Even lekker de binnenboel laten afkoelen.quote:
Alles boven de 30 is idd ook bloedheet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou volgens mij iets minder heet maargoed..heet is het wel. Dinsdag staat er voor ons iets van 32 graden op..ook Bloedje heet..hoop echt dat het niet boven de 30 uitkomt.
Ik heb vannacht ook alles open gehad. Nu weer dicht zodat het lekker koel blijft binnen. Voor woensdag zijn de vooruitzichten lekker warm rond de 35 gradenquote:
Ramen en gordijnen dicht idd. Opzich goed te doen in huis. Wordt (nog) niet hoger dan 21 graden hier.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb vannacht ook alles open gehad. Nu weer dicht zodat het lekker koel blijft binnen. Voor woensdag zijn de vooruitzichten lekker warm rond de 35 graden
Weet iemand waarom er steeds vaker metingen lijken te ontbreken? Vroeger was dat nooit zo, maar nu zie ik regelmatig dat er gewoon lege plekken zijn zonder metingen.quote:
Mja, ligt eraan hoe goed je er tegen kan. Wij zitten nu al 3 weken in het Spaanse en het is/was standaard elke dag rond de 32 graden. We hebben best wat actieve dingen gedaan, paar steden bezocht, zelfs een paar keer een hike gedaan een berg op (toegegeven, wel na 17u pas, maar dan is het nog steeds heet).quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:04 schreef Eightyone het volgende:
Het vervelende is dat je, als je op vakantie bent, bij zulke temperaturen minder kunt dan je vooraf misschien voor ogen had.
Ik ga komende dinsdag weg, en had (toen ik het hotel wat weken terug boekte, en het weerbericht nog niet bekend was) een actieve vakantie voor ogen. Iig geen strand/luier-vakantie. Het zal nu toch wat slomer worden allemaal.
Dat zou ik gek vinden. De gegevens zijn afkomstig van het KNMI waar ik zelden verstoringen zie bij meetstations.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Weet iemand waarom er steeds vaker metingen lijken te ontbreken? Vroeger was dat nooit zo, maar nu zie ik regelmatig dat er gewoon lege plekken zijn zonder metingen.
Lieten ze voorheen de oude metingen zien als er geen nieuwe metingen waren en wordt dat nu anders gedaan ofzo?
Als je met zulke cijfers komt verwacht ik wel een bron eigenlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 01:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Zit met veel verbazing deze onzin te lezen. Veel mensen (waaronder jij kennelijk) zijn werkelijk totaal geïndoctrineerd. De mate van CO2 die de mens bijdraagt is maar zeer beperkt, iets van 15% van het totaal.
Men kan er ook niet zoveel aan doen dat de boodschap 'jongens als we nog 10 jaar zo doorgaan is de kans op zeer nadelige gevolgen voor de leefbaarheid van de planeet over 80 jaar een stuk groter' niet zo makkelijk landt. Desalniettemin moet er wat gebeuren, en de window om dat geleidelijk te doen is/wordt steeds kleiner, dat is gewoon een feit.quote:En er wordt als men kijkt naar de toekomst altijd uitgegaan van de meest bizarre horrorscenario's gebaseerd op dubieuze computermodellen. Mooi voorbeeld van zo'n model waar we jaren mee bang worden gemaakt dat de Noordzee ons de komende eeuwen gaat verzwelgen. Terwijl recentere fijnmazigere berekeningen een veel genuanceerder beeld geven van het stijgen van de zeespiegel.
Eens, we moeten alle subsidie aan Shell etc stopzetten, beter nog we leggen beslag op alles wat ze hebben en met het geld wat je daarmee binnenharkt kunnen we eens vaart zetten achter klimaatregelen. Er is geen tijd meer om ~de markt~ met innovaties te laten komen (een kijk op de economische werkelijkheid die overigens betwist wordt of op zijn minst niet zo absoluut is als men wilt laten lijken).quote:Verder is de economie om zeep helpen leuk en aardig maar er zal ergens geld vandaan moeten komen om al die 'planeetreddende' onzin uit te voeren. Als er iets niet goed is voor innovatie zijn het slechte economische omstandigheden.
Ja natuurlijk wil je een geleidelijke transitie, maar daar had je dan eerder mee moeten beginnen. Zat je nu ook niet (of minder) met duur gas in de maag. We weten ondertussen al bijna vijftig jaar hoe de vork in de steel zit, en de oliemaatschappijen ook al minstens veertig maar men was te besluiteloos om iets te doen. Of men werd door de oliemaatschappijen die het zelf al wisten de tering in gelobbyd.quote:Dat zie je nu al met het tekort aan gas waardoor de kolencentrales weer meer capaciteit moeten gaan genereren. Je wilt bij voorkeur een geleidelijke transitie naar groenere vormen van stroom, niet Europees afspraken maken die niet haalbaar zijn en vervolgens met de staart tussen de benen terug vallen in je oude gedrag
Precies. Net als in de winter met kou. En met grijze dagen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe goed je er tegen kan. Wij zitten nu al 3 weken in het Spaanse en het is/was standaard elke dag rond de 32 graden. We hebben best wat actieve dingen gedaan, paar steden bezocht, zelfs een paar keer een hike gedaan een berg op (toegegeven, wel na 17u pas, maar dan is het nog steeds heet).
Maar we hebben ook een aantal dagen lui aan het strand gehangen.
Je moet gewoon accepteren dat het warm is en er niet tegen vechten. Morgen weer terug naar huis
Edit > en als je echt een “doe” vakantie wilt met garantie dat het vrijwel niet boven de 20 graden zal komen kan je beter iets boeken naar Schotland of de westkust van NoorwegenSowieso ook mooie landen om te bezoeken.
Lijkt me ook, maar vanwaar dan die lege plekken op de kaart?quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zou ik gek vinden. De gegevens zijn afkomstig van het KNMI waar ik zelden verstoringen zie bij meetstations.
Hamburg is ook al niet bepaald Zuid-Europa. Strandvakanties zijn sowieso niks voor mij.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe goed je er tegen kan. Wij zitten nu al 3 weken in het Spaanse en het is/was standaard elke dag rond de 32 graden. We hebben best wat actieve dingen gedaan, paar steden bezocht, zelfs een paar keer een hike gedaan een berg op (toegegeven, wel na 17u pas, maar dan is het nog steeds heet).
Maar we hebben ook een aantal dagen lui aan het strand gehangen.
Je moet gewoon accepteren dat het warm is en er niet tegen vechten. Morgen weer terug naar huis
Edit > en als je echt een "doe" vakantie wilt met garantie dat het vrijwel niet boven de 20 graden zal komen kan je beter iets boeken naar Schotland of de westkust van NoorwegenSowieso ook mooie landen om te bezoeken.
EC zit op max 36 in het zuiden, 33 rond De Biltquote:Op donderdag 14 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
GFS zit wel een bugje in, je moet er zo 3 graden vanaf doen.
Waardoor je alsnog op 40 graden uitkomt [ link | afbeelding ]
Lekker manquote:Op donderdag 14 juli 2022 14:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
GFS zit wel een bugje in, je moet er zo 3 graden vanaf doen.
Waardoor je alsnog op 40 graden uitkomt [ link | afbeelding ]
Ik zie diverse malen 40+ op ecmwf voor zuid, midden, oost en zuid-west.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
EC zit op max 36 in het zuiden, 33 rond De Bilt
Ligt er wel aan of je de oper of gemiddelde selecteert of een van de andere runs.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:26 schreef ppi het volgende:
[..]
Ik zie diverse malen 40+ op ecmwf voor zuid, midden, oost en zuid-west.
Stuk of 5/6 runs dus.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt er wel aan of je de oper of gemiddelde selecteert of een van de andere runs.
Je verwart runs met leden. De rode lijn de oper is de operationele run.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:28 schreef ppi het volgende:
[..]
Stuk of 5/6 runs dus.
40 tot pak 'm beet 43 graadjes
In onze steden kun je er 5 graden bij op tellen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
EC zit op max 36 in het zuiden, 33 rond De Bilt
De Noordzee is natuurlijk maar een pierenbadje op wereldschaal. Dat kan mijn computer zelfs aan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 01:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van zo'n model waar we jaren mee bang worden gemaakt dat de Noordzee ons de komende eeuwen gaat verzwelgen. Terwijl recentere fijnmazigere berekeningen een veel genuanceerder beeld geven van het stijgen van de zeespiegel.
Hitte duurt vaak maar een paar dagen en is even doorheen. Warm is het wel langer, maar wel acceptabel. het is wel lang fris/koud, maar echt koud is het hier meestal ook ook niet, dus dat is ook altijd wel te doen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Precies. Net als in de winter met kou. En met grijze dagen.![]()
Accepteer het, want je doet er toch niks aan.
Of pas je aan de omstandigheden aan.
Ik ben er vrijdag voor de feesten en dan is het een graad of 26, waarschijnlijk, dus dat is prima vol te houdenquote:Op donderdag 14 juli 2022 19:58 schreef Ed1234 het volgende:
Hitte duurt vaak inderdaad niet zo lang maar volgende week is het wel weer ontzettend warm tijdens de Vierdaagse. Met een temperatuur van 36 graden is dat behoorlijk afzien.
Braddie is back!quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:09 schreef DX11 het volgende:
[..]
Haha gebruiken we die naam nu ook al als bijvoeglijk naamwoord?
Over Braddie gesproken, kwam hem 2 weken geleden tegen op tiktok. Dus uiteraard blok ik zijn account. Komt die gisteren weer langs met een nieuw account. Die gozer weet echt niet van ophouden.
Het internet was zonder hem slechts een schaduw van zichzelf.quote:
Woensdag ook nog op veel plaatsen 28-32. Daarna minder heetquote:
waarvan?quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ging vandaag alweer bijna kapot. Dat belooft wat de komende dagen
De warmte. Maar ik begin bij 20+ graden al langzaam te sterven. Vandaag graad of 26 hier.quote:
#icemanquote:Op donderdag 14 juli 2022 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De warmte. Maar ik begin bij 20+ graden al langzaam te sterven. Vandaag graad of 26 hier.
Ik kan gewoon niks van warmte hebben
Bij -10 kun je mij overigens wel nog in de korte broek treffen soms
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |