Ja, ik zie die ook niet echt maar alles is mogelijk, natuurlijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:09 schreef Tijn het volgende:
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
True, maar ik zie dat hier en daar langskomen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:09 schreef Tijn het volgende:
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
O als we toch eens in die contracten konden kijken...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:05 schreef Starflyer het volgende:
Ook bij McLaren hebben beide coureurs een contract voor volgend jaar, maar is het nog niet helemaal zeker of Daniel Ricciardo blijft. Bij Mclaren zijn ze niet helemaal tevreden over zijn prestaties, al lijkt de beslissing bij Ricciardo zelf te liggen.
Ik zou Ricciardo in Indycar in elk geval niet raar vinden. Volgens mij past-ie daar best tussen en kan-ie daar waarschijnlijk ook goede resultaten boeken.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
O als we toch eens in die contracten konden kijken...
Zou in Daniels contract zwart op wit staan dat hij dat F1-zitje kan krijgen of ook gewoon een algemeen zitje bij McLaren, zoals dat blijkbaar in alle andere McLaren-contracten staat?
Maar hij houdt niet van ovals, heeft hij blijkbaar meermaals verkondigd.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou Ricciardo in Indycar in elk geval niet raar vinden. Volgens mij past-ie daar best tussen en kan-ie daar waarschijnlijk ook goede resultaten boeken.
Al zitten ze daar dan vol met O'Ward, Rossi en Palou. Of ze moeten er niet meer vanuit gaan dat ze Palou kunnen krijgen. Wat ook de onderhandelingen met Piastri kan verklaren.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou Ricciardo in Indycar in elk geval niet raar vinden. Volgens mij past-ie daar best tussen en kan-ie daar waarschijnlijk ook goede resultaten boeken.
En weet jij hoe het zit met Veekay? Want ik begreep dat die ook op de radar stond voor het McLaren Indycar team?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al zitten ze daar dan vol met O'Ward, Rossi en Palou. Of ze moeten er niet meer vanuit gaan dat ze Palou kunnen krijgen. Wat ook de onderhandelingen met Piastri kan verklaren.
RInus is sinds 1 augustus vrij om te onderhandelen met andere teams. Er zijn openingen bij Ganassi (mits Palou vertrekt), Andretti (op de plek van DeFrancesco, die zijn plek ook niet zeker meer is) en inderdaad McLaren (als Palou daar niet komt), maar ik weet niet of dit laatste team nu de juiste plek is om te zitten. Sowieso lopen er in 2023 nog meer contracten af bij Penske, Andretti, etc, dus misschien is het wel verstandig om daar op te wachten en nog een jaar bij Carpenter te blijven.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:29 schreef Jane het volgende:
[..]
En weet jij hoe het zit met Veekay? Want ik begreep dat die ook op de radar stond voor het McLaren Indycar team?
McLaren lijkt iig straks wel heul veel coureurs te hebben.
Genoeg normale circuits in het IndyCar kampioenschap. Dit jaar 4/17 races op een Oval.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar hij houdt niet van ovals, heeft hij blijkbaar meermaals verkondigd.
Verder zou ik het ook niet raar vinden, nee.
Zo begon Grosjean ook. Om het jaar erop alles te rijden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Genoeg normale circuits in het IndyCar kampioenschap. Dit jaar 4/17 races op een Oval.
Misschien, al heeft hij nog niet genoeg superlicentiepunten. Dus als ik Williams was zou ik wachten tot hij zeker is van een top 5 klassering in de F2.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:00 schreef beantherio het volgende:
Dit kan interessant worden:
[ twitter ]
Een Franse F1-journalist postte vervolgens dit:
[ twitter ]
Sargeant is misschien wel mogelijk.
Szafnauer vindt het geen probleem om Ricciardo of Piastri in zijn team te hebben. Hij heeft vaker met dit bijltje gehakt, namelijk in 2004 met Button bij BAR, die voor Williams getekend had, maar toch besloot bij BAR te blijven.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:09 schreef Tijn het volgende:
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
Nee, maar wil Ricciardo het ook? Dat zal dan voor een stuk minder salaris zijn. Toch een behoorlijke afgang.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Szafnauer vindt het geen probleem om Ricciardo of Piastri in zijn team te hebben. Hij heeft vaker met dit bijltje gehakt, namelijk in 2004 met Button bij BAR, die voor Williams getekend had, maar toch besloot bij BAR te blijven.
https://www.motorsport.co(...)ne-f1-team/10348009/
Die tweet van Albonquote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:02 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Goed dat ie dat duidelijk maakt. Is niet altijd even helder sinds gisteren.
Dat leek inderdaad al niet waarschijnlijk. Vorige week had dat nog wel als een reel scenario geklonken toen nog het beeld was dat Alonso bij Alpine zou blijven en ze voor Piastri nog een zitje zochten waarmee ie dan na verloop van tijd alsnog bij Alpine kon instromen. Maar die beide zaken zijn inmiddels wel uit zicht..quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:24 schreef Perox het volgende:
Het lijkt me dat het nu ook wel duidelijk is dat Piastri niet naar Williams gaat, anders zouden ze dit gebbetje niet op deze manier uitvoeren. (Toch?)
Te voor de hand liggendquote:
Ricciardo heeft naar verluid een specifiek contract voor F1 en alleen van zijn kant een ontsnappingsclausule, Brown heeft dat ooit bevestigd, dacht ik.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:19 schreef Jane het volgende:
[..]
O als we toch eens in die contracten konden kijken...
Zou in Daniels contract zwart op wit staan dat hij dat F1-zitje kan krijgen of ook gewoon een algemeen zitje bij McLaren, zoals dat blijkbaar in alle andere McLaren-contracten staat?
Niet erg verrassend. RB heeft geen plek voor hem volgend seizoen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
BREEK: Albon blijft bij Williams
Dat maakt toch dat ik het misschien niet zo vreemd vind dat Alpine dacht nog met Piastri in gesprek te zijn, even los van het vertrek van Alonso. Klinkt iig anders dan "Alpine was Piastri ff vergeten en heeft de deadline daardoor laten verlopen", zoals het nu via sommige kanalen wordt neergezet.quote:Just confirmed during the FIA press conference just held at the Hungaroring Formula 1 event in Budapest, Alpine Formula One team sporting director, Alan Permane, has said, when asked when Oscar Piastri would make his first appearance in an FP1 Session, “We’re going to see Oscar in our car either in Spa or Monza”. He didn’t want to say any more, but it is finally confirmation that we will see the young Australian star in action in a current spec car soon.
quote:A source told ESPN that Piastri's deal with McLaren said he would be a reserve in 2023, taking over from fellow countryman Daniel in 2024. McLaren will have to pay a million-dollar release clause if it wants to terminate Ricciardo before the end of 2023.
Als dit waar zou zijn dan zou ie dus (als testrijder bij Alpine) een zeker racezitje bij Alpine afslaan om opnieuw testrijder te worden bij Mclaren. Tenzij Alpine Ricciardo zou overnemen van Mclaren om zo ruimte te creëren.quote:McLaren appear to be in the unusual position of now relying on Alpine taking Ricciardo to facilitate his departure and minimize any compensation paid.
Maar als je met elkaar in gesprek bent en je hebt als Alpine de intentie om eruit te komen, ga je toch niet de coureur aankondigen zonder zijn medeweten? Dan weet je zeker dat je de relatie enorm druk zet en mocht Piastri nog twijfelen, is die twijfel volledig weg.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:41 schreef Jane het volgende:
Excuus als dit al besproken is, maar ik lees nu pas toevallig dat Alpine afgelopen zaterdag in Hongarije nog bevestigd heeft dat Piastri in Spa of Monza in de vrije training voor hen gaat rijden.
https://autoaction.com.au(...)sion-at-spa-or-monza
[..]
Dat maakt toch dat ik het misschien niet zo vreemd vind dat Alpine dacht nog met Piastri in gesprek te zijn, even los van het vertrek van Alonso. Klinkt iig anders dan "Alpine was Piastri ff vergeten en heeft de deadline daardoor laten verlopen", zoals het nu via sommige kanalen wordt neergezet.
Hoe dan ook ligt er straks een hoop druk op Piastri's schouders, waar hij ook rijdt en wie er straks ook juridisch aan het langste eind trekt. Ik weet niet of dat nou handig is, ook al hebben Alonso/Webber/Piastri dan misschien een slim spelletje gespeeld. Iedereen verwacht nu heel wat van hem, maar hij zou niet de eerste rookie zijn die onder de druk bezwijkt.
Luchtig voorbeeld ter illustratie van mijn laatste punt, deze random Twitteraar, die er nu al van droomt dat Oscar volgend jaar Verstappen wel ff verslaat.
[ twitter ]
Dat klinkt wel als erg weinig wat meer twijfel wekt over het waarheidsgehalte van die tweets. Ik las dat het jaarsalaris van Ricciardo momenteel 17 miljoen is. 1 miljoen is dan minder dan een maandsalaris.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
in de miljoenen wordt hier bedoeld.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
Aha, niet 100% juiste Google translatie danquote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:37 schreef Perox het volgende:
[..]
in de miljoenen wordt hier bedoeld.
Brown heeft, dacht ik, zelf gezegd dat Ricciardo wel een ontsnappingsclausule heeft maar McLaren niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
Dit is niet hoe langer hoe gekker, dit is de hele kern waar het om draait.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:34 schreef beantherio het volgende:
Het wordt hoe langer hoe gekker...
[ twitter ][ twitter ]
Vertaald:
[..]
[..]
Als dit waar zou zijn dan zou ie dus (als testrijder bij Alpine) een zeker racezitje bij Alpine afslaan om opnieuw testrijder te worden bij Mclaren. Tenzij Alpine Ricciardo zou overnemen van Mclaren om zo ruimte te creëren.
Ik ga er maar vanuit dat het niet waar is want dit zou te absurd voor woorden zijn. Alhoewel: Formule 1...
Ja en Norris blijkbaar weer niet, ookal maakt McLaren een tractor zit hij er vast.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Brown heeft, dacht ik, zelf gezegd dat Ricciardo wel een ontsnappingsclausule heeft maar McLaren niet.
Ik begin inmiddels eigenlijk te vermoeden dat Piastri een beetje het slachtoffer is geworden van een spelletje van Alonso om Alpine te naaien.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:34 schreef beantherio het volgende:
Het wordt hoe langer hoe gekker...
[ twitter ][ twitter ]
Vertaald:
[..]
[..]
Als dit waar zou zijn dan zou ie dus (als testrijder bij Alpine) een zeker racezitje bij Alpine afslaan om opnieuw testrijder te worden bij Mclaren. Tenzij Alpine Ricciardo zou overnemen van Mclaren om zo ruimte te creëren.
Ik ga er maar vanuit dat het niet waar is want dit zou te absurd voor woorden zijn. Alhoewel: Formule 1...
Piastri is helemaal geen slachtofferquote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:10 schreef Jane het volgende:
Ik begin inmiddels eigenlijk te vermoeden dat Piastri een beetje het slachtoffer is geworden van een spelletje van Alonso om Alpine te naaien
Als Piastri straks nog een jaar reserve is (bij McLaren dit keer) ipv gewoon mee te rijden bij Alpine, komt hij toch niet echt als winnaar uit de bus, imho.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Piastri is helemaal geen slachtoffer
Alonso heeft dit naar alle waarschijnlijkheid bewust gedaan, maar het is waarschijnlijk dat Webber er ook bij betrokken is.
Het hangt er helemaal van af wat er verder gebeurt, maar als Piastri niet in een F1-auto zit volgend jaar, is dat wel een beetje sneu. Hij had immers gewoon bij Alpine kunnen rijden als-ie die tweet niet had gestuurd.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Piastri is helemaal geen slachtoffer
Zie het IndyCar topicquote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:38 schreef Jane het volgende:
Rinus Veekay gaat iig niet naar McLaren.
[ twitter ]
doe dan een linkje erbij waar je dat gelezen hebt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:33 schreef nils7 het volgende:
Wat ik lees heeft Piastri al 30 juli getekend bij McLaren dus voordat ze wisten van Alonso.
Dat laatste, denk ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:14 schreef Tijn het volgende:
Waarom stuurt McLaren geen persbericht uit? Zouden ze nog iets met Ricciardo moeten regelen?
https://racingnews365.com/opinion-how-alpine-lost-piastriquote:Australian sources are equally adamant that Daniel Ricciardo has been informed of his de-hiring, and that a soft landing is being sought for him.
Je leest dit artikel verkeerd. Zijn onderhandelingspositie is gewoon minder nu omdat andere teams inmiddels wel redelijk gevuld zijn, het is wel heel onwaarschijnlijk dat ie eruit vliegt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef Starflyer het volgende:
En ook voor Mick Schumacher ziet het er mogelijk somber uit. Haas zou de onderhandelingen voorlopig hebben opgeschort omdat er geen andere plek voor Schumacher meer is om heen te gaan, nu Alonso naar Aston Martin is. Nu hebben ze tijd genoeg om te kijken of zijn progressie na de zomerstop doorzet of niet.
https://www.rtl.de/cms/f1(...)her-aus-5000305.html
Het klinkt vooral alsof ze willen aansturen op voor Haas voordeligere voorwaarden. Het lijkt er niet op alsof ze echt van hem af willen. Toen AM nog een optie leek kon Schumacher nog vanuit een voor hem voordelige positie onderhandelen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef Starflyer het volgende:
En ook voor Mick Schumacher ziet het er mogelijk somber uit. Haas zou de onderhandelingen voorlopig hebben opgeschort omdat er geen andere plek voor Schumacher meer is om heen te gaan, nu Alonso naar Aston Martin is. Nu hebben ze tijd genoeg om te kijken of zijn progressie na de zomerstop doorzet of niet.
https://www.rtl.de/cms/f1(...)her-aus-5000305.html
Bijkomend nadeel is dat er ook bijna geen coureurs meer verongelukken.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:43 schreef Starflyer het volgende:
En ook voor Mick Schumacher ziet het er mogelijk somber uit. Haas zou de onderhandelingen voorlopig hebben opgeschort omdat er geen andere plek voor Schumacher meer is om heen te gaan, nu Alonso naar Aston Martin is. Nu hebben ze tijd genoeg om te kijken of zijn progressie na de zomerstop doorzet of niet.
https://www.rtl.de/cms/f1(...)her-aus-5000305.html
Krijgt Mick wel genoeg steun van Duitse bedrijven? Ik zie bijvoorbeeld nooit reclames waar hij met zijn Haas boodschappen gaat doen bij de Edeka.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het klinkt vooral alsof ze willen aansturen op voor Haas voordeligere voorwaarden. Het lijkt er niet op alsof ze echt van hem af willen. Toen AM nog een optie leek kon Schumacher nog vanuit een voor hem voordelige positie onderhandelen.
of ze hebben hem voor 1 jaar vastgelegd als testrijder en als Ricciardo's contract afloopt, als basiscoureur.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:14 schreef Tijn het volgende:
Waarom stuurt McLaren geen persbericht uit? Zouden ze nog iets met Ricciardo moeten regelen?
Die 1&1 sponsoring is van een Duits telecombedrijf dat een Duitse coureur in die auto wil.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Krijgt Mick wel genoeg steun van Duitse bedrijven? Ik zie bijvoorbeeld nooit reclames waar hij met zijn Haas boodschappen gaat doen bij de Edeka.
Ze hebben in ieder geval geen haast meer met de onderhandelingenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je leest dit artikel verkeerd. Zijn onderhandelingspositie is gewoon minder nu omdat andere teams inmiddels wel redelijk gevuld zijn, het is wel heel onwaarschijnlijk dat ie eruit vliegt.
Als dat zo is, was die tweet van Piastri misschien toch niet zo slim.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
of ze hebben hem voor 1 jaar vastgelegd als testrijder en als Ricciardo's contract afloopt, als basiscoureur.
Nee, maar er is geen enkel team tot nu toe die zegt dat ze Piastri ingehuurd hebben. Die radiostilte is ook wel opvallend.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:22 schreef Jane het volgende:
Ben benieuwd of het verhaal klopt dat Piastri eerst (via Alpine) een stoeltje bij Williams aangeboden heeft gekregen, maar dat niet goed genoeg vond en dus iets 'beters' is gaan zoeken. Ik denk zelf eigenlijk dat je bij Williams meer kans hebt om goed uit de verf te komen als rookie. Als je alleen al een punt scoort ben je een held. Bovendien komt het een tikkie arrogant over voor iemand die nog moet beginnen en een jaar aan de kant heeft gestaan.
Maar goed, we weten niet of het klopt.
Maar ja, dezelfde Alonso moet nog wel wat races rijden dit seizoen bij datzelfde Alpine..quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 16:41 schreef Jane het volgende:
Ah, ik zag nu pas de video van Peter Windsor die het verhaal over Williams (en eigenlijk het hele scenario zoals ik het tot nu toe begreep) bevestigt.
- Alpine moest een stoeltje regelen voor Piastri in 2023
- Ze wilden Alonso nog houden, dus regelden iets bij Williams
- Piastri/Webber hadden geen zin in Williams en regelden iets met McLaren
- Alsonso ziet z'n kans schoon na het vertrek van Vettel, maar zegt niets tegen Alpine óf Piastri/Webber
- Alpine zit voorlopig zonder coureur en Piastri heeft zich een hoop gedoe op de hals gehaald, terwijl hij volgend jaar uiteindelijk gewoon in de Alpine had kunnen rijden.
Alonso geniet er van, dat is wel duidelijk.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 01:38 schreef Jane het volgende:
[ twitter ]
Bericht Reuters:
https://www.reuters.com/l(...)ine-boss-2022-08-08/
Keurde beide contracten goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 08:57 schreef Starflyer het volgende:
Eerst maar eens afwachten wat het CRB zegt over welk contract rechtsgeldig is.
Die datum van 31 juli klopt in ieder geval niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 11:19 schreef nils7 het volgende:
Hoe staan jullie erin?
Wat ik begrijp had Piastri een optie tot en met 31 juli voor Alpine en kon hij daarna gaan en staan wat ie wilde.
Die optie hebben ze laten verlopen.
Ik neem aan dat hij al langer met McLaren in gesprek was om iets achter de hand te hebben om niet weer langs de kant te staan.
Maar het is wel een behoorlijke middelvinger richting de financierder van je carrière.
Maar ja die had hij gehad als er geen plek was voor hem volgend jaar binnen Alpine.
Welke datum is het dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 13:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die datum van 31 juli klopt in ieder geval niet.
Ik las eerder een periode van een maand na het tekenen van het contract voor 2022, maar of dat waar is weet ik niet. 31 juli is in ieder geval door beide partijen ontkend voor zover ik weet.quote:
https://racingnews365.com(...)o-at-mclaren-in-2023quote:His 2022 deal is said to contain an option on Piastri's services for 2023, but that option was not exercised within the required 30 days of signing that contract.
De laatste info die ik heb is dat Alpine helemaal geen contract bij het CRB heeft vastgelegd, waardoor het contract met McLaren werd goedgekeurd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 09:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Keurde beide contracten goed
https://www.gpblog.com/nl(...)an-piastri-goed.html
Bron: PIASTRI CLOSING ON DEAL TO DRIVE FOR WILLIAMS IN F1 2023quote:[...]
Piastri is under contract with Alpine for next year but is thought to have a release clause of some kind if he does not have a deal agreed for him to race in F1 by the end of June.
Alpine is still not able to put Piastri in its own team as Esteban Ocon is contracted to the end of 2024 and two-time world champion Fernando Alonso is all-but-confirmed for 2023.
The extension of Alonso’s F1 comeback is considered a formality given his desire to continue and the quality of his performances this year, even though they are not reflected in his results.
Alpine has made it clear that in the circumstances it is happy to let Piastri join another team on a short-term basis but is not keen to lose such a highly rated driver permanently.
Multiple sources have indicated the solution looks increasingly likely to be loaning Piastri to Williams.
[...]
Toen al vrij geïrriteerd dat hij nog geen stoeltje aangeboden had gekregen. Dus tja...quote:[...]
"I think I said at the beginning of last year or this year, I thought results could barge my way into an F1 race seat somewhere, clearly that has not worked out.
"Of course it is a bit disappointing I won't be making the jump directly and I really, really hope that I'm on the grid in 2023.
"I'd be pretty annoyed, for a PG version of my comments, if I wasn't on the grid in 2023 because I have run out of things to prove myself with.
[...]
Iedereen snapt wel dat McLaren een snellere auto heeft dan Williams, maar de verwachtingen zijn ook anders. Bij McLaren val je tegen als je niet in de punten rijdt, bij Williams ben je een held als je dat wel doet. Ik denk dat er wel een goed argument te maken is voor de stelling dat het als rookie vooral belangrijk is dat je de verwachtingen overtreft. En dat is bij Williams waarschijnlijk makkelijker dan bij McLaren. Tenzij Piastri denkt dat Albon in de Williams moeilijker te verslaan is dan Norris in de McLaren natuurlijk, maar ik gok dat dat sowieso geen overweging is geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:28 schreef Starflyer het volgende:
Als je de keuze hebt tussen Williams en McLaren dan weet ik het wel. Dan zou ik dezelfde keuze maken als Piastri
Het begint er sterk op te lijken dat Piastri nu zowel een contract bij Alpine als bij McLaren heeft. Dan is de keus wel wat lastiger wat mij betreft. Gaat sowieso een dure grap worden om dit juridisch weer recht te breien. Lekker begin van je carrièrequote:Op dinsdag 9 augustus 2022 15:28 schreef Starflyer het volgende:
Als je de keuze hebt tussen Williams en McLaren dan weet ik het wel. Dan zou ik dezelfde keuze maken als Piastri
Alpine was geen optie omdat het (ook volgens Alpine) de verwachting was dat Alonso zou bijtekenen.
30 miljoen. Mooi bedrag wel als je er een Hamilton, Leclerc of Verstappen voor krijgtquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:41 schreef Jane het volgende:
Ik lees net dat het McLaren wellicht 30 miljoen kan gaan kosten, voor zowel het afkopen van Ricciardo als de overeenkomst van Piastri met Alpine.
Nou, dan mag 'ie idd wel gelijk wat laten zien volgend seizoen, onze Oscar.
Ricciardo seeking $21 million F1 pay-out from McLaren
Mmmmja, alleen een Leclerc-die-niet-onder-druk-bezwijkt dan, want daar scheelt het m.i. nog wel aan bij Charles.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
30 miljoen. Mooi bedrag wel als je er een Hamilton, Leclerc of Verstappen voor krijgt
Dat is dus de vraag. Piastri/Webber claimt van niet en Alpine van wel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het begint er sterk op te lijken dat Piastri nu zowel een contract bij Alpine als bij McLaren heeft. Dan is de keus wel wat lastiger wat mij betreft. Gaat sowieso een dure grap worden om dit juridisch weer recht te breien. Lekker begin van je carrière
Zou dit de 'technicality' kunnen zijn waar eerder over gesproken werd?quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Piastri/Webber claimt van niet en Alpine van wel.
Bron: https://racingnews365.com(...)e-for-alpine-in-2023quote:Piastri had signed a contract with Alpine in November 2021, which contained a clause outlining the team’s obligations towards Piastri.
These obligations included giving Piastri a certain number of test kilometres in an F1 car, which RacingNews365.com understands is in excess of 3,500km, along with paying his expenses and making him Alpine's reserve driver in 2022.
If Alpine fulfilled these obligations, an option existed for the team to place Piastri in a race seat for 2023.
Crucially, however, this contract was between Piastri and Alpine's Driver Academy, rather than the F1 team.
This meant the contract was never registered with Formula 1's Contract Recognition Board, as it was not a F1 contract.
Accordingly, when McLaren lodged their contract with Piastri with the CRB after signing the Australian, neither Alpine nor McLaren received any notification from the CRB of any conflict.
Ja, dat stond in post #77 als antwoord op ESF1Gamer.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 18:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Zou dit de 'technicality' kunnen zijn waar eerder over gesproken werd?
[..]
Bron: https://racingnews365.com(...)e-for-alpine-in-2023
Als dit klopt begrijp ik wel veel beter waar de verwarring vandaan komt en waarom Alpine zegt dat ze een sterke zaak hebben. Want ook een contract met de Driver Academy is gewoon een contract, ook al is het daardoor niet bij de CRB terecht gekomen. Het is niet zo dat je elk ander contract zomaar mag breken, zolang het maar geen contract met een officieel F1 team is. Al had hij bij wijze van spreken een contract om volgend jaar bij de plaatselijke McDonalds te gaan werken. Als de andere partij zich aan de voorwaarden gehouden heeft, kun je het niet eenzijdig breken, zonder consequenties. Dan is het vooral de vraag of McLaren daar inderdaad voor wil opdraaien, financieel gezien.
Onderstaand artikel in Autosport dat net verscheen vat het trouwens allemaal wel goed samen, imo.
Why Piastri's attempt to join McLaren carries implications of risk
Zoals ik het begrijp, op basis van de geruchten, kan Ricciardo vragen wat-ie wil, omdat McLaren contractueel geen andere mogelijkheid heeft om van 'm af te komen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 13:27 schreef THEFXR het volgende:
'Ricciardo wil 20 miljoen als afkoopsom', FIA bevestigt wijziging 2023-regels | GPFans Recap
.https://www.gpfans.com/nl(...)regels-gpfans-recap/
met die 20 miljoen, zie ik Zak brown niet mee akkoord gaan
Vertel dat tegen McLaren. Die hebben dat blijkbaar over voor Piastriquote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:30 schreef beantherio het volgende:
Ik vind al die miljoenen die McLaren zou moeten betalen wel erg veel geld voor het krijgen van een coureur die letterlijk nog geen ronde in een F1-race heeft gereden. Hij kan maar beter van de categorie Schumacher/Hamilton/Verstappen zijn want alles daar onder loont niet.
Ja, de druk op die jongen is echt enorm nu. Wat als-ie in de eerste paar weekenden niet beter dan Ricciardo presteert?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:30 schreef beantherio het volgende:
Ik vind al die miljoenen die McLaren zou moeten betalen wel erg veel geld voor het krijgen van een coureur die letterlijk nog geen ronde in een F1-race heeft gereden. Hij kan maar beter van de categorie Schumacher/Hamilton/Verstappen zijn want alles daar onder loont niet.
Ricciardo is een veteraan die na 2 jaar nog steeds achteraan met de Williamsen vecht terwijl Lando ergens in de top 10 rijd, als Piastri alleen al dat weet te voorkomen is hij voor McLaren het geld meer dan waardquote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de druk op die jongen is echt enorm nu. Wat als-ie in de eerste paar weekenden niet beter dan Ricciardo presteert?
Ik vraag me echt af of dit het nou allemaal waard is en of het alternatief (een jaartje bij Williams rijden en dan naar Alpine) niet beter was geweest.
Gemiddeld eindigt Lando dit seizoen op P8 en Ricciardo op P12. Het is waar dat Ricciardo vrijwel altijd een paar plekken achter Norris finisht, maar ik denk dat Piastri er nog een hele kluif aan gaat krijgen om het veel beter te doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:02 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ricciardo is een veteraan die na 2 jaar nog steeds achteraan met de Williamsen vecht terwijl Lando ergens in de top 10 rijd, als Piastri alleen al dat weet te voorkomen is hij voor McLaren het geld meer dan waard
De huidige staat van het McLaren Young Driver Program biedt hier denk ik enige verklaring voor de (dure) keuze voor Piastri: "From 2019 to 2021, no drivers were part of the program, which McLaren Racing CEO Zak Brown said was due to the team's "very targeted" approach and already stable F1 line-up, meaning it would be difficult for any young drivers to find a place in Formula One."quote:Op woensdag 10 augustus 2022 14:30 schreef beantherio het volgende:
Ik vind al die miljoenen die McLaren zou moeten betalen wel erg veel geld voor het krijgen van een coureur die letterlijk nog geen ronde in een F1-race heeft gereden. Hij kan maar beter van de categorie Schumacher/Hamilton/Verstappen zijn want alles daar onder loont niet.
Hij hoeft het dan ook niet veel beter te doen, ook maar een beetje, of zelfs het zelfde niveau als Danny is al een verbetering. Niet vergeten dat Danny al 2 jaar lang heeft laten zien dat hij zich kan wennen aan auto's die anders rijden dan wat zijn eigen stijl is, vooruitgang zit er niet in. Piastri komt er nieuw in, en heeft nog niet 10 jaar in dezelfde soort auto gereden, wat meestal betekend dat zo'n iemand nog een bepaalde stijl aangeleerd kan worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 15:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gemiddeld eindigt Lando dit seizoen op P8 en Ricciardo op P12. Het is waar dat Ricciardo vrijwel altijd een paar plekken achter Norris finisht, maar ik denk dat Piastri er nog een hele kluif aan gaat krijgen om het veel beter te doen.
Ik dacht dat ze daarvoor de IndyCar gebruikten met F1 testen voor O'Ward, Herta en binnenkort Palou. Die laatste is zelfs gelokt naar McLaren met de mogelijkheid van een F1 zitje.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De huidige staat van het McLaren Young Driver Program biedt hier denk ik enige verklaring voor de (dure) keuze voor Piastri: "From 2019 to 2021, no drivers were part of the program, which McLaren Racing CEO Zak Brown said was due to the team's "very targeted" approach and already stable F1 line-up, meaning it would be difficult for any young drivers to find a place in Formula One."
Ondanks het PR lul verhaaltje van Zak Brown komt het er gewoon op neer dat McLaren z'n opleidingsprogramma heeft verzaakt en niks in de pijplijn heeft zitten, zelfs geen potentiele tweede rijder.
Met een scenario waarin RIC zou floppen was schijnbaar dus nooit rekening gehouden.
Dan is het een interessante out om nu Piastri weg te kapen, Alpine/Renault hartelijk te bedanken voor zijn opleiding en het young driver program weer verder te kunnen verzaken.
Denk je dat die Indycar-coureurs goed genoeg zijn voor F1?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daarvoor de IndyCar gebruikten met F1 testen voor O'Ward, Herta en binnenkort Palou. Die laatste is zelfs gelokt naar McLaren met de mogelijkheid van een F1 zitje.
Dan zou je zeggen dat dit hét ideale instap moment zou zijn geweest voor een McLaren IndyCar coureur... de namen die je noemt vallen in het juiste leeftijdsprofiel en ze vormen de brug naar de Amerikaanse markt waar de sport flink in de lift zit.quote:Op woensdag 10 augustus 2022 17:23 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze daarvoor de IndyCar gebruikten met F1 testen voor O'Ward, Herta en binnenkort Palou. Die laatste is zelfs gelokt naar McLaren met de mogelijkheid van een F1 zitje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |