abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:05:58 #1
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205537850
Nu we in de zomerstop zitten, wordt het weer tijd voor een Silly Season overzicht. En silly kunnen we het dit keer wel noemen gezien de ontwikkelingen deze week. _O-

Het belangrijkste nieuws van de laatste week is het vertrek van Sebastian Vettel bij Aston Martin en dat Fernando Alonso hem daar opvolgt. Hierdoor werd Alpine volledig verrast en hebben hals over kop Oscar Piastri bekend gemaakt als zijn vervanger. Echter heeft Piastri direct daarna bekend gemaakt dat dit zonder zijn medeweten is gebeurd en hij volgend seizoen niet voor Alpine gaat rijden. Geruchten gaan dat hij in onderhandeling is met McLaren om Daniel Ricciardo te vervangen. Ongetwijfeld zal dit tot een rechtzaak met Alpine leiden, die claimen een optie te hebben op Piastri, mits ze hem van een F1 stoeltje voorzien. Geruchten gaan echter dat die optie op 31 juli is verlopen.

We gaan de teams één voor één langs.

Mercedes
Bij Mercedes blijft alles zoals het is, of Lewis Hamilton moet besluiten te stoppen na dit jaar, maar dat lijkt onwaarschijnlijk gezien zijn recente uitspraken dat hij nog jaren door wil gaan. Toto Wolff sprak al gescherend over dat Hamilton de 400 Grand Prix zou kunnen halen.

Red Bull Racing
Ook hier verandert er niets. Max Verstappen en Sergio Perez zijn al bevestigd voor volgend jaar.

Ferrari
Hetzelfde geldt voor Ferrari. Ook hier zijn beide coureus al bevestigd.

McLaren
Ook bij McLaren hebben beide coureurs een contract voor volgend jaar, maar is het nog niet helemaal zeker of Daniel Ricciardo blijft. Bij Mclaren zijn ze niet helemaal tevreden over zijn prestaties, al lijkt de beslissing bij Ricciardo zelf te liggen. Als mogelijke vervanger wordt dus Piastri genoemd, maar ook de namen van Colton Herta, Patricio O'Ward en Alex Palou worden genoemd. Herta en O'Ward hebben in de McLaren van vorig jaar getest en Alex Palou zou, mits het juridisch geschil met Ganassi in het voordeel van McLaren wordt opgelost, ook een test krijgen. Hij heeft in ieder geval, dankzij zijn titel in de IndyCars, genoeg superlicentiepunten. Herta en O'Ward moeten in de top 5 van het IndyCar kampionschap eindigen om genoeg punten te krijgen (eventueel met een paar vrije trainingen).

De hele gang van zaken lijkt een beetje vreemd, want Palou hebben ze gepaaid met een mogelijke overstap naar het Formule 1 team. Mocht Piastri hier gaan rijden, zal dat waarschijnlijk niet voor een jaar zijn, dus lijken de kansen van de IndyCar coureurs op een F1 zitje bij McLaren in de komende jaren flink geslonken. Ik weet niet wat Palou hier van vindt, aangezien dit de reden was om het contract met McLaren te tekenen en het juridisch gevecht met Ganassi aan te gaan.

Alpine
Esteban Ocon heeft een contract voor volgend jaar en de verwachting was dat Oscar Piastri de plek van Fernando Alonso zou overnemen. Nu dat niet lijkt te gaan gebeuren wordt hier de naam van Daniel Ricciardo genoemd. Een andere mogelijkheid is Jack Doohan, die afgelopen seizoen het Red Bull Junior Teama verliet voor de Alpine Academy. Ook wordt hier en daar nog de naam van Pierre Gasly genoemd, maar die ligt vast bij Alpha Tauri. Eventueel zou Gyanyu Zhou hier terug kunnen keren, aangezien hij tot dit seizoen onderdeel was van de Alpine Academy.

Alpha Tauri
Pierre Gasly is ook voor 2023 bevestigd bij Alpha Tauri en de kans is groot dat Yuki Tsunoda blijft. Mocht hij toch moeten vertrekekn, dan staan coureurs uit het RB Junior team, zoals reserve Liam Lawson, te trappelen om in te vallen. En Helmut Marko zei onlangs nog dat ze ook Mick Schumacher in de gaten hielden.

Aston Martin
Bij Aston Martin komt Fernando Alonso naast Lance Stroll te rijden. Beiden zijn afgelopen week bevestigd.

Alfa Romeo Racing
Ook bij Alfa Romeo Racing lijkt alles bij hetzelfde te blijven. Gyanyu Zhou doet het niet slecht als rookie en Bottas heeft een meerjarig contract. Mocht Zhou alsnog vertrekken naar bijvoorbeeld Alpine, dan is er plek voor Theo Pourchaire uit het Sauber junior team. Hij staat op dit moment tweede in het Formule 2 kampioenschap.

Haas
Kevin Magnussen heeft een meerjarig contract en is zeker voor volgend sezizoen. De grote vraag is of Mick Schumacher terugkeert, want zijn resultaten vallen (zeker in het begin van het seizoen) een beetje tegen in vergelijking met Magnussen. Hij zal dus na de zomerstop duidelijk moeten verbeteren om zijn plek te behouden. Anders zou Ferrari wel eens kunnen besluiten dat Mick Schumacher niet de coureur is die ze nodig hebben en een andere coureur aanwijzen om bij Haas te laten rijden. Mogelijk dat Antonio Giovinazzi dan terugkeert of dat Robert Shwartzman instapt. Een andere mogelijke kandidaat is reserverijder Pietro Fittipaldi.

Williams
Tenslotte bij Williams heeft Alex Albon een meerjarencontract. Het is niet zeker of Nicholas Latifi hier terugkeert, ondanks het geld dat hij meebrengt. Oscar Piastri werd hier genoemd, maar die lijkt, ondanks dat hij al bevestigd is bij Alpine, volgens de geruchten naar McLaren te gaan. Andere kanshebbers zijn Nyck de Vries en Williams junior Logan Sargeant, die het goed doet in de Formule 2. Sargeant moet minimaal vijfde worden in het Formule 2 kampioenschap om genoeg superlicentiepunten te halen.

Overzicht:
==========
Mercedes (Mercedes): Lewis Hamilton, George Russell
Red Bull (Red Bull): Max Verstappen, Sergio Perez
Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc, Carlos Sainz jr
McLaren (Mercedes): Lando Norris, Daniel Ricciardo, Oscar Piastri, Alex Palou, Patricio O'Ward, Colton Herta
Alpine (Renault): Esteban Ocon, Oscar Piastri, Daniel Ricciardo, Jack Doohan, Gyanyu Zhou
AlphaTauri (Red Bull): Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Mick Schumacher, Liam Lawson
Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso, Lance Stroll
Williams (Mercedes): Alexander Albon, Nicholas Latifi, Oscar Piastri, Nyck de Vries, Logan Sargeant
Alfa Romeo Racing (Ferrari): Valtteri Bottas, Gyanyu Zhou, Theo Pourchaire
Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Robert Shwartzman, Pietro Fittipaldi

bevestigd
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:09:32 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205537884
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 13:14:20 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205537919
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:09 schreef Tijn het volgende:
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
Ja, ik zie die ook niet echt maar alles is mogelijk, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:17:29 #4
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205537948
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:09 schreef Tijn het volgende:
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
True, maar ik zie dat hier en daar langskomen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205537967
McLaren: Oscar Piastri (als hij niet naar Williams gaat)
Alpine: Logan Sargeant of Daniel Ricciardo (als het exit McLaren is)
Williams: Nyck de Vries of Logan Sargeant (als de aankondiging van vandaag niet Oscar Piastri is lol)
Haas: Mick Schumacher
Alfa Romeo: Gyanyu Zhou
Alpha Tauri: Liam Lawson
SOONY
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:19:49 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205537974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:05 schreef Starflyer het volgende:
Ook bij McLaren hebben beide coureurs een contract voor volgend jaar, maar is het nog niet helemaal zeker of Daniel Ricciardo blijft. Bij Mclaren zijn ze niet helemaal tevreden over zijn prestaties, al lijkt de beslissing bij Ricciardo zelf te liggen.
O als we toch eens in die contracten konden kijken...
Zou in Daniels contract zwart op wit staan dat hij dat F1-zitje kan krijgen of ook gewoon een algemeen zitje bij McLaren, zoals dat blijkbaar in alle andere McLaren-contracten staat?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:21:25 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205537984
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:19 schreef Jane het volgende:

[..]
O als we toch eens in die contracten konden kijken...
Zou in Daniels contract zwart op wit staan dat hij dat F1-zitje kan krijgen of ook gewoon een algemeen zitje bij McLaren, zoals dat blijkbaar in alle andere McLaren-contracten staat?
Ik zou Ricciardo in Indycar in elk geval niet raar vinden. Volgens mij past-ie daar best tussen en kan-ie daar waarschijnlijk ook goede resultaten boeken.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:23:19 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205538001
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zou Ricciardo in Indycar in elk geval niet raar vinden. Volgens mij past-ie daar best tussen en kan-ie daar waarschijnlijk ook goede resultaten boeken.
Maar hij houdt niet van ovals, heeft hij blijkbaar meermaals verkondigd.
Verder zou ik het ook niet raar vinden, nee.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:27:20 #9
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205538043
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik zou Ricciardo in Indycar in elk geval niet raar vinden. Volgens mij past-ie daar best tussen en kan-ie daar waarschijnlijk ook goede resultaten boeken.
Al zitten ze daar dan vol met O'Ward, Rossi en Palou. Of ze moeten er niet meer vanuit gaan dat ze Palou kunnen krijgen. Wat ook de onderhandelingen met Piastri kan verklaren.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:29:55 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205538066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:27 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Al zitten ze daar dan vol met O'Ward, Rossi en Palou. Of ze moeten er niet meer vanuit gaan dat ze Palou kunnen krijgen. Wat ook de onderhandelingen met Piastri kan verklaren.
En weet jij hoe het zit met Veekay? Want ik begreep dat die ook op de radar stond voor het McLaren Indycar team?

McLaren lijkt iig straks wel heul veel coureurs te hebben. :P
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 3 augustus 2022 @ 13:41:41 #11
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205538179
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:29 schreef Jane het volgende:

[..]
En weet jij hoe het zit met Veekay? Want ik begreep dat die ook op de radar stond voor het McLaren Indycar team?

McLaren lijkt iig straks wel heul veel coureurs te hebben. :P
RInus is sinds 1 augustus vrij om te onderhandelen met andere teams. Er zijn openingen bij Ganassi (mits Palou vertrekt), Andretti (op de plek van DeFrancesco, die zijn plek ook niet zeker meer is) en inderdaad McLaren (als Palou daar niet komt), maar ik weet niet of dit laatste team nu de juiste plek is om te zitten. Sowieso lopen er in 2023 nog meer contracten af bij Penske, Andretti, etc, dus misschien is het wel verstandig om daar op te wachten en nog een jaar bij Carpenter te blijven.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:00:39 #12
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205538340
Dit kan interessant worden:

twitter

Een Franse F1-journalist postte vervolgens dit:

twitter


Sargeant is misschien wel mogelijk.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:01:09 #13
192683 AMDB
Visionair.
pi_205538346
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:23 schreef Jane het volgende:

[..]
Maar hij houdt niet van ovals, heeft hij blijkbaar meermaals verkondigd.
Verder zou ik het ook niet raar vinden, nee.
Genoeg normale circuits in het IndyCar kampioenschap. Dit jaar 4/17 races op een Oval.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:04:22 #14
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205538380
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:01 schreef AMDB het volgende:

[..]
Genoeg normale circuits in het IndyCar kampioenschap. Dit jaar 4/17 races op een Oval.
Zo begon Grosjean ook. Om het jaar erop alles te rijden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:06:05 #15
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205538398
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:00 schreef beantherio het volgende:
Dit kan interessant worden:

[ twitter ]
Een Franse F1-journalist postte vervolgens dit:

[ twitter ]

Sargeant is misschien wel mogelijk.
Misschien, al heeft hij nog niet genoeg superlicentiepunten. Dus als ik Williams was zou ik wachten tot hij zeker is van een top 5 klassering in de F2.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:01:09 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205538780
Ik zat zojuist heel aandachtig de Twitter-feed van Williams in de gaten te houden maar het is natuurlijk 15:00 uur Britse tijd. -O-
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:06:01 #17
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205538817
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:09 schreef Tijn het volgende:
Ricciardo terug naar Alpine is wel het laatste dat ik verwacht.
Szafnauer vindt het geen probleem om Ricciardo of Piastri in zijn team te hebben. Hij heeft vaker met dit bijltje gehakt, namelijk in 2004 met Button bij BAR, die voor Williams getekend had, maar toch besloot bij BAR te blijven.

https://www.motorsport.co(...)ne-f1-team/10348009/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:09:44 #18
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205538839
Ricciardo deed het destijds best wel goed bij Renault. En zijn vertrek naar McLaren was volgens mij niet volledig vrijwillig.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 15:09:52 #19
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205538840
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:06 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Szafnauer vindt het geen probleem om Ricciardo of Piastri in zijn team te hebben. Hij heeft vaker met dit bijltje gehakt, namelijk in 2004 met Button bij BAR, die voor Williams getekend had, maar toch besloot bij BAR te blijven.

https://www.motorsport.co(...)ne-f1-team/10348009/
Nee, maar wil Ricciardo het ook? Dat zal dan voor een stuk minder salaris zijn. Toch een behoorlijke afgang.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 16:01:47 #20
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205539273
BREEK: Albon blijft bij Williams
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_205539274
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:02:29 #22
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205539278
twitter


twitter


Goed dat ie dat duidelijk maakt. Is niet altijd even helder sinds gisteren. :P
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:13:58 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205539373
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:02 schreef beantherio het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Goed dat ie dat duidelijk maakt. Is niet altijd even helder sinds gisteren. :P
Die tweet van Albon _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:24:43 #24
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205539434
Het lijkt me dat het nu ook wel duidelijk is dat Piastri niet naar Williams gaat, anders zouden ze dit gebbetje niet op deze manier uitvoeren. (Toch?)
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:50:52 #25
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205539646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:24 schreef Perox het volgende:
Het lijkt me dat het nu ook wel duidelijk is dat Piastri niet naar Williams gaat, anders zouden ze dit gebbetje niet op deze manier uitvoeren. (Toch?)
Dat leek inderdaad al niet waarschijnlijk. Vorige week had dat nog wel als een reel scenario geklonken toen nog het beeld was dat Alonso bij Alpine zou blijven en ze voor Piastri nog een zitje zochten waarmee ie dan na verloop van tijd alsnog bij Alpine kon instromen. Maar die beide zaken zijn inmiddels wel uit zicht..
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:01:08 #26
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_205539728
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die tweet van Albon _O-
Te voor de hand liggend
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:37:54 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205540083
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:19 schreef Jane het volgende:

[..]
O als we toch eens in die contracten konden kijken...
Zou in Daniels contract zwart op wit staan dat hij dat F1-zitje kan krijgen of ook gewoon een algemeen zitje bij McLaren, zoals dat blijkbaar in alle andere McLaren-contracten staat?
Ricciardo heeft naar verluid een specifiek contract voor F1 en alleen van zijn kant een ontsnappingsclausule, Brown heeft dat ooit bevestigd, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 17:38:51 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205540091
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
BREEK: Albon blijft bij Williams
Niet erg verrassend. RB heeft geen plek voor hem volgend seizoen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:41:31 #29
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205540488
Excuus als dit al besproken is, maar ik lees nu pas toevallig dat Alpine afgelopen zaterdag in Hongarije nog bevestigd heeft dat Piastri in Spa of Monza in de vrije training voor hen gaat rijden.

https://autoaction.com.au(...)sion-at-spa-or-monza

quote:
Just confirmed during the FIA press conference just held at the Hungaroring Formula 1 event in Budapest, Alpine Formula One team sporting director, Alan Permane, has said, when asked when Oscar Piastri would make his first appearance in an FP1 Session, “We’re going to see Oscar in our car either in Spa or Monza”. He didn’t want to say any more, but it is finally confirmation that we will see the young Australian star in action in a current spec car soon.
Dat maakt toch dat ik het misschien niet zo vreemd vind dat Alpine dacht nog met Piastri in gesprek te zijn, even los van het vertrek van Alonso. Klinkt iig anders dan "Alpine was Piastri ff vergeten en heeft de deadline daardoor laten verlopen", zoals het nu via sommige kanalen wordt neergezet.

Hoe dan ook ligt er straks een hoop druk op Piastri's schouders, waar hij ook rijdt en wie er straks ook juridisch aan het langste eind trekt. Ik weet niet of dat nou handig is, ook al hebben Alonso/Webber/Piastri dan misschien een slim spelletje gespeeld. Iedereen verwacht nu heel wat van hem, maar hij zou niet de eerste rookie zijn die onder de druk bezwijkt.

Luchtig voorbeeld ter illustratie van mijn laatste punt, deze random Twitteraar, die er nu al van droomt dat Oscar volgend jaar Verstappen wel ff verslaat. :D

twitter
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 3 augustus 2022 @ 19:34:07 #30
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205540866
Het wordt hoe langer hoe gekker...

twitter
twitter

Vertaald:
quote:
A source told ESPN that Piastri's deal with McLaren said he would be a reserve in 2023, taking over from fellow countryman Daniel in 2024. McLaren will have to pay a million-dollar release clause if it wants to terminate Ricciardo before the end of 2023.
quote:
McLaren appear to be in the unusual position of now relying on Alpine taking Ricciardo to facilitate his departure and minimize any compensation paid.
Als dit waar zou zijn dan zou ie dus (als testrijder bij Alpine) een zeker racezitje bij Alpine afslaan om opnieuw testrijder te worden bij Mclaren. Tenzij Alpine Ricciardo zou overnemen van Mclaren om zo ruimte te creëren. :')

Ik ga er maar vanuit dat het niet waar is want dit zou te absurd voor woorden zijn. Alhoewel: Formule 1...
pi_205541774
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
pi_205541806
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:41 schreef Jane het volgende:
Excuus als dit al besproken is, maar ik lees nu pas toevallig dat Alpine afgelopen zaterdag in Hongarije nog bevestigd heeft dat Piastri in Spa of Monza in de vrije training voor hen gaat rijden.

https://autoaction.com.au(...)sion-at-spa-or-monza
[..]
Dat maakt toch dat ik het misschien niet zo vreemd vind dat Alpine dacht nog met Piastri in gesprek te zijn, even los van het vertrek van Alonso. Klinkt iig anders dan "Alpine was Piastri ff vergeten en heeft de deadline daardoor laten verlopen", zoals het nu via sommige kanalen wordt neergezet.

Hoe dan ook ligt er straks een hoop druk op Piastri's schouders, waar hij ook rijdt en wie er straks ook juridisch aan het langste eind trekt. Ik weet niet of dat nou handig is, ook al hebben Alonso/Webber/Piastri dan misschien een slim spelletje gespeeld. Iedereen verwacht nu heel wat van hem, maar hij zou niet de eerste rookie zijn die onder de druk bezwijkt.

Luchtig voorbeeld ter illustratie van mijn laatste punt, deze random Twitteraar, die er nu al van droomt dat Oscar volgend jaar Verstappen wel ff verslaat. :D

[ twitter ]
Maar als je met elkaar in gesprek bent en je hebt als Alpine de intentie om eruit te komen, ga je toch niet de coureur aankondigen zonder zijn medeweten? Dan weet je zeker dat je de relatie enorm druk zet en mocht Piastri nog twijfelen, is die twijfel volledig weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 03-08-2022 22:28:06 ]
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:15:15 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205542751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
Dat klinkt wel als erg weinig wat meer twijfel wekt over het waarheidsgehalte van die tweets. Ik las dat het jaarsalaris van Ricciardo momenteel 17 miljoen is. 1 miljoen is dan minder dan een maandsalaris.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:37:42 #34
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205542989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
in de miljoenen wordt hier bedoeld.
pi_205543031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:37 schreef Perox het volgende:

[..]
in de miljoenen wordt hier bedoeld.
Aha, niet 100% juiste Google translatie dan

Maar met zijn salaris zal dat vast een flink bedrag zijn
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 23:30:46 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205543554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:01 schreef Marcoss het volgende:
1 miljoen release-clause voor Ricciardo is toch niet zoveel?
Brown heeft, dacht ik, zelf gezegd dat Ricciardo wel een ontsnappingsclausule heeft maar McLaren niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205543964
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:34 schreef beantherio het volgende:
Het wordt hoe langer hoe gekker...

[ twitter ][ twitter ]
Vertaald:
[..]
[..]
Als dit waar zou zijn dan zou ie dus (als testrijder bij Alpine) een zeker racezitje bij Alpine afslaan om opnieuw testrijder te worden bij Mclaren. Tenzij Alpine Ricciardo zou overnemen van Mclaren om zo ruimte te creëren. :')

Ik ga er maar vanuit dat het niet waar is want dit zou te absurd voor woorden zijn. Alhoewel: Formule 1...
Dit is niet hoe langer hoe gekker, dit is de hele kern waar het om draait.

Als er bij mcl een weg gaat, gaat het hele balletje rollen. Zo niet, dan is de plek bij alp alleen vrij en zal er misschien ergens een voorcontract officieel worden ofso.

En iedereen wat op Zack Brown
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 4 augustus 2022 @ 03:05:33 #38
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_205544011
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 23:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Brown heeft, dacht ik, zelf gezegd dat Ricciardo wel een ontsnappingsclausule heeft maar McLaren niet.
Ja en Norris blijkbaar weer niet, ookal maakt McLaren een tractor zit hij er vast.

McLaren is sowieso lekker creatief met contracten.
Schapen zijn relax.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:10:55 #39
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205546704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:34 schreef beantherio het volgende:
Het wordt hoe langer hoe gekker...

[ twitter ][ twitter ]
Vertaald:
[..]
[..]
Als dit waar zou zijn dan zou ie dus (als testrijder bij Alpine) een zeker racezitje bij Alpine afslaan om opnieuw testrijder te worden bij Mclaren. Tenzij Alpine Ricciardo zou overnemen van Mclaren om zo ruimte te creëren. :')

Ik ga er maar vanuit dat het niet waar is want dit zou te absurd voor woorden zijn. Alhoewel: Formule 1...
Ik begin inmiddels eigenlijk te vermoeden dat Piastri een beetje het slachtoffer is geworden van een spelletje van Alonso om Alpine te naaien.

Voordat Vettel z'n vertrek aankondigde, zou Alonso gewoon nog een jaar bij Alpine blijven. Alleen, naar verluid botert het niet tussen hem en Szafnauer en waarschijnlijk kon z'n ego het ook niet aan dat duidelijk was dat z'n opvolger al aan de zijlijn stond te trappelen en hij daar alleen zat om het stoeltje warm te houden.

Ondertussen is Piastri niet blij dat hij dan nog een jaar moet wachten of dat ze hem eventueel bij Williams zullen stallen, dus gaat Webber op zoek naar een ander, beter team (dan Williams) voor hem. En die heeft hij kennelijk ook gevonden (waarschijnlijk McLaren dus, misschien in de hoop dat Ricciardo het daar zelf voor gezien houdt).

Dan kondigt Seb ineens z'n vertrek aan en ziet Fernando een uitgelezen kans om Alpine dubbel te naaien, door z'n overstap pas aan te kondigen nadat de uiterlijke datum voor de optie op Piastri verstreken was. Haha, nu hebben ze niemand. Duim omhoog van Alonso. ^O^

Al met al denk ik toch dat Piastri beter de deur wat minder hard had kunnen dichtslaan richting Alpine in zijn tweet. Sowieso kun je beter geen schepen verbranden voordat je goed en wel begonnen bent in de F1, ook al was die aankondiging van Alpine nog zo vreemd. Wellicht weet Alpine gewoon dat ze juridisch in hun recht staan. Geen idee.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:53:51 #40
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205548742
Ik ben toch wel heel benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken. Geen echte nieuwe ontwikkelingen in de laatste 24 uur maar je zou zeggen dat er toch wel wat dingen in beweging moeten komen. Zolang McLaren de kaken op mekaar houdt staat Piastri toch wel een beetje voor lul. Maar ja: gegeven de situatie met Ricciardo kan Mclaren ook eigenlijk weinig zeggen nu.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 augustus 2022 @ 18:08:46 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205548862
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:10 schreef Jane het volgende:
Ik begin inmiddels eigenlijk te vermoeden dat Piastri een beetje het slachtoffer is geworden van een spelletje van Alonso om Alpine te naaien
Piastri is helemaal geen slachtoffer :?

Alonso heeft dit naar alle waarschijnlijkheid bewust gedaan, maar het is waarschijnlijk dat Webber er ook bij betrokken is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:19:55 #42
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205549558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Piastri is helemaal geen slachtoffer :?

Alonso heeft dit naar alle waarschijnlijkheid bewust gedaan, maar het is waarschijnlijk dat Webber er ook bij betrokken is.
Als Piastri straks nog een jaar reserve is (bij McLaren dit keer) ipv gewoon mee te rijden bij Alpine, komt hij toch niet echt als winnaar uit de bus, imho.

Als Webber wist dat Alonso weg zou gaan en dat dat stoeltje dus zou vrijkomen, vind je dan niet dat hij Piastri slecht advies heeft gegeven? Een zitje bij welk team dan ook is toch beter dan nog een jaar langs de kant staan?
En in principe wilde Piastri ook gewoon voor Alpine rijden, natuurlijk. Alleen leek Alonso die plek bezet te houden.
Als Webber het niet wist, dan heeft Alonso ook Piastri in feite een loer gedraaid.

Hoe dan ook, als Webber geadviseerd heeft een jaartje Williams af te slaan om McLaren-reserve te worden, is dat ook al slecht advies, imo, maar dat is wel waar velen nu vanuit gaan dat gebeurd is.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:38:41 #43
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_205549762
Rinus Veekay gaat iig niet naar McLaren.

twitter
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:43:15 #44
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205549811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Piastri is helemaal geen slachtoffer :?
Het hangt er helemaal van af wat er verder gebeurt, maar als Piastri niet in een F1-auto zit volgend jaar, is dat wel een beetje sneu. Hij had immers gewoon bij Alpine kunnen rijden als-ie die tweet niet had gestuurd.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 19:47:37 #45
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205549861
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:38 schreef Jane het volgende:
Rinus Veekay gaat iig niet naar McLaren.

[ twitter ]
Zie het IndyCar topic

Starflyer in SPT / [IndyCar] #75 LIVE Short oval
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 23:41:20 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205552986
Ricciardo kan beter gewoon met F1-pensioen gaan.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:33:07 #47
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205554290
Wat ik lees heeft Piastri al 30 juli getekend bij McLaren dus voordat ze wisten van Alonso.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:36:52 #48
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_205554311
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 09:33 schreef nils7 het volgende:
Wat ik lees heeft Piastri al 30 juli getekend bij McLaren dus voordat ze wisten van Alonso.
doe dan een linkje erbij waar je dat gelezen hebt.

zoals deze:
https://racingnews365.com(...)o-at-mclaren-in-2023
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:13:30 #49
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205554683
Alpine heeft dus echt lopen slapen. Een optie die maar 30 dagen geldig was _O-
Dus nog niet eens tot 31 juli zoals gedacht werd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205554737
SOONY
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')