quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:09 schreef Maharski het volgende:
Noemen mensen 0:00 middernacht? Hoezo zit je vanaf minuut één meteen in het midden van de nacht, nadat het al die tijd daarvoor nog AVOND was? Hoezo kent de nacht geen vroeg, midden of laat? Want ze beginnen ook al ergens rond weet ik veel hoe laat al te spreken van 'kwart over 4 (bijv.) in de OCHTEND?
Wat is dat voor iets raars???
Kan de mens soms niet omgaan met het feit dat er ook zoiets als een nacht is binnen onze conceptuele indeling van de tijd? Moet de nacht ontkent worden? Is het angst??
De middag heeft het makkelijk: 'men' spreekt vanaf 12:00 ineens van middag. En na 18:00 noemt men de dag ineens 'avond'. Dan kijken ze ook nog op de klok: 'hihi, o nee, goedemiddag nog! (want 17:55 of zo)
Dus hele keurige tijdvakken van 6 uren. Wel zo makkelijk!....Logischerwijze, zou je dan dus verwachten dat de nacht en de ochtend precies eenzelfde leven beschoren zijn: de nacht begin om 0:00, en eindigt om 06:00, het tijdstip waarop de ochtend overgaat in de nacht. MAAR DENK HET MAAR NIET HOOR!! In de praktijk zijn de ochtend en nacht zo ontzettend vaag... Echt ik kan hier WOEST om worden en wil mensen echt op hun bek slaan gewoon hierom.
Laten we alsjeblieft normaal gaan doen, en dit gewoon eens rationeel, ontdaan van achterlijke emotie en napraat gedrag vanuit je opvoeding en wat iedereen om je heen altijd heeft gezegd, gaan afbakenen. Wie 0:00 nog eens keer middernacht durft te noemen, wordt per direct publiekelijk geëxecuteerd, en dit geldt ook voor die mongolen die al vóór 6:00 het woord OCHTEND in de mond durven nemen.
De dictator heeft gesproken, dit is een bevel!
Wat lul jij nou wie zegt dat? Er staat midder niet midden, zijn totaal verschillende begrippen heeft niks met elkaar van doen ook al lijkt het op elkaar, net zoals een stoel en een smoel.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:09 schreef Maharski het volgende:
Noemen mensen 0:00 middernacht? Hoezo zit je vanaf minuut één meteen in het midden van de nacht, nadat het al die tijd daarvoor nog AVOND was?
Dat is inderdaad raar... de ochtend gaat nooit over in de nachtquote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:09 schreef Maharski het volgende:
Wat is dat voor iets raars???
het tijdstip waarop de ochtend overgaat in de nacht.
Oeps ja foutje. Zat helemaal vol adrenaline nog van de boosheid toen ik dit typte. Dit onderwerp maakt me echt ziedend!quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:22 schreef Lenny77 het volgende:
Dat is inderdaad raar... de ochtend gaat nooit over in de nacht
Je zusje luistert goed. Die neemt hem net na 6en in de mond.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:09 schreef Maharski het volgende:
en dit geldt ook voor die mongolen die al vóór 6:00 het woord OCHTEND in de mond durven nemen.
De dictator heeft gesproken, dit is een bevel!
Je zal maar denken dat je topic grappig is, dat vind ik nog veel erger hieraan.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:52 schreef pferdfahrer het volgende:
Je zal je hier maar druk om maken.
Moeten die mensen wetenquote:Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Je zal maar denken dat je topic grappig is, dat vind ik nog veel erger hieraan.
Echt hé?quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:52 schreef pferdfahrer het volgende:
Je zal je hier maar druk om maken.
Alsof jij je ooit gaat voortplantenquote:Op maandag 1 augustus 2022 11:04 schreef Nine. het volgende:
[..]
Niet de OP quoten om hem te bewaren voor het nageslacht
Heb ik allang gedaan, maak je daar maar geen zorgen overquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:30 schreef VarkensHart het volgende:
Alsof jij je ooit gaat voortplantenwaar hoop je haar te vinden, bij de afdeling bewegende plaatjes?
Waarom staat er 2x ochtend?quote:
Valt je niet op dat in dat diagram 2x ochtend staat? Dat klopt dus niet.quote:
Hmm, je kunt het nacht noemen, maar als na 00:00 is een nieuwe dag en die begint met ochtend. Er zijn dus meerdere manieren om het aan te duiden. Ik vind zijn illustratie correct.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:10 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Valt je niet op dat in dat diagram 2x ochtend staat? Dat klopt dus niet.
Zou net zo gek zijn om alles tussen 1200 en 0000 uur middag te noemen.
TS heeft wel een punt eigenlijk.
Dat quadrant linksonder noem ik ook gewoon nacht.
Anders zou de middag en avond beide 6 uur duren en de ochtend 12 uur.
Tja en middernacht... is dus eigenlijk het begin van de nacht.
Dat laatste zou logisch zijn als een etmaal dan in 3 blokken van 8 uur verdeeld zou worden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:20 schreef laforest het volgende:
Dag en nacht is 1 elementaire manier om een periode van 24 uur te verdelen/in te delen. Donker of licht, zou je zelfs kunnen zeggen.
Deze staat/staan los van de meer gedetailleerde indeling waaronder morgen, middag, en avond vallen. De twee door elkaar halen is de oorzaak van de verwarring.
Ik geef geen waardeoordeel over welke beter is. Ik geef alleen dat het door elkaar halen van verschillende systemen verwarring veroorzaakt. Zelf zeg vroege ochtend 00:00 - 02:59 en late ochtend 03:00 - 05:59.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:33 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dat laatste zou logisch zijn als een etmaal dan in 3 blokken van 8 uur verdeeld zou worden.
Met 2x6uur en 1x12uur mist het elke logica.
Dat ook, en als ik voor 6 uur op moet staan zeg ik ook dat ik snachts eruit moet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:56 schreef Cockwhale het volgende:
Vanaf 6 uur is het ochtend, punt. De rest is nacht. Het wordt wel erg verwarrend als ik iedere keer zeg dat ik gisterochtend je ma de moeder geneukt heb.
Laat in de ochtend is tussen 11:00 en 12:00quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik geef geen waardeoordeel over welke beter is. Ik geef alleen dat het door elkaar halen van verschillende systemen verwarring veroorzaakt. Zelf zeg vroege ochtend 00:00 - 02:59 en late ochtend 03:00 - 05:59.
Voor jou. Ik noem dat late morgen, zoals in goedemorgen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Laat in de ochtend is tussen 11:00 en 12:00
Bij mij is dat late avond of midden in de nacht, afhankelijk van de situatie. Tot half één in de kroeg ga ik niet verkopen als in de vroege ochtend thuis komen. Om vijf uur opstaan noem ik vroege ochtend of indien dramatisch doen een optie is midden in de nacht je bed uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:57 schreef laforest het volgende:
Zelf zeg vroege ochtend 00:00 - 02:59 en late ochtend 03:00 - 05:59.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |