Geloof niet dat ik dit helemaal begrijp want je kan de hele kamado ombouwen naar een indirecte zonequote:Op woensdag 13 juli 2022 14:47 schreef fietsie het volgende:
Het verkoopstatement van de verkopers is dat de indirecte zone van de Large even groot is als de directe zone van de Medium , en dat de meerderheid van de accessoires gericht zijn op de Large..
Ik zie een cursus kamado aankomen. En dan kunnen wij best komen beoordelenquote:Op woensdag 13 juli 2022 15:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geloof niet dat ik dit helemaal begrijp want je kan de hele kamado ombouwen naar een indirecte zone
Je bent welkom, hoor Kaatjequote:Op woensdag 13 juli 2022 15:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zie een cursus kamado aankomen. En dan kunnen wij best komen beoordelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus in elk geval een nieuwe baan, welke is nog even de vraag![]()
Ik zie dan standaard twee streepjes voor mequote:
Als je wilt groeien en erin vast zit is het wel dik kut. Heb mezelf daarin veel te lang laten belemmeren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:45 schreef Myraela het volgende:
Ik vind vaste schalen en treden juist geweldig.Ben een onwijs slechte onderhandelaar en zit dus toch best fijn.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:48 schreef Clubsoda het volgende:
Spannend vlinder, ik ben heel benieuwd waarop je uit gaat komen
Ah lekker! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dank! Wat enorm luxe is, is dat ik dan een dag minder ga werken voor meer salarisquote:
Of je eigen toko beginnen in jouw expertisequote:Op woensdag 13 juli 2022 18:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dank! Wat enorm luxe is, is dat ik dan een dag minder ga werken voor meer salaris![]()
Maar goed, dat betekent wel dat er 0 groei mogelijk is. Ik verwacht wel dat we collectief gaan verschuiven naar een hogere schaal op termijn. En anders kan ik altijd nog naar de GGZ overstappen, daar is een schaal hoger al de norm.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:48 schreef Clubsoda het volgende:
Spannend vlinder, ik ben heel benieuwd waarop je uit gaat komen
Wat fijn zeg! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Zeker, dat lijkt me ook altijd nog tof. Er zijn bedroevend weinig vrijgevestigden met verstand van hersenen... Ik vind allen multidisciplinair werken ook heel tof. Maar goed, ik ga me vast wel weer een keer vervelen de komende 27 jaarquote:Op woensdag 13 juli 2022 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Of je eigen toko beginnen in jouw expertise![]()
Serieus geen gek idee. Oud collega van me durft niet vanwege privé shizzle maar het is echt aantrekkelijk en prima te doen.
Zat mogelijkheden, ook multidisciplinair. Zeker met vastlopende bestaande zorgcombinaties/systemenquote:Op woensdag 13 juli 2022 18:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zeker, dat lijkt me ook altijd nog tof. Er zijn bedroevend weinig vrijgevestigden met verstand van hersenen... Ik vind allen multidisciplinair werken ook heel tof. Maar goed, ik ga me vast wel weer een keer vervelen de komende 27 jaar
Mijn plan is om na jaren promoveren en schnabbelen en 6 jaar post-doctorale opleiding ik heel even achterover ga leunen. En daarna ga ik weer eens opnieuw overwegen wat ik allemaal wil. Ik roep je tegen die tijd wel weerquote:Op woensdag 13 juli 2022 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat mogelijkheden, ook multidisciplinair. Zeker met vastlopende bestaande zorgcombinaties/systemen
Ik ben hoopvol voor de betere en innovatievere professionals onder ons
Oh dat gaat over een jaar of 6 wel goedkomen johquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn plan is om na jaren promoveren en schnabbelen en 6 jaar post-doctorale opleiding ik heel even achterover ga leunen. En daarna ga ik weer eens opnieuw overwegen wat ik allemaal wil. Ik roep je tegen die tijd wel weer
Ik heb officieel ook alleen een (ok, wel afgemaakte) afgemaakte HBO, in officiële onderwijstermen, dat echt goddank op gegeven moment niet zoveel meerquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:06 schreef Myraela het volgende:
Als jullie ooit iemand zoeken die maar 2 jaar een hbo heeft gedaan, jullie weten me te vinden.
Oh dat doe ik ook trouwens al tijdje erbij, welke training heb jij gedaan?quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:07 schreef Myraela het volgende:
Al heb ik wel net een training tot vertrouwenspersoon gevolgd. Dus ik denk dat ik nu eigenlijk ook gewoon de psychologie in kan.
Dat kan hoor, iedereen kan zichzelf psycholoog noemenquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:07 schreef Myraela het volgende:
Al heb ik wel net een training tot vertrouwenspersoon gevolgd. Dus ik denk dat ik nu eigenlijk ook gewoon de psychologie in kan.
Oh ja, ja dat zijn de ingewikkelde 'titels'quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:09 schreef Myraela het volgende:
Mijne is ook afgemaakt, maar het is een associate degree dus die is maar 2 jaar. Maar 'associate degree' schatten mensen altijd te hoog in.Van de niet-afgemaakte hbo heb ik 3 jaar.
Basistraining vertrouwenspersoon bij Schouten en Nelissen: https://www.sn.nl/opleidi(...)g-vertrouwenspersoonquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:08 schreef Molo het volgende:
Oh dat doe ik ook trouwens al tijdje erbij, welke training heb jij gedaan?
Coach kan ook nogquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat kan hoor, iedereen kan zichzelf psycholoog noemen
Het ligt wel enorm eraan of je goeie traingsacteurs hebtquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Basistraining vertrouwenspersoon bij Schouten en Nelissen: https://www.sn.nl/opleidi(...)g-vertrouwenspersoon
Ik ben er nu wel achter dat ik beter leer door boeken te leren. Dit soort dingen vind ik al snel wat langzaam en zweverig. Maar alsnog wel fijn. Het was voor mij meer om te oriënteren, dus met het stap-budget. Maar na deze training lijkt het me wel leuk om er echt mee aan de slag te gaan.
Bij ons was een van de deelnemers ook trainingsacteur, zonder dat te vermelden. Dus we werden in groepjes ingedeeld om voor het eerst te oefenen, en toen gooide ze er ook ineens een bak emotie uit.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ligt wel enorm eraan of je goeie traingsacteurs hebt
De mijne ging zitten huilen om me te manipuleren in het gesprek en even next level me uit te dagen omdat ie wist dat ik vroegâh zorgmedewerker was, heerlijk
Ik moet zeggen dat ik dat niet heel charmant vind qua vertrouwen creëeren in de groep, onderling. Niet professioneel, maar goed, andere stijl datquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij ons was een van de deelnemers ook trainingsacteur, zonder dat te vermelden. Dus we werden in groepjes ingedeeld om voor het eerst te oefenen, en toen gooide ze er ook ineens een bak emotie uit.De trainingsacteur die pas later kwam, was er niets bij.
Er zijn een paar voorwaarden, maar echt maar heel weinig. In de basis moet je volgens mij 18 jaar of ouder zijn en geen studiefinanciering krijgen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:18 schreef Molo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat niet heel charmant vind qua vertrouwen creëeren in de groep, onderling. Niet professioneel, maar goed, andere stijl dat
Is dat budget nou voor iedereen eigenlijk? Ik heb het niet helemaal gevolgd.
En ga je er concreet mee verder binnen jouw functie of richting iets anders wellicht?
Hopelijk inmiddels ietsssss rustiger ook bij jouw werk?
Oh dat klinkt lekker instabiel en onrustig ja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn een paar voorwaarden, maar echt maar heel weinig. In de basis moet je volgens mij 18 jaar of ouder zijn en geen studiefinanciering krijgen.
Mijn werk is wel iets rustiger, maar we hebben nu weer te weinig mensen. We hebben 1 nieuwe die na een maand nog niet veel kan en vooral veel tijd kost. De andere collega, waar ik wel veel aan heb, heeft aangegeven weg te gaan. En natuurlijk denken ze dat wanneer zij begin van een maand vertrekt, dat de nieuwe (tijdelijke) collega dan ook pas hoeft te beginnen. Dus dan zit ik met 2 nieuwe mensen.
Ik wil wel gaan kijken of ik vertrouwenspersoon kan worden binnen onze organisatie. Maar eigenlijk moet mijn eigen werksituatie daar wel eerst iets stabieler voor worden. Er komt als het goed is een vacature voor een nieuwe vaste plek naast de mijne, maar ik ben erg benieuwd of we een beetje degelijke reacties krijgen.
Het is echt niet te voorspellen, nee. Al krijgen wij de functie ook niet goed in de markt. Het is een 'simpele' functie, maar het salaris is dikke prima en de omgeving is wat ingewikkelder. Het is dat ik werd gevraagd door een uitzendbureau destijds, want door het salaris had ik anders nooit gereageerd. Veel te onzeker en dacht echt dat ik dat niet hoorde te verdienen, dan zou de functie wel te ingewikkeld zijn. Maar dat zijn wel precies de mensen die we nodig hebben. Starters die er een beetje gevoel voor hebben en de rest snel leren, maar ook weer niet te ambitieus zijn en na een paar maanden verder kijken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat klinkt lekker instabiel en onrustig ja.
En arbeidsmarkt is... bijzonder momenteel. Echt geen touw aan vast te knopen soms qua reacties ervaar ik.
Dat is niet cool... Dan is het toch aansporen van de afdeling HR en hen beter influisteren wat opties B, C en gewoon hele andere soorten en manieren van invullen van rollen kunnen gaan wordenquote:Op woensdag 13 juli 2022 19:35 schreef Tuindier het volgende:
Collega’s tekort, daar heb ik ook een groot probleem mee. Essentiële rollen krijgen we niet gevuld, dus mijn bord wordt alleen maar voller.
Ingewikkeld werkveld en zulks zit jij ja, kan me goed voorstellen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is echt niet te voorspellen, nee. Al krijgen wij de functie ook niet goed in de markt. Het is een 'simpele' functie, maar het salaris is dikke prima en de omgeving is wat ingewikkelder. Het is dat ik werd gevraagd door een uitzendbureau destijds, want door het salaris had ik anders nooit gereageerd. Veel te onzeker en dacht echt dat ik dat niet hoorde te verdienen, dan zou de functie wel te ingewikkeld zijn. Maar dat zijn wel precies de mensen die we nodig hebben. Starters die er een beetje gevoel voor hebben en de rest snel leren, maar ook weer niet te ambitieus zijn en na een paar maanden verder kijken.
De reacties die we krijgen zijn van mensen die al in de omgeving werken/willen werken, maar met een reden zelfs hier geen baan kunnen behouden. Energieslurpende mensen.
Maarja, we gaan het merken.
Oeh daar zit je ook niet op te wachten, collega weg (zeker gezien de arbeidsmarkt momenteel)quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:53 schreef Candaasje het volgende:
Ik had een prima werkdag, qua stressniveau. Dat had ik niet verwacht, en ik koester het want het is topdrukte en een van onze meest ervaren medewerkers gaat weg.
Maar die 90km enkele reis ga ik geen jaren volhouden vermoed ik
Ik vrees voor de ritten na de nachtdiensten. En voor de brandstofprijzen.
En heel duurzaam is het ook niet
Een enorm tekort in bepaalde richtingen. Maar er zit een schaal aan de functie gekoppeld. En voor dat geld wil zelfs een schoolverlater het werk niet doen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat klinkt lekker instabiel en onrustig ja.
En arbeidsmarkt is... bijzonder momenteel. Echt geen touw aan vast te knopen soms qua reacties ervaar ik.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is niet cool... Dan is het toch aansporen van de afdeling HR en hen beter influisteren wat opties B, C en gewoon hele andere soorten en manieren van invullen van rollen kunnen gaan worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind mij ook wel senior en ik heb vandaag een ronkend verhaal naar m'n manager gestuurd waaruit moet blijken dat ik ook heel goed ben. Niet mijn hobbyquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:19 schreef gcjoel het volgende:
Hier ook wel soort van schalen maar geen treden die je ieder jaar omhoog gaat.
Nu zit ik in een medior schaal maar ik vind dat ik senior werk doe.
Dus nu mag ik 1 januari naar de senior schaal, mijn teamleider vond mij eigenlijk ook wel senior![]()
Heerlijk mens ben jij toch, met je subtekstquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:31 schreef sigme het volgende:
Felicidados voor @:vlindertje89 en @:clubsoda! Wat een echte banen en carričres hebben jullie toch![]()
Ik ben maar gewoon ICT-prutser, lekker als rijksambtenaar, met een diploma'tje dat ik nét kan verkopen als een bijna echt HBO-diploma. Geen AD, maar een HBO-Kort. Geen idee wat de waarde daarvan precies is, behalve dat het net genoeg is om HBO-niveau te claimen in op m'n cv zonder dat de andere kant van de tafel me uitlacht.
Behalve bij Yacht, die kennen dit diplomaniveau en tuinen er niet in
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Tja, dat is lekker makkelijk hč, mensen aan de hand van hun diploma beoordelen. "Als iemand HBO heeft, dan is het aannemelijker dat die geschikt is voor functie X"quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk mens ben jij toch, met je subtekst![]()
Ik vind het wel echt treurig als jij met je ervaringen en kunnen dan op het wel of niet hebben van een 'echte' HBO gebounced wordt hoor. Echt, whatever, denk ik dan. Niet dat iemand daar iets aan heeft wat ik denk, maar ok
Mee eensquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, dat is lekker makkelijk hč, mensen aan de hand van hun diploma beoordelen. "Als iemand HBO heeft, dan is het aannemelijker dat die geschikt is voor functie X"
Ik vind het best jammer dat de cultuur van 30 jaar (of langer) bij een baas aan het verdwijnen is. In de werkplaats beginnen en dan uiteindelijk een beetje verder de boom in.
De overheid werkt aan dit beleid mee. Sterker nog zij zijn voortrekker hier in.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja, dat is lekker makkelijk hč, mensen aan de hand van hun diploma beoordelen. "Als iemand HBO heeft, dan is het aannemelijker dat die geschikt is voor functie X"
Ik vind het best jammer dat de cultuur van 30 jaar (of langer) bij een baas aan het verdwijnen is. In de werkplaats beginnen en dan uiteindelijk een beetje verder de boom in.
Ook een leuke quizvraag. De goede afkorting van curriculum vitae.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:57 schreef Clubsoda het volgende:
Zullen we weer even alle afkortingen met kleine letters schrijven (hbo, wo), zoals het hoort?
SPOILER: antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
SORRYquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:57 schreef Clubsoda het volgende:
Zullen we weer even alle afkortingen met kleine letters schrijven (hbo, wo), zoals het hoort?
De rust die het vaste ritme kan geven gaat ie vast waarderenquote:Op woensdag 13 juli 2022 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan ook een beetje meepraten over werk en sollicitaties enzo. We zijn er al een paar maanden mee bezig maar het is nu eindelijk geen geheim meer: J wil stoppen met ons bedrijf en heeft per 1 oktober een baan. Hij kan zich bij onze kleine klanten te weinig ontwikkelen en ervaart meer stress dan het waard is.
Het was allemaal gedoe en ingewikkeld en moeilijk en spannend en leuk. Uiteindelijk heeft hij van 4 van de 5 bedrijven een aanbod gekregen. En dat met alleen maar een 20+ jaar oud hbo-diploma in een heel andere richting.
Hij gaat bij een bedrijf werken waar hij een interne functie krijgt. Hij gaat dus niet meer elke dag van klant naar klant maar kan lekker sparren met andere professionals. Het is een enorm vooruitstrevend bedrijf dat IT niet als bijzaak ziet maar als het belangrijkste bedrijfsonderdeel.
Ik heb hier de laatste jaren goed opgelet over wat men nou als goed werkgeverschap ziet. Dat heeft flink geholpen in het maken van de keuze voor dit bedrijf. Korte lijnen, geen formele sfeer, veel vertrouwen, nauwelijks overuren, thuiswerken is toegestaan, flexibele werktijden, superrelaxte manager.
Vandaag kwam de uitnodiging voor de jubileumfeesten al binnen. We (ik ook) gaan eind september quadrijden enzo.
Ondanks dat J met deze beslissing ook mijn leven en carričre op zijn kop zet, ben ik hier enorm blij mee
Wat gaaf! Gefeliciteerd beiden!quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan ook een beetje meepraten over werk en sollicitaties enzo. We zijn er al een paar maanden mee bezig maar het is nu eindelijk geen geheim meer: J wil stoppen met ons bedrijf en heeft per 1 oktober een baan. Hij kan zich bij onze kleine klanten te weinig ontwikkelen en ervaart meer stress dan het waard is.
Het was allemaal gedoe en ingewikkeld en moeilijk en spannend en leuk. Uiteindelijk heeft hij van 4 van de 5 bedrijven een aanbod gekregen. En dat met alleen maar een 20+ jaar oud hbo-diploma in een heel andere richting.
Hij gaat bij een bedrijf werken waar hij een interne functie krijgt. Hij gaat dus niet meer elke dag van klant naar klant maar kan lekker sparren met andere professionals. Het is een enorm vooruitstrevend bedrijf dat IT niet als bijzaak ziet maar als het belangrijkste bedrijfsonderdeel.
Ik heb hier de laatste jaren goed opgelet over wat men nou als goed werkgeverschap ziet. Dat heeft flink geholpen in het maken van de keuze voor dit bedrijf. Korte lijnen, geen formele sfeer, veel vertrouwen, nauwelijks overuren, thuiswerken is toegestaan, flexibele werktijden, superrelaxte manager.
Vandaag kwam de uitnodiging voor de jubileumfeesten al binnen. We (ik ook) gaan eind september quadrijden enzo.
Ondanks dat J met deze beslissing ook mijn leven en carričre op zijn kop zet, ben ik hier enorm blij mee
Ik vind het ook echt enorm stoer. Hij had zichzelf aangepraat dat niemand hem wilde want hij is oud en heeft geen diploma. Maar ineens wilde hij het toch proberen. Hij was net een week bezig met dit traject toen hij ineens allemaal competenties enzo bedacht en een heel zeker persoon werdquote:
Het bedrijf blijft wel bestaan en mijn kruidenbedrijf dus ook. Dit was niet zo gepland overigens.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar hoe zit het dan met jou? Kun je je kruidenbedrijfje wel voortzetten? Was misschien ook zo gepland, dat je wat achter de hand had als het gezamenlijke bedrijf ging stoppen?
Ja ik dacht ook haas. Ja heel vreemd, en hij bleef ook gewoon liggen toen ik aan kwam lopen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:17 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou zeggen haas, want die graven zich in in ondiepe kuilen (legers) en niet in holen zoals konijnen. Maar wat een plek voor het dier joh!
Oh, ik vind dat niet heel vreemd hoor. Wij hebben nu ook een tijdelijke collega. Gelukkig ook aangenomen als tijdelijk dus. Maar hij doet hard genoeg zijn best om hem niet weg te sturen. Maar als dit een vast iemand was geweest, dan had ik bij een eventuele verlenging toch zulke sterke twijfels gehad dat ik niet weet of ik hem vast in dienst zou nemen. Daar is dat momentje toch eigenlijk ook gewoon voor.quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik nu ook merk dat er veel vacatures geplaatst worden met "aanstelling voor 6 maanden met de intentie tot verlenging of intentie tot een vaste aanstelling". En de vacatures die ik eind vorig jaar zag, worden nu, met dezelfde tekst, weer geplaatst. Lijkt me sterk dat je na 6 maanden er achter komt dat de baan niet iets voor jou is, of dat de werknemer niet goed is.
Wat fijn joh! Enorme verandering, maar hopelijk bevalt het hem allemaal heel erg goed.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij bedoelt Kaatje dat het gek is dat er veel advertenties met deze tekst na een half jaar weer open staan, wat haar doet vermoeden dan de intentie nooit is geweest om mensen na een half jaar een vaste aanstelling te bieden. En dat mensen dus gelokt worden met dat vooruitzicht terwijl ze eigenlijk bedoelen 'een aanstelling voor een half jaar'. Ik las het eerst ook zoals jij en wilde al reageren dat ik ook die constructie aangeboden kreeg (half jaar met de intentie tot daarna vast bij goed functioneren).quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, ik vind dat niet heel vreemd hoor. Wij hebben nu ook een tijdelijke collega. Gelukkig ook aangenomen als tijdelijk dus. Maar hij doet hard genoeg zijn best om hem niet weg te sturen. Maar als dit een vast iemand was geweest, dan had ik bij een eventuele verlenging toch zulke sterke twijfels gehad dat ik niet weet of ik hem vast in dienst zou nemen. Daar is dat momentje toch eigenlijk ook gewoon voor.
Heel spannend en tofquote:Op donderdag 14 juli 2022 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
Wat spannend en tof @:Lucky_Strike ! Ik hoor J altijd hard werken met stress en onregelmatigheid, dus ik kan me goed voorstellen dat dit ook een boel ontspanning gaat brengen voor hem en dus voor jou. Wat verandert er veel voor jullie, stoppen met het bedrijf en jij opeens heel anders in beweging na je revalidatie.
Dat dus inderdaad. Als het één of twee keer was geweest, maar toch zeker 6-7 keer in de afgelopen twee maanden. En dan alleen nog maar in mijn vacature zoekgebied. Vaak vacatures waar ik dan zelf niet op schrijf omdat het of te weinig uren zijn, of een salaris wat je haast niet serieus kunt nemen tov het takenpakket of "iedere vrijdagmiddag gaan we gezellig tafelvoetballen in de kantine"quote:Op donderdag 14 juli 2022 09:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Kaatje dat het gek is dat er veel advertenties met deze tekst na een half jaar weer open staan, wat haar doet vermoeden dan de intentie nooit is geweest om mensen na een half jaar een vaste aanstelling te bieden. En dat mensen dus gelokt worden met dat vooruitzicht terwijl ze eigenlijk bedoelen 'een aanstelling voor een half jaar'. Ik las het eerst ook zoals jij en wilde al reageren dat ik ook die constructie aangeboden kreeg (half jaar met de intentie tot daarna vast bij goed functioneren).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:12 schreef Lonaa het volgende:
Goed, we mochten dus met zandzakken slepen en spelen met de yoke.Dat vind ik mooie dingen.
Conclusie: Ik kan met 200 wiebelende kilo's in mijn nek best 10 meter lopen. Filmpje op de feestboeks.
Ik kan ook met 83 kg boven mn hoofd lopen. Foto in de spoiler. Charming as ever. Is wel extra supergaaf omdat ik dat nog nooit geprobeerd had en in december nog stroomstoten in m'n schouder kreeg omdat ik niet pijnvrij een trui uit kon trekken. Hard work pays off.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Ja precies. Het voelt als een keuze voor altijd maar dat is natuurlijk niet waar als je er goed over nadenkt. Het bedrijf loopt prima, maar dat wil niet zeggen dat je niet eens iets anders wilt gaan doen. Het is eigenlijk niet veel anders dan van baan veranderen. Behalve alle extra administratieve rommel die ik op mag ruimenquote:Op donderdag 14 juli 2022 11:10 schreef Tuindier het volgende:
Fijn @:L_S! Ook om de ervaring te lezen dat een keuze om te zzp'en niet definitief hoeft te zijn: als het niet werkt kun je ook weer voor een baas gaan werken.
Ja, je ziet het slecht maar hij is van de grond op die foto.quote:
klinkt leuk!quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:57 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisteren bij een kleine brouwerij (Puik) met proeflokaal in Apeldoorn wezen kijken, zeker een aanrader. 25 bieren van de tap en ook erg lekkere borrelhapjes
In de avond is er vooral schaduw op het terras dus het was heerlijk daar gisteren.
Jammer van de administratieve rommel maar het klinkt wel als een flinke verbeteringquote:Op donderdag 14 juli 2022 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja precies. Het voelt als een keuze voor altijd maar dat is natuurlijk niet waar als je er goed over nadenkt. Het bedrijf loopt prima, maar dat wil niet zeggen dat je niet eens iets anders wilt gaan doen. Het is eigenlijk niet veel anders dan van baan veranderen. Behalve alle extra administratieve rommel die ik op mag ruimen
Ze hebben ook meerdere soorten IPAsquote:
Een idee om zelf zoiets op te zetten? Niet nu maar over nadenken?quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:57 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Gisteren bij een kleine brouwerij (Puik) met proeflokaal in Apeldoorn wezen kijken, zeker een aanrader. 25 bieren van de tap en ook erg lekkere borrelhapjes
In de avond is er vooral schaduw op het terras dus het was heerlijk daar gisteren.
Een droom wel maar niet om serieus te gaan doen. Dan heb je het over zulke grote investeringen en dat willen we niet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een idee om zelf zoiets op te zetten? Niet nu maar over nadenken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:22 schreef Blues het volgende:
Na 2 positieve collega's deze week.... voelde ik me gisteravond hoesterig, beetje verkoudheidsachtig en gisteren hele dag moeiig.
Net toch nog maar een keer ff testen (maandag was ik neg dus...)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beterschap.
Hopelijk krijg je niet te veel klachten.
Na 2 positieve collega's deze week.... voelde ik me gisteravond hoesterig, beetje verkoudheidsachtig en gisteren hele dag moeiig.
Net toch nog maar een keer ff testen (maandag was ik neg dus...)Gatverdarrie,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.daar zit je dus echt niet op te wachten.
Hopelijk blijft het bij een beetje last.We have far more in common than that which devides us..
Inderdaad. Dat lijkt me zo lastig om in hetzelfde huis te zitten en elkaar moeten ontlopen.quote:
Net toch nog maar een keer ff testen (maandag was ik neg dus...)Oh bah. BeterschapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Nou we dachten wel als ie besmet is, is ie dat allang want ik heb gister en vannacht in t zelfde bed als hij dichtbij tegen m aan liggen hoesten 😷quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat lijkt me zo lastig om in hetzelfde huis te zitten en elkaar moeten ontlopen.
Waarschijnlijk wel ja. Maar zolang hij nog niet positief is, lijkt het wel fijn om dat zo te houdenquote:Op donderdag 14 juli 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou we dachten wel als ie besmet is, is ie dat allang want ik heb gister en vannacht in t zelfde bed als hij dichtbij tegen m aan liggen hoesten 😷
Lastig is dat inderdaad. J ligt nu al 8 dagen tegen me aan te hoesten. Ik voel me nog steeds prima. Maar ja, het kan wel elk moment gebeuren dat ik ziek word. Het is nog steeds een verkoudheid maar eigenlijk vertrouw ik het niet zo. Je leest zo veel over mensen die negatief zijn en dagen later toch positief.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou we dachten wel als ie besmet is, is ie dat allang want ik heb gister en vannacht in t zelfde bed als hij dichtbij tegen m aan liggen hoesten 😷
Sinds ik dit postte heb ik een kriebel in mijn neus en heb ik een aantal keer geniest.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lastig is dat inderdaad. J ligt nu al 8 dagen tegen me aan te hoesten. Ik voel me nog steeds prima. Maar ja, het kan wel elk moment gebeuren dat ik ziek word. Het is nog steeds een verkoudheid maar eigenlijk vertrouw ik het niet zo. Je leest zo veel over mensen die negatief zijn en dagen later toch positief.
quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:12 schreef Lonaa het volgende:
Goed, we mochten dus met zandzakken slepen en spelen met de yoke.Dat vind ik mooie dingen.
Conclusie: Ik kan met 200 wiebelende kilo's in mijn nek best 10 meter lopen. Filmpje op de feestboeks.
Ik kan ook met 83 kg boven mn hoofd lopen. Foto in de spoiler. Charming as ever. Is wel extra supergaaf omdat ik dat nog nooit geprobeerd had en in december nog stroomstoten in m'n schouder kreeg omdat ik niet pijnvrij een trui uit kon trekken. Hard work pays off.
Wauw! Gewoon wauw!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat vereist ook van die Edding viltstift strepen boven je ogen, halverwege je voorhoofd.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:21 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor het eerst in m'n leven nepwimpers op. Waar kan ik me nu aanmelden voor Ex on the beach?
Dat is steeds minder, tegenwoordig zijn ze vooral van de lipfillers.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:21 schreef fietsie het volgende:
Dat vereist ook van die Edding viltstift strepen boven je ogen, halverwege je voorhoofd.
Eendebekmodificaties?quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is steeds minder, tegenwoordig zijn ze vooral van de lipfillers.
Net toch nog maar een keer ff testen (maandag was ik neg dus...)Jasses.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hopelijk weinig klachten en blijft het hierbij voor jou en golfer 💐
Net toch nog maar een keer ff testen (maandag was ik neg dus...)BeterschapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt idd helemaal. Bij Amsterdam is een docent positie met 3 dagen onderwijs, 1 dag onderzoek. Ik vind onderzoek op dit moment leuker, maar om mijn cv meer kansrijk voor UD positie te maken moet ik juist vooral op onderwijs meer ervaring opdoen. Mocht Nijmegen me geen UD maar een postdoc aanbieden (als ze überhaupt iets aanbieden natuurlijk) met 80% onderzoek, dan is dat reden om voor Amsterdam te kiezen; korte termijn denkend vind ik veel onderzoek leuker, maar voor carričre is het slimmer om nu juist voor veel onderwijs te kiezen om op iets langere termijn (1-2 jaar) alsnog stap naar UD te kunnen maken.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:42 schreef Clubsoda het volgende:
Het lastige met de academie is dat je op een gegeven moment wel moet gaan stoppen met post-doccen en de overstap moet maken naar UD. Je kunt niet voor eeuwig post-doc blijven. En vanuit de positie van UD heb je wel veel meer vrijheid. En dan zijn de (secundaire) arbeidsvoorwaarden van de universiteit wel weer dikke prima.
Voor dat investeren voor je op rozen zit moet je wel een lange adem hebben helaas.
Wat super van Jquote:Op donderdag 14 juli 2022 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ingewikkeld zeg Vlinder. Ik zit helemaal in de 'fuck carričre en geld, olé voor vrije tijd' modus dus aan mij heb je niet veel
Gatver.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:14 schreef Kaatje1 het volgende:
pffff even uitdampen. 13 km gefietst maar da's een stuk koeler dan stoppen. Ooievaar in een weiland gezien, eindelijk weer een stuk kunnen fietsen wat lang was afgesloten door werkzaamheden (ik zie er nu niets anders aan) en een ander stukje, langs de rivier, daar ging ik regelmatig even op een bankje zitten, bankje is weg, en het lag er nu vol met papieren zakdoekjes en condooms.
Vanmiddag wel beroerder geworden en een tijd in bed gelegen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jasses.![]()
Hopelijk weinig klachten en blijft het hierbij voor jou en golfer 💐
nwe?quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Gatver.
Maar wel lekker gefietst![]()
Al witte rook qua nwe?
quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:26 schreef AnneX het volgende:
Pffft. Wat een opluchting: het huis neemt en het huis geeft:pfffff wat fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:26 schreef AnneX het volgende:
Pffft. Wat een opluchting: het huis neemt en het huis geeft:Gelukkig zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Gebeld, levering fiets staat nu op week 38 (19/9). Ben benieuwd of ik 'm binnen een jaar na bestellen (16/11/21) heb.quote:
Pff. Wat absurd zeg.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gebeld, levering fiets staat nu op week 38 (19/9). Ben benieuwd of ik 'm binnen een jaar na bestellen (16/11/21) heb.
Ja, nogal. Maar ik ben zo ontzettend blij dat ik nog een werkende fiets heb.quote:
Misschien heb ik dit al eerder verteld maar wij hebben een grote fietsenzaak als klant. Hij kan sinds corona nauwelijks zijn werk nog doen. Hij heeft voor meer dan 1,5 ton aan orders uitstaan bij leveranciers. Hij is 10 jaar voor zijn pensioen, kan goed cashen aan zijn bedrijfspand dus zet nu de boel te koop en gaat bijklussen als mobiele fietsenmaker. Hij vindt zijn bedrijf niet leuk meer op deze manier.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, nogal. Maar ik ben zo ontzettend blij dat ik nog een werkende fiets heb.
Eigenaar van de fietsenwinkel bleef zich maar excuseren, maar hij kan er ook niets aan doen.
Dat kan ik me voorstellen. En fietsenmakers zijn volgens mij momenteel heel populair. Hij zal ook best boze klanten over de vloer krijgen. Het was pre-corona al idioot (toen was de wachttijd 1-3 maanden) maar nu is het helemaal belachelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien heb ik dit al eerder verteld maar wij hebben een grote fietsenzaak als klant. Hij kan sinds corona nauwelijks zijn werk nog doen. Hij heeft voor meer dan 1,5 ton aan orders uitstaan bij leveranciers. Hij is 10 jaar voor zijn pensioen, kan goed cashen aan zijn bedrijfspand dus zet nu de boel te koop en gaat bijklussen als mobiele fietsenmaker. Hij vindt zijn bedrijf niet leuk meer op deze manier.
Dat zou echt lastig zijn inderdaad. Je hebt nog 'geluk'.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen. En fietsenmakers zijn volgens mij momenteel heel populair. Hij zal ook best boze klanten over de vloer krijgen. Het was pre-corona al idioot (toen was de wachttijd 1-3 maanden) maar nu is het helemaal belachelijk.
Ik zou er misschien ook heel anders in staan wanneer mijn huidige fiets het niet meer zou doen. Dan ben ik echt onthand en kan nergens meer heen.
Ik sta bij een grote fietsenzaak op de wachtlijst voor een specifiek model; zou geleverd kunnen worden vanaf 1-7. Inmiddels is dat eind september, met de kant tekening dat er waarschijnlijk voor 1/4 van de wachtlijst een exemplaar geleverd kan worden in 2022.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien heb ik dit al eerder verteld maar wij hebben een grote fietsenzaak als klant. Hij kan sinds corona nauwelijks zijn werk nog doen. Hij heeft voor meer dan 1,5 ton aan orders uitstaan bij leveranciers. Hij is 10 jaar voor zijn pensioen, kan goed cashen aan zijn bedrijfspand dus zet nu de boel te koop en gaat bijklussen als mobiele fietsenmaker. Hij vindt zijn bedrijf niet leuk meer op deze manier.
Maar dat klopt dan toch? Vanaf 1/7quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik sta bij een grote fietsenzaak op de wachtlijst voor een specifiek model; zou geleverd kunnen worden vanaf 1-7. Inmiddels is dat eind september, met de kant tekening dat er waarschijnlijk voor 1/4 van de wachtlijst een exemplaar geleverd kan worden in 2022.
Dat duurt nog even (in ieder geval nog 2 maanden)quote:
Ja hoi!quote:
Modernnnn mag dat wel van jehovaquote:Op donderdag 14 juli 2022 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:
De Jehova's gaan ook met de tijd mee. Niet meer aanbellen, maar ik kreeg een brief, met een QR code. Tevens een uitnodiging om mee te doen aan een 3-daags online congres.
Nou nee, toch maar niet
oef, wat klote, Hoorde dat van een kennis ook. Zij (nog) niet, maar zoon al wel (volgende week met vakantie.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:12 schreef Blues het volgende:
Krijg appje, 4e coll pos.
Gaat morgen op vakantie😷😷
Wat zeiden ze dan dat het was?quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me een beetje dom. Ik dacht dat binnen een polyamoreuze relatie iedereen van iedereen houdt op een seksuele manier. Dat blijkt totaal niet zo te zijn![]()
Ik ben dus bezig om in 2 weken Videoland uit te kijken (proefabo) en daar staat een docu over polyamorie op. Ik keek net ook iets over influencende kinderen. Ik ben weer bij de tijd nu.
Dat had ik in m'n vorige huwelijkquote:Op donderdag 14 juli 2022 17:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat zeiden ze dan dat het was?
Ik heb idd wel gehoord van mensen die een hechte relatie hebben maar een van de twee wil/kan geen seks meer en dat ze dan aan polyamorie beginnen om toch aan die behoeftes tegemoet te komen.
Het hangt er sowieso vanaf hoe je dingen definieert, wanneer ben je heel erg goede vrienden en wanneer heb je een relatie. Sommige mensen zijn closer met hun beste vriend/vriendin dan met hun partner
Dat hoop ik ook. Zij zijn hele goede vrienden, dus die zie ik (als het goed gaat) volgende week vast wel. Ze hebben beiden al (zwaar) corona gehad (hij was in 1 week 7 kg kwijt) en zij had het begin juni voor de 2e keer.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:23 schreef Blues het volgende:
Za is je grote feest?
Balen! Hopelijk blijft t daarbij!
Had die collega na de 3 verwijzing naar de handleiding zelf niet door dat ze die er beter meteen bij kon pakken?quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik had een vermoeiende dag. Heb de hele dag geprobeerd zelf m'n werk te doen, waarbij ik iedere 10 min werd onderbroken door m'n collega die hetzelfde soort werk aan het doen was, maar telkens vastliep.
"Tele6 op welke knop op het scherm moet ik nu drukken?"
"Tele6 ik kan het nummer hiervan niet vinden?"
"Tele6 ik zie nu iets wat ik niet snap?"
"Tele6 kun je even met me meekijken?"
"Tele6 ik loop vast, kun je even helpen?"
"Tele6 alles gaat mis?!"
"Tele6 hoe zei je nou net dat ik dat moest doen?"
"Tele6 denk je dat ik het zo goed doe?"
"Tele6 waarom gaat dit nou mis?"
Ik kreeg aan het eind van de dag wel complimenten van m'n andere collega's over hoe rustig ik bleef.
Ik ben zelf wel trots op hoe vaak ik m'n collega naar de handleiding voor dit werk heb kunnen verwijzen zonder dat ze uit haar vel sprong
"Tele6 waar in de handleiding staat nu wat ik moet doen?"quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Had die collega na de 3 verwijzing naar de handleiding zelf niet door dat ze die er beter meteen bij kon pakken?
ohquote:Op donderdag 14 juli 2022 17:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
"Tele6 waar in de handleiding staat nu wat ik moet doen?"
"Tele6 wat bedoelen ze met deze zin in de handleiding?"
"Tele6 in de handleiding staat dat ik op deze website moet zoeken, maar ik kan het internet niet meer vinden?"
tjaaaaaa...
Ik vrees dat ze het vooral probeert uit te zingen tot haar pensioen. Ik heb niet de indruk dat het nog gaat lukken om haar aan te leren hoe ze het internet op kan vanaf haar computer (zodra ze het browserscherm sluit, vindt ze het niet meer terug) en het zou wat zijn als je daar handleidingen voor moest gaan zitten schrijven.quote:
Die handeling even opschrijven en onder/boven/naast/op haar scherm plakken?quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze het vooral probeert uit te zingen tot haar pensioen. Ik heb niet de indruk dat het nog gaat lukken om haar aan te leren hoe ze het internet op kan vanaf haar computer (zodra ze het browserscherm sluit, vindt ze het niet meer terug) en het zou wat zijn als je daar handleidingen voor moest gaan zitten schrijven.
Dat zou idd nog wel een optie zijn. Het Edge icoontje wat groter printen en erboven zetten Klik op dit icoontje voor het internet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die handeling even opschrijven en onder/boven/naast/op haar scherm plakken?
Computer angst?quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:54 schreef Clubsoda het volgende:
Maar jeetje, als je nog voor je pensioen bent, dan ben je rond de 65? Ik vind dit wel een schrikbarend niveau van digibeet zijn voor die leeftijd
In deze documentaire lieten ze 3 stellen/koppels/relaties? zien. In alle drie waren er seksuele en niet seksuele relaties.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat zeiden ze dan dat het was?
Ik heb idd wel gehoord van mensen die een hechte relatie hebben maar een van de twee wil/kan geen seks meer en dat ze dan aan polyamorie beginnen om toch aan die behoeftes tegemoet te komen.
Het hangt er sowieso vanaf hoe je dingen definieert, wanneer ben je heel erg goede vrienden en wanneer heb je een relatie. Sommige mensen zijn closer met hun beste vriend/vriendin dan met hun partner
quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:46 schreef Kreator het volgende:
Ik weet niet meer wie het was, maar bedankt voor de tip.
https://www.greenpan.nl/s(...)cm/CC001823-001.html
Nu met 50% korting. Voor 25 piek incl. verzendkosten het proberen waard.
Ja, en da's best lastig, want dan bedenk je niet dat je die angst hebtquote:
Het pijnlijke is dat ze nog een kleine 5 jaar te gaan heeft tot pensioen. Maar ze zei al dat ze van plan is om eerder dan dat met pensioen te gaan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:54 schreef Clubsoda het volgende:
Maar jeetje, als je nog voor je pensioen bent, dan ben je rond de 65? Ik vind dit wel een schrikbarend niveau van digibeet zijn voor die leeftijd
Ik heb ook zo'n collega.quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zou idd nog wel een optie zijn. Het Edge icoontje wat groter printen en erboven zetten Klik op dit icoontje voor het internet.
(Laten we het niet hebben over hoe ze continu tabbladen kwijtraakt of 20 browserschermen opent)
Dat laatste had mijn vader ook maar dat was ruim 30 jaar geleden (en hij ging met vut)quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het pijnlijke is dat ze nog een kleine 5 jaar te gaan heeft tot pensioen. Maar ze zei al dat ze van plan is om eerder dan dat met pensioen te gaan.
Ik denk dat het een combi is van angst, ongeduld en een vleugje onwil. Van "o jee o jee die computer doet nooit wat ik wil" naar "ik ga meteen op alle knoppen tegelijk drukken en dan komt het vast goed" naar "ik vind computers stom dus ik wil het ook niet leren".
Er zijn mensen van mijn leeftijd die niet goed mee kunnen komen met alles rondom de computer...er zijn er best wat werkzaam in ons zkhquote:Op donderdag 14 juli 2022 17:54 schreef Clubsoda het volgende:
getsie. Later op de avond nog een beetje proberen?quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:06 schreef Blues het volgende:
Ik heb net 1/4 van m'n avondeten met moeite weg kunnen krijgen
Nou ja, dat dus. Deze mensen waren tussen de 30 en 40 toen de eerste pc's kwamen. Dan ben je toch jong genoeg om iets nieuws te leren?quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat laatste had mijn vader ook maar dat was ruim 30 jaar geleden (en hij ging met vut)
Tja, ik heb een vriendin, net zo oud. Die werkt op een kantoor (zelfde baan al ruim 40 jaar), is van typemachine (eerst normaal en toen elektrisch) naar een computer gegaan. Maar thuis doet ze niets met de laptop. Ipad (had ze gekregen) deed het ooit eens niet, had ik binnen 2 minuten gefixt, bleek dat die al ruim een half jaar niets deed. Ik heb een hekel aan excel, maar weet wel wat het is en wat je er mee doet/kunt doen. Zij kent alleen de naam. Ze wil het niet kunnen en dus kan ze het ook niet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Deze mensen waren tussen de 30 en 40 toen de eerste pc's kwamen. Dan ben je toch jong genoeg om iets nieuws te leren?
We hebben toch besloten dat we de komende dagen even apart gaan slapen. Gelukkig hebben we een logeerkamer. Verder houden we megaveel afstand en als ik moet hoesten loop ik naar t balkon.quote:Op donderdag 14 juli 2022 18:12 schreef Isabeau het volgende:
AnneX heeft haar trouwring godzijdank weer terug
Blues beterschapNu voor het echt dus. Hopelijk valt het mee. Mijn vader is best ziek geweest, heeft voor de uitslag nog gewoon bij mama in bed geslapen, lang gehoest. Ma heeft nooit covid gekregen. Dus dat kan best dat iemand in je huis niet besmet raakt.
Dat is wat mijn ouders dedenquote:Op donderdag 14 juli 2022 18:35 schreef Blues het volgende:
We hebben toch besloten dat we de komende dagen even apart gaan slapen. Gelukkig hebben we een logeerkamer. Verder houden we megaveel afstand en als ik moet hoesten loop ik naar t balkon.
Alles staat wagenwijd open, boven ook.
We gaan t zien meer kunnen we niet doen.
Was dit een gevalletje "muis in de rechterbovenhoek" of PEBKAC?quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
"Tele6 waar in de handleiding staat nu wat ik moet doen?"
"Tele6 wat bedoelen ze met deze zin in de handleiding?"
"Tele6 in de handleiding staat dat ik op deze website moet zoeken, maar ik kan het internet niet meer vinden?"
tjaaaaaa...
Rioolwater onderzoek en steekproeven zeggen ook voldoende voor deze fase vanquote:Op donderdag 14 juli 2022 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben best wel benieuwd hoeveel positieve testen er momenteel zijn. Hoor nu aan alle kanten over besmettingen (nu ook bij vwn) maar doordat een pcr niet meer nodig is, weet je ook niet hoe veel het er zijn.
quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:12 schreef Blues het volgende:
Krijg appje, 4e coll pos.
Gaat morgen op vakantie😷😷
Fijn voor de senioren, minder fijn voor de moeder/kittens (en ons).quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Geef me kracht… ik heb mijn senioren beloofd dat ik dit jaar niet ga gastopvangen.
En nu passeert in de app een lieve moederpoes met megadikke buik en na een dag heeft niemand haar nog opgehaald
Maar ik doe het nietAl was het maar omdat ik volgende week een nachtje weg ga, in augustus/september druk ben met werk en uiteraard mijn senioren.
Maar BUIK en oogjes![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@AnneX wat een opluchting dat de ring zich weer kwam melden! Ik hoop dat de andere troubles net zo vanzelf verdwijnen.
@Blues beterschap! Hopelijk ben je snel genoeg beter om lekker naar buiten te kunnen trekken. Frisse lucht enzo.
@Lonaa respect. Respect.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-je-werk-a4134876
en
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-kantoor-a4135601ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 14 juli 2022 20:14 schreef sigme het volgende:
Ik doe die andere dan ook maar even erbij:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-je-werk-a4134876
en
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-op-kantoor-a4135601
Spoilers!
PEBKACquote:Op donderdag 14 juli 2022 19:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Was dit een gevalletje "muis in de rechterbovenhoek" of PEBKAC?
quote:Op woensdag 13 juli 2022 21:55 schreef z80 het volgende:
[..]
De overheid werkt aan dit beleid mee. Sterker nog zij zijn voortrekker hier in.
Niet kijken of je inhoudelijk geschikt bent, maar of je het juiste papiertje hebt.
Oh die zat ik toevallig al naar te kijken, dus goede bevestiging dan! Dankjewel!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:18 schreef Lonaa het volgende:
https://www.alpine.nl/pro(...)EgZziNRoCf-gQAvD_BwE
Ik moet wel een keer nieuw setje. Al was het maar omdat het nieuwe opbergdingetje beduidend beter is dan mijn oude opbergdingetje.
Even een +1 voor Alpine. Eerste setje gekocht in 2006 en toch zo'n 15 jaar gebruikt (wel wat setjes vervangen, uiteraard). Het is dat ik voor weinig op maat kon kopen, anders had ik ze nog gebruikt.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al jaren oordoppen van Alpine. Zitten niet vervelend, gaan lang mee, dempen zonder het kut te laten klinken.
Vroegah in het poppodium hadden bijna alle medewerkers die, tenzij ze op-maat-gegoten-doppen hadden.
Ik heb nog steeds ergens een mottig blauw mapje om ze in te doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:18 schreef Lonaa het volgende:
https://www.alpine.nl/pro(...)EgZziNRoCf-gQAvD_BwE
Ik moet wel een keer nieuw setje. Al was het maar omdat het nieuwe opbergdingetje beduidend beter is dan mijn oude opbergdingetje.
Dan kan ik zeker die Alpine-doppen aanraden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:26 schreef Myraela het volgende:
Ik ga dus helemaal niet vaak, al wil ik wel wat vaker gaan. Maar ik zat gisteravond, vooral tijdens de vooract soms hele stukken met m'n oren dicht.Het geluid werd gewoon te schel bij de complete band, en ze waren een beetje rock-achtig.
Ik heb zo'n opbergkokertje van aluminium waar ze net inpassen en los in zitten. Soms zitten ze dan "vast" en dan moet je wat schudden en dan moet je ze zoeken op de grond.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds ergens een mottig blauw mapje om ze in te doen.![]()
Ja, dat kokertje vond ik maar kut, dus heb ik steeds m'n ouwe mapje er bijgehouden.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb zo'n opbergkokertje van aluminium waar ze net inpassen en los in zitten. Soms zitten ze dan "vast" en dan moet je wat schudden en dan moet je ze zoeken op de grond.Of als je ze na 10 bier probeert terug te prutsen in dat kokertje, dat is ook altijd Groot Succes.
Ik wil alles uit deze post.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:43 schreef borisz het volgende:
Woonbootborrelgisteren![]()
Pizza's die erg lekker waren.
Ik had er tabouleh bij gemaakt. Was een fijne avond.
Dit klinkt wel als het leven.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:43 schreef borisz het volgende:
Woonbootborrel gisteren![]()
Pizza's die erg lekker waren.
Ik had er tabouleh bij gemaakt. Was een fijne avond.
Ik heb 'n ander kokertje dingquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn kokertje heeft ook de nodige opdonders gehad:
[ afbeelding ]![]()
Hoe oud is poes? Kan zijn dat ze dement wordt en daar hoort dat krijsen bijquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Kan ik het geluid van Poes2 uitzetten? Fuck zeg. Sinds ze niet meer ziek is, is ze weer begonnen met "the song of her people". Het liefst om 6:32 in de ochtend, maar eigenlijk de hele dag door.
Ze heeft tijdens haar eerste krolse periode jaren geleden geleerd hoe je het meest kut moet krijsen en sindsdien is dat hoe ze mauwt. Echt top.
Poes2 wordt 12 geloof ik. Poes2 doet dit wel al een aantal jaar. Wordt wel erger. Poes2 is wel ook altijd een speciaaltje geweest.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe oud is poes? Kan zijn dat ze dement wordt en daar hoort dat krijsen bij
Geen tips voor je, helaas.
Volgens intratuin: Bedek je de grond met een bodembedekker, zoals cacaodoppen, houtsnippers of boomschors, dan voelt dat niet fijn aan hun pootjes! Met name cacaodoppen vinden katten onaangenaam, want zowel het knisperende geluid als de geur ervan vinden ze niet lekker.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:25 schreef Tuindier het volgende:
Poezenkenners: een van de buurtkatten heeft mijn kas geaddopteerd als kattenbak, en ik vind dat ranzig. Moet regelmatig kattendrollen tussen de groente weghalen. Ik heb daar open stukjes grond, dat zal hem wel aanspreken. Heb daar nu zo veel mogelijk gaas neergelegd. Wat kan ik daar nog meer tegen doen?
Dit vraagt om een geluidsopnamequote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Kan ik het geluid van Poes2 uitzetten? Fuck zeg. Sinds ze niet meer ziek is, is ze weer begonnen met "the song of her people". Het liefst om 6:32 in de ochtend, maar eigenlijk de hele dag door.
Ze heeft tijdens haar eerste krolse periode jaren geleden geleerd hoe je het meest kut moet krijsen en sindsdien is dat hoe ze mauwt. Echt top.
Poes2 mauwt gewoon...in de ruimte. Ik kan er geen patroon in ontdekken per se. Behalve dat als ze "in een andere ruimte is geweest", dat ze dan vaak luid mauwend krijsend de woonkamer in komt en naar de keuken loopt om daar nog harder te krijsen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn demente kat miauwde wanneer ze naar de gang wilde en dat is een witte deur. Toen ze dement werd miauwde ze ook tegen de witte radiator en tegen het witte bad. Wit was voor haar een doorgang (dit was naast het heel diep krijsen)
Ik begin me bijna af te vragen of Poes wel normaal is. Die miauwt vooral als hij eten wil en als ik thuis kom. Dan wil hij vooral knuffels (want ook al doe ik eten in zijn bakje, dan nog wil hij eerst knuffels).quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:41 schreef Lonaa het volgende:
Poes2 mauwt gewoon...in de ruimte. Ik kan er geen patroon in ontdekken per se. Behalve dat als ze "in een andere ruimte is geweest", dat ze dan vaak luid mauwend krijsend de woonkamer in komt en naar de keuken loopt om daar nog harder te krijsen.
Ze doet het ook al jaren na het eten en bezoek aan de kattenbak.
Vispastei?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef Myraela het volgende:
En er komt net een kilo bramen uit de tuin. Wat zullen we daar eens mee maken?
Dat laatste is aan de hand bij Poes1.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef Myraela het volgende:
Ohja, het mauwen bij binnenkomst doet mijn kat ook.![]()
Ik denk stiekem ook een stukje zelf verpest bij ons. Denk een gevalletje 'negatieve aandacht is ook aandacht'.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:44 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, ik vergeet jullie mijn zeehonden-maalverhaal nog te vertellen. Dinsdag uit eten geweest. Op het menu stond de vangst van de dag, dus ik vraag wat dat is. Roodbaars. Prima, doe maar.
Op het moment dat het eten gebracht werd (!) zei het meisje van de bediening 'Oh, het bleek geen roodbaars maar zee....zee...eh, zeehond! te zijn'. Ik keek naar mijn bord waar duidelijk een stuk witvis lag en geen zoogdier. Meisje was ondertussen verder gelopen en had niet door hoe raar haar 'zeehond' opmerking was.
Er kwam iemand vragen of het ons smaakte en ik vroeg maar eens wat ik nu gegeten had. Zeewolf. Een wolf, geen hond.
Nee, Poes2 is niet normaal. Maar dat wisten we al.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begin me bijna af te vragen of Poes wel normaal is. Die miauwt vooral als hij eten wil en als ik thuis kom. Dan wil hij vooral knuffels (want ook al doe ik eten in zijn bakje, dan nog wil hij eerst knuffels).
Nog steeds wel benieuwd naar Het Banshee Gekrijs.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:46 schreef Lonaa het volgende:
Nee, Poes2 is niet normaal. Maar dat wisten we al.
Ik ga m'n best doen om daar opnames van te maken. Moet niet heel moeilijk zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog steeds wel benieuwd naar Het Banshee Gekrijs.
Er moet toch een soort wet zijn waarbij je probeert zo'n opname te maken en hij het gewoon vertikt om te krijsen. Ik zeg winst.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga m'n best doen om daar opnames van te maken. Moet niet heel moeilijk zijn
Oh ja, dat herinner ik me nog.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga echt kapot hierIk kijk Geraldine en de vrouwen. 6 Vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik worden gevolgd bij een behandeling. Wat een horror. Ik trek het al nauwelijks om te kijken en zij hebben het gewoon echt meegemaakt.
Snap wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:55 schreef Myraela het volgende:
Ik mag niets maken van de bramen, m'n man wil ze allemaal los opeten.
Ik zou daar niet voor mijn plezier naar kijken. Waarom kijk je er naar?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga echt kapot hierIk kijk Geraldine en de vrouwen. 6 Vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik worden gevolgd bij een behandeling. Wat een horror. Ik trek het al nauwelijks om te kijken en zij hebben het gewoon echt meegemaakt.
Stukje van gezien, kon echt niet meer kijken, was niet te doenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee. Voelt als belangrijk ofzo.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou daar niet voor mijn plezier naar kijken. Waarom kijk je er naar?
Wel de moeite om door te kijkenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
qftquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel de moeite om door te kijken
Stoere vrouwen
Hoerig systeem en alles. Las gister weer hoe die Keith smth de anorexiagoeroe op zijn zestigste ofzo een minderjarige met eetstoornis verkrachtte en in hoger beroep door het hof werd gezegd dat niet bewezen kan worden dat er sprake was van dwang of dat hij handelde als hulpverlener![]()
![]()
![]()
![]()
Nee een psychisch zieke 16 jarige die niet bij haar volle verstand kan ervoor kiezen om vrijwillig zo'n gore ouwe kerel die toevallig haar hulpverlener is op haar te laten kruipen en daar is dan geen machtsmisbruik te bewijzen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zei ik al?
Echt hequote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stoere vrouwen
Hoerig systeem en alles. Las gister weer hoe die Keith smth de anorexiagoeroe op zijn zestigste ofzo een minderjarige met eetstoornis verkrachtte en in hoger beroep door het hof werd gezegd dat niet bewezen kan worden dat er sprake was van dwang of dat hij handelde als hulpverlener![]()
![]()
![]()
![]()
Nee een psychisch zieke 16 jarige die niet bij haar volle verstand kan ervoor kiezen om vrijwillig zo'n gore ouwe kerel die toevallig haar hulpverlener is op haar te laten kruipen en daar is dan geen machtsmisbruik te bewijzen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zei ik al?
Is een hele mooie serie die laat zien wat verkrachting met een vrouw (of kind) doet en wat onze maatschappij daarmee doet en dat gelukkig veel vrouwen toch in staat zijn om daar bovenop te komen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou daar niet voor mijn plezier naar kijken. Waarom kijk je er naar?
Ik moet misschien eens naar bed gaan, want ben duidelijk labiel. Tranen springen me hier in de ogen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Vanyel het volgende:
Stoere vrouwen
![]()
![]()
![]()
Nee een psychisch zieke 16 jarige die niet bij haar volle verstand is kan ervoor kiezen om vrijwillig zo'n gore ouwe kerel die toevallig haar hulpverlener is op haar te laten kruipen en daar is dan geen machtsmisbruik te bewijzen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zei ik al?
Ouch, niet best. Hopelijk ergste nu gehadquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Blues het volgende:
Hele slechte nacht hoge koorts blaffen pijn met blaffen zweten hoofdpijn.
You name it
Ik heb 9 uur geslapen en dat gebeurt mij ook. Lijkt me gezonde reactie.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet misschien eens naar bed gaan, want ben duidelijk labiel. Tranen springen me hier in de ogen.
Ik word vooral boos van dat soort dingen.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:05 schreef Vanyel het volgende:
Is een hele mooie serie die laat zien wat verkrachting met een vrouw (of kind) doet en wat onze maatschappij daarmee doet en dat gelukkig veel vrouwen toch in staat zijn om daar bovenop te komen.
Pure bewondering.
Beetje bewustwording lijkt me helemaal niet zo gek?
Boos en verdrietig dat hen dat is aangedaanquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik word vooral boos van dat soort dingen.
Ja dat is toch niet zo gek?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik word vooral boos van dat soort dingen.
Dat klinkt echt erg klotequote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
You name it
Shitquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
You name it
Hm. Ik dig je blik wel. Ja, zo kan je het ook zien. Dank je.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:14 schreef Vanyel het volgende:
Ja dat is toch niet zo gek?
Misschien praat je er vervolgens over, hier of op je werk of waar dan ook. Misschien hoort iemand je die eerder dacht dat het allemaal zo erg niet was in ons land. Misschien realiseert iemand zich dat zijn gedrag niet ok is/ was. Misschien realiseert iemand zich dat haar ervaring niet uniek was. Of zijn ervaring. Misschien gaat iemand anders het kijken die daar troost in vindt. Misschien ontdekt iemand dat er toch behandeling mogelijk is, na jaren denken dat dat niet kon.
Ik zeg word lekker boos en fulmineer een end weg. Kan niet genoeg over gepraat worden.
Staan....staan er Russen bij je op de stoep? Tjerry tussen de schapen? Wat?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:29 schreef sigme het volgende:
Mooi hč, beschaving. Totdat de Russen komen of de FvD de macht grijpt en dan is het snel afgelopen.
Goedemorgen!
Dat valt vies tegen zeg! Geboosterd en al.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:03 schreef Blues het volgende:
[..]
You name it
Dat gaat niet helemaal goed nee. Je hebt m vast al uit en aan gezet?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:53 schreef AnneX het volgende:
Zonder verbeteringen:
O te laten zziien wat er gebbeurut za l ik i e e ens op gebrrkellije slhheid tikken enn poosten.
Dt iss all sindsik de ippaad gebruik. En bij llagen.
Heb je het scherm beschadigd met schoonmaken?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:53 schreef AnneX het volgende:
Zonder verbeteringen:
O te laten zziien wat er gebbeurut za l ik i e e ens op gebrrkellije slhheid tikken enn poosten.
Zit je nu al aan de wijnquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:53 schreef AnneX het volgende:
Zonder verbeteringen:
PCMmetje deed wel 'wonderen' voel me iets beter. Wat gegeten, ff in de kamer op afstand van g. Die heeft nog nergens last vanquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:40 schreef AnneX het volgende:
Dat valt vies tegen zeg! Geboosterd en al.
Hopelijk gaat het vanaf nu beter 💐
Check.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat gaat niet helemaal goed nee. Je hebt m vast al uit en aan gezet?
Doet dit bij vlagen vanaf het begin.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heb je het scherm beschadigd met schoonmaken?
12 is nog best jong daarvoor en als ze het al eerder doet is het omdat Poes.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Poes2 wordt 12 geloof ik. Poes2 doet dit wel al een aantal jaar. Wordt wel erger. Poes2 is wel ook altijd een speciaaltje geweest.
Kan ik aan nog meer dingen merken dat ze dement wordt?
Houdt ook de ‘ik heb het uitgelokt/ik stel me aan/ik ben de enige’ gedachte in stand bij slachtoffers. Ughquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:27 schreef Vanyel het volgende:
Het niet willen zien, niet door jou specifiek maar collectief, is imo een van de redenen dat het zo makkelijk kan blijven bestaan.
Daarom![]()
Uitzieken. Hopelijk snel weer fit!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
PCMmetje deed wel 'wonderen' voel me iets beter. Wat gegeten, ff in de kamer op afstand van g. Die heeft nog nergens last van#afklopt.
Zo even in een lauwwarm badje liggen.
En verder de dag maar uithangen.
Ja, nee, het is verder alleen maar hard schreeuwen. Voor de rest "functioneert" ze net als altijdquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
12 is nog best jong daarvoor en als ze het al eerder doet is het omdat Poes.
Wellicht hoort ze minder goed en daardoor weinig volume controle? Al hadden jullie dat vast ook gemerkt.
Dementie: dwalen, roepen, onrust, verdwaald lijken te zijn, gillen, heel erg aan je plakken, gedragsverandering, kattenbak niet meer kunnen vinden. Dat werk.
Omdat kat dusquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee, het is verder alleen maar hard schreeuwen. Voor de rest "functioneert" ze net als altijd
Och, bij geen diva’s zou ze zo mogen komenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
In het kader van ‘wie weet kennen jullie iemand?’ F&F / <Gezocht> Kattenbaasje voor wees-kat (ivm. overlijden)
Dat had ik dus ook. Maar als ik mijn senioren al geen opvangnestje aandoe moet ik er zeker geen volwassen kat bij gaan zettenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och, bij geen diva’s zou ze zo mogen komen
Ja, Poes1 is bijv. altijd vocaal geweest, dat is prima. Wordt ook wel ietsje meer, voornamelijk als ze d'r zin niet krijgt. Poes2 heeft ook altijd wel wat gekrijst for no reason, maar dat is wel echt significant meer gewordenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Omdat kat dus![]()
![]()
Mijn senioren worden de laatste jaren steeds spraakzamer. Maar dan wel sociaal, zeg maar. Hallo komen zeggen, verbaal toejuichen dat het eten geserveerd wordt, soms een korte melding die ik niet kan herleiden en dan geven ze het maar weer op.
Koffiedrab over de grond uitstrooien. De dra gaat tussen de pootjes en in de vacht zitten. En daar houden ze niet van.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:25 schreef Tuindier het volgende:
Poezenkenners: een van de buurtkatten heeft mijn kas geaddopteerd als kattenbak, en ik vind dat ranzig. Moet regelmatig kattendrollen tussen de groente weghalen. Ik heb daar open stukjes grond, dat zal hem wel aanspreken. Heb daar nu zo veel mogelijk gaas neergelegd. Wat kan ik daar nog meer tegen doen?
Poesquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:59 schreef gcjoel het volgende:
Poes moest vandaag voor de prikjes. Ze wordt nu echt oud, heeft beetje staar en misschien artrose dus nu pijnstiller als test![]()
Mijn baby![]()
Ze krijsmauwt altijd als ze denkt dat we haar niet zien. Zit ze in de hal ofzo en als je dan komt kijken zit ze je aan te kijken van: oh hoorde je dat??
Dat ga ik eens opzoeken. Ze krijgt nu de pijnstiller om te zien of we überhaupt verschil merken. Ze springt de laatste tijd wat moeilijker.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Poes![]()
![]()
Een van mijn senioren heeft ook artrose. En is best opgeknapt nu ik hem dagelijks glucosamine geef. Kan gewoon door zijn voer. Als dat niet werkt is pijnstilling de volgende optie.
Zou het zo doen, maar dat gaat helaas niet werken met mijn Foxtrot, en die gaat vķķr: https://indebuurt.nl/denh(...)-in-den-haag~183019/quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
In het kader van ‘wie weet kennen jullie iemand?’ F&F / <Gezocht> Kattenbaasje voor wees-kat (ivm. overlijden)
Thanksquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:23 schreef AnneX het volgende:
Wat fijn @:Whiskers dat het nu goed gaat met Foxtrot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |