abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205558943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:07 schreef Daboman het volgende:
Dat je aan het lijntje gehouden wordt zie ik wel vaker, is niet netjes, maar gebeurt helaas. Maar ik vind je reactie ook wel wat overdreven.

Maar laat je ook niet te gek maken door de markt. Veel praatjes. Dat je de gesprekken hebt betekent niet dat je de baan hebt en al helemaal niet wanneer het een intermediair is.
Reactie was inderdaad overdreven en niet tactisch.
Van geleerd. (Zelf-reflectie: misschien ook een beetje onbewuste zelf-sabotage omdat een deel van me het eigenlijk ook gewoon tijd vind om een nieuwe uitdaging te zoeken, en dit op deze manier wat wilde forceren. Normaal gesproken ben ik veel doordachter dan dit.)

Voor nu in elk geval lief lachen en pootjes geven totdat ik wat beters heb gevonden, geen haast maar wel gewoon zoeken. 4 gesprekken komende week.
pi_205558962
Je bent al hard op weg naar de uitgang. Zet het dan ook gelijk door. Je intentie is om binnen een jaar weg te gaan, onderhandelen is korte termijn politiek waarmee je nog even de verhoudingen verder op scherp zal zetten. Eer aan je zelf houden en ga die gesprekken voor een nieuwe baan aan.
pi_205558973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:38 schreef Ericr het volgende:
Je bent al hard op weg naar de uitgang. Zet het dan ook gelijk door. Je intentie is om binnen een jaar weg te gaan, onderhandelen is korte termijn politiek waarmee je nog even de verhoudingen verder op scherp zal zetten. Eer aan je zelf houden en ga die gesprekken voor een nieuwe baan aan.
Ga het zeker doorzetten! Maar wel wat schade beperken qua 'verbranden van bruggen', weet natuurlijk ook niet hoe snel ik iets heb waar ik warm voor loop (en zij ook voor mij).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:02:04 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205559119
Naargelang de functie die je je tips het op zich niet gek dat je uitgesloten wordt van meetings etc. Het risico is dat je die informatie gebruikt bij je komende functie.

Aan de andere kant heb je ze nu wel geforceerd om hun afspraken na te komen dus het aangeven dat je iets anders gaat zoeken heeft wel nut gehad toch?als je verder alles leuk vindt van je omgeving hoef je ook niet weg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_205561943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 01:06 schreef YStec het volgende:
Je kunt makkelijker 5500 eisen als je 5000 verdient dan 5500 eisen wanneer je 4500 verdient. Even snel een voorbeeldje met willekeurige getallen.
Want?
Als 5500 een marktconform salaris is voor een bepaalde functie dan kan je dat prima vragen ongeacht je huidige salaris. Het is niet zo dat marktconform ineens naar 5000 zakt als je nu een salaris van 4500 hebt.

En sowieso: hoe weet een potentieel nieuwe werkgever dat? Ik deel nooit een loonstrook van m'n huidige baan in een sollicitatiegesprek, jij wel? Totaal niet relevant.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:14 #56
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205562610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 01:06 schreef YStec het volgende:
Inderdaad hoger eisen dan de 5000. Als je het krijgt kun je dat namelijk gebruiken bij je volgende baan.

Je kunt makkelijker 5500 eisen als je 5000 verdient dan 5500 eisen wanneer je 4500 verdient. Even snel een voorbeeldje met willekeurige getallen.

Wanneer ze meegaan kun je na een maand of zo alsnog weg, maar dan wel met een hoger salaris.
Onzin.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205563089
Soortgelijk geval hier, alleen speelden wat meer zaken, mijn direct leidinggevende en ik botsten nogal eens. Ik had een sollicitatie lopen, maar besloot toch open kaart te spelen. Lang verhaal kort: werkgever was geschokken, leidinggevende ging z'n leven beteren en ik kreeg meer salaris. Terugkijkend op de situatie was het salaris het minst belangrijke voor mij, maar ik was toch iets minder vervangbaar dan ik dacht.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_205564092
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Leermomentje, ALTIJD liegen als je verder gaat kijken.
Reactie was dat ze een vervanger zouden zoeken en mij uit meetings zouden uitsluiten. Oftewel mij weg pesten.

Dat is nogal arelaxed als je verder solliciteert, je wil dit wel op je gemak kunnen doen.

Heb nu een goed gesprek gehad met MD en donderdag een gesprek met hem waarbij we ook naar mijn salaris gaan kijken. Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken'. Dus dit wel aan hem kenbaar gemaakt en gezegd dat mijn hart nog wel echt bij het bedrijf ligt.

Ik ga nog wel verder kijken maar dit NOOIT meer zeggen verder. Nooit doen tenzij je al een aanbod hebt.
Leermomentje, als je uitgesproken hebt weg te gaan, niet terugkrabbelen, je zult altijd als zwak worden beschouwd, en als je eenmaal je verhoging hebt gehad zullen ze waarschijnlijk 500% inzet eisen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205564176
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Leermomentje, als je uitgesproken hebt weg te gaan, niet terugkrabbelen, je zult altijd als zwak worden beschouwd, en als je eenmaal je verhoging hebt gehad zullen ze waarschijnlijk 500% inzet eisen.
Daarom altijd onder de radar blijven en gewoon op zoek naar een nieuwe baan zonder dat iemand daar vanaf weet. Gewoon 100% inzet, meedoen met sociale activiteiten, aangeven dat je het nog steeds goed naar je zin hebt, etc. maar tegelijkertijd op je gemak zoeken naar een nieuwe baan zonder grote druk. Je gooit eigenlijk al meteen je eigen ruiten in doordat TS met 'gestrekt been' in is gegaan.

Maar TS heeft zelf erkend dat het een leermomentje is. Super TS!
pi_205570316
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:24 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Daarom altijd onder de radar blijven en gewoon op zoek naar een nieuwe baan zonder dat iemand daar vanaf weet. Gewoon 100% inzet, meedoen met sociale activiteiten, aangeven dat je het nog steeds goed naar je zin hebt, etc. maar tegelijkertijd op je gemak zoeken naar een nieuwe baan zonder grote druk. Je gooit eigenlijk al meteen je eigen ruiten in doordat TS met 'gestrekt been' in is gegaan.

Maar TS heeft zelf erkend dat het een leermomentje is. Super TS!
Er is toch ook een tussenweg? Het een keer tussen neus en lippen door laten blijken, het tegen iemand zeggen die een kort lijntje heeft met een directielid/HR-manager, het formeel een keer aangeven in een beoordelingsgesprek etc..

Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel en de alarmbellen gaan hier echt wel rinkelen als een goede werknemer dreigt te vertrekken. Niet dat je meteen een dikke verhoging krijgt, maar we denken dan wel mee. Niets vragen / zeggen is ook zo jammer.
  zondag 7 augustus 2022 @ 09:13:22 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205570827
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 00:59 schreef ISVV het volgende:

[..]
Er is toch ook een tussenweg? Het een keer tussen neus en lippen door laten blijken, het tegen iemand zeggen die een kort lijntje heeft met een directielid/HR-manager, het formeel een keer aangeven in een beoordelingsgesprek etc..

Ik zit regelmatig aan de andere kant van de tafel en de alarmbellen gaan hier echt wel rinkelen als een goede werknemer dreigt te vertrekken. Niet dat je meteen een dikke verhoging krijgt, maar we denken dan wel mee. Niets vragen / zeggen is ook zo jammer.
Niet serieus reageren als mensen aangeven het niet meer naar de zin te hebben en dan in paniek schieten als ze aangeven weg te gaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205570863
quote:
10s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:13 schreef daNpy het volgende:

[..]
Niet serieus reageren als mensen aangeven het niet meer naar de zin te hebben en dan in paniek schieten als ze aangeven weg te gaan.
Hoe kom je hierbij?
  zondag 7 augustus 2022 @ 09:37:49 #63
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205570944
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:22 schreef ISVV het volgende:

[..]
Hoe kom je hierbij?
Aan de kant van de tafel waar jij zit, gaan echt niet alle alarmbellen rinkelen hoor als mensen aangeven het niet naar de zin te hebben. "Ze gaan toch niet weg". En mensen die weg zijn, kosten geen geld meer.

Bij mijn vorige bedrijf was de directeur toch wel "geschrokken" toen ik mijn ontslagbrief kwam afgeven. Hij zat ook in de meeting waarbij een nieuwe projectleider een project ging starten - wat aan mij was toebedeeld :')
Hij herpakte zich snel met een boel onzinpraat die ik je zal besparen.

Toen een andere (ex) collega na mij wegging, was dat wel wat vervelender, want hij zat in een team met maar 2 man. Ze konden hem echt niet missen. "Ik wil er 1000 euro bij!" zei de collega. De directeur moest schaterlachen en zei "Je krijgt helemaal niks!! _O- "
- "Maar bij de ander krijg ik het wel, doei :W "

En wat ik het meest recent heb gehoord, nadat er een raar voorval had plaatsgevonden waar diverse mensen zich gepasseerd voelden, en een van deze mensen aangaf verder te kijken: "Dat kan niet hoor, dan kom ik mancapa te kort!".
Hoe krijg je het uit je strot :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 7 augustus 2022 @ 10:00:11 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205571048
Mancapa :') wtf
Resistance is futile.
  zondag 7 augustus 2022 @ 11:05:06 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205571577
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef doenskie het volgende:
Oftewel mij weg pesten.
Boehoe. :')
pi_205571800
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:37 schreef daNpy het volgende:

[..]
Aan de kant van de tafel waar jij zit, gaan echt niet alle alarmbellen rinkelen hoor als mensen aangeven het niet naar de zin te hebben. "Ze gaan toch niet weg". En mensen die weg zijn, kosten geen geld meer.

Bij mijn vorige bedrijf was de directeur toch wel "geschrokken" toen ik mijn ontslagbrief kwam afgeven. Hij zat ook in de meeting waarbij een nieuwe projectleider een project ging starten - wat aan mij was toebedeeld :')
Hij herpakte zich snel met een boel onzinpraat die ik je zal besparen.

Toen een andere (ex) collega na mij wegging, was dat wel wat vervelender, want hij zat in een team met maar 2 man. Ze konden hem echt niet missen. "Ik wil er 1000 euro bij!" zei de collega. De directeur moest schaterlachen en zei "Je krijgt helemaal niks!! _O- "
- "Maar bij de ander krijg ik het wel, doei :W "

En wat ik het meest recent heb gehoord, nadat er een raar voorval had plaatsgevonden waar diverse mensen zich gepasseerd voelden, en een van deze mensen aangaf verder te kijken: "Dat kan niet hoor, dan kom ik mancapa te kort!".
Hoe krijg je het uit je strot :')
Dan heb jij nog nooit een goede werkgever gehad. Wij beseffen ons ten zeerste dat gekwalificeerd en tevreden personeel een groot goed is. Natuurlijk willen we dit soort situaties voorkomen, maar door onze leidinggevenden te trainen om signalen op tijd op te pikken hebben we een hoop mensen kunnen behouden. Alleen het geld klotst bij ons ook niet tegen de plinten, dus als iemand ergens anders beter kan verdienen terwijl we al competitief betalen dan soit. Maar over het algemeen durf ik te zeggen dat wij dit soort verhalen serieus nemen (ook onze directie). Laatst wilde hier nog een goede medewerker vertrekken. Jonge gast, verdiende bij ons 3600 bruto en kon ergens anders 4200 bruto krijgen. Heb nu met hem een groeipad m.b.t. zijn salaris afgesproken (die 600 euro er meteen bijgeven kan simpelweg niet).
  zondag 7 augustus 2022 @ 12:06:57 #67
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205572023
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:33 schreef ISVV het volgende:

[..]
Dan heb jij nog nooit een goede werkgever gehad. Wij beseffen ons ten zeerste dat gekwalificeerd en tevreden personeel een groot goed is. Natuurlijk willen we dit soort situaties voorkomen, maar door onze leidinggevenden te trainen om signalen op tijd op te pikken hebben we een hoop mensen kunnen behouden. Alleen het geld klotst bij ons ook niet tegen de plinten, dus als iemand ergens anders beter kan verdienen terwijl we al competitief betalen dan soit. Maar over het algemeen durf ik te zeggen dat wij dit soort verhalen serieus nemen (ook onze directie). Laatst wilde hier nog een goede medewerker vertrekken. Jonge gast, verdiende bij ons 3600 bruto en kon ergens anders 4200 bruto krijgen. Heb nu met hem een groeipad m.b.t. zijn salaris afgesproken (die 600 euro er meteen bijgeven kan simpelweg niet).
Precies, het hangt dus (ook) af van de werkgever hoe er mee om gegaan wordt. Bij jou kun je zoiets kenbaar maken, bij sommigen niet.
Het blijft echter zo, dat je er maar op 1 manier achter komt hoe je werkgever hierin staat. En dat kan dus verkeerd uitpakken, dus is voor veel mensen het verstandiger gewoon niks te zeggen. Je ongenoegen kenbaar maken is soms ook niet makkelijk, zonder als zeikerd weggezet te worden.
pi_205573087
Ik heb na het gesprek waarin mij per Q3 een salaris verhoging werd beloofd een mail gehad waarin staat dat ik 'uitstekend' bezig was, en daarna maar 2 keer een bila gehad want de rest werd steeds last minute gecanceld, manager was druk.

Vervolgens pas bij de review negatieve feedback en geen verhoging.

Wil niet bruggen verbranden dus zal zelf met de billen bloot moeten aankomende week als het ik gesprek heb met de MD, focus wordt zorgen dat ze het mij niet moeilijk gaan maken. Maar ga dit zeker aangeven in het gesprek. (En daarna verder kijken).
pi_205576658
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:40 schreef Sodemieters het volgende:
Welke reden werd er eigenlijk gegeven om de salarisverhoging niet toe te kennen? Bestreden ze dat je de afgesproken doelen gehaald hebt?
Of ze komen met een smoes aan dat er geen budget is, wat natuurlijk compleet gelul is.

Laatst las ik een verhaal van iemand van 29 jaar die in de randstad 2400 bruto verdiende terwijl zijn collega's die later bij kwamen op 3500 Euro + leaseauto. Als hij aan zijn baas vroeg waarom hij dit niet kreeg ondanks hij meer ervaring heeft, die mensen ingewerkt had, hele afdeilng draaiend hield kreeg hij als antwoord dat er geen budget was. Maar wel mensen aannemen met 3500,- bruto + auto.

Letter iedereen riep dat hij per direct moest gaan solliciteren of bij de baas met zijn vuist op tafel moest slaan om te eisen dat hij hetzelfde wil als zijn collega's. Met zijn ervaring en certificaten zou hij in mum van tijd elders aan de slag kunnen gaan en met grote kans gelijk een vaste aanstelling kunnen krijgen.
Corporate translator
pi_205578359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:17 schreef doenskie het volgende:
...Het gaat mij niet eens zozeer om het geld...
Begin met eerlijk tegen jezelf te zijn. Al die topics die je hier opent hebben constant met geld te maken. Wees eerlijk tegen jezelf en besef dat geld een belangrijke drijfveer voor je is.

Zorg dan dat bedrijven eerlijk tegen jou zijn en als dat niet zo is, zoek verder. Goede stap dus om contact te zoeken met de recruiters. Laat je huidige baas maar weten dat afspraken niet zomaar genegeerd kunnen worden.

Waarom zou je een mail sturen naar je manager dat je op zoek gaat? Of wil je stiekem toch graag blijven en hoop je dat zij met extra salaris over de brug komen om je te houden?
Normaliter stuur je pas een werkgever een mail/brief met de mededeling dat je iets anders hebt en per x datum vertrekt.

edit: spuit11, alles was al gezegd. Volgende keer zal ik eerst het hele topic lezen :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Holenbeer op 08-08-2022 10:26:18 ]
pi_205583231
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:06 schreef daNpy het volgende:

[..]
Precies, het hangt dus (ook) af van de werkgever hoe er mee om gegaan wordt. Bij jou kun je zoiets kenbaar maken, bij sommigen niet.
Het blijft echter zo, dat je er maar op 1 manier achter komt hoe je werkgever hierin staat. En dat kan dus verkeerd uitpakken, dus is voor veel mensen het verstandiger gewoon niks te zeggen. Je ongenoegen kenbaar maken is soms ook niet makkelijk, zonder als zeikerd weggezet te worden.
Dit inderdaad. Wat ook kan gebeuren is dat je dan minder betrokken wordt met nieuwe klussen en word je scheef aangekeken want roddels lopen als een vuurtje door heel kantoor.

Wat je altijd wil voorkomen is dat je een 'verkeerde' verstandhouding krijgt met je werkgever. Door zwart-op-wit aan te geven weg te willen zonder dat je iets hebt, gebeurt dat wel. Wil je voor safe gaan, blijf dan onder de radar.
pi_205589212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:05 schreef Pap89 het volgende:
“ Hij wilde echter wel dat ik dan 100% inzet toon en niet 'verder ga kijken“

… ik denk dat ze zich kapot lachen als je hier mee instemt.
Als je dat doet zeg je dus indirect dat je niet 100% je best deed en dat je dus nog langer aan het lijntje gehouden kan worden met “beloften” omdat je toch niet aan het verder kijken bent.
Dit dus, ik zou nu echt op 70% gaan presteren. En leuk dat ze een vervanger regelen heb je meer tijd om te solliciteren.

Blijft staan dat je dit beter had kunnen doen wanneer je al een concreet bod had.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205589219
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Goed bezig man. Maar behalve dan de financiële voorziening: vind je het ook nog een beetje zinvol wat je doet? Vaak komt dat later, als je gaat nadenken. Dat "dikke verdienen" gebeurt meestal niet in maatschappelijk zinvolle banen. Het komt er vaak op neer dat je van domme mensen die het niet begrijpen hun geld afpakt. Net als bij poker zeg maar. :)

Je zou ook nog een / anderhalf uur per dag kunnen gaan werken als dat genoeg oplevert. Of vier / zes uur voor dubbele profit. Of mogelijk werkt dat kwadratisch in jouw geval. Dat zou me helemaal niets verbazen. Wat verkoop je zoal in jouw "sales"?

Ja misschien. Eerst maar even gewoon genoeg draaien aankomende jaren zodat ik ook een mooi grote mensen huis kan kopen (in mijn eentje ik weiger om dat samen te doen). Daarna weer verder kijken. Ga dit niet eeuwig doen uiteraard maar ben een gescheiden vrouw met kind dus momenteel boeien de zin van het leven en voldoening me niet. :D Ik heb twee hoofden om boven water te houden en dat lukt me aardig. Mijn doel is om financieel en in tijd volledig onafhankelijk te zijn van wat en wie dan ook.

Het zijn barre tijden en dat gaat alleen maar erger worden. Het geeft wel voldoening dat m’n kind niets te kort zal komen aan kansen en tijd met z’n moeder (ik onderneem, vroeg beginnen is voor de schoolbel klaar) en dat ik straks een heel huis voor hem kan achter laten dat ik zal blijven renoveren en verduurzamen tot ik dus dood neerval.

Dus zinvol? Ja. Absoluut. Heb je de boodschappenprijzen gezien hee? :D Als ik het al duur vind dan laat staan als je 2-3 bruto doet. Sterkte daarmee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Azula2.0 op 09-08-2022 15:19:44 ]
pi_205589252
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:33 schreef ISVV het volgende:

[..]
Waarom niet? Dat is nog geen ¤8k dus een schijntje voor een beetje bedrijf. Het werven en trainen van nieuw personeel is een factor 3 duurder.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 09-08-2022 15:16:53 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:48:34 #75
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205589519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom niet? Dat is nog geen ¤8k dus een schijntje voor een beetje bedrijf. Het werven en trainen van nieuw personeel is een factor 3 duurder.
Soms is een worst voorhouden genoeg ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')