abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205383763
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:13 schreef hoechst het volgende:

[..]
Dat heb je goed voor elkaar dan...
Naja, heb het eerst nog wel moeten laten leggen en de factuur betalen :+

quote:
Maja alle fokkers hier zijn elitair
Valt wel mee toch? Haal m'n boodschapjes voor 60% bij Aldi en Lidl ;)
pi_205383838
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Plaatje zegt weinig.
Er staat namelijk niet per land bij om hoeveel gas het dan gaat en hoeveel procent dat is van de totale energiebehoefte.
pi_205383861
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Plaatje zegt weinig.
Er staat namelijk niet per land bij om hoeveel gas het dan gaat en hoeveel procent dat is van de totale energiebehoefte.
:')
Vakman pur sang
pi_205384146
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
:')
Je kan wel een inhoudsloze smiley plaatsen, maar om mijn bericht wat concreter te maken:

Estland gebruikt jaarlijks ca 0,5 miljard kuub gas. Die volle 0,5 kuub komt uit Rusland. Ziet er in je gelinkte plaatje héél dramatisch uit.
Nederland gebruikte vorig jaar zo'n 5 miljard kuub gas uit Rusland. In absolute zin zijn we daarmee dus veel afhankelijker van Russisch gas dan Estland. Maar in jouw plaatje lijkt het alsof wij juist een veel kleiner probleem hebben dan Estland.

Hoe de verhoudingen voor de andere landen liggen ga je zelf maar verder uitzoeken. Komt er op neer dat landen die voor hun volledige gaslevering tot heden gebruik maakten van Russisch gas lang niet altijd een 'heel groot probleem' hebben als Rusland de gasleveringen aan 'het Westen' definitief stop zet.
pi_205384178
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Je kan wel een inhoudsloze smiley plaatsen, maar om mijn bericht wat concreter te maken:

Estland gebruikt jaarlijks ca 0,5 miljard kuub gas. Die volle 0,5 kuub komt uit Rusland. Ziet er in je gelinkte plaatje héél dramatisch uit.
Nederland gebruikte vorig jaar zo'n 5 miljard kuub gas uit Rusland. In absolute zin zijn we daarmee dus veel afhankelijker van Russisch gas dan Estland. Maar in jouw plaatje lijkt het alsof wij juist een veel kleiner probleem hebben dan Estland.

Hoe de verhoudingen voor de andere landen liggen ga je zelf maar verder uitzoeken. Komt er op neer dat landen die voor hun volledige gaslevering tot heden gebruik maakten van Russisch gas lang niet altijd een 'heel groot probleem' hebben als Rusland de gasleveringen aan 'het Westen' definitief stop zet.
Ik vermoed dat het een oud plaatje is want polen en de baltics nemen nu helemaal geen russisch gas meer af en dat komt niet overeen met het grafiekje.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 18 juli 2022 @ 23:35:30 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205384556
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Iets van 70% van de winst van de NAM gaat toch naar de overheid? Gas met dik veel winst verkopen aan Duitsland, overheid gooit energiebelasting nog verder omlaag. Win win toch?
Ja als we nu gas gaan produceren kunnen we enorm veel verdienen.
pi_205385036
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 21:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Aan de andere kant leveren zonnepanelen ook heel prima op mooie dagen.

Airco heeft vandaag 12 uren lang geheel op de zonnepanelen gedraaid, zonder 1 kWh af te nemen.
Airco vind ik wel beetje overdreven luxe, ik heb eigenlijk een hekel aan die dingen, ik heb liever gewoon een raam open en desnoods zet ik mijn ventilator aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205385684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 05:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Airco vind ik wel beetje overdreven luxe, ik heb eigenlijk een hekel aan die dingen, ik heb liever gewoon een raam open en desnoods zet ik mijn ventilator aan.
- een airco is een warmtepomp en daarom zeer efficiënt
- een airco is goed inzetbaar als bijverwarming met een hoger energetisch rendement dan een CV-ketel
- ik heb hier ruim voldoende zonnepanelen om de airco 80% van de dag geheel op de panelen te laten koelen, het is immers warm als de zon schijnt (ik laat de airco echter wel 's avonds nog even doordraaien omdat hij dan extra effectief is in het koelen)
- met een thuisaccu kan ik dat in de toekomst ('s zomers) naar 100% brengen

M'n woning is prima geïsoleerd (2003) maar als de warmte er eenmaal in zit, kan het boven de 28 graden blijven en dat is voor mij (en huisdieren) echt veel te warm, een raam open helpt daar niet tegen.
pi_205386120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 05:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dacht ik ook. Tót ik er zelf 1 heb aangeschaft.
Beste investering ooit.
pi_205389726
De airco heb ik sinds augustus vorig jaar, volledig aangeschaft voor verwarmen. Gister toch maar zachtjes aangezet voor koelen. Vanmorgen op 25 graden en dan de ecostand. Ik hoor hem niet of nauwelijks, er komt een heel zacht briesje van af maar het huis blijft wel rond de 24,5 graden hangen.

Als het kouder wordt doe ik een trui aan en als dat niet meer helpt de kachel. Nu wordt het warmer en na het uittrekken van veel kleding is de volgende stap een beetje actief koelen. Gevolg is dat er iets minder kwh naar het net gaat. Ik vermoed dat door het minimale koelen dat het tot 1,5 kwh per dag beperkt blijft.

Wil je in de zomer terug koelen naar 18 graden en in de winter stoken tot 23 dan ben je gewoon fout bezig vind ik. Door nu naar 25 te koelen valt de rekening mee en het is prima uit te houden.
pi_205392701
quote:
Nog geen verdeelplan voor als het gas bijna op is, 'we sukkelen naar een crisis'

"Het is code rood voor Europa", schreef het Internationaal Energieagentschap, doelend op de dreigende gascrisis. Doordat Rusland de gastoevoer steeds verder vermindert en misschien zelfs helemaal stopt, is het zeer de vraag of we komende winter wel genoeg gas hebben.

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft sinds een paar jaar het Bescherm- en Herstelplan Gas klaarliggen voor als er gastekorten dreigen. Maar: het ministerie zou ook met een plan komen voor als de bodem van de voorraden écht in zicht komt. In dat plan moet staan hoe en in welke volgorde bedrijven worden afgeschakeld van het gas.

Dat speciale afschakelplan is er nog altijd niet. Onlangs zei de minister, Rob Jetten, dat hij de Kamer er aan het eind van de zomer over zou inlichten. Kamerleden, uit de coalitie én de oppositie, vinden dat hij te weinig haast maakt.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)elen-naar-een-crisis

Gokje: de Tweede Kamer komt terug van reces als donderdag de kraan niet opengaat en maandag de EU de brief verstuurt naar de lidstaten met het dringende verzoek om energie te besparen.
pi_205392830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Gokje: de Tweede Kamer komt terug van reces als donderdag de kraan niet opengaat en maandag de EU de brief verstuurt naar de lidstaten met het dringende verzoek om energie te besparen.
Voor sommige partijen is dit nieuws natuurlijk dé aanleiding om de energietransitie er nog eens flink door te drukken
pi_205392847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Voor sommige partijen is dit nieuws natuurlijk dé aanleiding om de energietransitie er nog eens flink door te drukken
Komt goed uit deze crisis.
Plaats hier uw advertentie
pi_205392943
Groningen vol openzetten en de winst die de staat daardoor binnenkrijgt direct bijschrijven op de rekeningen van Groningers uit aardbevingsgebieden. Maar dat gaan we niet doen want we hebben een onbetrouwbare lul als premier.
pi_205392975
quote:

[..]
Hadden ze dat maar eerder gedaan. Geen transitie van binnenlands gas naar import-gas. Maar van gas naar schoon.
pi_205393188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:36 schreef qajariaq het volgende:
De airco heb ik sinds augustus vorig jaar, volledig aangeschaft voor verwarmen. Gister toch maar zachtjes aangezet voor koelen. Vanmorgen op 25 graden en dan de ecostand. Ik hoor hem niet of nauwelijks, er komt een heel zacht briesje van af maar het huis blijft wel rond de 24,5 graden hangen.

Als het kouder wordt doe ik een trui aan en als dat niet meer helpt de kachel. Nu wordt het warmer en na het uittrekken van veel kleding is de volgende stap een beetje actief koelen. Gevolg is dat er iets minder kwh naar het net gaat. Ik vermoed dat door het minimale koelen dat het tot 1,5 kwh per dag beperkt blijft.

Wil je in de zomer terug koelen naar 18 graden en in de winter stoken tot 23 dan ben je gewoon fout bezig vind ik. Door nu naar 25 te koelen valt de rekening mee en het is prima uit te houden.
Airco is beste lekker en hoeft geen belasting te zijn.
Hij draait hier al vanaf 8:15 vanochtend en draait ook nu nog geheel op zonnestroom.
Binnen een uur zal dat wel over zijn maar het is hier inmiddels koel genoeg.

Opbrengst van vandaag:

dinsdag 19 juli 2022 @ 22:57:22 #67
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205395777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Fuck de politici. Gewoon zelf maatregelen treffen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uits-oekraine-oorlog
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205398432
Poetin: 'Gazprom zal zijn verplichtingen naleven'

Wel logisch dat Putin dit zegt.

Zolang je gas levert kan je altijd nog dreigen er mee te stoppen. Als je stopt met leveren, dan niet meer.
pi_205398454
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Fuck de politici. Gewoon zelf maatregelen treffen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uits-oekraine-oorlog
Een kennis van me hamstert campinggas voor als de prijs uit de hand loopt. Toen ik vroeg of dat niet heel erg veel duurder was kreeg ik als antwoord dat ze gewoon een blikje per dag kost, dan vielen de prijzen wel mee.... De discussie maar niet verder aangegaan. o|O
pi_205398458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

Zolang je gas levert kan je altijd nog dreigen er mee te stoppen. Als je stopt met leveren, dan niet meer.
Als Putin vandaag nog alles op slot zet en geen gas meer levert , dan gaan we met zijn alle zien hoe de EU in elkaar knalt economisch gezien. Duitsland zal de grootste slachtoffer zijn wanneer dat gebeurd.
pi_205398538
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Groningen vol openzetten en de winst die de staat daardoor binnenkrijgt direct bijschrijven op de rekeningen van Groningers uit aardbevingsgebieden. Maar dat gaan we niet doen want we hebben een onbetrouwbare lul als premier.
Dit klinkt als dwang. "Groningen, zet eerst de gaskraan vol open, en dan vergoeden wij de aardbevingsschade (eventueel)".
pi_205398576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

Alles is bij de Russen een woordenspelletje. Zo zou er ook geen oorlog komen, maar zitten we nu wel met die 'speciale militaire operatie'. Dus dit zijn lege woorden van Poetin.
  woensdag 20 juli 2022 @ 11:50:49 #73
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_205398591
Ik geloof geen woord meer dat uit de bek van die slang komt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205398609
quote:

[..]
Als ik de plannen van de netbeheerders electra zie zeker.
Er moeten allemaal maatregelen genomen worden waarbij de consument/zonnepaneel bezitter de dupe is en de netbeheerder meer geld krijgt.
pi_205398851
quote:

[..]
Uiteindelijk, of de energietransitie nu wel of niet wordt "doorgedrukt", moeten netbeheerders volop aan de slag.
Nieuwe woningen worden al uitgerust met warmtepompen, EV's winnen ook steeds meer marktaandeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')