De knoop moet nog worden doorgehakt, want de man des huizes moet er ook nog iets van vinden 😅quote:
Wat ouderwets.quote:Op zondag 15 januari 2023 22:09 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
De knoop moet nog worden doorgehakt, want de man des huizes moet er ook nog iets van vinden 😅
Lekker boeiend.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:04 schreef beantherio het volgende:
Voor diegenen die met de trein naar Berlijn willen: de mondkapjesplicht in het OV komt per 2 februari te vervallen.
Het heeft mij vorig jaar niet tegengehouden maar fijn is anders. Blij dus dat het voorbij is.quote:Op maandag 16 januari 2023 09:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Lekker boeiend.
Als iets simpels als dat al je zou tegenhouden dan
quote:Op maandag 16 januari 2023 09:02 schreef bianconeri het volgende:
Vorige maand overigens voor het eerst in Berlijn geweest xD.
Bij mij altijd een stad geweest die er beetje langs gegleden is in de aandacht.
Buiten de Berlijnse muur ook niet bepaald indrukwekkend.
Klein deel van de stad wat wij interessant vonden. Meest interessante dingen heb je zo gezien. En qua gezelligheid en restaurants en gewoon het hele leven hoef je ook zeker niet in Berlijn te zijn. Maar goed daar zal December ook niet de leukste maand voor zijn.
quote:Op maandag 16 januari 2023 09:02 schreef bianconeri het volgende:
Vorige maand overigens voor het eerst in Berlijn geweest xD.
Bij mij altijd een stad geweest die er beetje langs gegleden is in de aandacht.
Buiten de Berlijnse muur ook niet bepaald indrukwekkend.
Klein deel van de stad wat wij interessant vonden. Meest interessante dingen heb je zo gezien. En qua gezelligheid en restaurants en gewoon het hele leven hoef je ook zeker niet in Berlijn te zijn. Maar goed daar zal December ook niet de leukste maand voor zijn.
Het is een user die het vooral heel stoer vindt om rare meningen te verkondigen. Doet ie met enige regelmaat.quote:
Ah.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is een user die het vooral heel stoer vindt om rare meningen te verkondigen. Doet ie met enige regelmaat.
Ik post hier nooit tegendraads, dus onzin.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]![]()
Klinkt eerder alsof je er niks van hebt begrepen én je heel slecht hebt voorbereid. Of - en die kans acht ik groter, gezien je repertoire hier - je wilt weer eens een lekker tegendraadse reactie posten.
Wat moet Berlijn dan zo bijzonder maken?quote:
quote:Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ah.
Ja ik vind dit ook een rare mening wel.
Dat is totale onzinquote:Op maandag 16 januari 2023 22:29 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is een user die het vooral heel stoer vindt om rare meningen te verkondigen. Doet ie met enige regelmaat.
Afgezien van dat december geen leuke maand zou zijn (ok, je kan Kerst en alle lampjes en kerstmarkten haten) zegt hij toch geen heel gekke dingen? Het is absoluut niet mening maar ik ken genoeg mensen die Berlijn niet begrijpen, het een grauwe stad vinden met veel armoede en zwervers. Berlijn is buiten de vreselijke toeristische plekken ook wel een beetje een stad waarvoor je moeite moet doen om hem te begrijpen en blijkbaar wil niet iedereen dat tijdens een citytripje.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]![]()
Klinkt eerder alsof je er niks van hebt begrepen én je heel slecht hebt voorbereid. Of - en die kans acht ik groter, gezien je repertoire hier - je wilt weer eens een lekker tegendraadse reactie posten.
Dat is toch ook wat ik zeg? Slecht voorbereid en niks van begrepen.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Afgezien van dat december geen leuke maand zou zijn (ok, je kan Kerst en alle lampjes en kerstmarkten haten) zegt hij toch geen heel gekke dingen? Het is absoluut niet mening maar ik ken genoeg mensen die Berlijn niet begrijpen, het een grauwe stad vinden met veel armoede en zwervers. Berlijn is buiten de vreselijke toeristische plekken ook wel een beetje een stad waarvoor je moeite moet doen om hem te begrijpen.
Ik val jou toch ook niet af omdat je Alexanderplatz een levendige plek noemt terwijl dat helemaal geen levende plek is. Heb je je wel goed voorbereid of begrijp je het gewoon niet helemaal?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat ik zeg? Slecht voorbereid en niks van begrepen.
Natuurlijk is dat wel een levendige, interessante plek. Ten eerste is het een historisch interessante plek, wat je nog terugziet aan bijv. de klok of het Haus des Lehrers. Ten tweede staat de Fernsehturm er, wat behoort tot de top 10 meest bezochte toeristische attracties en dus zorgt voor een hoop volk. Ten derde is er een hoop horeca- en winkelaanbod. Ten vierde is het een knooppunt van het plaatselijke OV. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat er de hele dag door volop mensen zijn en er dingen te doen zijn - de definitie van levendig.quote:Op maandag 16 januari 2023 22:57 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik val jou toch ook niet af omdat je Alexanderplatz een levendige plek noemt terwijl dat helemaal geen levende plek is. Heb je je wel goed voorbereid of begrijp je het gewoon niet helemaal?
Daar ga je al weer: onvoorbereid. Dat was nou precies m'n punt.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:01 schreef Jeroboam het volgende:
En laten we wel wezen. Als je onvoorbereid door de centrums van Berlijn en Londen loopt denk ik dat de meerderheid van de toeristen Londen mooier vindt.
Een horeca- en winkelaanbod dat je werkelijk op elke plek in Duitsland hebt en een overstappunt waar je dus komt om over te stappen om naar een andere plek te reizen zeggen mij niet dat het een levendige plek is waar je wil zijn. Daarnaast hangt er veel gespuis rond (er is niet voor niks een alcoholverbod van kracht) en vragen ze echt een absurde prijs om die toren op te mogen (vanaf 25,50 euro).quote:Op maandag 16 januari 2023 23:09 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar ga je al weer: onvoorbereid. Dat was nou precies m'n punt.
quote:Op maandag 16 januari 2023 23:15 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Een horeca- en winkelaanbod dat je werkelijk op elke plek in Duitsland hebt en een overstappunt waar je dus komt om over te stappen om naar een andere plek te reizen zeggen mij niet dat het een levendige plek is waar je wil zijn. Daarnaast hangt er veel gespuis rond (er is niet voor niks een alcoholverbod van kracht) en vragen ze echt een absurde prijs om die toren op te mogen (vanaf 25,50 euro).
We laten het rusten maar je moet mensen niet veroordelen die gewoon een weekendje plezier willen hebben zonder heel veel voorbereiding.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]Jij maakt er echt een punt van hè? Om precies te herhalen wat ik zelf al zei en dan te doen of je iets gevonden hebt om mijn uitspraken mee te bestrijden. Zei ik net zelf al niet dat het aanbod daar ook niet mijn aanbod is, bijv. omdat er geen enkel restaurant zit waar ik zelf zou willen eten?
Hoezo slechte voorbereiding?quote:Op maandag 16 januari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat ik zeg? Slecht voorbereid en niks van begrepen.
Ik vind qua stad London absoluut vele vele malen mooier dan Berlijn.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:01 schreef Jeroboam het volgende:
En laten we wel wezen. Als je onvoorbereid door de centrums van Berlijn en Londen loopt denk ik dat de meerderheid van de toeristen Londen mooier vindt. Om maar niet spreken van de bouwwaanzin in Berlijn. Het ene na het andere lelijke ketenhotel of winkelcentrum plempen ze neer op plekken die tot zeer recent nog historische waarde hadden omdat wij allemaal van dat geweldige nachtleven willen genieten tijdens dat weekendje weg in de hipste stad van Europa.
De Fernsehturm is dan ook het enige wat Alexanderplatz heeft.quote:Op maandag 16 januari 2023 23:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel een levendige, interessante plek. Ten eerste is het een historisch interessante plek, wat je nog terugziet aan bijv. de klok of het Haus des Lehrers. Ten tweede staat de Fernsehturm er, wat behoort tot de top 10 meest bezochte toeristische attracties en dus zorgt voor een hoop volk. Ten derde is er een hoop horeca- en winkelaanbod. Ten vierde is het een knooppunt van het plaatselijke OV. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat er de hele dag door volop mensen zijn en er dingen te doen zijn - de definitie van levendig.
Het is wellicht niet het soort aanbod of het soort levendigheid waar jij van houdt (ik ken bijv. geen enkel restaurant daar waar ik graag zou gaan eten), maar het is er ontegenzeggelijk levendig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |