Ocon veroorzaakt de botsing omdat hij de auto kwijt is. Hij overstuurt, en overcorrigeerd dat zo Tsunoda in. Daarom heeft ie een straf gekregen. Als hij Tsunoda had geraakt zonder te oversturen dan had Tsunoda de straf gekregen (want die had dan duidelijk niet genoeg ruimte gelaten).quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De botsing die Ocon veroorzaakt is gewoon veel heftiger. Stel dat perez niet de chicane had afgesneden had het ook zo’n botsing kunnen zijn maar dat gebeurde dus niet.
Russell raakte wel degelijk Perez maar niet dusdanig om het te straffen klaar, simpel.
quote:OCO was attempting to overtake TSU at the entry to T8. He lost control of the rear of the car and collided with TSU, who had left enough space for an overtaking manoeuvre by OCO.
Moeilijk om te zeggen of Yuki een straf zou hebben gekregen als Ocon niet overstuurde. Zou een heel ander scenario zijn geweestquote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:50 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ocon veroorzaakt de botsing omdat hij de auto kwijt is. Hij overstuurt, en overcorrigeerd dat zo Tsunoda in. Daarom heeft ie een straf gekregen. Als hij Tsunoda had geraakt zonder te oversturen dan had Tsunoda de straf gekregen (want die had dan duidelijk niet genoeg ruimte gelaten).
Uit het beslissingsdocument:
[..]
True, maar dan was Ocon niets aan te rekenen geweest volgens de richtlijn. Dat maakt het automatisch de schuld van Yuki, als er geen verzwarende omstandigheden voor Ocon zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Moeilijk om te zeggen of Yuki een straf zou hebben gekregen als Ocon niet overstuurde. Zou een heel ander scenario zijn geweest
Maak een topic - dit is de nabeschouwing!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:31 schreef El_Thijs het volgende:
Race voorbij, op naar de volgende.
RACEWEEK
Ach ik trok binnen minuten waarin het incident plaatsvond al dezelfde conclusie als de FIA.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:20 schreef Tarado het volgende:
de FOK stewards zijn er nog niet helemaal uit zie ik, zo slecht zijn die van de FIA dus niet
quote:
Dat akkefietje tussen Hamilton en Verstappen van Silverstone 2021 is nog niet eens afgehandeld. Laat staan dit geval.quote:
'De BaLaNs'quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ach ik trok binnen minuten waarin het incident plaatsvond al dezelfde conclusie als de FIA.
[..]
Dat er naar uitkomst gekeken wordt doen we in het echte leven ook. Rijdt iemand door rood dan krijgt hij een boete en ramt hij daarmee ook iemand op het kruispunt dan wordt de straf zwaarder. Tot twee jaar geleden was het bij de unsafe releases in de pitstraat alleen strafbaar als er contact was, dat ging helemaal ver.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je zegt nu toch bijna hetzelfde? Ze kijken dus naar uitkomst van een incident en niet naar incident zelf. Enige reden dat Russell Perez niet raakt is omdat Perez denkt "hij gaat mij raken" en rechtdoor rijdt. Weet eigenlijk niet of er een kleine aanraking is. Je ziet het niet, maar toch zie je allebei de auto's even een schokje krijgen.
Als Perez gewoon meteen rechtdoor was gegaan had Perez straf moeten krijgen (of plek moet afgeven), want hij kan niet van te voren al weten wat Russell zou doen en of hij hem zou raken / genoeg ruimte zou geven etc. Als je dit soort acties niet gaat bestraffen gaat iedereen opeens van die divebombs doen, want "hey, ik zat er toch naast".
Er wordt gekeken naar "causing a collision" zoals de titel van het document luidt. Dan is het logisch dat als het een harde botsing is, er meer wordt gestraft dan een klein tikje.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat er naar uitkomst gekeken wordt doen we in het echte leven ook. Rijdt iemand door rood dan krijgt hij een boete en ramt hij daarmee ook iemand op het kruispunt dan wordt de straf zwaarder. Tot twee jaar geleden was het bij de unsafe releases in de pitstraat alleen strafbaar als er contact was, dat ging helemaal ver.
In dit geval voorkomt Perez dat ze beide botsen en ik ben het eigenljjk wel met je eens, alleen er wordt geracet dus dan komt iedereen elkaar wel eens tegen op nagenoeg hetzelfde stukje asfalt dus daar willen ze niet te hard in zijn ofzo. Er valt over bijna elke beslissing wel te discussiëren en dat ligt niet per se aan de huidige richtlijnen.
Ketel en pot...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maar ikzelf ben hier ook vaak nog weleens anti-Max biased en ga dan rare conclusies bedenken wat echt nergens op slaat.
Behalve dan dat ik niet suggereer dat de FIA pro-Max-biased is.quote:
Welk document?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er wordt gekeken naar "causing a collision" zoals de titel van het document luidt. Dan is het logisch dat als het een harde botsing is, er meer wordt gestraft dan een klein tikje.
Maar men is hier af en toe nog weleens anti-Mercedes biased en gaan dan van dit soort rare conclusies bedenken wat echt nergens op slaat.
De BaLaNs plus de eIgEn sChOudErKloPquote:
Daarover wordt niemand het eens. Ik zeg laten voor wat het is en vooruit kijken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat akkefietje tussen Hamilton en Verstappen van Silverstone 2021 is nog niet eens afgehandeld. Laat staan dit geval.
Blij dat je het dan zelf in ieder geval ook ziet.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik niet suggereer dat de FIA pro-Max-biased is.
daar is iedereen het al over eens, zelfs de stewards of heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Daarover wordt niemand het eens. Ik zeg laten voor wat het is en vooruit kijken.
Ja, er wordt dus wel gekeken naar uitkomst, maar ze beweren altijd van niet Dat is waar ik over val. Als je niet naar uitkomst kijkt zou je Russell ook moeten bestraffen. Als je wel naar uitkomst kijkt dan klopt de beslissing, maar ze zeggen nu het één en doen het andere.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat er naar uitkomst gekeken wordt doen we in het echte leven ook. Rijdt iemand door rood dan krijgt hij een boete en ramt hij daarmee ook iemand op het kruispunt dan wordt de straf zwaarder. Tot twee jaar geleden was het bij de unsafe releases in de pitstraat alleen strafbaar als er contact was, dat ging helemaal ver.
In dit geval voorkomt Perez dat ze beide botsen en ik ben het eigenljjk wel met je eens, alleen er wordt geracet dus dan komt iedereen elkaar wel eens tegen op nagenoeg hetzelfde stukje asfalt dus daar willen ze niet te hard in zijn ofzo. Er valt over bijna elke beslissing wel te discussiëren en dat ligt niet per se aan de huidige richtlijnen.
Lees nog eens even terug.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, er wordt dus wel gekeken naar uitkomst, maar ze beweren altijd van niet Dat is waar ik over val. Als je niet naar uitkomst kijkt zou je Russell ook moeten bestraffen. Als je wel naar uitkomst kijkt dan klopt de beslissing, maar ze zeggen nu het één en doen het andere.
Verder wel met je eens, ben juist voor minder straffen, maar dan graag consequent en dat gaat lastig als ze wel iedere keer mee moeten nemen hoe hard ze tegen elkaar knallen
Sky leeft in hun eigen wereld.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ik dacht al, wat zit iedereen online weer te jengelen over Michael Masi en Max z'n titel, maar ik zie dat de onvermijdelijke Tedje Kravitz weer de boel op aan het stoken is.
Die is natuurlijk zwaar teleurgesteld dat Mercedes geen 1 en 2 was afgelopen weekend zoals iedereen bij Sky hoopte.
Die waren inderdaad dramatisch dit weekend, vooral Paul diRestaquote:
quote:
‘Gave it to Max Verstappen’quote:Op woensdag 27 juli 2022 03:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Tedje kan er nog steeds niet van slapen. (in z'n Hamilton pyjama)
Monaco is nou net het ergste waar je kan winnen door de rest op te houden. Dat heeft niks met racen te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:36 schreef DKUp het volgende:
Ik ben meer klaar met circuits waar je niet kan inhalen. Mogen allemaal van de kalender af. Monaco mag je dan misschien als enige houden maar de rest echt weg.
Monaco is ook echt het enige circuit waarop je niet kúnt inhalen, tenzij de ander echt een fout maakt. Op alle andere circuits waarvan bij tijd en wijle wordt gezegd dat je er niet kunt inhalen ligt het vaak ook aan andere zaken. Bijvoorbeeld dat de startopstelling in de praktijk ook redelijk overeen komt met de racepace (voorbeeld: Frankrijk 2019). Of doordat de coureur die voorop ligt extreem weinig downforce heeft waardoor de persoon die er voorbij probeert te komen hier niet in slaagt (voorbeeld: Monza 2021). Maar op alle andere circuits dan Monaco die op de kalender staan kan ik me spectaculaire alsook hele saaie races herinneren. Daarmee ligt het dus niet aan het circuit, maar aan de omstandigheden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Monaco is nou net het ergste waar je kan winnen door de rest op te houden. Dat heeft niks met racen te maken.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 03:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Tedje kan er nog steeds niet van slapen. (in z'n Hamilton pyjama)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |