Zoiets zou ik ook proberen, niet geschoten is altijd mis.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:07 schreef PJ het volgende:
[..]
Zou makita contacteren en ongenoegen uiten en er dan gratis accu + 2 nieuwe machines uit slepen. Niet laten repareren maar gewoon nieuw spul.
Precies, en zo'n verhaal dat er wat gras voor problemen zorgt mag bij een maaier van het merk goedkoopie voor problemen zorgen, maar niet bij een A merk.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zoiets zou ik ook proberen, niet geschoten is altijd mis.
Het is toch niet normaal dat zulke apparatuur zo snel mankementen gaat vertonen...
Staat hier niets tussen ?quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]
Is het omcirkelde deel in diverse lengtes te verkrijgen? Ik kan geen stuklijst vinden oid waar een artikelnummer of naam kan vinden.
Het sluit nu niet goed aan zeg maar. Tenminste, die buizen moeten verder dan 5mm in elkaar schuiven lijkt me
Is inmiddels opgelost, er moest een stuk bij tussen sowieso. Normaliter zou er een 110 buis uit de vloer moeten komen, maar hier kwam er een verlijmde mof laag boven de grond uit.quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Staat hier niets tussen ?
https://www.sanitairwinke(...)sluitingen/#merk=202
En intussen heb ik beide apparaten nog niet terug. De bosmaaier heb ik op 11 juli opgestuurd naar bedrijf A en de grasmaaier op 19 juli naar bedrijf B. De bosmaaier geloof ik wel, maar een grasmaaier kun je toch niet in deze tijd van het jaar een maand missen? Ik heb net gebeld en ze bieden me niks anders dan 'gewoon even afwachten'. Ben ik gek dat ik dat voor dit type apparaat onredelijk vind?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zoiets zou ik ook proberen, niet geschoten is altijd mis.
Het is toch niet normaal dat zulke apparatuur zo snel mankementen gaat vertonen...
Nee, daar heb je groot gelijk in. Ik vind het daarom van groot belang om een goed/fijn/(mij) bekend onderhoudsbedrijf te hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ben ik gek dat ik dat voor dit type apparaat onredelijk vind?
Daar heb ik deze twee bedrijven op geselecteerd, maar helaas valt de dienstverlening tegen. Wat ik een volgende keer anders zou kunnen doen, is een apparaat in een fysieke winkel in de buurt kopen met werkplaats. Ik heb dat nu niet gedaan omdat mijn indruk was dat ze bij de lokale werkplaats veel defecten van dit type apparaat niet kunnen verhelpen. (Mijn vorige kapotte grasmaaier konden ze in ieder geval niet repareren.)quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, daar heb je groot gelijk in. Ik vind het daarom van groot belang om een goed/fijn/(mij) bekend onderhoudsbedrijf te hebben.
Foto maken van de situatie binnen en buiten en de draden terug trekken tot in die doos. Aan de buitenkant een zichtbaar plugje in die buis en nog een foto maken. Die foto's in een envelop stoppen die je bij die doos aan de muur hangt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 13:08 schreef Piles het volgende:
Binnen in de garage een lichtknop met daarnaast een doos voor de weg naar buitenlamp (buisje met draad door de muur).. Alles vlakbij elkaar.
Nu ga ik mn buitenlamp verplaatsen, dus vanaf de doos een nieuwe leiding. Wat doe ik met de draadjes van het vervallen punt die buiten uit de muur steken?
Normaal zou ik die loskoppelen in de doos, maar tis een huurhuis, dus dat vinden ze later nooit meer ben ik bang![]()
Toen ik hier kwam hing er niks, en zat er gewoon een kroonsteen op buiten, maar dat lijkt me niet echt een juiste oplossing...
Gewoon tegellijm (poeder) is mij verteldquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:22 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb nooit met fermacell gewerkt, maar heb je daar niet speciale lijm voor? Als je em aan de ondergrond vast wil, zou ik schroeven, als je em zwevend wil, onderling verlijmen.
Bedrading terugtrekken tot in de inbouwdoos is wel het netst; maar je kunt overwegen om er gewoon een kroonsteen aan te maken en de bedrading te laten zitten. Eventueel even stevig intapen met iets van elektra tape zodat er geen vocht bij kan en dan mooi laten zitten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 13:08 schreef Piles het volgende:
Binnen in de garage een lichtknop met daarnaast een doos voor de weg naar buitenlamp (buisje met draad door de muur).. Alles vlakbij elkaar.
Nu ga ik mn buitenlamp verplaatsen, dus vanaf de doos een nieuwe leiding. Wat doe ik met de draadjes van het vervallen punt die buiten uit de muur steken?
Normaal zou ik die loskoppelen in de doos, maar tis een huurhuis, dus dat vinden ze later nooit meer ben ik bang![]()
Toen ik hier kwam hing er niks, en zat er gewoon een kroonsteen op buiten, maar dat lijkt me niet echt een juiste oplossing...
Ik bedacht me gisteravond dat ik maar een IP54-doosje op de muur schroef (buiten, waar eerst de lamp zat). Kleine moeite/kosten, en dat ziet er het netst uitquote:Op zondag 14 augustus 2022 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bedrading terugtrekken tot in de inbouwdoos is wel het netst; maar je kunt overwegen om er gewoon een kroonsteen aan te maken en de bedrading te laten zitten. Eventueel even stevig intapen met iets van elektra tape zodat er geen vocht bij kan en dan mooi laten zitten.
Dat kan natuurlijk ook; IP44 is ook genoeg hoor, het hoeft niet spuitwaterdicht te zijn denk ik.quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:38 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik bedacht me gisteravond dat ik maar een IP54-doosje op de muur schroef (buiten, waar eerst de lamp zat). Kleine moeite/kosten, en dat ziet er het netst uit
Als er dan niemand reageert laat ik dan een poging wagen:quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:52 schreef loveli het volgende:
Lamelparket (planken van 240x20 cm) op een ouderwetse houten verdiepingsvloer. Gaat dat goed, of krijg je kieren?
Lassen lijkt mij?quote:Op zondag 21 augustus 2022 16:44 schreef Miniem het volgende:
Vraagje.
Heb metalen damwandplaten gekocht.
Nu moet ik eerst wat oude gaten dichten.
Hoe/waarmee kun je dit t beste doen?
Dichtpoppen? Solderen? Kitten? Heb ook nog rubberseal staan.
Waarom zou dat niet kunnen? Heb in beide jaren 30 woningen dit op de slaap verdieping gelegd. In ons vorige huis gelijmd en nu een klik variant. Persoonlijk zou ik voor de lijm variant gaan, klikken vind ik zelf niet zo fijn werken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 11:52 schreef loveli het volgende:
Lamelparket (planken van 240x20 cm) op een ouderwetse houten verdiepingsvloer. Gaat dat goed, of krijg je kieren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |