SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ja fraai is dat. Gedwongen continu maar binnen zitten, maanden achtereen omdat het buiten koud is (en ja 6 graden en motregen valt daar ook onder in my book).quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:49 schreef heywoodu het volgende:
En mensen vergeten dat het veel makkelijker is om aan kou te 'ontsnappen' dan aan warmte, in elk geval als je gewoon binnen bent.
Ook buiten is het toch echt makkelijker om aan kou te ontsnappen dan aan warmte. Je kunt goede warme kleren aantrekken, warme handschoenen en een muts pakken, dan kom je al een heel eind.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja fraai is dat. Gedwongen continu maar binnen zitten, maanden achtereen omdat het buiten koud is (en ja 6 graden en motregen valt daar ook onder in my book).
Vind ik niet bepaald 'makkelijk' en fijn want ik ben graag buiten, maar niet in zulke weersomstandigheden.
Maar goed, ontsnappen in de zin van in een warmer en zonniger klimaat gaan wonen kan natuurlijk ook
Gewoon in een supermarkt gaan rondwandelen. Prima uit te houden dan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook buiten is het toch echt makkelijker om aan kou te ontsnappen dan aan warmte. Je kunt goede warme kleren aantrekken, warme handschoenen en een muts pakken, dan kom je al een heel eind.
Aan de warmte ontkom je niet, je kunt moeilijk álles uittrekken en zelfs als je dat wel doet is het probleem niet echt minder.
Kortom, last hebben van kou is véél meer een keuze dan last hebben van warmte
In Zuid-Limburg misschien, hier niet hoor.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
euh, zondag al 31 en ook minimaal de hele week.
En dan loop je tegen een muur van hitte, als je weer naar buiten gaatquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
Gewoon in een supermarkt gaan rondwandelen. Prima uit te houden dan.
Moet je naar de groente-afdeling van de Sligro gaan. Zo dan, ik was er niet. Siberisch koud, en ik had nog wel een vest aan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hier beginnen ze vanaf maandag al om 5.00 uur. Goed te doen dan. En 's middags vroeg vrij, kunnen ze lekker gaan zwemmen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:19 schreef Ed1234 het volgende:
Lang leve de split unit
Verder kan ik beter tegen kou dan tegen warmte. Maar het huis een beetje verduisterd houden, voldoende drinken en rustig aan doen helpt al veel. Helaas kan dat niet met bepaalde beroepen. Je zou met 39 graden maar vuilnisman zijn.
daar woon ik, jaquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg misschien, hier niet hoor.
wie beginnen om 5 uur?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier beginnen ze vanaf maandag al om 5.00 uur. Goed te doen dan. En 's middags vroeg vrij, kunnen ze lekker gaan zwemmen.
Probleem is waarschijnlijk dat GFS de bodemvocht onderschat en daardoor de temperatuur overschat vlak bij de grond.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:12 schreef MichaelPallada het volgende:
Hoe realistisch is dit? Want dat betekent weer een record verbroken...
[ afbeelding ]
Dan geloof je het lekker niet..quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:48 schreef christmastsunami het volgende:
Ik zit zit al dagen naar die kaartjes te kijken en ik geloof het eigenlijk niet. Overmorgen schiet ie exponentieel omhoog. Als dit uitkomt, is het een fenomeen.
alleen dinsdag, maandag en woensdagen zijn relatief normale tropische dagen (als we tropisch al halen op beide dagen)quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan geloof je het lekker niet..maandag en dinsdag worden hels
100% dat maandag en dinsdag tropisch wordenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:39 schreef Blik het volgende:
[..]
alleen dinsdag, maandag en woensdagen zijn relatief normale tropische dagen (als we tropisch al halen op beide dagen)
Dinsdag wel ja, dat zeg ik ook. Maar maandag is helemaal niet zo zeker, de expertpluim geeft aan dat het kantje boord wordt en een hogere kans geeft voor een lagere temperatuur. En woensdag is wellicht nog meer onzeker dan de maandag.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
100% dat maandag en dinsdag tropisch worden
Dat scheelt wel, rond 5 uur is het nog wel te doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier beginnen ze vanaf maandag al om 5.00 uur. Goed te doen dan. En 's middags vroeg vrij, kunnen ze lekker gaan zwemmen.
Geïnspireerd door Married With Children - You Better Shop Aroundquote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |