quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:23 schreef Littlerabbit het volgende:
@:caland is echt een vies sletje en het erge is dat hij nog succesvol is ook.
Oh ja ik denk steeds dat die wedstrijd zondag is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:24 schreef El-Stinho het volgende:
zaterdag weer eens naar de arena jongens!!!!
Veel plezier Stijnquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:24 schreef El-Stinho het volgende:
Scurmmiequote:Op woensdag 27 juli 2022 20:25 schreef Sked het volgende:
@:Scrummie benadrukt nog even dat @:Scurmmie een abonnement voor een half jaar cadeau heeft gedaan.
Ik ben tegen stierengevechten. Heb je een leuke vakantie ?quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:24 schreef El-Stinho het volgende:
Wat jij wil scurmmiequote:Op woensdag 27 juli 2022 20:24 schreef Scrummie het volgende:
Zijn we in elk geval een half jaar van dat gejank af.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:24 schreef GGMM het volgende:
Waardeloze TT
Geen OP
Matige TS die de weg weer eens kwijt lijkt te zijn
5/10
De JCS kan me werkelijk gestolen worden. Enige leuke is de nieuwe spelers aan het werk zien en het gejank uit Eindhoven.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Veel plezier Stijn
Al hoop ik uiteraard dat PSV wint
Heb je niet ook iemand ooit een ritualpakketje cadeau gedaan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:26 schreef Scrummie het volgende:
Het zit mensen wel dwars geloof ik. Mijn eerste abo was ook een cadeautje van iemand.
Dit duel heeft wel een 5-3/4-4 potentie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
De JCS kan me werkelijk gestolen worden. Enige leuke is de nieuwe spelers aan het werk zien en het gejank uit Eindhoven.
Jazeker, daar begon @Gutanoth laatst ook over. En ik heb jou mijn PS4 aangeboden maar je wilde niet.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Heb je niet ook iemand ooit een ritualpakketje cadeau gedaan?
Ik heb al een PS4quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jazeker, daar begon @:Gutanoth laatst ook over. En ik heb jou mijn PS4 aangeboden maar je wilde niet.
Vorig seizoen was het ook wel geinig tochquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dit duel heeft wel een 5-3/4-4 potentie.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Vorig seizoen was het ook wel geinig toch
Gebruik je hem nog vaak of zit je toch meer op de switch? (niet letterlijk zitten natuurlijk!)quote:
Ik had een S2 en moest toch dienst in.quote:
Nee nauwelijks ik gebruik de Switch de laatste tijd wel weerquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gebruik je hem nog vaak of zit je toch meer op de switch? (niet letterlijk zitten natuurlijk!)
Dat is het toch niet waard. GGMM is een aardige oude man als je overal een beetje doorheen prikt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef Littlerabbit het volgende:
@:scrummie ik zou echt klagen bij een FA over @:ggmm zijn pestgedrag
Typische Feijenoord vraagquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Vorig seizoen was het ook wel geinig toch
Niet dat ik me kan heugen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef Scrummie het volgende:
Of was dat @:maxi-mus, ik weet het niet meer.
Ik vind Samsung maar een kutmerk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had een S2 en moest toch dienst in.
Dan wens ik je alvast veel plezier!quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee nauwelijks ik gebruik de Switch de laatste tijd wel weer
Maar in de toekomst ga ik ooit aan Elden RIng beginnen@:coco
Ik heb een totaal van 3 uur mijn switch gebruikt nadat ik er 1 impulsief kocht met alles erop en eraan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:29 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee nauwelijks ik gebruik de Switch de laatste tijd wel weer
Maar in de toekomst ga ik ooit aan Elden RIng beginnen@:coco
Dit klinkt als mijn Switch avontuur. Gelukkig niet met al te veel verlies verkocht.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik heb een totaal van 3 uur mijn switch gebruikt nadat ik er 1 impulsief kocht met alles erop en eraan.
Ik blijf maar vergeten dat mijn spanningsboog tegen het geestelijk beperkte aanzit
Nou, zeg dat. Ik gebruik mijn xbox sowieso vrijwel nooit. Maar ik ga dat HP spelletje wel kopen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:31 schreef GGMM het volgende:
Dat RDR2 ben ik nooit meer aan verder gegaan wat een saaie kutgame is dat zeg
verliestquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit klinkt als mijn Switch avontuur. Gelukkig niet met al te veel verliest verkocht.
Snap ik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nou, zeg dat. Ik gebruik mijn xbox sowieso vrijwel nooit. Maar ik ga dat HP spelletje wel kopen.
Ik heb zelfs de versie met oled scherm en allesquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit klinkt als mijn Switch avontuur. Gelukkig niet met al te veel verlies verkocht.
Nintendo-producten behouden hun waarde dus dat scheelt. Kan je hem gewoon weer verkopen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de versie met oled scherm en alles
Ach maakt het uit.
Je werkt er hard genoeg voor, dan mag je af en toe een domme aankoop doen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de versie met oled scherm en alles
Ach maakt het uit.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik wist niet dat hij ook op de Playstaton 2 uit was
Ach, wat jammer.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:38 schreef tong80 het volgende:
Ik probeerde het echt. Ik hak weer af. Tot ik kan posten wat ik eet.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:38 schreef tong80 het volgende:
Ik probeerde het echt. Ik hak weer af. Tot ik kan posten wat ik eet.
Omdat jij het verdient onderworpen te worden aan de kille realiteit op dit forum.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:38 schreef Scrummie het volgende:
Waarom heb ik ineens geen abo meer eigenlijk, wtf is dit.
Ja, dat is nog een bug. Danny even DM'enquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:38 schreef Scrummie het volgende:
Waarom heb ik ineens geen abo meer eigenlijk, wtf is dit.
Jeetje wat een gedoe.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:41 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja, dat is nog een bug. Danny even DM'en
Ajacieden lopen nooit weg. Doet me denken aan Mally over voetbaldingen met kaaL. Als onderwerp.quote:
Dit lijkt vaker te gebeuren. Maar ik blijf volhouden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:42 schreef maxi-mus het volgende:
@:scrummie 's poging om iets goeds te doen voor de mensheid wordt weer keihard afgestraft.
Op dit forum ook?quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit lijkt vaker te gebeuren. Maar ik blijf volhouden.
Op naar de BOOSTER.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:49 schreef onlogisch het volgende:
Lola en Nightwing hebben hun 2e prik vandaag gehad
@:maxi-mus
@:GGMM
@:Scrummie
Erg goed makker.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Goedenavond. Hoe gaat het met de kittens?
Ohquote:
Deze brief kreeg ik ook.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:51 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kreeg ik deze week weer een brief over dat ik mijn corona booster niet moest vergeten??
Als wow veteranen behoren we kennelijk tot de risicogroep.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Deze brief kreeg ik ook.
Het komt zo wel erg dichtbij
Ik ben wel klaar met die prikken eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:51 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kreeg ik deze week weer een brief over dat ik mijn corona booster niet moest vergeten??
Ik heb dat ook wel gezien ja. Boomergriepje.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met die prikken eerlijk gezegd.
Misschien moeten we weer overwegen te starten zodat we in de wintermaanden veilig op onze zolderkamers kunnen toeven.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Als wow veteranen behoren we kennelijk tot de risicogroep.
Goed idee maar dan wel zonder de Limburgse afvaardiging.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien moeten we weer overwegen te starten zodat we in de wintermaanden veilig op onze zolderkamers kunnen toeven.
Denk toch dat ik ergens rond september/oktober weer een prikje ga halen eigenlijkquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:54 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel gezien ja. Boomergriepje.
Eens. Anders eindigt onze quest naar het almachtige Black rock mountain aan een één of ander obscuur strandtentje in Tanarisquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Goed idee maar dan wel zonder de Limburgse afvaardiging.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:54 schreef Caland het volgende:
Dacht nog wat werken die overheidssystemen goed,
Jij gooit toch al genoeg troep in je lichaam.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk toch dat ik ergens rond september/oktober weer een prikje ga halen eigenlijk
Spuit mij maar vol
Boeit mij ook weinig hoor het is alleen dat ik er weiger verlof voor op te nemen laat staan het weekend opofferen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk toch dat ik ergens rond september/oktober weer een prikje ga halen eigenlijk
Spuit mij maar vol
Daaromquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Jij gooit toch al genoeg troep in je lichaam.
Ik heb eigenlijk sindsdien best wat mensen gehoord die corona hebben gehad, maar amper tot niet ziek zijn geworden. Dus tja.quote:
Zag van de week nieuws over WoTLK. Ik twijfelde heel even.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Misschien moeten we weer overwegen te starten zodat we in de wintermaanden veilig op onze zolderkamers kunnen toeven.
Ik zit het net te bekijkenquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zag van de week nieuws over WoTLK. Ik twijfelde heel even.
Voor je het weet besluit een land het weer als verplichting te stellen. Niet dat ik ooit op vakantie ga maar toch.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk sindsdien best wat mensen gehoord die corona hebben gehad, maar amper tot niet ziek zijn geworden. Dus tja.
Ja en dan sta ik ook gewoon weer in de rij.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Voor je het weet besluit een land het weer als verplichting te stellen. Niet dat ik ooit op vakantie ga maar toch.
Ja en ik zeker weer een een jaar abo voor niets betalen. Ik peins er niet over!quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:01 schreef onlogisch het volgende:
@:Littlerabbit
@:Scrummie
Ik stel voor dat we Inso om raad vragen.
Als je ook betaald hebt vind ik het wel een beetje zielig voor jequote:Op woensdag 27 juli 2022 21:03 schreef Littlerabbit het volgende:
Ondertussen eet ik een tosti aangezien ik zo moe was in de supermarkt dat ik mijn avondeten bij de zelfscankassa heb laten liggen (lol)
Ik nietquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Spuit mij maar vol
Zeker wel. Gegronde reden om alcohol te nuttigen dus een win/win.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je ook betaald hebt vind ik het wel een beetje zielig voor je
Antistoffenquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:05 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben immuun voor corona dus fuck de booster.
Niet geklikt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:06 schreef tong80 het volgende:
KLB / Wilde een topic openen over de jaren 80. Ligt niet aan FOK!
Niet gekliktquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:06 schreef tong80 het volgende:
Niet geklikt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:06 schreef tong80 het volgende:
Ooit toen ik nuchter werd gelijk m'n portemonaaie gecontroleerd in het buitenland. Ze was weg zonder me wakker te maken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je ook betaald hebt vind ik het wel een beetje zielig voor je
waarom niet terug gegaanquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:03 schreef Littlerabbit het volgende:
Ondertussen eet ik een tosti aangezien ik zo moe was in de supermarkt dat ik mijn avondeten bij de zelfscankassa heb laten liggen (lol)
@tong80 graag jouw reactiequote:Op woensdag 27 juli 2022 21:09 schreef maxi-mus het volgende:
Vroeger was alles beter types, terwijl het heden uit laveloos op bed liggen bestaat. Het ligt vast niet aan jezelf dat het niet meer zo leuk is.
Dit klinkt heel cringy maar ik wandel af en toe en ik zie dat hier een luisterboek van is bij Kobo+, dus deze gaat op het lijstje.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:10 schreef maxi-mus het volgende:
Ik meen dat je wel interesse in dit onderwerp had (anders kun je deze post weggooien) maar Anatomie van een seriemoordenaar over 'het beest van Harkstede' is een erg fijn boek. @:scrummie
Als je het maar niet over de 4 vuisten hebt, dan vind ik dit allemaal prima.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:09 schreef maxi-mus het volgende:
Vroeger was alles beter types, terwijl het heden uit laveloos op bed liggen bestaat. Het ligt vast niet aan jezelf dat het niet meer zo leuk is.
Heel goed.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:12 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Als je het maar niet over de 4 vuisten hebt, dan vind ik dit allemaal prima.
@:Littlerabbit
Ik lag laveloos in bed op zondagochtend terwijl hij zei dat z'n vrouw iig een eitje kookte.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:09 schreef maxi-mus het volgende:
goede redenquote:
Jij bent toch een schakerquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:10 schreef maxi-mus het volgende:
Ik meen dat je wel interesse in dit onderwerp had (anders kun je deze post weggooien) maar Anatomie van een seriemoordenaar over 'het beest van Harkstede' is een erg fijn boek. @:scrummie
Dat dus. Sowieso zou ik nooit gaan zeiken en zeuren om mijn eigen fout van het vergeten recht te breien.quote:
Ik had helaas bezoek dat zo asociaal was om niet voor de 4 vuisten te verdwijnen waardoor ik het eerste half uur heb gemist. Ik hoop dat ik alsnog in het verhaal kan groeien.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Heel goed.
Ik denk dat ik Blauwe Bonen opneem om van het weekend terug te kijken.
Terence luiste Bud erin tot het stelen van een vrachtwagen (na een bargevecht) terwijl hij met uit de gevangenis kwam.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:15 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik had helaas bezoek dat zo asociaal was om niet voor de 4 vuisten te verdwijnen waardoor ik het eerste half uur heb gemist. Ik hoop dat ik alsnog in het verhaal kan groeien.
Blauwe bonen wil ik ook absoluut niet missen.
Dat heb ik ook wel, maar als het andersom misgaat, dan zeg ik ook niks om het te compenseren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat dus. Sowieso zou ik nooit gaan zeiken en zeuren om mijn eigen fout van het vergeten recht te breien.
Moeite doen voor paar euro...
Zeker. Derhalve heb ik nu 2 schilderijen en een crucifix in mijn werkbus hangen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:17 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel, maar als het andersom misgaat, dan zeg ik ook niks om het te compenseren.
Nee totaal zinloosquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:16 schreef KingRoland het volgende:
Is Business Administration een goede master?
Inderdaad. Geld moet rollen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:15 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat dus. Sowieso zou ik nooit gaan zeiken en zeuren om mijn eigen fout van het vergeten recht te breien.
Moeite doen voor paar euro...
Lezer wel toch ?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:15 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het heeft wel mijn interesse maar ik zal niet zeggen dat ik er goed in ben.
Ja. Hij slaat je bont en blauw.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:16 schreef KingRoland het volgende:
Is Business Administration een goede master?
Ik luister.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:19 schreef KingRoland het volgende:
Ik kijk nu naar Duitsland - Frankrijk. Ik oordeel niet op basis van kleur, maar valt wel op zo hoor als je de elftallen zo bekijkt.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:18 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zeker. Derhalve heb ik nu 2 schilderijen en een crucifix in mijn werkbus hangen.
Ja gewoon zodra ik hoor dat iets plat gaat van de eigenaren begin ik te snaaien. Enkel troep overigens dingen van waarde laat ik staan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:22 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Jan Hein Donner beste sportboek tevens persoonlijke boek ook. Google maar. Puur genieten.quote:
Ik ken een ouwe sloper van huizen, die heeft ook van alles bij elkaar geroofd in de loop der jaren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ja gewoon zodra ik hoor dat iets plat gaat van de eigenaren begin ik te snaaien. Enkel troep overigens dingen van waarde laat ik staan.
Dit heb ik niet gelezenquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Hein Donner beste sportboek tevens persoonlijke boek ook. Google maar. Puur genieten.
Maar drie jaar geworden dan ik nu ben.
Naast schaker was Donner ook schrijver van artikelen in onder andere De Tijd, Elsevier, Het Parool en De Volkskrant. Vanaf 1971 was hij medewerker bij Schaakbulletin, een maandblad dat verscheen van 1968 tot 1984. Een bloemlezing van deze stukken, voor zover ze over schaken gaan, is samengesteld door Tim Krabbé en Max Pam en is verschenen als De Koning, Schaakstukken. Daarnaast schreef hij verhalen, zoals De Nederlander. Hij was een groot bewonderaar van de schrijvers J.L. Borges[1] en Harry Mulisch. Met de laatste was hij ook bevriend en Donner diende als voorbeeld voor de hoofdpersoon Onno Quist in de roman De ontdekking van de hemel van Mulisch. De laatste jaren van zijn leven genoot hij vooral bekendheid door de stukjes die hij schreef voor NRC Handelsblad.
Hij was goed bevriend met de schrijfster Renate Rubinstein. Jarenlang correspondeerden ze met elkaar.
Politiek engagement
Donner was politiek geëngageerd; in 1966 weigerde hij Nederland te vertegenwoordigen vanwege de manier waarop de provobeweging aangepakt werd (zijn eerste vrouw, Van de Weetering, was een provo).[1] Hij was een fel tegenstander van het zionisme[1] en bestuurslid van het genootschap Nederland-Cuba. Bij Elseviers Weekblad moest hij vertrekken wegens zijn standpunt met betrekking tot de oorlog in Vietnam: de trofee die hij had gewonnen in Venetië in 1967, een gouden sieraad,[3] wilde hij schenken aan het Medisch Comité Vietnam, opdat die er medicijnen van kon kopen – of desnoods machinegeweren, zo liet hij weten tijdens een televisie-uitzending. In de zaak Weinreb koos hij de kant van de belaagde schriftgeleerde.[4] Daarnaast was hij anti-Amerikaans en een aanhanger van het stalinisme.[5]
Gezondheid
Grafsteen van Donner
(Zorgvlied, Amsterdam)
Donner was een kettingroker.[1][6] In augustus 1983 kreeg hij een hersenbloeding die het hem zeer moeilijk maakte om te spreken en te typen, wat hem dwong tot een zeer eigen, uiterst beknopte stijl. De stukjes zijn verzameld in vier bundeltjes, Na mijn dood geschreven, Geen patiënten, Slecht nieuws voor iedereen en Als schrijver moet je veel lijden. Voor het eerste werk ontving hij in 1987 de Henriette Roland Holst-prijs. Hein Donner overleed op 61-jarige leeftijd in verpleeghuis 'Vreugdehof' aan een maagbloeding.
Ik richt mij voornamelijk op tuinbeeldjes om een vriendin te zieken door het als cadeau te blijven gevenquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:28 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik ken een ouwe sloper van huizen, die heeft ook van alles bij elkaar geroofd in de loop der jaren.
Is ze echt zo netjes om ze allemaal in haar tuin te zetten?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik richt mij voornamelijk op tuinbeeldjes om een vriendin te zieken door het als cadeau te blijven geven
Ja wil je nou neuken of nietquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:31 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik richt mij voornamelijk op tuinbeeldjes om een vriendin te zieken door het als cadeau te blijven geven
gelezen en geglimlachtquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Hein Donner beste sportboek tevens persoonlijke boek ook. Google maar. Puur genieten.
Maar drie jaar geworden dan ik nu ben.
Naast schaker was Donner ook schrijver van artikelen in onder andere De Tijd, Elsevier, Het Parool en De Volkskrant. Vanaf 1971 was hij medewerker bij Schaakbulletin, een maandblad dat verscheen van 1968 tot 1984. Een bloemlezing van deze stukken, voor zover ze over schaken gaan, is samengesteld door Tim Krabbé en Max Pam en is verschenen als De Koning, Schaakstukken. Daarnaast schreef hij verhalen, zoals De Nederlander. Hij was een groot bewonderaar van de schrijvers J.L. Borges[1] en Harry Mulisch. Met de laatste was hij ook bevriend en Donner diende als voorbeeld voor de hoofdpersoon Onno Quist in de roman De ontdekking van de hemel van Mulisch. De laatste jaren van zijn leven genoot hij vooral bekendheid door de stukjes die hij schreef voor NRC Handelsblad.
Hij was goed bevriend met de schrijfster Renate Rubinstein. Jarenlang correspondeerden ze met elkaar.
Politiek engagement
Donner was politiek geëngageerd; in 1966 weigerde hij Nederland te vertegenwoordigen vanwege de manier waarop de provobeweging aangepakt werd (zijn eerste vrouw, Van de Weetering, was een provo).[1] Hij was een fel tegenstander van het zionisme[1] en bestuurslid van het genootschap Nederland-Cuba. Bij Elseviers Weekblad moest hij vertrekken wegens zijn standpunt met betrekking tot de oorlog in Vietnam: de trofee die hij had gewonnen in Venetië in 1967, een gouden sieraad,[3] wilde hij schenken aan het Medisch Comité Vietnam, opdat die er medicijnen van kon kopen – of desnoods machinegeweren, zo liet hij weten tijdens een televisie-uitzending. In de zaak Weinreb koos hij de kant van de belaagde schriftgeleerde.[4] Daarnaast was hij anti-Amerikaans en een aanhanger van het stalinisme.[5]
Gezondheid
Grafsteen van Donner
(Zorgvlied, Amsterdam)
Donner was een kettingroker.[1][6] In augustus 1983 kreeg hij een hersenbloeding die het hem zeer moeilijk maakte om te spreken en te typen, wat hem dwong tot een zeer eigen, uiterst beknopte stijl. De stukjes zijn verzameld in vier bundeltjes, Na mijn dood geschreven, Geen patiënten, Slecht nieuws voor iedereen en Als schrijver moet je veel lijden. Voor het eerste werk ontving hij in 1987 de Henriette Roland Holst-prijs. Hein Donner overleed op 61-jarige leeftijd in verpleeghuis 'Vreugdehof' aan een maagbloeding.
Exact. Laat me eerst maar ziek worden van dat corona voordat ik opnieuw ziek word van dat prikkie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:05 schreef Scrummie het volgende:
Ik ben immuun voor corona dus fuck de booster.
Je bent pas bij seizoen 1?quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
BCS S01
7/10
@:maxi-mus @:tarado @:ggmm @:scrummie @:sked @:coco @:caland @:poepz0r @:pietjepuk2000
Ah.quote:Op donderdag 28 juli 2022 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, ik ben nu bij seizoen 2.
Tag mij voortaan voor BCS reviewsquote:Op donderdag 28 juli 2022 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
BCS S01
7/10
@:maxi-mus @:tarado @:ggmm @:scrummie @:sked @:coco @:caland @:poepz0r @:pietjepuk2000
Jazeker, dat is erg leuk voor hem. Ik gun het hem van harte.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Had je al gezien dat Drizzt wel zonder roken kan?
Betutteling past niet bij het vrije bastion VBL.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:53 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk zouden we hier een rookvrije SC van moeten maken.
Maar zwakkelingen horen hier ook niet thuisquote:Op donderdag 28 juli 2022 12:56 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Betutteling past niet bij het vrije bastion VBL.
Ik ben geen groot fan van de antirooklobby.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:53 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk zouden we hier een rookvrije SC van moeten maken.
Die maken ze mod, om nog enig gevoel van overmacht denken te hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maar zwakkelingen horen hier ook niet thuis
@Doublepainquote:Op donderdag 28 juli 2022 13:00 schreef Oriente het volgende:
[..]
Weer iemand weggejaagd door die chagrijnige idioot.
@:max23
@Sked pik je dit???quote:Op donderdag 28 juli 2022 13:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die maken ze mod, om nog enig gevoel van overmacht denken te hebben.
Ach Scrummie is altijd zo weer terug.quote:Op donderdag 28 juli 2022 13:00 schreef Oriente het volgende:
[..]
Weer iemand weggejaagd door die chagrijnige idioot.
@:max23
@banaantjeequote:Op donderdag 28 juli 2022 13:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:Doublepain
@:JanCees
@:Kapiteintje
@:Insomnia2.0
@:Muskusboktor57
Het rijtje wordt zo wel erg lang
wtfquote:Op donderdag 28 juli 2022 13:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die maken ze mod, om nog enig gevoel van overmacht denken te hebben.
Denk dat dat door een wijziging in medicatie komtquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
je wordt er wel vroeger wakker van hè
Merk nog niksquote:Op donderdag 28 juli 2022 12:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe gaat het met afvallen?
(goed bezig ouwe reus)
@onlogischquote:Op donderdag 28 juli 2022 15:55 schreef onlogisch het volgende:
Ik verwacht een degelijk Feyenoord wat goed en verzorgt voetbal op de mat legt
quote:
Blij dat het Ajax topic gemoddereet is voordat mensen door jouw toedoen doorkregen dat ik een liefdesverklaring deed.quote:
Ik word gedemoniseerd.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:24 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Blij dat het Ajax topic gemoddereet is voordat mensen door jouw toedoen doorkregen dat ik een liefdesverklaring deed.
Mijn TR's waren niet mals en er kwamen zelfs tranen aan te pasquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:31 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik word gedemoniseerd.
@:KingRoland help
Ik verwacht een flinke banquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Mijn TR's waren niet mals en er kwamen zelfs tranen aan te pas
Gelukkig mag je nog wel iemand van kalknagels betichten.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:34 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Mijn TR's waren niet mals en er kwamen zelfs tranen aan te pas
Ik hoop dat je vanavond op een legoblokje stapt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:42 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Gelukkig mag je nog wel iemand van kalknagels betichten.
Heb jij gewerkt???quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat je vanavond op een legoblokje stapt.
Ben jij degene die mijn post in het Ajax-topic hebt verwijderd, gepost na een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek?quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee natuurlijk nietquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ben jij degene die mijn post in het Ajax-topic hebt verwijderd, gepost na een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek?
Ik kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen, hier moet iemand anders achter zitten. @onlogisch heeft het niets doen tot kunst verheven.quote:
quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet![]()
![]()
@:GGMM check deze veronderstelling
Lasagna.quote:Op donderdag 28 juli 2022 17:47 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik doe rijst met kip.
Ha ha haquote:Op donderdag 28 juli 2022 19:42 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat @onlogisch altijd gewoon zichzelf blijft.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:51 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ben teleurgesteld want ik had gewoon mijn aandeel toegeëigend in dit wereldwonder.
Geen verstandige jongen, gaat wel ver komen dankzij zijn geloof.quote:Op donderdag 28 juli 2022 19:58 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Je mening over de nieuwe spits van Feyenoord.
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.quote:
"Gelukkig" zag ik dat gisteren al. Heb jij de blauwe bonen nog gekeken?quote:Op donderdag 28 juli 2022 20:19 schreef AFCNiels het volgende:
Ik zie net dat de 4 vuisten zijn verdrongen door een of andere voorronde van de Conference League. Wat een walgelijke praktijken![]()
![]()
Ook een goed christen moet prostaatkanker serieus nemenquote:
Ik vind hier iets van.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Body positivity campagne in Spanje.
Ik heb hier een pittige mening over.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan niet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt weer eens tijd voor een grote opruimactie.quote:Op donderdag 28 juli 2022 21:46 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben ook erg benieuwd. Prima sfeertje, prima cast.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:40 schreef maxi-mus het volgende:
Ik werd oprecht enthousiast van je topic! @:ggmm
Wat een prima begin van de dag.
Ik ben meteen gaan kijken. Reacties gezet in het topic van forum admin @GGMM .quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:40 schreef maxi-mus het volgende:
Ik werd oprecht enthousiast van je topic! @:ggmm
Wat een prima begin van de dag.
Het wordt steeds beter per seizoen.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 10:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik vind overigens seizoen 2 van BCS nu al veel beter dan seizoen 1. Ben ergens halverwege.
Puur ter info. @:gurneyisbestoke
Tering, dan heeft hij er twee keer zoveel als ikquote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:31 schreef onlogisch het volgende:
Nog 24 posts tot je 300.000ste @:GGMM
(ik weet dat je hier geen kut om geeft maar @:muskusboktor57 en ik pinken wel een traantje weg)
Dat ga ik hoogstwaarschijnlijk vergeten, maar kijk aanquote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:31 schreef onlogisch het volgende:
Nog 24 posts tot je 300.000ste @:GGMM
(ik weet dat je hier geen kut om geeft maar @:muskusboktor57 en ik pinken wel een traantje weg)
En je tanden?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zat trouwens net ff naar m'n handen te kijken, die vieze geelbruine rookaanslag is helemaal weg
kan je nagaan hoe je longen er uitzienquote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zat trouwens net ff naar m'n handen te kijken, die vieze geelbruine rookaanslag is helemaal weg
Ik steek er ff 1 aan pieterrrr om dit te vierenquote:Op vrijdag 29 juli 2022 11:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ramadan nu?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moet dat altijd op dezelfde tijd ouwe reus? Ik die Ramadan dus wij eten niet genot
Dat jij niet meedoet vindt niemand ergquote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moet dat altijd op dezelfde tijd ouwe reus? Ik die Ramadan dus wij eten niet genot
Lekker stukje autisme.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee joh. Heb geen tijd om te eten nu. Ik snap dat op tijd eten nooit zo
Ze laten het aan belastingadviesmannetjes over. Shakira vergat daarbij blijkbaar dat als je meer dan de helft van het jaar in Spanje verblijft je daar belasting moet betalen ook al woon je zogenaamd op de Bahama's.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:24 schreef Sked het volgende:
[..]
Wel een hoop figuren daar die denken de belastingdienst in de zeik te kunnen nemen
Dan moet Shakira maar voor een beter adviesmannetje zorgen als ze er zelf geen zin in heeft.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 12:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ze laten het aan belastingadviesmannetjes over. Shakira vergat daarbij blijkbaar dat als je meer dan de helft van het jaar in Spanje verblijft je daar belasting moet betalen ook al woon je zogenaamd op de Bahama's.
Haha ideequote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:27 schreef Caland het volgende:
MED / Capuchon_jongen komt KLB modden
Was dit jouw idee @:ggmm ?
Oh godquote:Op vrijdag 29 juli 2022 13:27 schreef Caland het volgende:
MED / Capuchon_jongen komt KLB modden
Was dit jouw idee @:ggmm ?
Bruin bolletje met rosbief en kaasquote:
De wekelijkse hulp in de huishouding was te vroeg.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wel heel erg laat, maar vooruit.
Eet smakelijk
We hebben nog een lul nodig.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:36 schreef MC-M het volgende:
[..]
Het moderatorschap lijkt mij ook wel wat voor jou.
Ik ben al mod geweestquote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:36 schreef MC-M het volgende:
[..]
Het moderatorschap lijkt mij ook wel wat voor jou.
Was wel een gezellige avondquote:Op vrijdag 29 juli 2022 14:44 schreef maxi-mus het volgende:
@:kingroland gedraag je eens.
[ twitter ]
Gele kanariegodquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Was wel een gezellige avond
De witte aap was leuk, maar de gele kanarie is ook een prima plek hoor.
@:wereldgozer @:rambodirk @:gurneyisbestoke
Zijn die boeren nou nog steeds mad?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:39 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig zijn sommige mensen wel wakker
Witte aap?quote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Was wel een gezellige avond
De witte aap was leuk, maar de gele kanarie is ook een prima plek hoor.
@:wereldgozer @:rambodirk @:gurneyisbestoke
Ik ben tegen eierkoeken.quote:
Ja nu is het vies plakkerig weer.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:07 schreef Sked het volgende:
[..]
Terwijl het vanmorgen toch best fris was.
Ik vrees (voor anderen, niet mezelf!) dat het nog wel een paar dagen blijft aanhouden.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja nu is het vies plakkerig weer.
Ik ben daar géén fan van.
Plakkerig? Hier herken ik mij absoluut niet in.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja nu is het vies plakkerig weer.
Ik ben daar géén fan van.
Het is 27 graden debielquote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:21 schreef Oriente het volgende:
Als 22 graden nu ook al te warm is moet je lekker naar Alaska verhuizen
Dit is echt heel slecht.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 16:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zit in Nederland niet in Ierland haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |