Misschien lopen ze elk jaar door haar tuinquote:Op vrijdag 5 mei 2023 15:19 schreef Janneke141 het volgende:
Echt, sommige mensen...
Ik was gisteren een rondje aan het trainen, en omdat het zo tussen de weilanden net iets warmer was dan ik verwacht had was mijn waterflesje leeg. En ik zag toevallig dat iemand haar tuin aan het sproeien was.
Ik: "Goedemiddag mevrouw, komt er leidingwater uit de tuinslang?"
Zij: "Ja, hoezo?"
Ik: "Zou ik dan misschien mijn waterflesje even mogen vullen?"
Zij: "Loop je de vierdaagse mee?"
Ik: Ja"
Zij: "Ik heb een hekel aan de vierdaagse". En draait zich om en gaat verder met de tuin sproeien.
Ik ga er niet dood aan hoor, maar dit was toch wel echt eenwaard.
Of pissen, want dat wordt ook massaal gedaanquote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Misschien lopen ze elk jaar door haar tuin
Ik heb nooit opgemerkt dat de route door een tuin loopt.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Misschien lopen ze elk jaar door haar tuin
Kom kom, dat doen we altijd in een boomgaard ofzo..quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:07 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Of pissen, want dat wordt ook massaal gedaan
Lekker bezig! Je doet de 40?quote:Op zondag 21 mei 2023 15:13 schreef Prisha het volgende:
30 km voor de eerste keer aangetikt. Laatste km’s vielen niet mee. Maar ik zit precies volgens het schema. Volgende week weer 30 doen.
Nog 58 dagen tot de start
Ja klopt, ik doe de 40.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lekker bezig! Je doet de 40?
Ik heb afgelopen donderdag 45 km gelopen, ik ga voor de 50 km. Ik doe veel aan hardlopen en gelukkig vertaalt die conditie zich wel enigszins naar wandelen. Ik heb wel heel andere pijntjes na een wandeldag dan na een lange hardlooptocht. Nog steeds een beetje last van m'n voeten nu
Komend weekend weer ruim 45 km op de planning.
Mag je zomaar switchen tussen de afstanden dan?quote:Op maandag 22 mei 2023 12:03 schreef qltel het volgende:
Goed bezig Prisha en Tele6.
Ik heb geen echte planning. Ik bouw gewoon rustig aan op, ook een beetje afhankelijk van de mogelijkheden, zin en weer. Vorige week zaterdag 37 gelopen, afgelopen zaterdag 19.
En over de afstand, ik heb me opgegeven voor de 40, maar misschien switch ik nog wel naar de 50. Ligt eraan hoe ik me tegen die tijd voel en hoe her gaat.
Als je wat te kiezen hebt wel, dan kun je tot een paar dagen voor de start je inschrijving nog wijzigen. Maar minder lopen dan de reglementaire afstand mag al jaren niet meer.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:14 schreef Prisha het volgende:
Mag je zomaar switchen tussen de afstanden dan?
Wat Janneke al zegt. In "Mijn vierdaagse" kun je tot de donderdag voor de 4daagse switchen tussen de reglementaire afstand en hoger. En mijn reglementaire afstand is 40 km dus ik mag naar de 50.. :-)quote:Op maandag 22 mei 2023 16:14 schreef Prisha het volgende:
[..]
Mag je zomaar switchen tussen de afstanden dan?
Opbouwen is bij mij vooral weer wennen na de "winterstop" en dat gaat vrij snel. En wennen aan nieuwe schoenen, want dat duurt bij mij best wel lang, en schoenen slijten tegenwoordig erg snel. Een echte winterstop houd ik trouwens niet. Afgelopen januari nog 22 km gewandeld door de bergen in een besneeuwd Sauerland.quote:Je hebt het natuurlijk vaker gedaan dus dan weet je waarschijnlijk zelf als beste ondertussen hoe het opbouwen het beste bij jou past. Of is dat per keer (jaar) anders?
Ik heb van de ViaVierdaagse een trainingsschema meegekregen, die probeer ik aan te houden. Soms wat lastig inplannen maar heb wel een weg erin gevonden.
Ja het verschil tussen hardlopen en wandelen is best groot. Het is een heel andere looptechniek, bij hardlopen til je vanzelf je voeten wat hoger op en land je meer op je voorvoet. Van hardlopen krijg ik na een tijdje vermoeide kuiten, maar van wandelen krijg ik juist vermoeide spieren aan de voorkant van m'n benen. Heb wel dit weekend m'n moeder, die jaren trainingen heeft gevolgd in sportief wandelen, gevraagd om techniek/houding tips, want ik heb wel het idee dat ik nog wat kan schaven aan hoe ik wandel om minder last van m'n benen te krijgen. De tips waren om m'n bovenlijf beter aan te spannen en rechtop te houden, en om m'n voeten wat hoger op te tillen. Dat laatste is ook handig om niet over boomwortels en stoeptegels onderuit te gaanquote:Op maandag 22 mei 2023 11:04 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja klopt, ik doe de 40.
Ah die 50km lijkt me zo ontiegelijk zwaar. Echt petje af voor degenen die dat lopen hoor![]()
Je kan wel het verschil goed merken, tussen hardlopen en wandelen? Ben daar wel benieuwd naar.
Ik ben zelf geen hardloper. Ik ben meer van het hiken en (berg)klimmen. Dat voelt wel heel anders dan lange afstanden wandelen. Maar goed, je klautert dan meer in plaats van dat je in dezelfde houding verplaatst zoals bij het lopen. Ik raak veel stijver van het lopen dan van het klauteren. Terwijl ik andersom had verwacht.
Haha dat denk ik nu ook alquote:Op maandag 22 mei 2023 19:56 schreef Bzzzzp het volgende:
😃 iedereen lekker aan de wandel! Heerlijk weer er voor!
Ik heb vorige week de 11stedentocht gelopen, dat was 207km in 5 dagen. Het is gelukt maar ging niet vanzelf, de laatste kilometers waren steeds wel pittig! Eindeloze weilanden, veel wind en geen publiek en muziek ter afleiding maar wel een hele leuke ervaring. (En elfstedenkruisje in the pocket!😎)
Mooie oefening voor de Nijmeegse Vierdaagse!
En na de Vierdaagse ga ik nooit meer lopen 🤣
Ik heb ook geen trainingsschema, zou misschien wel verstandig zijn geweest omdat het m'n eerste vierdaagse is maar ik heb totaal de tijd niet om 3 keer in de week een echte training te lopen naast de andere sport die ik doe en m'n werk en alles. Alsnog heb ik wel een planning gemaakt van wanneer ik een hele dag ga wandelen, omdat ik samen met m'n broer ga.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:03 schreef qltel het volgende:
Goed bezig Prisha en Tele6.
Ik heb geen echte planning. Ik bouw gewoon rustig aan op, ook een beetje afhankelijk van de mogelijkheden, zin en weer. Vorige week zaterdag 37 gelopen, afgelopen zaterdag 19.
En over de afstand, ik heb me opgegeven voor de 40, maar misschien switch ik nog wel naar de 50. Ligt eraan hoe ik me tegen die tijd voel en hoe her gaat.
Ik vind bos wel zachter lopen, maar ook wel vermoeiender. En de kans om te vallen is veel groter..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:37 schreef Tele6 het volgende:
Van heel lang over de weg wandelen word ik ook stijf idd. Dat is trouwens wel precies hetzelfde als je hardlopen over trails en bospaden gewend bent en dan over de weg gaat lopen. Geef mij die bospaden maar eigenlijk
Ik hoop wel dat je meerdere dagen ingepland hebt. Want 1 volle dag trainen voor de 4daagse is niet zoveel. Begin juli moet je er toch een paar maken op of over de afstand die je moet lopen. En het liefst een keer 2x op 2 dagen na elkaar.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen trainingsschema, zou misschien wel verstandig zijn geweest omdat het m'n eerste vierdaagse is maar ik heb totaal de tijd niet om 3 keer in de week een echte training te lopen naast de andere sport die ik doe en m'n werk en alles. Alsnog heb ik wel een planning gemaakt van wanneer ik een hele dag ga wandelen, omdat ik samen met m'n broer ga.
Nee, ik wandel vrijwel altijd alleen. Ik wandel vrij snel en niets is zo vermoeiend om je aan te moeten gaan passen aan een ander. Zelfs als het snelheidsverschil maar 100 meter per uur is, dan loop je na 40 km zo'n 800 meter voor of achter die ander. Of je moet je snelheid aanpassen. En dus wandel ik alleen.quote:Heb jij een loopmaatje eigenlijk? Of vind je het wel zo lekker alleen?
Ik ga komend weekend op zondag ruim 45 km doen en dan op maandag een kortere afstand. Maar wel 2 dagen achter elkaar dus. Inderdaad later in de maand ook een paar weekenden beide dagenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik vind bos wel zachter lopen, maar ook wel vermoeiender. En de kans om te vallen is veel groter..Overstekende boomwortels enzo..
Over trainen. Houd er rekening mee dat de 4daagse 4 dagen is. Klinkt gek, maar 1 dag zo'n afstand lopen is heel anders dan 4 dagen zo'n afstand lopen. vandaar ook dat de 2e dag voor de meeste mensen het zwaarst is.
[..]
Ik hoop wel dat je meerdere dagen ingepland hebt. Want 1 volle dag trainen voor de 4daagse is niet zoveel. Begin juli moet je er toch een paar maken op of over de afstand die je moet lopen. En het liefst een keer 2x op 2 dagen na elkaar.
[..]
Nee, ik wandel vrijwel altijd alleen. Ik wandel vrij snel en niets is zo vermoeiend om je aan te moeten gaan passen aan een ander. Zelfs als het snelheidsverschil maar 100 meter per uur is, dan loop je na 40 km zo'n 800 meter voor of achter die ander. Of je moet je snelheid aanpassen. En dus wandel ik alleen.
Je bent lekker op weg zo te lezen!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga komend weekend op zondag ruim 45 km doen en dan op maandag een kortere afstand. Maar wel 2 dagen achter elkaar dus. Inderdaad later in de maand ook een paar weekenden beide dagen
Je hoeft ook helemaal niet 3x per week te lopen. Als je in het weekend de richtafstand loopt (bijv van het via Vierdaagse schema) en dat gaat goed, loop je voldoende kilometers in de voorbereiding. Af en toe wat overslaan hoeft ook niet erg te zijn , ik zou alleen de 3x 2 dagen achtereen lopen vooral niet overslaan. Dat zijn goede graadmeters om te kijken hoe je het doet zonder een week hersteltijd tussen 2 loopjes.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen trainingsschema, zou misschien wel verstandig zijn geweest omdat het m'n eerste vierdaagse is maar ik heb totaal de tijd niet om 3 keer in de week een echte training te lopen naast de andere sport die ik doe en m'n werk en alles. Alsnog heb ik wel een planning gemaakt van wanneer ik een hele dag ga wandelen, omdat ik samen met m'n broer ga.
Heb jij een loopmaatje eigenlijk? Of vind je het wel zo lekker alleen?
Wat zonde zeg! Maar ja, als het niet gaat, dan gaat het niet..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:00 schreef Serinde het volgende:
[..]
Zelf haak ik af agv een blessure. Heb er heel erg van gebaald maar ben er nu oké mee. Volgend jaar maar weer kijken, nu volop voor herstel en kracht training. Hele andere doelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |