Theedoek gebruiker gespotquote:Op zondag 24 juli 2022 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
Alles is tegenwoordig smerig en onhygiënisch. Het zijn verdomme ook nog gewassen handen ook, tis niet dat je je anus ermee afveegt. Wat een smetvrees, echt ziekelijk.
Dit ja. Theedoek, vaatdoek, handdoek. Who gives a fuck.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
Alles is tegenwoordig smerig en onhygiënisch. Het zijn verdomme ook nog gewassen handen ook, tis niet dat je je anus ermee afveegt. Wat een smetvrees, echt ziekelijk.
Wat is het verschil met een theedoek?quote:
En dit.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
En waar zouden deze verschrikkelijk smerige mensen hun handen dan wel mee af moeten drogenquote:Op zondag 24 juli 2022 11:13 schreef roos94 het volgende:
Zie ik weleens bij bepaalde mensen thuis.
Hangt er een theedoek of handdoek in de keuken.
Mensen wassen hun handen, drogen het af aan deze thee of handdoek
En nog een keer
En nog een keer
En nog een keer
Niet normaal smerig
Theedoek gebruik ik als er iets nog wat nat is als het uit de afwasmachine komt.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een theedoek?
Het droogt beide, heeft geen enkel hygiëne verschil.
Wil je meer op hygiëne letten dan was je je handen, gebruikt een wegwerp droogdoek (keukenrol e.d.) en ontsmet daarna nog je handen zonder een doek aan te raken daarna.
Theedoek of handdoek maakt geen verschil. Hoevaak je 1 van beiden gebruikt wel, hoe je de theedoek of handdoek wast ook.
Hangt af van hoe je die rol bewaart.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:26 schreef christmastsunami het volgende:
Zo'n grote dikke rol papier, is eigenlijk het enige wat wel hygienisch is. Ook die schuursponsjes zou je eigenlijk elke dag moeten vernieuwen, maarja. helemaal hygienisch gaat gewoon niet.
Ik weet niet hoeveel immuungecompromitteerde kinderkankerpatiëntjes jij in je keuken hebt rondlopen maar voor de meeste mensen lijkt me dit nogal onzinnig gedrag.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wil je meer op hygiëne letten dan was je je handen, gebruikt een wegwerp droogdoek (keukenrol e.d.) en ontsmet daarna nog je handen zonder een doek aan te raken daarna.
Dat kan en mag.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Theedoek gebruik ik als er iets nog wat nat is als het uit de afwasmachine komt.
Ik werk met voedsel en heb vanuit daar wat goede gewoontes meegenomen naar mijn eigen keuken.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel immuungecompromitteerde kinderkankerpatiëntjes jij in je keuken hebt rondlopen maar voor de meeste mensen lijkt me dit nogal onzinnig gedrag.
Onzin. Bij plastic voorwerpen blijven er vaak laagjes water staan, als je die nat in de kast zet (bakjes in elkaar bijvoorbeeld) gaat het stinken.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat kan en mag.
Maar dat is vooral voor de vorm. Qua gebruik is het maar net wat je ermee doet.
Net zoals toiletpapier en keukenrol niet hetzelfde zijn, zijn handdoeken en theedoeken niet hetzelfde. Je kunt er dezelfde dingen meedoen, maar qua functie zijn ze geschikter voor het doel waarvoor ze geproduceerd zijn.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat kan en mag.
Huh?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Onzin. Bij plastic voorwerpen blijven er vaak laagjes water staan, als je die nat in de kast zet (bakjes in elkaar bijvoorbeeld) gaat het stinken.
Waarom dan? Wat gaat precies beter met een handdoek dan met een vaatdoek?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Net zoals toiletpapier en keukenrol niet hetzelfde zijn, zijn handdoeken en theedoeken niet hetzelfde. Je kunt er dezelfde dingen meedoen, maar qua functie zijn ze geschikter voor het doel waarvoor ze geproduceerd zijn.
Zeer matig. Beide zijn bedoeld voor afdrogen.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:44 schreef laforest het volgende:
[..]
Net zoals toiletpapier en keukenrol niet hetzelfde zijn, zijn handdoeken en theedoeken niet hetzelfde. Je kunt er dezelfde dingen meedoen, maar qua functie zijn ze geschikter voor het doel waarvoor ze geproduceerd zijn.
Die dingen werken voor geen meter.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:47 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat is niet "hygiënisch" volgens Roos, je moet een handendroger in je keuken hebben:
[ afbeelding ]
Drie. Hele. Dagen.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik werk met voedsel en heb vanuit daar wat goede gewoontes meegenomen naar mijn eigen keuken.
Heb dan ook geen open rol staan en heb standaard ontsmetting staan voor na het handen wassen.
Er zal iig zeer zeker geen theedoek/handoek hangen die ik morgen ook nog gebruik.
Ik ontsmet mijn werkplek en mijn handen, het materiaal dat ik gebruik is ook echt schoon. Besteklade is schoon.
Dat vind ik fijn.
En ja, ik heb wat gevoelige mensen in mijn omgeving waar ik ook graag voor kook.
Vind het wat apart dat we massaal een vaccinatie namen om oa anderen te beschermen, maar ondertussen wel een doek van drie dagen oud hebben hangen om onze handen mee af te drogen.
Je hebt geen smetvrees?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik werk met voedsel en heb vanuit daar wat goede gewoontes meegenomen naar mijn eigen keuken.
Heb dan ook geen open rol staan en heb standaard ontsmetting staan voor na het handen wassen.
Er zal iig zeer zeker geen theedoek/handoek hangen die ik morgen ook nog gebruik.
Ik ontsmet mijn werkplek en mijn handen, het materiaal dat ik gebruik is ook echt schoon. Besteklade is schoon.
Dat vind ik fijn.
En ja, ik heb wat gevoelige mensen in mijn omgeving waar ik ook graag voor kook.
Vind het wat apart dat we massaal een vaccinatie namen om oa anderen te beschermen, maar ondertussen wel een doek van drie dagen oud hebben hangen om onze handen mee af te drogen.
Ah ja joh, zeg dat terwijl de de wc pot vast moet houden omdat je je ingewanden eruit schijt.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Drie. Hele. Dagen.![]()
![]()
Nou nou nou, dat dat kan in Nederland.
Ons afweersysteem heeft ziekteverwekkers nodig om te functioneren: in een te schone omgeving verzwakt ons immuunsysteem. Van kinderen die te veel beschermd worden tegen 'viezigheid' is ook bekend dat ze later een veel grotere kans hebben op het ontwikkelen van allergieën en bepaalde ziekten.
Hygiëne is prima, maar je moet niet overdrijven.
Nee, ik heb kennis.quote:
Een theedoek is niet beter om handen af te drogen.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zeer matig. Beide zijn bedoeld voor afdrogen.
Een theedoek is zelfs beter geschikt voor droog maken. Probeer je vaat maar eens goed droog te krijgen met een handdoek. Vooral die randjes e.d..
Een lichaam heeft baat bij wat vocht dat achterblijft. Een schone theedoek houdt minder bacteriën vast door de structuur. Alhoewel we nu in de marge praten.
Ik droog nog wat natte afwas af met een theedoek . Handdoekjes droog ik mijn handen mee af.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat kan en mag.
Jazeker wel, mits schoon.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Een theedoek is niet beter om handen af te drogen.
Ga jij toch lekker met een theedoek douchen. Dat mag.
Je handen/lichaam afdrogen.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom dan? Wat gaat precies beter met een handdoek dan met een vaatdoek?
Kan je ook gewoon inhoudelijk reageren waarom Dat dan is+quote:Op zondag 24 juli 2022 12:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Een theedoek is niet beter om handen af te drogen.
Ga jij toch lekker met een theedoek douchen. Dat mag.
Jaquote:
Ik las van een bioloog, dat hij geen mooiere staaltjes kon afnemen, dan van handen die net gewassen en afgedroogd waren.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Huh?
Natuurlijk moet je water resten weghalen, dat zijn bacterie poelen.
