Volgens mij is dat niet zo spannend. Tip: kijk even bij Ecotools, het kan goedkoper.quote:Op maandag 13 maart 2023 20:18 schreef qajariaq het volgende:
Is de dikte van een zaagblad belangrijk?
Ik heb ooit een budget cirkelzaag gekocht (Parkside). Echter is het blad reeds versleten. Het huidige blad is 165 * 20 *2,6. Die diameters van 165 en 20 laat ik wel het zelfde maar mag er ook een dunner blad in? Deze bijvoorbeeld?
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_41.44.ProductTitle
Zit het slot stevig vast? Als het niet elke keer optreedt is het misschien omdat het slot kan verschuiven, waardoor het soms wel en soms niet goed zit.quote:Op zondag 12 maart 2023 13:20 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een krukbediende meerpuntssluiting op de achterdeur. Maar die blijft ineens vaak hangen. Als je de kruk dan naar beneden wil doen moet je veel kracht zetten. Dit is echter niet elke keer. Heb hem net gesmeerd (slotspray) in t slot en de haken. Maar verschil maakt t niet.
Ideeen?
Sloten zitten stevig vast in de deur jaquote:Op woensdag 15 maart 2023 10:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zit het slot stevig vast? Als het niet elke keer optreedt is het misschien omdat het slot kan verschuiven, waardoor het soms wel en soms niet goed zit.
Muurfrees instellen op 1.3cm, dan heel veel gleufjes maken en die met de boorhamer er af tikken.quote:Op maandag 20 maart 2023 16:51 schreef bleiblei het volgende:
Iemand hier creatieve ideeën voor mijn uitdaging?
Ik zou graag 1.3cm dekvloer (zandcement) eruit willen hebben.
De tegels die we er willen laggen zijn namelijk 2cm dik, en dekvloer is gelegd er vanuitgaande dat er 1cm dikke tegels in zouden komen.
Hebben jullie ideeën?
(Ik moet ff checken, maar volgens mij zit de vloerverwarming onder ongeveer 10cm dekvloer, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Hele dekvloer eruit... zou kunnen, vind ik weer zo rigoureus.)
Je mag de onze wel lenenquote:Op maandag 20 maart 2023 18:45 schreef bleiblei het volgende:
Ah, das wel een idee ja, moet ik toch maar weer zo een ding kopen. Mijn vorige (de tweede al in 4 jaar) van Parkside zei een paar maanden geleden "poeff".
Geen enkel probleem!quote:Op maandag 20 maart 2023 19:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als jullie em niet nodig hebben komende 2 maanden maak ik daar graag gebruik van!
Ik heb al sinds ik begon voor mezelf een Gude van 100 euro, vandaag nog mee gefreesd, doet t perfectquote:Op maandag 20 maart 2023 18:45 schreef bleiblei het volgende:
Ah, das wel een idee ja, moet ik toch maar weer zo een ding kopen. Mijn vorige (de tweede al in 4 jaar) van Parkside zei een paar maanden geleden "poeff".
Mja, die eerste parkside was na 2m al klaar. Teruggestuurd en de tweede heeft het dus wat langer volgehoudenquote:Op maandag 20 maart 2023 19:57 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb al sinds ik begon voor mezelf een Gude van 100 euro, vandaag nog mee gefreesd, doet t perfectaan zn 3e setjes schijfjes bezig nu
Beste gewoon alles, krijg je ook geen kleurverschil van oud en nieuw voegwerk.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 15:07 schreef Miniem het volgende:
Ik wil de kit randen van de douche opnieuw kitten. Er zit schimmel op de liggen randen. Staande randen zijn nog schoon.
Dien ik t beste alle randen te vervangen of is alleen de liggende randen ook goed? Weet niet of nieuw aan oud hecht?
Dankje, die kit verwijderaar ook perse benodigd? Zie dat die kit verwijderaar voor siliconenkitten is. Kan t sowieso uitsnijden, maar geeen ervaring met wat er nog achterblijft.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Beste gewoon alles, krijg je ook geen kleurverschil van oud en nieuw voegwerk.
Ik kan je niet voorzien van goede raad, maar ik herken mij daar ook wel in.quote:Op zondag 16 april 2023 11:30 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hallo allemaal, niet zozeer een kwestie, meer angst van mijzelf.
Heb een mooi huis, maar wel met veel glas, inclusief glas op de tweede verdieping. Helaas geen glazenwasser hier, dus moet het zelf doen.
Heb zo'n 4 meter lange aluminum ladder, die je in 4 en in kan klappen en de laatste sport zit vlak onder de onderkant van het hoogste raam. In combinatie met een verlengde ruitenwas borstel en wisser (1,4 meter lang), zou dat dus moeten lukken.
Probleem is echter, dat ik niet zo hoog durf. Zo'n 3 of 4 sporten van waar ik idealiter zou moeten werken, durf ik niet meer hoger te klimmen en kan ik dus niet bij de hoogste ramen.
Ladder buigt een beetje door, kraakje hier en daar. Maar die ladder zou mij toch wel moeten houden ? 95 kilo ?
Hoe hebben jullie je over de angst heen gezet ? Enige goede tips ?
quote:7 tips voor het veilig werken met je ladder
- Denk erom dat je ladder lang genoeg is. Zo moet deze minstens 1 meter ( ± 3 sporten) boven de rand van het werkvlak uitsteken
- De ladder dient stevig op de grond te staan, op een stabiele en vlakke ondergrond. Voor extra stabiliteit, gebruik een laddermat
- Let erop dat de ladder niet kan wegglijden. Zeker indien je een lange ladder gebruikt (25 of meer sporten), moet je deze bovenaan vastmaken. Een ladder met anti-slipvoeten, een stabilisatiebalk of een ladderstopper biedt meer stabiliteit. Ook kun je een collega vragen de ladder onderaan vast te houden
- Zorg voor een stabiele opstelling van de ladder door deze in een hoek van 75º te zetten. Dit kun je zelf gemakkelijk controleren door je tenen tegen de onderkant van de ladder te zetten en je ladder vast te pakken met je armen gestrekt vooruit. Kun je niet bij de ladder of zijn je armen niet gestrekt, dan dien je de hoek aan te passen
- Heb je een uitschuifbare ladder? Let er dan op dat er telkens minimaal vier sporten van de onderste en bovenste ladder over elkaar zitten. Denk er bovendien om dat de schuivende ladderleden veilig aan elkaar vastzitten
- Gebruik uitsluitend accessoires die bij jouw ladder passen. Deze zijn bijna altijd bedoeld voor het verhogen van de veiligheid, zoals bijvoorbeeld haken voor een veilige bevestiging aan een dakgoot. Controleer of het accessoire wel past bij je ladder, want zelf iets in elkaar knutselen, is levensgevaarlijk.
- Maak je gebruik van een vouwladder of een reformbare ladder, let er dan op dat de scharnieren in de spreidstand zijn geborgd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |