abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205383673
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Plantjes? Een paar monstera's, vetplanten en bonsai achtige dingen. Oh ja, en verse kruiden in de keuken.

Maar zonder gekheid:

- ik heb een warmtepomp, die verbruikt zo'n 3000 tot 3500kWh per jaar
- ik ga elektrisch rijden, dat verbruikt zo'n (12.000 / 5 =) 2400kWh per jaar
- m'n huishouden stookt ook nog zo'n 2000kWh per jaar weg
- ik lever dan zo'n 15.500 - 3500 - 2400 - 2000 = 7600kWh per jaar terug en daar krijg ik nog een vergoeding voor
Dat heb je goed voor elkaar dan...
Maja alle fokkers hier zijn elitair
pi_205383763
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:13 schreef hoechst het volgende:

[..]
Dat heb je goed voor elkaar dan...
Naja, heb het eerst nog wel moeten laten leggen en de factuur betalen :+

quote:
Maja alle fokkers hier zijn elitair
Valt wel mee toch? Haal m'n boodschapjes voor 60% bij Aldi en Lidl ;)
pi_205383838
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Plaatje zegt weinig.
Er staat namelijk niet per land bij om hoeveel gas het dan gaat en hoeveel procent dat is van de totale energiebehoefte.
pi_205383861
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Plaatje zegt weinig.
Er staat namelijk niet per land bij om hoeveel gas het dan gaat en hoeveel procent dat is van de totale energiebehoefte.
:')
Vakman pur sang
pi_205384146
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
:')
Je kan wel een inhoudsloze smiley plaatsen, maar om mijn bericht wat concreter te maken:

Estland gebruikt jaarlijks ca 0,5 miljard kuub gas. Die volle 0,5 kuub komt uit Rusland. Ziet er in je gelinkte plaatje héél dramatisch uit.
Nederland gebruikte vorig jaar zo'n 5 miljard kuub gas uit Rusland. In absolute zin zijn we daarmee dus veel afhankelijker van Russisch gas dan Estland. Maar in jouw plaatje lijkt het alsof wij juist een veel kleiner probleem hebben dan Estland.

Hoe de verhoudingen voor de andere landen liggen ga je zelf maar verder uitzoeken. Komt er op neer dat landen die voor hun volledige gaslevering tot heden gebruik maakten van Russisch gas lang niet altijd een 'heel groot probleem' hebben als Rusland de gasleveringen aan 'het Westen' definitief stop zet.
pi_205384178
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 22:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Je kan wel een inhoudsloze smiley plaatsen, maar om mijn bericht wat concreter te maken:

Estland gebruikt jaarlijks ca 0,5 miljard kuub gas. Die volle 0,5 kuub komt uit Rusland. Ziet er in je gelinkte plaatje héél dramatisch uit.
Nederland gebruikte vorig jaar zo'n 5 miljard kuub gas uit Rusland. In absolute zin zijn we daarmee dus veel afhankelijker van Russisch gas dan Estland. Maar in jouw plaatje lijkt het alsof wij juist een veel kleiner probleem hebben dan Estland.

Hoe de verhoudingen voor de andere landen liggen ga je zelf maar verder uitzoeken. Komt er op neer dat landen die voor hun volledige gaslevering tot heden gebruik maakten van Russisch gas lang niet altijd een 'heel groot probleem' hebben als Rusland de gasleveringen aan 'het Westen' definitief stop zet.
Ik vermoed dat het een oud plaatje is want polen en de baltics nemen nu helemaal geen russisch gas meer af en dat komt niet overeen met het grafiekje.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 18 juli 2022 @ 23:35:30 #56
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205384556
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:22 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Iets van 70% van de winst van de NAM gaat toch naar de overheid? Gas met dik veel winst verkopen aan Duitsland, overheid gooit energiebelasting nog verder omlaag. Win win toch?
Ja als we nu gas gaan produceren kunnen we enorm veel verdienen.
pi_205385036
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 21:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Aan de andere kant leveren zonnepanelen ook heel prima op mooie dagen.

Airco heeft vandaag 12 uren lang geheel op de zonnepanelen gedraaid, zonder 1 kWh af te nemen.
Airco vind ik wel beetje overdreven luxe, ik heb eigenlijk een hekel aan die dingen, ik heb liever gewoon een raam open en desnoods zet ik mijn ventilator aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205385684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 05:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Airco vind ik wel beetje overdreven luxe, ik heb eigenlijk een hekel aan die dingen, ik heb liever gewoon een raam open en desnoods zet ik mijn ventilator aan.
- een airco is een warmtepomp en daarom zeer efficiënt
- een airco is goed inzetbaar als bijverwarming met een hoger energetisch rendement dan een CV-ketel
- ik heb hier ruim voldoende zonnepanelen om de airco 80% van de dag geheel op de panelen te laten koelen, het is immers warm als de zon schijnt (ik laat de airco echter wel 's avonds nog even doordraaien omdat hij dan extra effectief is in het koelen)
- met een thuisaccu kan ik dat in de toekomst ('s zomers) naar 100% brengen

M'n woning is prima geïsoleerd (2003) maar als de warmte er eenmaal in zit, kan het boven de 28 graden blijven en dat is voor mij (en huisdieren) echt veel te warm, een raam open helpt daar niet tegen.
pi_205386120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 05:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dacht ik ook. Tót ik er zelf 1 heb aangeschaft.
Beste investering ooit.
pi_205389726
De airco heb ik sinds augustus vorig jaar, volledig aangeschaft voor verwarmen. Gister toch maar zachtjes aangezet voor koelen. Vanmorgen op 25 graden en dan de ecostand. Ik hoor hem niet of nauwelijks, er komt een heel zacht briesje van af maar het huis blijft wel rond de 24,5 graden hangen.

Als het kouder wordt doe ik een trui aan en als dat niet meer helpt de kachel. Nu wordt het warmer en na het uittrekken van veel kleding is de volgende stap een beetje actief koelen. Gevolg is dat er iets minder kwh naar het net gaat. Ik vermoed dat door het minimale koelen dat het tot 1,5 kwh per dag beperkt blijft.

Wil je in de zomer terug koelen naar 18 graden en in de winter stoken tot 23 dan ben je gewoon fout bezig vind ik. Door nu naar 25 te koelen valt de rekening mee en het is prima uit te houden.
pi_205392701
quote:
Nog geen verdeelplan voor als het gas bijna op is, 'we sukkelen naar een crisis'

"Het is code rood voor Europa", schreef het Internationaal Energieagentschap, doelend op de dreigende gascrisis. Doordat Rusland de gastoevoer steeds verder vermindert en misschien zelfs helemaal stopt, is het zeer de vraag of we komende winter wel genoeg gas hebben.

Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft sinds een paar jaar het Bescherm- en Herstelplan Gas klaarliggen voor als er gastekorten dreigen. Maar: het ministerie zou ook met een plan komen voor als de bodem van de voorraden écht in zicht komt. In dat plan moet staan hoe en in welke volgorde bedrijven worden afgeschakeld van het gas.

Dat speciale afschakelplan is er nog altijd niet. Onlangs zei de minister, Rob Jetten, dat hij de Kamer er aan het eind van de zomer over zou inlichten. Kamerleden, uit de coalitie én de oppositie, vinden dat hij te weinig haast maakt.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)elen-naar-een-crisis

Gokje: de Tweede Kamer komt terug van reces als donderdag de kraan niet opengaat en maandag de EU de brief verstuurt naar de lidstaten met het dringende verzoek om energie te besparen.
pi_205392830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:12 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Gokje: de Tweede Kamer komt terug van reces als donderdag de kraan niet opengaat en maandag de EU de brief verstuurt naar de lidstaten met het dringende verzoek om energie te besparen.
Voor sommige partijen is dit nieuws natuurlijk dé aanleiding om de energietransitie er nog eens flink door te drukken
pi_205392847
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Voor sommige partijen is dit nieuws natuurlijk dé aanleiding om de energietransitie er nog eens flink door te drukken
Komt goed uit deze crisis.
Plaats hier uw advertentie
pi_205392943
Groningen vol openzetten en de winst die de staat daardoor binnenkrijgt direct bijschrijven op de rekeningen van Groningers uit aardbevingsgebieden. Maar dat gaan we niet doen want we hebben een onbetrouwbare lul als premier.
pi_205392975
quote:

[..]
Hadden ze dat maar eerder gedaan. Geen transitie van binnenlands gas naar import-gas. Maar van gas naar schoon.
pi_205393188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:36 schreef qajariaq het volgende:
De airco heb ik sinds augustus vorig jaar, volledig aangeschaft voor verwarmen. Gister toch maar zachtjes aangezet voor koelen. Vanmorgen op 25 graden en dan de ecostand. Ik hoor hem niet of nauwelijks, er komt een heel zacht briesje van af maar het huis blijft wel rond de 24,5 graden hangen.

Als het kouder wordt doe ik een trui aan en als dat niet meer helpt de kachel. Nu wordt het warmer en na het uittrekken van veel kleding is de volgende stap een beetje actief koelen. Gevolg is dat er iets minder kwh naar het net gaat. Ik vermoed dat door het minimale koelen dat het tot 1,5 kwh per dag beperkt blijft.

Wil je in de zomer terug koelen naar 18 graden en in de winter stoken tot 23 dan ben je gewoon fout bezig vind ik. Door nu naar 25 te koelen valt de rekening mee en het is prima uit te houden.
Airco is beste lekker en hoeft geen belasting te zijn.
Hij draait hier al vanaf 8:15 vanochtend en draait ook nu nog geheel op zonnestroom.
Binnen een uur zal dat wel over zijn maar het is hier inmiddels koel genoeg.

Opbrengst van vandaag:

dinsdag 19 juli 2022 @ 22:57:22 #67
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205395777
quote:

[..]

Fuck de politici. Gewoon zelf maatregelen treffen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uits-oekraine-oorlog
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_205398432
Poetin: 'Gazprom zal zijn verplichtingen naleven'

Wel logisch dat Putin dit zegt.

Zolang je gas levert kan je altijd nog dreigen er mee te stoppen. Als je stopt met leveren, dan niet meer.
pi_205398454
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 22:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Fuck de politici. Gewoon zelf maatregelen treffen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uits-oekraine-oorlog
Een kennis van me hamstert campinggas voor als de prijs uit de hand loopt. Toen ik vroeg of dat niet heel erg veel duurder was kreeg ik als antwoord dat ze gewoon een blikje per dag kost, dan vielen de prijzen wel mee.... De discussie maar niet verder aangegaan. o|O
pi_205398458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

Zolang je gas levert kan je altijd nog dreigen er mee te stoppen. Als je stopt met leveren, dan niet meer.
Als Putin vandaag nog alles op slot zet en geen gas meer levert , dan gaan we met zijn alle zien hoe de EU in elkaar knalt economisch gezien. Duitsland zal de grootste slachtoffer zijn wanneer dat gebeurd.
pi_205398538
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 19:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Groningen vol openzetten en de winst die de staat daardoor binnenkrijgt direct bijschrijven op de rekeningen van Groningers uit aardbevingsgebieden. Maar dat gaan we niet doen want we hebben een onbetrouwbare lul als premier.
Dit klinkt als dwang. "Groningen, zet eerst de gaskraan vol open, en dan vergoeden wij de aardbevingsschade (eventueel)".
pi_205398576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

Alles is bij de Russen een woordenspelletje. Zo zou er ook geen oorlog komen, maar zitten we nu wel met die 'speciale militaire operatie'. Dus dit zijn lege woorden van Poetin.
  woensdag 20 juli 2022 @ 11:50:49 #73
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205398591
Ik geloof geen woord meer dat uit de bek van die slang komt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205398609
quote:

[..]
Als ik de plannen van de netbeheerders electra zie zeker.
Er moeten allemaal maatregelen genomen worden waarbij de consument/zonnepaneel bezitter de dupe is en de netbeheerder meer geld krijgt.
pi_205398851
quote:

[..]
Uiteindelijk, of de energietransitie nu wel of niet wordt "doorgedrukt", moeten netbeheerders volop aan de slag.
Nieuwe woningen worden al uitgerust met warmtepompen, EV's winnen ook steeds meer marktaandeel.
  woensdag 20 juli 2022 @ 12:21:18 #76
24533 ACT-F
pi_205398915
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 11:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een kennis van me hamstert campinggas voor als de prijs uit de hand loopt. Toen ik vroeg of dat niet heel erg veel duurder was kreeg ik als antwoord dat ze gewoon een blikje per dag kost, dan vielen de prijzen wel mee.... De discussie maar niet verder aangegaan. o|O
Ik zou degene de hemel in prijzen. "Als iedereen dat deed dan zou er voor mij het goedkope aardgas overblijven" ^O^
pi_205399075
Het EU plan staat online.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_4608

15% reductie tot volgend voorjaar. Solidariteit tussen EU staten. Tijdelijk crisisregelgeving waardoor procedures voor hernieuwbare energie versneld kunnen worden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Jojoke op 20-07-2022 12:55:24 ]
pi_205399766
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:39 schreef Jojoke het volgende:
Het EU plan staat online.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_4608

15% reductie tot volgend voorjaar. Solidariteit tussen EU staten. Tijdelijk crisisregelgeving waardoor procedures voor hernieuwbare energie versneld kunnen worden.
Solidariteit kennen we, wij kunnen weer de portemonnee trekken.
pi_205399883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het is even niet anders.

Ja, we zijn solidair met Oekraïne en we zijn solidair als EU op het gebied van energie.
Ja, gas is nu duur.
Ja, gas wordt voorlopig niet goedkoop.
Ja, we moeten besparen anders wordt het nog duurder of zitten we zonder.
Ja, we zullen alternatieve manieren moeten vinden om in onze energievoorziening te voorzien.

We kunnen natuurlijk ook Oekraïne opofferen, geen wapens meer sturen, geen Oekraïense vluchtelingen, vriendjes worden met Rusland en verder gaan zoals we altijd al deden.

Maar je zal altijd chantabel blijven, zolang je afhankelijk blijft van Rusland.
pi_205399893
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:21 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik zou degene de hemel in prijzen. "Als iedereen dat deed dan zou er voor mij het goedkope aardgas overblijven" ^O^
Mensen met dat soort logica hebben vaak na verloop van tijd bijstand of schuldhulpverlening nodig. Dat kost mij veel meer dan een beetje hoge gasprijs. Een beetje van het niveau van ik steek wel een paar kaarsen voor een euro per avond want dan spaar ik elektra, niet snappen dat een lamp brand voor een paar cent per avond.

Maar ja, die kaarsen of dat gas koop je als de inkomsten net binnen zijn en je energie(af)rekening is pas na een jaar en dat is echt een spaarpot. Het wordt hoog tijd dat energie werkelijk per maand betaald moet worden in plaats van voorschotten met een jaarlijkse afrekening.
pi_205399936
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is even niet anders.

Ja, we zijn solidair met Oekraïne en we zijn solidair als EU op het gebied van energie.
Ja, gas is nu duur.
Ja, we zullen alternatieve manieren moeten vinden om in onze energievoorziening te voorzien.

We kunnen natuurlijk ook Oekraïne opofferen, geen wapens meer sturen, geen Oekraïense vluchtelingen, vriendjes worden met Rusland en verder gaan zoals we altijd al deden.

En dan na de annexatie van Polen en de Baltische staten ook Duitsland weer in tweeën delen?

Dan man heeft ons redelijk klem, uit die klem weg komen is dan slimmer dan tegen betaling tijdelijk de klem losser te laten.

In de grote mensenwereld noemen we zijn gedrag chantage. Daar aan toegeven levert vaak niet op wat je voor ogen hebt. Na toegeven komt gewoon de volgende voorwaarde war je aan moet gaan voldoen.
pi_205399945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is even niet anders.

Ja, gas is nu duur.

Het zou enigszins acceptabel zijn als de rekening ook terecht zou komen waar hij hoort te komen.
Of dat de Nederlandse regering er daadwerkelijk iets mee zou doen.

Maar tot op heden is het allemaal niks.
De burger kan straks niet meer salderen en moet de rekening ophoesten terwijl we groot verbruikers gaan subsidiëren.
pi_205400078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het zou enigszins acceptabel zijn als de rekening ook terecht zou komen waar hij hoort te komen.
Of dat de Nederlandse regering er daadwerkelijk iets mee zou doen.

Maar tot op heden is het allemaal niks.
De burger kan straks niet meer salderen en moet de rekening ophoesten terwijl we groot verbruikers gaan subsidiëren.
Salderen is recent alleen maar verlengt. Daar heb je dus geen punt. Verder heb ik een donkerbruin vermoeden dat er ook industrie is die zeer van de huidige prijzen te lijden heeft. Met name de glastuinbouw en b.v. kunstmest en alu smelterijen e.d.

Er zijn inderdaad ook wel bedrijven die er wel bij varen, die zou je inderdaad iets meer belasting kunnen laten betalen.
pi_205400120
quote:

[..]

Dit is wel echt kabinetten Rutte ten voeten uit. waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen -> Oh ShIT cRiSiS!!11? -> "dit konden we niet aan zien komen" en dan met allemaal halfbakken kutmaatregelen komen
pi_205400225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Salderen is recent alleen maar verlengt. Daar heb je dus geen punt. Verder heb ik een donkerbruin vermoeden dat er ook industrie is die zeer van de huidige prijzen te lijden heeft. Met name de glastuinbouw en b.v. kunstmest en alu smelterijen e.d.

Er zijn inderdaad ook wel bedrijven die er wel bij varen, die zou je inderdaad iets meer belasting kunnen laten betalen.
https://be.hardware.info/(...)saccu-te-subsidieren

De netbeheerders willen er weer eens vanaf.
Voortaan ook maar max 50% terugleveren van de omvormer en verplichte "slimme" apparatuur.

Verder is een thuisaccu echt een wassen neus gezien de capaciteit, prijs en afhankelijkheid van de zon.
In de periode september/maart leveren de panelen überhaupt niet veel.
pi_205400285
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Voortaan ook maar max 50% terugleveren van de omvormer en verplichte "slimme" apparatuur.
Zolang netbeheerders niet alle oude Ferraris meters hebben vervangen, kan saldering niet afgeschaft worden aangezien er dan ongelijkheid ontstaat tussen mensen met of zonder zo'n meter.

Netbeheerders kunnen van alles willen maar dit soort proefballonnetjes zijn vooral een schreeuw om geld.

quote:
Verder is een thuisaccu echt een wassen neus gezien de capaciteit, prijs en afhankelijkheid van de zon.
Een kleine thuisaccu kan natuurlijk wel nuttig zijn, deels ook om het net te stabiliseren.
Je kan hem in de winter ook (met laag vermogen) opladen met stroom uit het net om op die manier piekbelasting o.a. 's ochtends en rond thuiskomst (18:00) te beperken.

Je moet 2 dingen onderscheiden:
- thuisaccu als eigen investering
- thuis- of wijkaccu als investering van de netbeheerder om zwakke plekken in het netwerk op te vangen

En dat kan eventueel ook als combinatie: je deelt dan zowel de investering als de opbrengst met de netbeheerder, daar is al mee getest.
pi_205400287
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:36 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ach, zonder solidariteit betaal je ook de prijs. Alsof wij niet geraakt worden als de Duitse economie instort. We zijn teveel verweven om niet solidair te zijn.
pi_205400373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als het salderen over is dan levert een (kleine) accu mij wel voordeel op. Van 1 april tot 1 oktober hoef ik dan vrijwel nooit energie van het net te halen. Dat half jaar heb ik dus -net als nu- geen enkele stroom kosten meer. Van 1 oktober tot ergens in maart kan ik alle energie die ik zelf op wek in die accu kwijt en later zelf gebruiken. Dat half jaar hoef ik dus niet tegen een gereduceerd tarief opgewekte energie te verkopen aan het net. Dus zal ik wel energie afnemen maar minder dan zonder accu.

In de winter kan ik ook dagelijks tegen laag tarief de accu weer vullen om die overdag bij duurder tarief weer te gebruiken.

Ja, salderen is nog veel voordeliger maar het is al honderd jaar bekend dat het een aflopende zaak is.
pi_205401988
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:21 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ach, zonder solidariteit betaal je ook de prijs. Alsof wij niet geraakt worden als de Duitse economie instort. We zijn teveel verweven om niet solidair te zijn.
Wat een verfissing op Fokforum ben jij, heldere uitleggen, geen lappen als tekst, en ben het ook nog bijna altijd met je eens. Mag ook eens gezegd worden ^O^
Vakman pur sang
pi_205402035
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 13:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Mensen met dat soort logica hebben vaak na verloop van tijd bijstand of schuldhulpverlening nodig. Dat kost mij veel meer dan een beetje hoge gasprijs. Een beetje van het niveau van ik steek wel een paar kaarsen voor een euro per avond want dan spaar ik elektra, niet snappen dat een lamp brand voor een paar cent per avond.

Maar ja, die kaarsen of dat gas koop je als de inkomsten net binnen zijn en je energie(af)rekening is pas na een jaar en dat is echt een spaarpot. Het wordt hoog tijd dat energie werkelijk per maand betaald moet worden in plaats van voorschotten met een jaarlijkse afrekening.
Of iemand op fok die een stirling motor op magneten laat draaien
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 20 juli 2022 @ 16:47:07 #91
24533 ACT-F
pi_205402064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of iemand op fok die een stirling motor op magneten laat draaien
Link?
pi_205402066
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 14:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dit is wel echt kabinetten Rutte ten voeten uit. waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen, waarschuwing, niks doen -> Oh ShIT cRiSiS!!11? -> "dit konden we niet aan zien komen" en dan met allemaal halfbakken kutmaatregelen komen
Je bedoelt NL sinds wo2 toch?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205402073
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Link?
Nee volgens mij niet. Tenminste het leek mij niet link
  woensdag 20 juli 2022 @ 17:37:43 #94
24533 ACT-F
pi_205402663
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee volgens mij niet. Tenminste het leek mij niet link
Doe maar een snelkoppeling dan, want ik wil natuurlijk wel zelf beoordelen of het link is.
pi_205402752
Ik hoor Poetin zojuist zeggen dat de prijs van gas verzeventienvoudigd is (17x) sinds het eerste halfjaar van 2020.

Gevoel voor humor kun je hem niet ontzeggen
"They (western European nations) are experts at non-traditional relations(hips), so in the field of energy they also decided to rely on non-traditional sources."
pi_205403034
twitter

Interessant draadje. Vooral deze tweet.

In het rapport heb ik deze gegevens gevonden. Sommige Europese landen zijn al fors aan het besparen, maar sommige moeten heel veel besparen en hebben nog nauwelijks iets gedaan.

https://www.bruegel.org/2(...)ith-russian-gas-cuts

[ Bericht 21% gewijzigd door Jojoke op 20-07-2022 18:17:13 ]
pi_205403238
Frankrijk, Spanje je Portugal zijn blijkbaar niet verbonden met het gasnet van de overige EU landen? Want die lijken niet te hoeven bezuinigen op gas, dus daar is kennelijk geen mindere toevoer verwacht?

Benelux en Zweden+Denemarken zitten al aardig goed volgens het bericht hierboven. Volgens mij mikt Nederland zelf op minimaal - 20% voor komende winter.
  woensdag 20 juli 2022 @ 18:53:07 #98
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205403564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 18:28 schreef Ivo1985 het volgende:
Frankrijk, Spanje je Portugal zijn blijkbaar niet verbonden met het gasnet van de overige EU landen? Want die lijken niet te hoeven bezuinigen op gas, dus daar is kennelijk geen mindere toevoer verwacht?

Benelux en Zweden+Denemarken zitten al aardig goed volgens het bericht hierboven. Volgens mij mikt Nederland zelf op minimaal - 20% voor komende winter.
Ja er is zo'n ding nu over een gasleiding tussen Spanje en Frankrijk die ervoor had kunnen zorgen dat er geen problemen zouden zijn met de Russen. Maar de Fransman was te trots of zoiets om de leiding verder aan te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')