Ieder zijn ding. Ik vind Berlijn geweldig maar het is wel een stad die je moet liggen natuurlijk. Ik ben ooit met een vriend gegaan die was conservatiever van aard is en die vond het ook verschrikkelijk maar zet hem in Wenen of Rome neer en dat vind hij dan weer geweldig. Ik vind deze steden weer wat saai en oubollig.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt het wel blijven volhouden, maar dat is gewoon onzin. Ik ben dol op geschiedenis en ken het maar al te goed.
Een stad als Rome is gewoon geweldig. Die stad ademt historie uit elke steen.
Scheelt ook dat het daar veel mooier opgesteld is en niet zo grauw als Berlijn.
Obviously dat ik ook op de Museum Insel ben geweest. Pantheon was bv echt een must see voor mij bij het bezoek aan Berlijn.
Jij mist gewoon het vermogen in te beelden dat anderen niet zo dol zijn op je stadje Berlijn, ondanks dat ze heel goed weten wat er in Berlijn is.
Voor mij hebben sommige steden een hoog weer bezoeks gehalte.
Soms door de historie (denk bv aan Rome), soms door hele andere dingen (Barcelona bv).
Berlijn staat daar absoluut niet bij.
Sorry hoor maar dan heb je toch echt in de verkeerde delen gezeten want als er nou IETS is dat Berlijn wel heeft... Nogmaals; ik heb er gewoond.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Fernsehturm is dan ook het enige wat Alexanderplatz heeft.
Ja, nogmaals heel leuk die historie en ik ken de historie heel goed. Maar dat heb je dan ook gauw weer gezien, zeker omdat het zo super grauw is.
Hoop horeca en winkelaanbod? Nou als ik iets teleurstellend vond aan Berlijn dan was dat het wel.
Met name de horeca in Berlijn is echt ondermaats, niet qua kwaliteit hoor. Maar in het aanbod en variatie.
Al moet ik daar ook wel bij zeggen dat Duitsland en horeca sowieso geen goede combinatie is, al hoop je dan toch dat een hoofdstad zich daar aan weet te onttrekken.
Ja ze staan liggen overal, ik heb hotel one bij het centraal station gehad prima te doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:07 schreef LeNeHe het volgende:
Ah goeie tip! Thanks derLudolf
@:vipergerts; bedoel je met die deelscooters dat ze overal en nergens geparkeerd/neergegooid worden?
Ik zit te kijken voor hotels; Meininger naast het station of PremierInn bij Alexanderplatz. Iemand tips voor een betaalbaar hotel of ervaringen met deze hotels?
Was met het Pantheon bezig voor wat anders, Pergamon natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 23:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je hebt het Pantheon bezocht? In Berlijn?
OK, dus ik ben weer eens een discussie aangegaan met een troll. My bad. Sorry aan andere users voor de topicvervuiling.
Ik heb in de centrale delen van Berlijn gezeten en ik was niet alleen en we waren er unaniem over eens.quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:33 schreef Intint het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dan heb je toch echt in de verkeerde delen gezeten want als er nou IETS is dat Berlijn wel heeft... Nogmaals; ik heb er gewoond.
Barcelona vind ik best meevallen, afhankelijk van waar je bent.quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Barcelona en Roma zijn wel heel erg druk met erg veel massatoerisme. Dat zijn behoorlijke nadelen van deze twee steden. Ook is in Roma het openbaar vervoer niet geweldig te noemen. Berlin kent veel minder massatoerisme en druktes dan Barcelona en Roma, doordat Berlin minstens drie grote centra heeft. Daardoor verspreiden mensen zich beter. Natuurlijk zijn Barcelona en Roma indrukwekkend, maar de grote toeristische druk op die twee steden schrikt een hoop mensen af.
En verder, hoe kom je in Barcelona als je niet wilt vliegen?
Dat is dan ook het punt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 06:31 schreef Intint het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. Ik vind Berlijn geweldig maar het is wel een stad die je moet liggen natuurlijk. Ik ben ooit met een vriend gegaan die was conservatiever van aard is en die vond het ook verschrikkelijk maar zet hem in Wenen of Rome neer en dat vind hij dan weer geweldig. Ik vind deze steden weer wat saai en oubollig.
Ik heb zelf een paar jaar gewoond in Berlijn en het is wel een veel leukere stad om in te wonen dan te bezoeken denk ik. Het heeft veel minder de typische trekpleisters maar vooral de manier van leven is er erg prettig, vooral wanneer je creativiteit en spanning hoog in het vaandel hebt. Daar lever je dan wel wat schoonheid voor in maar ik vind het rauwe juist ook weer iets charmants hebben.
Goh, vrijwel alle steden die vroeger achter het IJzeren Gordijn zaten kennen veel grauwe flats in de buitenwijken: Berlin, Dresden, Leipzig, Praag, Warschau, Krakau, Budapest. Dat heeft juist charme, namelijk een directe verwijzing naar het communistische verleden. Dat hebben steden die niet achter het IJzeren Gordijn zaten niet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dan ook het punt.
Ik snap niet waarom het zo lastig is te begrijpen dat niet iedereen een bepaalde stad leuk vindt.
Hoezo zou Rome oubollig zijn?
Omdat het om historie gaat die veel ouder is dan de Berlijnse historie?
Ik vind dat juist veel mooier, maar is ook weer interesse.
Ik ben niet een groot fan van Oost-Europese uitstraling. Berlijn is gewoon heel grauw en ingetogen. In alles.
Weinig te zien en beleven.
Een stad als Rome heeft een geweldige historie om te beleven, maar is ook kleurrijk en groen.
Niet lelijk oostbloks gebouwd.
De mensen (Italiaans vs Duits) maakt ook veel verschil natuurlijk.
En het eten is in Italië natuurlijk 100x beter.
Ik vind het mooi Berlijn eens gezien te hebben omdat historie veel voor mij doet.
En Berlijn is een stad die je van te voren echt eens wilt zien en waa long overdue.
Maar hoef er niet nog eens heen. Is het niet waard.
Yep, is bekend.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Goh, vrijwel alle steden die vroeger achter het IJzeren Gordijn zaten kennen veel grauwe flats in de buitenwijken: Berlin, Dresden, Leipzig, Praag, Warschau, Krakau, Budapest. Dat heeft juist charme, namelijk een directe verwijzing naar het communistische verleden. Dat hebben steden die niet achter het IJzeren Gordijn zaten niet.
Nu verlies je toch wel echt compleet je geloofwaardigheid. Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was met het Pantheon bezig voor wat anders, Pergamon natuurlijk.
Dat jij dat nog niets eens kunt bedenken zegt genoeg over jou lol....
[..]
Ik heb in de centrale delen van Berlijn gezeten en ik was niet alleen en we waren er unaniem over eens.
Zeker qua restaurants is Berlijn echt zeer pover (overigens is Polen nog erger).
Zeker vergeleken met Nederland, waar je in elk boerendorp nog 20 soorten restaurants hebt is Duitsland gewoon teleurstellend.
Ik woon overigens tegen de grens aan.
Dat jij er niet zo veel eisen aan stelt hoeft ook niet. Ieder zijn ding. Ik heb er nog nooit iemand positief over gehoord en nu ik ook in Berlijn ben geweest snap ik waarom.
Het feit dat je aangeeft dat Rome tov Berlijn groener en kleurrijker is geeft echt aan dat je waarschijnlijk alleen maar in het centrum hebt gezeten. Rome heeft waarschijnlijk inderdaad een mooier centrum ja. Maar als je met droge ogen gaat beweren dat er in Berlijn weinig te beleven is dan begin ik oprecht te twijfelen of je er geweest bent. Berlijn is veel minder gericht op toerisme en in bijvoorbeeld sommige clubs bijvoorbeeld kom je niet binnen als je overkomt als een toerist. Ik vond dat heerlijk toen ik er woonde. Als je als niet-voorbereide bezoeker denkt iets te kunnen zeggen over de hele stad als je niet van te voren je research hebt gedaan en gewoon wat de toerist hebt uitgehangen heb je jezelf tekort gedaan wat betreft de Berlijn ervaring.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dan ook het punt.
Ik snap niet waarom het zo lastig is te begrijpen dat niet iedereen een bepaalde stad leuk vindt.
Hoezo zou Rome oubollig zijn?
Omdat het om historie gaat die veel ouder is dan de Berlijnse historie?
Ik vind dat juist veel mooier, maar is ook weer interesse.
Ik ben niet een groot fan van Oost-Europese uitstraling. Berlijn is gewoon heel grauw en ingetogen. In alles.
Weinig te zien en beleven.
Een stad als Rome heeft een geweldige historie om te beleven, maar is ook kleurrijk en groen.
Niet lelijk oostbloks gebouwd.
De mensen (Italiaans vs Duits) maakt ook veel verschil natuurlijk.
En het eten is in Italië natuurlijk 100x beter.
Ik vind het mooi Berlijn eens gezien te hebben omdat historie veel voor mij doet.
En Berlijn is een stad die je van te voren echt eens wilt zien en waa long overdue.
Maar hoef er niet nog eens heen. Is het niet waard.
Het is maar net wat je tot het centrum rekent maar ik denk zelfs dat het centrum van Berlijn groener is dan het centrum van Rome. Verder daarbuiten heeft Berlijn ook best mooie natuur, deels ook door de muur. Waar ik het minder mee eens ben is dat je zegt dat Berlijn niet zo op toeristen is gericht. Hoe lang ben je daar al weg?quote:Op donderdag 19 januari 2023 00:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Het feit dat je aangeeft dat Rome tov Berlijn groener en kleurrijker is geeft echt aan dat je waarschijnlijk alleen maar in het centrum hebt gezeten. Rome heeft waarschijnlijk inderdaad een mooier centrum ja. Maar als je met droge ogen gaat beweren dat er in Berlijn weinig te beleven is dan begin ik oprecht te twijfelen of je er geweest bent. Berlijn is veel minder gericht op toerisme en in bijvoorbeeld sommige clubs bijvoorbeeld kom je niet binnen als je overkomt als een toerist. Ik vond dat heerlijk toen ik er woonde. Als je als niet-voorbereide bezoeker denkt iets te kunnen zeggen over de hele stad als je niet van te voren je research hebt gedaan en gewoon wat de toerist hebt uitgehangen heb je jezelf tekort gedaan wat betreft de Berlijn ervaring.
Tuurlijk. Je hoeft jou niks te vertellen over Berlijn. Je bent er pas geweest en je had je uitgebreid voorbereid. Je weet exact wat Berlijn te bieden heeft. Alleen de naam van het belangrijkste museum dat je bezocht hebt, kon je je opeens niet meer herinneren...quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:15 schreef bianconeri het volgende:
Was met het Pantheon bezig voor wat anders, Pergamon natuurlijk.
Dat jij dat nog niets eens kunt bedenken zegt genoeg over jou lol....
Jij kent blijkbaar iedereen die ik ken? (over geloofwaardigheid verliezen gesproken met zo'n opmerking van je xD)quote:Op woensdag 18 januari 2023 23:56 schreef Intint het volgende:
[..]
Nu verlies je toch wel echt compleet je geloofwaardigheid. Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen.
Centrum en direct aangrenzende stadsdelen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 00:02 schreef Intint het volgende:
[..]
Het feit dat je aangeeft dat Rome tov Berlijn groener en kleurrijker is geeft echt aan dat je waarschijnlijk alleen maar in het centrum hebt gezeten. Rome heeft waarschijnlijk inderdaad een mooier centrum ja. Maar als je met droge ogen gaat beweren dat er in Berlijn weinig te beleven is dan begin ik oprecht te twijfelen of je er geweest bent. Berlijn is veel minder gericht op toerisme en in bijvoorbeeld sommige clubs bijvoorbeeld kom je niet binnen als je overkomt als een toerist. Ik vond dat heerlijk toen ik er woonde. Als je als niet-voorbereide bezoeker denkt iets te kunnen zeggen over de hele stad als je niet van te voren je research hebt gedaan en gewoon wat de toerist hebt uitgehangen heb je jezelf tekort gedaan wat betreft de Berlijn ervaring.
Misschien eens verder lezen dan je neus lang is en niet zo kinderachtig reageren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 10:46 schreef Sodemieters het volgende:
Tuurlijk. Je hoeft jou niks te vertellen over Berlijn. Je bent er pas geweest en je had je uitgebreid voorbereid. Je weet exact wat Berlijn te bieden heeft. Alleen de naam van het belangrijkste museum dat je bezocht hebt, kon je je opeens niet meer herinneren...![]()
Ik heb idd meerdere museums bezocht en inderdaad meerdere parken.quote:Je kunt/wilt kennelijk ook niet aangeven wat je nou eigenlijk gedaan hebt. Je had 'alles' in een paar dagen wel gezien, maar wat 'alles' volgens jou dan is? Tot nu toe hebben we gehoord over de Muur en over één museum. Ik neem toch aan dat dat niet werkelijk alles is. Als je de klassieke oudheid interessant vindt, zul je ook het Neues Museum bezocht hebben? En als je de Muur indrukwekkend vond, ben je dan bijv. ook naar Teufelsberg geweest? Naar het Stasi Museum? Wellicht iets gedaan met Berliner Unterwelten? Bunkers bezocht (bijv. Boros, Feuerle)? Als je groen kunt waarderen, zul je bepaalde parken bezocht hebben?
Je wilt niet vertellen wat je bezocht hebt?quote:Op donderdag 19 januari 2023 13:04 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb idd meerdere museums bezocht en inderdaad meerdere parken.
En ja ook meerdere bezienswaardigheden. Maak je daar zeker maar niet druk om.
Ik heb je meerdere dingen genoemd.quote:Op donderdag 19 januari 2023 16:52 schreef Sodemieters het volgende:
Je wilt niet vertellen wat je bezocht hebt?
Als je zegt dat je alles wel gezien hebt en dat het niet erg interessant was, dan ben ik gewoon benieuwd wat je dan gedaan hebt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb je meerdere dingen genoemd.
En je gaat verder toch nergens op in wat ik je benoem en je reageert alleen maar kinderachtig.
Waarom zou ik het hele reisplan gaan delen
Je blijft toch wel geloven in je eigen denkbeeld, ongeacht wat een ander je zegt.
Leuk of niet, mooi of niet... Daar kun je nog over twisten. Er wordt hier echter geclaimd dat Berlijn maar weinig te bieden heeft en dat je het allemaal in een paar dagen wel gezien hebt. Dat lijkt me echt onzin. Dan heb je oogkleppen op (dat heb je trouwens ook als je beweert dat Berlijn - zo ongeveer de groenste grote stad in Europa - wat weinig groen heeft).quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:57 schreef XL het volgende:
Ik kan me echt prima voorstellen dat iemand Berlijn niet leuk vind. Het is historisch gezien fantastisch als je houdt van WO2 en de koude oorlog, maar niet als je interesse daarvoor ligt. Het is fantastisch als je houdt van streetart en underground clubs en concerten, maar niet als je houdt van orde en rust. Berlijn is ook een culturele melting pot, met veel invloeden van bewoners uit de hele wereld en een beetje brutaal. Het is bijvoorbeeld niet uitgesproken chique of edel. Berlijn heeft ook een heel jonge bevolking en een andere vibe als steden zoals Düsseldorf, Frankfurt waar inwoners gemiddeld ouder zijn (denk ik)
Ik denk bijvoorbeeld dat veel mensen die Berlijn goed vinden München saai vinden en andersom mensen die München goed vinden Berlijn niet goed vinden. Twee steden die voor mij totaal verschillend zijn.
Het heeft natuurlijk weinig te bieden als je een profiel hebt wat precies de punten waar Berlijn minder van heeft belangrijk maakt. Maar goed… met welke verwachtingen ga je er dan heen…quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Leuk of niet, mooi of niet... Daar kun je nog over twisten. Er wordt hier echter geclaimd dat Berlijn maar weinig te bieden heeft en dat je het allemaal in een paar dagen wel gezien hebt. Dat lijkt me echt onzin. Dan heb je oogkleppen op (dat heb je trouwens ook als je beweert dat Berlijn - zo ongeveer de groenste grote stad in Europa - wat weinig groen heeft).
Ik kan overigens Berlijn en München beide best waarderen. Al is Berlijn wel een stuk dynamischer. Bij München kan ik me wél voorstellen dat je het na één bezoek wel gezien hebt. Als je vijf jaar niet in Berlijn bent geweest is zo ongeveer alles al weer anders (geldt ook voor Parijs, Londen, NYC).
München is wel de ideale uitvalsbasis om bijvoorbeeld een dag op stap te gaan naar de Alpen of de Allgäu. 1,5 uur vanuit München met de trein en je staat of in Garmisch-Partenkirchen, of in Kufstein of in Bayrischzell en dat is ideaal. Innsbruck ligt midden in de Alpen, maar is een stuk kleiner en duurder.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Leuk of niet, mooi of niet... Daar kun je nog over twisten. Er wordt hier echter geclaimd dat Berlijn maar weinig te bieden heeft en dat je het allemaal in een paar dagen wel gezien hebt. Dat lijkt me echt onzin. Dan heb je oogkleppen op (dat heb je trouwens ook als je beweert dat Berlijn - zo ongeveer de groenste grote stad in Europa - wat weinig groen heeft).
Ik kan overigens Berlijn en München beide best waarderen. Al is Berlijn wel een stuk dynamischer. Bij München kan ik me wél voorstellen dat je het na één bezoek wel gezien hebt. Als je vijf jaar niet in Berlijn bent geweest is zo ongeveer alles al weer anders (geldt ook voor Parijs, Londen, NYC).
Oei...quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:57 schreef XL het volgende:
Ik denk bijvoorbeeld dat veel mensen die Berlijn goed vinden München saai vinden en andersom mensen die München goed vinden Berlijn niet goed vinden. Twee steden die voor mij totaal verschillend zijn.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die beide wel goed vinden. Gewoon open voor andere dingen en blij dat het anders is dan Nederland. Je zult zien dat ze heel verschillend zijn. Ben vaak in beide steden en pas mijn verwachtingen erop aan. In Berlijn spot je trends en zoek je naar coole dingen. In München traditioneel Duits eten, cultuur en bier uit grote glazen. Wat ook hierboven werd aangegeven, vanuit München ligt schitterende natuur voor de deur als je een auto hebt.quote:Op donderdag 19 januari 2023 20:57 schreef PPL het volgende:
[..]
Oei...
Meermaals in Berlijn geweest en dat vond ik geweldig.
In maart staat München in de agenda...
Nog beter, een weekje buiten München gaan zitten en een dagtrip naar München doen. Veel leukerquote:Op donderdag 19 januari 2023 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
München is wel de ideale uitvalsbasis om bijvoorbeeld een dag op stap te gaan naar de Alpen of de Allgäu. 1,5 uur vanuit München met de trein en je staat of in Garmisch-Partenkirchen, of in Kufstein of in Bayrischzell en dat is ideaal. Innsbruck ligt midden in de Alpen, maar is een stuk kleiner en duurder.
De omgeving van Berlin is op Potsdam na weinig spannends. Het landschap is vlak. Je kunt misschien nog met de trein naar Eisenhüttenstadt om de plattenbau te bekijken, maar de plattenbau biedt een behoorlijk trieste aanblik.
Veel onbekende, verlaten pareltjes in de omgeving van Berlijn. Heb je wel eens bij go2know gekeken?quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
De omgeving van Berlin is op Potsdam na weinig spannends. Het landschap is vlak. Je kunt misschien nog met de trein naar Eisenhüttenstadt om de plattenbau te bekijken, maar de plattenbau biedt een behoorlijk trieste aanblik.
quote:Op donderdag 19 januari 2023 19:35 schreef Erno-BE het volgende:
De omgeving van Berlin is op Potsdam na weinig spannends. Het landschap is vlak. Je kunt misschien nog met de trein naar Eisenhüttenstadt om de plattenbau te bekijken, maar de plattenbau biedt een behoorlijk trieste aanblik
Berlijn heeft weinig te bieden,quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:19 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Misschien omdat het onzin is? Je probeert jouw mening en jouw ervaring als feit te presenteren. En dat is flauwekul. Sterker nog: je postings in dit topic komen nogal nadrukkelijk over als trolling. Niet zo vreemd dat mensen daar boos over worden.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Berlijn heeft weinig te bieden,
Ja wat WO2 dingen waar ook zeker mijn interesse ligt.
Maad buiten dat is het gewoon beperkt. Weinig horeca. Grauw Oostblok. Dat nodigt gewoon niet uit. Als je dan de WO2 dingen gezien hebt is dat wel mooi geweest.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om de kijk van anderen te accepteren?
Ah, je hebt zeker wel interesse in WO2, maar die paar dingen had je na een paar dagen eigenlijk ook wel gezien. Right.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:09 schreef bianconeri het volgende:
Berlijn heeft weinig te bieden,
Ja wat WO2 dingen waar ook zeker mijn interesse ligt.
Maad buiten dat is het gewoon beperkt. Weinig horeca. Grauw Oostblok. Dat nodigt gewoon niet uit. Als je dan de WO2 dingen gezien hebt is dat wel mooi geweest.
Waarom is het zo moeilijk voor jou om de kijk van anderen te accepteren?
Je moet ook niet reageren.quote:Op donderdag 19 januari 2023 23:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ah, je hebt zeker wel interesse in WO2, maar die paar dingen had je na een paar dagen eigenlijk ook wel gezien. Right.
Het is moeilijk om de kijk van anderen te accepteren, wanneer die kijk gebaseerd is op complete nonsens. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren, maar jij doet hier keer op keer uitspraken die ridicuul zijn. Het is alsof ik zou beweren dat Rome me niet aanstaat, omdat het er bijna altijd rotweer is en je er nergens een goede kop koffie kunt krijgen. En vervolgens zou zeggen: ja, dat mag ik toch vinden, waarom vind je het zo moeilijk om andermans mening te accepteren?
Ik denk dus nog steeds dat je er plezier aan beleeft om lekker tegendraads te zijn, een rare mening te posten en te kijken welke reacties dat oplevert. Ik betwijfel zelfs of je überhaupt wel in Berlijn geweest bent, aangezien je niet in staat bent om te vertellen wat je bezocht hebt, maar wel de ene na de andere maffe uitspraak doet.
Ik geef duidelijk aan dat iedereen elke stad anders kan ervaren en de ene iets geweldig kan vinden en de ander niet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien omdat het onzin is? Je probeert jouw mening en jouw ervaring als feit te presenteren. En dat is flauwekul. Sterker nog: je postings in dit topic komen nogal nadrukkelijk over als trolling. Niet zo vreemd dat mensen daar boos over worden.
Laat maar joh.quote:Op donderdag 19 januari 2023 23:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ah, je hebt zeker wel interesse in WO2, maar die paar dingen had je na een paar dagen eigenlijk ook wel gezien. Right.
Het is moeilijk om de kijk van anderen te accepteren, wanneer die kijk gebaseerd is op complete nonsens. Iedereen heeft zo z'n voorkeuren, maar jij doet hier keer op keer uitspraken die ridicuul zijn. Het is alsof ik zou beweren dat Rome me niet aanstaat, omdat het er bijna altijd rotweer is en je er nergens een goede kop koffie kunt krijgen. En vervolgens zou zeggen: ja, dat mag ik toch vinden, waarom vind je het zo moeilijk om andermans mening te accepteren?
Ik denk dus nog steeds dat je er plezier aan beleeft om lekker tegendraads te zijn, een rare mening te posten en te kijken welke reacties dat oplevert. Ik betwijfel zelfs of je überhaupt wel in Berlijn geweest bent, aangezien je niet in staat bent om te vertellen wat je bezocht hebt, maar wel de ene na de andere maffe uitspraak doet.
Het wordt inmiddels ook een beetje een bullshit discussie.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:30 schreef Lonaa het volgende:
Het is gewoon echt echt bullshit om te zeggen dat Berlijn weinig te bieden heeft.
Ja. Ik wilde ook eigenlijk niet meer reageren, maar dit moest ik toch echt nog even zeggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:35 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het wordt inmiddels ook een beetje een bullshit discussie.
Dat was het punt Einstein. Net zoals het grote onzin is om te beweren dat iemand met interesse in WO2 die paar dingen in Berlijn snel gezien heeft. Dan heb je 'keine blasse Ahnung'.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:04 schreef bianconeri het volgende:
Oh en zeggen dat Rome altijd rotweer heeft is grote onzin.
Wie gaat er dan ook in hemelsnaam op goed geluk rondlopen, op zoek naar een restaurant? Je had het zo goed voorbereid, toch? Ik vind lekker eten ook een belangrijk deel van mijn citytripjes, dus daar steek ik moeite in. Ik was pas nog in Parijs en dan ben ik een paar weken bezig om uit te zoeken welke restaurants ik wil bezoeken, van een long list naar een short list, naar uiteindelijk het maken van de reserveringen (wat je soms maanden van tevoren moet doen). Dan kom je ook uit bij restaurants die je nooit gevonden had als je maar wat rond was gaan lopen - en zelfs al had je ze wel op die manier gevonden, dan waren ze al lang volledig vol met reserveringen geweest.quote:Wij hebben er veel rondgelopen om maar een beetje gevarieerd een restaurant te kunnen vinden. Veel hetzelfde en ook niets bijzonders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |