abonnement Unibet Coolblue
pi_205539767


Ik wist niet dat dat ding zo heette (dacht dat het een soort minimalistisch waterluchtbed was). Weer wat geleerd :P
  woensdag 3 augustus 2022 @ 17:06:44 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205539789
(edit: delete quote van verwijderde post)


Speciaal voor jou!



[ Bericht 26% gewijzigd door Celestien op 03-08-2022 19:01:29 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205539856
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205539876
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:04 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wist niet dat dat ding zo heette (dacht dat het een soort minimalistisch waterluchtbed was). Weer wat geleerd :P
Naamtopic O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205539926
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Naamtopic O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo dus? Gun ons ook eens wat ;(
pi_205539928


Wie nog geen boom heeft moet slim zijn...
pi_205539941
@Candaasje wat spannend, je spoiler! En leuk. Succes met het gesprek morgen, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Coax kabel is vervangen door internetkabel ^O^ ging heel soepel. Moet alleen in de meterkast nog even zo'n aansluitding erop zetten. Hoe heet zo'n ding eigenlijk? Dat plastic 'uiteinde' dat je in je router (/tv, laptop, etc) stopt.
pi_205540087
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:21 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje wat spannend, je spoiler! En leuk. Succes met het gesprek morgen, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Coax kabel is vervangen door internetkabel ^O^ ging heel soepel. Moet alleen in de meterkast nog even zo'n aansluitding erop zetten. Hoe heet zo'n ding eigenlijk? Dat plastic 'uiteinde' dat je in je router (/tv, laptop, etc) stopt.
Zo'n ding aan je utp-kabel heet een RJ45 connector. Dat aansluiten is iets waar je wel wat handigheid in moet hebben dus knip hem niet te kort af voor het geval je het een paar keer opnieuw moet doen. Er is een speciale volgorde waaraan je je moet houden. Lees hier meer: https://www.routershop.nl/kennisblog/item/netwerkkabel-maken-1
Spoilers!
pi_205540134
Heeft iemand wel eens noten-tofu op?
Spoilers!
pi_205540181
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:04 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wist niet dat dat ding zo heette (dacht dat het een soort minimalistisch waterluchtbed was). Weer wat geleerd :P
Die hebben de k.kinderen ook. Die foto's die ze appen in de gekste houdingen _O-
Lijkt me heerlijk dobberen. O+
pi_205540293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:58 schreef Tele6 het volgende:
Waarom moet je hem opknippen als hij te wit wordt, wordt hij dan minder wit?
Nee, juist te wit. Eigenlijk is het wit een soort afwijking, dus het maakt je plant kwetsbaarder. De witte stukken produceren geen energie. Je ziet de hoeveelheid wit in de stam zitten, als er veel wit in zit, dan krijg je steeds meer witte bladeren. Dan kun je het best knippen daar waar de verdeling nog goed is, want dan heb je weer een nieuwe kans.

Hetzelfde bij een plant die naar je smaak juist te groen begint te worden. Knippen waar er nog wel voldoende wit in zit en gewoon nog een keer proberen.
pi_205540299
Die waterhangmatjes zijn top. O+
pi_205540373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Nee, juist te wit. Eigenlijk is het wit een soort afwijking, dus het maakt je plant kwetsbaarder. De witte stukken produceren geen energie. Je ziet de hoeveelheid wit in de stam zitten, als er veel wit in zit, dan krijg je steeds meer witte bladeren. Dan kun je het best knippen daar waar de verdeling nog goed is, want dan heb je weer een nieuwe kans.

Hetzelfde bij een plant die naar je smaak juist te groen begint te worden. Knippen waar er nog wel voldoende wit in zit en gewoon nog een keer proberen.
Dus je knipt de slechte stukken eraf en gaat verder met de stukken waar de verhouding groen-wit wel goed van is :Y
Want als je er te veel wit in zou laten, zou hij te kwetsbaar worden :Y

Mijnes is alleen maar groen. Of ja, hier en daar geel maar dat lost zichzelf hopelijk nog op :X
pi_205540385
Ik zie het woord waterhangmat voorbij komen en dat brengt me op een idee, zo met een boekje op m’n waterhangmat in m’n zwembad (en hopen dat de kinderen me met rust laten 😋)
pi_205540419
De kortingsbak van de Jumbo had paprika's en avocado's, dus ik heb sla, kidneybonen, maīs en salsa gehaald en nu zit ik "tacosalade" te eten. Ik had ook nacho's mee moeten nemen ;(
Gelukkig wordt het gebrek aan nacho's gecompenseerd doordat de avocado PERFECT is. Uit de kortingsbak krijg je geen avocado's om ruiten mee in te gooien *G*
pi_205540428
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:30 schreef Tele6 het volgende:
De kortingsbak van de Jumbo had paprika's en avocado's, dus ik heb sla, kidneybonen, maīs en salsa gehaald en nu zit ik "tacosalade" te eten. Ik had ook nacho's mee moeten nemen ;(
Gelukkig wordt het gebrek aan nacho's gecompenseerd doordat de avocado PERFECT is. Uit de kortingsbak krijg je geen avocado's om ruiten mee in te gooien *G*
Ik had exact hetzelfde deze week _O_ Avocado's met korting en ik was dus bang dat ze al een beetje bruin zouden zijn, maar ze waren echt geweldig!

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:27 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zie het woord waterhangmat voorbij komen en dat brengt me op een idee, zo met een boekje op m’n waterhangmat in m’n zwembad (en hopen dat de kinderen me met rust laten 😋)
Kinderen & je met rust laten. Niet op deze planeet :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205540691
Avocado's O+

Ik doe ze vaak in schijfjes op een crackers of rijstwafel, met wat zout, peper en een beetje olijfolie :9
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205540724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:09 schreef Celestien het volgende:
Avocado's O+

Ik doe ze vaak in schijfjes op een crackers of rijstwafel, met wat zout, peper en een beetje olijfolie :9
En om er helemaal een “gebakje” van de maken, een paar reepjes (niet te veel) zongedroogde tomaatjes
We have far more in common than that which devides us..
pi_205540748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:32 schreef Isabeau het volgende:
Kinderen & je met rust laten. Niet op deze planeet :+
Ik lag vandaag EEN UUR in mijn waterhangmat terwijl mijn kind in bad lag *) *)

Uniek, maar toch
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205540939
Waterhangmat O+
Niet dat ik er eentje heb ;( Maar ik heb ook geen badje dus dat scheelt :')

Kortingsbakken O+ Niet dat ik nog een Jumbo in de buurt heb :')
Wel door de Plus laten bezorgen, want die zit ook niet in de buurt maar had wel B&J voor de helft :9

Hoe is het DA bezoek gegaan @Kaatje1 ?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 19:53:18 #21
388664 crew  Dotteke
pi_205541073
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:04 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wist niet dat dat ding zo heette (dacht dat het een soort minimalistisch waterluchtbed was). Weer wat geleerd :P
O lekker dat wil ik ook wel 🤣
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 19:55:34 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205541096
Ik heb gisteren Grieken van 70 naar 25 aubergines kunnen praten moussaka te maken. Ik had zelf 18-20 voorgesteld maar liet me toch omhalen.

Er ook lagen vanochtend nog tien in de keuken :')

Lunch gister was een suggestie van hier. Ovenschotel met gehakt, diverse soorten bonen, mais en van die maischips en kaas bovenop. Ik vind het niet te hachelen (peulvruchten :r kaas :r ) maar goed iedereen was heel enthousiast.

Voor de vegetarische zo ongeveer alle groente uit de koelkast opgeruimd, werd me achteraf gevraagd wat er allemaal in zat. Goede vraag....


#liefdagboek
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:58:14 #23
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205541116
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb gisteren Grieken van 70 naar 25 aubergines kunnen praten moussaka te maken. Ik had zelf 18-20 voorgesteld maar liet me toch omhalen.

Er ook lagen vanochtend nog tien in de keuken :')

Lunch gister was een suggestie van hier. Ovenschotel met gehakt, diverse soorten bonen, mais en van die maischips en kaas bovenop. Ik vind het niet te hachelen (peulvruchten :r kaas :r ) maar goed iedereen was heel enthousiast.

Voor de vegetarische zo ongeveer alle groente uit de koelkast opgeruimd, werd me achteraf gevraagd wat er allemaal in zat. Goede vraag....

#liefdagboek
Wel beetje cru om 10 zeventigjarigen in de keuken te laten overnachten..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205541204
Whehe.
Spoilers!
pi_205541217
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waterhangmat O+
Niet dat ik er eentje heb ;( Maar ik heb ook geen badje dus dat scheelt :')

Kortingsbakken O+ Niet dat ik nog een Jumbo in de buurt heb :')
Wel door de Plus laten bezorgen, want die zit ook niet in de buurt maar had wel B&J voor de helft :9

Hoe is het DA bezoek gegaan @:Kaatje1 ?
Ze zijn goedgekeurd. Elin is 700 gr afgevallen (moest) en Nika is niet afgevallen (moet eigenlijk wat bij). Het eten moet iets anders, Elin heeft waarschijnlijk wat last van maagzuur ‘s morgens (vaak speeksel overgeven) dus die moet ‘s avonds laat ook nog wat eten. Dan krijgt Nika ook maar wat extra’s 😉

T was wel een gemiauw op de achterbank met vier katten die het er niet mee eens waren 😂
We have far more in common than that which devides us..
pi_205541264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ze zijn goedgekeurd. Elin is 700 gr afgevallen (moest) en Nika is niet afgevallen (moet eigenlijk wat bij). Het eten moet iets anders, Elin heeft waarschijnlijk wat last van maagzuur ‘s morgens (vaak speeksel overgeven) dus die moet ‘s avonds laat ook nog wat eten. Dan krijgt Nika ook maar wat extra’s 😉

T was wel een gemiauw op de achterbank met vier katten die het er niet mee eens waren 😂
Goede berichten ^O^ En nu weer voor een jaar er vanaf *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 3 augustus 2022 @ 20:41:19 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205541538
Naar een dorp verderop gefietst voor prijswinnend ijs. Was ook echt lekker :9
Thuis warrrrm, sproeiers stonden aan, dus jurk uit en even door de sproeier gerend. Zo lekker O+
pi_205542250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand wel eens noten-tofu op?
Nee, nooit gehad. Zou het best willen proberen, maar lijkt voornamelijk van sojabonen gemaakt, dus zal in de buurt van gewone tofu komen.
pi_205542377
Ik heb met S gewandeld en hij heeft me op een ijsje getrakteerd. We liepen door het stadscentrum, maar dan het gedeelte zonder winkels. Veel mooie stadstuintjes bewonderd en hoi gezegd tegen een paar katten O+

Nu zomerstop van de Engelse les want de vakantie begint. Hij kan z'n taallessen in de praktijk gaan brengen *G* _O_ *G*
pi_205542383
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 20:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ze zijn goedgekeurd. Elin is 700 gr afgevallen (moest) en Nika is niet afgevallen (moet eigenlijk wat bij). Het eten moet iets anders, Elin heeft waarschijnlijk wat last van maagzuur ‘s morgens (vaak speeksel overgeven) dus die moet ‘s avonds laat ook nog wat eten. Dan krijgt Nika ook maar wat extra’s 😉

T was wel een gemiauw op de achterbank met vier katten die het er niet mee eens waren 😂
Fijn dat alles goed was *O*
pi_205542394
@derLudolf ik deed voor moussaka de aubergines altijd eerst een halfuurtje zonder vet in de oven, dan slinken ze wat en kun je er meer in je moussaka kwijt (en wordt die niet zo nattig). Op grote schaal nogal onhandig (want oven-oppervlak) maar voor een normale portie moussaka wel echt een aanrader :9
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 21:45:54 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205542455
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:41 schreef Tele6 het volgende:
@:derLudolf ik deed voor moussaka de aubergines altijd eerst een halfuurtje zonder vet in de oven, dan slinken ze wat en kun je er meer in je moussaka kwijt (en wordt die niet zo nattig). Op grote schaal nogal onhandig (want oven-oppervlak) maar voor een normale portie moussaka wel echt een aanrader :9
Ik zou de aubergine vooral op die aparte ovenschaal laten liggen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205542539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb met S gewandeld en hij heeft me op een ijsje getrakteerd. We liepen door het stadscentrum, maar dan het gedeelte zonder winkels. Veel mooie stadstuintjes bewonderd en hoi gezegd tegen een paar katten O+

Nu zomerstop van de Engelse les want de vakantie begint. Hij kan z'n taallessen in de praktijk gaan brengen *G* _O_ *G*
Hij gaat naar Londen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_205542659
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik zou de aubergine vooral op die aparte ovenschaal laten liggen
:D
pi_205542666
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hij gaat naar Londen?
Jup *G*

Ik ben zelf nog nooit aan de andere kant van het Kanaal geweest dus hij kan me tips geven straks :D
pi_205542929
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jup *G*

Ik ben zelf nog nooit aan de andere kant van het Kanaal geweest dus hij kan me tips geven straks :D
Hij wilde een paar weken geleden al, vooral ook om de taal te kunnen spreken. Zo gaaf dat hij het zelfvertrouwen heeft
We have far more in common than that which devides us..
pi_205544405
Dilemma… leuke vacature gezien. Datum voor de gesprekken is ook al bekend.
En dat is precies een dag waarop op mijn huidige werk een groot overleg staat wat ik niet kan afzeggen…

Normaal zou ik een vrije (mid)dag kunnen opnemen zonder gedoe.

Iemand creatieve ideeën hoe dit op te lossen? Ziekmelden is een optie, maar niet echt fair. En ik heb me al aangemeld voor dat overleg (wat ik ook best belangrijk vind) dus een vrije dag pakken is ook raar.

Ik ga bij de andere partij vragen of ik op een andere dag op gesprek kan komen (lekker vooruitdenkend, ik moet de brief nog schrijven _O- ) maar dat zal vast lastig zijn. En heel vroeg of heel laat op de dag maakt dat ik toch een stuk overleg ga missen gezien de reistijd.

Zucht. Gedoe.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205544497
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dilemma… leuke vacature gezien. Datum voor de gesprekken is ook al bekend.
En dat is precies een dag waarop op mijn huidige werk een groot overleg staat wat ik niet kan afzeggen…

Normaal zou ik een vrije (mid)dag kunnen opnemen zonder gedoe.

Iemand creatieve ideeën hoe dit op te lossen? Ziekmelden is een optie, maar niet echt fair. En ik heb me al aangemeld voor dat overleg (wat ik ook best belangrijk vind) dus een vrije dag pakken is ook raar.

Ik ga bij de andere partij vragen of ik op een andere dag op gesprek kan komen (lekker vooruitdenkend, ik moet de brief nog schrijven _O- ) maar dat zal vast lastig zijn. En heel vroeg of heel laat op de dag maakt dat ik toch een stuk overleg ga missen gezien de reistijd.

Zucht. Gedoe.
Oei, lastig ja, zul je altijd zien.
Aangeven wat het probleem is en kijken of een andere dag een optie is, of eventueel via teams? (Niet ideaal, maar scheelt reistijd)
pi_205544538
Eerlijk aangeven dat het een belangrijk overleg is en dat het ook niet echt professioneel is om daar dan weg te blijven. Wat @Candaasje zegt, evt via team?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 4 augustus 2022 @ 08:54:45 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205544554
Ik zou in ieder geval niet de sollicitatie ervoor laten gaan.
Je moet echt aan jezelf denken en wat voor jouw toekomst goed is.
Mochten ze echt aan die datum vast houden zou ik proberen een vroege afspraak te plannen.
Dan kun je nog wegkomen met een fake doktersbezoekje waardoor je iets later op je meeting bent.
pi_205544632
Ik ga sowieso vragen of een andere dag een optie is. Want mijn overleg duurt de hele dag.
Teams is daarom ook minder handig. Want dat zou ik dan op kantoor moeten doen en dat solliciteert toch net wat minder relaxed :+

En anders inderdaad heel vroeg of heel laat, zodat ik maar een deel van het overleg mis. Dan fake ik wel een semi spoed niet anders te plannen ziekenhuisafspraak of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205544888
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ga sowieso vragen of een andere dag een optie is. Want mijn overleg duurt de hele dag.
Teams is daarom ook minder handig. Want dat zou ik dan op kantoor moeten doen en dat solliciteert toch net wat minder relaxed :+

En anders inderdaad heel vroeg of heel laat, zodat ik maar een deel van het overleg mis. Dan fake ik wel een semi spoed niet anders te plannen ziekenhuisafspraak of zo.
Succes!

Om in dezelfde lijn te blijven:
Ik bedacht me net dat ik heul niet weet of het zo een video-call wordt of gewoon een telefoongesprekje van 15 minuten. Ik duim voor dat laatste, want heb mezelf nog niet gedoucht :') (Ga straks eerst even puin sjouwen...)
pi_205544910
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Succes!

Om in dezelfde lijn te blijven:
Ik bedacht me net dat ik heul niet weet of het zo een video-call wordt of gewoon een telefoongesprekje van 15 minuten. Ik duim voor dat laatste, want heb mezelf nog niet gedoucht :') (Ga straks eerst even puin sjouwen...)
Jij ook succes! Met puin en intake.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205544911
Ik zou jezelf toch snel klaarmaken voor beeld. :D Zou ik in deze tijd de meeste logische keuze vinden.
pi_205544923
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:48 schreef Myraela het volgende:
Ik zou jezelf toch snel klaarmaken voor beeld. :D Zou ik in deze tijd de meeste logische keuze vinden.
Ja, ik heb mijn haar al snel zo gedaan dat het er niet helemaal afschuwelijk uitziet. Op camera dan. In het echt ziet het er aan de achterkant niet uit _O- :D
pi_205544946
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja, ik heb mijn haar al snel zo gedaan dat het er niet helemaal afschuwelijk uitziet. Op camera dan. In het echt ziet het er aan de achterkant niet uit _O- :D
Zul je zien dat ze een 360 graden intake gaan doen _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205544965
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zul je zien dat ze een 360 graden intake gaan doen _O-
:D

Ik denk/hoop dat het meevalt. Als ze na deze 15 minuten het idee hebben dat je potentieel hebt, moet je ook nog een video-pitch van max 2 minuten opsturen naar ze. Naast je cv. Dus ik hoop dat ze dat genoeg beeldmateriaal vinden :P
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:14:10 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545126
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D

Ik denk/hoop dat het meevalt. Als ze na deze 15 minuten het idee hebben dat je potentieel hebt, moet je ook nog een video-pitch van max 2 minuten opsturen naar ze. Naast je cv. Dus ik hoop dat ze dat genoeg beeldmateriaal vinden :P
Videopitches :'(

Sterkte!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:20:23 #49
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205545180
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Videopitches :'(

Sterkte!
Dat zou voor mij meteen reden zijn om af te haken. Ik kan dat niet.
Candaas zie ik dit nog wel kunnen :Y
pi_205545217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat zou voor mij meteen reden zijn om af te haken. Ik kan dat niet.
Candaas zie ik dit nog wel kunnen :Y
Afschuwelijk lijkt me dat
We have far more in common than that which devides us..
pi_205545225
Ok, dat was een vrij kort gesprek. Ik had verwacht dat ze veel meer zouden vragen naar je achtergrond en motivatie, maar het ging eigenlijk enkel over praktische zaken. Voor gewoon basisschoolonderwijs woon ik waarschijnlijk te ver weg (dit bedrijf heeft dan enkel plaatsen in Den Haag en Rotterdam, en dan verwachten ze dat je na de opleiding vrijwel direct weer weg gaat...wat niet onlogisch is natuurlijk) maar voor het speciaal onderwijs zitten ze ook in Zeist.

Nu twijfelfde ik daar ook wel al over, want lijkt me wel interessant* maar dat lijkt me toch wel iets waar je eigenlijk niet onbeslagen ten ijs moet komen. Ik heb heul geen pedagogische achtergrond.

*10 jaar geleden heb ik een half jaar op een basisschool gelopen waar veel kinderen terechtkwamen die door andere scholen echt letterlijk waren afgeschreven. Want onhandelbaar ditdatzuszo. Ik heb kinderen toen echt zien opbloeien. Ik vond dat zo gaaf om te zien. En ook supertof om daar een beetje aan mee te kunnen helpen. Maar daar stond dan wel een team met jarenlange ervaring achter....

Maar goed, ik ga na de zomervakantie maar eens vragen of ik hier en daar eens kan meelopen. (Hoe we dat roostertechnisch gaan doen, zien we dan wel weer :') ) Wie weet vind ik het fantastisch en durf ik het aan. En anders weet ik dat het niet via deze instelling gaat, maar wellicht kan ik met basisscholen in gesprek dat ik alvast als ondersteunend personeel aan de slag ga en zo makkelijker bij zo'n zij-instroom terecht kan zonder dat ik geen inkomen meer heb in de tussentijd.
pi_205545236
Wat een beweging in enen: ook Candaasje en Catastrophe gaan solliciteren.
Heel veel succes.

Home alone. Wat zal ik eens gaan doen? Kapster is op vakantie, dat wordt het niet.
Fietsen naar het volgende dorp en aardbeien halen bij de teler?
Mn.X is zeilen met nog 2 mannen. Het is windstil.
pi_205545241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat zou voor mij meteen reden zijn om af te haken. Ik kan dat niet.
Candaas zie ik dit nog wel kunnen :Y
Mweuh... ook niet mijn ding hoor. Ik doe altijd heel vreemd op video :')

Maar goed, als het moet, dan moet het. Ik maak er wel wat van, desnoods met wat geanimeerde figuurtjes hier en daar om mezelf een beetje te onderscheiden :P
pi_205545265
Ow Candaasje, dat is jammer. Zijn er vergelijkbare organisaties, die in jouw regio werken? Arnhem, Apeldoorn, Amersfoort zijn toch ook grote steden? met tekorten.
Vorig jaar sprak ik iemand, die als zijinstromer in Utrecht aan de gang ging.

Oh wacht, de schoonzoon van mijn biebcollega ook in regio Utrecht. Dan wil ik wel voor je vragen via welke organisatie. Laat maar weten.
pi_205545294
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:31 schreef AnneX het volgende:
Ow Candaasje, dat is jammer. Zijn er vergelijkbare organisaties, die in jouw regio werken? Arnhem, Apeldoorn, Amersfoort zijn toch ook grote steden? met tekorten.
Vorig jaar sprak ik iemand, die als zijinstromer in Utrecht aan de gang ging.
Jawel, je het in Utrecht het Marnix instituut. Die biedt ook wel verkorte trajecten aan, maar eisen wel dat je meer hebt meegelopen.

Zou eventueel nog wel een optie zijn hoor, als ik bij een school alvast een plek kan vinden als onderwijsassistent met de beloftde dat ik dan ook zsm ga beginnen aan die pabo. (Ze willen vaak enkel pabo-studenten)

Maar op dit moment ergens meerdere dagen/weken meelopen is gewoon echt onbegonnen werk.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:36:20 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545321
Twee boterhammen vegetarische filet americain op. Niet superlekker maar wilde eens uitproberen

Meteen naar het toilet ervan...

Keek even op voedingswaardetabel, is een tíkje aan de vette kant dat spul :') :') :')

27% vet tov 3,5% bij echte filet americain :')
En dan laagje boter er onder. Ja dat wil wel :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:37:07 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545328
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, je het in Utrecht het Marnix instituut. Die biedt ook wel verkorte trajecten aan, maar eisen wel dat je meer hebt meegelopen.

Zou eventueel nog wel een optie zijn hoor, als ik bij een school alvast een plek kan vinden als onderwijsassistent met de beloftde dat ik dan ook zsm ga beginnen aan die pabo. (Ze willen vaak enkel pabo-studenten)

Maar op dit moment ergens meerdere dagen/weken meelopen is gewoon echt onbegonnen werk.
Je kunt toch ook vast wel voor over paar maanden plannen als je weer vakantiedagen hebt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205545352
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, je het in Utrecht het Marnix instituut. Die biedt ook wel verkorte trajecten aan, maar eisen wel dat je meer hebt meegelopen.

Zou eventueel nog wel een optie zijn hoor, als ik bij een school alvast een plek kan vinden als onderwijsassistent met de beloftde dat ik dan ook zsm ga beginnen aan die pabo. (Ze willen vaak enkel pabo-studenten)

Maar op dit moment ergens meerdere dagen/weken meelopen is gewoon echt onbegonnen werk.
Ik ken iemand in onze regio die dit doet, al een poosje twee dagen onderwijsassistent en die begint na de zomer met de pabo. Er zijn vast scholen in de buurt die dat bieden. Ik zou me overigens wenden tot de overkoepelende scholenvereniging ipv individuele scholen, dan heb je meteen 30 scholen in één klap.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205545362
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:41:17 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
Gefeliciteerd!! *O*
Benieuwd waar je naartoe gaat :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205545383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
Gefeliciteerd! *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_205545390
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:41 schreef Molo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! *O*
Benieuwd waar je naartoe gaat :D
Dankjewel! Een niet-academisch ziekenhuis bij mij in de buurt O-)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205545398
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
Proficiat 💐
pi_205545403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
Gefeliciteerd!
pi_205545419
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Molo het volgende:
Twee boterhammen vegetarische filet americain op. Niet superlekker maar wilde eens uitproberen

Meteen naar het toilet ervan...

Keek even op voedingswaardetabel, is een tíkje aan de vette kant dat spul :') :') :')

27% vet tov 3,5% bij echte filet americain :')
En dan laagje boter er onder. Ja dat wil wel :')
Welke had je? Ik vind deze wel echt lekker: https://www.ah.nl/product(...)etit-filet-americain. Die at ik ook al toen ik nog vlees at, bijvoorbeeld voor mee naar kantoor omdat ik dat met de echte niet aandurf. :D

En welke heb als normale filet? Als ik bij de Appie zie ik juist bij de normale meer vet per 100 gram. Zelfs de magere heeft meer.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:46:05 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545421
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dankjewel! Een niet-academisch ziekenhuis bij mij in de buurt O-)
Mooie trajecten, interessante patiënten en geweldige collega's gewenst ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205545426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
Gefeliciteerd! Succes vandaag, toch altijd een rotmomentje.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:48:03 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545447
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Welke had je? Ik vind deze wel echt lekker: https://www.ah.nl/product(...)etit-filet-americain. Die at ik ook al toen ik nog vlees at, bijvoorbeeld voor mee naar kantoor omdat ik dat met de echte niet aandurf. :D

En welke heb als normale filet? Als ik bij de Appie zie ik juist bij de normale meer vet per 100 gram. Zelfs de magere heeft meer.
Van de Lidl.

Als normale heb ik die van de slager hier of van de HEMA, die vind ik beide lekker.
Heb trouwens gegoogled voor die voedingswaarde, want geen gewone in de koelkast. Dus kan er wat naast zitten. Maar iig niet zo baggervet en amper proteīne als deze.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:49:51 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545463
Oh per snee zegt deze bron. Te snel gekeken :')

https://mobiel.voedingsce(...)filet-americain.aspx

Nooit gemerkt eigenlijk, maar goed. Buik over de zeik nu, hatseeee :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205545477
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Mooie trajecten, interessante patiënten en geweldige collega's gewenst ^O^
O+ Dat gaat vast lukken :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205545487
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Je kunt toch ook vast wel voor over paar maanden plannen als je weer vakantiedagen hebt?
Jawel, dat zou wel moeten kunnen denk ik. Maar wellicht dat ik al eerder bij een school kan beginnen met de belofte dat ik ga starten met de (deeltijd)pabo. Ook even zien of dat financieel haalbaar is, want deeltijd werken/studeren is natuurlijk wel veel minder inkomen.
Of misschien toch al in februari starten in het speciaal onderwijs via ECHTonderwijs, als ik zou worden toegelaten. Dat is wel gelijk volledig betaald. (Maar dat moet niet de motivatie zijn om in die tak te starten natuurlijk)

Via Marnix Academie is het eigenlijk ķf met ervaring gelijk je eigen klas (euh..... dat is wel even watertrappelen..en dan moet ik dus ook zien dat ik voldoende ervaring weet op te doen naar hun maatstaven) of pas vanaf het tweede opleidingsjaar betaald aan het werk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205545506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ken iemand in onze regio die dit doet, al een poosje twee dagen onderwijsassistent en die begint na de zomer met de pabo. Er zijn vast scholen in de buurt die dat bieden. Ik zou me overigens wenden tot de overkoepelende scholenvereniging ipv individuele scholen, dan heb je meteen 30 scholen in één klap.
Ah tof. Ja ik moet eens gaan informeren. Ze zoeken op zich overal personeel, dus het zou moeten kunnen...zou je zeggen :P
pi_205545512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ga vandaag mijn baas vertellen dat ik ga vertrekken, ben heel benieuwd hoe de boodschap aan gaat komen... Ik heb afgelopen week de opperhoofden gesproken op de plek waar ik solliciteerde en we hebben van beide kanten nu definitief ja gezegd.
Gefeliciteerd! *O*
pi_205545564
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Ok, dat was een vrij kort gesprek. Ik had verwacht dat ze veel meer zouden vragen naar je achtergrond en motivatie, maar het ging eigenlijk enkel over praktische zaken. Voor gewoon basisschoolonderwijs woon ik waarschijnlijk te ver weg (dit bedrijf heeft dan enkel plaatsen in Den Haag en Rotterdam, en dan verwachten ze dat je na de opleiding vrijwel direct weer weg gaat...wat niet onlogisch is natuurlijk) maar voor het speciaal onderwijs zitten ze ook in Zeist.

Nu twijfelfde ik daar ook wel al over, want lijkt me wel interessant* maar dat lijkt me toch wel iets waar je eigenlijk niet onbeslagen ten ijs moet komen. Ik heb heul geen pedagogische achtergrond.

Veel mensen in het speciaal onderwijs hebben ook praktisch geen pedagogische achtergrond. De aanvulling op je didactiek die noodzakelijk is om naar so te gaan, is onwijs karig. De goeien verdiepen dat en leren echt over hun doelgroep, de slechten realiseren zich niet eens dat dat nodig is.
Dus de achtergrond missen maakt je imo niet per se ongeschikt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205545571
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Molo het volgende:
Twee boterhammen vegetarische filet americain op. Niet superlekker maar wilde eens uitproberen

Meteen naar het toilet ervan...

Keek even op voedingswaardetabel, is een tíkje aan de vette kant dat spul :') :') :')

27% vet tov 3,5% bij echte filet americain :')
En dan laagje boter er onder. Ja dat wil wel :')
Boter onder smeerbeleg :o :o
Dan verdien je dat effect :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205545632
@Candaasje volgens mij zijn er ook andere zij instroom trajecten mogelijk, via scholen zelf (dan wel in overleg met Pabo, maar wel meteen met salaris; ik geloof ook wel meteen voor de klas maar wel daarnaast meteen al pabo vakken. Hier wat meer info.
Misschien wist je dit allang hoor, maar wie weet.

SPOILER: want lap tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:12:42 #77
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205545673
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje volgens mij zijn er ook andere zij instroom trajecten mogelijk, via scholen zelf (dan wel in overleg met Pabo, maar wel meteen met salaris; ik geloof ook wel meteen voor de klas maar wel daarnaast meteen al pabo vakken. Hier wat meer info.
Misschien wist je dit allang hoor, maar wie weet.

SPOILER: want lap tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* Wat vervelend! Hopelijk de volgende keer beter!
Misschien zorgen dat je altijd iets tegen brandend maagzuur in je tas hebt?

Ik ken het, heb zelf ook gevoelige maag/darmen/PDS-achtig iets. Yoga in de ochtend en dan veel op m'n buik ploffen is ook niet altijd even prettig.
pi_205545797
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dankjewel! Een niet-academisch ziekenhuis bij mij in de buurt O-)
gefeliciteerd *G* ^O^
pi_205545805
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:27 schreef Candaasje het volgende:
Ok, dat was een vrij kort gesprek. Ik had verwacht dat ze veel meer zouden vragen naar je achtergrond en motivatie, maar het ging eigenlijk enkel over praktische zaken. Voor gewoon basisschoolonderwijs woon ik waarschijnlijk te ver weg (dit bedrijf heeft dan enkel plaatsen in Den Haag en Rotterdam, en dan verwachten ze dat je na de opleiding vrijwel direct weer weg gaat...wat niet onlogisch is natuurlijk) maar voor het speciaal onderwijs zitten ze ook in Zeist.

Nu twijfelfde ik daar ook wel al over, want lijkt me wel interessant* maar dat lijkt me toch wel iets waar je eigenlijk niet onbeslagen ten ijs moet komen. Ik heb heul geen pedagogische achtergrond.

*10 jaar geleden heb ik een half jaar op een basisschool gelopen waar veel kinderen terechtkwamen die door andere scholen echt letterlijk waren afgeschreven. Want onhandelbaar ditdatzuszo. Ik heb kinderen toen echt zien opbloeien. Ik vond dat zo gaaf om te zien. En ook supertof om daar een beetje aan mee te kunnen helpen. Maar daar stond dan wel een team met jarenlange ervaring achter....

Maar goed, ik ga na de zomervakantie maar eens vragen of ik hier en daar eens kan meelopen. (Hoe we dat roostertechnisch gaan doen, zien we dan wel weer :') ) Wie weet vind ik het fantastisch en durf ik het aan. En anders weet ik dat het niet via deze instelling gaat, maar wellicht kan ik met basisscholen in gesprek dat ik alvast als ondersteunend personeel aan de slag ga en zo makkelijker bij zo'n zij-instroom terecht kan zonder dat ik geen inkomen meer heb in de tussentijd.
Niet echt het gesprek en de uitkomst die je verwachtte dus… maar wel startpunt voor verder onderzoek ^O^ Lijkt me inderdaad verstandig om goed te bekijken of het onderwijs je zou passen, voordat je zaken gaat opzeggen. Zo jammer dat je huidige baan in de uitvoering zo slopend is, want dat was/leek toch best een droomfunctie he.

:* op de buik van @Molo

En op die van @vlindertje89 en op je hoofd, want die lijkt de grootste in de weg zitter te zijn. Volgende keer gewoon weer gaan sporten hoor!

Felies @Clubsoda *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205545820
@Candaasje en @Cat-astrophe veel wijsheid en bewegenopjeonderbuikgevoel gewenst :*
pi_205545824
En hiero met mijn virusklaagheid lijkt er wat beweging de goede kant op te zitten!
Alsof mijn hersenmist wat optrekt! *G*
pi_205545830
En oh ja en hele fijne watermeloenendag toegewenst :D
Ik dacht eerst dat er een ham lag 8)7

  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:35:53 #83
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205545842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:33 schreef Blues het volgende:
En oh ja en hele fijne watermeloenendag toegewenst :D
Ik dacht eerst dat er een ham lag 8)7

[ afbeelding ]
Nee, tonijn :D maar volgens Google was het gisteren watermeloendag.
pi_205545873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:33 schreef Blues het volgende:
En oh ja en hele fijne watermeloenendag toegewenst :D
Ik dacht eerst dat er een ham lag 8)7

[ afbeelding ]
Da’s een hele lekkere meloen, hopelijk is die morgen op de markt
We have far more in common than that which devides us..
pi_205545896
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:35 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Nee, tonijn :D maar volgens Google was het gisteren watermeloendag.
Oh echt _O-
Nou alsnog dan.
pi_205545955
Vijftien minuten in de wacht voor poli afspraak. “ u bent de eerst volgende beller…”
Denk aan Blues en overbelaste collega’s. Zzzzzennn.
Om 12 uur is het lunchpauze.

Trucje ophangen en nog eens bellen: nu ben ik #2 ~O>
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:53:16 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545966
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boter onder smeerbeleg :o :o
Dan verdien je dat effect :Y
Verwensing :o :o :o :o

Dat dit kan in CUL Nederland @Celestien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205545975
Ik probeer de huisarts te bellen voor een uitslag. Begint al bij een andere huisarts want vakantie, vervolgens zijn ze in overleg en nu kreeg ik een paar keer een snelle pieptoon en waren ze gewoon niet te bereiken.

Het is al zo'n drempel om te bellen voor mij, ik ben hier echt niet voor gemaakt. :')
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:55:01 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205545982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:53 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer de huisarts te bellen voor een uitslag. Begint al bij een andere huisarts want vakantie, vervolgens zijn ze in overleg en nu kreeg ik een paar keer een snelle pieptoon en waren ze gewoon niet te bereiken.

Het is al zo'n drempel om te bellen voor mij, ik ben hier echt niet voor gemaakt. :')
Veel huisartsen hebben tegenwoordig (eindelijk) een portaal waar je je resultaten van tests in kan inzien.

Vind ik driemiljard keer fijner dan dat bellen met de huisarts met een efficiency uit het jaar kruik.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205545987
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:
Vijftien minuten in de wacht voor poli afspraak. “ u bent de eerst volgende beller…”
Denk aan Blues en overbelaste collega’s. Zzzzzennn.
Om 12 uur is het lunchpauze.

Trucje ophangen en nog eens bellen: nu ben ik #2 ~O>
Oh ja die horen wij ook vaak :D

Dank je dat je zo denkt O+
pi_205545991
En idd qua zeilen voor mnAX, wat doe je met windstil? dobberen? O+
pi_205545992
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:55 schreef Molo het volgende:
Veel huisartsen hebben tegenwoordig (eindelijk) een portaal waar je je resultaten van tests in kan inzien.

Vind ik driemiljard keer fijner dan dat bellen met de huisarts met een efficiency uit het jaar kruik.
De onze heeft op de website wel staan dat ze het portaal hebben, maar vervolgens staat er bij elke functionaliteit (afspraak maken, uitslagen inzien, etc) dat ze het op dit moment niet gebruiken of niet hebben gedeeld.
pi_205546000
Wij straks naar een 3x uitgestelde of afgebelde, door tante corona en malaise, tandartsco afspraak.
Tot nu toe hoeven we niet af te bellen :')
pi_205546049
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Veel huisartsen hebben tegenwoordig (eindelijk) een portaal waar je je resultaten van tests in kan inzien.

Vind ik driemiljard keer fijner dan dat bellen met de huisarts met een efficiency uit het jaar kruik.
Oh echt :o
Ik ga eens rondneuzen op site h.a.

Overigens heeft het Spaarne Gasthuis sinds een tijdje een app waar je je kan aanmelden bij binnenkomst zkh en afspraaktickets om afspraken te maken (die niet altijd even begrijpelijk werken waardoor je toch moet bellen :P ) en alle balies zijn gesloten en donker.
Zo'n raar gezicht!
Toekomst voor ons ook..

Je ziet daar ook niemand die je dan even kan aanschieten, want de mensen die in en uitlopen bij poli/wachtkamer zijn niet de doktersassistenten of secretaresses, die zitten dan verder verstopt in secretariaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 04-08-2022 12:06:33 ]
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:02:57 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205546068
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
De onze heeft op de website wel staan dat ze het portaal hebben, maar vervolgens staat er bij elke functionaliteit (afspraak maken, uitslagen inzien, etc) dat ze het op dit moment niet gebruiken of niet hebben gedeeld.
Lekker patiëntgericht wel :')

Ik word af en toe zo ontiegelijk moe van zorgverleners. Scheelt je zoveel werk elke dag als je die functionaliteiten nou gewoon eens wél gaat gebruiken 8)7
Én beter geīnformeerde en tevredener patiënten ķķk nog
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205546099
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Lekker patiëntgericht wel :')

Ik word af en toe zo ontiegelijk moe van zorgverleners. Scheelt je zoveel werk elke dag als je die functionaliteiten nou gewoon eens wél gaat gebruiken 8)7
Én beter geīnformeerde en tevredener patiënten ķķk nog
Ik zie niks bij mijn h.a.
Heb wel voor uitwisseling toestemming gegeven tussen h.a. en apo.

verder ook veel blokjes die het niet doen :')
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:06:18 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205546100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh echt :o
Ik ga eens rondneuzen op site h.a.

Overigens heeft het Spaarne Gasthuis sinds een tijdje een app waar je je kan aanmelden bij binnenkomst zkh en afspraaktickets (die niet altijd even begrijpelijk werken) en alle balies zijn gesloten en donker.
Zo'n raar gezicht!
Toekomst voor ons ook..

Je ziet daar ook niemand die je dan even kan aanschieten, want de mensen die in en uitlopen bij poli/wachtkamer zijn niet de doktersassistenten of secretaresses, die zitten dan verder verstopt in secretariaten.
Als je die 'klantreis' zoals dat mooi heet beetje efficiënt en vriendelijk inricht is dat hartstikke top en ongelooflijk nodig om de zorg überhaupt te kunnen blijven bieden.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205546116
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Als je die 'klantreis' zoals dat mooi heet beetje efficiënt en vriendelijk inricht is dat hartstikke top en ongelooflijk nodig om de zorg überhaupt te kunnen blijven bieden.
Ja dat begrijp ik.
Oude stempel hier ;)

Zij zitten denk ik ook nog met een oud zkh met oude inrichtingen waardoor dit een soort overgangssituatie lijkt, of een tijdelijk iets.
Ook met al die briefjes her en der geplakt. Zo lelijk en onoverzichtelijk.
pi_205546132
Zo’n huisartsen portaal is ideaal (apotheek zit er ook op aangesloten). Vraag voor huisarts wanneer het niet dringend is, gewoon mailen. Niet dringende afspraak maken kan ook, inzien van uitslagen durf ik niet te zeggen, van de week maar eens kijken. En denkt de huisarts dat hij toch meer info nodig heeft belt of mailt hij meteen. Tenminste dat deed hij, is nu met pensioen, hoop dat z’n opvolgster dat ook zo doet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205546145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik zie niks bij mijn h.a.
Heb wel voor uitwisseling toestemming gegeven tussen h.a. en apo.

verder ook veel blokjes die het niet doen :')
Hier heet het systeem “MedGemak “
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:13:35 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205546173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik zie niks bij mijn h.a.
Heb wel voor uitwisseling toestemming gegeven tussen h.a. en apo.

verder ook veel blokjes die het niet doen :')
Die toestemming voor communicatie tussen huisarts en apotheek is iets anders.
Je huisarts is per 1/7/2020 verplicht om elektronische inzage te geven in het dossier wat ze van je bijhouden.

Online inzage is een stapje verder, dat is echt online kunnen inzien ipv een pdf toegemaild krijgen

Meer over te lezen op www.open-eerstelijn.nl

Traaaaaaaaaaag gaat alles qua verandering in de zorg }:|
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205546211
De mevrouw uit de telefoon was wel heel vriendelijk, dus ik ben weer blij. *O* Ik had blijkbaar ook al een afspraak moeten maken bij het ziekenhuis, ik dacht dat je vanzelf iets zou horen na de wachttijd. :@ :') Ik ga nooit, weet ik veel. :D
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:20:04 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205546242
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:17 schreef Myraela het volgende:
De mevrouw uit de telefoon was wel heel vriendelijk, dus ik ben weer blij. *O* Ik had blijkbaar ook al een afspraak moeten maken bij het ziekenhuis, ik dacht dat je vanzelf iets zou horen na de wachttijd. :@ :') Ik ga nooit, weet ik veel. :D
Wees blij dat je er normaal nooit hoeft te zijn ;)

En mooi!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205546256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:17 schreef Myraela het volgende:
De mevrouw uit de telefoon was wel heel vriendelijk, dus ik ben weer blij. *O* Ik had blijkbaar ook al een afspraak moeten maken bij het ziekenhuis, ik dacht dat je vanzelf iets zou horen na de wachttijd. :@ :') Ik ga nooit, weet ik veel. :D
Dat ligt er aan of ze een wachtlijst bijhouden, zodat de poli een week of 6 tevoren een reminder in hun werklijst krijgt om je een afspraak te sturen of mailen.
Zo werkt het bij ons.

Deze functionaliteit gaat overigens binnenkort naar het KCC. *O*
pi_205546298
Mijn huisarts maakt lekker gebruik van haar online systeem gelukkig. Ik hoef niet meer te bellen voor labuitslagen. Dan kreeg ik vaak te horen "alles is goed hoor mevrouw, tot ziens". Ja nee. Dat bepaal jij niet :D Geef me gewoon mijn labwaarden joh.

Ik heb een paar maanden geleden een vraag gemaild, daarvoor iets via de assistente gespeeld en weer daarvoor een belafspraak gemaakt. Dat zijn toch weer 3 echte afspraken minder voor het zorgsysteem.
Spoilers!
pi_205546310
Gefeliciteerd @Clubsoda *O*

@vlindertje89, je hebt het goed aangepakt :Y

@Candaasje, goede eerste stap. Nog geen daverend succes maar je hebt wel wat aanknopingspunten.
Spoilers!
pi_205546313
Dat is fijn ja. @Lucky

Het mailadres van de ass. is goed verborgen online, maar als het eenmaal hebt werkt het 👍

He die naam Lucky doet t maar wordt zo te zien niet meer gebruikt :D
pi_205546387
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Veel huisartsen hebben tegenwoordig (eindelijk) een portaal waar je je resultaten van tests in kan inzien.

Vind ik driemiljard keer fijner dan dat bellen met de huisarts met een efficiency uit het jaar kruik.
Dat wčl hier in het dorp. Alleen kan ik de getallen en %% niet juist interpreteren van lab.zaken. Ook al staan de gemiddelden en range erbij.
Dan ga ik er vanuit, dat er wordt gebeld als er reden voor is. De ha ziét alle lab.uitslagen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205546408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:56 schreef Blues het volgende:
En idd qua zeilen voor mnAX, wat doe je met windstil? dobberen? O+
Windkracht 3 zeiden ze. En er is een motor en een eilandje en coolbox vol met spullen.
De laatste keer dat ik ook mee was, was het lachen NOT want er werd niet naar mij geluisterd en zaten we vast aan lage wal. :X
Dat is mijn eer te na.

P.S. om 13:01 uur weer bellen.
Ondertussen een vraagje: hoe heet zo’n speciale vatenecho ook al weer, waar de kleurtjes blauw en rood zijn te onderscheiden?
pi_205546465
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh echt :o
Ik ga eens rondneuzen op site h.a.

Overigens heeft het Spaarne Gasthuis sinds een tijdje een app waar je je kan aanmelden bij binnenkomst zkh en afspraaktickets om afspraken te maken (die niet altijd even begrijpelijk werken waardoor je toch moet bellen :P ) en alle balies zijn gesloten en donker.
Zo'n raar gezicht!
Toekomst voor ons ook..

Je ziet daar ook niemand die je dan even kan aanschieten, want de mensen die in en uitlopen bij poli/wachtkamer zijn niet de doktersassistenten of secretaresses, die zitten dan verder verstopt in secretariaten.
Bekende werkt in een gastvrouw team bij umc om mensen te begeleiden/ op te vangen voor vragen.
Die is 24/7 bemensd.
pi_205546474
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier heet het systeem “MedGemak “
😂
pi_205546514
Oooh. Het onderzoek heet een duplex |:( combi van doppler en echo.
#geheugentroubles.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 12:51:03 #113
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546547
regen *O*
pi_205546559
Druppels :W
pi_205546634
Hier ook regen, de was is bijna klaar om buiten opgehangen te worden _O-
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:03:42 #116
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook regen, de was is bijna klaar om buiten opgehangen te worden _O-
half uurtje wachten, het stelt volgens mij uiteindelijk niet veel voor :D
pi_205546647
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Verwensing :o :o :o :o

Dat dit kan in CUL Nederland @:celestien
Ja maar.... Vegetarische filet americain :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205546658
Hier schijnt de zon... Net de parasol opgezet. Ik voel me benadeeld ;)

* Regendans doet *
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_205546701
@moestuin mensen: vanuit Italië krijg ik de raad om hun augurken te oogsten.
Die zien er langzamerhand uit als klein formaat courgette.

Alleen: wat doe ik met vers geplukte augurk behalve inmaken…eten als komkommer vanavond?
pi_205546711
Uhmmm... In de aardappelsalade?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:13:48 #121
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546726
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:10 schreef AnneX het volgende:
@:moestuin mensen: vanuit Italië krijg ik de raad om hun augurken te oogsten.
Die zien er langzamerhand uit als klein formaat courgette.

Alleen: wat doe ik met vers geplukte augurk behalve inmaken…eten als komkommer vanavond?
Die grote zou ik weg doen.
Verse augurk vind ik niet lekker, ik maak ze echt alleen in.
Ligt ook aan het ras, zou er een proeven en kijken wat je ermee kan.
pi_205546800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:13 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Die grote zou ik weg doen.
Verse augurk vind ik niet lekker, ik maak ze echt alleen in.
Ligt ook aan het ras, zou er een proeven en kijken wat je ermee kan.
Wat een werk. B-) https://weckenonline.eu/recepten/augurken-inmaken/
En dan van alles de helft.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:29:41 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546822
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:27 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een werk. B-) https://weckenonline.eu/recepten/augurken-inmaken/
En dan van alles de helft.
[ link | afbeelding ]
Het is echt super weinig werk.
1 dag wegzetten in zout water is zat. Dan morgen gewoon je azijn /suiker mix maken en opwarmen, Schone potten met augurken erin en daar dan direct de hete azijn mix overheen. Potjes dicht, niet op zijn kop! en paar weken wachten. :D
Wel leuk om er wat kruiden naar keus in te doen, geeft extra smaak.

(wij hebben dit jaar alweer 20 potten gemaakt denk _O- )
pi_205546838
Of nog simpeler: in stukjes, in (schone) pot met water en wat kruiden (peper, evt stukjes paprika en gesneden uit, mosterdzaad). Lege en volle pot wegen. 2wt% zout erbij. Pot dicht. Dagelijks ontluchten. Na een week heb je augurken.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:33:33 #125
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546852
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:31 schreef Tuindier het volgende:
Of nog simpeler: in stukjes, in (schone) pot met water en wat kruiden. Lege en volle pot wegen. 2wt% zout erbij. Pot dicht. Dagelijks ontluchten. Na een week heb je augurken.
Ja dat is ook een goeie! Alleen dan zijn ze niet zoet zuur maar anders subtiel zuur wat ook lekker is.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:34:35 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:31 schreef Tuindier het volgende:
Of nog simpeler: in stukjes, in (schone) pot met water en wat kruiden (peper, evt stukjes paprika en gesneden uit, mosterdzaad). Lege en volle pot wegen. 2wt% zout erbij. Pot dicht. Dagelijks ontluchten. Na een week heb je augurken.
fermenteer jij trouwens veel? Ik denk er nooit aan eigenlijk.
Nog toffe moestuin dingen die we makkelijk kunnen fermenteren en is het dan ook lang te bewaren?
pi_205546885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:34 schreef gcjoel het volgende:

[..]
fermenteer jij trouwens veel? Ik denk er nooit aan eigenlijk.
Nog toffe moestuin dingen die we makkelijk kunnen fermenteren en is het dan ook lang te bewaren?
Ik denk er ook te weinig aan, maar iedere keer dat ik het doe ben ik weer verbaasd over hoe simpel het is. Ik wil het ook nog proberen met mijn courgette overschot, het geeft in ieder geval wat meer smaak. Geen idee hoe lang het houdbaar is, meestal heb ik een pot of 3 die 'bezig' zijn, en die eet ik op in de tijd dat ik 'nieuw' maak. Favoriet blijft toch de (soort van) kimchi met chinese kool (maar die komt dan weer niet uit eigen tuin).
pi_205546900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:31 schreef Tuindier het volgende:
Of nog simpeler: in stukjes, in (schone) pot met water en wat kruiden (peper, evt stukjes paprika en gesneden uit, mosterdzaad). Lege en volle pot wegen. 2wt% zout erbij. Pot dicht. Dagelijks ontluchten. Na een week heb je augurken.
Eventueel trouwens bovenin een boterhamzakje gevuld met water, als waterslot (vergelijk het met de steen in een zuurkoolpot) om de komkommer/augurk onder water te houden. Geen zuurstof + genoeg zout = geen groei van slechte bacterien.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:39:34 #129
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:37 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ik denk er ook te weinig aan, maar iedere keer dat ik het doe ben ik weer verbaasd over hoe simpel het is. Ik wil het ook nog proberen met mijn courgette overschot, het geeft in ieder geval wat meer smaak. Geen idee hoe lang het houdbaar is, meestal heb ik een pot of 3 die 'bezig' zijn, en die eet ik op in de tijd dat ik 'nieuw' maak. Favoriet blijft toch de (soort van) kimchi met chinese kool (maar die komt dan weer niet uit eigen tuin).
Kimchi wil ik nog maken van rettich, en ik ga zuurkool maken sowieso.
Oh en sriracha!
Nog nooit gedaan en bewaard dus ben erg benieuwd ook *O*
pi_205546914
Zuurkool heb ik ook gemaakt in van die vacuumzakken die ik geseald heb. Dat ging prima als je wat ruimte overlaat voor de CO2 die gaat ontstaan.
Aanrader:

Of probeer een online workshop bij hem. Ook nog eens geen vervelende man om naar te kijk, imo
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:43:44 #131
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205546927
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:41 schreef Tuindier het volgende:
Zuurkool heb ik ook gemaakt in van die vacuumzakken die ik geseald heb. Dat ging prima als je wat ruimte overlaat voor de CO2 die gaat ontstaan.
Aanrader:
[ afbeelding ]
Of probeer een online workshop bij hem. Ook nog eens geen vervelende man om naar te kijk, imo
Ik heb zo'n oudewetse zuurkool pot gekocht :D
Dat boek ga ik eens opzoeken, goede tip!
pi_205547139
De augurken liggen in een zout bad. Nu ben ik flink door het zoutvaatje heen sinds 2017. 😎
Wat een gemene stekelharen zeg! om te borstelen. o|O Was ik vergeten.
pi_205547186
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Veel mensen in het speciaal onderwijs hebben ook praktisch geen pedagogische achtergrond. De aanvulling op je didactiek die noodzakelijk is om naar so te gaan, is onwijs karig. De goeien verdiepen dat en leren echt over hun doelgroep, de slechten realiseren zich niet eens dat dat nodig is.
Dus de achtergrond missen maakt je imo niet per se ongeschikt.
Ah ok :) Ja ik wil zeker wel eens kijken om echt een goed beeld te kunnen krijgen. Sowieso op verschillende schooltypen, want ik ken eigenlijk enkel mijn oude basisschool van binnen en van buiten (Dat was een Jenaplan die toentertijd zijn tijd echt heel ver vooruit was. Eeuwig zonde dat deze niet meer bestaat)

En speciaal onderwijs ken ik eigenlijk enkel van de verhalen van mijn neefje (heeft o.a. een TOS, en verzuipt op het regulier onderwijs in de grote groepen.

Eens,
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Boter onder smeerbeleg :o :o
Dan verdien je dat effect :Y
+1

Ik snap ook nooit mensen die boter onder hun pindakees smeren....huuuuuh ;(
pi_205547191
Jongens jullie gaan te snel, ik heb net puin gesjouwd en gedoucht, en nu loop ik alweer hopeloos achter :{w
pi_205547220
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje volgens mij zijn er ook andere zij instroom trajecten mogelijk, via scholen zelf (dan wel in overleg met Pabo, maar wel meteen met salaris; ik geloof ook wel meteen voor de klas maar wel daarnaast meteen al pabo vakken. Hier wat meer info.
Misschien wist je dit allang hoor, maar wie weet.

SPOILER: want lap tekst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thnx! Ik kende dit via de Marnix Academie, maar altijd fijn om ook hier alles op een rijtje te hebben :)

En :* voor jouw stappen vooruit!
pi_205547270
Leuk augurkproject Anne.

Wij zijn net terug van de dierenarts met Piep. Piep eet minder en met lange tanden. En blaast of bijt regelmatig bij aanraking. Ze is 700 gram afgevallen, heeft een prachtig gebit, nieren enzo voelen prima, ruggenwervels op de achterhand zijn gevoelig, heupen doen het goed. De dierenarts vond het afvallen en weinige eten wel apart dus Piep is nog op de praktijk voor bloedonderzoek.

Nu zit ik een boterham te eten. Dat gaat ook wat moeilijk want ik heb buikpijn maar wel enorme honger. Is vast zo weer over.

Om 15.15 moeten we met Hans naar de dierenarts. We moeten maar eens gaan proberen om haar in het reismandje te zetten. Voor het eerst. Met een ninjakat.
Spoilers!
pi_205547348
De Hans zit in de reismand :o
Spoilers!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 14:55:19 #138
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205547370
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
De Hans zit in de reismand :o
Snel!

En arme piep ;( hopelijk valt het allemaal mee.
pi_205547437
Wat goed van je @vlindertje89 Eerst die stap naar je vriendin, nu dit

Wat leuk om zelf augurken in te maken. Had ooit eens alles in huis en dacht op de markt wel augurken te kunnen kopen. Nee dus. En nu denk ik, waar moet ik het laten?

Arme Piep, kreeg ze een roesje dat ze daar moest blijven? En is Hans zelf in de mand gegaan?
We have far more in common than that which devides us..
pi_205547505
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
De Hans zit in de reismand :o
Fokwet :D
pi_205547530
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Als je die 'klantreis' zoals dat mooi heet beetje efficiënt en vriendelijk inricht is dat hartstikke top en ongelooflijk nodig om de zorg überhaupt te kunnen blijven bieden.
Ik vind dat zo tof van ons ziekenhuis, die werken ook met een app. Ik kan me inderdaad aanmelden in het ziekenhuis met app, die vertelt me dan welke route ik moet lopen, welke wachtzaal, etc. Daarnaast staan verslagen, beeldmateriaal etc ook in die app. Ik kon zelfs de CT-scan en MRI in de app zien...
pi_205547540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:16 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Fokwet :D
Ja :D

Het ging eigenlijk wel snel. Wat brokjes er in, klein duwtje, deurtje heel snel dicht. Ze had niet echt door wat er gebeurde. Ik hoop vooral dat ze straks in de spreekkamer de mand ook weer in gaat _O-
Spoilers!
pi_205547563
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja :D

Het ging eigenlijk wel snel. Wat brokjes er in, klein duwtje, deurtje heel snel dicht. Ze had niet echt door wat er gebeurde. Ik hoop vooral dat ze straks in de spreekkamer de mand ook weer in gaat _O-
Terug er in lukt meestal wel. Eruit...dat is de uitdaging 8-)
pi_205547687
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:23 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Terug er in lukt meestal wel. Eruit...dat is de uitdaging 8-)
Ik stond gisteren te kijken van een van de katten, niet die van mij. Maar ik ken haar als een relaxte wat afstandelijke kat die lekker haar gangetje gaat. Maar die ging compleet uit haar plaat. Bloedspetters van de baas gingen door de spreekkamer :o
We have far more in common than that which devides us..
pi_205547834
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:54:52 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205547842
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
yerwijlyik
Dit is toch best creatief B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205547848
De Hans _O_

Nu De Piep nog 🤞
pi_205547852
quote:
6s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dit is toch best creatief B-).
Al aangepast :( en wat mot jij in cul :(
pi_205547854
Mooi gelukt Memo :Y
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:56:30 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205547861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:55 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Al aangepast :( en wat mot jij in cul :(
Jou pesten, wat anders? :7.

Mooie tafel hoor :*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 15:59:08 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205547877
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super leuk O+
pi_205547904
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaren ‘60 lsd vibes 😉
Goed gelukt zeg👍🏼 voor een niet-creatief iemand.
Myraela is er zo goed in.

#aagje wie speelt de gitaar?
pi_205547927
Maandag 2e gesprek met de directeur *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_205547931
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf gedaan zeg!

Ik zat na sporten tot 13.30 bij de buren. Rondje speeltuin met de kids en ze bezig gehouden terwijl de buren auto voor vakantie inpakten. En over half uurtje oid is vriendinnetje hier om baby langs te brengen. Zij gaat even shoppen en met man lekker uit eten, en baby komt hier slapen. Lekker intensief dagje wel :+ morgenmiddag ook nog een verjaardag in Amsterdam waar ik wel echt even heen moet/wil, dus denk dat ik zaterdag maar inplan voor de hele dag bankhangen :7
pi_205547936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Maandag 2e gesprek met de directeur *O*
*O*
pi_205547940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Maandag 2e gesprek met de directeur *O*
Wat goed *O* ^O^
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:07:33 #157
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205547949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Maandag 2e gesprek met de directeur *O*
Goed bezig! *O*
pi_205548071
Kaatje *O*

Alles is ok met Hans. Haar rare rib is niet gebroken na een aanrijding ofzo, hij zweeft gewoon heel erg. Ze moet wel over 4 weken nog een booster krijgen want die heeft ze nooit gekregen blijkbaar. Ze heeft ook een tof pipetje antiwormspul gekregen. Tabletjes wil ze niet dus dit is fijn.

Pieps bloed is uitstekend. Ze heeft heel goede schildklierwaarden en nierwaarden. Leverwaarde een pietsje verhoogd maar niets bijzonders. De tanden waren dus ook heel netjes.

Voor de pijn in rug en/of heupen moeten we haar Metacam geven. Over 2 weken weer terug.

284 euro armer ;(
Spoilers!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:27:32 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205548099
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje *O*

Alles is ok met Hans. Haar rare rib is niet gebroken na een aanrijding ofzo, hij zweeft gewoon heel erg. Ze moet wel over 4 weken nog een booster krijgen want die heeft ze nooit gekregen blijkbaar. Ze heeft ook een tof pipetje antiwormspul gekregen. Tabletjes wil ze niet dus dit is fijn.

Pieps bloed is uitstekend. Ze heeft heel goede schildklierwaarden en nierwaarden. Leverwaarde een pietsje verhoogd maar niets bijzonders. De tanden waren dus ook heel netjes.

Voor de pijn in rug en/of heupen moeten we haar Metacam geven. Over 2 weken weer terug.

284 euro armer ;(
Dat spul had ik ook voor de kat laatst, ze vond het prima te eten over wat tonijnvoer. :Y
pi_205548119
Metacam is echt een wondermiddel

En ja, wat een geld, maar ze maken in zo’n praktijk natuurlijk ook kosten. En alles voor de diertjes
We have far more in common than that which devides us..
pi_205548158
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mooi!
Hoe maak je dat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205548162
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Metacam is echt een wondermiddel

En ja, wat een geld, maar ze maken in zo’n praktijk natuurlijk ook kosten. En alles voor de diertjes
Deze praktijk is hartstikke fijn. Uitgebreide consulten, kletspraatje, alles gemoedelijk.

Dit is een beetje net als met het legen van de septictank laatst. Je geeft een hoop geld uit voor geruststelling. Dat is gewoon ook wat waard.

Ik wil absoluut niet zijn zoals die user nu in F&F die zijn kat dood heeft laten gaan door nalatigheid.
Spoilers!
pi_205548163
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Maandag 2e gesprek met de directeur *O*
Goed man!
Ik gun het je heel erg, nog even een paar jaar een *leuke* baan :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205548164
Memo _O_
Spoilers!
pi_205548187
Ik moet nu naar Lidl, Action, AH. Zo geen zin in.

Zwaar leven.
Spoilers!
pi_205548219
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Deze praktijk is hartstikke fijn. Uitgebreide consulten, kletspraatje, alles gemoedelijk.

Dit is een beetje net als met het legen van de septictank laatst. Je geeft een hoop geld uit voor geruststelling. Dat is gewoon ook wat waard.

Ik wil absoluut niet zijn zoals die user nu in F&F die zijn kat dood heeft laten gaan door nalatigheid.
Da’s inderdaad echt een idioot. Paar jaar geleden ook al van dit soort topics maar met een andere naam. Altijd katten met problemen (waar of niet waar) en geen flikker doen met advies

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaatje1 op 04-08-2022 16:49:42 ]
We have far more in common than that which devides us..
pi_205548466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Maandag 2e gesprek met de directeur *O*
Whoop Whoop *G* *O*
pi_205548494
En.......... ik voel me nog steeds goed *G*

Tandarts geweest voor co (hij zegt elke keer : weet je dat je verstandskies los zit? en ik antwoord elke keer Ja omdat jij me dat steeds verteld. :D
Daarna koffie buiten en daarna een fietstochtje naar H'lem, Zaanenpark. Daar appeltje en water op een bankie gedaan en weer teruggefietst (30 min bij elkaar).
Daarna nog wat onkruidjes tussen tegels uit getrokken, wild voortuintje water gegeven, boek uitgelezen en piano gespeeld.

En ik voel me nog steeds goed :?

Heeft de griezel me verlaten :o *G*
pi_205548518
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Blues het volgende:
En.......... ik voel me nog steeds goed *G*

Tandarts geweest voor co (hij zegt elke keer : weet je dat je verstandskies los zit? en ik antwoord elke keer Ja omdat jij me dat steeds verteld. :D
Daarna koffie buiten en daarna een fietstochtje naar H'lem, Zaanenpark. Daar appeltje en water op een bankie gedaan en weer teruggefietst (30 min bij elkaar).
Daarna nog wat onkruidjes tussen tegels uit getrokken, wild voortuintje water gegeven, boek uitgelezen en piano gespeeld.

En ik voel me nog steeds goed :?

Heeft de griezel me verlaten :o *G*
Wat klinkt dit fijn. Houwe zo
We have far more in common than that which devides us..
pi_205548529
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Wat mooi!
Hoe maak je dat?
Epoxy besteld via epodex, dan heb je een verharder en de hars los van elkaar die meng je op de juiste manier dan kleurstof toevoegen en gieten. Vervolgens met 'n mengstokje de kleuren 'n beetje swirlen zodat het in elkaar over loopt en dan laten uitharden. En in dit tafelblad heb ik na het uitharden nog twee keer keer heldere epoxy gegoten zodat het blad nu helemaal dicht is zeg maar.
pi_205548581
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:28 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Epoxy besteld via epodex, dan heb je een verharder en de hars los van elkaar die meng je op de juiste manier dan kleurstof toevoegen en gieten. Vervolgens met 'n mengstokje de kleuren 'n beetje swirlen zodat het in elkaar over loopt en dan laten uitharden. En in dit tafelblad heb ik na het uitharden nog twee keer keer heldere epoxy gegoten zodat het blad nu helemaal dicht is zeg maar.
Klinkt zo simpel. 😎

Die augurken hč .
Smakelijk.
pi_205548616
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk gedaan! Is dat het IKEA-tafeltje? Ook een paar keer gemaakt, dat tafeltje is daar echt perfect voor. :D
pi_205548661
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Leuk gedaan! Is dat het IKEA-tafeltje? Ook een paar keer gemaakt, dat tafeltje is daar echt perfect voor. :D
Yes :Y wilde 't altijd al eens proberen en zag toen 't tafeltje in de circular hub dus dacht meenemen , epoxy was aanzienlijk duurder :') maar wel tof om te doen. Oh ik wist niet dat jij dat ook al eens had gedaan, nice!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:50:39 #174
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_205548713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Blues het volgende:
En.......... ik voel me nog steeds goed *G*

Tandarts geweest voor co (hij zegt elke keer : weet je dat je verstandskies los zit? en ik antwoord elke keer Ja omdat jij me dat steeds verteld. :D
Daarna koffie buiten en daarna een fietstochtje naar H'lem, Zaanenpark. Daar appeltje en water op een bankie gedaan en weer teruggefietst (30 min bij elkaar).
Daarna nog wat onkruidjes tussen tegels uit getrokken, wild voortuintje water gegeven, boek uitgelezen en piano gespeeld.

En ik voel me nog steeds goed :?

Heeft de griezel me verlaten :o *G*
Wat fijn voor jou! Hij mag mijn griezel wel komen halen _O- :+. Meer dan 6 maanden nu :X :')
pi_205548940
Gatver, zolang al :X }:|
pi_205548951
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje *O*

Alles is ok met Hans. Haar rare rib is niet gebroken na een aanrijding ofzo, hij zweeft gewoon heel erg. Ze moet wel over 4 weken nog een booster krijgen want die heeft ze nooit gekregen blijkbaar. Ze heeft ook een tof pipetje antiwormspul gekregen. Tabletjes wil ze niet dus dit is fijn.

Pieps bloed is uitstekend. Ze heeft heel goede schildklierwaarden en nierwaarden. Leverwaarde een pietsje verhoogd maar niets bijzonders. De tanden waren dus ook heel netjes.

Voor de pijn in rug en/of heupen moeten we haar Metacam geven. Over 2 weken weer terug.

284 euro armer ;(
Fijn dat alles goed is :)

Hier is het dieetvoer gisteren binnengekomen en het wordt ook redelijk gegeten. In ieder geval beter dan dat er de laatste maand gegeten is.
Ik begin nu toch wel te twijfelen om in ieder geval 1 surefeeder te kopen voor onze zieke kat. Zodat ik wel precies weet wat hij eet want zijn broer lijkt her ook erg lekker te vinden :+
Ben benieuwd of ie slim genoeg is om te leren hoe dat ding werkt.

De komende 2 dagen kan ik ze alleen niet in de gaten houden want morgen de dubbele brouwdag en zaterdag het festival.
Nog een beetje gezonde tegenzin maar dat komt vast nog wel goed.
Vanavond vroeg slapen want morgen moeten we om 7u in Weert staan :O
pi_205548973
Elin snapte de surefeeder eerder dan Nika (en die was niet voor Elin 😂) maar na een week of 2 had ze het door
We have far more in common than that which devides us..
pi_205549010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin snapte de surefeeder eerder dan Nika (en die was niet voor Elin 😂) maar na een week of 2 had ze het door
Ik heb goede hoop dat het goed komt :Y maar je kan hem niet slim noemen :')

Nu eerst mijn man nog overtuigen want het is niet goedkoop. En de rekening van de dierenarts was ook al heftig.
pi_205549016
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:53 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemiddag :) twee nachtdienst ken gehad, beetje brak nu.

Ik ben vd week creatief geweest. Tafeltje met epoxy gemaakt, goed gelukt wel en dat terwijl ik echt niet creatief ben over 't algemeen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow O+ echt heel mooi

Wij hebben ooit een epoxy tafel met bierdopjes gemaakt maar die is lang niet zo mooi.
pi_205549211
Alsnog een fietstochtje gedaan naar de nieuwe spar en een caesarsalade gehaald en een klein frietje op de terugweg. :Y)
Knap hoor van singles om goed voor zichzelf te zorgen met eten enzo. _O_
pi_205549284
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:50 schreef AnneX het volgende:
Alsnog een fietstochtje gedaan naar de nieuwe spar en een caesarsalade gehaald en een klein frietje op de terugweg. :Y)
Knap hoor van singles om goed voor zichzelf te zorgen met eten enzo. _O_
Het werd pizza hier. Eten over van van de week waarschijnlijk te laat in de koelkast gedaan, want er zat een waasje op wat mij niet echt gezond leek. En omdat ik de vriezer aan het leegeten ben zit daar ook niet zoveel meer in. Zoete paprika zonder iets leek me ook niet wat (want ook geen kaas in huis)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205549386
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Deze praktijk is hartstikke fijn. Uitgebreide consulten, kletspraatje, alles gemoedelijk.

Dit is een beetje net als met het legen van de septictank laatst. Je geeft een hoop geld uit voor geruststelling. Dat is gewoon ook wat waard.

Ik wil absoluut niet zijn zoals die user nu in F&F die zijn kat dood heeft laten gaan door nalatigheid.
Gelukkig ligt het bij die user allemaal aan ons en niet aan hem :X
Zit echt een steekje los bij hem en dat mag. Maar niet als hij daardoor katten laat kreperen ;(

Fijn dat de uitslagen bij jouw team best wel goed waren. Denkt de DA aan artrose bij Piep of iets anders?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205549404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb goede hoop dat het goed komt :Y maar je kan hem niet slim noemen :')

Nu eerst mijn man nog overtuigen want het is niet goedkoop. En de rekening van de dierenarts was ook al heftig.
Mijn domme bange autist snapte hem zelfs na twee weken *O*
Kwestie van rustigaan opbouwen met het sluiten en als ze bang zijn extralekker voer erin doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205549409
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gelukkig ligt het bij die user allemaal aan ons en niet aan hem :X
Zit echt een steekje los bij hem en dat mag. Maar niet als hij daardoor katten laat kreperen ;(

Fijn dat de uitslagen bij jouw team best wel goed waren. Denkt de DA aan artrose bij Piep of iets anders?
Hij wist het indertijd ook vaak beter dan de digitaledierenarts (die mis ik soms best wel)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205549445
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hij wist het indertijd ook vaak beter dan de digitaledierenarts (die mis ik soms best wel)
Ja, die was leuk en deskundig O+
En -belangrijk- wist ook precies waar haar deskundigheid-op-afstand ophield.

Hoe heette die user eerder eigenlijk?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205549498
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn domme bange autist snapte hem zelfs na twee weken *O*
Kwestie van rustigaan opbouwen met het sluiten en als ze bang zijn extralekker voer erin doen.
Mocht er een surefeeder komen zal ik nog wel om tips aan jou en @Kaatje1 vragen :)

We lijken in ieder geval een snack gevonden te hebben die hij lekker vindt. Misschien niet het gezondste maar ik denk wel goed om hem te lokken bij zoiets.
pi_205549664
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja, die was leuk en deskundig O+
En -belangrijk- wist ook precies waar haar deskundigheid-op-afstand ophield.

Hoe heette die user eerder eigenlijk?
Ericoscuro
We have far more in common than that which devides us..
pi_205549693
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Mocht er een surefeeder komen zal ik nog wel om tips aan jou en @:Kaatje1 vragen :)

We lijken in ieder geval een snack gevonden te hebben die hij lekker vindt. Misschien niet het gezondste maar ik denk wel goed om hem te lokken bij zoiets.
Gewoon rustig laten wennen. Eerst open gelaten, toen dicht met brokjes ervoor zo kon ze wennen aan het open en dicht. Toen brokjes ervoor en snoepjes er in. Maar ze is een Brit met brede kop en enorme snorharen dus de sensorboog is lastig, komen haar snorharen tegenaan. Dus hengelt ze met haar pootje de brokjes uit het bakje en eet het brokje voor brokje op. Heel schattig
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:57:23 #189
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205549986
Als iemand nog eens het magische recept heeft voor -knapperig blijvende- ingemaakte augurken, dan houd ik me aanbevolen. Ik ga van zacht geworden augurken een beetje euhm,, binnensmonds :r
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205550171
Fijn dat het redelijk in orde lijkt allemaal Lucky!

Vijf minuten nadat vriendin weg was, en ik met baby alleen, ging kat1 op de koelkast zitten en kotste vanaf daar. En dan ook niet precies op de koelkast, maar half op de koelkast, half tussen koelkast en kastje ernaast in en half op magnetron op kastje ernaast }:| en niet alleen n haarbal maar ook natvoer dat ie al 3.5 uur ervoor had gehad. Gelukkig kreeg ik koelkast redelijk makkelijk naar voren zodat ik t allemaal kon opruimen.

En net kwam ik beneden om krijsende baby in wandelwagen in slaap te rijden, en lag er weer kots (dit keer wel op de grond). Had wel expres om 17u wat minder natvoer gegeven. Denk weer dezelfde kat, mss van de stress van huilend kind ofzo? Wel sneu. Hopelijk slaapt ze gewoon lekker door nu, morgen tussen 9-10u word ze alweer opgehaald. Kan kat weer even tot rust komen :+

Deze kat moet half aug ook twee tandjes laten trekken, sneu. Had twee weken geleden jaarlijkse controle en tandvlees bij de twee hoektandjes boven was helemaal rood en gezwollen, ze denkt dat er misschien tandresorptie plaatsvindt.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 04-08-2022 20:19:21 ]
pi_205550200
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:57 schreef fietsie het volgende:
Als iemand nog eens het magische recept heeft voor -knapperig blijvende- ingemaakte augurken, dan houd ik me aanbevolen. Ik ga van zacht geworden augurken een beetje euhm,, binnensmonds :r
Wil diegene dat recept dan ook delen met de Jumbo? Hun huismerk zoetzure augurken zijn slap }:|
pi_205550462
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:10 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Wil diegene dat recept dan ook delen met de Jumbo? Hun huismerk zoetzure augurken zijn slap }:|
_O- Daarom altijd klesbeke. Ben best wel prijsbewust, maar dat heeft z’n grenzen
We have far more in common than that which devides us..
pi_205550638
Voor wie er nog een airco of ventilator wil aanschaffen:

quote:
In 2018 was het gebruik van airconditioners en elektrische ventilatoren goed voor 10% van de wereldwijde elektriciteitsconsumptie.
Naar verwachting verdriedubbelt het aantal airco's tot in 2050 naar 4,5 miljard. Volgens de IEA gaat dat net zoveel energie kosten als India en China nu in totaal verbruiken.

Dat heeft nog een complicatie: een apparaat blaast de warmte die het aan het binnenklimaat onttrekt, naar buiten. "De omgeving wordt vervolgens warmer, waardoor de buren ook een airco aanschaffen," aldus hoogleraar duurzame bouw Andy van den Dobbelsteen (TU Delft). "Het energieverbruik stijgt en daardoor warmt de aarde verder op." Op plaatsen waar veel airco's bij elkaar staan, stijgt de omgevingstemperatuur met gemak meer dan een hele graad Celsius.
Samen krijgen we het klimaat wel ten onder!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:34:27 #194
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205550663
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:57 schreef fietsie het volgende:
Als iemand nog eens het magische recept heeft voor -knapperig blijvende- ingemaakte augurken, dan houd ik me aanbevolen. Ik ga van zacht geworden augurken een beetje euhm,, binnensmonds :r
Hoe doe je het nu dan altijd?
Bij ons zijn ze wel knapperig denk ik. Wanneer vind je ze wel knapperig :D

Amerikanen zie ik altijd pickle crisp gebruiken. Schijnt ook te werken.
pi_205550747
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:33 schreef sigme het volgende:
Voor wie er nog een airco of ventilator wil aanschaffen:
[..]
Samen krijgen we het klimaat wel ten onder!
Ik heb een airco maar met mezelf afgesproken dat ik m niet eerder gebruik dan wanneer het 27-28 gr is in huis. En dan nog op 25 zetten en zodra het weer leefbaar is, gaat die uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205550895
Nou, net gelezen: een twitterdraad over dierenartsen en prijzen en ketens en aandeelhouders.
Oh, en huisdierenzorgkosten 3W
twitter
pi_205550983
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:47 schreef AnneX het volgende:
Nou, net gelezen: een twitterdraad over dierenartsen en prijzen en ketens en aandeelhouders.
Oh, en huisdierenzorgkosten 3W
[ twitter ]
Iedereen weet toch: dieven en oplichters die zogenaamde dierenartsen, allemaal, grote geldwolven!

Of euh? Wat wil je nu eigenlijk zeggen, AnneX?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205551001


@Lucky_Strike zie jij 'm ook? Ze zijn nu aan het dalen. Prachtig om dat vuur te zien O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:05:32 #199
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205551148
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:10 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Wil diegene dat recept dan ook delen met de Jumbo? Hun huismerk zoetzure augurken zijn slap }:|
Ze waren knapperig inderdaad, maar zijn dat de laatste tijd zeker niet meer.

Koeleman had het altijd wel aardig voor elkaar maar die zijn geloofik niet meer...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205551211
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:10 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Wil diegene dat recept dan ook delen met de Jumbo? Hun huismerk zoetzure augurken zijn slap }:|
Alle augurken zijn tegenwoordig slap :r
Zelfs kesbeke
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205551284
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Iedereen weet toch: dieven en oplichters die zogenaamde dierenartsen, allemaal, grote geldwolven!

Of euh? Wat wil je nu eigenlijk zeggen, AnneX?
Dierenarts heeft hier juist nog wat aan de prijs gedaan.
Maarja allerlei onderzoeken doen is nou eenmaal niet gratis.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:24:32 #202
63722 z80
I fink you freaky
pi_205551384
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:50 schreef AnneX het volgende:
Alsnog een fietstochtje gedaan naar de nieuwe spar en een caesarsalade gehaald en een klein frietje op de terugweg. :Y)
Knap hoor van singles om goed voor zichzelf te zorgen met eten enzo. _O_
Wie zegt dat ik goed eet? Voldoende ja. Maar gezond is vaak een vraagteken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_205551410
quote:
5s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Iedereen weet toch: dieven en oplichters die zogenaamde dierenartsen, allemaal, grote geldwolven!

Of euh? Wat wil je nu eigenlijk zeggen, AnneX?
Dat de vrije markt blijkbaar regeert en de prijzen voor dierenzorg naar verhouding nogal scheef is!? met oa. overwerkte assistenten als gevolg.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:26:12 #204
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205551415
Vandaag lekker 35km gefietst op m'n nieuwe "ros".

Tijdelijke fietstassen erop (ze zijn lillek...), bidonhoudertje, telefoonhouder en trapperen maar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205551440
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat de vrije markt blijkbaar regeert en de prijzen voor dierenzorg naar verhouding nogal scheef is!? met oa. overwerkte assistenten als gevolg.
Jeej. Is dat echt de algemene toestand, dat de dierenartsen onredelijke prijzen rekenen en dat de assistenten daardoor overwerkt raken? Goh. Gelukkig wordt het op twitter haarfijn geanaliseerd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205551510
quote:
11s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:27 schreef sigme het volgende:

[..]
Jeej. Is dat echt de algemene toestand, dat de dierenartsen onredelijke prijzen rekenen en dat de assistenten daardoor overwerkt raken? Goh. Gelukkig wordt het op twitter haarfijn geanaliseerd.
Er worden inderdaad allerlei ervaringen gedeeld. Van bizar prijzig tot redelijk.
Het lijkt wel fok wel. Goh.
pi_205551563
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er worden inderdaad allerlei ervaringen gedeeld. Van bizar prijzig tot redelijk.
Het lijkt wel fok wel. Goh.
Leuker (en eerlijker) zou zijn als je dan hier ook die nuance deelt of benoemt en niet alleen een link plaatst naar een excess.

Ja… lijkt idd FOK! wel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205551571
Mijn dierenarts (de keten heet ook zo) is niet goedkoop maar ze nemen ook de tijd. Gisteren 4 afspraken van 10 minuten. We waren om 1640 binnen en vertrokken een uur later.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205551613
Mijn DA is best redelijk geprijsd. Geven ook een goede uitleg van kosten van ingegrepen.
Toen kater ging kwakkelen en ik in een maand zowat twee keer per week op consult ging zijn veel van die consultkosten kwijtgescholden. En met pleegkittens kon ik in noodgevallen ook altijd terecht tegen materiaal- en medicatiekosten.
Het is een groepspraktijk en de ene DA ligt me meer dan de andere. Maar dat vind ik vooral belangrijk als er eentje echt ziek is. Controles en enting kunnen ze allemaal wel.
En het is handig dat er specialismen zijn. Ze hebben nu hun eigen geriater en eigen tandarts. En kwakkelkater kreeg destijds vrij snel zijn eigen internist.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205551618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[ link | afbeelding ]

@:Lucky_Strike zie jij 'm ook? Ze zijn nu aan het dalen. Prachtig om dat vuur te zien O+
Wij zagen hem ook :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:08 schreef vlindertje89 het volgende:
Fijn dat het redelijk in orde lijkt allemaal Lucky!

Vijf minuten nadat vriendin weg was, en ik met baby alleen, ging kat1 op de koelkast zitten en kotste vanaf daar. En dan ook niet precies op de koelkast, maar half op de koelkast, half tussen koelkast en kastje ernaast in en half op magnetron op kastje ernaast }:| en niet alleen n haarbal maar ook natvoer dat ie al 3.5 uur ervoor had gehad. Gelukkig kreeg ik koelkast redelijk makkelijk naar voren zodat ik t allemaal kon opruimen.

En net kwam ik beneden om krijsende baby in wandelwagen in slaap te rijden, en lag er weer kots (dit keer wel op de grond). Had wel expres om 17u wat minder natvoer gegeven. Denk weer dezelfde kat, mss van de stress van huilend kind ofzo? Wel sneu. Hopelijk slaapt ze gewoon lekker door nu, morgen tussen 9-10u word ze alweer opgehaald. Kan kat weer even tot rust komen :+

Deze kat moet half aug ook twee tandjes laten trekken, sneu. Had twee weken geleden jaarlijkse controle en tandvlees bij de twee hoektandjes boven was helemaal rood en gezwollen, ze denkt dat er misschien tandresorptie plaatsvindt.
Kotsdrama :X
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gelukkig ligt het bij die user allemaal aan ons en niet aan hem :X
Zit echt een steekje los bij hem en dat mag. Maar niet als hij daardoor katten laat kreperen ;(

Fijn dat de uitslagen bij jouw team best wel goed waren. Denkt de DA aan artrose bij Piep of iets anders?
Ik heb ook het idee dat het geen troll is helaas.

Er is nog niet gesproken over artrose. Mogelijk een ontsteking tussen de wervels. Over 2 weken zien we weer verder.
Spoilers!
pi_205551629
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wij zagen hem ook :Y
[..]
Kotsdrama :X
[..]
Ik heb ook het idee dat het geen troll is helaas.

Er is nog niet gesproken over artrose. Mogelijk een ontsteking tussen de wervels. Over 2 weken zien we weer verder.
Dan is metacam goei spul :Y Hopelijk huppelt ze snel weer pijnvrij rond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205551636
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Er worden inderdaad allerlei ervaringen gedeeld. Van bizar prijzig tot redelijk.
Het lijkt wel fok wel. Goh.
Daarom vraag ik ook wat *jij* nou eigenlijk wou zeggen met de tweet die je speciaal hier kwam plaatsen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205551667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:26 schreef fietsie het volgende:
Vandaag lekker 35km gefietst op m'n nieuwe "ros".

Tijdelijke fietstassen erop (ze zijn lillek...), bidonhoudertje, telefoonhouder en trapperen maar.
Lekker! Fijn dat je nieuwe fiets goed bevalt.

Wij zijn net klaar met barbecueën. Het was erg goed gelukt vandaag. Het was gewoon een grill maar toch lekkerder dan anders ofzo. O.a. gegrilde stukjes ciabatta met smeersels, de onovertroffen biologische slavink van AH, met roquefort gevulde champignons, en onze nieuwste vinding: gegrilde spitskool :9~
Spoilers!
pi_205551710
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn DA is best redelijk geprijsd. Geven ook een goede uitleg van kosten van ingegrepen.
Toen kater ging kwakkelen en ik in een maand zowat twee keer per week op consult ging zijn veel van die consultkosten kwijtgescholden. En met pleegkittens kon ik in noodgevallen ook altijd terecht tegen materiaal- en medicatiekosten.
Het is een groepspraktijk en de ene DA ligt me meer dan de andere. Maar dat vind ik vooral belangrijk als er eentje echt ziek is. Controles en enting kunnen ze allemaal wel.
En het is handig dat er specialismen zijn. Ze hebben nu hun eigen geriater en eigen tandarts. En kwakkelkater kreeg destijds vrij snel zijn eigen internist.
“Mijndierenarts” zit hier in de omgeving met meerdere praktijken. Volgens mij zijn ze ook verbonden aan Evidensia. Aan het begin van corona had ik een spoedafspraak op een zaterdag met Elin. De DA bleek ziek te zijn en toen ben ik naar de kliniek gestuurd maar kreeg een rekening voor een doordeweeks consult bij de dierenarts
We have far more in common than that which devides us..
pi_205551759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
“Mijndierenarts” zit hier in de omgeving met meerdere praktijken. Volgens mij zijn ze ook verbonden aan Evidensia. Aan het begin van corona had ik een spoedafspraak op een zaterdag met Elin. De DA bleek ziek te zijn en toen ben ik naar de kliniek gestuurd maar kreeg een rekening voor een doordeweeks consult bij de dierenarts
Klinkt goed. Praktijk hier is met zo’n grote club dat ze zelf de weekenddiensten draaien en eigen vervang regelen. En de middelgrote OKs kunnen ze zelf. (Grote OKs ook wel, ze opereren paarden, hurhur :7 ).

Voor de poezen altijd fijn als ik een afspraak kan regelen in de dependance hier in de stad. Hoofdgebouw zit een paar dorpen verder en dat is toch zeker tien minuten langer gillen in de auto.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:51:32 #216
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205551779
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker! Fijn dat je nieuwe fiets goed bevalt.

Wij zijn net klaar met barbecueën. Het was erg goed gelukt vandaag. Het was gewoon een grill maar toch lekkerder dan anders ofzo. O.a. gegrilde stukjes ciabatta met smeersels, de onovertroffen biologische slavink van AH, met roquefort gevulde champignons, en onze nieuwste vinding: gegrilde spitskool :9~
Misschien wel door het echte BBQ weer?

Ik maakte na een food-fout eergisteren die twee dagen stevige buikkramp veroorzaakte een griekse salade gebaseerd op spitskool, ui, komkommer en tomaat (en nog wat meer eromheen).

Vezels vezels vezels...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205551795
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Klinkt goed. Praktijk hier is met zo’n grote club dat ze zelf de weekenddiensten draaien en eigen vervang regelen. En de middelgrote OKs kunnen ze zelf. (Grote OKs ook wel, ze opereren paarden, hurhur :7 ).

Voor de poezen altijd fijn als ik een afspraak kan regelen in de dependance hier in de stad. Hoofdgebouw zit een paar dorpen verder en dat is toch zeker tien minuten langer gillen in de auto.
Dat is de vestiging oosterbeek ook en die zijn indertijd gaan uitbreiden
We have far more in common than that which devides us..
pi_205551922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:51 schreef fietsie het volgende:

[..]
Misschien wel door het echte BBQ weer?

Ik maakte na een food-fout eergisteren die twee dagen stevige buikkramp veroorzaakte een griekse salade gebaseerd op spitskool, ui, komkommer en tomaat (en nog wat meer eromheen).

Vezels vezels vezels...
Oh nee! Ging het fout met die ribben?
Spoilers!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 22:07:45 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205551942
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Oh nee! Ging het fout met die ribben?
De de avond ervoor; ik was in Moordrecht voor die fiets; de terugweg ging chaotisch; we kwamen op de A6 klem te zitten tussen een Audi die een gevangentransport tot stilstand dwong en een vrachtwagen die mij achterop reed, Abby was gestressed door klein leed en toen pikten we omdat het ook al 20:00 was maar een mcDonalds.
En dat trekt mijn lijf na een half jaar OMAD niet meer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_205552056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:07 schreef fietsie het volgende:

[..]
De de avond ervoor; ik was in Moordrecht voor die fiets; de terugweg ging chaotisch; we kwamen op de A6 klem te zitten tussen een Audi die een gevangentransport tot stilstand dwong en een vrachtwagen die mij achterop reed, Abby was gestressed door klein leed en toen pikten we omdat het ook al 20:00 was maar een mcDonalds.
En dat trekt mijn lijf na een half jaar OMAD niet meer.
Wat een spannend leven O+ _O_
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205552071
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Daarom vraag ik ook wat *jij* nou eigenlijk wou zeggen met de tweet die je speciaal hier kwam plaatsen.
Het draadje met diverse verhalen kwam ik tegen met de ervaringen van Candaasje nog vers in het geheugen. Vandaar dat ik het plaatste.
pi_205552398
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:19 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het draadje met diverse verhalen kwam ik tegen met de ervaringen van Candaasje nog vers in het geheugen. Vandaar dat ik het plaatste.
Kan het niet lezen maar in het fd staat nu ook iets over de dierenarts om de hoek die is overgenomen door grote bedrijven
We have far more in common than that which devides us..
pi_205552429
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan het niet lezen maar in het fd staat nu ook iets over de dierenarts om de hoek die is overgenomen door grote bedrijven
Wil je de tekst? Vier delen.
pi_205552502
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wil je de tekst? Vier delen.
Doe maar, ben best benieuwd
We have far more in common than that which devides us..
pi_205552574
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:52 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wil je de tekst? Vier delen.
Dank, globaal gelezen, morgen wat beter. Wel herkenbaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_205552604
Als je weet wat de zorgkosten zijn van een consult/foto/echo/tandentrekken etc etc bij 'mensendokters' is het toch niet zo gek dat het ong dezelfde kosten zijn voor dieren?
Denk ook aan opleiding vd artsen bijv
Ik vind het niet zo gek. Bovendien kan je je verzekeren.
En je weet dat dieren hebben geld hoe dan ook geld kost.

Overigens is 'onze' dierenarts aangesloten bij AniCura.
pi_205552712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:07 schreef Blues het volgende:
Als je weet wat de zorgkosten zijn van een consult/foto/echo/tandentrekken etc etc bij 'mensendokters' is het toch niet zo gek dat het ong dezelfde kosten zijn voor dieren?
Denk ook aan opleiding vd artsen bijv
Ik vind het niet zo gek. Bovendien kan je je verzekeren.
En je weet dat dieren hebben geld hoe dan ook geld kost.

Overigens is 'onze' dierenarts aangesloten bij AniCura.

Zeker dat niet gek, maar waar humane zorgkosten aan regels gebonden zijn, is dat bij dieren zorgkosten niet. Las vanochtend dat een dierenarts (zelfstandig) 40 euro per kat vraag voor onderzoek en vaccinatie. Ik was gisteren voor 2 katten 140 kwijt en dan heb ik korting omdat ik met 2 katten kom.
Nou vind ik de eerstgenoemde dierenarts een hork en zit de tweede veel dichterbij, maar toch, het is voor 2 katten een verschil van 60 euro
We have far more in common than that which devides us..
pi_205552806
Flink onweer gedonder hier in de buurt. Heb de bijna droge was maar naar binnen gehaald
We have far more in common than that which devides us..
pi_205552851
@Candaasje, weer je binnen hoeveel tijd Metacam wordt opgenomen? Piep is nogal een kotser. Ik ben het vergeten te vragen vanmiddag.

Aan ervaringsdeskundigen: Piep eet sinds 2 weken natvoer. Ik heb daar wat issues mee dus J geeft het. De afgelopen drie dagen heb ik het gedaan, ik was daar soort van trots op. Nu gaat er net een nieuw blik open en dat stinkt toch zeg. Zelfde smaak voer. Ik werd er aan de andere kant van het huis misselijk van. Is het normaal dat het als het net open gaat sterker ruikt ofzo? Of versterkt de Metacam de geur? Niet te doen zeg. Ik ruik het al een half uur en het eten is al lang op. Bah.

@Sarabi, fijn dat je kat het voer in elk geval lust. Dat is een goede eerste stap.
Spoilers!
pi_205552876
Het ruikt over het algemeen niet echt lekker maar stinken, nee, maar het is vaak snel op en dan is hier de geur wel verdwenen
We have far more in common than that which devides us..
pi_205552916
Misschien heb ik een beroerte. Ook een optie.
Spoilers!
pi_205553014
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien heb ik een beroerte. Ook een optie.
Ik hoop t niet zeg! Of bedoel je beroerde? Net even goed geroken, ik zou het, nav de geur niet eten maar de diva’s smullen. Alleen sinds een paar dagen wil Nika haar natvoer onder of naast de salontafel :? anders eet ze niet (en het moet van de dokter)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205553068
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien heb ik een beroerte. Ook een optie.
Whut :o
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:03:38 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553142
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje, weer je binnen hoeveel tijd Metacam wordt opgenomen? Piep is nogal een kotser. Ik ben het vergeten te vragen vanmiddag.

Aan ervaringsdeskundigen: Piep eet sinds 2 weken natvoer. Ik heb daar wat issues mee dus J geeft het. De afgelopen drie dagen heb ik het gedaan, ik was daar soort van trots op. Nu gaat er net een nieuw blik open en dat stinkt toch zeg. Zelfde smaak voer. Ik werd er aan de andere kant van het huis misselijk van. Is het normaal dat het als het net open gaat sterker ruikt ofzo? Of versterkt de Metacam de geur? Niet te doen zeg. Ik ruik het al een half uur en het eten is al lang op. Bah.

@:sarabi, fijn dat je kat het voer in elk geval lust. Dat is een goede eerste stap.
Gefeliciteerd! 🐣
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205553143
Overigens vond ik blikvoer sowieso niet te harden qua lucht.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 06:36:44 #237
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205553544
Mogguh, hier een dreumes wakker om 5.10 terwijl hij pas om 21.00 sliep }:|
pi_205553567
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! 🐣
Was ook mijn eerste gedachte :') fascinerend fenomeen wel, die verhoogde reukzin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205553574
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:36 schreef Morgane89 het volgende:
Mogguh, hier een dreumes wakker om 5.10 terwijl hij pas om 21.00 sliep }:|
Dat hoort zo, laat naar bed = eerder wakker :?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205553582
Wat een vroege vogels vandaag!
Baby sliep van 23-6, en na uurtje rommelen ligt ze nu net weer te slapen. Kijken of ik ook nog een uurtje kan pakken :)
pi_205553633
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! 🐣
:D
Spoilers!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:45:48 #242
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205553643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat hoort zo, laat naar bed = eerder wakker :?
Ah vandaar, kinderlogica :D
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:55:26 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553692
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat hoort zo, laat naar bed = eerder wakker :?
Ja kind, de uurtjes voor twaalf uur tellen dubbel!
pi_205553720
Mogge!

Het FD lees ik ook ;)

Stoeltje gekocht! Toch weer een beetje een andere, ik vond toch nog dezelfde die we al hebben en die is nog lichtgewichter (minder dan een halve kilo).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:23:17 #245
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205553812
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje, weer je binnen hoeveel tijd Metacam wordt opgenomen? Piep is nogal een kotser. Ik ben het vergeten te vragen vanmiddag.

Aan ervaringsdeskundigen: Piep eet sinds 2 weken natvoer. Ik heb daar wat issues mee dus J geeft het. De afgelopen drie dagen heb ik het gedaan, ik was daar soort van trots op. Nu gaat er net een nieuw blik open en dat stinkt toch zeg. Zelfde smaak voer. Ik werd er aan de andere kant van het huis misselijk van. Is het normaal dat het als het net open gaat sterker ruikt ofzo? Of versterkt de Metacam de geur? Niet te doen zeg. Ik ruik het al een half uur en het eten is al lang op. Bah.

@:sarabi, fijn dat je kat het voer in elk geval lust. Dat is een goede eerste stap.
Welk voer heb je?
Ik geef nu van dat hele natuurlijke tonijn spul van cosma. Dat ziet er uit en ruikt vrijwel naar gewoon tonijn.
Ik vind het minder meuren, maar ben er ook niet gevoelig voor dus kan voor jou totaal anders zijn. :D
pi_205553875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:23 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Welk voer heb je?
Ik geef nu van dat hele natuurlijke tonijn spul van cosma. Dat ziet er uit en ruikt vrijwel naar gewoon tonijn.
Ik vind het minder meuren, maar ben er ook niet gevoelig voor dus kan voor jou totaal anders zijn. :D
Animonda Carny. Dat is gewoon vleesvoer. Niet te vergelijken met Whiskas ofzo. Ik weet nog dat mijn vader de kat vroeger Whiskas gaf als ik net wakker was :r

Ik heb geen idee wat het probleem zo ineens was gisteren. Was echt even raar zeg.
Spoilers!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:38:03 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553880
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Was ook mijn eerste gedachte :') fascinerend fenomeen wel, die verhoogde reukzin.
Keer kotsend naast mijn fiets gestaan door de geur van haardvuur ergens :')

Idd fascinerend wel ja _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:39:02 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553883
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:04 schreef sigme het volgende:
Mogge!

Het FD lees ik ook ;)

Stoeltje gekocht! Toch weer een beetje een andere, ik vond toch nog dezelfde die we al hebben en die is nog lichtgewichter (minder dan een halve kilo).
[ afbeelding ]
Benieuwd naar je ervaringen
Op zich heb je die hoge rugleuning ook niet echt nodig, ook niet als je lang bent zoals jullie

Wanneer uitproberen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205553907
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Keer kotsend naast mijn fiets gestaan door de geur van haardvuur ergens :')

Idd fascinerend wel ja _O-
Bizar :D

Ik heb tijdens de eerste jaren van de schildklierziekte wel een supersonische neus gehad. Maar die registreerde geuren gewoon heftiger. Niet zoals bij een zwangerschap geuren zo uit zijn verband getrokken kunnen worden zeg maar.
Spoilers!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:44:04 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553918
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Bizar :D

Ik heb tijdens de eerste jaren van de schildklierziekte wel een supersonische neus gehad. Maar die registreerde geuren gewoon heftiger. Niet zoals bij een zwangerschap geuren zo uit zijn verband getrokken kunnen worden zeg maar.
Na klaarkomen ook altijd, blijft bijzonder

Lijven O+

Nu dit karkas eens uit bed hijsen. Nog extra weekendje kamperen, want mooi weer dus YOLO in vakantiemodus *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205553937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:07 schreef Blues het volgende:
Als je weet wat de zorgkosten zijn van een consult/foto/echo/tandentrekken etc etc bij 'mensendokters' is het toch niet zo gek dat het ong dezelfde kosten zijn voor dieren?
Denk ook aan opleiding vd artsen bijv
Ik vind het niet zo gek. Bovendien kan je je verzekeren.
En je weet dat dieren hebben geld hoe dan ook geld kost.

Overigens is 'onze' dierenarts aangesloten bij AniCura.

En bij de huisarts vraagt ook nooit iemand in consulten kwijtschelden enzo.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205553958
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Keer kotsend naast mijn fiets gestaan door de geur van haardvuur ergens :')

Idd fascinerend wel ja _O-
:D wij hadden in de eerste weken van mijn zwangerschap een nieuw wasmiddel :r als ik het nu ruik, word ik acuut weer onpasselijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:50:21 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553959
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
En bij de huisarts vraagt ook nooit iemand in consulten kwijtschelden enzo.
Vlak het fenomeen 'mensen' niet uit hoor, al is het dan in andere vorm. Want sec het consult hoor je idd niemand over omdat het weggemoffeld zit qua kosten.
Maar regelmatig een:

"Ja ik heb bloedtests gedaan omdat de arts het wilde, maar er kwam niets uit dus nu vind ik dat ik er niet voor hoef te betalen"

"De huisarts wilde dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis ging. Daar bleek het een paniekaanval ipv hartaanval te zijn. Ik ben dus nodeloos met ambu vervoerd en weiger ervoor te betalen"

Etc
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:51:18 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205553974
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:D wij hadden in de eerste weken van mijn zwangerschap een nieuw wasmiddel :r als ik het nu ruik, word ik acuut weer onpasselijk.
Associatie, heerlijk

Heb ik trouwens met Zwitsal wat je tijdens kraambezoek blijkbaar van iedereen krijgt. Associatie met de PG afdeling in verpleeghuis vanwege stage ooit :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205554031
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Associatie, heerlijk

Heb ik trouwens met Zwitsal wat je tijdens kraambezoek blijkbaar van iedereen krijgt. Associatie met de PG afdeling in verpleeghuis vanwege stage ooit :')
Ik vind Zwitsal en alle billendoekjes naar poep ruiken :+ mijn moeder kan geen Head & Shoulders ruiken omdat ze vers zwanger en beroerd met mij de avondvierdaagse liep en dan bij thuiskomst haar haren waste. We zijn inmiddels 34 jaar verder maar de associatie blijft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205554033
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Vlak het fenomeen 'mensen' niet uit hoor, al is het dan in andere vorm. Want sec het consult hoor je idd niemand over omdat het weggemoffeld zit qua kosten.
Maar regelmatig een:

"Ja ik heb bloedtests gedaan omdat de arts het wilde, maar er kwam niets uit dus nu vind ik dat ik er niet voor hoef te betalen"

"De huisarts wilde dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis ging. Daar bleek het een paniekaanval ipv hartaanval te zijn. Ik ben dus nodeloos met ambu vervoerd en weiger ervoor te betalen"

Etc
Mensen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205554086
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Na klaarkomen ook altijd, blijft bijzonder

Lijven O+

Nu dit karkas eens uit bed hijsen. Nog extra weekendje kamperen, want mooi weer dus YOLO in vakantiemodus *O*
Lekker. Geniet er van.

Wij hebben ineens toch ook maar vakantie. Er zijn wat vage plannen voor dagjes weg maar we hebben allebei eigenlijk geen tijd/ruimte in hoofd gehad om daar over na te denken. Komende dagen wordt het tuinwerk vanwege het koelere weer. Vandaag maken we bloembak 1 van 4.
Spoilers!
pi_205554103
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:candaasje, weer je binnen hoeveel tijd Metacam wordt opgenomen? Piep is nogal een kotser. Ik ben het vergeten te vragen vanmiddag.

Aan ervaringsdeskundigen: Piep eet sinds 2 weken natvoer. Ik heb daar wat issues mee dus J geeft het. De afgelopen drie dagen heb ik het gedaan, ik was daar soort van trots op. Nu gaat er net een nieuw blik open en dat stinkt toch zeg. Zelfde smaak voer. Ik werd er aan de andere kant van het huis misselijk van. Is het normaal dat het als het net open gaat sterker ruikt ofzo? Of versterkt de Metacam de geur? Niet te doen zeg. Ik ruik het al een half uur en het eten is al lang op. Bah.

@:sarabi, fijn dat je kat het voer in elk geval lust. Dat is een goede eerste stap.
Je hebt denk ik een flesje meegekregen? Ik kan het niet zozeer vinden in de bijsluiters, maar duurt wel even omdat het via het spijsverteringsstelsel gaat. Meestal zie je na een uurtje/anderhalf wel effect, zegt men.
(Ik durf het niet hard te beweren, want wij knallen er altijd zoveel pijnstilling in, inclusief een dot opiaten, dat ik niet altijd weet welk medicijen wat doet :') )

Qua kosten: ik ben van mening dat het geld via de grote ketens niet altijd goed terecht lijkt te komen. Maar ik vind de meeste prijzen best te verdedigen, als je kijkt naar wat je ervoor krijgt en wat er voor nodig is. Zou alleen dus wel leuk zijn als ze het wat meer in hun personeel investeren, en minder in zo veel mogelijk ziekenhuizen uit de grond stampen en sturen op zoveel mogelijk groei en omzet.

Behalve misschien dan de (spoed)consultkosten, die vind ik echt wel forst en ik merk dat het mensen ook afschrikt waardoor dieren (te) laat of geen zorg krijgen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205554127
Ik vind natvoer lekker ruiken :@
pi_205554214
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind natvoer lekker ruiken :@
Wat ben jij nou voor veganist _O-
Spoilers!
pi_205554264
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Benieuwd naar je ervaringen
Op zich heb je die hoge rugleuning ook niet echt nodig, ook niet als je lang bent zoals jullie

Wanneer uitproberen?
Nou ja, dit stoeltje heb ik al dus hč? Alleen hebben we er maar eentje, en straks twee.
Ik ben er erg tevreden over :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205554310
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wat ben jij nou voor veganist _O-
:D Erg hč.

Ik vind het er overigens verre van smakelijk uitzien. Dat dan weer niet. En ook redelijk smerig om met mijn vingers in te zitten... maar ja, je hebt soms van die portretten die enkel van je vingers willen eten.

Ik ben mezelf even moe aan het maken. Of nouja, nog een beetje extra moe. Eens zien of ik mijn lijf dan zo gek kan krijgen langer dan 3,5 uur te slapen. (Misschien had ik alleen net onderweg geen koffie moeten drinken... wilde alleen wel zonder brokken thuis zien te geraken...)
pi_205554331
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, dit stoeltje heb ik al dus hč? Alleen hebben we er maar eentje, en straks twee.
Ik ben er erg tevreden over :Y
Zitten vaak boven verwachting goed :Y

Wij hebben de Alite Monarch. Die zitten ook op zich prima, maar je moet ook wel echt je balans bewaren, dus helemaal relaxt is het niet.
pi_205554657
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Zitten vaak boven verwachting goed :Y

Wij hebben de Alite Monarch. Die zitten ook op zich prima, maar je moet ook wel echt je balans bewaren, dus helemaal relaxt is het niet.
[ afbeelding ]
Ook komisch :D
Maar zwaarder dan dat stoeltje van ons ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205555223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mensen :')
:D
pi_205555419
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Animonda Carny. Dat is gewoon vleesvoer. Niet te vergelijken met Whiskas ofzo. Ik weet nog dat mijn vader de kat vroeger Whiskas gaf als ik net wakker was :r

Ik heb geen idee wat het probleem zo ineens was gisteren. Was echt even raar zeg.
Ik heb ook animonda carny, meerdere smaken, maar vind ze geen van allen stinken.. misschien was het blik te warm geweest ofzo?
pi_205555469
Augurken. Vervolg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@gcjoel hoezo niet op de kop wegzetten tot afgekoeld?
pi_205555491
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 07:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een vroege vogels vandaag!
Baby sliep van 23-6, en na uurtje rommelen ligt ze nu net weer te slapen. Kijken of ik ook nog een uurtje kan pakken :)
En? Gelukt?
Leuk zo'n baby die je weer terug mag geven he O~)
pi_205555494
Nooit potten op zijn kop zetten. Het plastic laagje in de deksel kan oplossen.

En daarnaast heeft het geen enkele functie.
Spoilers!
pi_205555504
Huh 19 graden, lekker frips en bewolkt hier O+
pi_205555509
Vanmiddag TL bellen dat ik maandag weer eens 4 uurtjes kom werken *G*
pi_205555534
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nooit potten op zijn kop zetten. Het plastic laagje in de deksel kan oplossen.

En daarnaast heeft het geen enkele functie.
Snel weer omgedraaid 😎Merci.
pi_205555544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:49 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag TL bellen dat ik maandag weer eens 4 uurtjes kom werken *G*
👍🏼
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:55:47 #274
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205555561
Trage Tocht door (de duinen van) IJmuiden gelopen. :)
Fijne wandeling. Leuk om weer paadjes gevonden te hebben, waar ik nog nooit doorheen was gelopen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_205555649
Ik werd om 7 uur wakker }:| Half uurtje gelezen, kijken of een kleine dut nog ging.

Net wakker :o Goed uitgerust voor de oogmeting van vanmiddag, zullen we maar zeggen.

Poezen boos want die blieven ontbijt, geen lunch :@

Nu alles open want buiten is het (ook met zon) koeler dan binnen *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205555805
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:55 schreef borisz het volgende:
Trage Tocht door (de duinen van) IJmuiden gelopen. :)
Fijne wandeling. Leuk om weer paadjes gevonden te hebben, waar ik nog nooit doorheen was gelopen.
Mooie foto's ook.
Is Geocaching niks voor jou? Kom je ook met zoeken naar die caches op heel onbekende plekken!
pi_205556007
Mooi @borisz

Net ook alles open gezet, eindelijk is het buiten wat koeler dan binnen.

Vanochtend naar de markt geweest om stof voor een jurk te kopen. In september heb ik een bruiloft en wil een jurk daarvoor maken. Maar er was maar 1 stoffenkraam met daaromheen zo’n 50 vrouwen leek wel die allemaal gelijk geholpen wilden worden. De eigenaar had nu wel hulp maar die was niet echt snel. Ik bestel wel iets op internet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_205556242
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
En? Gelukt?
Leuk zo'n baby die je weer terug mag geven he O~)
Yes, van 7-8 nog uurtje geslapen :)
Jaa zeker. Al zou ik eentje die ik mag houden ook leuk vinden, hoor. Maar wel vermoeiend ook :+
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:20:19 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205556313
Zo, op naar huis. Ik heb het wel weer even gehad met koken :D Gisteren de hele dag "luxe" (laten we zeggen eetcafé ā ¤25 waardig) gekookt. Toen was ik kapot.

Maar verder eigenlijk goed verlopen, want ben eigenlijk helemaal niet zo moe. Weer flink gespaard bij de Sligro, ik heb ¤125 aan tegoedbonnen voor restaurants. Straks maar even uitzoeken waar dat te verzilveren is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205557071
*O* ik heb alleen mijn modem nog niet :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:51:53 #281
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_205557149
Ik lag op de bank te chillen gisteravond, het nieuws kijken terwijl ik vele kilo's met pulled pork aan het verorberen was, toen ik uit mijn ooghoek iemand die verdacht veel op @mjan leek, voorbij zag lopen en die enorm naar binnen aan het kijken was (echt de nek draaien om nog een glimp op te vangen zeg maar). Dit vond ik wel bijzonder want ik dacht dat @mjan niet wist waar ik woonde en tevens niet zo overdreven naar binnen zou kijken.
Dat doet @Candaasje tenslotte ook zeker niet, elke dag als ze hier langsloopt om boodschappen te doen (ik heb geturfd) tussen 18:25 en 18:35.

Moraal van het verhaal? Na 2 onzekere uren, zag ik dezelfde vrouw van de andere kant met een vriendin langs mijn huis wandelen en bleek het slechts een zeer goed lijkende kopie te zijn, die vermoedelijk gewoon fan is van mijn persoontje en even wilde checken of ik met mijn 37cm lange 'afstandsbediening' op de bank lag.

Zo zie je maar weer dat je het soms niet goed ziet.

Groetjes,

Krea.
pi_205557188
Met de trein naar naastgelegen stad. Want groene energie en goeiekoper B-)
Half uur voor vertrek de reisplanner gecheckt: trein rijdt.
Bijna bij het station zie ik een trein langsrijden die kant uit maar dat is de IC die tien minuten eerder gaat. Geen probleem.

Op het station: trein rijdt niet :(

Dus nu moet ik 25 minuten wachten en dadelijk rennen voor mijn afspraak ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205557189
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:51 schreef Kreator het volgende:
Ik lag op de bank te chillen gisteravond, het nieuws kijken terwijl ik vele kilo's met pulled pork aan het verorberen was, toen ik uit mijn ooghoek iemand die verdacht veel op @:mjan leek, voorbij zag lopen en die enorm naar binnen aan het kijken was (echt de nek draaien om nog een glimp op te vangen zeg maar). Dit vond ik wel bijzonder want ik dacht dat @:mjan niet wist waar ik woonde en tevens niet zo overdreven naar binnen zou kijken.
Dat doet @:candaasje tenslotte ook zeker niet, elke dag als ze hier langsloopt om boodschappen te doen (ik heb geturfd) tussen 18:25 en 18:35.

Moraal van het verhaal? Na 2 onzekere uren, zag ik dezelfde vrouw van de andere kant met een vriendin langs mijn huis wandelen en bleek het slechts een zeer goed lijkende kopie te zijn, die vermoedelijk gewoon fan is van mijn persoontje en even wilde checken of ik met mijn 37cm lange 'afstandsbediening' op de bank lag.

Zo zie je maar weer dat je het soms niet goed ziet.

Groetjes,

Krea.
Wow :)
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:16:02 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205558286
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met de trein naar naastgelegen stad. Want groene energie en goeiekoper B-)
Half uur voor vertrek de reisplanner gecheckt: trein rijdt.
Bijna bij het station zie ik een trein langsrijden die kant uit maar dat is de IC die tien minuten eerder gaat. Geen probleem.

Op het station: trein rijdt niet :(

Dus nu moet ik 25 minuten wachten en dadelijk rennen voor mijn afspraak ;(
Waar zouden we zijn zonder de trein...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205558622
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met de trein naar naastgelegen stad. Want groene energie en goeiekoper B-)
Half uur voor vertrek de reisplanner gecheckt: trein rijdt.
Bijna bij het station zie ik een trein langsrijden die kant uit maar dat is de IC die tien minuten eerder gaat. Geen probleem.

Op het station: trein rijdt niet :(

Dus nu moet ik 25 minuten wachten en dadelijk rennen voor mijn afspraak ;(
Had hier even komen kletsen :)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:57:43 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205558626
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:51 schreef AnneX het volgende:

[..]
Snel weer omgedraaid 😎Merci.
Gelukkig was Lucky er voor het antwoord :D
Ik deed het vorig jaar ook nog en leerde pas onlangs dat het beter is het niet te doen.

Vandaag deuren en kozijnen binnen geschilderd *O*
Boven slapen komt steeds dichterbij.
pi_205558774
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Lekker! Fijn dat je nieuwe fiets goed bevalt.

Wij zijn net klaar met barbecueën. Het was erg goed gelukt vandaag. Het was gewoon een grill maar toch lekkerder dan anders ofzo. O.a. gegrilde stukjes ciabatta met smeersels, de onovertroffen biologische slavink van AH, met roquefort gevulde champignons, en onze nieuwste vinding: gegrilde spitskool :9~
Mijn lievelingsbereiding van spitskool is in de oven tot ie bijna geblakerd is, met een beetje sesamolie erover. Zo simpel en zo lekker O+
pi_205558824
Ik heb denk ik vandaag zo'n 3 uur geslapen. Gaat vannacht echt een daverend succes worden. Gelukkig is het vrijdag, die zijn vrijwel altijd extra druk en chaotisch.


Kutzooi ;(
pi_205558828
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met de trein naar naastgelegen stad. Want groene energie en goeiekoper B-)
Half uur voor vertrek de reisplanner gecheckt: trein rijdt.
Bijna bij het station zie ik een trein langsrijden die kant uit maar dat is de IC die tien minuten eerder gaat. Geen probleem.

Op het station: trein rijdt niet :(

Dus nu moet ik 25 minuten wachten en dadelijk rennen voor mijn afspraak ;(
Afspraak wel gehaald? :*
pi_205558838
Sterkte @Candaasje :*
pi_205558840
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:51 schreef Kreator het volgende:
Ik lag op de bank te chillen gisteravond, het nieuws kijken terwijl ik vele kilo's met pulled pork aan het verorberen was, toen ik uit mijn ooghoek iemand die verdacht veel op @:mjan leek, voorbij zag lopen en die enorm naar binnen aan het kijken was (echt de nek draaien om nog een glimp op te vangen zeg maar). Dit vond ik wel bijzonder want ik dacht dat @:mjan niet wist waar ik woonde en tevens niet zo overdreven naar binnen zou kijken.
Dat doet @:candaasje tenslotte ook zeker niet, elke dag als ze hier langsloopt om boodschappen te doen (ik heb geturfd) tussen 18:25 en 18:35.

Moraal van het verhaal? Na 2 onzekere uren, zag ik dezelfde vrouw van de andere kant met een vriendin langs mijn huis wandelen en bleek het slechts een zeer goed lijkende kopie te zijn, die vermoedelijk gewoon fan is van mijn persoontje en even wilde checken of ik met mijn 37cm lange 'afstandsbediening' op de bank lag.

Zo zie je maar weer dat je het soms niet goed ziet.

Groetjes,

Krea.
Ik voel me ook ietwat bekeken geloof ik :')
pi_205558862
Hier was vandaag juist de eerste dag in weken dat alles weer soort van normaal verliep. Er zijn wel wat mensen op vakantie, maar een parttimer was er een dag extra dus we waren gewoon met genoeg. Niemand was ziek of had ook maar enig coronasymptoom. Er was geen belachelijke hoeveelheid werk te doen, gewoon de normale klusjes voor een vrijdag. _O_
Komende week wordt wel intens. 3 van de meest ervaren mensen zijn dan op vakantie en ze hebben op het laatste moment nog allerlei taken aan me overgedragen _O-
pi_205558949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:24 schreef Tele6 het volgende:
Hier was vandaag juist de eerste dag in weken dat alles weer soort van normaal verliep. Er zijn wel wat mensen op vakantie, maar een parttimer was er een dag extra dus we waren gewoon met genoeg. Niemand was ziek of had ook maar enig coronasymptoom. Er was geen belachelijke hoeveelheid werk te doen, gewoon de normale klusjes voor een vrijdag. _O_
Komende week wordt wel intens. 3 van de meest ervaren mensen zijn dan op vakantie en ze hebben op het laatste moment nog allerlei taken aan me overgedragen _O-
Fijn!

Ik vond net nog twee spitskolen in de tuin en kocht gisteren twee plantjes. Meer gegrilde spitskool *O*

Deze vakantiedag was leuk. We hebben drie bloembakken gemaakt en er zijn moestuinplantjes geplant. Daarna heb ik mezelf gemarteld in de sportzaal en deed de fysio er daarna nog een schepje bovenop. Ik heb een slechte schouder- en hieldag :{

Straks weer barbecueën. Gegrilde camembert en maiskolf O+
Spoilers!
pi_205559053
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:20 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb denk ik vandaag zo'n 3 uur geslapen. Gaat vannacht echt een daverend succes worden. Gelukkig is het vrijdag, die zijn vrijwel altijd extra druk en chaotisch.


Kutzooi ;(
Ik wens je veel dankbare diertjes toe :*
pi_205559067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Had hier even komen kletsen :)
Waren jullie weer aan het brouwen :o

Gemiste kans -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205559070
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:20 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb denk ik vandaag zo'n 3 uur geslapen. Gaat vannacht echt een daverend succes worden. Gelukkig is het vrijdag, die zijn vrijwel altijd extra druk en chaotisch.


Kutzooi ;(
Balen -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205559080
Succes, @Candaasje! Klinkt zwaar ;(
pi_205559111
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:20 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb denk ik vandaag zo'n 3 uur geslapen. Gaat vannacht echt een daverend succes worden. Gelukkig is het vrijdag, die zijn vrijwel altijd extra druk en chaotisch.

Kutzooi ;(
Oef -O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_205559117
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Afspraak wel gehaald? :*
Paar minuten te laat, ik haat dat ;(
Maar gelukkig was oogmeetmeneer ook wat uitgelopen dus allebei blij. In een half jaar blijkt ver weg en dichtbij nog goed, alleen het stuk ertussen (beeldschermwerk) kijkt dan niet lekker.

Werkgever heeft sinds kort regeling voor beeldschermbril dus die wilde ik cashen. Maar te-ring… ook bildschermbrilleglazen (leuk scrabble woord) zijn duuuur :X Dat wordt niet helemaal vergoed en omdat ik de bril puur voor mijn werk koop is dat minder fijn. Dus er is nog gekeken waar we wat van de prijs af kunnen schaven. En d’oh, ik kan natuurlijk een oude bril gebruiken om die glazen in te laten zetten. Dat was ik vergeten na decennia naar de brillenboer omdat ik mijn montuur zat was en de glazen nog prima waren :')
Throwback naar mijn jeugd waarin ik elk half jaar nieuwe glazen kreeg.

Omdat ik toch in de stad was nog even twee TGTG afgehaald. Twee tassen vol dus een deel bij mijn ouders gedropt. En ik eet nog zeker vijf dagen harde broodjes want tja… bakker Bart, ik had het kunnen weten.
Maar ook Hema quiche en appel punten en broodbeleg :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205559360
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:55 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Waren jullie weer aan het brouwen :o

Gemiste kans -O-
Yep :) vanmorgen om 7u begonnen en nu bijna klaar.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:50:32 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_205559412
Klaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')