abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207572601
Thanks allemaal! ^O^
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_207572825
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:04 schreef LeNeHe het volgende:
Thanks allemaal! ^O^
Welke is het geworden? :)
  zondag 15 januari 2023 @ 21:04:36 #78
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207577537
Voor diegenen die met de trein naar Berlijn willen: de mondkapjesplicht in het OV komt per 2 februari te vervallen.
pi_207578452
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Welke is het geworden? :)
De knoop moet nog worden doorgehakt, want de man des huizes moet er ook nog iets van vinden 😅
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_207579643
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:09 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
De knoop moet nog worden doorgehakt, want de man des huizes moet er ook nog iets van vinden 😅
Wat ouderwets. :P
pi_207580957
quote:
14s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:04 schreef beantherio het volgende:
Voor diegenen die met de trein naar Berlijn willen: de mondkapjesplicht in het OV komt per 2 februari te vervallen.
Lekker boeiend.
Als iets simpels als dat al je zou tegenhouden dan :')
pi_207580991
Vorige maand overigens voor het eerst in Berlijn geweest xD.
Bij mij altijd een stad geweest die er beetje langs gegleden is in de aandacht.

Buiten de Berlijnse muur ook niet bepaald indrukwekkend.
Klein deel van de stad wat wij interessant vonden. Meest interessante dingen heb je zo gezien. En qua gezelligheid en restaurants en gewoon het hele leven hoef je ook zeker niet in Berlijn te zijn. Maar goed daar zal December ook niet de leukste maand voor zijn.
  maandag 16 januari 2023 @ 09:05:32 #83
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_207581029
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Lekker boeiend.
Als iets simpels als dat al je zou tegenhouden dan :')
Het heeft mij vorig jaar niet tegengehouden maar fijn is anders. Blij dus dat het voorbij is.
pi_207592371
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:02 schreef bianconeri het volgende:

Klein deel van de stad wat wij interessant vonden. Meest interessante dingen heb je zo gezien. En qua gezelligheid en restaurants en gewoon het hele leven hoef je ook zeker niet in Berlijn te zijn. Maar goed daar zal December ook niet de leukste maand voor zijn.
:')

Klinkt eerder alsof je er niks van hebt begrepen én je heel slecht hebt voorbereid. Of - en die kans acht ik groter, gezien je repertoire hier - je wilt weer eens een lekker tegendraadse reactie posten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2023 22:27:59 ]
pi_207592396
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 09:02 schreef bianconeri het volgende:

:D :')

Is this fo real?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207592424
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Is this fo real?
Het is een user die het vooral heel stoer vindt om rare meningen te verkondigen. Doet ie met enige regelmaat.
pi_207592431
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is een user die het vooral heel stoer vindt om rare meningen te verkondigen. Doet ie met enige regelmaat.
Ah.

Ja ik vind dit ook een rare mening wel. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207592739
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Klinkt eerder alsof je er niks van hebt begrepen én je heel slecht hebt voorbereid. Of - en die kans acht ik groter, gezien je repertoire hier - je wilt weer eens een lekker tegendraadse reactie posten.
Ik post hier nooit tegendraads, dus onzin.
En ik heb alles gezien, dus nee.

Wellicht dat sommige mensen Berlijn niet zo bijzonder vinden?
Net als jij sommige plekken waar ik lyrisch over ben niet bijzonder zult vinden.

quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Is this fo real?
Wat moet Berlijn dan zo bijzonder maken?
En moet iedereen elke zogenaamde wereldstad nou zo bijzonder vinden dan?
pi_207592751
quote:
2s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ah.

Ja ik vind dit ook een rare mening wel. :')
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is totale onzin :')
Rare mening omdat ik Berlijn vond tegenvallen. Doe normaal zeg.
pi_207592753
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Afgezien van dat december geen leuke maand zou zijn (ok, je kan Kerst en alle lampjes en kerstmarkten haten) zegt hij toch geen heel gekke dingen? Het is absoluut niet mening maar ik ken genoeg mensen die Berlijn niet begrijpen, het een grauwe stad vinden met veel armoede en zwervers. Berlijn is buiten de vreselijke toeristische plekken ook wel een beetje een stad waarvoor je moeite moet doen om hem te begrijpen en blijkbaar wil niet iedereen dat tijdens een citytripje.
pi_207592770
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Afgezien van dat december geen leuke maand zou zijn (ok, je kan Kerst en alle lampjes en kerstmarkten haten) zegt hij toch geen heel gekke dingen? Het is absoluut niet mening maar ik ken genoeg mensen die Berlijn niet begrijpen, het een grauwe stad vinden met veel armoede en zwervers. Berlijn is buiten de vreselijke toeristische plekken ook wel een beetje een stad waarvoor je moeite moet doen om hem te begrijpen.
Dat is toch ook wat ik zeg? Slecht voorbereid en niks van begrepen.
pi_207592815
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik val jou toch ook niet af omdat je Alexanderplatz een levendige plek noemt terwijl dat helemaal geen levende plek is. Heb je je wel goed voorbereid of begrijp je het gewoon niet helemaal?
pi_207592894
En laten we wel wezen. Als je onvoorbereid door de centrums van Berlijn en Londen loopt denk ik dat de meerderheid van de toeristen Londen mooier vindt. Om maar niet spreken van de bouwwaanzin in Berlijn. Het ene na het andere lelijke ketenhotel of winkelcentrum plempen ze neer op plekken die tot zeer recent nog historische waarde hadden omdat wij allemaal van dat geweldige nachtleven willen genieten tijdens dat weekendje weg in de hipste stad van Europa.
pi_207593000
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:57 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik val jou toch ook niet af omdat je Alexanderplatz een levendige plek noemt terwijl dat helemaal geen levende plek is. Heb je je wel goed voorbereid of begrijp je het gewoon niet helemaal?
Natuurlijk is dat wel een levendige, interessante plek. Ten eerste is het een historisch interessante plek, wat je nog terugziet aan bijv. de klok of het Haus des Lehrers. Ten tweede staat de Fernsehturm er, wat behoort tot de top 10 meest bezochte toeristische attracties en dus zorgt voor een hoop volk. Ten derde is er een hoop horeca- en winkelaanbod. Ten vierde is het een knooppunt van het plaatselijke OV. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat er de hele dag door volop mensen zijn en er dingen te doen zijn - de definitie van levendig.

Het is wellicht niet het soort aanbod of het soort levendigheid waar jij van houdt (ik ken bijv. geen enkel restaurant daar waar ik graag zou gaan eten), maar het is er ontegenzeggelijk levendig.
pi_207593028
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:01 schreef Jeroboam het volgende:
En laten we wel wezen. Als je onvoorbereid door de centrums van Berlijn en Londen loopt denk ik dat de meerderheid van de toeristen Londen mooier vindt.
Daar ga je al weer: onvoorbereid. Dat was nou precies m'n punt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2023 23:10:02 ]
pi_207593137
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Daar ga je al weer: onvoorbereid. Dat was nou precies m'n punt.
Een horeca- en winkelaanbod dat je werkelijk op elke plek in Duitsland hebt en een overstappunt waar je dus komt om over te stappen om naar een andere plek te reizen zeggen mij niet dat het een levendige plek is waar je wil zijn. Daarnaast hangt er veel gespuis rond (er is niet voor niks een alcoholverbod van kracht) en vragen ze echt een absurde prijs om die toren op te mogen (vanaf 25,50 euro).
pi_207593267
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:15 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Een horeca- en winkelaanbod dat je werkelijk op elke plek in Duitsland hebt en een overstappunt waar je dus komt om over te stappen om naar een andere plek te reizen zeggen mij niet dat het een levendige plek is waar je wil zijn. Daarnaast hangt er veel gespuis rond (er is niet voor niks een alcoholverbod van kracht) en vragen ze echt een absurde prijs om die toren op te mogen (vanaf 25,50 euro).
:D Jij maakt er echt een punt van hè? Om precies te herhalen wat ik zelf al zei en dan te doen of je iets gevonden hebt om mijn uitspraken mee te bestrijden. Zei ik net zelf al niet dat het aanbod daar ook niet mijn aanbod is, bijv. omdat er geen enkel restaurant zit waar ik zelf zou willen eten?
pi_207593301
quote:
10s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
:D Jij maakt er echt een punt van hè? Om precies te herhalen wat ik zelf al zei en dan te doen of je iets gevonden hebt om mijn uitspraken mee te bestrijden. Zei ik net zelf al niet dat het aanbod daar ook niet mijn aanbod is, bijv. omdat er geen enkel restaurant zit waar ik zelf zou willen eten?
We laten het rusten maar je moet mensen niet veroordelen die gewoon een weekendje plezier willen hebben zonder heel veel voorbereiding.
pi_207600579
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoezo slechte voorbereiding?
Als er iets is wat ik niet doe dan is dat slecht voorbereiden. Als je ook maar iets zou weten van mijn posts dan had je dat wel geweten.
Je roept maar gewoon wat om mij te willen aanvallen, omdat iemand het eens niet eens is met jouw ''geliefde stad''.

Ik weet heel goed wat Berlijn te bieden heeft en wat er te vinden is.
Je zult bv heel erg doelen op de historie, ik benoemde ook heel bewust de Berlijnse Muur wat natuurlijk erg indrukwekkend is om een keer te zien.
Maar dat heb je dan ook wel weer gezien.

Voor de rest is Berlijn gewoon een grauwe stad met weinig te bieden.
En ja Kurfürstendamm was bv leuk aangekleedt ivm kerst enzo, nou leuk? Goed.

Dat vind ik, is Oostblok en dat soort steden wel je ding? Succes ermee toch?
Iedereen zijn ding.

quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:01 schreef Jeroboam het volgende:
En laten we wel wezen. Als je onvoorbereid door de centrums van Berlijn en Londen loopt denk ik dat de meerderheid van de toeristen Londen mooier vindt. Om maar niet spreken van de bouwwaanzin in Berlijn. Het ene na het andere lelijke ketenhotel of winkelcentrum plempen ze neer op plekken die tot zeer recent nog historische waarde hadden omdat wij allemaal van dat geweldige nachtleven willen genieten tijdens dat weekendje weg in de hipste stad van Europa.
Ik vind qua stad London absoluut vele vele malen mooier dan Berlijn.
Een grauwe stad met weinig uitstraling. Weinig variatie. Weinig aanbod qua winkels en restaurants.
Tja dat gaat natuurlijk nooit winnen tegenover een London.

En nee ik was dus niet onvoorbereid, ik wist heel goed wat ik wilde zien in Berlijn en wat Berlijn te bieden had.
Geschiedenis is sowieso iets wat mij heel erg trekt, dus op dat gebied hoefde ik mij niet eens in te lezen over Berlijn.
pi_207600615
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 23:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel een levendige, interessante plek. Ten eerste is het een historisch interessante plek, wat je nog terugziet aan bijv. de klok of het Haus des Lehrers. Ten tweede staat de Fernsehturm er, wat behoort tot de top 10 meest bezochte toeristische attracties en dus zorgt voor een hoop volk. Ten derde is er een hoop horeca- en winkelaanbod. Ten vierde is het een knooppunt van het plaatselijke OV. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat er de hele dag door volop mensen zijn en er dingen te doen zijn - de definitie van levendig.

Het is wellicht niet het soort aanbod of het soort levendigheid waar jij van houdt (ik ken bijv. geen enkel restaurant daar waar ik graag zou gaan eten), maar het is er ontegenzeggelijk levendig.
De Fernsehturm is dan ook het enige wat Alexanderplatz heeft.
Ja, nogmaals heel leuk die historie en ik ken de historie heel goed. Maar dat heb je dan ook gauw weer gezien, zeker omdat het zo super grauw is.

Hoop horeca en winkelaanbod? Nou als ik iets teleurstellend vond aan Berlijn dan was dat het wel.
Met name de horeca in Berlijn is echt ondermaats, niet qua kwaliteit hoor. Maar in het aanbod en variatie.
Al moet ik daar ook wel bij zeggen dat Duitsland en horeca sowieso geen goede combinatie is, al hoop je dan toch dat een hoofdstad zich daar aan weet te onttrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')