Zolang je dat doet met iets dat schoon is en dat water weghaalde is het goed.
Of je je handen met een theedoek of handdoek droog maakt boeit niet. Beide maken droog.
En in beide gevallen geld dat als je al een paar keer je handen eraan afgedroogd hebt het enkel nog voor de vorm is ipv voor de hygiëne.
Mijn nieuw plannetje om beter om te gaan met hitte in huis, alles boven de 25 graden in huis, vind ik smerig. Want dan begint het te stinken.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jazeker wel, mits schoon.
Echt, doe de proef…
Droog eens een bakje met deksel af met een handdoek. Wedden dat er vocht achter blijft?
Heb je zo geleerd, is een gewoonte.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:01 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik droog nog wat natte afwas af met een theedoek . Handdoekjes droog ik mijn handen mee af.
Het is gewoon fijner, afwas droogt beter met theedoek , Handdoekjes vind ik irritant , en zeker met afwas drogenquote:Op zondag 24 juli 2022 12:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb je zo geleerd, is een gewoonte.
Maar weet je ook waarom, ken je de werking?
Weet je bv dat watervlekken na luchtdrogen schoner zijn dan die theedoek die je al meerdere keren hebt gebruikt?
Ik wil ook graag glazen die helder zijn, maar helder en schoon zijn niet perse hetzelfde.
Bij voorkeur heb ik goed vaatwasser middel, in een vaatwasser die ik schoon maak. Dan lucht drogen. Waar van die randjes aan zitten waar toch wat vocht in blijft zo snel mogelijk drogen met keukenrol. Die niet op de werkplek staat, maar afgesloten is.
Is koud water minder hygiënisch dan warm water dan?quote:Op zondag 24 juli 2022 12:11 schreef Marsenal het volgende:
Ik weet niet roos, zo lang het hele land op het toilet alleen een koud-water kraan heeft, denk ik dat we nog niet over de handdoeken hoeven te beginnen.
Mits schoon werkt dat wel.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Mijn nieuw plannetje om beter om te gaan met hitte in huis, alles boven de 25 graden in huis, vind ik smerig. Want dan begint het te stinken.
De beste manier om het koel te houden is om alles dicht te houden, alleen die slaap kamer. Na een plaknacht, stinkt het echt verschrikkelijk.
Dus mijn nieuw plannetje, is om het te gaan ioniseren en verfrissen met een electronische luchtverfrisser.
Of werkt dat ook niet???
Omdat ze minder goed drogen.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:10 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Het is gewoon fijner, afwas droogt beter met theedoek , Handdoekjes vind ik irritant , en zeker met afwas drogen
Daar was ik al bang voor, ik alvast dettol gekocht en ben van plan de slaapkamer eens stofvrij te maken, zover dat lukt. En dan zet ik dat ding aan.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Mits schoon werkt dat wel.
Maar net als bij een airco geld dat als de machine vies is je enkel ziekteverwekkers verspreid.
Als hetgeen waarmee je droogt, koele/warme lucht verspreid e.d vies is dan helpt het enkel het vieze te verspreiden.
We zijn geneigd om dingen vies te vinden dieper vies uitzien. Maar ziekteverwekkers zien we niet, die zijn te klein.
Die handen die net uit de modder komen (maar daarvoor wel echt zijn gewassen) zijn schoner dan de handen die afgedroogd zijn aan de doek die er al drie dagen hangt.
Dat uitgespoelde sponsje dat er helder uitziet is gevaarlijker dan dat nieuwe sponsje met wat vettigheid erop.
Euhm…quote:Op zondag 24 juli 2022 12:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat ook niet proper is, is in een een heel warm huis wonen zodat de liters zweet je kut uit stromen.
Wat weet jij daar nou weer van juffiequote:Op zondag 24 juli 2022 12:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Euhm…
Je hebt geen zweetklieren in je kut.
Het punt vol-le-dig missen: jij doet het. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt hoor, maar je handen ontsmetten na ze gewassen te hebben is normaalgesproken nergens voor nodig. Net zoals afgesloten keukenrollen, elke dag een verse handdoek, etc.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ah ja joh, zeg dat terwijl de de wc pot vast moet houden omdat je je ingewanden eruit schijt.
Ik ben schoon op mijn kookplek en op mezelf, weet aardig goed waarom ik dat ben.
Ben vrijwel nooit ziek, mijn weerstand is prima.
Dat gelul over weerstand zonder te weten hoe en wat slaat nergens op. Voor sommige dingen kan je nog zoveel weerstand hebben als je maar wil, maar werkt het niet.
Weerstand werkt voor zaken waar je weerstand tegen op kan bouwen. Dat verhaaltje gaat niet overal op. Ga jij maar lekker weerstand opbouwen tegen botulisme bv, ik gebruik wel wat natriumnitriet in de worst die ik maak of eet.
Is wel nodig. Niet voor niets is het een harde eis als je met voedsel werkt.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het punt vol-le-dig missen: jij doet het. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt hoor, maar je handen ontsmetten na ze gewassen te hebben is normaalgesproken nergens voor nodig. Net zoals afgesloten keukenrollen, elke dag een verse handdoek, etc.
Zelfs het engels in je siggy is fout, looser.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat weet jij daar nou weer van juffie
Denken dat je het beter weet dan Alan J Perlis, de winnaar van de eerste Turing awardquote:Op zondag 24 juli 2022 12:25 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Zelfs het engels in je siggy is fout, looser.
Het enige wat jij kan, is anderen uitschelden, met je micro-hersens.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Denken dat je het beter weet dan Alan J Perlis, de winnaar van de eerste Turing award![]()
Zeer middelmatige flapdrol
quote:Op zondag 24 juli 2022 12:29 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Het enige wat jij kan, is anderen uitschelden, met je micro hersens.
quote:Op zondag 24 juli 2022 12:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]![]()
Ik ga mijn energie niet aan minkukels als jij verspillen, talk to the hand
Joh. Ziekteverwekkers zijn overal. Ga je heus niet dood van hoor.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is wel nodig. Niet voor niets is het een harde eis als je met voedsel werkt.
Keukenrol niet afgesloten kan nog, maar een thee/handdoek meerdere dagen gebruiken?
Neem er eens een kweekje van, dan weet je waarom.
De. Hele. Dag?quote:Ik mis het punt niet, ik weet vooral het waarom.
Eet jij graag in een restaurant waar ze niet hun handen ontsmetten en de vaat afdrogen met een theedoekje dat er de hele dag al hangt?
Of denk je dan ineens anders?
Durf je daar nog wel op bezoek?quote:Op zondag 24 juli 2022 12:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:
de de wc pot vast moet houden omdat je je ingewanden eruit schijt.
Ga idd maar even wat eten in bv India. Nadat je een dag of drie kotsberoerd bent geweest praten we wel verder.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Joh. Ziekteverwekkers zijn overal. Ga je heus niet dood van hoor.
[..]
De. Hele. Dag?Dikke prima. Je moet eens naar Azië, Zuid-Amerika of Afrika gaan en een hapje eten. Je krijgt een rolberoerte
.
Newsflash: in de meeste huishoudens in Nederland wordt gewoon normaal gedaan en daar is niet op regelmatige basis sprake van:
[..]
Durf je daar nog wel op bezoek?
Maar goed dat jij nooit in een keuken hebt gewerkt (lol)quote:Op zondag 24 juli 2022 12:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is wel nodig. Niet voor niets is het een harde eis als je met voedsel werkt.
Keukenrol niet afgesloten kan nog, maar een thee/handdoek meerdere dagen gebruiken?
Neem er eens een kweekje van, dan weet je waarom.
Ik mis het punt niet, ik weet vooral het waarom.
Eet jij graag in een restaurant waar ze niet hun handen ontsmetten en de vaat afdrogen met een theedoekje dat er de hele dag al hangt?
Of denk je dan ineens anders?
Keukenpapier op zo'n rol misschien?quote:Op zondag 24 juli 2022 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En waar zouden deze verschrikkelijk smerige mensen hun handen dan wel mee af moeten drogen. Of zouden ze, in het kader van hygiëne, hun handen misschien beter helemaal niet moeten wassen
.
Echt deze TS.
quote:Op zondag 24 juli 2022 12:50 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Maar goed dat jij nooit in een keuken hebt gewerkt (lol)
Ja want al die mensen in Nederland die niet jouw smetvrees-routine in de keuken hanteren (zeg maar: bijna iedereen) zijn met haast wekelijkse regelmaat kotsberoerd en gaan bij de bosjes de pijp uit.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ga idd maar even wat eten in bv India. Nadat je een dag of drie kotsberoerd bent geweest praten we wel verder.
En het is nogal afhankelijk van de ziekteverwekkers in kwestie of je er weerstand tegen op kan bouwen, ‘enkel’ even goed beroerd van wordt of aan doodgaat.
Persoonlijk ben ik ook niet zo’n fan van ‘enkel’ goed beroerd worden ervan. Maar als dat jou niet boeit, jouw leven, jouw feestje.
En geen stuk zeep gebruikenquote:Op zondag 24 juli 2022 11:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een theedoek?
Het droogt beide, heeft geen enkel hygiëne verschil.
Theedoek of handdoek maakt geen verschil. Hoevaak je 1 van beiden gebruikt wel, hoe je de theedoek of handdoek wast ook.
Ik heb geen smetvrees. Wel weet ik hoe en wat.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja want al die mensen in Nederland die niet jouw smetvrees-routine in de keuken hanteren (zeg maar: bijna iedereen) zijn met haast wekelijkse regelmaat kotsberoerd en gaan bij de bosjes de pijp uit.
Wanneer je debiele vergelijkingen moet verzinnen om een punt te maken kan je je afvragen of je eigenlijk wel een punt hebt...quote:Op zondag 24 juli 2022 13:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je loopt zeker ook met een snotlapje in je broekzak om je neus te snuiten
Ik mis het punt niet. Jij komt met onzin zoals weerstand opbouwen. Wat nogal afhankelijk is van de ziekteverwekker in kwestie.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:07 schreef Isdatzo het volgende:
Het gaat er niet om of het veel of weinig moeite is. Je bent vandaag wel heel goed in het missen van het punt. Ik ga wat anders doen
.
Je wil toch niks verspillen?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer je debiele vergelijkingen moet verzinnen om een punt te maken kan je je afvragen of je eigenlijk wel een punt hebt...
Is dat werkelijk zo debiel?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer je debiele vergelijkingen moet verzinnen om een punt te maken kan je je afvragen of je eigenlijk wel een punt hebt...
Ja.quote:
Je hebt je handen, of de vaat, toch net gewassen? Het is niet alsof je je kont afveegt met die doek.quote:Je bacteriën en andere ziekteverwekkers aan een doek smeren om dan die doek daarna weer te gebruiken.
Hmmmzzzz, hoe interessant… denk daar eens over na.
Kan je die onzin citeren?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik mis het punt niet. Jij komt met onzin
Ik ben het met je eens dat je geen gore doeken moet gebruiken in de keuken, maar een doek is bij normaal gebruik niet binnen een dag goor. Schoon werken in de keuken is helemaal prima, maar je kan ook overdrijven door handen te ontsmetten na het wassen, afgesloten rollen papier, je handen niet met een doek die je daarvoor vaker gebruikt te drogen, etc.quote:zoals weerstand opbouwen. Wat nogal afhankelijk is van de ziekteverwekker in kwestie.
Schoon werken in de keuken is gewoon de verstandige keuze en bar weinig moeite. Dat heeft geen ene reet met smetvrees te maken, maar met gezond (pun intended) verstand.
Een lekker vochtige en gore doek die drie dagen hangt te broeien is niet schoon. Dat is geen hogere wiskunde ofzo.
quote:Op zondag 24 juli 2022 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
Is net een klein beetje beter, maar niet veel.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Je hebt je handen, of de vaat, toch net gewassen? Het is niet alsof je je kont afveegt met die doek.
Je weerstandsverhaal bv. Ik hoef je toch niet te herinneren aan wat je vlak hiervoor zelf getypt hebt hoop ik?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:30 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kan je die onzin citeren?
[..]
Ik ben het met je eens dat je geen gore doeken moet gebruiken in de keuken, maar een doek is bij normaal gebruik niet binnen een dag goor. Schoon werken in de keuken is helemaal prima, maar je kan ook overdrijven door handen te ontsmetten na het wassen, afgesloten rollen papier, je handen niet met een doek die je daarvoor vaker gebruikt te drogen, etc.
Dit dusquote:Op zondag 24 juli 2022 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
Ook zo’n bs van de bovenste plank.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:32 schreef Tobias19xx het volgende:
Terwijl we hier over hygiëne praten zitten er honderden tot duizenden microscopisch kleine beestjes op ons gezicht te kruipen.
Dat hoor je te doen met een bilnaaddoek.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:32 schreef Nine. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet gewoon je bilnaad flossen met een theedoek
Nopequote:Op zondag 24 juli 2022 13:42 schreef Tobias19xx het volgende:
Lekker de aarde verder verwoesten, maar je bent iig schoon.
Oh ja, want als je daar ziek wordt is bewezen dat gebrekkige theedoekdiscipline de boosdoener is. Andere oorzaken zijn gelijk uitgesloten.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ga idd maar even wat eten in bv India. Nadat je een dag of drie kotsberoerd bent geweest praten we wel verder.
Zo denken mensen met smetvrees ook, dat bepaalde dingen vies zijn, vol met bacteriën enz. Je kan gewoon overdrijven.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ook zo’n bs van de bovenste plank.
Bacteriën en Micro ognanismes zijn noodzakelijk, dat is waar. Zonder die zouden we niet eens kunnen leven.
Maar de een is de ander niet en bepaalde mate maakt ook nog uit.
Hier gaat het over ziekteverwekkers, die we zonder erbij stil te staan op turbo kweek zetten in die vaatdoek, dat sponsje of die thee/handdoek die we niet tijdig verschonen.
Ik vind je niet milieubewust laat staan een voorvechter als je dit soort dingen post:quote:Op zondag 24 juli 2022 13:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nope
Ik ben zelfs een milieu voorvechter. Ik durf te stellen dat ik daar bewuster en meer mee bezig ben dan de meeste die het als argument neergooien in een discussie als deze.
Sterker nog, ik vermoed dat de meeste die het als argument gebruiken om mee te tikken in dit soort discussies in andere onderwerpen het over milieu/klimaat hysterie hebben.
Dit is gewoon erg milieubelastend.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Gebruik een schone doek of wegwerp doek. Als je een herbruikbare doek gebruikt vervang die dan vlotjes en was op een temp die bacteriën dood.
Eens per maand een kookwas is goed voor je wasmachine en dus levensduur verlengend. Moet je alleen wel een maand die doekjes opsparen.quote:
Neem een kweekje, of lees je in over anderen die dat deden. Kom daarna terug om erover te praten.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:54 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Zo denken mensen met smetvrees ook, dat bepaalde dingen vies zijn, vol met bacteriën enz. Je kan gewoon overdrijven.
[..]
Ik vind je niet milieubewust laat staan een voorvechter als je dit soort dingen post:
[..]
Dit is gewoon erg milieubelastend.
Het is gewoon verspillend en ik ontken klimaatverandering helemaal niet. Los van wat wetenschappers hierover zeggen ken ik ook mensen uit ontwikkelingslanden die hier direct mee te maken hebben, daar is het nog duidelijker merkbaar dan hier.quote:Op zondag 24 juli 2022 14:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Neem een kweekje, of lees je in over anderen die dat deden. Kom daarna terug om erover te praten.
En sorry, ik durf echt te stellen dat mensen die hier het milieu argument neerplempen vaker de mensen zijn die klimaat wetenschap willen ontkennen.
Laten we de proef op de som nemen, voor jou en de anderen die dit argument hier gebruiken, wat is de mening over klimaatverandering?
Weet je bv dat er milieuvriendelijkere keuzes zijn in keukenpapier?
Of dat tijdig wassen ook milieu vriendelijker kan? Een schone wasmachine langer meegaat?
Dat proper en niet te slecht voor het milieu elkaar niet hoeft te bijten?
Toen was het stil, omdat ik hier ook de was moet doen. Heb mijn theedoek na aanleiding van deze discussie laten hangen, over een paar dagen pas gaat ie de was in.quote:
Speltip:quote:Op zondag 24 juli 2022 11:26 schreef christmastsunami het volgende:
Zo'n grote dikke rol papier, is eigenlijk het enige wat wel hygienisch is. Ook die schuursponsjes zou je eigenlijk elke dag moeten vernieuwen, maarja. helemaal hygienisch gaat gewoon niet.
Ik weet prima wat ik geschreven heb, maar citeer anders even de exacte passages waarvan je meent dat het onzin is.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je weerstandsverhaal bv. Ik hoef je toch niet te herinneren aan wat je vlak hiervoor zelf getypt hebt hoop ik?
POLLquote:Ontsmetten na het wassen is echt zo gek niet,
Oeh noes bacteriën...quote:het is standaard als je met voedsel werkt en om goede redenen.
Geen doeken gebruiken die je de hele dag of zelfs langer laat hangen is ook gezond verstand. Bacteriën doen het namelijk zeer prima in die omstandigheden.
Zet een petrischaaltje met steriele voedingsbodem ergens neer en er verschijnen ook kolonies. Wat is je punt? Bacteriën zijn alom aanwezig, en op de juiste voedingsbodem gedijen ze lekker. Helemaal goed om hygiënisch te werken wanneer je voedsel bereidt, maar ook geen reden om zo ver door te slaan.quote:
Lekker boeiend wat mijn mening is over klimaatverandering, maar het kost niet heel veel moeite om die te vinden in de daarvoor relevante topics.quote:of lees je in over anderen die dat deden. Kom daarna terug om erover te praten.
En sorry, ik durf echt te stellen dat mensen die hier het milieu argument neerplempen vaker de mensen zijn die klimaat wetenschap willen ontkennen.
Laten we de proef op de som nemen, voor jou en de anderen die dit argument hier gebruiken, wat is de mening over klimaatverandering?
Minder wassen en niet na elke keer handen wassen de keukenrol tevoorschijn trekken scheelt in elk geval.quote:Weet je bv dat er milieuvriendelijkere keuzes zijn in keukenpapier?
Of dat tijdig wassen ook milieu vriendelijker kan? Een schone wasmachine langer meegaat?
Dat proper en niet te slecht voor het milieu elkaar niet hoeft te bijten?
Ik zei nog netjes dat ik wat anders ging doen...quote:
je weet dat als je je handen ontsmet die goeie bacteriën ook doodt en dus meer schade doet dan anders?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ook zo’n bs van de bovenste plank.
Bacteriën en Micro ognanismes zijn noodzakelijk, dat is waar. Zonder die zouden we niet eens kunnen leven.
Maar de een is de ander niet en bepaalde mate maakt ook nog uit.
Hier gaat het over ziekteverwekkers, die we zonder erbij stil te staan op turbo kweek zetten in die vaatdoek, dat sponsje of die thee/handdoek die we niet tijdig verschonen.
Jij bent zeker de schoonste thuisquote:Op zondag 24 juli 2022 11:13 schreef roos94 het volgende:
Zie ik weleens bij bepaalde mensen thuis.
Hangt er een theedoek of handdoek in de keuken.
Mensen wassen hun handen, drogen het af aan deze thee of handdoek
En nog een keer
En nog een keer
En nog een keer
Niet normaal smerig
Inclusief de wc en onder de randenquote:Op zondag 24 juli 2022 22:36 schreef Pharkus het volgende:
Gewoon met dat microvezeldoekje waarmee al een week het aanrecht schoongemaakt is.
Daar is het handdoekje op de toilet voorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |