Is heel goed als je braille wilt leren.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:35 schreef OProg het volgende:
Zeuren omdat je last had van Covid 19.
Ik ben ooit met Covid begonnen heel erg vroeg met één of andere oude versie en ik heb regelmatig upgrades gedaan tot Covid 21 of zoiets. Maar toen werkte het niet meer zo goed. Dat was blijkbaar zo een OEM versie die echt ineens iedereen kreeg. Tsjah, toen liet je het ook niet meer weten dat je die versie had want iedereen kreeg die versie ineens.
En nu proberen ze dan weer verwijzingen te maken naar een hele oude beta-versie die ze ergens in China hadden in 2003. Naja, ik ben inmiddels overgestapt op een ander systeem want mijn kuchje werd ook niet meer zo best aangestuurd. Liep wel eens vast ook. Die nieuwe zal ook wel weer shit zijn.
Ik hoor nu over een MPXV systeem dat het schijnt te zijn. Hoe is die eigenlijk?
Ik bedoelde deze?quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is heel goed als je braille wilt leren.
Weet ik maar volgens mij is de voornamelijk besmettingsroute langdurige huid op huid contact. Daarom builtje braille...quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:41 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik bedoelde deze?
https://nccid.ca/debrief/monkeypox/
Das wel schrijnend, en ook niet toe te kennen aan roken wat ook een rol speelt bij longontstekingen. Hopen dat je het zelf niet treft.quote:Op woensdag 13 juli 2022 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet. Corona kan een gemeen ding zijn namelijk.
Long covid, wat je er ook over denkt, is bijvoorbeeld niet iets van de zwakkeren persé.
Even n=1:
Ik revalideer samen met een jonge dame van in de 20 (ik ben in de 40). Die in december COVID gekregen heeft. Voor de tweede keer. En sindsdien dus long COVID heeft.
En dat trainen/revalideren is echt heel anders dan bij mij (met mijn knie operatie). Ik kan geen zware belasting aan. Maar ik kan wel door. En ik bouw op.
Zij heeft qua uiterlijk het lijf van een 20er (dat is ze natuurlijk ook), maar staat na 5 Squats met een paar kilo gewicht compleet geparkeerd. Hijgen, zweten. En dat is dan 3 keer in de week samen trainen met de fysio. Al een paar maanden lang.
Waarbij ik wel vooruitgang boek, en zij nauwelijks.
Wat lijkt me dat klote.
Ik ben met haar begonnen bij de fysio om samen te trainen toen ik nog met 1 kruk liep. En nauwelijks 100% op dat ene been kon staan.
Het zou je maar overkomen.![]()
Yup, zie je ook in de topic over apenpokken op dit forum.quote:Op donderdag 14 juli 2022 00:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Weet ik maar volgens mij is de voornamelijk besmettingsroute langdurige huid op huid contact. Daarom builtje braille...
Daarom zeggen sommige dat het via seksueel contact komt maar andere zeggen dan weer dat seksueel contact sowieso erg close contact is. Het nadeel is dat het al snel het stigma kreeg van een homo ziekte en dan heb je altijd mensen die nog niet uit de kast gekomen zijn of om andere reden niet snel hun contacten op geven om het wel op tijd in te dammen. Zo is het ook behoorlijk fout gegaan met HIV toen der tijd. Alleen leert men blijkbaar niet van het verleden.
Nou, als je topfit moet zijn vanwege je beroep, dan wil je liever ook geen verkoudheid oplopen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stel je voor dat al die jonge, topfitte voetbalsters longcovid krijgen na twee dagen een loopneus en kuchje te hebben gehad, vreselijk!
Dat valt wel mee als je gewoon kunt blijven trainen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, als je topfit moet zijn vanwege je beroep, dan wil je liever ook geen verkoudheid oplopen.
Je klapt weken terug in je conditie.
Afgelopen jaar genoeg berichten gezien van topsporters die door Covid qua conditie flink op achterstand kwamen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat valt wel mee als je gewoon kunt blijven trainen.
Dat kwam ook doordat veel trainings accomodaties bij elke scheet weer gesloten of zeer beperkt werden in de mogelijkheden, ook de topsport heeft daar hinder van ondervonden, aangezien ze niet altijd op aanvullende locaties naast hun topsport locaties terecht konden.quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Afgelopen jaar genoeg berichten gezien van topsporters die door Covid qua conditie flink op achterstand kwamen.
Zoals capricia haar voorbeeld liet zien, schade door Covid is niet door training te voorkomen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kwam ook doordat veel trainings accomodaties bij elke scheet weer gesloten of zeer beperkt werden in de mogelijkheden, ook de topsport heeft daar hinder van ondervonden, aangezien ze niet altijd op aanvullende locaties naast hun topsport locaties terecht konden.
Alle lockdowns hebben mijn toch behoorlijk goed conditie ook niet veel goed gedaan, ik denk dat ik nu pas weer op het zelfde niveau ben als voor Corona.
Beperken van sport: nooit meer doen
Van een verkoudheid? Allemachtig, voor deze hele corona shit trainden we gewoon door met een verkoudheid. Pas als je de longen uit je lijf hoestte sloeg je een dagje over. Verder idd nooit meer de sport dichtgooien, heb zoveel shit gezien in mijn werk, veel meer overgewicht, nekklachten, rugproblemen..quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, als je topfit moet zijn vanwege je beroep, dan wil je liever ook geen verkoudheid oplopen.
Je klapt weken terug in je conditie.
Probleem blijft dat Covid nog steeds wordt gezien als een verkoudheidje...quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:24 schreef josja het volgende:
[..]
Van een verkoudheid? Allemachtig, voor deze hele corona shit trainden we gewoon door met een verkoudheid. Pas als je de longen uit je lijf hoestte sloeg je een dagje over. Verder idd nooit meer de sport dichtgooien, heb zoveel shit gezien in mijn werk, veel meer overgewicht, nekklachten, rugproblemen..
Uiteraard maar die hadden dan niet enkel een snotneus. Je beweerde dat je door een verkoudheid weken terug kunt vallen in je conditie maar dat heb ik nog nooit meegemaakt iig. Maar een dag in bed, kost je idd wel snel dagen aan herstel.quote:Op donderdag 14 juli 2022 07:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Afgelopen jaar genoeg berichten gezien van topsporters die door Covid qua conditie flink op achterstand kwamen.
Niet bedoel je? Het woord niet vergeten.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem blijft dat Covid nog steeds wordt gezien als een verkoudheidje...
Precies, kijk maar hoe Mick Jagger vorige week weer stond te vlammen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uiteraard maar die hadden dan niet enkel een snotneus. Je beweerde dat je door een verkoudheid weken terug kunt vallen in je conditie maar dat heb ik nog nooit meegemaakt iig. Maar een dag in bed, kost je idd wel snel dagen aan herstel.
Je hebt verschillende gradaties van verkoudheid.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:30 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uiteraard maar die hadden dan niet enkel een snotneus. Je beweerde dat je door een verkoudheid weken terug kunt vallen in je conditie maar dat heb ik nog nooit meegemaakt iig. Maar een dag in bed, kost je idd wel snel dagen aan herstel.
Dat is het inmiddels ook voor het gros van de mensen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 08:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Probleem blijft dat Covid nog steeds wordt gezien als een verkoudheidje...
Maar is dat aanleiding om topsporters die ter bescherming van hun opgebouwde conditie maatregelen tegen besmetting nemen aanstellers te noemen?quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is het inmiddels ook voor het gros van de mensen.
Ik heb ze nergens aanstellers genoemd. Ze besluiten bovendien niet zelf dat ze in quarantaine moeten etc. Dat wordt voor hun beslist.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar is dat aanleiding om topsporters die ter bescherming van hun opgebouwde conditie maatregelen tegen besmetting nemen aanstellers te noemen?
Denk dat zo'n Miedema en Groenen gewoon hadden willen spelen gisteren. Die hele hysterie rondom een besmetting blijft wonderlijk na 2,5 jaar.quote:Op donderdag 14 juli 2022 11:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb ze nergens aanstellers genoemd. Ze besluiten bovendien niet zelf dat ze in quarantaine moeten etc. Dat wordt voor hun beslist.
als je in een bejaardentehuis werkt kan ik me er wel iets bij voorstellen maar voor jonge fitte mensen wat overdrevenquote:Op donderdag 14 juli 2022 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat zo'n Miedema en Groenen gewoon hadden willen spelen gisteren. Die hele hysterie rondom een besmetting blijft wonderlijk na 2,5 jaar.
Eens. Ik snap heus wel dat je corona net als andere virussen liefst buiten locaties als een verzorgingshuis of bejaardentehuis houdt. Maar verder moeten we een keer stoppen met dat spastische gedoe.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je in een bejaardentehuis werkt kan ik me er wel iets bij voorstellen maar voor jonge fitte mensen wat overdreven
De meeste EK speelsters zijn ongetwijfeld benauwder voor de consequenties van een besmetting dan voor een besmetting an sich. Waarom nog zo krampachtig doen denk ik dan. Je gaat echt geen explosie van besmettingen krijgen, daarvoor is de R gewoon te laag.quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat zo'n Miedema en Groenen gewoon hadden willen spelen gisteren. Die hele hysterie rondom een besmetting blijft wonderlijk na 2,5 jaar.
Corona gaat intussen al tijdenlang overal rond, containment is al lang geen optie meer. Veel mensen hebben het zelfs al meerdere keren gehad.quote:Op donderdag 14 juli 2022 13:05 schreef galantis het volgende:
[..]
De meeste EK speelsters zijn ongetwijfeld benauwder voor de consequenties van een besmetting dan voor een besmetting an sich. Waarom nog zo krampachtig doen denk ik dan. Je gaat echt geen explosie van besmettingen krijgen, daarvoor is de R gewoon te laag.
Oh, hebben we geen antistoffen?quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Was er niet een artikel op de snos paar dagen terug waarin letterlijk gezegd werd dat de 'rona dit najaar een soort influenza/verkoudheidsvirus zou zijn wat mensen meerdere keren gingen krijgen.
Dus waar de fuck doen we nog moeilijk over. We krijgen het toch wel.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
35 gemeentes met 2-4 besmettingen
10 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Overigens was 14-18% van kantoor CORREDquote:Op donderdag 14 juli 2022 14:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh, hebben we geen antistoffen?
@:wereldgozer
quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:42 schreef Zipportal het volgende:
Laatste update: 14-07-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 7062
Gemeentes met +5 besmettingen:
408 Amsterdam
322 Rotterdam
177 's-Gravenhage
171 Utrecht
124 Tilburg
121 Nijmegen
105 Almere
102 Groningen
94 Arnhem
85 Eindhoven
84 Breda
74 Haarlem
73 Enschede
69 Apeldoorn
66 Haarlemmermeer
60 's-Hertogenbosch
60 Maastricht
57 Leiden
56 Zoetermeer
56 Zaanstad
53 Dordrecht
48 Deventer
47 Amersfoort
46 Heerlen
46 ZwolleKun je nog testen dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
35 gemeentes met 2-4 besmettingen
10 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Hopelijk vallen de symptomen een beetje mee voor jullie!quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:35 schreef Djeez het volgende:
Nou, na tweeënhalf jaar niks, nu ineens corona. Een duidelijk tweede streepje. Was op een verjaardag van mijn stiefmoeder zondag, met uiteraard veel familie. De volgende mensen zijn inmiddels positief:
Ik
Vrouwlief
Zus
Zwager
Zwager 2
Neefje
Oom van 80
Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas. Ik ben zwaar astmatisch. En nu ik 'eindelijk' aan de beurt ben, ik al buiten adem als ik één trap heb gelopen. En veel hoesten met slijm opgeven. Rest heeft weinig lastquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hopelijk vallen de symptomen een beetje mee voor jullie!
Like gezet voor laatste zin.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:35 schreef Djeez het volgende:
Nou, na tweeënhalf jaar niks, nu ineens corona. Een duidelijk tweede streepje. Was op een verjaardag van mijn stiefmoeder zondag, met uiteraard veel familie. De volgende mensen zijn inmiddels positief:
Ik
Vrouwlief
Zus
Zwager
Zwager 2
Neefje
Oom van 80
quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben zwaar astmatisch. En nu ik 'eindelijk' aan de beurt ben, ik al buiten adem als ik één trap heb gelopen. En veel hoesten met slijm opgeven. Rest heeft weinig last
Ik hoop het ook. Gelukkig heb ik net mijn testament opgemaakt. Moet alleen mijn overlijdensrisicoverzekering nog verhogenquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Hopelijk wordt het snel beter!
Heel veel beterschap. Het kan naar vallen, zo'n virus.quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Helaas. Ik ben zwaar astmatisch. En nu ik 'eindelijk' aan de beurt ben, ik al buiten adem als ik één trap heb gelopen. En veel hoesten met slijm opgeven. Rest heeft weinig last
Als je het nog niet hebt gehad, ben je echt wel een FOK!ker, hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2022 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Was er niet een artikel op de snos paar dagen terug waarin letterlijk gezegd werd dat de 'rona dit najaar een soort influenza/verkoudheidsvirus zou zijn wat mensen meerdere keren gingen krijgen.
Dus waar de fuck doen we nog moeilijk over. We krijgen het toch wel.
[ afbeelding ]
Beterschap, hoop dat je snel opknapt.quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:27 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Gelukkig heb ik net mijn testament opgemaakt. Moet alleen mijn overlijdensrisicoverzekering nog verhogen
Dank je 👍quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Heel veel beterschap. Het kan naar vallen, zo'n virus.
Thnx 👍quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beterschap, hoop dat je snel opknapt.
Dat kloptquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Als je het nog niet hebt gehad, ben je echt wel een FOK!ker, hoor.
Beterschap!quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Pas bijna 22 jaarquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Al 19 jaarquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Allemaal binnen gezeten? Hopelijk komt iedereen er goed door, vooral oompje van 80.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:35 schreef Djeez het volgende:
Ik
Vrouwlief
Zus
Zwager
Zwager 2
Neefje
Oom van 80
Beterschap!quote:Op donderdag 14 juli 2022 16:05 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hihi, dankquote:Op donderdag 14 juli 2022 16:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Uiteraard, allemaal binnen omdat het kutweer was zondag. Waarschijnlijk mijn wappie-stiefzus met coronaquote:Op donderdag 14 juli 2022 20:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Allemaal binnen gezeten? Hopelijk komt iedereen er goed door, vooral oompje van 80.
Beterschap allemaal.
Maar wie was Patiënt zero is dan altijd wel interessant
de hitte gaat alles oplossenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:56 schreef nattermann het volgende:
Nattervrouw voor de 2e keer aan de beurt. Grieperig/verkoudheid qua klachten. Zelf nergens last van
Beterschap Djeez! En dat met dit mooie weer. Oh wacht, dat is het in Assen natuurlijk helemaal niet. Lekker in bed blijven dan.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:35 schreef Djeez het volgende:
Ik
Vrouwlief
Zus
Zwager
Zwager 2
Neefje
Oom van 80
Hier ook niet. En de afgelopen maanden al verschillende drukke concerten, evenementen, feestjes, vakantie, volop zakelijke besprekingen etc. gehad. Ook in de buurt geweest van besmette mensen (dat klinkt altijd zo vies, paria-achtig). Maar niks. En niet van maar misschien heb je het ongemerkt gehad, dat vind ik zo'n onzin. Als ik niet ziek ben geweest, heb ik het niet gehad.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 00:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hihi, dank
Hoe? Geen idee, ik doe gewoon mn ding in de maatschappij. Maar gewoon nog niet.
Of een keer opgelopen en niets gemerkt waardoor ik ook niet ben gaan testen.
Dank je. Zwaar bewolkt hier. Geen smaak hier, halve liter zal ook wel niet smaken straksquote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beterschap Djeez! En dat met dit mooie weer. Oh wacht, dat is het in Assen natuurlijk helemaal niet. Lekker in bed blijven dan.
Moet je een wat zoeter biertje uitzoeken.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:16 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dank je. Zwaar bewolkt hier. Geen smaak hier, halve liter zal ook wel niet smaken straks
Ook de zorgdruk speelde natuurlijk wel een rol.quote:Boosdoener is volgens de VN-kinderorganisatie de focus op coronavaccinatieprogramma's in 2021 en de druk op de gezondheidszorg wereldwijd. Al die factoren zorgden ervoor dat de situatie vorig jaar verder kon verslechteren.
Misschien gewoonweg niet vatbaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ook niet. En de afgelopen maanden al verschillende drukke concerten, evenementen, feestjes, vakantie, volop zakelijke besprekingen etc. gehad. Ook in de buurt geweest van besmette mensen (dat klinkt altijd zo vies, paria-achtig). Maar niks. En niet van maar misschien heb je het ongemerkt gehad, dat vind ik zo'n onzin. Als ik niet ziek ben geweest, heb ik het niet gehad.
Alleen in 'goed georganiseerd ' Nederland al vielen (en vallen, want veel maatregelen zijn er gewoon nog steeds) er veel consultatiebureau gesprekken en bezoeken weg door schrappen of uitstellen ervan. Ontmoedigen werd en wordt nog steeds veelvuldig gedaan bij elk snotje van kind of ouder.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:42 schreef _serial_ het volgende:
VN: alarmerende terugval in vaccinatie bij kinderen door pandemie
We kunnen denk ik onderhand wel concluderen dat lockdowns meer kwaad dan goed gedaan hebben.
[..]
Ook de zorgdruk speelde natuurlijk wel een rol.
Ook hier was er weer voor gewaarschuwd. Het blijft me verbazen dat heel veel van dit soort waarschuwingen niet serieus genomen zijn, hetzelfde zag je met onderwijs. Soms denk je wel is van alles wat we al wisten voor de pandemie gooien we het raam uit en we gaan weer is opnieuw proberen te ontdekken met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Alleen in 'goed georganiseerd ' Nederland al vielen (en vallen, want veel maatregelen zijn er gewoon nog steeds) er veel consultatiebureau gesprekken en bezoeken weg door schrappen of uitstellen ervan. Ontmoedigen werd en wordt nog steeds veelvuldig gedaan bij elk snotje van kind of ouder.
En dat is dus hier. Laat staan in andere landen waar de zorg gewoon echt veel minder voor handen is nu, de impact voor hen die aan het begin van hun leven staan is enorm. Enorm kut.
En dan helpt het ook niet dat de vrijblijvendheid van vaccinatied en informatievoorziening vanuit de overheid onder druk staan door hun eigen wanbeleid
We leren er als mensheid toch niet van hoor, maar het is alsnog zwaar frustrerend om te zien
Bedankt voor de tip. Wordt een Aventinus Tap 6 danquote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet je een wat zoeter biertje uitzoeken.
Logische zaken zijn niet altijd politiek aantrekkelijke keuzesquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook hier was er weer voor gewaarschuwd. Het blijft me verbazen dat heel veel van dit soort waarschuwingen niet serieus genomen zijn, hetzelfde zag je met onderwijs. Soms denk je wel is van alles wat we al wisten voor de pandemie gooien we het raam uit en we gaan weer is opnieuw proberen te ontdekken met alle gevolgen van dien.
Vast een meetfoutquote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:29 schreef _serial_ het volgende:
Overal daling vandaag, meldingen, kliniek, ic
quote:Met positieve coronatest toch moeten werken: tientallen werknemers onder druk gezet
Tientallen werknemers van supermarkten, restaurants en winkels zeggen naar hun werk te moeten komen wanneer zij een positieve coronatest hebben. Dat blijkt uit een inventarisatie van NOS en NOS Stories.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/artikel/24(...)ers-onder-druk-gezet
Pas toch op lieve mensen! Dit rot virus is echt nog niet weg hoor.![]()
Hier ook. Paar keer gewoon gezeten met mensen die corona hadden. Zelfs gewoon met huisgenoten. Nog steeds niet ziek geworden helaas. Ik wil wel even thuis blijven namelijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ook niet. En de afgelopen maanden al verschillende drukke concerten, evenementen, feestjes, vakantie, volop zakelijke besprekingen etc. gehad. Ook in de buurt geweest van besmette mensen (dat klinkt altijd zo vies, paria-achtig). Maar niks. En niet van maar misschien heb je het ongemerkt gehad, dat vind ik zo'n onzin. Als ik niet ziek ben geweest, heb ik het niet gehad.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 20:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]Twee collega's van mij hebben 1.5 week thuisgezeten met een neusverkoudheid (corona).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nos.nl/artikel/24(...)ers-onder-druk-gezet
Pas toch op lieve mensen! Dit rot virus is echt nog niet weg hoor.
25% merkt niks van de besmetting, dus kan best dat je het wel gehad hebt. Niet dat het veel uit maakt dan.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh, dit zijn ferme uitspraken!quote:
Ze heeft toch een red team?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 06:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh, dit zijn ferme uitspraken!
Mochten we het al geen griep gaan noemen, wordt het misschien straks een verkoudheid. Wie vangt Ginny op?
De onzichtbare helden van de samenlevingquote:Op zaterdag 16 juli 2022 06:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Twee collega's van mij hebben 1.5 week thuisgezeten met een neusverkoudheid (corona).
Hier ook niet! Terwijl ik door m'n werk dagelijks 100en mensen zie, ook in jan/feb dit jaar. Wel 20x verkouden geweest oid, maar telkens negatieve zelftestquote:Op vrijdag 15 juli 2022 00:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hihi, dank
Hoe? Geen idee, ik doe gewoon mn ding in de maatschappij. Maar gewoon nog niet.
Of een keer opgelopen en niets gemerkt waardoor ik ook niet ben gaan testen.
Die heeft ongetwijfeld hyperventilerend en al menig boterhammenzakje volgehijgd.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 06:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh, dit zijn ferme uitspraken!
Mochten we het al geen griep gaan noemen, wordt het misschien straks een verkoudheid. Wie vangt Ginny op?
Het Red Team heeft al hersenschade.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja, maar die schade aan je hartspier, nieren, hersenen en long covid dan???
Not all hero's wear capes.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 08:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De onzichtbare helden van de samenleving
Ik heb het ook niet gehad. Dat is heel anders want dan hoef je ook niet in isolatie, niks.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier ook. Paar keer gewoon gezeten met mensen die corona hadden. Zelfs gewoon met huisgenoten. Nog steeds niet ziek geworden helaas. Ik wil wel even thuis blijven namelijk.
Dan fake je het toch, niemand die het kan controlerenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier ook. Paar keer gewoon gezeten met mensen die corona hadden. Zelfs gewoon met huisgenoten. Nog steeds niet ziek geworden helaas. Ik wil wel even thuis blijven namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was dat er nog?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:25 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-verkoudheid-virus
Kuipers 'kan zich voorstellen' dat corona-isolatie verdwijnt, maar voorlopig niet
Mischien had hij het over de herfst. Ik had ergens gelezen dat Delta ook weer terug aan het komen is.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
Meanwhile zag ik net een werkmailtje voorbij komen van mijn manager... die wéér (echt zonder grap de 3e keer ofzo) covid positief getest is zegt ze.
Hoe dan.ander sociaal leven dan jij?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Mijn vriendin en ik kregen het ook tegelijkertijd en allebei andere klachten. Geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]ik heb het nu zelf gehad, ik neem aan Ba4 of 5 en dat viel reuze mee, beetje keelonststekingachtige ziektebeeld en het was binnen 5 dagen over, m'n vrouw kreeg het zo'n beetje tegelijkertijd, die had een lichter ziektebeeld maar wel veel langer en haar smaak kwijt na een week, zeg het maar
De enige artikelen die ik daar over kan vinden stammen allemaal uit januari en februari, die voorspelling lijkt dan ook inmiddels door de tijd ingehaald te zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mischien had hij het over de herfst. Ik had ergens gelezen dat Delta ook weer terug aan het komen is.
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 10:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De enige artikelen die ik daar over kan vinden stammen allemaal uit januari en februari, die voorspelling lijkt dan ook inmiddels door de tijd ingehaald te zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/variantenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mischien had hij het over de herfst. Ik had ergens gelezen dat Delta ook weer terug aan het komen is.
Eigenlijk zegt hij niks nieuws. Hij doet een wilde uitspraak en gebruikt de rest van het artikel om er toch een beetje op terug te komen. Je kan er duidelijk uit lezen dat ze daar in Den Haag nog steeds veel waarde hechten aan de kwetsbaren. Je bent immers nu al een beetje op het punt dat het voor verreweg de meeste mensen gaat om een neusverkoudheid. De grootste problemen ontstaan niet door het virus nu, maar door de isolatie maatregel.quote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:50 schreef dick_laurent het volgende:
Meanwhile zag ik net een werkmailtje voorbij komen van mijn manager... die wéér (echt zonder grap de 3e keer ofzo) covid positief getest is zegt ze.
Hoe dan.Werknemer uit mijn team heeft al vier keer 'Covid' gehad inclusief ziek ondanks dat het een hartstikke fitte niet kwetsbare knakker is. Toevallig wel drie keer vlak voor een deadline die ie duidelijk niet ging halenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Beterschap!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:54 schreef Document1 het volgende:
Ik heb nu voor het eerst Corona maar ben al sinds maandag echt wel ziek. Als ik het moet omschrijven dan is dit de zwaarste griep die ik ooit gehad heb.
Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk, omicron is dominant over Deltaquote:Op zaterdag 16 juli 2022 09:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Men heeft de hele samenleving 1 excuus gegeven om overal onderuit te kunnen komen, dan moet je niet raar opkijken als bepaalde types daar misbruik van makenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Werknemer uit mijn team heeft al vier keer 'Covid' gehad inclusief ziek ondanks dat het een hartstikke fitte niet kwetsbare knakker is. Toevallig wel drie keer vlak voor een deadline die ie duidelijk niet ging halen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |