Verstandig, het is een 5e kolonne, als je ze burger van Ukraine maakt en een paspoort en stemrecht geeft steken ze je in de toekomst bij verkiezingen en dergelijke in de rug.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:53 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Best gewaagd, vind ik persoonlijk.
Dat is de ene kant.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:56 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Verstandig, het is een 5e kolonne, als je ze burger van Ukraine maakt en een paspoort en stemrecht geeft steken ze je in de toekomst bij verkiezingen en dergelijke in de rug.
Welk agentschap doel je op? Daarnaast: zoals the Jewish Agency aangeeft, is er op dit moment geen probleem. Het lijkt me alleen niet gek dat er in deze tijden van grote internationale spanningen wat vragen omhoog komen over een buitenlandse organisatie die in je land actief is om diaspora staatsburger van hun land te laten worden en aangestuurd wordt vanuit de hoofdstad van dat land. Dat wil niet zeggen dat ze dan 'verdacht' zijn en al helemaal niet dat het motief (in dit geval) 'antisemitisme' (zoals die debiele claim) is, maar niet zo gek om even te kijken wat precies de lijntjes en aansturing zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat agentschap is in bv Estland welkom. Hell: de rode loper gaat uit. Estland zou graag zien dat rus al haar burgers terug haalt.
Dus ik zoek een beetje naar "het probleem" in dit verhaal
Volgens mij heb ik deze vraag al beantwoord.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:09 schreef Repentless het volgende:
Ik hoop toch wel dat ook jij het niet vreemd zou vinden wanneer een vergelijkbaar Russisch agentschap hier actief zou zijn, er even gevraagd en gekeken wordt wat daar allemaal precies speelt?
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie niet wat daar mis mee is. Als een rus alhier terug naar mordor wil, zijn/haar goed recht. Wil iemand hem of haar daar mee helpen, same story.
Geen 300 km?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Komen er nog meer HIMARS aan of is dit de 4 (waarmee het op 12 kwam) die vorige week al waren toegezegd?
Het zou hilarisch zijn als nu de floodgates open gaan en Ukraine er 20~30 heeft
Slechts 4 gaf Rusland al een gigantisch probleem, als het er 20+ worden dan is het game over voor ze
[ twitter ]
Wat ik al vaker heb aangegeven: het is handiger als je op de hele context van een post ingaat, want anders heeft het weinig zin en zit je onnodige antwoorden naar elkaar te tikken. De vraag is niet of er iets mis mee is dat een agentschap hier actief is om Russische diaspora te repatriëren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik deze vraag al beantwoord.
[..]
"Kritisch tegen het licht houden"?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:25 schreef Repentless het volgende:
De vraag is of het in tijden als deze gek is om een organisatie met dit soort activiteiten, die direct wordt aangestuurd vanuit het land waarmee je in conflict bent (wat de vorm van dat conflict ook is > sancties, wapenleveringen aan de tegenstander van dat land, etc.), eens kritisch tegen het licht te houden m.b.t. hun aansturing?
Je vindt het dus niet gek.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
"Kritisch tegen het licht houden"?
Tuurlijk
Gooi er een 2de kamer commissie tegenaan
Nee, maar dat staat nog steeds mijlenver af van dat we actief mensen met een rus achtergrond gaan verbieden (hoe dan?) om terug te gaan naar mordor.quote:
Orban staat binnenlands nogal onder druk.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Welk spelletje speelt Hongarije? Die lui zijn vriendjes van Rusland...
[ twitter ]
Daar ging het dan ook niet over.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, maar dat staat nog steeds mijlenver af van dat we actief mensen met een rus achtergrond gaan verbieden (hoe dan?) om terug te gaan naar mordor.
Toen Nederland wat Duits grondgebied annexeerde werden de Duitsers ook gedeporteerd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is de ene kant.
De andere is dat je waarschijnlijk mensen hebt wiens wortels daar gewoon eerlijk liggen.
En beide kanten zijn waar.
Wat een circusquote:
dit en poetins support van een land wordt gekocht bij de politici. Er zijn heel weinig mensen onder het volk in die landen wie Poetins beleid steunen. en zeker Hongarijen wie samen met polen het hardst onderdrukt zijn door de sovjets toen der tijd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Orban staat binnenlands nogal onder druk.
Ik zie Putin toch echt lopen in dit filmpje. Niet supersoepel, maar ik zie ook geen rollator. Wat is het punt nou van dit filmpje? We zien Biden toch ook tot drie keer toe op zijn muil gaan op de trap richting Air Force One?quote:
Hij trekt behoorlijk met zijn been. Blessure van een worsteling met een Siberische tijger of ijsbeer?quote:
Het is leuk om Poetin, de gespierde dictator op het paard weet je nog, uit te lachen om zijn zwakke gezondheid.quote:Op woensdag 20 juli 2022 00:11 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zie Putin toch echt lopen in dit filmpje. Niet supersoepel, maar ik zie ook geen rollator. Wat is het punt nou van dit filmpje? We zien Biden toch ook tot drie keer toe op zijn muil gaan op de trap richting Air Force One?
Nee, die mochten er gewoon blijven wonen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 23:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toen Nederland wat Duits grondgebied annexeerde werden de Duitsers ook gedeporteerd.
Volkomen gerechtvaardigd natuurlijk en gebruikelijk.
Ik krijg bij jou wel vaker het idee dat het nergens over gaatquote:
Beetje overdreven, hij loopt een beetje met een hupje, maar om nou te stellen dat hij niet meer kan lopen is gewoon stemmingmakerij.quote:
Ja, leuk. Toch weer even op de man spelen, blijkbaar vind je het nodig.quote:Op woensdag 20 juli 2022 00:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik krijg bij jou wel vaker het idee dat het nergens over gaat
quote:Op woensdag 20 juli 2022 00:48 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, leuk. Toch weer even op de man spelen, blijkbaar vind je het nodig.
Deze posts tussen ons over en weer zullen waarschijnlijk vrijwel meteen of morgenochtend wel weer verwijderd worden.quote:
Dit dus als ik in een vliegtuig heb gezeten loop ik ook niet als een kieviet rond de eerste 10 stappen.quote:Op woensdag 20 juli 2022 00:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beetje overdreven, hij loopt een beetje met een hupje, maar om nou te stellen dat hij niet meer kan lopen is gewoon stemmingmakerij.
"Russian civilians who illegally moved from the Russian Federation to Crimea during the occupation"quote:Op dinsdag 19 juli 2022 22:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
De andere is dat je waarschijnlijk mensen hebt wiens wortels daar gewoon eerlijk liggen.
Tja, ik laat het hier verder ook maar bij. Je wilt uiteindelijk helemaal geen discussie, je wilt slechts een beetje online schelden tegen mensen die niet volledig zoals jij denken. Prima, maar het lijkt me verstandig dat ik zulk infantiel/zwakbegaafd gedrag van jouw zijde niet meer faciliteer.quote:
Kan* Oekraïne*quote:Op woensdag 20 juli 2022 03:35 schreef Za het volgende:
Duitsland zal niet langer wapens leveren aan Oekraïene.
[ twitter ]
Kan Oekraïne wat?quote:
Duitsland kan Oekraïne geen wapens meer leveren. Dat is wat anders dan Duitsland zal Oekraïene geen wapens meer leverenquote:
Oh zoquote:Op woensdag 20 juli 2022 08:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Duitsland kan Oekraïne geen wapens meer leveren. Dat is wat anders dan Duitsland zal Oekraïene geen wapens meer leveren.
De eerste geeft aan dat ze geen keuze hebben, de tweede insinueert dat ze er voor kiezen om het niet meer te doen.
Dat noemen ze nu bewust met kleine verdraaiingen de interpetatie van een boodschap veranderen.
Onjuist.quote:Op woensdag 20 juli 2022 03:35 schreef Za het volgende:
Duitsland zal niet langer wapens leveren aan Oekraïene.
[ twitter ]
Jammer dat Jezus niet bij defensie werkt hè, dan kon hij dat trucje met die broden en vissen nog eens herhalen, maar dan met Pantserhouwitsers.quote:Op woensdag 20 juli 2022 08:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Oh zo
Nederland zit al een tijdje op dat punt volgens defensie
Betekend alleen dat eventuele steun nu daadwerkelijk geld kost
Ja viel mij ook al op. Het compleet verdraaien van de boodschap.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |