abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205496092
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ergo, niet bruikbaar voor Kherson en de eventuele opmars zoals eerder vermeld.

Wat ze er verder mee willen doen is aan hun maar het is geen systeem om de Dnepr te crossen.
Er is sowieso een brug over de Dnjepr waar de dam zit. Als de Russen die opblazen dan is niet alleen Kherson de lul maar gaat op een gegeven moment ook de kerncentrale daar de lucht in.

Verre van ideaal uiteraard zo'n chokepoint maar ze kunnen de Dnjepr wel oversteken.

Wacht: Dat is alleen een trein blijkbaar :')
pi_205496177
quote:
Geen M3 voor de bredere plekken?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 00:15:00 #203
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205496193
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:53 schreef Confetti het volgende:
Tijdens WII duurde het tot het einde van de oorlog voordat men er echt achter kwam wat er in de concentratiekampen gebeurde.

Ik vrees voor wat nog meer genocidale tactieken de Russen hebben gebruikt. Baby's verkrachten schijnt ook normaal te zijn.
Dat wist men in 1944 ook al, maar dan de vraag wat te doen? Nazi-Duitsland zo snel mogelijk verslaan zou het doen stoppen en daar koos men voor.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205496328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:39 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Er was laatst hier nog een kaartje van vernietigde bruggen in Kherson oblast, mogelijk dat het daarvoor in de plaats gebruikt kan worden. Het artikel heeft het ook over bruggen, meervoud. Er is maar 1 brug over de Dnjepr vernietigd, er ligt er nog 1 (een dam) iets noordelijker.

Maar waarom denk jij dan dat ze die bruggen sturen?
Er zijn vier bruggen. Spoorbrug + een wegbrug direct naast de dam, een spoorbrug in de buurt van Cherson en dan de grote brug met twee rijstroken per richting bij Cherson. Voor zover mij bekend zijn die op dit moment alle vier niet meer bruikbaar voor zwaar verkeer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2022 00:30:48 ]
pi_205496515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hier. Pagina 2 van dit topic.
[..]
[..]

Wat een onzin, dat heb ik helemaal niet beweerd. Waarom blijf je met dit soort Kremlin-onzin komen?
pi_205496530
twitter

Draadje over waarom dat verhaal over de Himars op het gevangenenkamp in Olenivka weer een Russisch broodje aap verhaal is. Het kamp ligt maar zes kilometer van het front en bovendien zouden Azov-strijders er pas twee dagen geleden naartoe zijn vervoerd. Oekraïense media leggen de schuld bij Wagner, of dat waar is zal moeten blijken maar het lijkt er in ieder geval sterk op dat de Russen weer eens een massa-executie hebben gepleegd waar ze Oekraïne de schuld van proberen te geven. Vragen mensen zich nog af waarom Oekraïeners zich liever doodvechten dan zich aan die Russische beesten over te geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2022 01:15:35 ]
  zaterdag 30 juli 2022 @ 01:12:47 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205496535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:04 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Wat een onzin, dat heb ik helemaal niet beweerd. Waarom blijf je met dit soort Kremlin-onzin komen?
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.

Wat geef je hiermee dan wel aan?
pi_205496549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dus als je zegt dat het afsnijden van lichaamsdelen beleid is, Putin weinig grenzen heeft tot waar hij toe in staat is en het vrij evident is dat hij hier groen licht voor heeft gegeven, beweer je niet dat hij hier direct opdracht voor geeft. Dat is Kremlin-onzin.

Ja, dat klopt. Wat voor agenda heb je als je dit soort verhalen de lucht in wil steken?
Veroordeel je überhaupt het afsnijden van geslachtsdelen door Russische militairen wel?
  zaterdag 30 juli 2022 @ 01:21:41 #209
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205496557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:18 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Wat voor agenda heb je als je dit soort verhalen de lucht in wil steken?
Veroordeel je überhaupt het afsnijden van geslachtsdelen door Russische militairen wel?
Ja, dat veroordeel ik. Dat gaf ik in mijn eerste antwoord richting jou al aan.
pi_205496567
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat veroordeel ik. Dat gaf ik in mijn eerste antwoord richting jou al aan.
Niet van harte krijg ik de indruk. Mag je zelf weten, maar geeft te denken.
pi_205496574
Oorlogsmisdaden begaan door Amerikaanse, of, breder gezocht, westerse militairen, werden en worden doorgaans wel bestraft. Begaan door Russische militairen, not so much. Prove me wrong.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 01:30:13 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205496576
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:25 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Niet van harte krijg ik de indruk. Mag je zelf weten, maar geeft te denken.
Ah, daar is weer een voorbeeld van de aandacht afleiden van de inhoud richting de persoon. Als je gewoon aangeeft dat te veroordelen, krijg je de insinuatie "niet van harte krijg ik de indruk." Verder geen inhoudelijk verhaal. Is het mogelijk om op de inhoud in te gaan?

En waardoor krijg je de indruk dat het "niet van harte" is?
pi_205496595
Eventjes off-topic:

https://www.dailymail.co.(...)ml#comments-11062421

Wel steeds duidelijker twee kampen aan het ontstaan wereldwijd.
pi_205496602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Poetin is de president van dat land en zijn bewind. Heb je de laatste tijd de Russische propaganda gezien die daar op tv wordt uitgezonden? Zijn hier verschillende beelden en stukken van gedeeld die op twitter staan. Daar worden Oekraïners vergeleken met insecten en parasieten en dat soort dingen. Daar doet Poetin niks aan en ik ken nog een voorbeeld uit verleden van een bevolkingsgroep die werd vergeleken met een rattenplaag. Daar werd toen door dat regime ook niet zacht handig mee omgegaan. Dus Poetin is gewoon verantwoordelijk voor wat daar wordt aangericht. Als je het niet herkent zou ik me maar wat meer gaan verdiepen in een bepaalde duistere periode van Europa.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 02:03:32 #215
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205496628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Poetin is de president van dat land en zijn bewind. Heb je de laatste tijd de Russische propaganda gezien die daar op tv wordt uitgezonden? Zijn hier verschillende beelden en stukken van gedeeld die op twitter staan. Daar worden Oekraïners vergeleken met insecten en parasieten en dat soort dingen. Daar doet Poetin niks aan en ik ken nog een voorbeeld uit verleden van een bevolkingsgroep die werd vergeleken met een rattenplaag. Daar werd toen door dat regime ook niet zacht handig mee omgegaan. Dus Poetin is gewoon verantwoordelijk voor wat daar wordt aangericht. Als je het niet herkent zou ik me maar wat meer gaan verdiepen in een bepaalde duistere periode van Europa.
Het heeft niet zoveel zin om wijsneuzerig te doen over de geschiedenis, daar ben ik prima bekend mee. De discussie ging erover of er vanuit Putin directe orders zijn om Oekraïense krijgsgevangenen te verminken. Wat jij allemaal typt is een leuk verhaal, maar het gaat niet direct op de inhoud in.

Ik gaf eerder in dit topic aan dat er door Britse soldaten soortgelijke praktijken zijn uitgevoerd in Irak, inclusief uitgestoken ogen en verbrijzelde botten. Daar is Tony Blair dan voor verantwoordelijk?
pi_205496636
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 02:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het heeft niet zoveel zin om wijsneuzerig te doen over de geschiedenis, daar ben ik prima bekend mee. De discussie ging erover of er vanuit Putin directe orders zijn om Oekraïense krijgsgevangenen te verminken. Wat jij allemaal typt is een leuk verhaal, maar het gaat niet direct op de inhoud in.

Ik gaf eerder in dit topic aan dat er door Britse soldaten soortgelijke praktijken zijn uitgevoerd in Irak, inclusief uitgestoken ogen en verbrijzelde botten. Daar is Tony Blair dan voor verantwoordelijk?
Engeland is een rechtstaat waar dat soort dingen gewoon onderzocht worden en veroordeeld worden zoals in een normale rechtstaat gebeurt. Engeland en zijn overheid is daar dan ook gewoon verantwoordelijk voor die misdaden. In England werden toen Irakese niet als een soort van untermenschen neergezet wat in Rusland nu wel gebeurt met de Oekraïners. Door de Oekraïners zo neer te zetten schep je het president voor dit soort gruwelheden. Alleen al de speech aan het begin van de oorlog dat Poetin Oekraïne niet erkent als land en als volk zegt genoeg. Als je dat niet ziet of wilt zien tja dan zei het maar zo dan kan je inderdaad altijd het westen er bij betrekken want ja wij hebben inderdaad ook zat foute dingen gedaan. Alleen nemen wij daar over het algemeen onze verantwoording voor. Dat heb ik Rusland nog nooit zien doen.
pi_205496670
Hier het voorbeeld waar ik het over heb.
twitter

Dit is gewoon de staatstelevisie van Rusland dus daar is Poetin ook verantwoordelijk voor. Poetin weet donders goed waar die mee bezig is en die kent ook donders goed het gevaar van deze retoriek.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 03:22:34 #218
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205496699
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Weer?
twitter

Die Duitsers moeten nu koud douchen en de lichten uit doen.
pi_205496732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 05:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die Duitsers moeten nu koud douchen en de lichten uit doen.
God wordt er ook een wakker hoor. _O-
Vakman pur sang
pi_205496758
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ah, daar is weer een voorbeeld van de aandacht afleiden van de inhoud richting de persoon. Als je gewoon aangeeft dat te veroordelen, krijg je de insinuatie "niet van harte krijg ik de indruk." Verder geen inhoudelijk verhaal. Is het mogelijk om op de inhoud in te gaan?
Ik ben alleen maar inhoudelijk. Waardoor krijg je de indruk dat ik niet inhoudelijk en?
Is het voor jou überhaupt mogelijk om de Russische invasie-oorlog op Oekraine te veroordelen?
pi_205496963
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:46 schreef Simmertje het volgende:
Eventjes off-topic:

https://www.dailymail.co.(...)ml#comments-11062421

Wel steeds duidelijker twee kampen aan het ontstaan wereldwijd.
Waarom moet dat mens dan perse naar Taiwan?
Vakman pur sang
pi_205497131
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze houden nog al van provoceren lijkt het.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 09:25:15 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205497230
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 01:09 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]

Draadje over waarom dat verhaal over de Himars op het gevangenenkamp in Olenivka weer een Russisch broodje aap verhaal is. Het kamp ligt maar zes kilometer van het front en bovendien zouden Azov-strijders er pas twee dagen geleden naartoe zijn vervoerd. Oekraïense media leggen de schuld bij Wagner, of dat waar is zal moeten blijken maar het lijkt er in ieder geval sterk op dat de Russen weer eens een massa-executie hebben gepleegd waar ze Oekraïne de schuld van proberen te geven. Vragen mensen zich nog af waarom Oekraïeners zich liever doodvechten dan zich aan die Russische beesten over te geven?
Nou neem ik die Robert Bor niet direct heel serieus natuurlijk...

https://opiniez.com/author/robertbor101/

En dat dat kamp maar 6km van het front ligt zegt natuurlijk niks over de afstand waarop feitelijk geschoten is. Want wel de bruggen met HIMARS (nog dichterbij het front) bestoken maar dit zou niet kunnen?

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 30-07-2022 09:36:39 ]
pi_205497305
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Precies, anders dan andere mensen heeft ze het recht niet om te gaan en staan waar ze wil ..
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')