Lijkt me ook, maar vanwaar dan die lege plekken op de kaart?quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou ik gek vinden. De gegevens zijn afkomstig van het KNMI waar ik zelden verstoringen zie bij meetstations.
Hamburg is ook al niet bepaald Zuid-Europa. Strandvakanties zijn sowieso niks voor mij.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe goed je er tegen kan. Wij zitten nu al 3 weken in het Spaanse en het is/was standaard elke dag rond de 32 graden. We hebben best wat actieve dingen gedaan, paar steden bezocht, zelfs een paar keer een hike gedaan een berg op (toegegeven, wel na 17u pas, maar dan is het nog steeds heet).
Maar we hebben ook een aantal dagen lui aan het strand gehangen.
Je moet gewoon accepteren dat het warm is en er niet tegen vechten. Morgen weer terug naar huis
Edit > en als je echt een "doe" vakantie wilt met garantie dat het vrijwel niet boven de 20 graden zal komen kan je beter iets boeken naar Schotland of de westkust van NoorwegenSowieso ook mooie landen om te bezoeken.
EC zit op max 36 in het zuiden, 33 rond De Biltquote:Op donderdag 14 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
GFS zit wel een bugje in, je moet er zo 3 graden vanaf doen.
Waardoor je alsnog op 40 graden uitkomt [ link | afbeelding ]
Lekker manquote:Op donderdag 14 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
GFS zit wel een bugje in, je moet er zo 3 graden vanaf doen.
Waardoor je alsnog op 40 graden uitkomt [ link | afbeelding ]
Ik zie diverse malen 40+ op ecmwf voor zuid, midden, oost en zuid-west.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
EC zit op max 36 in het zuiden, 33 rond De Bilt
Ligt er wel aan of je de oper of gemiddelde selecteert of een van de andere runs.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:26 schreef ppi het volgende:
[..]
Ik zie diverse malen 40+ op ecmwf voor zuid, midden, oost en zuid-west.
Stuk of 5/6 runs dus.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt er wel aan of je de oper of gemiddelde selecteert of een van de andere runs.
Je verwart runs met leden. De rode lijn de oper is de operationele run.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:28 schreef ppi het volgende:
[..]
Stuk of 5/6 runs dus.
40 tot pak 'm beet 43 graadjes
In onze steden kun je er 5 graden bij op tellen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
EC zit op max 36 in het zuiden, 33 rond De Bilt
De Noordzee is natuurlijk maar een pierenbadje op wereldschaal. Dat kan mijn computer zelfs aan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 01:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van zo'n model waar we jaren mee bang worden gemaakt dat de Noordzee ons de komende eeuwen gaat verzwelgen. Terwijl recentere fijnmazigere berekeningen een veel genuanceerder beeld geven van het stijgen van de zeespiegel.
Hitte duurt vaak maar een paar dagen en is even doorheen. Warm is het wel langer, maar wel acceptabel. het is wel lang fris/koud, maar echt koud is het hier meestal ook ook niet, dus dat is ook altijd wel te doen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Precies. Net als in de winter met kou. En met grijze dagen.![]()
Accepteer het, want je doet er toch niks aan.
Of pas je aan de omstandigheden aan.
Ik ben er vrijdag voor de feesten en dan is het een graad of 26, waarschijnlijk, dus dat is prima vol te houdenquote:Op donderdag 14 juli 2022 19:58 schreef Ed1234 het volgende:
Hitte duurt vaak inderdaad niet zo lang maar volgende week is het wel weer ontzettend warm tijdens de Vierdaagse. Met een temperatuur van 36 graden is dat behoorlijk afzien.
Braddie is back!quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:09 schreef DX11 het volgende:
[..]
Haha gebruiken we die naam nu ook al als bijvoeglijk naamwoord?
Over Braddie gesproken, kwam hem 2 weken geleden tegen op tiktok. Dus uiteraard blok ik zijn account. Komt die gisteren weer langs met een nieuw account. Die gozer weet echt niet van ophouden.
Het internet was zonder hem slechts een schaduw van zichzelf.quote:
Woensdag ook nog op veel plaatsen 28-32. Daarna minder heetquote:
waarvan?quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ging vandaag alweer bijna kapot. Dat belooft wat de komende dagen
De warmte. Maar ik begin bij 20+ graden al langzaam te sterven. Vandaag graad of 26 hier.quote:
#icemanquote:Op donderdag 14 juli 2022 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De warmte. Maar ik begin bij 20+ graden al langzaam te sterven. Vandaag graad of 26 hier.
Ik kan gewoon niks van warmte hebben
Bij -10 kun je mij overigens wel nog in de korte broek treffen soms
Het komt steeds dichterbij, wat betrouwbaarheid betreft.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 07:04 schreef DemonRage het volgende:
Zowel GFS en ICON zien de 40+°C wel zitten aankomende dinsdag en laten op maandag ook al temperaturen zien tot 38°C.
5% droogste jaren, lijkt me best extreemquote:Op donderdag 14 juli 2022 21:17 schreef Schwein het volgende:
AD opent met: extreem neerslagtekort. Ja, het is droog..maar ga nu niet overdrijven met extreem..
Dit doen alle media tegenwoordig. Ik gaf het al eerder aan: elke dag waarbij er ook maar een beetje een afwijkend weertype is resulteert direct in een sensationele krantenkop:quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:17 schreef Schwein het volgende:
AD opent met: extreem neerslagtekort. Ja, het is droog..maar ga nu niet overdrijven met extreem..
... en dan natuurlijk zie je in elk van dat soort artikelen een zinnetje terug als:quote:'Dit is de warmste 25 maart ooit gemeten'
'Koudste 7 januari ooit gemeten'
'Nog nooit viel er zoveel sneeuw op 22 februari'
'Zo weinig neerslag viel er nog nooit in augustus'
Zo veel neerslag viel er nog nooit in november'
'De derde tropische dag op rij in de derde week van augustus is een record'
'Hagelbuien in mei is iets nieuws voor Nederland'
'Gemiddeld gezien was deze maand december het zachtst ooit gemeten'
'Deze storm was heftiger dan andere stormen in de maand oktober'
'Nederland moet wennen aan meer van zulke perioden met veel regen in februari'
Ik las een paar maanden terug ook al een artikel, volgens mij was dat van de NOS, waar ze de droogte in China tijdens de Olympische Spelen (waardoor men kunstsneeuw moest gebruiken voor bepaalde sporten) probeerde te linken aan klimaatverandering. Even zelf zoeken en je kan meteen zien dat de regio waar het om ging in de winter altijd heel droog is, maar klimverandering speelt echt een rol hoor!quote:'Klimaatveranderingen speelt hier waarschijnlijk een rol'
'Dit komt hoogstwaarschijnlijk door de opwarming van de aarde zeggen de experts'
'Het veranderende klimaat heeft een grote invloed bij dit soort ontwikkelingen'
Ik erger mij daar ook aan inderdaad. Onder werkelijk elk artikel over het weer staat iets over klimaatverandering.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit doen alle media tegenwoordig. Ik gaf het al eerder aan: elke dag waarbij er ook maar een beetje een afwijkend weertype is resulteert direct in een sensationele krantenkop:
[..]
... en dan natuurlijk zie je in elk van dat soort artikelen een zinnetje terug als:
[..]
Ik las een paar maanden terug ook al een artikel, volgens mij was dat van de NOS, waar ze de droogte in China tijdens de Olympische Spelen (waardoor men kunstsneeuw moest gebruiken voor bepaalde sporten) probeerde te linken aan klimaatverandering. Even zelf zoeken en je kan meteen zien dat de regio waar het om ging in de winter altijd heel droog is, maar klimverandering speelt echt een rol hoor!.
Het is erg vermoeiend hoe dit wordt uitgemolken. Ja, klimaatverandering is echt, ja dit komt grotendeels door de mens, hier moeten we het allemaal over eens zijn. Maar nee niet ELK afwijkend of extreem weerbeeld komt door klimaatverandering. Helaas beweren de media anders omdat dit een verdienmodel is geworden. Hoe meer sensatie hoe meer angst de burger kan worden aangejaagd, hoe meer clicks.
Wat een hittequote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:17 schreef Momo het volgende:
Laatste runs dinsdag 17:00
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meeste modellen gaan woensdag wel voor een stuk koelere temperaturen. GFS wat minder.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat een hitte![]()
Het is te hopen dat de pluim uitkomt en het daarna "afkoelt"...
euh, zondag al 31 en ook minimaal de hele week.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:39 schreef Noppie2000 het volgende:
Wel blij dat het hier bij 2 daagjes lijkt te blijven. Even zweten en rustig aandoen, maar dan is het ook wel weer klaar
Hier komt de voorspelling voor zondag niet boven de 25 graden en na woensdag ook niet meerquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
euh, zondag al 31 en ook minimaal de hele week.
Lekker manquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:41 schreef Benny het volgende:
[..]
Hier komt de voorspelling voor zondag niet boven de 25 graden en na woensdag ook niet meer
Alleen gebeurt dat maar zelden, een paar dagen écht hard vriezen. Terwijl elke zomer voor het gevoel wel meerdere bloedhete dagen (achter elkaar) heeft, en dat in meerdere periodes.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Hey. Wordt het nou 2 daagjes even goed warm in Hollandia? Leuk toch! Even mogen voelen hoe zomer hoort te zijn.
Bedoel, als het in de winter een paar dagen hard gaat vriezen zijn jullie opeens wél allemaal blij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |