abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2022 @ 20:04:24 #26
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205381804
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 19:48 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, de sfeer daar is altijd ontzettend leuk. En ik moet er juist niet aan denken om hem niet te lopen. Ik baal er al zo van dat morgen niet doorgaat.

Bedankt! Het gaat wel lukken. Al hoop ik wel dat de regen mee gaat vallen.
Regen…?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205381818
Na zulke hitte kun je er op wachten… is ook voorspeld voor woensdag en donderdag
Ik ga op donderdag aanmoedigen en de laatste (ongeveer) 8 km met een van de groepen meelopen naar de wedren dus uit eigenbelang hoop ik dat het vooral dan meevalt :@
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 juli 2022 @ 20:05:53 #28
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_205381826
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Regen…?
Ja, er schijnt woensdag of donderdag regen te gaan vallen.
  Spellchecker maandag 18 juli 2022 @ 20:07:07 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205381840
Radboud umc zegt geplande opnames af; warm weer, corona en spoedopnames
quote:
Het Radboudumc in Nijmegen moet veel van de geplande opnames afzeggen als deze medisch gezien nog even kunnen wachten. Volgens het ziekenhuis is dit nodig omdat de spoedzorg de afgelopen week is toegenomen, meer coronapatiënten hulp nodig hebben en omdat het door de Vierdaagsefeesten en de warmte de komende week ook drukker is dan normaal.
  Moderator maandag 18 juli 2022 @ 20:16:49 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_205381967
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2022 16:03 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Is dat nog niet klaar dan?
Eind van het jaar gaat ie pas weer open. Dus niet speciaal voor de 4Daagse afgesloten, zie deze foto van de Gelderlander:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Frontpage Koningin / Reizende reporter maandag 18 juli 2022 @ 20:30:22 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205382108
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:05 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, er schijnt woensdag of donderdag regen te gaan vallen.
Ik ben gelukkig overal op voorbereid, zowel op zon als op regen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205382142
quote:
Lekker dan. Operaties afzeggen omdat mensen totaal onverantwoord willen gaan lopen.
  maandag 18 juli 2022 @ 20:40:14 #33
208890 June.
Seriously?
pi_205382211
Onze 4daagse vlag lijkt gejat. Wie doet nu zoiets? :{
Shine bright like a diamond.
pi_205382253
@Neef_Wuppie en ik wensen iedereen veel succes morgen.
pi_205383001
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Zipportal het volgende:
@:Neef_Wuppie en ik wensen iedereen veel succes morgen.
:')
Succes met de dag rustig doorkomen?
pi_205383127
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:43 schreef Zipportal het volgende:
@:Neef_Wuppie en ik wensen iedereen veel succes morgen.
Met drinken?
pi_205385081
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2022 20:05 schreef Serinde het volgende:
Na zulke hitte kun je er op wachten… is ook voorspeld voor woensdag en donderdag
Ik ga op donderdag aanmoedigen en de laatste (ongeveer) 8 km met een van de groepen meelopen naar de wedren dus uit eigenbelang hoop ik dat het vooral dan meevalt :@
Alsof het nog niet druk genoeg is op het parcours.
pi_205385223
quote:
‘Wilde lopers’ starten toch op Vierdaagse en gaan tussen verkeer en feestgangers door op pad voor Dag van Elst

Enkele tientallen lopers konden het niet laten: zij zijn tussen 01.00 en 04.00 uur vannacht vertrokken voor hun eerste wandeldag, ondanks het feit dat de dinsdag officieel geschrapt is vanwege de hitte.

Broers André en Jaco Karens uit Rhenen doen notabene voor de eerste keer mee aan de Vierdaagse, toch waren ze direct overtuigd: wij gaan tóch lopen. ,,Anders voelt het niet als een prestatie.” Eigenwijs zijn ze, dat bevestigen de broers direct. De route kennen ze echter niet goed, daarom willen ze graag aansluiten bij andere ‘wilde lopers’. ,,Maar we willen nu wel snel vertrekken, want anders lopen we alsnog in de hitte.
zucht...


of deze :|W

quote:


Spitsvoet in het gips? 38 graden? Carolien (62) gaat dinsdag 'gewoon' van start bij Vierdaagse: 'Niemand houdt mij tegen'
Oranje-groen gips zit om de linkervoet van Carolien Smit. Toch kan dat haar er niet van weerhouden van start te gaan bij de Nijmeegse Vierdaagse. Ook dinsdag, op de afgelaste dag, wil ze gewoon een groot deel van de route afleggen.


[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2022 07:32:28 ]
pi_205385380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:31 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
zucht...


of deze :|W
[..]

Lekker eigenwijs onverantwoord doen. Wat stoer zeg.. :{
  Spellchecker dinsdag 19 juli 2022 @ 09:05:24 #40
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205385756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 07:31 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
zucht...


of deze :|W
[..]

Zulke idioten heb je er altijd bij natuurlijk _O-
pi_205385896
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:05 schreef maily het volgende:

[..]
Zulke idioten heb je er altijd bij natuurlijk _O-
Jack en Patrick op beeld:

quote:
Meerendeels lopen ze allemaal de originele route, maar we zien ook veel mensen die ons tegemoet komen, die ik denk een heel andere route lopen
_O-

  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 19 juli 2022 @ 10:34:33 #42
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205386509
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 09:18 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Jack en Patrick op beeld:
[..]
_O-

[ link | afbeelding ]
Laten we het erop houden dat dit soort drammers waarschijnlijk morgen niet aan de start kunnen verschijnen en dus ons niet in de weg zullen lopen. Hoop ik dan maar.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205386576
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:34 schreef DJMO het volgende:

[..]
Laten we het erop houden dat dit soort drammers waarschijnlijk morgen niet aan de start kunnen verschijnen en dus ons niet in de weg zullen lopen. Hoop ik dan maar.
ik hou mijn ogen morgen vroeg wel open, ben om half 4 op de wedren, mocht ik ze spotten dan zal ik het wel melden ;)
pi_205386798
https://www.gld.nl/nieuws(...)-op-route-vierdaagse

NIJMEGEN - Hoeveel het er zijn, is officieel niet bekend. Maar er zijn in de nacht van maandag op dinsdag in Nijmegen tóch wandelaars onderweg gegaan voor hun 4Daagse. "We registreren niks vandaag, dus gegevens om hoeveel mensen het gaat hebben we niet", zegt de marsleiding.

Woordvoerder Babs Rijke van Stichting 4Daagse noemt lopen vandaag onverstandig, omdat er onderweg geen voorzieningen zijn. Maar dat blijkt niet helemaal te kloppen. Rynaldo Koerhuis (27) uit Twello, die debuteert op de 4Daagse, kon onderweg gewoon dixi's in om zijn behoefte te doen.

Koerhuis vertrok vanaf de Wedren om 1.00 uur voor zijn eerste dag van 50 kilometer. "Ik wilde per se binnen zijn voordat het dertig graden was. Ik keek steeds op Buienradar en moest voor 10.00 uur binnen zijn. En dat is gelukt." Hij kwam om 9.25 uur binnen.

——

Die had de sokken er goed in pffff

Gelukkig waren er wel voorzieningen onderweg ondanks dat de organisatie zelf zei dat ze er niet waren. Wie heeft er nou behoefte aan ehbo, water of eten, allemaal zwaar overbodig, zolang je maar kan schijten _O_
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 19 juli 2022 @ 12:32:55 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205387557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 10:45 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
ik hou mijn ogen morgen vroeg wel open, ben om half 4 op de wedren, mocht ik ze spotten dan zal ik het wel melden ;)
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:14 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)-op-route-vierdaagse

NIJMEGEN - Hoeveel het er zijn, is officieel niet bekend. Maar er zijn in de nacht van maandag op dinsdag in Nijmegen tóch wandelaars onderweg gegaan voor hun 4Daagse. "We registreren niks vandaag, dus gegevens om hoeveel mensen het gaat hebben we niet", zegt de marsleiding.

Woordvoerder Babs Rijke van Stichting 4Daagse noemt lopen vandaag onverstandig, omdat er onderweg geen voorzieningen zijn. Maar dat blijkt niet helemaal te kloppen. Rynaldo Koerhuis (27) uit Twello, die debuteert op de 4Daagse, kon onderweg gewoon dixi's in om zijn behoefte te doen.

Koerhuis vertrok vanaf de Wedren om 1.00 uur voor zijn eerste dag van 50 kilometer. "Ik wilde per se binnen zijn voordat het dertig graden was. Ik keek steeds op Buienradar en moest voor 10.00 uur binnen zijn. En dat is gelukt." Hij kwam om 9.25 uur binnen.

——

Die had de sokken er goed in pffff

Gelukkig waren er wel voorzieningen onderweg ondanks dat de organisatie zelf zei dat ze er niet waren. Wie heeft er nou behoefte aan ehbo, water of eten, allemaal zwaar overbodig, zolang je maar kan schijten _O_
Mijn ongezouten mening? https://frontpage.fok.nl/(...)se-vierdaagse-1.html
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_205388389
Ik heb vanmorgen de 50km route in omgekeerde volgorde gefietst, ik kwam best veel lopers tegen, de meesten waren toen ik rond 10.00 begon al redelijk ver richting finish. Een paar rode koppen gezien maar de meesten leken zich prima te redden. Er waren hier en daar toch nog Dixie’s en waterpunten. Weinig schaduw, eerlijk gezegd had ik het fietsend (op mijn stadsfietsje) al warm….
  Manager PR/Moderator dinsdag 19 juli 2022 @ 14:17:56 #47
269689 crew  Viv
pi_205388770
Was deze al gepost?

Tips van inspanningsfysioloog Maria Hopman van het Radboudumc, haar team doet al 14 jaar onderzoek naar de 4Daagse:
https://www.radboudumc.nl(...)de-nijmeegse-4daagse

quote:
Ook woensdag wordt het warm. Hoe kunnen de lopers zich hierop voorbereiden?

Woensdag ligt uitdroging op de loer, want de lopers starten om 4 uur 's nachts en dan is het al 24 graden. Morgen is voldoende drinken echt het belangrijkste. Vul je bidon bij elk watertappunt. Bouw het drinken van tevoren op, anders sta je bij de start al op op achterstand.

Check je urine. Die moet helder en doorzichtig zijn. Is je urine donker van kleur? Dan drink je te weinig.

Eet ook genoeg, want door al het vocht in je maag kan je vergeten dat je moet eten. Een soepje of iets anders hartigs is goed om je zouten aan te vullen, maar pas dat je niet teveel zout binnenkrijgt. En eet geen winegums. Dat zien we lopers nog wel eens doen, maar die zetten enorm uit in je maag.

Bedek je hoofd met een petje of hoed. En maak je hoofddeksel regelmatig nat, of leg een natte handdoek in je nek. Draag lichte, luchtige kleding, zodat je lichaam de warmte goed kwijt kan.

Pauzeer niet te lang, want hoe later je binnenkomt, hoe langer je in de warmte moet lopen. Alles wat je voor elf uur in de ochtend hebt gehad, is mooi meegenomen. Tien minuten pauzeren is voldoende, en het liefst in de schaduw.

Tot slot: vergeet ’s avonds het herstel niet. Dat is echt het venijn van de 4Daagse, dat het een aantal dagen achter elkaar een grote inspanning vraagt. Eet en drink ook dan voldoende voor goed herstel.

Wat als mensen toch last krijgen van de hitte?

Moet je even wachten of stoppen op drukke plekken? Ga niet stilstaan. Blijf dan op de plek marcheren, zodat je niet je licht in het hoofd wordt. Je beenspieren zijn als het ware een tweede hart, ze pompen het bloed terug naar het hart. Ze bezorgen je hersenen voldoende zuurstof en zo voorkom je flauwvallen.

Zie je iemand die flauwgevallen is, breng de benen omhoog zodat het bloed uit de benen naar het hart terugloopt. Dan komt de wandelaar meestal snel weer bij.

Breng wandelaars die bleek ogen, enigszins zwalken of slecht aanspreekbaar zijn, naar de schaduw. Ga rigoureus koelen (bijvoorbeeld met een tuinslang) en waarschuw de hulpdiensten. Dit zijn namelijk verschijnselen die wijzen op een hitteberoerte.
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 19 juli 2022 @ 14:57:02 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205389280
In navolging op het bovenstaande; toch even een kleine waarschuwing:

Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 19 juli 2022 @ 15:06:05 #49
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205389379
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 14:17 schreef Viv het volgende:
Was deze al gepost?

Tips van inspanningsfysioloog Maria Hopman van het Radboudumc, haar team doet al 14 jaar onderzoek naar de 4Daagse:
https://www.radboudumc.nl(...)de-nijmeegse-4daagse
[..]

Arme witte zolderkamerautisten
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Frontpage Koningin / Reizende reporter dinsdag 19 juli 2022 @ 15:09:22 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_205389404
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 15:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Arme witte zolderkamerautisten
Die hebben nergens last van, die doen toch niet mee
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')