abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208255248
Het was heerlijk weer om te wandelen. Ik heb 14 km gelopen, volgend weekend wel 20 op de planning.
  zondag 5 maart 2023 @ 18:34:54 #102
442280 Prisha
Moonshine!
pi_208255532
Ik volg het trainingschema van de ViaVierdaagse.
Vandaag 15 km gedaan. Ging helemaal prima.
Heerlijke wandeldag vandaag :)
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_208279960
Lekker bezig allemaal! Ik heb een andere tactiek, ik ben sinds de Vierdaagse/driegaagse vorig jaar gewoon niet gestopt met lopen en loop nog iedere maand 1 of 2X iets tussen de 30 en 45 km. Met nog de 11 stedentocht(205 km in 5 dagen) en rondje Ameland (50km) als oefening, en daarna ga ik nooit meer lopen 🤣
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 maart 2023 @ 18:51:31 #104
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208280004
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:48 schreef Bzzzzp het volgende:
Lekker bezig allemaal! Ik heb een andere tactiek, ik ben sinds de Vierdaagse/driegaagse vorig jaar gewoon niet gestopt met lopen en loop nog iedere maand 1 of 2X iets tussen de 30 en 45 km. Met nog de 11 stedentocht(205 km in 5 dagen) en rondje Ameland (50km) als oefening, en daarna ga ik nooit meer lopen 🤣
Ik probeer dezelfde techniek aan te houden als jij. En dat doe ik al een aantal jaren. Helaas merk ik wel dat het weer van de afgelopen maanden niet echt meewerkt, dus dan komt de klad er wel een beetje in. Maar goed, na een paar weken niet gelopen te hebben start ik gewoon weer met 25 km zonder problemen.. Gelukkig dat me dat lukt.
pi_208280276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:51 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik probeer dezelfde techniek aan te houden als jij. En dat doe ik al een aantal jaren. Helaas merk ik wel dat het weer van de afgelopen maanden niet echt meewerkt, dus dan komt de klad er wel een beetje in. Maar goed, na een paar weken niet gelopen te hebben start ik gewoon weer met 25 km zonder problemen.. Gelukkig dat me dat lukt.
Het lopen lukt in de winter wel maar kost me wel meer energie als het heel nat of koud is inderdaad….,

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 07-03-2023 19:19:57 (Dubbel woord ) ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 7 maart 2023 @ 19:51:44 #106
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208281017
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 19:11 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Het lopen lukt in de winter wel maar kost me wel meer energie als het heel nat of koud is inderdaad….,
ja, dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb het ook gedaan, maar de motivatie ontbreekt bij me. Ik heb bijvoorbeeld wel een fantastische bergwandeling door de sneeuw gemaakt eind januari, maar om hier in de omgeving door de regen te gaan sjokken, kan ik de laatste tijd niet opbrengen.

En als het lekker warm is gaat het lopen zoveel makkelijker.
pi_208284946
Laat de lente maar komen!
  woensdag 8 maart 2023 @ 08:25:09 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208285098
Ik ben sowieso een mooiweerwandelaar. Ik begin altijd met trainen op 2e paasdag, mits droog en warmer dan 5 graden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_208285277
Vorig jaar was tijdens de 2e (eigenlijk de 3e) dag van de 4D goed te merken dat de deelnemers vooral mooiweerwandelaars zijn ;)

Minstens 1x met flutweer trainen om te checken wat je schoenen/sokken doen is wel handig.

Ik overweeg om van die regenschoenen te kopen (die je over je gewone schoenen doet). Ziet er niet uit, maar de enige blaar die ik vorig jaar had, zat tussen mijn tenen doordat ze nat waren geworden. Dus is me wel wat waard om dat te voorkomen :@
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:30:28 #110
442280 Prisha
Moonshine!
pi_208289187
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:49 schreef MorganLeFay het volgende:
Vorig jaar was tijdens de 2e (eigenlijk de 3e) dag van de 4D goed te merken dat de deelnemers vooral mooiweerwandelaars zijn ;)

Minstens 1x met flutweer trainen om te checken wat je schoenen/sokken doen is wel handig.

Ik overweeg om van die regenschoenen te kopen (die je over je gewone schoenen doet). Ziet er niet uit, maar de enige blaar die ik vorig jaar had, zat tussen mijn tenen doordat ze nat waren geworden. Dus is me wel wat waard om dat te voorkomen :@
Vorig jaar was ik nog toeschouwer. Een goede vriend liep inmiddels de Vierdaagse voor de 15e keer uit. Hij gaf mij een tip: als het regent, boterham zakjes om je voeten/sokken doen en dan in je schoen.
Het lijkt mij absoluut niet lekker lopen, maar hij deed dat altijd en zijn voeten bleven droog en geen blaren ook. Hij had overigens altijd extra paar sokken bij zich om te kunnen wisselen mochten ze toch nat worden.

Misschien probeer ik het nu een keertje bij nat weer, om te zien hoe dat voelt om zo te lopen.
  woensdag 8 maart 2023 @ 14:59:19 #111
346939 Janneke141
pi_208289516
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2023 08:49 schreef MorganLeFay het volgende:

Ik heb vaak genoeg gelopen om te weten wat er gebeurt als het regent en ik heb gewoon geen zin om in mijn vrije weekend een hele dag door de regen te sjouwen. Het is wel goed. Mijn schoenen zijn waterdicht, zo lang het regent en ik niet vol in plassen gaan staan. Dat, in combinatie met droge sokken onderweg, is genoeg.

Ik heb vorig jaar niet gelopen, maar op de donderdag was het inderdaad takkeweer. Paar jaar geleden was dat ook op de donderdag. Dan ben ik echt de hele dag chagrijnig.
pi_208289592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 14:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb vaak genoeg gelopen om te weten wat er gebeurt als het regent en ik heb gewoon geen zin om in mijn vrije weekend een hele dag door de regen te sjouwen. Het is wel goed. Mijn schoenen zijn waterdicht, zo lang het regent en ik niet vol in plassen gaan staan. Dat, in combinatie met droge sokken onderweg, is genoeg.

Ik heb vorig jaar niet gelopen, maar op de donderdag was het inderdaad takkeweer. Paar jaar geleden was dat ook op de donderdag. Dan ben ik echt de hele dag chagrijnig.
Ja dat snap ik! Bedoelde er enkel mee te zeggen dat veel mensen onvoorbereid op pad waren en dat er best wat uitvallers waren (en mensen die heeeeel veel blaren liepen) :)

Mijn schoenen zijn ook waterdicht, maar dat bleek ook maar tot op zekere hoogte zo te zijn. Die constante stortregen sijpelt op een gegeven moment toch wel door }:|
pi_208290227
Plus als je benen en sokken nat regenen, trekt het vocht gewoon naar beneden je sokken in.
pi_208375895
Inmiddels de eerste 20+ gedaan afgelopen weekend ging vrij goed :)
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 maart 2023 @ 20:07:15 #115
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208376526
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 19:41 schreef gers het volgende:
Inmiddels de eerste 20+ gedaan afgelopen weekend ging vrij goed :)
Heel goed! Ik zal binnenkort ook eens wat 20+ gaan lopen..
pi_208438251
Ik liep vandaag mijn eerste keer 20 km. Ik was verbaasd hoe makkelijk het ging! Ik heb sinds twee weken nieuwe wandelschoenen en ik ben alleen nog niet helemaal blij met de zolen. Een irritant pijntje aan twee tenen van mijn rechtervoet was wat storend. Nu opperde de verkoopster twee weken geleden al dat in mijn geval een andere zool misschien beter liep, ik ga dat toch maar uitproberen. Want het pijntje was niet zo storend dat ik er minder goed door liep, maar als ik dit keer twee (en dan vier dagen achter elkaar) heb, dan wordt het wel vervelend denk ik.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 maart 2023 @ 19:10:14 #117
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208439406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:09 schreef Gogo83 het volgende:
Ik liep vandaag mijn eerste keer 20 km. Ik was verbaasd hoe makkelijk het ging! Ik heb sinds twee weken nieuwe wandelschoenen en ik ben alleen nog niet helemaal blij met de zolen. Een irritant pijntje aan twee tenen van mijn rechtervoet was wat storend. Nu opperde de verkoopster twee weken geleden al dat in mijn geval een andere zool misschien beter liep, ik ga dat toch maar uitproberen. Want het pijntje was niet zo storend dat ik er minder goed door liep, maar als ik dit keer twee (en dan vier dagen achter elkaar) heb, dan wordt het wel vervelend denk ik.
Wat je ook kunt doen..Neem een heel dun laagje watten en wikkel dat rond de tenen die problemen geven. Bij mij helpt dat altijd prima. Ik hoop ook dat je ruime schoenen gekocht hebt. Want het is warm en door de grote afstanden zetten je voeten waarschijnlijk wel wat uit.

Veel succes met oefenen. 20 Km is een mooie afstand om nu op te zitten.
  zaterdag 18 maart 2023 @ 21:25:08 #118
442280 Prisha
Moonshine!
pi_208442053
Vandaag ook voor t eerst 20 km gedaan. Zat een beetje stuk op de laatste paar kilometers. Maar het was wel heerlijk loopweer vandaag.

Op het schema staat voor de eerstvolgende drie weekenden ook 20 km.
pi_208447030
Wij lopen nu de Camino Brabant, gisteren 41KM gelopen en vandaag staat er 45 op de planning. Gisteren was het echt genieten in de zon!

(Ik loop in mei nog de 11 stedentocht dus moet wat eerder Vierdaagse-proof zijn)
pi_208460252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 19:10 schreef qltel het volgende:

[..]
Wat je ook kunt doen..Neem een heel dun laagje watten en wikkel dat rond de tenen die problemen geven. Bij mij helpt dat altijd prima. Ik hoop ook dat je ruime schoenen gekocht hebt. Want het is warm en door de grote afstanden zetten je voeten waarschijnlijk wel wat uit.

Veel succes met oefenen. 20 Km is een mooie afstand om nu op te zitten.
Ja, ik heb nog wat ruimte over! En bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen!

quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 07:19 schreef Bzzzzp het volgende:
Wij lopen nu de Camino Brabant, gisteren 41KM gelopen en vandaag staat er 45 op de planning. Gisteren was het echt genieten in de zon!

(Ik loop in mei nog de 11 stedentocht dus moet wat eerder Vierdaagse-proof zijn)
Welke etappes heb je gedaan? Ik heb het stempelboekje hier liggen maar ben er nog niet aan begonnen.
pi_208461610
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 22:35 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
Ja, ik heb nog wat ruimte over! En bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen!
[..]
Welke etappes heb je gedaan? Ik heb het stempelboekje hier liggen maar ben er nog niet aan begonnen.
Ik heb zaterdag Eindhoven - Veldhoven en Veldhoven- Wintelre gelopen en zondag Wintelre - Oisterwijk en Oisterwijk- Tilburg.
Het nadeel van twee etappes op 1 dag lopen is dat in de ochtend voor 9.00 nog niet alle kapelletjes en kerken open zijn en na 17.00 zijn ze weer dicht waardoor we wat stempels missen.
Het klooster vlak voor Tilburg is wel een aanrader voor een stop: dat is de la Trappe brouwerij!

Meer mensen na het lopen last van rode vlekjes op de voeten? Lijkt op warmte uitslag ofzo…
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 maart 2023 @ 07:50:08 #122
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208461661
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 07:35 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Meer mensen na het lopen last van rode vlekjes op de voeten? Lijkt op warmte uitslag ofzo…
Ja, klinkt inderdaad als asfaltbrand, maar dat lijkt me in dit seizoen nog wat vroeg. Ik heb er wel last van, maar dan op mijn onderbenen net boven de sokken.
pi_208461687
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 07:50 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, klinkt inderdaad als asfaltbrand, maar dat lijkt me in dit seizoen nog wat vroeg. Ik heb er wel last van, maar dan op mijn onderbenen net boven de sokken.
Bij mij is het juist alleen waar de sokken zitten, op mijn wreef en enkel… en het was lekker weer maar inderdaad niet heel warm…. (Wel met Merinowollen doen gelopen) maar ik ga me eens verdiepen in asfaltbrand, klinkt wel chique
pi_208465291
Klinkt juist dan meer als een allergische reactie op iets wat in je sokken zit (wasmiddel, bepaalde stof?).
pi_208468467
Het lijkt inderdaad op allergie, ik zal eens met wasmiddel experimenteren. Ik las dat het ook warmte allergie kan zijn. Het jeukt in ieder geval…
pi_208468495
Meteen een tip van mij; test ver van tevoren of je allergisch bent voor leukoplast! Ik kwam daar te laat achter en had dus nog de blaren ervan op mijn voeten zitten tijdens de eerste wandeldag.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 maart 2023 @ 18:38:29 #127
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208469356
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2023 17:31 schreef Bzzzzp het volgende:
Het lijkt inderdaad op allergie, ik zal eens met wasmiddel experimenteren. Ik las dat het ook warmte allergie kan zijn. Het jeukt in ieder geval… [ link | afbeelding ]
Goede tip inderdaad.

Ik weet al jaren dat ik allergisch ben voor iets in veel wasmiddelen en wasverzachters en gebruik al jarenlang hetzelfde.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 15:08:13 #128
442280 Prisha
Moonshine!
pi_208518138
Ik ben een gladiool *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 24 maart 2023 @ 16:51:33 #129
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208519444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 15:08 schreef Prisha het volgende:
Ik ben een gladiool *O*
Ik ook.. *O* Een achterlijke zelfs.. :+

En voor zover ik weet blijf je altijd in dezelfde startgroep. De meeste mensen willen juist wandelschoen vanwege de vroege start op vrijdag.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 23:56:57 #130
442280 Prisha
Moonshine!
pi_208526160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 16:51 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik ook.. *O* Een achterlijke zelfs.. :+

En voor zover ik weet blijf je altijd in dezelfde startgroep. De meeste mensen willen juist wandelschoen vanwege de vroege start op vrijdag.
Jeejjj mede gladiool *O*

Ik denk dat ik het wel fijn vind op donderdag in de vroege groep te zitten. Geen idee verder maar dat gevoel heb ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prisha op 25-03-2023 07:42:47 ]
pi_208527515
Achterlijke gladiolen!!!
Ik geloof dat ik het vroege opstaan en de weinige uurtjes slaap daardoor het moeilijkste van de Vierdaagse vond…..
en de angst om me te verslapen (al gaat dat op een camping echt niet gebeuren als iedereen om je heen om drie uur actief wordt )

[ Bericht 32% gewijzigd door Bzzzzp op 25-03-2023 08:24:42 (.) ]
  zaterdag 25 maart 2023 @ 09:33:25 #132
442280 Prisha
Moonshine!
pi_208528095
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 08:21 schreef Bzzzzp het volgende:
Achterlijke gladiolen!!!
|:)
quote:
Ik geloof dat ik het vroege opstaan en de weinige uurtjes slaap daardoor het moeilijkste van de Vierdaagse vond….. [ link | afbeelding ]
en de angst om me te verslapen [ link | afbeelding ] (al gaat dat op een camping echt niet gebeuren als iedereen om je heen om drie uur actief wordt )
Er zit hier al eentje te piepen dat het wel heel vroeg is, die vroege tijdslot. Ik vind het wel lekker. Maar het is wel heel vroeg op dan idd. Wordt wel vroeg gaan slapen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 25 maart 2023 @ 19:03:04 #133
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208534097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2023 23:56 schreef Prisha het volgende:

[..]
Jeejjj mede gladiool *O*

Ik denk dat ik het wel fijn vind op donderdag in de vroege groep te zitten. Geen idee verder maar dat gevoel heb ik.
Ik ook. De laatste 2 dagen zijn toch wat zwaarder dan de eerste dagen. En de gladiolen (achterlijk of niet :+) hebben naar mijn idee 1 groot voordeel: 2 dagen met een uur extra. Donderdag vanwege de vroege start en vrijdag omdat je je dan tot 18.00 af kunt melden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 25 maart 2023 @ 19:21:54 #134
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208534329
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 08:21 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik geloof dat ik het vroege opstaan en de weinige uurtjes slaap daardoor het moeilijkste van de Vierdaagse vond….. [ link | afbeelding ]
en de angst om me te verslapen [ link | afbeelding ] (al gaat dat op een camping echt niet gebeuren als iedereen om je heen om drie uur actief wordt )
Ik heb gelukkig rust en slaap lekker thuis. En heb geen problemen met vroeg opstaan. Ik sta meestal op zondag al een uurtje eerder op, en dan op maandag weer een uur eerder. En dat gaat prima. Maar ja, het is inderdaad wel vroeg.. :)
pi_208551398
Wandelen ging me altijd wel goed af. Echter, nu ik wat ouder begin te worden...... :@ , krijg ik na - relatief - lange wandelingen steeds vaker last van mijn rug.

Hebben jullie daar ook ervaring mee ? Is dat een kwestie van leeftijd of zijn er andere dingen die dit kunnen veroorzaken ? Op zich, mijn loophouding, schoeisel en tempo zijn al die jaren gelijk gebleven ....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 maart 2023 @ 08:53:54 #136
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208551474
Wat ouder?

Ik ben zelf ook wat ouder (57) en heb er in elk geval geen last van. Maar ik heb geen idee hoe oud jij bent natuurlijk. Mijn rugzak gaat me na een lang aantal uren trouwens wel irriteren. Ik kan niet zeggen dat het rugklachten zijn, maar meer het gevoel van dat ding de hele tijd op mijn rug. vandaar dat ik blij ben dat ik de 4daagse gewoon met een heuptasje kan lopen.
pi_208568189
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 08:53 schreef qltel het volgende:
Wat ouder?

Ik ben zelf ook wat ouder (57) en heb er in elk geval geen last van. Maar ik heb geen idee hoe oud jij bent natuurlijk. Mijn rugzak gaat me na een lang aantal uren trouwens wel irriteren. Ik kan niet zeggen dat het rugklachten zijn, maar meer het gevoel van dat ding de hele tijd op mijn rug. vandaar dat ik blij ben dat ik de 4daagse gewoon met een heuptasje kan lopen.
55 :+ , maar het valt op dat het steeds moeilijker wordt voor mij om langere stukken te lopen. Ik vermoed ergens slijtage o.i.d., maar wilde even checken of dit nu puur aan mezelf ligt, of meerdere mensen hier last van hebben.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_208632381
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2023 18:09 schreef Gogo83 het volgende:
Ik zweer bij wandelwol ipv watten, te krijgen bij de pedicure of www.wandelwol.nl
pi_208632415

Het begint weer ergens op te lijken, de helft van mijn afstand vandaag gedaan bij heel mooi weer
pi_208632518
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 08:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wandelen ging me altijd wel goed af. Echter, nu ik wat ouder begin te worden...... :@ , krijg ik na - relatief - lange wandelingen steeds vaker last van mijn rug.

Hebben jullie daar ook ervaring mee ? Is dat een kwestie van leeftijd of zijn er andere dingen die dit kunnen veroorzaken ? Op zich, mijn loophouding, schoeisel en tempo zijn al die jaren gelijk gebleven ....
Doe je naast het wandelen extra rek-en-strek oefeningen? En lichte gewichtstraining is misschien ook wel niet verkeerd, om toch bepaalde spieren net even wat extra te trainen.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 april 2023 @ 17:57:19 #141
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208633382
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik zweer bij wandelwol ipv watten, te krijgen bij de pedicure of www.wandelwol.nl
Of gewoon van een hek afplukken waar schapen achter staan.. :-)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 april 2023 @ 17:58:30 #142
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208633399
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]

Het begint weer ergens op te lijken, de helft van mijn afstand vandaag gedaan bij heel mooi weer
Mooie afstand SnodeSnuiter! Verbruik je daar al 2300 calorieën mee? Dat gaat best hard.
pi_208633683
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:58 schreef qltel het volgende:

[..]
Mooie afstand SnodeSnuiter! Verbruik je daar al 2300 calorieën mee? Dat gaat best hard.
Thanks

Ik denk het

De app zegt dat ik totaal vandaag 3918 calorieën heb gebruikt, ik ben dan met 100kg geen licht persoon

Volgens deze site zou ik met 100kg en 300mi /5uur wandelen 2500 calorieën verbruiken, geen idee of het klopt
pi_208633711
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 17:57 schreef qltel het volgende:

[..]
Of gewoon van een hek afplukken waar schapen achter staan.. :-)
Zou dat hetzelfde zijn? Ik ging er vanuit dat wandelwol schoon was, het voelt in ieder geval niet vet aan
pi_208633725
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 16:31 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Doe je naast het wandelen extra rek-en-strek oefeningen? En lichte gewichtstraining is misschien ook wel niet verkeerd, om toch bepaalde spieren net even wat extra te trainen.
Rustig aan beginnen, dat wat rek en strekken, de wandeling en achteraf ook wat oefeningen is wat ik doe, beetje hetzelfde als bij mijn hardloop training
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 april 2023 @ 18:25:08 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208633730
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 18:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Thanks

Ik denk het

De app zegt dat ik totaal vandaag 3918 calorieën heb gebruikt, ik ben dan met 100kg geen licht persoon

Volgens deze site zou ik met 100kg en 300mi /5uur wandelen 2500 calorieën verbruiken, geen idee of het klopt
Ik ben iets lichter dan jij, maar veel scheelt het niet...

Ik eet (vreet? :P ) best wel veel tijdens een 4daagse, maar tijdens oefenwandelingen valt het nog wel mee. Ja, ik eet wel meer dan normaal, maar niet uitzonderlijk.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 april 2023 @ 18:26:13 #147
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208633745
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 18:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Zou dat hetzelfde zijn? Ik ging er vanuit dat wandelwol schoon was, het voelt in ieder geval niet vet aan
Geen idee. Watten werkt voor mij prima.

maar als ik langs zo'n hek loop, zie ik veel wol hangen, dus misschien moet ik het er gewoon eens afhalen en proberen.. *)
pi_208636246
Je hebt ook vette watten,
Daar zweer ik dan weer bij :P.

https://www.deonlinedrogist.nl/heltiq-vette-watten-p-6720.html

En check vooral ook even een YouTube filmpje hoe je het nou precies moet gebruiken, mocht je het nog nooit eerder gebruikt hebben :Y.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 april 2023 @ 22:13:53 #149
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_208636269
quote:
14s.gif Op zondag 2 april 2023 22:11 schreef Anne het volgende:
Je hebt ook vette watten,
Daar zweer ik dan weer bij :P.

https://www.deonlinedrogist.nl/heltiq-vette-watten-p-6720.html

En check vooral ook even een YouTube filmpje hoe je het nou precies moet gebruiken, mocht je het nog nooit eerder gebruikt hebben :Y.
Ja, dat is ook wat ik gebruik. Alleen gebruik ik het meestal maar rond 1 teen en niet om alle zoals in die beschrijving.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 april 2023 @ 11:06:49 #150
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_208639454
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 18:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Van de site van Wandelwol:

quote:
Het antidruk-product van WandelWol bestaat uit een hybride melange van 100% schapenwol; zonder chemische toevoegingen of bewerkingen. Het materiaal is zacht, bevat lanoline (wolvet)
Dat is dus precies hetzelfde als de wol die je aan hekken ziet hangen (en die is gratis ;) )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:19:17 #151
346939 Janneke141
pi_209015762
Echt, sommige mensen...

Ik was gisteren een rondje aan het trainen, en omdat het zo tussen de weilanden net iets warmer was dan ik verwacht had was mijn waterflesje leeg. En ik zag toevallig dat iemand haar tuin aan het sproeien was.

Ik: "Goedemiddag mevrouw, komt er leidingwater uit de tuinslang?"
Zij: "Ja, hoezo?"
Ik: "Zou ik dan misschien mijn waterflesje even mogen vullen?"
Zij: "Loop je de vierdaagse mee?"
Ik: Ja"
Zij: "Ik heb een hekel aan de vierdaagse". En draait zich om en gaat verder met de tuin sproeien.

Ik ga er niet dood aan hoor, maar dit was toch wel echt een :') waard.
pi_209016157
Die heeft waarschijnlijk ooit zelf meegedaan en hem niet uitgelopen :')
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 mei 2023 @ 16:38:33 #153
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209016657
Jeetje, wat ongelooflijk triest..
pi_209018298
Wat sneu :')
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:00:59 #155
168093 Soury
Squeek
pi_209018323
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
Echt, sommige mensen...

Ik was gisteren een rondje aan het trainen, en omdat het zo tussen de weilanden net iets warmer was dan ik verwacht had was mijn waterflesje leeg. En ik zag toevallig dat iemand haar tuin aan het sproeien was.

Ik: "Goedemiddag mevrouw, komt er leidingwater uit de tuinslang?"
Zij: "Ja, hoezo?"
Ik: "Zou ik dan misschien mijn waterflesje even mogen vullen?"
Zij: "Loop je de vierdaagse mee?"
Ik: Ja"
Zij: "Ik heb een hekel aan de vierdaagse". En draait zich om en gaat verder met de tuin sproeien.

Ik ga er niet dood aan hoor, maar dit was toch wel echt een :') waard.
Misschien lopen ze elk jaar door haar tuin :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_209018409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:00 schreef Soury het volgende:

[..]
Of pissen, want dat wordt ook massaal gedaan
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 mei 2023 @ 20:24:59 #157
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209019747
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:00 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik heb nooit opgemerkt dat de route door een tuin loopt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Of pissen, want dat wordt ook massaal gedaan
Kom kom, dat doen we altijd in een boomgaard ofzo.. _O-
  zondag 21 mei 2023 @ 15:13:48 #158
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209229076
30 km voor de eerste keer aangetikt. Laatste km’s vielen niet mee. Maar ik zit precies volgens het schema. Volgende week weer 30 doen.

Nog 58 dagen tot de start :D
pi_209237207
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 15:13 schreef Prisha het volgende:
30 km voor de eerste keer aangetikt. Laatste km’s vielen niet mee. Maar ik zit precies volgens het schema. Volgende week weer 30 doen.

Nog 58 dagen tot de start :D
Lekker bezig! Je doet de 40?

Ik heb afgelopen donderdag 45 km gelopen, ik ga voor de 50 km. Ik doe veel aan hardlopen en gelukkig vertaalt die conditie zich wel enigszins naar wandelen. Ik heb wel heel andere pijntjes na een wandeldag dan na een lange hardlooptocht. Nog steeds een beetje last van m'n voeten nu :')

Komend weekend weer ruim 45 km op de planning.
  maandag 22 mei 2023 @ 11:04:55 #160
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209237910
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 09:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Lekker bezig! Je doet de 40?

Ik heb afgelopen donderdag 45 km gelopen, ik ga voor de 50 km. Ik doe veel aan hardlopen en gelukkig vertaalt die conditie zich wel enigszins naar wandelen. Ik heb wel heel andere pijntjes na een wandeldag dan na een lange hardlooptocht. Nog steeds een beetje last van m'n voeten nu :')

Komend weekend weer ruim 45 km op de planning.
Ja klopt, ik doe de 40.
Ah die 50km lijkt me zo ontiegelijk zwaar. Echt petje af voor degenen die dat lopen hoor _O_

Je kan wel het verschil goed merken, tussen hardlopen en wandelen? Ben daar wel benieuwd naar.
Ik ben zelf geen hardloper. Ik ben meer van het hiken en (berg)klimmen. Dat voelt wel heel anders dan lange afstanden wandelen. Maar goed, je klautert dan meer in plaats van dat je in dezelfde houding verplaatst zoals bij het lopen. Ik raak veel stijver van het lopen dan van het klauteren. Terwijl ik andersom had verwacht.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 mei 2023 @ 12:03:23 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209238434
Goed bezig Prisha en Tele6.

Ik heb geen echte planning. Ik bouw gewoon rustig aan op, ook een beetje afhankelijk van de mogelijkheden, zin en weer. Vorige week zaterdag 37 gelopen, afgelopen zaterdag 19.

En over de afstand, ik heb me opgegeven voor de 40, maar misschien switch ik nog wel naar de 50. Ligt eraan hoe ik me tegen die tijd voel en hoe her gaat.
  maandag 22 mei 2023 @ 16:14:01 #162
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209241045
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:03 schreef qltel het volgende:

Ik heb geen echte planning. Ik bouw gewoon rustig aan op, ook een beetje afhankelijk van de mogelijkheden, zin en weer. Vorige week zaterdag 37 gelopen, afgelopen zaterdag 19.

En over de afstand, ik heb me opgegeven voor de 40, maar misschien switch ik nog wel naar de 50. Ligt eraan hoe ik me tegen die tijd voel en hoe her gaat.
Mag je zomaar switchen tussen de afstanden dan?
Je hebt het natuurlijk vaker gedaan dus dan weet je waarschijnlijk zelf als beste ondertussen hoe het opbouwen het beste bij jou past. Of is dat per keer (jaar) anders?

Ik heb van de ViaVierdaagse een trainingsschema meegekregen, die probeer ik aan te houden. Soms wat lastig inplannen maar heb wel een weg erin gevonden.
  maandag 22 mei 2023 @ 16:46:42 #163
346939 Janneke141
pi_209241348
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:14 schreef Prisha het volgende:
Als je wat te kiezen hebt wel, dan kun je tot een paar dagen voor de start je inschrijving nog wijzigen. Maar minder lopen dan de reglementaire afstand mag al jaren niet meer.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 22 mei 2023 @ 17:20:07 #164
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209241669
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 16:14 schreef Prisha het volgende:

[..]
Wat Janneke al zegt. In "Mijn vierdaagse" kun je tot de donderdag voor de 4daagse switchen tussen de reglementaire afstand en hoger. En mijn reglementaire afstand is 40 km dus ik mag naar de 50.. :-)

Ik ben al een keer geswitcht van 50 naar 40, dat wilde ik dit jaar voorkomen.. :-)

quote:
Je hebt het natuurlijk vaker gedaan dus dan weet je waarschijnlijk zelf als beste ondertussen hoe het opbouwen het beste bij jou past. Of is dat per keer (jaar) anders?

Ik heb van de ViaVierdaagse een trainingsschema meegekregen, die probeer ik aan te houden. Soms wat lastig inplannen maar heb wel een weg erin gevonden.
Opbouwen is bij mij vooral weer wennen na de "winterstop" en dat gaat vrij snel. En wennen aan nieuwe schoenen, want dat duurt bij mij best wel lang, en schoenen slijten tegenwoordig erg snel. Een echte winterstop houd ik trouwens niet. Afgelopen januari nog 22 km gewandeld door de bergen in een besneeuwd Sauerland.
  maandag 22 mei 2023 @ 17:40:51 #165
346939 Janneke141
pi_209241876
Ik begin traditioneel in het Paasweekend met de eerste serieuze training. Dus iedere keer hetzelfde, en toch kan het een maand schelen :P
pi_209243709
😃 iedereen lekker aan de wandel! Heerlijk weer er voor!
Ik heb vorige week de 11stedentocht gelopen, dat was 207km in 5 dagen. Het is gelukt maar ging niet vanzelf, de laatste kilometers waren steeds wel pittig! Eindeloze weilanden, veel wind en geen publiek en muziek ter afleiding maar wel een hele leuke ervaring. (En elfstedenkruisje in the pocket!😎)
Mooie oefening voor de Nijmeegse Vierdaagse!

En na de Vierdaagse ga ik nooit meer lopen 🤣
pi_209247168
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 11:04 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ja klopt, ik doe de 40.
Ah die 50km lijkt me zo ontiegelijk zwaar. Echt petje af voor degenen die dat lopen hoor _O_

Je kan wel het verschil goed merken, tussen hardlopen en wandelen? Ben daar wel benieuwd naar.
Ik ben zelf geen hardloper. Ik ben meer van het hiken en (berg)klimmen. Dat voelt wel heel anders dan lange afstanden wandelen. Maar goed, je klautert dan meer in plaats van dat je in dezelfde houding verplaatst zoals bij het lopen. Ik raak veel stijver van het lopen dan van het klauteren. Terwijl ik andersom had verwacht.
Ja het verschil tussen hardlopen en wandelen is best groot. Het is een heel andere looptechniek, bij hardlopen til je vanzelf je voeten wat hoger op en land je meer op je voorvoet. Van hardlopen krijg ik na een tijdje vermoeide kuiten, maar van wandelen krijg ik juist vermoeide spieren aan de voorkant van m'n benen. Heb wel dit weekend m'n moeder, die jaren trainingen heeft gevolgd in sportief wandelen, gevraagd om techniek/houding tips, want ik heb wel het idee dat ik nog wat kan schaven aan hoe ik wandel om minder last van m'n benen te krijgen. De tips waren om m'n bovenlijf beter aan te spannen en rechtop te houden, en om m'n voeten wat hoger op te tillen. Dat laatste is ook handig om niet over boomwortels en stoeptegels onderuit te gaan _O-

Van heel lang over de weg wandelen word ik ook stijf idd. Dat is trouwens wel precies hetzelfde als je hardlopen over trails en bospaden gewend bent en dan over de weg gaat lopen. Geef mij die bospaden maar eigenlijk _O-
pi_209247174
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 19:56 schreef Bzzzzp het volgende:
😃 iedereen lekker aan de wandel! Heerlijk weer er voor!
Ik heb vorige week de 11stedentocht gelopen, dat was 207km in 5 dagen. Het is gelukt maar ging niet vanzelf, de laatste kilometers waren steeds wel pittig! Eindeloze weilanden, veel wind en geen publiek en muziek ter afleiding maar wel een hele leuke ervaring. (En elfstedenkruisje in the pocket!😎)
Mooie oefening voor de Nijmeegse Vierdaagse!

En na de Vierdaagse ga ik nooit meer lopen 🤣
Haha dat denk ik nu ook al _O-
Kan niet wachten om weer lange fietstochten te gaan maken, daar heb ik nu de tijd helemaal niet voor met alle wandeltrainingen _O-
pi_209247179
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:03 schreef qltel het volgende:

Ik heb ook geen trainingsschema, zou misschien wel verstandig zijn geweest omdat het m'n eerste vierdaagse is maar ik heb totaal de tijd niet om 3 keer in de week een echte training te lopen naast de andere sport die ik doe en m'n werk en alles. Alsnog heb ik wel een planning gemaakt van wanneer ik een hele dag ga wandelen, omdat ik samen met m'n broer ga. :)

Heb jij een loopmaatje eigenlijk? Of vind je het wel zo lekker alleen?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 mei 2023 @ 07:48:41 #170
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209247214
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:37 schreef Tele6 het volgende:

Van heel lang over de weg wandelen word ik ook stijf idd. Dat is trouwens wel precies hetzelfde als je hardlopen over trails en bospaden gewend bent en dan over de weg gaat lopen. Geef mij die bospaden maar eigenlijk _O-
Ik vind bos wel zachter lopen, maar ook wel vermoeiender. En de kans om te vallen is veel groter.. :) Overstekende boomwortels enzo.. :)

Over trainen. Houd er rekening mee dat de 4daagse 4 dagen is. Klinkt gek, maar 1 dag zo'n afstand lopen is heel anders dan 4 dagen zo'n afstand lopen. vandaar ook dat de 2e dag voor de meeste mensen het zwaarst is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb ook geen trainingsschema, zou misschien wel verstandig zijn geweest omdat het m'n eerste vierdaagse is maar ik heb totaal de tijd niet om 3 keer in de week een echte training te lopen naast de andere sport die ik doe en m'n werk en alles. Alsnog heb ik wel een planning gemaakt van wanneer ik een hele dag ga wandelen, omdat ik samen met m'n broer ga. :)
Ik hoop wel dat je meerdere dagen ingepland hebt. Want 1 volle dag trainen voor de 4daagse is niet zoveel. Begin juli moet je er toch een paar maken op of over de afstand die je moet lopen. En het liefst een keer 2x op 2 dagen na elkaar.
quote:
Nee, ik wandel vrijwel altijd alleen. Ik wandel vrij snel en niets is zo vermoeiend om je aan te moeten gaan passen aan een ander. Zelfs als het snelheidsverschil maar 100 meter per uur is, dan loop je na 40 km zo'n 800 meter voor of achter die ander. Of je moet je snelheid aanpassen. En dus wandel ik alleen.
pi_209247264
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:48 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik vind bos wel zachter lopen, maar ook wel vermoeiender. En de kans om te vallen is veel groter.. :) Overstekende boomwortels enzo.. :)

Over trainen. Houd er rekening mee dat de 4daagse 4 dagen is. Klinkt gek, maar 1 dag zo'n afstand lopen is heel anders dan 4 dagen zo'n afstand lopen. vandaar ook dat de 2e dag voor de meeste mensen het zwaarst is.
[..]
Ik hoop wel dat je meerdere dagen ingepland hebt. Want 1 volle dag trainen voor de 4daagse is niet zoveel. Begin juli moet je er toch een paar maken op of over de afstand die je moet lopen. En het liefst een keer 2x op 2 dagen na elkaar.
[..]
Nee, ik wandel vrijwel altijd alleen. Ik wandel vrij snel en niets is zo vermoeiend om je aan te moeten gaan passen aan een ander. Zelfs als het snelheidsverschil maar 100 meter per uur is, dan loop je na 40 km zo'n 800 meter voor of achter die ander. Of je moet je snelheid aanpassen. En dus wandel ik alleen.
Ik ga komend weekend op zondag ruim 45 km doen en dan op maandag een kortere afstand. Maar wel 2 dagen achter elkaar dus. Inderdaad later in de maand ook een paar weekenden beide dagen ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 mei 2023 @ 08:05:09 #172
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209247295
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ga komend weekend op zondag ruim 45 km doen en dan op maandag een kortere afstand. Maar wel 2 dagen achter elkaar dus. Inderdaad later in de maand ook een paar weekenden beide dagen ^O^
Je bent lekker op weg zo te lezen! ^O^
pi_209248808
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 07:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Je hoeft ook helemaal niet 3x per week te lopen. Als je in het weekend de richtafstand loopt (bijv van het via Vierdaagse schema) en dat gaat goed, loop je voldoende kilometers in de voorbereiding. Af en toe wat overslaan hoeft ook niet erg te zijn , ik zou alleen de 3x 2 dagen achtereen lopen vooral niet overslaan. Dat zijn goede graadmeters om te kijken hoe je het doet zonder een week hersteltijd tussen 2 loopjes.

Zelf haak ik af agv een blessure. Heb er heel erg van gebaald maar ben er nu oké mee. Volgend jaar maar weer kijken, nu volop voor herstel en kracht training. Hele andere doelen :)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 23 mei 2023 @ 13:27:26 #174
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209250642
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:00 schreef Serinde het volgende:

[..]
Zelf haak ik af agv een blessure. Heb er heel erg van gebaald maar ben er nu oké mee. Volgend jaar maar weer kijken, nu volop voor herstel en kracht training. Hele andere doelen :)
Wat zonde zeg! Maar ja, als het niet gaat, dan gaat het niet..
  donderdag 1 juni 2023 @ 07:38:33 #175
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209358343
Afgelopen weekend de tweede 30 km gedaan, die ging alweer beter dan de eerste. En het herstel was verrassend snel. Stijf na afloop maar na 4 a 5 uur was dat grotendeels verdwenen en de ochtend erna alleen in de ochtend heel vaag. Daarna was het alweer weg.

Volgend weekend staat 40 km op het programma en de week erna 1x40 + 1 x 30.
Ik heb al een keer 1x 20 en 1x 25 gehad, dat ging best wel prima. Maar 40 en 30, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

Eerst die 40 maar aantikken :P

nog 46 dagen :D *O*
  donderdag 1 juni 2023 @ 07:41:36 #176
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209358357
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 11:00 schreef Serinde het volgende:

[..]

awww dat is jammer. Blessure opgedaan tijdens het lopen?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 09:13:19 #177
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209359044
Lekker op schema, @Prisha .

IK heb zelf een probleem met mijn linkervoet. Ik denk door een paar schoenen waar ik vrij recent op ben gaan wandelen. Als ik nu wandel krijg ik pijn in mijn wreef, de bovenkant van mijn voet dus.

Ik gebruik die schoenen dus voorlopig niet meer en heb vanmiddag een afspraak bij de fysio, die ernaar gaat kijken wat er aan de hand is en wat ik eraan moet doen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het nog goed komt. Gisteren nog 15 km gewandeld en dat ging goed, op 2x behoorlijke pijn in de wreef na.
pi_209360507
Lekker bezig @Prisha *G*
Ik hoop dat de fysio je kan helpen @qltel

Ik heb afgelopen weekend 55 km gelopen, m'n broer heeft 50 gedaan. Het plan was eigenlijk 40 en 45 maar ik had me een klein beetje vergist in de route :') :')
Ik voelde me naderhand prima, wel een beetje vermoeid maar veel minder pijntjes dan na de vorige lange afstand. Broertje had een paar fikse blaren en moet nog gaan experimenteren met andere schoenen en betere sokken en zo. :X

Ik denk dat ik komend weekend 2 kortere loopjes ga doen 2 dagen achter elkaar. Ik heb geen tijd voor 2 dagen met elk 50 km, manmanman wat duurt dat lang :')
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 12:43:03 #179
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209361110
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 11:41 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:Prisha *G*
Ik hoop dat de fysio je kan helpen @:qltel
Dat hoop ik ook. Maar ik denk dat andere schoenen (ik heb 4 paar die ik kan gebruiken) al veel zal helpen.
quote:
Ik heb afgelopen weekend 55 km gelopen, m'n broer heeft 50 gedaan. Het plan was eigenlijk 40 en 45 maar ik had me een klein beetje vergist in de route :') :')
Ik voelde me naderhand prima, wel een beetje vermoeid maar veel minder pijntjes dan na de vorige lange afstand. Broertje had een paar fikse blaren en moet nog gaan experimenteren met andere schoenen en betere sokken en zo. :X

Ik denk dat ik komend weekend 2 kortere loopjes ga doen 2 dagen achter elkaar. Ik heb geen tijd voor 2 dagen met elk 50 km, manmanman wat duurt dat lang :')
Vergissing in de route heb ik ook eens gehad. En ja, 55 km duurt lang.. :-) 's morgens om 7 uur starten is zo rond 7 uur 's avonds klaar.. En dan kun je niet eens lang pauzeren.
pi_209361258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 12:43 schreef qltel het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook. Maar ik denk dat andere schoenen (ik heb 4 paar die ik kan gebruiken) al veel zal helpen.
[..]
Vergissing in de route heb ik ook eens gehad. En ja, 55 km duurt lang.. :-) 's morgens om 7 uur starten is zo rond 7 uur 's avonds klaar.. En dan kun je niet eens lang pauzeren.
We hebben fiks doorgewandeld: ik ben 8:15 gestart en we zijn 19:15 aangekomen. De enige echt lange pauze was op het terras van de ijssalon met een enorme ijscoupe :9
Want onze lunchplekjes waren vergeven van de muggen, dan ga je toch niet ontspannen zitten ;(

Hoe vaak doen jullie sokkenwissel op een warme dag? Ik overweeg nóg meer wandelsokken te kopen, heb nu 3 paar maar ik merkte dat sokken wisselen wel heel lekker kon zijn. Broertjes idee was dat 2 paar sokken genoeg was, het zweterige paar gewoon aan de rugzak hangen en dan hou je meteen de mensenmassa wat op afstand _O- maar ik weet het nog niet helemaal.

Wat voor schoenen gebruik jij? We kwamen dit weekend een hoop wandelaars tegen, want we liepen een stuk Pieterpad, en hebben alles van zware bergschoenen tot lichte loopschoenen gezien. Ik heb zelf iets ertussenin nu, maar eventueel heb ik ook trailrunning schoenen en hardloopschoenen staan als deze uiteindelijk toch problemen geven.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tele6 op 01-06-2023 13:00:59 ]
pi_209361397
Ik denk dat schoenen vrij persoonlijk zijn. Zit op Facebook in de 4D groep en daar komt echt elke dag de vraag langs welke schoenen en sokken het beste zijn :')

Maar het verschilt enorm per persoon denk ik zo!

Ik loop het liefst op hoge Lowa's (minder wrijving bij mijn enkel en extra stabiliteit) met een inlegzool die extra druk geeft aan de binnenkant van mijn voeten. En compressiekousen van Stox (die helpen echt als je last krijgt van dat spiertje in je knieholtes bij grote afstanden). Ziet er stom uit en voel me vreselijk oncharmant, maar moet toch die 50km elke dag afleggen en dan gaat comfort boven uiterlijk vertoon :P
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 13:37:17 #182
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209361795
Lowa's lopen fantastisch. Ik heb jaren op de Renegade gelopen. Trouwens, ik draag ze nu ook.

Maar het probleem is dat ze ontzettend snel slijten. Met het trainen voor de 4daagse en het lopen ervan verslijt ik zo een paar zolen. Sterker nog, als ik erop ga trainen, hoop ik dat ik nog zolen over heb tijdens de 4daagse.

Ik heb er dus 2 paar Grisport bij gekocht. Die zijn in elk geval veel goedkoper. 1 paar geeft dus problemen, waarschijnlijk door verkeerde pasvorm. Het andere paar (ander model) loopt prima.

Sokken heb ik van Falke.
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:38:46 #183
346939 Janneke141
pi_209361815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 12:55 schreef Tele6 het volgende:
Hoe vaak doen jullie sokkenwissel op een warme dag?
Alleen als het echt niet anders kan. Ik doe mijn schoenen onderweg bij voorkeur niet uit.

En mijn schoenen komen van de Decathlon :') Niet uit zuinigheid, maar ze lopen gewoon echt lekker. En schoeisel is zeker persoonlijk, aangezien je toch ieder jaar wel iemand op klompen, een handjevol mensen op sandalen en soms zelfs iemand op blote voeten voorbij ziet sjouwen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 13:53:15 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209361986
Oh ja, sokken wissel ik ook nooit. Schoenen houd ik ook zoveel mogelijk aan.

En ik zag vorig jaar een jonge vrouw op blote voeten lopen. Ik heb even met haar gepraat en toen vertelde ze dat ze de laatste kilometer altijd op blote voeten liep.

Iemand op sandalen heb ik ook gezien. Maar die zijn schoenen waren vorig jaar op donderdag nat geregend en toen heeft hij er maar voor gekozen om op zijn andere schoenen (sandalen dus) te gaan lopen.
  donderdag 1 juni 2023 @ 14:21:55 #185
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209362479
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:08 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik denk dat schoenen vrij persoonlijk zijn. Zit op Facebook in de 4D groep en daar komt echt elke dag de vraag langs welke schoenen en sokken het beste zijn :')

Maar het verschilt enorm per persoon denk ik zo!

Ik loop het liefst op hoge Lowa's (minder wrijving bij mijn enkel en extra stabiliteit) met een inlegzool die extra druk geeft aan de binnenkant van mijn voeten. En compressiekousen van Stox (die helpen echt als je last krijgt van dat spiertje in je knieholtes bij grote afstanden). Ziet er stom uit en voel me vreselijk oncharmant, maar moet toch die 50km elke dag afleggen en dan gaat comfort boven uiterlijk vertoon :P
Ik heb die Stox gekocht maar nog niet mee gelopen. Merk je het verschil met die en de andere sokken?
Ik zit ook in een 4D groep en daar zag ik een aantal keren voorbij komen die teensokken van injinji.
Vroeg me af of dat wat is.

Ik heb het gevoel dat mijn sokken te warm/dik zijn, mijn voeten worden erg warm. Maar ik ben bang met te dunne sokken dat ik blaren krijg. Ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Ik heb nu sokken van Smartwool. Voor hiken zijn die ideaal maar ik denk voor lange afstanden in warm weer, dat ze te warm zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 1 juni 2023 @ 14:26:33 #186
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209362573
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:21 schreef Prisha het volgende:

Ik heb het gevoel dat mijn sokken te warm/dik zijn, mijn voeten worden erg warm. Maar ik ben bang met te dunne sokken dat ik blaren krijg. Ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Ik heb nu sokken van Smartwool. Voor hiken zijn die ideaal maar ik denk voor lange afstanden in warm weer, dat ze te warm zijn.
Wol vind ik zelf ideaal. Omdat ze veel vocht opnemen. je houd dus, ook bij warm weer, droge voeten en dat voorkomt weer blaren.Daarbij zijn ze lekker dik en zacht en vormen ze dus een beschermende laag tussen je voet en de schoen.
pi_209363904
Ik loop ook op renegades, vooral omdat je dan ook droge voeten houdt als je door plassen loopt… sokken vind ik ook lastig. Krijg steeds jeukende rode vlekken, heb merino wollen sokken maar vind dat toch te warm dus loop uiteindelijk op goedkope half lage nomads…. Hoe minder hoog hoe minder uitslag. (Icebreaker zou ook dunnere wollen sokken moeten verkopen maar heb ze nog niet gevonden)

Iedereen lekker aan het trainen, leuk! (Als het geen 55km is tenminste 😂) @qltel beterschap met je wreef!

Ik ga het weekend 50km lopen met rondje Ameland, altijd leuk!

Nog meer mensen die op de Vierdaagse camping gaan overnachten? (Lent)
pi_209364187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:21 schreef Prisha het volgende:

[..]
Ik heb die Stox gekocht maar nog niet mee gelopen. Merk je het verschil met die en de andere sokken?
Ik zit ook in een 4D groep en daar zag ik een aantal keren voorbij komen die teensokken van injinji.
Vroeg me af of dat wat is.

Ik kende ze al van het hardlopen en merk zeker verschil. Zonder die sokken heb ik gigantische spierpijn in mijn kuiten en doet mijn rechterknieholte zeer. Met die sokken nergens last van.

Maar ook dit kan puur persoonlijk zijn. Probeer het uit zou ik zeggen ;)

Overigens heeft Bzzzzp wel een goed punt wat betreft warmte uitslag en hoge sokken. Had vorig jaar op de 1e dag bij 35C heel veel rode vlekjes. Maar na een uurtje zwemmen en een dikke laag uierzalf waren die de volgende dag wel weer weg.

Tussen mijn tenen doe ik een heel dun laagje wandelwol om wrijving te voorkomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209364286
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:11 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik loop ook op renegades, vooral omdat je dan ook droge voeten houdt als je door plassen loopt… sokken vind ik ook lastig. Krijg steeds jeukende rode vlekken, heb merino wollen sokken maar vind dat toch te warm dus loop uiteindelijk op goedkope half lage nomads…. Hoe minder hoog hoe minder uitslag. (Icebreaker zou ook dunnere wollen sokken moeten verkopen maar heb ze nog niet gevonden)

Iedereen lekker aan het trainen, leuk! (Als het geen 55km is tenminste 😂) @:qltel beterschap met je wreef!

Ik ga het weekend 50km lopen met rondje Ameland, altijd leuk!

Nog meer mensen die op de Vierdaagse camping gaan overnachten? (Lent)
Ik niet, ik woon dichtbij genoeg :)

Ik heb nu dunne wollen sokken van me'ru, maar die zijn halfhoog dus kunnen niet in hoge wandelschoenen. Falke heeft volgens mij ook wollen "cool socks", daar heeft mijn vader er wat van. Kan wel zijn dat het een wol-synthetisch mengsel is
pi_209364598
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik niet, ik woon dichtbij genoeg :)

Ik heb nu dunne wollen sokken van me'ru, maar die zijn halfhoog dus kunnen niet in hoge wandelschoenen. Falke heeft volgens mij ook wollen "cool socks", daar heeft mijn vader er wat van. Kan wel zijn dat het een wol-synthetisch mengsel is
De cool socks van Falke gevonden op internet, ook nog in de sale, ben benieuwd!
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:55:00 #191
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209432249
Nou, aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste 40km lopen. Als ik zo de temperaturen bekijk voor dit weekend, is dit een goede test voor de vierdaagse, mochten we die dagen weer hete dagen hebben :D

Ik denk dat ik nu wel besloten heb wat ik doe qua sokken en ook de rugzak/heuptas dilemma is beslecht. Dus dan loop ik zaterdag een soort van generale, met de spullen die ik over 6 weken aandoe/meeneem. Eens kijken hoe dat voelt/gaat.

We gaan in elk geval vroeg van start. Hoewel niet zo vroeg als ik zou willen. Mijn mede-loper piept daar over. Die vind 8 uur vroeg genoeg. Als het aan mij ligt starten we al om 6 uur.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 juni 2023 @ 16:40:21 #192
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209432808
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:55 schreef Prisha het volgende:
Nou, aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste 40km lopen. Als ik zo de temperaturen bekijk voor dit weekend, is dit een goede test voor de vierdaagse, mochten we die dagen weer hete dagen hebben :D
[...]
We gaan in elk geval vroeg van start. Hoewel niet zo vroeg als ik zou willen. Mijn mede-loper piept daar over. Die vind 8 uur vroeg genoeg. Als het aan mij ligt starten we al om 6 uur.
Veel succes en geniet ervan! En die mede-loper lekker laten piepen. Tijdens de 4daagse moeten jullie nog veel vroeger van start.. :)
  donderdag 8 juni 2023 @ 16:27:20 #193
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209443241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 16:40 schreef qltel het volgende:

[..]
Veel succes en geniet ervan! En die mede-loper lekker laten piepen. Tijdens de 4daagse moeten jullie nog veel vroeger van start.. :)
Ja dat zei ik ook al tegen hem. Ik vind het juist heerlijk als het zo vroeg is, zo lekker stil nog overal. Ik loop graag heel vroeg.

Het begint echt wel te kriebelen nu. Ik lees alles wat ik kan vinden over de 4daagse :D
  donderdag 8 juni 2023 @ 17:20:34 #194
346939 Janneke141
pi_209443700
Ik was vanmorgen om half negen aan de wandel. Vroeg zat. Dat ik er tijdens de vierdaagse bij nacht en ontij uit moet is tot daaraan toe, maar als ik zelf kan kiezen dan worden het toch wat christelijker tijden. Met het oog op de brute temperaturen van het weekend toch maar vandaag gaan lopen, vandaag was het prima te doen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 juni 2023 @ 17:29:26 #195
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209443775
Het was vandaag inderdaad prima te doen. Ik heb 20 km gewandeld om te kijken hoe die vervelende pees in mijn voet zich zou houden. EN dat ziet er niet slecht uit. Hij heeft even pijn gedaan, maar dat zakte weer snel weg en eigenlijk ging het best goed verder. Nu maar uitbouwen.. :)
  vrijdag 9 juni 2023 @ 10:49:35 #196
442280 Prisha
Moonshine!
pi_209450794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 17:29 schreef qltel het volgende:
Het was vandaag inderdaad prima te doen. Ik heb 20 km gewandeld om te kijken hoe die vervelende pees in mijn voet zich zou houden. EN dat ziet er niet slecht uit. Hij heeft even pijn gedaan, maar dat zakte weer snel weg en eigenlijk ging het best goed verder. Nu maar uitbouwen.. :)
Fijn om te horen! En nu the day after, geen last van?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 juni 2023 @ 11:07:41 #197
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209450979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:49 schreef Prisha het volgende:

[..]
Fijn om te horen! En nu the day after, geen last van?
Goede vraag! Nee, nergens last van. Maar de pijn uit die pees kwam toch spontaan op en ging ook (tijdens het wandelen) na een tijdje weer weg. Blijft een vreemd iets.
pi_209454539
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:07 schreef qltel het volgende:

[..]
Goede vraag! Nee, nergens last van. Maar de pijn uit die pees kwam toch spontaan op en ging ook (tijdens het wandelen) na een tijdje weer weg. Blijft een vreemd iets.
Klinkt hoopvol voor de Vierdaagse!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 9 juni 2023 @ 17:12:34 #199
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209454549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:11 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Klinkt hoopvol voor de Vierdaagse!
Oh, ik ben vol vertrouwen dat dat goed komt.. ^O^
pi_209454619
Ik verklaar het voor mezelf dit weekend te warm om echt te gaan wandelen….. Dan maar een route uit het bierwandelboek die zijn niet zo lang en eindigen op een terras!
Ik vind zes uur starten ook wat te enthousiast!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')