Ja dat snap ik. Ik ben toevallig heel slim, hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:43 schreef Werkman het volgende:
Ja hè hè! Als ik iedere dag boerenkool vreet komt het ook mijn strot uit.
Kun je dit uitleggen?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:39 schreef Cockwhale het volgende:
Hoezo geen fatsoenlijk einde? Het eindigt exact op de enige manier waarop het zou kunnen eindigen.
Mja, is ook voor TS.quote:
Ik hoorde dat er een woke boodschap in die film zat. Dan heb ik al gegeten en gedronken. Tony Soprano zou dat ook niet accepteren, overigens.quote:
Vandaar dat hij zo vaak Sopranos heeft gekeken? Een grote product placement show met een paar stukjes hier en daar over de maffia en doodlopende verhaallijnen?quote:
Met jou praat ik niet meer.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Vandaar dat hij zo vaak Sopranos heeft gekeken? Een grote product placement show met een paar stukjes hier en daar over de maffia en doodlopende verhaallijnen?
De star trekkies zijn slimmer dan jij want die hebben daar een antwoord op gevonden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Ik ben toevallig heel slim, hoor.
Maar luister, als er een aflevering van bijvoorbeeld The A-Team op de tv is, dan weet ik vaak precies wat er gaat gebeuren ondanks dat ik die betreffende episode waarschijnlijk al 10+ jaar niet gezien heb. Dus waar ik nu heel erg bang voor ben is dat je dat niet kunt resetten. "Once you see it, you can't unsee it". Met als gevolg dat ik dus nooit meer plezier zal kunnen beleven aan The Sopranos. Wellicht dat een geestelijke gezondheidszorg professional dit kan bevestigen of ontkennen.
Om mijn post toch nog een beetje leuk af te sluiten wil ik een van mijn favoriete scenes met jullie delen:
quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Vandaar dat hij zo vaak Sopranos heeft gekeken? Een grote product placement show met een paar stukjes hier en daar over de maffia en doodlopende verhaallijnen?
wtfquote:Op woensdag 13 juli 2022 17:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik zie liever de Godfather trilogy of Goodfellas ofzo.quote:
Ik werd alleen moe van die liefdes storyline tussen Furio en Carmella. Ze ging hem steeds eten brengen en verder gebeurde er eigenlijk niks. Dat duurde een heel seizoen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Sopranos is wel leuk hoor. Alles gezien. Vind het alleen op bepaalde punten slap.
Dat is toch het hele probleem met Sopranos. Zoveel potentieel in vele verhaallijnen en ze deden er niks mee; sterft gewoon een langzame dood. Er zat echt zoveel meer in die serie.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:29 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik werd alleen moe van die liefdes storyline tussen Furio en Carmella. Ze ging hem steeds eten brengen en verder gebeurde er eigenlijk niks. Dat duurde een heel seizoen.
Noem eens een voorbeeld dan?quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:31 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is toch het hele probleem met Sopranos. Zoveel potentieel in vele verhaallijnen en ze deden er niks mee; sterft gewoon een langzame dood. Er zat echt zoveel meer in die serie.
Met die Russische maffia gast, die assault op Melfi, of die relatie van Meadow met die gast die Vito betrap. Genoeg op te noemen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld dan?
Hij bedoelt vast zoals met die Russen, dat dat geen echte consequenties had.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld dan?
Nee maar dat had toch juist wel zijn charme? Dat je niet wist of die Russische commando levend uit dat bos gekomen was en of hij eventueel later nog een keer op zou duiken? Aan het open einde van die storyline heb ik me geen moment gestoord in ieder geval.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:42 schreef laforest het volgende:
[..]
Met die Russische maffia gast, die assault op Melfi, of die relatie van Meadow met die gast die Vito betrap. Genoeg op te noemen.
Tja, in hetzelfde seizoen wordt al eerder dat eind "uitgelegd". Ik heb The Sopranos recent herbekeken en het zat er gewoon aan te komen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:50 schreef Werkman het volgende:
De grote teleurstelling vond ik wel de eindscene.
Volgens "kenners" geniaal.
Maar ik zie gewoon iemand die in een restaurant gast zitten, er komt een ander binnen met een verdachte blij en daarna een zwart scherm.
Die eindscene vond ik nou juist heel erg sterk.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:50 schreef Werkman het volgende:
Maar ik zie gewoon iemand die in een restaurant gast zitten, er komt een ander binnen met een verdachte blij en daarna een zwart scherm.
Voor de rest was de serie inderdaad geniaal.
Daarna nog Boardwalk empire gekeken maar dat vond ik geen flikker waard.
Ja, en er wordt in die eindscene ook geinsinueerd dat er een hit plaats gaat vinden maar of dat daadwerkelijk gebeurt en door wie moet je als kijker zelf maar invullen. Dat vind ik goedkoop.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:50 schreef Werkman het volgende:
Voor de rest was de serie inderdaad geniaal.
Daarna nog Boardwalk empire gekeken maar dat vond ik geen flikker waard.
Die Czechoslovakian interior designer bedoel je?quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nee maar dat had toch juist wel zijn charme? Dat je niet wist of die Russische commando levend uit dat bos gekomen was en of hij eventueel later nog een keer op zou duiken? Aan het open einde van die storyline heb ik me geen moment gestoord in ieder geval.
Get the fuck outta here.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:43 schreef Repentless het volgende:
Vaak vind ik een serie met een hoge waardering of waarvan veel mensen zeggen dat deze geweldig is, zelf ook goed. Dus deze post is niet om lekker rebels of anti-mainstream te zijn, maar: ik vind The Sopranos echt een absurd slechte serie.
Ik ben er pas vorig jaar eens aan begonnen na jaren alle lovende verhalen te hebben gehoord en gelezen. Ik verbaasde me echt over hoe slecht er geacteerd wordt in de dialogen, hoe traag het allemaal is en hoe goedkoop het allemaal oogt. Waarschijnlijk was mijn verwachtingspatroon verkeerd (ik dacht dat het een mafia-epos a la Scorsese zou zijn), maar de bedoeling is volgens mij meer een soort Family Ties met Bold and the Beautiful-kwaliteit.
His house looked like shitquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die Czechoslovakian interior designer bedoel je?
Misschien moet je de seizoenen 6 nog een keer kijken, alles leidt naar de eindscene.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:56 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja, en er wordt in die eindscene ook geinsinueerd dat er een hit plaats gaat vinden maar of dat daadwerkelijk gebeurt en door wie moet je als kijker zelf maar invullen. Dat vind ik goedkoop.
His house looked like shitquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:07 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die Czechoslovakian interior designer bedoel je?
Je mag vinden wat je wilt, maar je moet het ook even in de context plaatsen; de sopranos is uit 1999(!), dat is bijna 25 jaar geleden dus een compleet ander tijdperk. Toen waren films nog alles en tv-series was enkel voor matige acteurs en directors. The sopranos was the renaissance voor de tv series want ineens bleek met goed acteerwerk er wel degelijk een markt te zijn. Met the wire was vervolgens het hek helemaal van de dam. In feite is het dankzij de Sopranos dat we nu zoveel, en zoveel goede, series tot onze beschikking hebben.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:43 schreef Repentless het volgende:
Vaak vind ik een serie met een hoge waardering of waarvan veel mensen zeggen dat deze geweldig is, zelf ook goed. Dus deze post is niet om lekker rebels of anti-mainstream te zijn, maar: ik vind The Sopranos echt een absurd slechte serie.
Ik ben er pas vorig jaar eens aan begonnen na jaren alle lovende verhalen te hebben gehoord en gelezen. Ik verbaasde me echt over hoe slecht er geacteerd wordt in de dialogen, hoe traag het allemaal is en hoe goedkoop het allemaal oogt. Waarschijnlijk was mijn verwachtingspatroon verkeerd (ik dacht dat het een mafia-epos a la Scorsese zou zijn), maar de bedoeling is volgens mij meer een soort Family Ties met Bold and the Beautiful-kwaliteit.
Ik weet dat het in '99 is gestart en dat het die baanbrekende status heeft voor de aandacht voor series.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Je mag vinden wat je wilt, maar je moet het ook even in de context plaatsen; de sopranos is uit 1999(!), dat is bijna 25 jaar geleden dus een compleet ander tijdperk. Toen waren films nog alles en tv-series was enkel voor matige acteurs en directors. The sopranos was the renaissance voor de tv series want ineens bleek met goed acteerwerk er wel degelijk een markt te zijn. Met the wire was vervolgens het hek helemaal van de dam. In feite is het dankzij de Sopranos dat we nu zoveel, en zoveel goede, series tot onze beschikking hebben.
Dat het allemaal wat langzamer ging kan kloppen, series werden nog enigszins als films gemaakt. Ik vind het heerlijk, maar, en ik zeg niet dat jij dat bent, als je vooral de snelheid van tiktok gewend bent, dan is het moeilijk om dar je aandacht bij te houden ja.
Thnx TS, ik ga de serie weer eens herbekijken; het is zeker 15 jaar geleden dat ik ze gezien heb, dus hoog tijd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |