Zo lang de Russische bevolking van dat soort Obersalzbergkliek-achtige clubjes op de troon zet zal dat land een bedreiging voor de Europese vrede blijven vormen. Die hele kliek incl. Kirill, Doegin enz. dient uit de weg geruimd te worden.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:20 schreef Cherni het volgende:
[..]
Medvedev vermoedelijk de opvolger van Putin is totaal geen verbetering. Die is net zo gek of nog gekker dan Putin.
Klopt dat putin dat in zekere mate heeft terug gedraaid?quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duh?
Onder Putin word alles genationaliseerd.
https://eenvandaag.avrotros.nl/amp/de-russische-energiemaffia/
Maar ja, alles waar jij het niet mee eens bent noem je propaganda of iemand is niet goed geïnformeerd.
Nou het ligt eraan waar je kijkt. De russen die in de IT werken waar ik regelmatig mee spreek zijn tussen de 20 - 40 en komen meestal uit Moskou of St. Petersburg. Deze mensen zijn volledig op de hoogte van de teringzooi die Putin bracht en de ouderen spreken van de jaren 90 als een gouden tijd vol mogelijkheden en vrijheid ondanks de anarchie op sommige plekken.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:38 schreef Ronald het volgende:
[..]
Tot een half jaar geleden dacht ik eigenlijk dat de jongere generaties in Rusland best wel modern waren intussen na 30 jaar (min of meer) vrijheid en 20 jaar internet.
Maar het valt toch vies tegen, ook de jongeren staan vrij massaal achter de oorlog. Het blijft toch een raar patriottistisch volk met een soort grootheidswaanzin.
Geen fakenews.quote:Op donderdag 14 juli 2022 02:42 schreef trein2000 het volgende:
Fakenews. Het staat notabene in je eigen post dat die dingen wel degelijk gerepareerd zijn.
Fascinerend hoe de hele wereld blijkbaar uit trek poppen bestaat, volgens jou?quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:57 schreef Za het volgende:
[..]
Geen fakenews.
Het bevindt zich al maanden in Canada op verzoek van Zelensky.
"Gazprom heeft nog immer nog geen schriftelijke bevestiging ontvangen dat de gerepareerde turbine uit Canada daadwerkelijk zal worden geleverd aan Siemens, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de installatie."
https://www.welt.de/wirts(...)a.twitter.shared.web
Gerepareerd of nieuwe turbine was niet het discussiepunt, maar het al maanden in bezit hebben en niet leveren van de al dan niet inmiddels gerepareerde turbine, met alle gevolgen van dien voor Europa, zie de "onderhoud niet volgens afspraak uitgevoerd" discussie, wat dus klopte) was volgens Canada op verzoek van Zelensky.
https://www.theguardian.c(...)r#Echobox=1657423555
Meduza rapporteerde eerder over een geheime poll uitgevoerd door het Kremlin, die me enigszins overtuigend overkomt:quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet goed kunnen inschatten hoe massaal men achter de oorlog staat. Alsof mensen in Rusland eerlijk enquêtes in gaan vullen. Tegen de oorlog zijn is strafbaar. De oorlog een oorlog noemen is zelfs al strafbaar.
Ik zie de steun die er wel is, overigens ook nog wel in elkaar donderden. We zitten nog geen vijf maanden in dit conflict. Dat zijn de wittebroodsweken/maanden. Wacht maar tot we een paar jaar verder zijn. Dan zijn er 100.000 Russische soldaten omgekomen, en is iedereen sterk verarmd door alle sancties en kosten die het leger maakt.
Canada geeft aan Oekraïene te hebben willen steunen door het op verzoek niet zenden van de turbine, maar wil dat nu toch doen om Europa niet verder in de problemen te brengen, ondanks dat het regime van Oekraïne er fel op tegen is.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
Fascinerend hoe de hele wereld blijkbaar uit trek poppen bestaat, volgens jou?
Oekraïne heeft 0,0 wil die doen gewoon wat de NAVO, de VS, en de WEF? () zeggen,
En Canada heeft natuurlijk ook 0,0 wil en die doen natuurlijk gewoon flux wat Zelensky zegt.
Dat heb ik gelezen, maar Siemens heeft nog geen bevestiging ontvangen dat de levering er aan zit te komen.quote:Overigens heeft Canada toegezegd die turbine te laten versturen.
Het onderhoud stond gepland voor de afgelopen 3 dagen en de komende 7 dagen.quote:Het gejank van het kremlin, wat neer komt op dat het ze allemaal te lang duurt, is voor de rest niet relevant.
Australië en de VS. Plus Europa zelf heeft itt olie en gas ook veel kolen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 01:52 schreef Za het volgende:
[..]
Het klopt danook niet.
Waarom zou er ergens ter wereld zo'n ondenkbare hoeveelheid aan overschot liggen te wachten.
Alleen al in Nederland voeren we jaarlijks 7,7 miljard kolen in waarvan 3,5 miljard uit Rusland en we willen volle capaciteit gaan draaien zonder Russische kolen, dus 22 miljard kilo pj nodig.
Duitsland importeert heden 20 miljoen ton kolen uit Rusland en wil tevens volle capaciteit (90 miljoen ton pj extra ?) gaan draaien zonder Russische kolen.
En dat alles gaat over 2 weken spelen.
Er ligt een ongekende crisis op de loer, maar men kijkt weg.
Mariëlle Tweebeke.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
Wel benieuwd welke presentator dit bij ons moet gaan doen.
quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:09 schreef Za het volgende:
Dat heb ik gelezen, maar Siemens heeft nog geen bevestiging ontvangen dat de levering er aan zit te komen.
quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:01 schreef ExTec het volgende:
Het gejank van het kremlin, wat neer komt op dat het ze allemaal te lang duurt, is voor de rest niet relevant.
Hoeveel mln ton kopen we eigenlijk van Rusland in de EU?quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Australië en de VS. Plus Europa zelf heeft itt olie en gas ook veel kolen.
Zal dan ten koste gaan van China.
Mits voldaan wordt aan een aantal randvoorwaarden, deze zin is cruciaal en laat je achterwege.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
Dit is dan wel weer goed nieuws:
Gasunie verwacht geen gastekort deze winter, ook als Rusland niks levert
Wel voor Europa.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:20 schreef ExTec het volgende:
Het gejank van het kremlin, wat neer komt op dat het ze allemaal te lang duurt, is voor de rest niet relevant.
EU imported 69 million tons of coal from Russia in 2021, out of which Germany accounted for 22.3 million tons, data shows.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:25 schreef Bramito het volgende:
Hoeveel mln ton kopen we eigenlijk van Rusland in de EU?
'tis vrij simpel. Dit komt uit jouw waffel. Daarom niet.quote:Op donderdag 14 juli 2022 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit was de strekking van de derde versie van het propagandaverhaal bij een ander depot eerder deze week. Gezien je alle andere propaganda ook voor zoete koek slikt, waarom niet?
[..]
Nou nee want Siberie is dan ook zo'n onafhankelijk land. Ik zeg we maken kampen in Polen en de Russen mogen er pas uit als ze zijn geslaagd voor een democratie- en diversiteitscursus gegeven door progressieve leraren uit California.
Waarom staat je naam er dan onder he?quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:52 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
'tis vrij simpel. Dit komt uit jouw waffel. Daarom niet.
Dat is wel heel weinig.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:47 schreef Za het volgende:
[..]
European Union (EU) countries imported approximately 51.600 tons of coal from Russia in 2021
Leuk geprobeerd glazenpoetser.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom staat je naam er dan onder he?
Excuseer, de EU importeerde 69 miljoen ton steenkool uit Rusland in 2021.quote:
Nee, wederom niet relevant. En dat vind die groene duitse minister ook.quote:
quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:11 schreef ExTec het volgende:
Nee, wederom niet relevant. En dat vind die groene duitse minister ook.
We hebben het specifiek over die turbine hé.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:16 schreef Za het volgende:
[..]
Daarom ook dat alarmfase noodplan uiteraard, waarvan ze al in fase 2 zitten.
Ik zit gewoon te kloten want ik doe twee dingen tegelijk, excuseer.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:29 schreef AToontje87 het volgende:
Je bent niet de slimste is het wel...
Jij beweert dat dat ding niet gerepareerd zou zijn. Ik niet. Dat is gewoon fakenews en dat is kwalijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:57 schreef Za het volgende:
[..]
Geen fakenews.
"Gazprom heeft nog immer nog geen schriftelijke bevestiging ontvangen dat de gerepareerde turbine uit Canada daadwerkelijk zal worden geleverd aan Siemens, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de installatie."
Gerepareerd of nieuwe turbine was niet het discussiepunt, maar het al maanden in bezit hebben en niet leveren van de al dan niet inmiddels gerepareerde cq nieuwe turbine, met alle gevolgen van dien voor Europa, (zie de "onderhoud niet volgens afspraak uitgevoerd" discussie, wat dus klopte) was volgens Canada op verzoek van Zelensky.
Duitsland levert geen gas maar is de ontvanger.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:28 schreef ExTec het volgende:
We hebben het specifiek over die turbine hé.
Duitsland geeft zelf toe: ze hebben deze turbine niet nodig om gas te blijven leveren, putin is gewoon een wispelturige dictator die geen excuses nodig heeft om gas af te sluiten.
Dus die turbine zal verscheept worden, via een boot, dus duurt nog een aantal weken.
De naam Zelensky komt niet in het artikel voor.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:57 schreef Za het volgende:
[..]
Geen fakenews.
Gerepareerd of nieuwe turbine was niet het discussiepunt, maar het al maanden in bezit hebben en niet leveren van de al dan niet inmiddels gerepareerde cq nieuwe turbine, met alle gevolgen van dien voor Europa, (zie de "onderhoud niet volgens afspraak uitgevoerd" discussie, wat dus klopte) was volgens Canada op verzoek van Zelensky.
Waarom lees je hier overheen:quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:49 schreef Za het volgende:
[..]
Duitsland levert geen gas maar is de ontvanger.
Canada zal een gerepareerde Russische turbine teruggeven aan Duitsland die het nodig heeft voor de Nord Stream 1-gaspijpleiding, ondanks bezwaren van Oekraïne.
Op zaterdag maakte Canada het controversiële besluit bekend om de turbine vrij te geven die was gestrand in een reparatiefaciliteit in de stad Montreal. (dus onduidelijk of de reparatie reeds heeft plaatsgevonden)
De turbine zou dan vanuit Duitsland naar Rusland worden teruggestuurd. De heer Trudeau bevestigde woensdag dat de vrijstelling voor twee jaar geldt.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-62102200
Hij was gestrand in een reparatiefasciliteit volgens de BBC en andere bronnen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:44 schreef trein2000 het volgende:
Jij beweert dat dat ding niet gerepareerd zou zijn. Ik niet. Dat is gewoon fakenews en dat is kwalijk.
Zeker wel. Je beschuldigt mensen namelijk van dingen die feitelijk onjuist zijn, ook volgens je eigen bronnen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
Hij was gestrand in een reparatiefasciliteit volgens de BBC en andere bronnen.
Dat kun je interpreteren als dat de reparatie nog uitgevoerd moest worden, maar indien gewenst ook dat hij na reparatie gestrand is.
Ik ging uit van het eerste, dat maakt het geen fakenews.
Begrijpend lezen is niet je ding hé?quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:49 schreef Za het volgende:
[..]
Duitsland levert geen gas maar is de ontvanger.
Canada zal een gerepareerde Russische turbine teruggeven aan Duitsland die het nodig heeft voor de Nord Stream 1-gaspijpleiding, ondanks bezwaren van Oekraïne.
Op zaterdag maakte Canada het controversiële besluit bekend om de turbine vrij te geven die was gestrand in een reparatiefaciliteit in de stad Montreal. (dus onduidelijk of de reparatie reeds heeft plaatsgevonden)
De turbine zou dan vanuit Duitsland naar Rusland worden teruggestuurd. De heer Trudeau bevestigde woensdag dat de vrijstelling voor twee jaar geldt.
Ja, Za lijkt niet het scherpste mes in de keuken. Spreek zichzelf in 1 een hetzelfde postje tegen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zeker wel. Je beschuldigt mensen namelijk van dingen die feitelijk onjuist zijn, ook volgens je eigen bronnen.
Hij is gerepareerd. Maar het is voor Za volslagen onduidelijk of de turbine gerepareerd is.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:49 schreef Za het volgende:
Canada zal een gerepareerde Russische turbine teruggeven
(dus onduidelijk of de reparatie reeds heeft plaatsgevonden)
It ain't me, it ain't mequote:Op donderdag 14 juli 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
“Laagste klasse”
“We zijn de laagste klasse. We zijn eenvoudige plattelandsmensen. Alle jongens die vechten, komen uit afgelegen streken. Het zijn geen Moskovieten. Er zijn geen zonen van regeringsfunctionarissen bij.”
[..]
Wanneer ik fakenieuws zou willen verspreiden ga ik er toch geen bronnen bij quoten die wat ik schrijf tegenspreken?quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:59 schreef trein2000 het volgende:
Zeker wel. Je beschuldigt mensen namelijk van dingen die feitelijk onjuist zijn, ook volgens je eigen bronnen.
Uhm dat doe jij regelmatig omdat je zoals een troll beaamt iets neerplempt zonder het te lezen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer ik fakenieuws zou willen verspreiden ga ik er toch geen bronnen bij quoten die wat ik schrijf tegenspreken?
De beschuldiging dat de turbine op verzoek van Oekraïene niet is teruggezonden komt uit Canada, en staat ook in het BBC artikel.
Er zijn BTW meerdere Nordstrom - 1 turbines, 1 is gerepareerd.
Je snapt de context niet. In de jaren 90 was het neoliberalisme(marktwerking) in het westen zeer hot. Een tijd dat net die muur omgevallen was en westerse denktanks Rusland op poten wilde zetten. In die zin hadden neoliberalen veel invloed.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt dat putin dat in zekere mate heeft terug gedraaid?
Maar dan nog zit jij er naast met de schuld van die kleptocratie neerleggen bij het westen.
Het westen stelde gewoon plain and simple voor alle natuurlijke bronnen eerlijk en open te verkopen.
Maar dat vond deze meneer niet zo'n goed idee:
https://en.wikipedia.org/wiki/Anatoly_Chubais
Dus dan moet je niet komen met dat het de "neo-liberalen" zijn die dit veroorzaakt hadden.
Ze hadden die oliebronnen ook per opbod kunnen verkopen, hadden ze realistische bedragen gevangen, ipv een appel en een ei, en een bak aandelen van de kopende partij gekregen als onderdeel van de verkoop, incl. het recht om mensen voor de board te mogen leveren, zodat je invloed houd, want zo doe je dat.
Maar voor de imperialisten moest het koste wat kost in rus handen blijven.
Lees gewoon wat er staat.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:
Ja, Za lijkt niet het scherpste mes in de keuken. Spreek zichzelf in 1 een hetzelfde postje tegen.
Hij is gerepareerd. Maar het is voor Za volslagen onduidelijk of de turbine gerepareerd is.
Ik ben het niet altijd eens met ExTec maar hij heeft gelijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:40 schreef Za het volgende:
[..]
Lees gewoon wat er staat.
"gestrand in een reparatiefaciliteit in de stad Montreal"
"Zal een gerepareerde turbine teruggeven"
De turbine is gestrand op de plek waar de reparatie moest plaatsvinden.
Dat ze een gerepareerde turbine zullen teruggeven houdt niet automatisch in dat de reparatie reeds heeft plaatsgevonden, dat wordt ook niet geclaimd.
Is de turbine al onderweg?
Le Monde gisteren:quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:44 schreef Cherni het volgende:
Ik ben het niet altijd eens met ExTec maar hij heeft gelijk.
https://tass.com/economy/1477929quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
Hij was gestrand in een reparatiefasciliteit volgens de BBC en andere bronnen.
Dat kun je interpreteren als dat de reparatie nog uitgevoerd moest worden, maar indien gewenst ook dat hij na reparatie gestrand is.
Ik ging uit van het eerste, dat maakt het geen fakenews.
De turbines worden gerepareerd opgestuurd. Meer is er niet. Wat vooraf in dat proces is gebeurd lijkt mij niet meer relevant. Door sancties was er vertraging in het hele proces. Maar dat is nu inmiddels opgelost.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:51 schreef Za het volgende:
[..]
Le Monde gisteren:
Gazprom begon maandag met 10 dagen onderhoud aan de Nord Stream 1-pijpleiding, waarbij de EU – met name het gasafhankelijke Duitsland – nerveus wachtte om te zien of de kranen weer open zouden gaan. De turbines ondergaan momenteel onderhoud op een Canadese site die eigendom is van de Duitse industriële gigant Siemens.
https://www.lemonde.fr/en(...)-work_5990022_4.html
Eens.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:04 schreef Cherni het volgende:
De turbines worden gerepareerd opgestuurd. Meer is er niet. Wat vooraf in dat proces is gebeurd lijkt mij niet meer relevant. Door sancties was er vertraging in het hele proces. Maar dat is nu inmiddels opgelost.
Veel zwemplezier.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:09 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Het is prachtig weer om te gaan zwemmen, fijne dag allen! ☀️
Je zult je reputatie maar zo te grabbel willen gooien door je voor wat centen uit te venten aan een vijandige macht.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:22 schreef xpompompomx het volgende:
Stukkie over de Russische misinformatiecampagne in ons landje. Met natuurlijk in de hoofdrol ene Sjerrie B.
Russian intelligence to enhance information campaign in the Netherlands
Ben benieuwd wanneer we weer eens wat van gaan merken van de laatste talking points van het Kremlin, hier op ons forumpje.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zult je reputatie maar zo te grabbel willen gooien door je uit te venten aan een vijandige macht voor wat centen.
Voor altijd bekend als moderne moffenhoer.
Zou mij niets verbazen als hier ook wat Russische trollen zitten hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer we weer eens wat van gaan merken van de laatste talking points van het Kremlin, hier op ons forumpje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |