abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205309253
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat een gezwam joh. Topsport gaat toch om het meten van topprestaties? Als F1 zou draaien om 20 coureurs die rustig een zondags autoritje maken zou ik ook niet kijken.
Vind dit ook enorme onzin. Op die fiets vindt ze het dan vast ook niet erg dat ik haar boekjes volledig plagieer en zelf uitgeef. Het gaat immers om de vergroting en daarmee ook verspreiding van kennis binnen de filosofie. En niet om zoiets triviaal als erkenning en geld voor je werk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205309273
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 16:51 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar dit gebeurt bij de categorie vrouwen doorgaans ook. Er zijn wat uitzonderingen (turnen, synchroonzwemmen)
In de zin dat dat ook weinig mensen boeit?

Klopt. Mensen kijken toch vooral naar het hoogste niveau. Daarom ook dat ik denk dat zo'n "open categorie" niet veel aandacht gaat krijgen (wat verder geen probleem is) en ook niet als een magneet gaat werken op mannen die gewoon man zijn, maar daar willen proberen te winnen.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:03:03 #103
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205309274
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed dat als je een vrouwelijke topsporter bent, je nog mee doet in zulke sporten.
Al je werk, al je moeite, al je training, voor niks.
Nou ja, dat is dus waar we momenteel tegenaan lopen, dat sommige vrouwen af beginnen te haken. En voor talentvolle meisjes is het ook geen bemoedigend vooruitzicht.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205309320
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Totaal onnodig om het zo te definiëren, inderdaad. Maar, om dan toch enigszins voor die filosoof op te komen. Niet lang geleden was er een of andere mma wedstrijd tussen een cis-dame en een dame die eerst geboren was in een mannelijk lichaam. Het fysieke verschil was echt krankzinnig.

Tja... er gaan dan ook wel veel verschillende omschrijvingen door mijn hoofd.
Njah kijk als ze zou zeggen.. 'dan ben ik bang dat men dat toch snel gaat zien als een freakshow' dan mag ze wmb ook nog steeds uit gaan leggen waarom ze denkt dat 'men' dat misschien zo gaat zien. Maar dan kan je iig naar maatschappelijke tendensen en ophef refereren. Gezien de maatschappelijke ophef rond dit onderwerp is het geen vergezochte hypothese imo.

Maar wanneer zij zegt 'dan ga ik dat toch een beetje zien als een freakshow' dan is het overduidelijk iets in haar manier van denken wat haar blijkbaar op freakshow uit doet komen. En tsja, dan wordt het imo toch wel zeer relevant dat zij als wetenschapper en filosofe eens hard na gaat denken hoe zij zelf bij dat enorm transfobe oordeel komt. Zeker wanneer ze de mond vol heeft over inclusie en gelijkheid. Heeft zelfs zij toch nog wat werk te verrichten mbt haar (on)bewuste transfobie.

Ow en onze Nederlandse Lucia Rijker aka Lady Tyson ging er in de jaren 90 al af tegen een onbekende Aziatische mannelijke bokser meen ik.
pi_205309322
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:03 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Nou ja, dat is dus waar we momenteel tegenaan lopen, dat sommige vrouwen af beginnen te haken. En voor talentvolle meisjes is het ook geen bemoedigend vooruitzicht.
Ja. Als je jaren steekt in je sportcarriere, dan ingemaakt wordt door een vent met een pruik, dan kun je maar beter weer gewoon de piepers gaan jassen thuis.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:09:21 #106
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205309323
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
:D
[..]
Mwah, vrouwen zijn ook graag goed in dingen. Ik denk niet dat dat typisch mannelijk is. Misschien ligt de focus bij vrouwen minder op de sporten. De dingen waar vrouwen beter in zijn, daar zijn minder prijzen voor te winnen.
Ja, daarom noemde ik de fysieke prestaties ook afzonderlijk. Bijna iedereen wordt wel blij als een ander hem/haar prijst omdat hij/zij ergens goed in is.
pi_205309348
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 17:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik :') . Maar als alle mensen voortkomen uit eicellen en zaadcellen, dan kun je dus niet niet stellen dat de wil om te winnen uit de strijd van de zaadcel komt. Want de mens komt ook voort uit een eicel die zo'n strijd niet hoeft te leveren.
Wellicht, maar dat stel ik ook niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205309355
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Njah kijk als ze zou zeggen.. 'dan ben ik bang dat men dat toch snel gaat zien als een freakshow' dan mag ze wmb ook nog steeds uit gaan leggen waarom ze denkt dat 'men' dat misschien zo gaat zien. Maar dan kan je iig naar maatschappelijke tendensen en ophef refereren. Gezien de maatschappelijke ophef rond dit onderwerp is het geen vergezochte hypothese imo.

Maar wanneer zij zegt 'dan ga ik dat toch een beetje zien als een freakshow' dan is het overduidelijk iets in haar manier van denken wat haar blijkbaar op freakshow uit doet komen. En tsja, dan wordt het imo toch wel zeer relevant dat zij als wetenschapper en filosofe eens hard na gaat denken hoe zij zelf bij dat enorm transfobe oordeel komt. Zeker wanneer ze de mond vol heeft over inclusie en gelijkheid. Heeft zelfs zij toch nog wat werk te verrichten mbt haar (on)bewuste transfobie.

Ow en onze Nederlandse Lucia Rijker aka Lady Tyson ging er in de jaren 90 al af tegen een onbekende Aziatische mannelijke bokser meen ik.
Volgens mij moet je 'freakshow' lezen als: 'zo absurd ver buiten het redelijke'. Dat iemand die bijvoorbeeld duidelijk nog het lichaamsbouw heeft van een gespierde man het opneemt tegen een dame.

Die show doet men af als 'freaky'. Volgens mij zien ze niet de transgenders als persoon als freaks. Dat laatste zou duidelijk transfoob zijn, het eerste niet.
pi_205309408
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wat een gezwam joh. Topsport gaat toch om het meten van topprestaties? Als F1 zou draaien om 20 coureurs die rustig een zondags autoritje maken zou ik ook niet kijken.
Zulke slaapverwekkende, inclusieve en genderneutrale "autosport" zonder winnaar zien we al iedere werkdag op 's lands wegen; dat noemt men "file". :')

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 11-07-2022 18:24:53 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 11 juli 2022 @ 18:24:29 #110
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205309465
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Als je jaren steekt in je sportcarriere, dan ingemaakt wordt door een vent met een pruik, dan kun je maar beter weer gewoon de piepers gaan jassen thuis.
Dit is wel echt erg inderdaad.

Kijk, niks in het leven is volmaakt eerlijk, ook bij de topsportende vrouwen onderling heb je gewoon genetische verschillen die de ene een fysiek voordeel geeft t.o.v. de ander. Maar nergens zul je normaliter een vrouw tegenkomen van ruim 1.90m met de bouw van Gaston, even 115 kg schoon aan de haak. Dat is gewoon volkomen oneerlijk als je gaat rugby'en. _O-

(of geen idee wat het precies is, er staat handball maar dat is duidelijk niet het handbal dat we hier kennen)

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 11-07-2022 18:36:21 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 11 juli 2022 @ 18:49:38 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205309774
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:09 schreef Halcon het volgende:
Zo kondigde de internationale zwembond FINA recent aan dat alleen jongens die vóór hun twaalfde verjaardag in transitie gaan bij de vrouwen mee mogen doen.
Lijkt me een mooi plan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 11 juli 2022 @ 19:15:56 #112
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205310049
Mannelijke MMA vechter slaat het licht uit de ogen bij vrouwlijke MMA

Iedereen met één hersencel meer dan een koe :"niet eerlijk , kan niet"

Mannelijke MMA vechter identificeert zich als een vrouw

Woke gekkies :"Geweldige prestatie , you go "girl""

Gewoon lekker een aparte categorie voor die mensen creëren , je laat immers ook geen 'gezonde' mensen meedoen met de Paralympics.

Dat er waarschijnlijk niemand daarnaar kijkt , jammer dan
Ik ben inmiddels overleden
pi_205310106
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:24 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Dit is wel echt erg inderdaad.

Kijk, niks in het leven is volmaakt eerlijk, ook bij de topsportende vrouwen onderling heb je gewoon genetische verschillen die de ene een fysiek voordeel geeft t.o.v. de ander. Maar nergens zul je normaliter een vrouw tegenkomen van ruim 1.90m met de bouw van Gaston, even 115 kg schoon aan de haak. Dat is gewoon volkomen oneerlijk als je gaat rugby'en. _O-

(of geen idee wat het precies is, er staat handball maar dat is duidelijk niet het handbal dat we hier kennen)
Australië werd 5de (van de 10 deelnemers) in de 2018 Asian Women's Handball Championship, en kwalificeerde zich daarmee net voor de 2019 World Women's Handball Championship. daar werden ze 24ste. (van de 24 deelnemers) de winnaar was trouwens Nederland

dat is niet echt "crushing the competition" vind ik

(het "Asian Women's World Handball Championship" bestaat natuurlijk niet, gezien het of "Asian" of "World" is)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hannah_Mouncey
https://en.wikipedia.org/(...)andball_Championship

het gaat ook niet over een ander handball kampioenschap, want Australië deed alleen in 2018 mee:

[ Bericht 6% gewijzigd door Shotty op 11-07-2022 19:28:30 ]
  maandag 11 juli 2022 @ 19:33:07 #114
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205310245
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 18:03 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Dat is ook harstikke frustrerend als je je jarenlang kapot traint ,en je wordt dat op het beslissende moment verslagen door een vrouw van 2 meter.

Ik weet ook niet of ik er nog aan zou beginnen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205310272
Hele simpele oplossing, 1 open categorie en 1 voor vrouwen in alle sporten en dan niet een extra open, maar gewoon ipv mannen open.

Iedereen blij.
pi_205310858
Tsja het AD... Die moet je vooral niet te serieus nemen met dit soort onderwerpen.

Overigens ook deze quote: Maar eigenlijk wil Van den Heuvel nog verder gaan en de filosofische vraag opwerpen of de topsport niet radicaal anders moet. ,,Alle commotie rond de deelname van transgender personen ontstaat omdat we buitensporig aan winnen en verliezen hechten. Misschien is het veel te idealistisch, maar ik hoop dat we dat ooit eens zullen keren. Dat we andere dingen belangrijker gaan vinden, zoals gelijke rechten.’’

Let wel, niet sport... maar topsport. Alsof er nog wat is aan Ajax - Feyenoord als ze verplicht ieder minimaal 2 transgenders, 2 LBG's en 3 vrouwen moeten opstellen, maar doelpunten tellen we niet meer.

Hoe ongelofelijk stupide kun je zijn?
  maandag 11 juli 2022 @ 20:37:36 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205310943
quote:
Ook Van den Heuvel pleit ervoor mannen en vrouwen meer samen te laten optrekken. ,,Maar ik denk dat we dan wel creatief moeten zijn. Zo zou je − en ik zeg het een beetje schertsend − vrouwen bij wielrennen wel doping kunnen laten nemen en mannen niet.’’
_O_ _O_ _O- _O-
Oost-Duitsland-genot.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 11 juli 2022 @ 21:14:15 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205311398
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht. Maar het onderscheid tussen mannen en vrouwen in sport was traditioneel gebaseerd op geslacht, niet op gender. Dus waarom zou men transgenders moeten toelaten?
are we infinite or am I alone
pi_205311665
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 19:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hele simpele oplossing, 1 open categorie en 1 voor vrouwen in alle sporten en dan niet een extra open, maar gewoon ipv mannen open.

Iedereen blij.
Transgenders kunnen eventueel ook wel aan de paralympics meedoen.
  maandag 11 juli 2022 @ 21:28:49 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205311705
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:31 schreef ludovico het volgende:
Tering triest die wetenschappelijke benadering. Krijg de tering.
Een wetenschappelijke benadering is in principe gewoon uitstekend. Alleen het probleem is dat de wetenschap, (en dan vooral als het om dit soort onderwerpen gaat) tegenwoordig vol zit met radicale activisten die onderzoek omtrent zulke onderwerpen beginnen bij de conclusie. En dissent is natuurlijk uit den boze.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205311937
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht.
Dat is overigens een leugen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dat weldegelijk het geval is, buiten uitzonderingsgevallen.

Maar goed, ik ken iemand met 9 vingers. Daarmee is het niet zo dat mensen geen 10 vingers hebben.

Echt, over gender wordt tegenwoordig zoveel onzin gepubliceerd, dat is echt niet te filmen meer.
pi_205312019
quote:
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht. Maar het onderscheid tussen mannen en vrouwen in sport was traditioneel gebaseerd op geslacht, niet op gender. Dus waarom zou men transgenders moeten toelaten?
Er zijn nu bepaalde stromingen die zeggen dat er eigenlijk geen verschil is tussen gender en geslacht. Dat gaat allemaal in het Engels wat het weer moeilijker maakt om te vertalen maar de conclusie van die gedachtengang is dat geslacht er simpelweg niet toe doet. Dat is 'assigned at birth', maar gender is wat eigenlijk telt.

Die termonologie komt nu al, zonder enige kritiek, terug in de massamedia en in medische kringen.
pi_205312480
quote:
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht.
Lijkt me dat er een overduidelijke correlatie is tussen gender en biologisch geslacht. Hoe, waar en wanneer, geen flauw idee. (Maar als ik moest gokken, hormonen, hersenen en geslachtsorganen, foetus.)

Als die er niet zou zijn zou niet >95% van de mensen ter wereld hun gender hetzelfde ervaren als hun biologisch geslacht.

Dat zou dan eerder in de buurt van de 50% liggen, statistisch gezien.
pi_205312761
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2022 21:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een wetenschappelijke benadering is in principe gewoon uitstekend. Alleen het probleem is dat de wetenschap, (en dan vooral als het om dit soort onderwerpen gaat) tegenwoordig vol zit met radicale activisten die onderzoek omtrent zulke onderwerpen beginnen bij de conclusie. En dissent is natuurlijk uit den boze.
Niks wetenschappelijks aan tis een en al subjectieve meuk. Gebaseerd op gecorrumpeerde hersenspinsels.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205312848
dubbel

[ Bericht 52% gewijzigd door Knipoogje op 11-07-2022 22:47:33 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')