Tsja, het is hipsterbier. We zullen de jeugd het moeten gunnen. Toch smaakt het best prima vind ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:43 schreef BasEnAad het volgende:
Moretti kan ook niet, is slappe hap met weinig alcohol.
Jij bent een Limburger zeker. Op zich prima volk.quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Jij bent een Limburger zeker. Op zich prima volk.
Brand is behoorlijk goed volgens deze niet-Limburgerquote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Jij bent een Limburger zeker. Op zich prima volk.
Je kan een beetje moeilijk doen over die beugelfles enzo, maar verder geen ruk aan. Brouwerij in Enschede was wel gezellig trouwens.quote:
Zoveel verschil zit er überhaupt niet tussen Nederlandse pilsjesquote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Je kan een beetje moeilijk doen over die beugelfles enzo, maar verder geen ruk aan. Brouwerij in Enschede was wel gezellig trouwens.
Daar ben ik het niet mee eens. Zuidelijk pils (Hertog Jan / Brand) heeft een wat zachtere afdronk. Toch die zachte g die zich in het bier heeft geworsteld.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Zoveel verschil zit er überhaupt niet tussen Nederlandse pilsjes
BRB even aftrekken op 17-jarig genoemd te wordenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:59 schreef Linkesoep het volgende:
Je mede 17-jarigen zijn trots op dit topic! Hertog lekker, Heineken vies!! En zo is het!
Geachte Maarten,quote:
HJ is budgetbier dat verkocht wordt voor een premium prijsquote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:40 schreef star_gazer het volgende:
Kijk, Hertog Jan is gewoon godenpils (bron:ik).
quote:Hertog Jan Pilsner wordt gebrouwen met water, gerstemout, maïs, gerst en hop. Hierbij valt op dat er maïs en (ongemoute) gerst verwerkt wordt. Hiermee voldoet het bier niet aan het Duitse Reinheitsgebot die voorschrijft dat bier uitsluitend mag bestaan uit water, gemoute gerst en hop. Het gebruik van ongemoute gerst en maïs resulteert in lagere productiekosten, maar ook een lichtere kleur van het bier.
Eensquote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:40 schreef star_gazer het volgende:
klacht: mensen die het niet met mij eens zijn
Is hertog han de Chinese variant van Hertog Jan?quote:
Ironisch genoeg wordt Hertog Jan pils (dus niet het speciaalbier uit Arcen) bij Dommelsch gebrouwenquote:
Bijzonder, want van wat ik mij kan herinneren van de laatste keer dat ik Dommelsch dronk, was het superranzig. Met Hertog Jan nooit gehad.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:06 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ironisch genoeg wordt Hertog Jan pils (dus niet het speciaalbier uit Arcen) bij Dommelsch gebrouwen
Sterker nog, Hertog Jan wordt als pils niet eens "gebrouwen" maar is een blend van de "Jupil High Gravity" en de "Dommelsch High Gravity" aangelengd met water. Elke pilsbrouwer maakt HG pils en verdund het daarna. InBev dus ook. Alleen zij hebben Dommelsch HG en Jupil HG. Beiden worden gebotteld na verdunning als een merk pils. En beiden gecombineerd en verdund geeft Hertog Jan pils.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:36 schreef Cockwhale het volgende:
Bijzonder, want van wat ik mij kan herinneren van de laatste keer dat ik Dommelsch dronk, was het superranzig. Met Hertog Jan nooit gehad.
Dommelsch vind ik ook prima, hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:47 schreef Nine. het volgende:
[..]
Sterker nog, Hertog Jan wordt als pils niet eens "gebrouwen" maar is een blend van de "Jupil High Gravity" en de "Dommelsch High Gravity" aangelengd met water. Elke pilsbrouwer maakt HG pils en verdund het daarna. InBev dus ook. Alleen zij hebben Dommelsch HG en Jupil HG. Beiden worden gebotteld na verdunning als een merk pils. En beiden gecombineerd en verdund geeft Hertog Jan pils.
Hertog Jan Pilsner wordt verder "gebrouwen" met water, gerstemout, maïs, gerst en hop. Hierbij valt op dat er maïs en (ongemoute) gerst verwerkt wordt. Hiermee voldoet het bier niet aan het Duitse Reinheitsgebot die voorschrijft dat bier uitsluitend mag bestaan uit water, gemoute gerst en hop. Het gebruik van ongemoute gerst en maïs resulteert in lagere productiekosten, maar ook een lichtere kleur van het bier.
Voor meer info zie o.a. https://www.hobbybrouwen.(...)ic=36110.0#gsc.tab=0
Hertog Jan, Jupiler en Dommelsch zijn voor InBev (de fabrikant) gewoon goedkoop te produceren budget'pilsjes' die voor een dikke premiumprijs worden verkocht. Wat een beetje reclame en marketing allemaal niet kan doen
Ik wordtquote:Op zaterdag 23 juli 2022 09:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Moretti is van die kutreclame.
Ik wordt zo ontiegelijk woest van die kutmuziek![]()
![]()
![]()
Als ik het hoor moet ik altijd iets kapot maken
OHHHHH kut wat een FAAL VAN MIJ KUT ZO BOOS WAS IK DUS DAT IK IK WORDT GA TYPEN KUUUUUUTTTquote:
Heineken sla ik al ruim 20 jaar over.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 16:55 schreef KroketBroodje het volgende:
Hertog Jan was vroeger m'n favoriet maar de laatste tijden weer Heineken. Maar nog beter is koud water
Heineken en bitterquote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:19 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Heineken sla ik al ruim 20 jaar over.
Die vind ik al niet lekker meer, sinds ik Dommelsch ben gaan drinken.
De laatste keer dat ik het nog eens probeerde, proefde ik alcohol en bitter.
Smaak zat er verder niet aan.
Beetje saai en smakeloosquote:
Mensen die in marketing-sprookjes gelovenquote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:02 schreef HSG het volgende:
Hertog Jan.![]()
Alfa![]()
Brand![]()
Lindeboom![]()
Heineken.
Grolsch.
Dommelsch
Vooral mensen die de laatste drie drinken zijn gewoon arme paupers zonder smaak.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 13:47 schreef Nine. het volgende:
Sterker nog, Hertog Jan wordt als pils niet eens "gebrouwen" maar is een blend van de "Jupil High Gravity" en de "Dommelsch High Gravity" aangelengd met water. Elke pilsbrouwer maakt HG pils en verdund het daarna. InBev dus ook. Alleen zij hebben Dommelsch HG en Jupil HG. Beiden worden gebotteld na verdunning als een merk pils. En beiden gecombineerd en verdund geeft Hertog Jan pils.
Hertog Jan Pilsner wordt verder "gebrouwen" met water, gerstemout, maïs, gerst en hop. Hierbij valt op dat er maïs en (ongemoute) gerst verwerkt wordt. Hiermee voldoet het bier niet aan het Duitse Reinheitsgebot die voorschrijft dat bier uitsluitend mag bestaan uit water, gemoute gerst en hop. Het gebruik van ongemoute gerst en maïs resulteert in lagere productiekosten, maar ook een lichtere kleur van het bier.
Voor meer info zie o.a. https://www.hobbybrouwen.(...)ic=36110.0#gsc.tab=0
Hertog Jan, Jupiler en Dommelsch zijn voor InBev (de fabrikant) gewoon goedkoop te produceren budget'pilsjes' die voor een dikke premiumprijs worden verkocht. Wat een beetje reclame en marketing allemaal niet kan doen
Heineken is eerder wat lafjes en waterig van smaak vind ik en daardoor ook een 'allemandsvriendje'.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 17:19 schreef marc0871 het volgende:
Heineken sla ik al ruim 20 jaar over.
Die vind ik al niet lekker meer, sinds ik Dommelsch ben gaan drinken.
De laatste keer dat ik het nog eens probeerde, proefde ik alcohol en bitter.
Smaak zat er verder niet aan.
Niet de mijnequote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:33 schreef Nine. het volgende:
[..]
Heineken is eerder wat lafjes en waterig van smaak vind ik en daardoor ook een 'allemandsvriendje'.
quote:Op zaterdag 23 juli 2022 18:02 schreef HSG het volgende:
Hertog Jan.![]()
Alfa![]()
Brand![]()
Lindeboom![]()
Heineken.
Grolsch.
Dommelsch
Vooral mensen die de laatste drie drinken zijn gewoon arme paupers zonder smaak.
Ik drink geen bier.quote:Op zaterdag 23 juli 2022 19:38 schreef Nine. het volgende:
[..]
Soberso, elitair doen over iets 'volks' als een pilsje![]()
Tevens @:laforest
Als je prutzooi zoals Grolsch en Hertog Jan al niet uit elkaar kan houden dan zegt dat genoegquote:Op zaterdag 23 juli 2022 00:05 schreef H_T het volgende:
[..]
Zoveel verschil zit er überhaupt niet tussen Nederlandse pilsjes
Heineken.quote:Op zondag 24 juli 2022 01:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Echt bier, en dan met Heineken aan komen zetten
Gister nog tripple hard die gaten gevuld bij je ma, en die droge kasteel tussen haar benen een dubbele sessie gegeven.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:58 schreef Näsenbar het volgende:
Mensen die interessant gaan doen over bier en dan over pilsjes van massabrouwerijen gaan discussiëren. Allemaal dezelfde troep.Rommel om het BBQ vlees mee weg te spoelen.
Haal eens een tripel edged hopped dry castle double eagle session ipa bij de lokale brouwerij en dan kunnen we verder praten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |