geval nog 1 a 2 jaar 'vast' zetten zodat zij een ander kunnen zoeken in alle rust.

Zou de presentatie niet houden, zet hem gewoon naar volgende maand want 'druk', en kijken wat je gesprekken opleveren. En dan gewoon weggaan en zeggen dat ze die presentatie kunnen vragen aan de volgende sukkel die ze moeten aannemen.

Leveren die gesprekken niks op, dan moet je met de billen bloot en een lulverhaal verzinnen waarom jij meer waard bent. Daar zou ik dan zeker ook wat hulp bij zoeken. Zo'n presentatie is lastig, zeker gezien het doel ervan.
Dum de dum
pi_205621999
Nou, je bent wel een laffe hond hoor. Kwispelen en slijmen en draaien om de baas z'n voeten.

Je baas is een lamlul als ie je een beloofde beloning om slechte redenen niet toekent.
Een fatsoenlijke werknemer zegt het netjes als 'ie om zich heen gaat kijken voor een nieuw baan.
Een fatsoenlijke baas gaat daar normaal mee om.

Jouw baas naait je eerst bij je loonsverhoging, daarna bij je terechte melding dat je op zo'n manier voor zo'n bedrijf niet werken wil en wat doe jij? Likken slikken slijmen lijmen.
Gat_ver_darre.

Ruggengraatloze slijmbal die een nieuw baasje zoekt. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat ze je ontslaan?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205622693
Presentatie _O- _O_
pi_205627788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:39 schreef doenskie het volgende:
Thanks voor alle tips, heb er veel aan gehad.

Gesprek ging redelijk goed. Excuses aangeboden die zijn geaccepteerd. Wel aangegeven dat het niet eerlijk voelt met argumentatie. Hier achteraf iets te lang over in discussie gebleven denk ik. Zeker omdat ik al vrij snel aanvoelde dat alsnog een verhoging er sowieso niet in zat. Maar gesprek goed afgesloten met een glimlach en een hand.

Moet wel volgende week een presentatie houden voor manager en MD over mijn ambities en leerdoelen. Helemaal aan mijzelf te danken natuurlijk, waarschijnlijk willen ze gewoon even pijlen hoe ik er nou écht in sta.
Maar ik draai het positief, waarschijnlijk zal ik dat zulke presentaties vaker mogen doen in mijn carriere, wellicht al bij mijn volgende baan, dus mooie oefening en die ppt sla ik op.

Wel een paar mooie opmerkingen gekregen, de mooiste: 'de commitment die je voor je vriendin voelt willen wij dat je voelt voor je werk in professionele zin'. Mafklappers. Kijk uit naar dat ik weg ga.

Doel was zorgen dat ik rustig verder kan solliciteren zonder druk vanuit huidige baan en dat is bereikt.
Christus wat is dit voor schijtbedrijf. Ik had trouwens sowieso nooit mijn excuses aangeboden maar het juist andersom verwacht.

Maar goed de goede vrede is bewaard totdat je iets anders hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205629396
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:30 schreef sigme het volgende:
Nou, je bent wel een laffe hond hoor. Kwispelen en slijmen en draaien om de baas z'n voeten.

Je baas is een lamlul als ie je een beloofde beloning om slechte redenen niet toekent.
Een fatsoenlijke werknemer zegt het netjes als 'ie om zich heen gaat kijken voor een nieuw baan.

Jouw baas naait je eerst bij je loonsverhoging, daarna bij je terechte melding dat je op zo'n manier voor zo'n bedrijf niet werken wil en wat doe jij? Likken slikken slijmen lijmen.
Gat_ver_darre.

Ruggengraatloze slijmbal die een nieuw baasje zoekt. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat ze je ontslaan?
Nou Nou.. Ik beweerde zoiets en werd meteen kaltgestellt wegens "op de man". Ben het hier verder wel mee eens.

De TS had het ook nog over "4 gesprekken" komende week wat de afgelopen week is. Gesprekken met andere bedrijven. Daar moet toch iets uitgekomen zijn..
pi_205634141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nou Nou.. Ik beweerde zoiets en werd meteen kaltgestellt wegens "op de man". Ben het hier verder wel mee eens.

De TS had het ook nog over "4 gesprekken" komende week wat de afgelopen week is. Gesprekken met andere bedrijven. Daar moet toch iets uitgekomen zijn..
Als jij zinvoller werk doet dan ik dan chapeau! Lekker bezig.
Toen mijn vader letterlijk dakloos dreigde te worden op mijn 26e kon ik met het geld dat ik verdien er voor zorgen dat hij een dak boven zijn hoofd en eten had. Hij doet ook een zinvollere baan dan ik. Het is maar waar je voor kiest. Dat ik mijn vader van de straat kon houden met mijn werk vond ik best zinvol.
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:19:37 #113
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_205639026
Ik zit dit echt met stijgende verbazing te lezen!
Die excuses en wie dan aan wie excuses had moeten maken , nou ja lekker boeiend dat is toch allemaal schijnt.

Maar een presentatie geven? Ik had ze recht in het gezicht uitgelachen. Ben je nou helemaal betoeterd?

TS vindt dat ie voldaan heeft aan de voorwaarden om de beloofde loonsverhoging te krijgen, werkgever vindt van niet. TS heeft wellicht wat lichtontvlambaar gereageerd, maar goed hij was zich ook van geen kwaad bewust en heeft blijkbaar tot dan toe een enorme commitment gehad met werkgever.

Of het allemaal eerlijk is, kan ik niet beoordelen, maar partijen hebben een andere visie op zaken.

Hoezo moet TS dan zo’n fokking presentatie geven? Dan verwacht ik eigenlijk ook presentatie van de werkgever: “Hoe maak ik de doelstellingen voor mijn werknemers SMART en communiceer ik het op zodanige wijze dat er geen valse verwachtingen zijn?”

De hel zeg,
klerkje
pi_205640382
Dit riekt naar strafwerk. Je zit niet meer op de middelbare school, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205668065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef doenskie het volgende:

[..]

Het zou goed kunnen dat ik in oktober weg ben en dan gaan ze historisch gezien 20-30% van hun omzet missen in Q4, maar dat wordt verder niet mijn probleem.
Mmm, dus als jij weggaat valt de totale omzet mogelijk met bijna een derde weg. Is dat a) alle omzet die JIJ genereert of b) een deel daarvan ?

In geval van a) kan ik me dat moeilijk voorstellen. Alle klanten die jij hebt zouden dan weglopen (en met jou meegaan ?). Dit heb ik in al mijn jaren als ondernemer nooit meegemaakt.
In geval van b) ben je van onschatbare waarde en is het onbegrijpelijk dat je baas je laat gaan en je niet als "kernwerknemer" beschouwt.

Dit alles brengt me tot deze overpeinzing: overschat je je eigen capaciteiten wellicht, is hier hier sprake van een gevalletje dunning-kruger ?

Anyway, succes met je nieuwe baan straks !
pi_205676534
Ver in het proces bij een baan die best wel perfect is voor mij, checkt alle boxes (sfeer, uitdaging, kan er veel leren, voorwaarden). Nog 2 in de race (incl mij). Volgende week presentatie geven aan de eigenaar. Fingers crossed. Als ik een mooi aanbod heb nog vóór die POP presentatie ben ik meer dan blij.
pi_205686507
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 15:44 schreef doenskie het volgende:
Ver in het proces bij een baan die best wel perfect is voor mij, checkt alle boxes (sfeer, uitdaging, kan er veel leren, voorwaarden). Nog 2 in de race (incl mij). Volgende week presentatie geven aan de eigenaar. Fingers crossed. Als ik een mooi aanbod heb nog vóór die POP presentatie ben ik meer dan blij.
Ik hoop dat jij de gelukkige bent. :)
Aan het typen...
pi_205701852
Zo wat een presentatie gedoe allemaal. Voor je nieuwe baan alla
Voor je huidige baan had ik dat niet gedaan. Waar is je eigen eer en trots man.

Dien je huidige manager even snel van repliek! Hij mocht mij een presentatie geven over hoe hij de samenwerking voor zich ziet het komende jaar!
  zondag 21 augustus 2022 @ 11:41:48 #119
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205702414
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:05 schreef Dr88 het volgende:

Inderdaad ja. Hoezo ga je die presentatie geven? Is jouw leidinggevende een juffrouw op het voortgezet onderwijs?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205714182
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 10:05 schreef Dr88 het volgende:

Dien je huidige manager even snel van repliek! Hij mocht mij een presentatie geven over hoe hij de samenwerking voor zich ziet het komende jaar!
Daar is het nu te laat voor. Hij heeft toegezegd de presentatie te gaan houden. Dan moet je hem ook doen, tenzij hij voor die presentatie iets nieuws heeft.

Dat hoop ik dan maar voor TS.
pi_205720153
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 19:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Mmm, dus als jij weggaat valt de totale omzet mogelijk met bijna een derde weg. Is dat a) alle omzet die JIJ genereert of b) een deel daarvan ?

In geval van a) kan ik me dat moeilijk voorstellen. Alle klanten die jij hebt zouden dan weglopen (en met jou meegaan ?). Dit heb ik in al mijn jaren als ondernemer nooit meegemaakt.
In geval van b) ben je van onschatbare waarde en is het onbegrijpelijk dat je baas je laat gaan en je niet als "kernwerknemer" beschouwt.

Dit alles brengt me tot deze overpeinzing: overschat je je eigen capaciteiten wellicht, is hier hier sprake van een gevalletje dunning-kruger ?

Anyway, succes met je nieuwe baan straks !
Misschien zit hij in de webshop verkoop en leads bij amazon en dergelijke. Wat ik van een vriend begrijp is dat best intensief werk wat veel onderhoud nodig heeft.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205733515
Keihard gelachen om de presentatie, wat een toko :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_205755209
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 17:41 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Daar is het nu te laat voor. Hij heeft toegezegd de presentatie te gaan houden. Dan moet je hem ook doen, tenzij hij voor die presentatie iets nieuws heeft.

Dat hoop ik dan maar voor TS.
Ging het bij mij alsnog niet door. Onder het mom van in emotionele toestand ja gezegd. Nu bij zinnen gekomen en het belachelijk vinden. Zie je vanzelf wel waar die bal mee komt. Verstoorde werkrelatie is het toch al wel.
pi_205755328
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:29 schreef doenskie het volgende:

[..]
Als jij zinvoller werk doet dan ik dan chapeau! Lekker bezig.
Toen mijn vader letterlijk dakloos dreigde te worden op mijn 26e kon ik met het geld dat ik verdien er voor zorgen dat hij een dak boven zijn hoofd en eten had. Hij doet ook een zinvollere baan dan ik. Het is maar waar je voor kiest. Dat ik mijn vader van de straat kon houden met mijn werk vond ik best zinvol.
Ja dat is mooi hoor. Had ik al gezegd maar is allemaal verwijderd en ikzelf ook tijdelijk. :)
Maar hoe gaat het inmiddels. Zie ook #115. Hoe zie je dat?
pi_205771629
Een presentatie houden over je ambities en leerdoelen en wat je wilt bereiken? :') Want dit hebben ze niet tijdens de sollicitatiegesprek kunnen vragen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 01:36 schreef corehype het volgende:
Welkom in de echte wereld waar je werkgevers kei en keihard tegen je liegen en je als loonslaaf zien.

Hopelijk trap je hen in de toekomst nu eerder uit dan dat zij op jou schijten. Zielig zijn ze echt niet.
Dan zie jij het niet. Mensen die goed verdienen zijn mensen die hun mond durven open te trekken, op een nette manier een grot bek durven te hebben en voet bij stuk houden.

TS had over die presentatie waarbij er vergelijkingen werden gemaakt naar zijn vriendin al kunnen zeggen "ik ga niks presenteren. Jullie verwachten van mijn loyaliteit die jullie andersom niet geven. Kom dat eerst maar na".

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:53 schreef Dar.Adal het volgende:
Ik zou er alles aan doen om voor die presentatie nog een andere baan te hebben. Helemaal gestoord dit _O-
Nieuw contract tekenen en bij de presentatie een Powerpoint-sheet naar voren brengen met de tekst: IK NEEM ONTSLAG. Vervolgens, leg je je bedrijfsspullen op tafel en loop je weg. ;)

quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:30 schreef sigme het volgende:

Gat_ver_darre.

Dit inderdaad. Dat is ook de grootste reden waarom werknemers bij een bedrijf vertrekken. Omdat ze niet fatsoenlijk worden behandeld.

Ik ben in 2015 ook bij een grote dienstverlener weggegaan omdat ik klaar was met al hun blabla kletspraatjes. Ook probeerden ze allerlei verantwoordelijkheden in mijn schoenen te schuiven waar ik niet verantwoordelijk voor ben. "Je moet je eigen klussen zoeken" waar ze normaliter duurbetaalde salesmensen voor hadden dus de groeten.

Daarnaast werd ik mager betaald. Voor mijn kennis en ervaring kon ik elders makkelijk 500 tot 700 Euro meer kon verdienen.

[ Bericht 12% gewijzigd door HSG op 28-08-2022 11:24:27 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_205771713
Al die moeite voor 3400 per maand 😂
pi_205795606
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 11:14 schreef RoW_0 het volgende:
Al die moeite voor 3400 per maand 😂
In het algemeen een net salaris hoor.
pi_205798665
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:47 schreef Dr88 het volgende:

[..]
Dat is wel behoorlijk afhankelijk van wat factoren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205806094
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:47 schreef Dr88 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:20 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat is wel behoorlijk afhankelijk van wat factoren.
Eens dat het best een prima salaris is. Tuurlijk, is ook afhankelijk van je werkervaring etc. Maar voor een starter met een paar jaar werkervaring in de juridische sector is niet verkeerd.
pi_205806142
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 20:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]
[..]
Eens dat het best een prima salaris is. Tuurlijk, is ook afhankelijk van je werkervaring etc. Maar voor een starter met een paar jaar werkervaring in de juridische sector is niet verkeerd.
Wellicht. Die context miste ik. En de stelling 'best prima' leek heel algemeen.
pi_205808172
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:38 schreef Fe2O3 het volgende:
Helaas ziet je bedrijf niet in dat medewerkers geld kosten
Personeel....lastig, kost geld, stellen vragen, willen dingen.
Waarom zou je als bedrijf eigenlijk personeel willen?
pi_205820718
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 23:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Personeel....lastig, kost geld, stellen vragen, willen dingen.
Waarom zou je als bedrijf eigenlijk personeel willen?
Om te groeien.

Overigens wacht ik op een update mbt de presentatie.
pi_205828108
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 20:29 schreef baskick het volgende:

[..]
Wellicht. Die context miste ik. En de stelling 'best prima' leek heel algemeen.
Best prima is ook algemeen bedoeld. Iemand die 3400 bruto verdiend is over het algemeen niet verkeerd. Natuurlijk is het een ander verhaal als je al 25 jaar werkervaring hebt. Maar aan de andere kant, als de secundaire arbeidsvoorwaarden goed zijn, waarom zou 3400 dan niet goed zijn.
pi_205841591
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 11:08 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Best prima is ook algemeen bedoeld. Iemand die 3400 bruto verdiend is over het algemeen niet verkeerd. Natuurlijk is het een ander verhaal als je al 25 jaar werkervaring hebt. Maar aan de andere kant, als de secundaire arbeidsvoorwaarden goed zijn, waarom zou 3400 dan niet goed zijn.
Ik denk dat er meer variabelen zijn dan alleen jaren werkervaring. En secundaire voorwaarden zijn leuk, maar blijven voor mij secundair.
pi_205850944
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef doenskie het volgende:

[..]
kan hij hier eigenlijk geen mening over hebben
Misschien heeft hij dat nagevraagd bij klanten hè... Of op de een of andere manier iets gehoord, desnoods via-via.
pi_206907304
Het heeft langer geduurd dan ik had gehoopt maar ik heb toch eindelijk een nieuwe baan gevonden.
Ondertussen mooi weer gespeeld op werk.

Nu is het volgende zich voorgevallen:

• 29 november draagt mijn sales manager aan mij op om een bepaalde deal mee te tellen op een bepaalde manier (zal jullie niet vervelen met de details) -> 'omdat we dan toch met het team nog een beetje bonus kunnen pakken'
(we lopen flink achter op target omdat het nieuwe management het sales team totaal demotiveert. 2 van de 4 hebben het team al verlaten en nu verlaat ik het ook.)

• 30 november neem ik ontslag. Per 1 februari. Niet al per 1 januari dus. Dit om mijn laatste overgebleven team maatje niet helemaal alleen achter te laten en het team de kans te geven om nog vervanging te regelen voordat ik weg ben. Maar natuurlijk ook om mijn stukje commissie nog op te halen in januari (je krijgt alleen commissie uitbetaald als je nog in dienst bent). Dit stukje commissie heb ik ook nog kort benoemd tijdens mijn telefoontje.

• 1 december komt mijn manager terug op de betreffende deal. Hij mag toch niet meetellen.

Doorzichtiger kan bijna niet. Ik word nog even op wat commissie genaaid omdat ik weg ga.

Heb bijna spijt dat ik niet gewoon per januari ben weg gegaan. Erg toevallig dat mijn manager tot 1 december heeft gewacht om de deal terug te draaien. Nu kan ik niet meer opzeggen per januari.

Hoewel ik natuurlijk boos ben is dit voor mij ook alleen maar een bevestiging van dat ik er heel goed aan doe om bij deze onbetrouwbare tent weg te gaan.

Maar dan nu mijn vraag.

Wellicht word ik een beetje paranoide van al die afspraken die niet worden nagekomen, maar hoe zit het precies met opzeggen?
Juridisch gezien?

Ik heb 1 maand opzegtermijn, maar heb 2 maanden van tevoren opgezegd. Kan de werkgever er dan alsnog 1 maand van maken en mij in januari niet meer uitbetalen?

Het lijkt mij dat de werknemer bepaalt per wanneer hij opzegt in de opzegmail, maar wil het toch even checken.
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:38:29 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206907312
Wat heb je in je ontslagbrief gezet?

Aan de andere kant, hun draaien afspraken terug ook, dus je zou het ook gewoon kunnen proberen. Of krijg je commissie over het hele jaar of alleen december?
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206907322
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:38 schreef daNpy het volgende:
Wat heb je in je ontslagbrief gezet?

Aan de andere kant, hun draaien afspraken terug ook, dus je zou het ook gewoon kunnen proberen. Of krijg je commissie over het hele jaar of alleen december?
Opzegmail was 'per 1 februari'.

Commissie is over juli t/m december.

Het is niet superveel dit keer omdat ze het bonus systeem compleet hebben verneukt. Maar toch wel 4-5k bruto waar ik op word genaaid, terwijl ik met goeie intentie nog een extra maand blijf voor het team en er wel gewoon voor heb gewerkt het afgelopen half jaar.
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:48:33 #139
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206907406
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:39 schreef doenskie het volgende:

[..]
Opzegmail was 'per 1 februari'.

Commissie is over juli t/m december.

Het is niet superveel dit keer omdat ze het bonus systeem compleet hebben verneukt. Maar toch wel 4-5k bruto waar ik op word genaaid, terwijl ik met goeie intentie nog een extra maand blijf voor het team en er wel gewoon voor heb gewerkt het afgelopen half jaar.
Dan gewoon je afspraak terug draaien.
pi_206907431
Of per 1 januari in de ziektewet gaan :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206907573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat zou ik heel zwak vinden. Ga gewoon in gesprek en overleg dat je per 1 januari vertrekt. Heb je nog vakantiedagen staan?
Alius aliud dicit
pi_206907580
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:03 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Dat zou ik heel zwak vinden. Ga gewoon in gesprek en overleg dat je per 1 januari vertrekt. Heb je nog vakantiedagen staan?
Zoals ik het lees is de werkgever van TS ook een ontzettende lul, wie de bal kaatst..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206908441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
er zijn 2 collega's (1 uit mijn team en 1 uit ander team) die hiervoor hebben gekozen met het huidige management.

Misschien zijn ze bewust uit strategische overwegingen schoon schip aan het maken. De manier waarop ze zich opstellen, ik zou het niet kunnen...

Voor mij is in de ziektewet gaan geen optie, ik wil hoe dan ook goed weg gaan. Wel nog even een mail met de feiten met cc aan hr gestuurd. Staat hij in elk geval goed voor lul.
pi_206909543
Ja je kunt nu niet meer aan 1 maand opzegtermijn voldoen, dus ik betwijfel of je dat gaat winnen. Misschien dat je nog half januari er van kunt maken.

Als je nog vrije dagen hebt allemaal opnemen. Laat ze het maar bekijken. Nog een keer weekje ziek melden voor kerst. Dan ben je de weken zo door.

En: waarom noem je commissie als reden dat je langer blijft. Waarschijnlijk heb je je manager daarmee getriggerd. Soms moet je echt je mond leren houden. Maak ze niet wijzer dan ze al zijn.
pi_206909698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:36 schreef doenskie het volgende:
Ik heb 1 maand opzegtermijn, maar heb 2 maanden van tevoren opgezegd. Kan de werkgever er dan alsnog 1 maand van maken en mij in januari niet meer uitbetalen?

Het lijkt mij dat de werknemer bepaalt per wanneer hij opzegt in de opzegmail, maar wil het toch even checken.
Nee, je werkgever kan niet dan zeggen dat je per 1 januari ontslagen bent. De opzegtermijn is de *minimale* hoeveelheid tijd die werkgever & werknemer mogen eisen tussen het bericht van ontslag en de ingangsdatum van ontslag. Meer tijd ertussen mag altijd.

Als werkgever je nog per 1 januari de deur uit had willen hebben, hadden ze uiterlijk op 1 december van hun kant jou ontslag moeten aanzeggen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206913236
quote:
• 30 november neem ik ontslag. Per 1 februari. Niet al per 1 januari dus. Dit om mijn laatste overgebleven team maatje niet helemaal alleen achter te laten en het team de kans te geven om nog vervanging te regelen voordat ik weg ben.
Op zich netjes. Het is meestal verstandig om op een goede manier uit elkaar te gaan. Je weet nooit wie je waar weer tegenkomt.

quote:
Maar natuurlijk ook om mijn stukje commissie nog op te halen in januari (je krijgt alleen commissie uitbetaald als je nog in dienst bent). Dit stukje commissie heb ik ook nog kort benoemd tijdens mijn telefoontje.
Dat benoemen is denk ik niet heel handig geweest. Wederom een goede les voor de volgende keer, gewoon niet meer vertellen dan noodzakelijk. Overigens lijkt het mij logischer dat je recht had gehad op die bonus als je t/m 31 december in dienst was. Dat is ook de periode waarover de bonus geldt. Vertrek per 1 januari zou dan betekenen dat de bonus nog mee zou komen in de eindafrekening. Dat is de ervaring die ik doorgaans heb met bonussen, maar kan bij jouw huidig werkgever anders zijn natuurlijk.
pi_206913364
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 01:36 schreef corehype het volgende:
Welkom in de echte wereld waar je werkgevers kei en keihard tegen je liegen en je als loonslaaf zien.

Hopelijk trap je hen in de toekomst nu eerder uit dan dat zij op jou schijten. Zielig zijn ze echt niet.
Dit inderdaad, zo zijn de meeste.
Welkom in de echte wereld, dit kon je niet beter verwoorden ^O^
pi_206913728
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:22 schreef doenskie het volgende:

[..]
er zijn 2 collega's (1 uit mijn team en 1 uit ander team) die hiervoor hebben gekozen met het huidige management.

Misschien zijn ze bewust uit strategische overwegingen schoon schip aan het maken. De manier waarop ze zich opstellen, ik zou het niet kunnen...

Voor mij is in de ziektewet gaan geen optie, ik wil hoe dan ook goed weg gaan. Wel nog even een mail met de feiten met cc aan hr gestuurd. Staat hij in elk geval goed voor lul.
Simpel toch: geen beloofde bonus = geen motivatie om extra je best te doen. Gewoon aanwezig zijn en het minimale wat van je verwacht wordt doen. Om klokslag 5 uur of wanneer je uren erop zitten direct de laptop dicht al zit je in een meeting of ben je nog bezig met iets. Het werkt natuurlijk twee kanten op. Als ze graag met een ongemotiveerde werknemer willen zitten die ze voorliegen prima. Je bent "aanwezig" en kan je misschien alvast wat voorbereiden op je nieuwe baan.
pi_206935800
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:03 schreef MisChrartin het volgende:
Ja je kunt nu niet meer aan 1 maand opzegtermijn voldoen, dus ik betwijfel of je dat gaat winnen. Misschien dat je nog half januari er van kunt maken.

Als je nog vrije dagen hebt allemaal opnemen. Laat ze het maar bekijken. Nog een keer weekje ziek melden voor kerst. Dan ben je de weken zo door.

En: waarom noem je commissie als reden dat je langer blijft. Waarschijnlijk heb je je manager daarmee getriggerd. Soms moet je echt je mond leren houden. Maak ze niet wijzer dan ze al zijn.
Veel Nederlanders nemen al niet veel vakantie op dus de kans is groot dat TS nog genoeg dagen heeft en wat jij al zei daarna gewoon lekker ziek melden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:12 schreef Noisiv het volgende:

[..]
Simpel toch: geen beloofde bonus = geen motivatie om extra je best te doen. Gewoon aanwezig zijn en het minimale wat van je verwacht wordt doen. Om klokslag 5 uur of wanneer je uren erop zitten direct de laptop dicht al zit je in een meeting of ben je nog bezig met iets. Het werkt natuurlijk twee kanten op. Als ze graag met een ongemotiveerde werknemer willen zitten die ze voorliegen prima. Je bent "aanwezig" en kan je misschien alvast wat voorbereiden op je nieuwe baan.
Inderdaad.Ik heb het volgende ook nooit begrepen van werkgevers maar moet er ook bij zeggen dat niet alle werkgevers zo zijn. Ze verwachten van jou dat je gemotiveerd bent, flexibel ingesteld bent, je targets haalt, dat je aan de eisen voldoet, eerlijk bent, opleidingen volgt, nooit negatief bent ect ect ect maar ze liegen tegen jou, houden jou aan het lijntje en lopen jou te bedonderen. Vervolgens vinden ze het raar dat mensen ongemotiveerd zijn.

Zo'n werkgever is het mij niet waard.

quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:21 schreef Seven. het volgende:
Herkenbaar wel, TS. Ik had ook ooit een situatie met mijn toenmalige werkgever. Ik ben er over blijven praten, en toen dat geen resultaat opleverde ben ik overgestapt naar een werkgever die mij bijna 2000 euro bruto meer wilde betalen. De shock was groot toen ik mijn ontslag indiende, want ik heb het wel heel bewust onder de radar gehouden verder. En dat was ook genieten :Y) ~O> . Verder wel heel netjes overgedragen en goed vertrokken.

Ondertussen in 3 jaar tijd meer dan 1000 euro aan CAO en beoordelingsverhogingen gehad. Nog 600 euro erbij en dan heb ik m'n salaris verdubbeld vergeleken met mijn vorige baan :+ . Het was verder een hele leuke baan maar de relatie tussen inkomen en verantwoordelijkheden groeide totaal scheef.
Goed zo. Fijn dat je het beter gaat bij je nieuwe werkgever. Maar konden ze jou niet missen bij je oude werkgever? Zo niet, waarom kwamen ze zelf niet met een beter bod over de brug.

Maar goed het doet er verder niet meer toe want je bent er al weg. Waar ik altijd mij om verbaas is dat ze bij een huidige werkgever roepen dat een extra salarisverhoging er echt niet bij kan en dat je bij een andere werkgever makkelijk 1000 Euro er bij kan lappen. ;)

Jaren geleden ontslag genomen bij een grote dienstverlener vanwege het salaris. Extra salaris kon absoluut niet en ben gaan solliciteren bij een werknemer die mij makkelijk 800 Euro meer kon betalen. :D Nu werk ik inmiddels bij het rijk en is mijn salaris verdubbeld vergeleken met de grote dienstverlener en heb ook nog een contract van 36 uur in plaats van 40.

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 04-12-2022 09:33:17 ]
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 4 december 2022 @ 09:31:27 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206935908
Ik zou echt niet tot 1 februari blijven. Gewoon zeggen dat je je bedacht hebt, mede om dit kutgeintje met de bonus. Doen ze moeilijk, dan kun je natuurlijk zeggen dat je best bereid bent om direct je spullen in te leveren. Ze gaan je echt niet aanklagen of zo. Je salaris in december kun je dan naar fluiten natuurlijk.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')