SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Probeer anders de auto.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:47 schreef Starhopper het volgende:
Is het verstandig om een omelet te bakken nu? Of maakt dat het nog warmer in huis?
quote:
36 graden Celsius hier. Veel te warm voor Drentse begrippenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:51 schreef bloodymary1 het volgende: @:Djeez hoe is het in Assen? Zit je lekker in de regen? Koud hè?
Het wordt er niet kouder op. Op zich kan een omelet (5 minuutjes?) prima zonder al te veel impact op de binnentemperatuur.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:47 schreef Starhopper het volgende:
Is het verstandig om een omelet te bakken nu? Of maakt dat het nog warmer in huis?
Inductie genot.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:47 schreef Starhopper het volgende:
Airco beneden?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:50 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Ik zit hier met veel kleren aan want het duur zo lang voordat de lucht uit mijn airco in mijn slaapkamer beland en ik wil mijn lichaam gewend houden aan de hitte. Had ik daar maar een mini split
Lekker warm man.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wat is er![]()
aan extreme hitte?
Ik snap jullie gewoon niet
Bovenappartement.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Airco beneden?
Hele huis van onderaf koelen, ken er die het doen.
Gewoon een kwestie van het opgegeven hebben denk ik, we're doomedquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Wat is er![]()
aan extreme hitte?
Ik snap jullie gewoon niet
Maar erg weinig, helemaal als je een deksel op de pan doet.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:53 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uhh, da's nog steeds warmte die je toevoegt.
De lucht was niet warm genoeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:54 schreef Slobeend het volgende:
Iemand een verklaring waarom we de 40 niet gehaald hebben? #durftevragen
Als je wil zorgen dat je lichaam het koud krijgt en dus extra hard gaat werken om je op te warmen, ook nog ná het douchen, dan zekerquote:
Dat mocht niet van het WEF.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:54 schreef Slobeend het volgende:
Brand in een paar buitenwijken. Voornamelijk vlakbij droog gras en bomen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:53 schreef beantherio het volgende:
Half Londen fikt af als ik Sky News zo zie?
Ik heb kant en klare poffertjes gehaald voor vandaagquote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:53 schreef Nattekat het volgende:
Phoe, avondeten wordt ook nog een dingetje ja
Ik fix wel een magnetronmaaltijd.
Zeker, maar wel warm eindigen. Dan gaat je lichaam in de koelstand. Nooit ijskoud eindigen nu.quote:
GFS had problemen met een te lage bodemvocht, in andere modellen lagen de voorspelling ook wat lager.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:54 schreef Slobeend het volgende:
Hete thee drinken.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Juist warm. Gaan je aders van open, betere doorbloeding.
Het is mij er meer om te doen dat je hierdoor nog meer constant geëmmer over klimaatverandering krijgt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:53 schreef StephanL het volgende:
[..]
Lekker warm man.
Zal ook komen omdat ik vrij ben en zit in een koele woning. Als ik had hoeven werken had ik misschien wel anders gepiept.
Omdat het niet zo maar vanzelfsprekend is dat we in Nederland 40 graden halen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:54 schreef Slobeend het volgende:
Dat wel ja, beter dan open vuur.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:55 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
[..]
Maar erg weinig, helemaal als je een deksel op de pan doet.
Ze zeggen ook dat je geen gekoelde dranken moet drinken of ijsjes eten, omdat je lichaam dan extra warmte zou produceren. Waarom krijgen dieren in zoo's dan wel ijs bij zo'n weer?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je wil zorgen dat je lichaam het koud krijgt en dus extra hard gaat werken om je op te warmen, ook nog ná het douchen, dan zeker
Nou ja er waren dus best wat modellen die daar mee kwamen, al was het nipt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Omdat het niet zo maar vanzelfsprekend is dat we in Nederland 40 graden halen.
39.5 is al extreem warm. Er is echt heel wat voor nodig om dat te halen in Nederland.
Klopt je hoort het al op Sky News. Allemaal door klimaatverandering. Het is 5 voor 12, als het al niet later is.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het is mij er meer om te doen dat je hierdoor nog meer constant geëmmer over klimaatverandering krijgt.
En het bestaan wordt ook gewoon driedubbel onderstreept natuurlijk wanneer half West- en Zuid-Europa van die recordtemperaturen krijgen en er overal shit in de fik staat. Een realiteit, maar niet eentje waar ik steeds met m'n neus op gedrukt wil worden.![]()
Dus tja, ik vind er niks leuk aan.
Ja alles moet maar net goed vallen op zo'n dag als dit.quote:
Dat zijn ook gewoon fabeltjes. Je lichaam blijft gewoon op 37 graden, die gaat echt niet overcompenseren.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze zeggen ook dat je geen gekoelde dranken moet drinken of ijsjes eten, omdat je lichaam dan extra warmte zou produceren. Waarom krijgen dieren in zoo's dan wel ijs bij zo'n weer?
Nee, geen dikke graad, 0.9.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja alles moet maar net goed vallen op zo'n dag als dit.![]()
39.5 is ook bloedheet en weer een dikke graad meer dan het oude record van 1944.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |