Top, houden zoquote:
Ik leg haar en qltel wel in de wattenquote:
quote:
Wat een flauwekul eigenlijk...het is een overmachtsituatie. Het is of 3 dagen lopen en het kruisje krijgen of 1 dag lopen en dan geconfronteerd worden met het volledig afgelasten van het evenement.quote:Op maandag 18 juli 2022 09:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren op TV dat lopers de medaille die ze krijgen niet verdiend vinden. Ze gaan hem wel lopen, die drie dagen, maar vinden het geen 4-daagse en de kruisje/medaille waard. Vandaar dat ze hem niet bij hun eerder gehaalde medailles gaan doen.
Het waren toch mensen die hem al jaren lopen die dit zeggen.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:28 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Wat een flauwekul eigenlijk...het is een overmachtsituatie. Het is of 3 dagen lopen en het kruisje krijgen of 1 dag lopen en dan geconfronteerd worden met het volledig afgelasten van het evenement.
Het is niet alsof je je aanmeldt en helemaal niet hoeft te lopen voor de medaille (een soort Steven Bradbury gedachte... goud krijgen omdat iedereen elke keer onderuit stiefelt)
Ja dat snap ik, maar juist die mensen zouden moeten begrijpen dat het gewoon niet anders kan dit ene jaar. Maar als ze al 2 jaar gemist hebben, kunnen ze deze ook wel laten schieten als ze het toch niets waard vindenquote:Op maandag 18 juli 2022 10:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het waren toch mensen die hem al jaren lopen die dit zeggen.
Ik persoonlijk zou dan zaterdag die km gaan lopen, dan heb je toch die 4 dagen gehad![]()
Die oplossing hoorde ik niet voorbij komen.
Het zal voor iedereen anders voelen denk ik.quote:Op maandag 18 juli 2022 10:38 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar juist die mensen zouden moeten begrijpen dat het gewoon niet anders kan dit ene jaar. Maar als ze al 2 jaar gemist hebben, kunnen ze deze ook wel laten schieten als ze het toch niets waard vinden![]()
Ik vind het geen onzin om medailles uit te reiken. Traditioneel kent de laatste dag de minste uitvallers en de 1e twee dagen de meeste. Dus het is wel iets waard, ook al is het maar 3 dagen.
Gewoon met een pons bij de kruisjes uitreiking gaan staan en wie wilt kan 1 stuk van het kruis eraf laten halen om met 3 streepjes de 3 daagse te symboliseren.quote:-Knip-
Dat ligt aan het weer. Blauw is best warm en ik heb wat sportshirts klaarliggen.quote:Op maandag 18 juli 2022 09:26 schreef MorganLeFay het volgende:
En zijn jullie iedere dag zo herkenbaar?![]()
Ik ga vanmiddag die kant op. Ben dan niet op tijd om mij vandaag nog aan te melden, dat ga ik morgenvroeg in alle rust doen. Scheelt me dan ook bagage meeslepen
Ik snap dit gevoel wel. Vandaar dat ik al veel mensen hoor die zaterdag op eigen gelegenheid toch de dinsdag-route gaan lopen. Voor het gevoelquote:Op maandag 18 juli 2022 09:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren op TV dat lopers de medaille die ze krijgen niet verdiend vinden. Ze gaan hem wel lopen, die drie dagen, maar vinden het geen 4-daagse en de kruisje/medaille waard. Vandaar dat ze hem niet bij hun eerder gehaalde medailles gaan doen.
Ja is toch een goed plan, als mensen de gelegenheid hebben om dat te doen waarom niet.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:09 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik snap dit gevoel wel. Vandaar dat ik al veel mensen hoor die zaterdag op eigen gelegenheid toch de dinsdag-route gaan lopen. Voor het gevoelen waarom niet? Als ze dat willen, wie heeft er last van?
Liever dat dan per se morgen willen lopenquote:Op maandag 18 juli 2022 12:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja is toch een goed plan, als mensen de gelegenheid hebben om dat te doen waarom niet.
Er zullen er altijd een paar zijn die dat doen. Maar die mensen willen vroeg vertrekken zodat ze voor de ergste hitte binnen zijn.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:16 schreef Guppy het volgende:
[..]
Liever dat dan per se morgen willen lopenik hoop dat mensen dat niet gaan proberen (al ben ik er bang voor)
Als het er maar een paar zijn, soitquote:Op maandag 18 juli 2022 12:18 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er zullen er altijd een paar zijn die dat doen. Maar die mensen willen vroeg vertrekken zodat ze voor de ergste hitte binnen zijn.
Ja dat is wel te hopen, genoeg waarschuwingen gehad.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:18 schreef Guppy het volgende:
[..]
Als het er maar een paar zijn, soitals ze maar goed naar zichzelf luisteren als het niet gaat en op tijd de koelte opzoeken
Ik ben trouwens ook te herkennen aan een geel polsbandjequote:Op maandag 18 juli 2022 12:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat ligt aan het weer. Blauw is best warm en ik heb wat sportshirts klaarliggen.![]()
Het aanmelden was vandaag in elk geval een stuk minder druk dan vandaag. En dat zal morgen dus ook wel zo zijn. Veel succes!
ik was er vanmorgen om 10 uur, er stonden 3 mensen voor mij, een kennis was er voor de 30km die was met nog geen 10 minuten klaar.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat ligt aan het weer. Blauw is best warm en ik heb wat sportshirts klaarliggen.![]()
Het aanmelden was vandaag in elk geval een stuk minder druk dan vandaag. En dat zal morgen dus ook wel zo zijn. Veel succes!
En voor de verandering vadaag in een groen shirtquote:Op maandag 18 juli 2022 12:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik ben trouwens ook te herkennen aan een geel polsbandje
De dinsdagroute is afgezet nu op de Oosterhoutse dijk met een hek. Zo kinderachtig weer.misschien is die zaterdag weer weg.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:09 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik snap dit gevoel wel. Vandaar dat ik al veel mensen hoor die zaterdag op eigen gelegenheid toch de dinsdag-route gaan lopen. Voor het gevoelen waarom niet? Als ze dat willen, wie heeft er last van?
Dat hek staat er al maanden. Ze zijn al tijden bezig met werkzaamheden bezig daar. Alleen voor de vierdaagse zou dat hek even weggehaald worden.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:33 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
De dinsdagroute is afgezet nu op de Oosterhoutse dijk met een hek. Zo kinderachtig weer.misschien is die zaterdag weer weg.
Is dat nog niet klaar dan?quote:Op maandag 18 juli 2022 15:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hek staat er al maanden. Ze zijn al tijden bezig met werkzaamheden bezig daar. Alleen voor de vierdaagse zou dat hek even weggehaald worden.
Ja, de sfeer daar is altijd ontzettend leuk. En ik moet er juist niet aan denken om hem niet te lopen. Ik baal er al zo van dat morgen niet doorgaat.quote:Op maandag 18 juli 2022 16:15 schreef AQuila360 het volgende:
Straks even wezen kijken (als niet-loper) op de wedren. Dis sfeer is toch wel tof. Al moet ik er niet aan denken om hem te gaan lopen. Wel succes allemaal!
Regen…?quote:Op maandag 18 juli 2022 19:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, de sfeer daar is altijd ontzettend leuk. En ik moet er juist niet aan denken om hem niet te lopen. Ik baal er al zo van dat morgen niet doorgaat.
Bedankt! Het gaat wel lukken. Al hoop ik wel dat de regen mee gaat vallen.
quote:Het Radboudumc in Nijmegen moet veel van de geplande opnames afzeggen als deze medisch gezien nog even kunnen wachten. Volgens het ziekenhuis is dit nodig omdat de spoedzorg de afgelopen week is toegenomen, meer coronapatiënten hulp nodig hebben en omdat het door de Vierdaagsefeesten en de warmte de komende week ook drukker is dan normaal.
Eind van het jaar gaat ie pas weer open. Dus niet speciaal voor de 4Daagse afgesloten, zie deze foto van de Gelderlander:quote:
Ik ben gelukkig overal op voorbereid, zowel op zon als op regen.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, er schijnt woensdag of donderdag regen te gaan vallen.
Lekker dan. Operaties afzeggen omdat mensen totaal onverantwoord willen gaan lopen.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:07 schreef maily het volgende:
Radboud umc zegt geplande opnames af; warm weer, corona en spoedopnames
[..]
quote:Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Zipportal het volgende:
@:Neef_Wuppie en ik wensen iedereen veel succes morgen.
Met drinken?quote:Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Zipportal het volgende:
@:Neef_Wuppie en ik wensen iedereen veel succes morgen.
Alsof het nog niet druk genoeg is op het parcours.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:05 schreef Serinde het volgende:
Na zulke hitte kun je er op wachten… is ook voorspeld voor woensdag en donderdag
Ik ga op donderdag aanmoedigen en de laatste (ongeveer) 8 km met een van de groepen meelopen naar de wedren dus uit eigenbelang hoop ik dat het vooral dan meevalt![]()
zucht...quote:‘Wilde lopers’ starten toch op Vierdaagse en gaan tussen verkeer en feestgangers door op pad voor Dag van Elst
Enkele tientallen lopers konden het niet laten: zij zijn tussen 01.00 en 04.00 uur vannacht vertrokken voor hun eerste wandeldag, ondanks het feit dat de dinsdag officieel geschrapt is vanwege de hitte.
Broers André en Jaco Karens uit Rhenen doen notabene voor de eerste keer mee aan de Vierdaagse, toch waren ze direct overtuigd: wij gaan tóch lopen. ,,Anders voelt het niet als een prestatie.” Eigenwijs zijn ze, dat bevestigen de broers direct. De route kennen ze echter niet goed, daarom willen ze graag aansluiten bij andere ‘wilde lopers’. ,,Maar we willen nu wel snel vertrekken, want anders lopen we alsnog in de hitte.
quote:
Spitsvoet in het gips? 38 graden? Carolien (62) gaat dinsdag 'gewoon' van start bij Vierdaagse: 'Niemand houdt mij tegen'
Oranje-groen gips zit om de linkervoet van Carolien Smit. Toch kan dat haar er niet van weerhouden van start te gaan bij de Nijmeegse Vierdaagse. Ook dinsdag, op de afgelaste dag, wil ze gewoon een groot deel van de route afleggen.
Jack en Patrick op beeld:quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:05 schreef maily het volgende:
[..]
Zulke idioten heb je er altijd bij natuurlijk
quote:Meerendeels lopen ze allemaal de originele route, maar we zien ook veel mensen die ons tegemoet komen, die ik denk een heel andere route lopen
Laten we het erop houden dat dit soort drammers waarschijnlijk morgen niet aan de start kunnen verschijnen en dus ons niet in de weg zullen lopen. Hoop ik dan maar.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:18 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Jack en Patrick op beeld:
[..]
[ link | afbeelding ]
ik hou mijn ogen morgen vroeg wel open, ben om half 4 op de wedren, mocht ik ze spotten dan zal ik het wel meldenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat dit soort drammers waarschijnlijk morgen niet aan de start kunnen verschijnen en dus ons niet in de weg zullen lopen. Hoop ik dan maar.
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 10:45 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ik hou mijn ogen morgen vroeg wel open, ben om half 4 op de wedren, mocht ik ze spotten dan zal ik het wel melden
Mijn ongezouten mening? https://frontpage.fok.nl/(...)se-vierdaagse-1.htmlquote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:14 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)-op-route-vierdaagse
NIJMEGEN - Hoeveel het er zijn, is officieel niet bekend. Maar er zijn in de nacht van maandag op dinsdag in Nijmegen tóch wandelaars onderweg gegaan voor hun 4Daagse. "We registreren niks vandaag, dus gegevens om hoeveel mensen het gaat hebben we niet", zegt de marsleiding.
Woordvoerder Babs Rijke van Stichting 4Daagse noemt lopen vandaag onverstandig, omdat er onderweg geen voorzieningen zijn. Maar dat blijkt niet helemaal te kloppen. Rynaldo Koerhuis (27) uit Twello, die debuteert op de 4Daagse, kon onderweg gewoon dixi's in om zijn behoefte te doen.
Koerhuis vertrok vanaf de Wedren om 1.00 uur voor zijn eerste dag van 50 kilometer. "Ik wilde per se binnen zijn voordat het dertig graden was. Ik keek steeds op Buienradar en moest voor 10.00 uur binnen zijn. En dat is gelukt." Hij kwam om 9.25 uur binnen.
——
Die had de sokken er goed in pffff
Gelukkig waren er wel voorzieningen onderweg ondanks dat de organisatie zelf zei dat ze er niet waren. Wie heeft er nou behoefte aan ehbo, water of eten, allemaal zwaar overbodig, zolang je maar kan schijten
quote:Ook woensdag wordt het warm. Hoe kunnen de lopers zich hierop voorbereiden?
Woensdag ligt uitdroging op de loer, want de lopers starten om 4 uur 's nachts en dan is het al 24 graden. Morgen is voldoende drinken echt het belangrijkste. Vul je bidon bij elk watertappunt. Bouw het drinken van tevoren op, anders sta je bij de start al op op achterstand.
Check je urine. Die moet helder en doorzichtig zijn. Is je urine donker van kleur? Dan drink je te weinig.
Eet ook genoeg, want door al het vocht in je maag kan je vergeten dat je moet eten. Een soepje of iets anders hartigs is goed om je zouten aan te vullen, maar pas dat je niet teveel zout binnenkrijgt. En eet geen winegums. Dat zien we lopers nog wel eens doen, maar die zetten enorm uit in je maag.
Bedek je hoofd met een petje of hoed. En maak je hoofddeksel regelmatig nat, of leg een natte handdoek in je nek. Draag lichte, luchtige kleding, zodat je lichaam de warmte goed kwijt kan.
Pauzeer niet te lang, want hoe later je binnenkomt, hoe langer je in de warmte moet lopen. Alles wat je voor elf uur in de ochtend hebt gehad, is mooi meegenomen. Tien minuten pauzeren is voldoende, en het liefst in de schaduw.
Tot slot: vergeet ’s avonds het herstel niet. Dat is echt het venijn van de 4Daagse, dat het een aantal dagen achter elkaar een grote inspanning vraagt. Eet en drink ook dan voldoende voor goed herstel.
Wat als mensen toch last krijgen van de hitte?
Moet je even wachten of stoppen op drukke plekken? Ga niet stilstaan. Blijf dan op de plek marcheren, zodat je niet je licht in het hoofd wordt. Je beenspieren zijn als het ware een tweede hart, ze pompen het bloed terug naar het hart. Ze bezorgen je hersenen voldoende zuurstof en zo voorkom je flauwvallen.
Zie je iemand die flauwgevallen is, breng de benen omhoog zodat het bloed uit de benen naar het hart terugloopt. Dan komt de wandelaar meestal snel weer bij.
Breng wandelaars die bleek ogen, enigszins zwalken of slecht aanspreekbaar zijn, naar de schaduw. Ga rigoureus koelen (bijvoorbeeld met een tuinslang) en waarschuw de hulpdiensten. Dit zijn namelijk verschijnselen die wijzen op een hitteberoerte.
Arme witte zolderkamerautistenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:17 schreef Viv het volgende:
Was deze al gepost?
Tips van inspanningsfysioloog Maria Hopman van het Radboudumc, haar team doet al 14 jaar onderzoek naar de 4Daagse:
https://www.radboudumc.nl(...)de-nijmeegse-4daagse
[..]
Die hebben nergens last van, die doen toch niet meequote:
Doen toch allemaal "mensen" van FOK! meequote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
Die hebben nergens last van, die doen toch niet mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |