abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2022 @ 10:46:39 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205348394
Beste FOK!Kers,

Een buurman van ons is gisteren overleden gevonden en wij hebben zijn enorm lieve, oude besje Moffy in huis. Moffy is een oude schildpadpoes uit 2005. Ze is heel lief en aanhankelijk en makkelijk in de omgang. Ze is zindelijk, maar ze heeft wel zorg nodig.

Onze buurman was heel alleen, al zorgden wij een beetje voor hem, en Moffy was zijn enige familie eigenlijk. We willen haar graag een fijne oude dag geven, maar kunnen haar zelf niet houden. Wij hebben twee katten met een rugzakje en veel medische zorg en de vertrouwensbalans in huis is nu goed, maar heel precair

Moffy kan wel met andere katten, dus aan haar hoeft dat niet te liggen. Ze heeft wel wat extra zorg nodig. Zo kan ze zichzelf niet zo goed meer wassen, maar regelmatig borstelen vindt ze gelukkig heerlijk. Ze heeft ook een speciaal nierdieet nodig. Ze lijkt ook chronische niesziekte te hebben, maar dit moet nog duidelijk worden. Onze buurman had geen medicijnen voor haar, maar we verwachten dat ze na een medische check en goede medicatie enorm gaat opknappen.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een nieuw baasje een hele lieve, vrolijke, aanhankelijke en gezellige kat aan Moffy zou hebben. Ze is alleen oud en heeft wat ondersteuning nodig. Maar ze is een grote lieverd en verdient echt een fijn huisje.

Wij zullen, samen met andere buren, zorgen dat Moffy die medische check krijgt en de nodige behandelingen. Een nieuwe eigenaar hoeft daarvoor dus geen kosten te betalen. We willen ook met alle plezier een lading dieetvoer aanschaffen en meegeven. Zo lang we maar weten dat Moffy een thuis krijgt waar ze een fijne oude dag mag hebben.

Ze is nu een binnenkat en lijkt dat prima te vinden. Een tuintje lijkt me ook geen probleem. Ik denk niet dat ze op een drukke straat moet rondlopen, want ze is niet zo heel erg alert meer, als oude dame.

Wie o wie weet iets? Ik realiseer me dat er talloze van dit soort katten zijn. Maar ik wilde het toch ook even via FOK! proberen. Wij wonen in Groningen, trouwens, maar de kat mag voor een goed tehuis natuurlijk best haar woonplaats verlaten.

Ik maak straks nog meer foto's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 17:58 schreef Duderinnetje het volgende:
Zojuist naar de dierenarts geweest. Ze is nog best in goede staat! :D Oren, ogen, gebit allemaal oké voor haar leeftijd. Wel chronische luchtweginfectie. Dat betekent concreet: zo nu en dan antibiotica door het voer (hebben we nu ook meegekregen en geven we morgen door aan het asiel). Meer is hier niet aan te doen en meer werk levert het óók niet op.

De overleden buurman bleek toevallig ook ingeschreven bij deze praktijk. Moffy blijkt keurig ingeënt! Wel dus al heel lang die luchtweginfecties. Van nierfalen stond niets genoteerd (haar baasje noemde dat vorige week aan mij, maar wellicht sprak hij louter een vermoeden uit). Wel hebben we op advies van de da niervoeding meegenomen. Kon sowieso geen kwaad op deze leeftijd. Ook dat geven we morgen mee aan het asiel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Viv op 17-07-2022 15:10:36 (Update over dierenarts toegevoegd ) ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205348460
Ach toch, wat een leukie *;
pi_205349247
Besje O+

Mijn duo zou haar ook het huis uit jagen en je woont zo ontzettend aan de andere kant van het land. Maar ik zal eens kijken in mijn netwerk of zich daar een gouden mandje bevindt.

En een _O_ voor jullie en jullie buurt, dat jullie zo erin investeren haar een eigen plekje te laten vinden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 15 juli 2022 @ 12:26:14 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205349272
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 12:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Besje O+

Mijn duo zou haar ook het huis uit jagen en je woont zo ontzettend aan de andere kant van het land. Maar ik zal eens kijken in mijn netwerk of zich daar een gouden mandje bevindt.

En een _O_ voor jullie en jullie buurt, dat jullie zo erin investeren haar een eigen plekje te laten vinden.
Dank je wel voor het meedenken en - kijken! Het is gewoon heel naar voor het oude besje als ze de laatste tijd zou moeten slijten in een asiel. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 12:28:17 #6
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_205349302
Probeer het eens via de Nextdoor App. In grote steden wordt hier behoorlijk op zulke verzoeken gereageerd.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 12:44:59 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205349463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 12:28 schreef denattedweil het volgende:
Probeer het eens via de Nextdoor App. In grote steden wordt hier behoorlijk op zulke verzoeken gereageerd.
Ja, ga ik ook doen. En Twitter.
Maar FOK! is altijd mijn eerste liefde voor dit soort dingen, eerlijk gezegd. Beetje als vertrouwde familie, zeg maar.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_205349785
Misschien wil @Viv dit wel onder de aankondigingen zetten.
Spoilers!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:42:23 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205350055
O+
Zou het graag willen, maar het gaat helaas niet. Heb in januari een asielkat geadopteerd en die kan niet samen met andere katten -O- https://indebuurt.nl/denh(...)-in-den-haag~183019/

Hoop dat je snel een definitief mandje voor haar vindt 🤞
En supertof dat jij en de buren jullie zo hard inzetten hiervoor O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-07-2022 14:03:18 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:46:58 #10
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205350108
Kleine update:

Onze dierenarts kan haar vanmiddag zien. Weten we in elk geval wat ze acuut nodig heeft.
Morgenochtend gaat ze naar het asiel. Die leefden erg mee, en ik heb daar (gelukkig) geen naar gevoel bij. Ze moet gewoon ergens naartoe, aangezien wij maandagochtend een paar dagen weg gaan.
In het asiel zou pas donderdag een dierenarts zijn en dat vind ik te laat, dus we gaan vandaag zelf naar de onze. Mochten daar geen al te erge dingen blijken (dat kan ook nog en dat we dan anders moeten beslissen), dan neem ik in elk geval een berg dieetvoer mee voor in het asiel.

Ze kon ook meteen ná de DA al naar het asiel, maar de mensen vertrekken daar om 17 uur en ik vind het een akelig idee dat ze dan meteen weer alleen is. Morgenochtend heeft ze in elk geval de hele dag mensen om zich heen daar.

Zodra wij terug zijn van een korte vakantie, hopen we dan zicht te hebben op een oplossing voor de iets langere termijn.

Maar pfff, blij dat er allemaal lieve mensen (asiel, DA) meedenken. Wat een verdrietige situatie zo.

Jullie ook dank voor het meedenken. Heel erg fijn. :)

P.S. De nabestaanden (niet veel) van de buurman weten er uiteraard van en hebben ons fiat gegeven om alles verder voor Moffy te regelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duderinnetje op 15-07-2022 14:01:57 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Manager PR/Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 13:48:22 #11
269689 crew  Viv
pi_205350125
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien wil @:viv dit wel onder de aankondigingen zetten.
Gedaan :)

Succes @Duderinnetje en Moffy :*
  vrijdag 15 juli 2022 @ 13:52:46 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205350182
Welke omgeving woont Moffy?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:00:56 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205350267
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 13:52 schreef Debsterr het volgende:
Welke omgeving woont Moffy?
Moffy is een Groningse dame. O+

Ze zegt ook geen miauw, maar MOI MOI MOI!!!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:02:33 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205350282
Quote ipv edit :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_205350310
@LPFAN heeft Q nog een plekje? O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:06:36 #16
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205350317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:00 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Moffy is een Groningse dame. O+

Ze zegt ook geen miauw, maar MOI MOI MOI!!!!
Dat gaat te gortig worden voor mijn ouders vanuit Rotterdam, sorry. Wel echt heel lief dat je deze moeite neemt! En als je een bijdrage kan gebruiken voor de kosten, dan mag je altijd een DM met een open tikkie sturen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:11:53 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205350355
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dat gaat te gortig worden voor mijn ouders vanuit Rotterdam, sorry. Wel echt heel lief dat je deze moeite neemt! En als je een bijdrage kan gebruiken voor de kosten, dan mag je altijd een DM met een open tikkie sturen.
Dank, heel lief!
Mocht het nodig zijn, dan laat ik het weten. We kunnen de kosten met een paar buren delen, dus dat komt vast goed. Ik vermoed dat onze DA ook de hoofdprijs niet zal rekenen straks.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:52:49 #18
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205350703
Probeer zorgeloosdierenleven.nl ook eens! Geven dieren ook een fijne oude dag.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 14:54:04 #19
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205350713
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:06 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik kan ze halen in Groningen en brengen naar Rotterdam mits redelijke ov bereikbaarheid.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_205350774
Ik wil alleen even zeggen dat het superlief is wat jullie als buren doen voor deze lieve poezel O+. Echt hartverwarmend! Ons huishouden is met 2 jonge kinderen een beetje te druk denk ik, voor zo'n oud beestje dat dat niet gewend is. Maar ik hoop van harte dat ze snel op een fijne plek terecht komt!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 15 juli 2022 @ 15:04:20 #21
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_205350807
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 14:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Probeer zorgeloosdierenleven.nl ook eens! Geven dieren ook een fijne oude dag.
Dank voor de tip!
Ik ga zeker even bellen. Mochten we een ander adresje vinden, dan hoeven we deze opvang wellicht niet te belasten (en is er plek voor een ander dier in nood), maar het is in het uiterste geval zeker een optie, mochten ze een plekje hebben.

Ik ga in elk geval doneren, want dit is een prachtig initiatief! O+ O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 15 juli 2022 @ 15:06:55 #22
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_205350826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 15:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Dank voor de tip!
Ik ga zeker even bellen. Mochten we een ander adresje vinden, dan hoeven we deze opvang wellicht niet te belasten (en is er plek voor een ander dier in nood), maar het is in het uiterste geval zeker een optie, mochten ze een plekje hebben.

Ik ga in elk geval doneren, want dit is een prachtig initiatief! O+ O+
Ze gaan met mijn wilsbeschikking mee als mij wat overkomt ;)
pi_205351600
Als ik katten 🐈 koop, koop ik babykatjes en niet volwassen.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_205351675
Potverdorie wat schattig. Die krijgt wel snel een huisje.
High in the clouds is no way to be free
pi_205351816
Lief dat jullie dit zo regelen O+ Zouden graag helpen, maar onze kat heeft het niet zo op andere katten; is er teveel aan gewend dat hij het rijk alleen heeft en de aandacht niet hoeft te delen :P Hoop dat jullie een gouden mandje vinden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')