Daar sluit ik me bij aan dan.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:32 schreef Vanyel het volgende:
Lijkt me irrelevant.
Dit topic gaat niet over de inhoud van zijn werk, enkel over het proces van beoordeling en salarisverhoging.
Nee is het niet. Wegwezen uit dit topic met dat gedoe.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:29 schreef Bart2002 het volgende:
Lijkt me legitiem Coolguy. TS is niet duidelijk over wat ie doet terwijl dat wel goed zou zijn om te weten.
Of dat je misschien wel heel loyaal naar je vriendin bent, maar dat je vriendinnen uit het verleden niet altijd even loyaal naar jou zijn geweest, en dat je daar van geleerd hebt. Loyaliteit moet van twee kanten komen, en is voor een groot deel gebouwd op vertrouwen, en dat wordt weer verkregen door het nakomen van gemaakte afspraken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 07:59 schreef Piger het volgende:
Zou mooi zijn als je die presentatie kan geven als je getekend hebt voor nieuwe baan.
Ja ambitie vertellen, maar dan enigszins gerelateerde aan je nieuwe werkzaamheden. Dat ze je PowerPoint slides niet echt snappen, en dan als laatste slide een grote: ik neem ontslag
Christus wat is dit voor schijtbedrijf. Ik had trouwens sowieso nooit mijn excuses aangeboden maar het juist andersom verwacht.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 18:39 schreef doenskie het volgende:
Thanks voor alle tips, heb er veel aan gehad.
Gesprek ging redelijk goed. Excuses aangeboden die zijn geaccepteerd. Wel aangegeven dat het niet eerlijk voelt met argumentatie. Hier achteraf iets te lang over in discussie gebleven denk ik. Zeker omdat ik al vrij snel aanvoelde dat alsnog een verhoging er sowieso niet in zat. Maar gesprek goed afgesloten met een glimlach en een hand.
Moet wel volgende week een presentatie houden voor manager en MD over mijn ambities en leerdoelen. Helemaal aan mijzelf te danken natuurlijk, waarschijnlijk willen ze gewoon even pijlen hoe ik er nou écht in sta.
Maar ik draai het positief, waarschijnlijk zal ik dat zulke presentaties vaker mogen doen in mijn carriere, wellicht al bij mijn volgende baan, dus mooie oefening en die ppt sla ik op.
Wel een paar mooie opmerkingen gekregen, de mooiste: 'de commitment die je voor je vriendin voelt willen wij dat je voelt voor je werk in professionele zin'. Mafklappers. Kijk uit naar dat ik weg ga.
Doel was zorgen dat ik rustig verder kan solliciteren zonder druk vanuit huidige baan en dat is bereikt.
Nou Nou.. Ik beweerde zoiets en werd meteen kaltgestellt wegens "op de man". Ben het hier verder wel mee eens.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:30 schreef sigme het volgende:
Nou, je bent wel een laffe hond hoor. Kwispelen en slijmen en draaien om de baas z'n voeten.
Je baas is een lamlul als ie je een beloofde beloning om slechte redenen niet toekent.
Een fatsoenlijke werknemer zegt het netjes als 'ie om zich heen gaat kijken voor een nieuw baan.
Een fatsoenlijke baas gaat daar normaal mee om.
Jouw baas naait je eerst bij je loonsverhoging, daarna bij je terechte melding dat je op zo'n manier voor zo'n bedrijf niet werken wil en wat doe jij? Likken slikken slijmen lijmen.
Gat_ver_darre.
Ruggengraatloze slijmbal die een nieuw baasje zoekt. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat ze je ontslaan?
Als jij zinvoller werk doet dan ik dan chapeau! Lekker bezig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:40 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou Nou.. Ik beweerde zoiets en werd meteen kaltgestellt wegens "op de man". Ben het hier verder wel mee eens.
De TS had het ook nog over "4 gesprekken" komende week wat de afgelopen week is. Gesprekken met andere bedrijven. Daar moet toch iets uitgekomen zijn..
Mmm, dus als jij weggaat valt de totale omzet mogelijk met bijna een derde weg. Is dat a) alle omzet die JIJ genereert of b) een deel daarvan ?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef doenskie het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat ik in oktober weg ben en dan gaan ze historisch gezien 20-30% van hun omzet missen in Q4, maar dat wordt verder niet mijn probleem.
Ik hoop dat jij de gelukkige bent.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 15:44 schreef doenskie het volgende:
Ver in het proces bij een baan die best wel perfect is voor mij, checkt alle boxes (sfeer, uitdaging, kan er veel leren, voorwaarden). Nog 2 in de race (incl mij). Volgende week presentatie geven aan de eigenaar. Fingers crossed. Als ik een mooi aanbod heb nog vóór die POP presentatie ben ik meer dan blij.
Inderdaad ja. Hoezo ga je die presentatie geven? Is jouw leidinggevende een juffrouw op het voortgezet onderwijs?quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:05 schreef Dr88 het volgende:
Zo wat een presentatie gedoe allemaal. Voor je nieuwe baan alla
Voor je huidige baan had ik dat niet gedaan. Waar is je eigen eer en trots man.
Daar is het nu te laat voor. Hij heeft toegezegd de presentatie te gaan houden. Dan moet je hem ook doen, tenzij hij voor die presentatie iets nieuws heeft.quote:Op zondag 21 augustus 2022 10:05 schreef Dr88 het volgende:
Zo wat een presentatie gedoe allemaal. Voor je nieuwe baan alla
Voor je huidige baan had ik dat niet gedaan. Waar is je eigen eer en trots man.
Dien je huidige manager even snel van repliek! Hij mocht mij een presentatie geven over hoe hij de samenwerking voor zich ziet het komende jaar!
Misschien zit hij in de webshop verkoop en leads bij amazon en dergelijke. Wat ik van een vriend begrijp is dat best intensief werk wat veel onderhoud nodig heeft.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:17 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Mmm, dus als jij weggaat valt de totale omzet mogelijk met bijna een derde weg. Is dat a) alle omzet die JIJ genereert of b) een deel daarvan ?
In geval van a) kan ik me dat moeilijk voorstellen. Alle klanten die jij hebt zouden dan weglopen (en met jou meegaan ?). Dit heb ik in al mijn jaren als ondernemer nooit meegemaakt.
In geval van b) ben je van onschatbare waarde en is het onbegrijpelijk dat je baas je laat gaan en je niet als "kernwerknemer" beschouwt.
Dit alles brengt me tot deze overpeinzing: overschat je je eigen capaciteiten wellicht, is hier hier sprake van een gevalletje dunning-kruger ?
Anyway, succes met je nieuwe baan straks !
Ging het bij mij alsnog niet door. Onder het mom van in emotionele toestand ja gezegd. Nu bij zinnen gekomen en het belachelijk vinden. Zie je vanzelf wel waar die bal mee komt. Verstoorde werkrelatie is het toch al wel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 17:41 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Daar is het nu te laat voor. Hij heeft toegezegd de presentatie te gaan houden. Dan moet je hem ook doen, tenzij hij voor die presentatie iets nieuws heeft.
Dat hoop ik dan maar voor TS.
Ja dat is mooi hoor. Had ik al gezegd maar is allemaal verwijderd en ikzelf ook tijdelijk.quote:Op zondag 14 augustus 2022 11:29 schreef doenskie het volgende:
[..]
Als jij zinvoller werk doet dan ik dan chapeau! Lekker bezig.
Toen mijn vader letterlijk dakloos dreigde te worden op mijn 26e kon ik met het geld dat ik verdien er voor zorgen dat hij een dak boven zijn hoofd en eten had. Hij doet ook een zinvollere baan dan ik. Het is maar waar je voor kiest. Dat ik mijn vader van de straat kon houden met mijn werk vond ik best zinvol.
Dan zie jij het niet. Mensen die goed verdienen zijn mensen die hun mond durven open te trekken, op een nette manier een grot bek durven te hebben en voet bij stuk houden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 01:36 schreef corehype het volgende:
Welkom in de echte wereld waar je werkgevers kei en keihard tegen je liegen en je als loonslaaf zien.
Hopelijk trap je hen in de toekomst nu eerder uit dan dat zij op jou schijten. Zielig zijn ze echt niet.
Nieuw contract tekenen en bij de presentatie een Powerpoint-sheet naar voren brengen met de tekst: IK NEEM ONTSLAG. Vervolgens, leg je je bedrijfsspullen op tafel en loop je weg.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 18:53 schreef Dar.Adal het volgende:
Ik zou er alles aan doen om voor die presentatie nog een andere baan te hebben. Helemaal gestoord dit
Dit inderdaad. Dat is ook de grootste reden waarom werknemers bij een bedrijf vertrekken. Omdat ze niet fatsoenlijk worden behandeld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:30 schreef sigme het volgende:
Nou, je bent wel een laffe hond hoor. Kwispelen en slijmen en draaien om de baas z'n voeten.
Je baas is een lamlul als ie je een beloofde beloning om slechte redenen niet toekent.
Een fatsoenlijke werknemer zegt het netjes als 'ie om zich heen gaat kijken voor een nieuw baan.
Een fatsoenlijke baas gaat daar normaal mee om.
Jouw baas naait je eerst bij je loonsverhoging, daarna bij je terechte melding dat je op zo'n manier voor zo'n bedrijf niet werken wil en wat doe jij? Likken slikken slijmen lijmen.
Gat_ver_darre.
Ruggengraatloze slijmbal die een nieuw baasje zoekt. Waar ben je eigenlijk bang voor? Dat ze je ontslaan?
Dat is wel behoorlijk afhankelijk van wat factoren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:47 schreef Dr88 het volgende:
[..]
In het algemeen een net salaris hoor.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 19:47 schreef Dr88 het volgende:
[..]
In het algemeen een net salaris hoor.
Eens dat het best een prima salaris is. Tuurlijk, is ook afhankelijk van je werkervaring etc. Maar voor een starter met een paar jaar werkervaring in de juridische sector is niet verkeerd.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 08:20 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk afhankelijk van wat factoren.
Wellicht. Die context miste ik. En de stelling 'best prima' leek heel algemeen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 20:25 schreef black-soldier het volgende:
[..]
[..]
Eens dat het best een prima salaris is. Tuurlijk, is ook afhankelijk van je werkervaring etc. Maar voor een starter met een paar jaar werkervaring in de juridische sector is niet verkeerd.
Personeel....lastig, kost geld, stellen vragen, willen dingen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:38 schreef Fe2O3 het volgende:
Helaas ziet je bedrijf niet in dat medewerkers geld kosten
Om te groeien.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Personeel....lastig, kost geld, stellen vragen, willen dingen.
Waarom zou je als bedrijf eigenlijk personeel willen?
Best prima is ook algemeen bedoeld. Iemand die 3400 bruto verdiend is over het algemeen niet verkeerd. Natuurlijk is het een ander verhaal als je al 25 jaar werkervaring hebt. Maar aan de andere kant, als de secundaire arbeidsvoorwaarden goed zijn, waarom zou 3400 dan niet goed zijn.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 20:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Wellicht. Die context miste ik. En de stelling 'best prima' leek heel algemeen.
Ik denk dat er meer variabelen zijn dan alleen jaren werkervaring. En secundaire voorwaarden zijn leuk, maar blijven voor mij secundair.quote:Op zaterdag 3 september 2022 11:08 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Best prima is ook algemeen bedoeld. Iemand die 3400 bruto verdiend is over het algemeen niet verkeerd. Natuurlijk is het een ander verhaal als je al 25 jaar werkervaring hebt. Maar aan de andere kant, als de secundaire arbeidsvoorwaarden goed zijn, waarom zou 3400 dan niet goed zijn.
Misschien heeft hij dat nagevraagd bij klanten hè... Of op de een of andere manier iets gehoord, desnoods via-via.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:50 schreef doenskie het volgende:
[..]
kan hij hier eigenlijk geen mening over hebben
Opzegmail was 'per 1 februari'.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:38 schreef daNpy het volgende:
Wat heb je in je ontslagbrief gezet?
Aan de andere kant, hun draaien afspraken terug ook, dus je zou het ook gewoon kunnen proberen. Of krijg je commissie over het hele jaar of alleen december?
Dan gewoon je afspraak terug draaien.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:39 schreef doenskie het volgende:
[..]
Opzegmail was 'per 1 februari'.
Commissie is over juli t/m december.
Het is niet superveel dit keer omdat ze het bonus systeem compleet hebben verneukt. Maar toch wel 4-5k bruto waar ik op word genaaid, terwijl ik met goeie intentie nog een extra maand blijf voor het team en er wel gewoon voor heb gewerkt het afgelopen half jaar.
Dat zou ik heel zwak vinden. Ga gewoon in gesprek en overleg dat je per 1 januari vertrekt. Heb je nog vakantiedagen staan?quote:
Zoals ik het lees is de werkgever van TS ook een ontzettende lul, wie de bal kaatst..quote:Op vrijdag 2 december 2022 12:03 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Dat zou ik heel zwak vinden. Ga gewoon in gesprek en overleg dat je per 1 januari vertrekt. Heb je nog vakantiedagen staan?
er zijn 2 collega's (1 uit mijn team en 1 uit ander team) die hiervoor hebben gekozen met het huidige management.quote:
Nee, je werkgever kan niet dan zeggen dat je per 1 januari ontslagen bent. De opzegtermijn is de *minimale* hoeveelheid tijd die werkgever & werknemer mogen eisen tussen het bericht van ontslag en de ingangsdatum van ontslag. Meer tijd ertussen mag altijd.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:36 schreef doenskie het volgende:
Ik heb 1 maand opzegtermijn, maar heb 2 maanden van tevoren opgezegd. Kan de werkgever er dan alsnog 1 maand van maken en mij in januari niet meer uitbetalen?
Het lijkt mij dat de werknemer bepaalt per wanneer hij opzegt in de opzegmail, maar wil het toch even checken.
Op zich netjes. Het is meestal verstandig om op een goede manier uit elkaar te gaan. Je weet nooit wie je waar weer tegenkomt.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:36 schreef doenskie het volgende:
• 30 november neem ik ontslag. Per 1 februari. Niet al per 1 januari dus. Dit om mijn laatste overgebleven team maatje niet helemaal alleen achter te laten en het team de kans te geven om nog vervanging te regelen voordat ik weg ben.
Dat benoemen is denk ik niet heel handig geweest. Wederom een goede les voor de volgende keer, gewoon niet meer vertellen dan noodzakelijk. Overigens lijkt het mij logischer dat je recht had gehad op die bonus als je t/m 31 december in dienst was. Dat is ook de periode waarover de bonus geldt. Vertrek per 1 januari zou dan betekenen dat de bonus nog mee zou komen in de eindafrekening. Dat is de ervaring die ik doorgaans heb met bonussen, maar kan bij jouw huidig werkgever anders zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 december 2022 11:36 schreef doenskie het volgende:
Maar natuurlijk ook om mijn stukje commissie nog op te halen in januari (je krijgt alleen commissie uitbetaald als je nog in dienst bent). Dit stukje commissie heb ik ook nog kort benoemd tijdens mijn telefoontje.
Dit inderdaad, zo zijn de meeste.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 01:36 schreef corehype het volgende:
Welkom in de echte wereld waar je werkgevers kei en keihard tegen je liegen en je als loonslaaf zien.
Hopelijk trap je hen in de toekomst nu eerder uit dan dat zij op jou schijten. Zielig zijn ze echt niet.
Simpel toch: geen beloofde bonus = geen motivatie om extra je best te doen. Gewoon aanwezig zijn en het minimale wat van je verwacht wordt doen. Om klokslag 5 uur of wanneer je uren erop zitten direct de laptop dicht al zit je in een meeting of ben je nog bezig met iets. Het werkt natuurlijk twee kanten op. Als ze graag met een ongemotiveerde werknemer willen zitten die ze voorliegen prima. Je bent "aanwezig" en kan je misschien alvast wat voorbereiden op je nieuwe baan.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:22 schreef doenskie het volgende:
[..]
er zijn 2 collega's (1 uit mijn team en 1 uit ander team) die hiervoor hebben gekozen met het huidige management.
Misschien zijn ze bewust uit strategische overwegingen schoon schip aan het maken. De manier waarop ze zich opstellen, ik zou het niet kunnen...
Voor mij is in de ziektewet gaan geen optie, ik wil hoe dan ook goed weg gaan. Wel nog even een mail met de feiten met cc aan hr gestuurd. Staat hij in elk geval goed voor lul.
Veel Nederlanders nemen al niet veel vakantie op dus de kans is groot dat TS nog genoeg dagen heeft en wat jij al zei daarna gewoon lekker ziek melden.quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:03 schreef MisChrartin het volgende:
Ja je kunt nu niet meer aan 1 maand opzegtermijn voldoen, dus ik betwijfel of je dat gaat winnen. Misschien dat je nog half januari er van kunt maken.
Als je nog vrije dagen hebt allemaal opnemen. Laat ze het maar bekijken. Nog een keer weekje ziek melden voor kerst. Dan ben je de weken zo door.
En: waarom noem je commissie als reden dat je langer blijft. Waarschijnlijk heb je je manager daarmee getriggerd. Soms moet je echt je mond leren houden. Maak ze niet wijzer dan ze al zijn.
Inderdaad.Ik heb het volgende ook nooit begrepen van werkgevers maar moet er ook bij zeggen dat niet alle werkgevers zo zijn. Ze verwachten van jou dat je gemotiveerd bent, flexibel ingesteld bent, je targets haalt, dat je aan de eisen voldoet, eerlijk bent, opleidingen volgt, nooit negatief bent ect ect ect maar ze liegen tegen jou, houden jou aan het lijntje en lopen jou te bedonderen. Vervolgens vinden ze het raar dat mensen ongemotiveerd zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:12 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Simpel toch: geen beloofde bonus = geen motivatie om extra je best te doen. Gewoon aanwezig zijn en het minimale wat van je verwacht wordt doen. Om klokslag 5 uur of wanneer je uren erop zitten direct de laptop dicht al zit je in een meeting of ben je nog bezig met iets. Het werkt natuurlijk twee kanten op. Als ze graag met een ongemotiveerde werknemer willen zitten die ze voorliegen prima. Je bent "aanwezig" en kan je misschien alvast wat voorbereiden op je nieuwe baan.
Goed zo. Fijn dat je het beter gaat bij je nieuwe werkgever. Maar konden ze jou niet missen bij je oude werkgever? Zo niet, waarom kwamen ze zelf niet met een beter bod over de brug.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:21 schreef Seven. het volgende:
Herkenbaar wel, TS. Ik had ook ooit een situatie met mijn toenmalige werkgever. Ik ben er over blijven praten, en toen dat geen resultaat opleverde ben ik overgestapt naar een werkgever die mij bijna 2000 euro bruto meer wilde betalen. De shock was groot toen ik mijn ontslag indiende, want ik heb het wel heel bewust onder de radar gehouden verder. En dat was ook genieten![]()
. Verder wel heel netjes overgedragen en goed vertrokken.
Ondertussen in 3 jaar tijd meer dan 1000 euro aan CAO en beoordelingsverhogingen gehad. Nog 600 euro erbij en dan heb ik m'n salaris verdubbeld vergeleken met mijn vorige baan. Het was verder een hele leuke baan maar de relatie tussen inkomen en verantwoordelijkheden groeide totaal scheef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |