Vind dit ook enorme onzin. Op die fiets vindt ze het dan vast ook niet erg dat ik haar boekjes volledig plagieer en zelf uitgeef. Het gaat immers om de vergroting en daarmee ook verspreiding van kennis binnen de filosofie. En niet om zoiets triviaal als erkenning en geld voor je werk.quote:Op maandag 11 juli 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een gezwam joh. Topsport gaat toch om het meten van topprestaties? Als F1 zou draaien om 20 coureurs die rustig een zondags autoritje maken zou ik ook niet kijken.
In de zin dat dat ook weinig mensen boeit?quote:Op maandag 11 juli 2022 16:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar dit gebeurt bij de categorie vrouwen doorgaans ook. Er zijn wat uitzonderingen (turnen, synchroonzwemmen)
Nou ja, dat is dus waar we momenteel tegenaan lopen, dat sommige vrouwen af beginnen te haken. En voor talentvolle meisjes is het ook geen bemoedigend vooruitzicht.quote:Op maandag 11 juli 2022 17:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat als je een vrouwelijke topsporter bent, je nog mee doet in zulke sporten.
Al je werk, al je moeite, al je training, voor niks.
Njah kijk als ze zou zeggen.. 'dan ben ik bang dat men dat toch snel gaat zien als een freakshow' dan mag ze wmb ook nog steeds uit gaan leggen waarom ze denkt dat 'men' dat misschien zo gaat zien. Maar dan kan je iig naar maatschappelijke tendensen en ophef refereren. Gezien de maatschappelijke ophef rond dit onderwerp is het geen vergezochte hypothese imo.quote:Op maandag 11 juli 2022 17:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Totaal onnodig om het zo te definiëren, inderdaad. Maar, om dan toch enigszins voor die filosoof op te komen. Niet lang geleden was er een of andere mma wedstrijd tussen een cis-dame en een dame die eerst geboren was in een mannelijk lichaam. Het fysieke verschil was echt krankzinnig.
Tja... er gaan dan ook wel veel verschillende omschrijvingen door mijn hoofd.
Ja. Als je jaren steekt in je sportcarriere, dan ingemaakt wordt door een vent met een pruik, dan kun je maar beter weer gewoon de piepers gaan jassen thuis.quote:Op maandag 11 juli 2022 18:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus waar we momenteel tegenaan lopen, dat sommige vrouwen af beginnen te haken. En voor talentvolle meisjes is het ook geen bemoedigend vooruitzicht.
Ja, daarom noemde ik de fysieke prestaties ook afzonderlijk. Bijna iedereen wordt wel blij als een ander hem/haar prijst omdat hij/zij ergens goed in is.quote:Op maandag 11 juli 2022 17:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Mwah, vrouwen zijn ook graag goed in dingen. Ik denk niet dat dat typisch mannelijk is. Misschien ligt de focus bij vrouwen minder op de sporten. De dingen waar vrouwen beter in zijn, daar zijn minder prijzen voor te winnen.
Wellicht, maar dat stel ik ook niet.quote:Op maandag 11 juli 2022 17:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar als alle mensen voortkomen uit eicellen en zaadcellen, dan kun je dus niet niet stellen dat de wil om te winnen uit de strijd van de zaadcel komt. Want de mens komt ook voort uit een eicel die zo'n strijd niet hoeft te leveren.
Volgens mij moet je 'freakshow' lezen als: 'zo absurd ver buiten het redelijke'. Dat iemand die bijvoorbeeld duidelijk nog het lichaamsbouw heeft van een gespierde man het opneemt tegen een dame.quote:Op maandag 11 juli 2022 18:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Njah kijk als ze zou zeggen.. 'dan ben ik bang dat men dat toch snel gaat zien als een freakshow' dan mag ze wmb ook nog steeds uit gaan leggen waarom ze denkt dat 'men' dat misschien zo gaat zien. Maar dan kan je iig naar maatschappelijke tendensen en ophef refereren. Gezien de maatschappelijke ophef rond dit onderwerp is het geen vergezochte hypothese imo.
Maar wanneer zij zegt 'dan ga ik dat toch een beetje zien als een freakshow' dan is het overduidelijk iets in haar manier van denken wat haar blijkbaar op freakshow uit doet komen. En tsja, dan wordt het imo toch wel zeer relevant dat zij als wetenschapper en filosofe eens hard na gaat denken hoe zij zelf bij dat enorm transfobe oordeel komt. Zeker wanneer ze de mond vol heeft over inclusie en gelijkheid. Heeft zelfs zij toch nog wat werk te verrichten mbt haar (on)bewuste transfobie.
Ow en onze Nederlandse Lucia Rijker aka Lady Tyson ging er in de jaren 90 al af tegen een onbekende Aziatische mannelijke bokser meen ik.
Zulke slaapverwekkende, inclusieve en genderneutrale "autosport" zonder winnaar zien we al iedere werkdag op 's lands wegen; dat noemt men "file".quote:Op maandag 11 juli 2022 15:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wat een gezwam joh. Topsport gaat toch om het meten van topprestaties? Als F1 zou draaien om 20 coureurs die rustig een zondags autoritje maken zou ik ook niet kijken.
Dit is wel echt erg inderdaad.quote:Op maandag 11 juli 2022 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als je jaren steekt in je sportcarriere, dan ingemaakt wordt door een vent met een pruik, dan kun je maar beter weer gewoon de piepers gaan jassen thuis.
Lijkt me een mooi plan.quote:Op maandag 11 juli 2022 14:09 schreef Halcon het volgende:
Zo kondigde de internationale zwembond FINA recent aan dat alleen jongens die vóór hun twaalfde verjaardag in transitie gaan bij de vrouwen mee mogen doen.
Australië werd 5de (van de 10 deelnemers) in de 2018 Asian Women's Handball Championship, en kwalificeerde zich daarmee net voor de 2019 World Women's Handball Championship. daar werden ze 24ste. (van de 24 deelnemers) de winnaar was trouwens Nederlandquote:Op maandag 11 juli 2022 18:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dit is wel echt erg inderdaad.
Kijk, niks in het leven is volmaakt eerlijk, ook bij de topsportende vrouwen onderling heb je gewoon genetische verschillen die de ene een fysiek voordeel geeft t.o.v. de ander. Maar nergens zul je normaliter een vrouw tegenkomen van ruim 1.90m met de bouw van Gaston, even 115 kg schoon aan de haak. Dat is gewoon volkomen oneerlijk als je gaat rugby'en.
(of geen idee wat het precies is, er staat handball maar dat is duidelijk niet het handbal dat we hier kennen)
Dat is ook harstikke frustrerend als je je jarenlang kapot traint ,en je wordt dat op het beslissende moment verslagen door een vrouw van 2 meter.quote:Op maandag 11 juli 2022 18:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dus waar we momenteel tegenaan lopen, dat sommige vrouwen af beginnen te haken. En voor talentvolle meisjes is het ook geen bemoedigend vooruitzicht.
quote:Ook Van den Heuvel pleit ervoor mannen en vrouwen meer samen te laten optrekken. ,,Maar ik denk dat we dan wel creatief moeten zijn. Zo zou je − en ik zeg het een beetje schertsend − vrouwen bij wielrennen wel doping kunnen laten nemen en mannen niet.’’
Transgenders kunnen eventueel ook wel aan de paralympics meedoen.quote:Op maandag 11 juli 2022 19:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hele simpele oplossing, 1 open categorie en 1 voor vrouwen in alle sporten en dan niet een extra open, maar gewoon ipv mannen open.
Iedereen blij.
Een wetenschappelijke benadering is in principe gewoon uitstekend. Alleen het probleem is dat de wetenschap, (en dan vooral als het om dit soort onderwerpen gaat) tegenwoordig vol zit met radicale activisten die onderzoek omtrent zulke onderwerpen beginnen bij de conclusie. En dissent is natuurlijk uit den boze.quote:Op maandag 11 juli 2022 15:31 schreef ludovico het volgende:
Tering triest die wetenschappelijke benadering. Krijg de tering.
Dat is overigens een leugen. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dat weldegelijk het geval is, buiten uitzonderingsgevallen.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht.
Er zijn nu bepaalde stromingen die zeggen dat er eigenlijk geen verschil is tussen gender en geslacht. Dat gaat allemaal in het Engels wat het weer moeilijker maakt om te vertalen maar de conclusie van die gedachtengang is dat geslacht er simpelweg niet toe doet. Dat is 'assigned at birth', maar gender is wat eigenlijk telt.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht. Maar het onderscheid tussen mannen en vrouwen in sport was traditioneel gebaseerd op geslacht, niet op gender. Dus waarom zou men transgenders moeten toelaten?
Lijkt me dat er een overduidelijke correlatie is tussen gender en biologisch geslacht. Hoe, waar en wanneer, geen flauw idee. (Maar als ik moest gokken, hormonen, hersenen en geslachtsorganen, foetus.)quote:Op maandag 11 juli 2022 21:14 schreef crystal_meth het volgende:
Men zegt dat gender niet bepaald wordt door het biologische geslacht.
Niks wetenschappelijks aan tis een en al subjectieve meuk. Gebaseerd op gecorrumpeerde hersenspinsels.quote:Op maandag 11 juli 2022 21:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een wetenschappelijke benadering is in principe gewoon uitstekend. Alleen het probleem is dat de wetenschap, (en dan vooral als het om dit soort onderwerpen gaat) tegenwoordig vol zit met radicale activisten die onderzoek omtrent zulke onderwerpen beginnen bij de conclusie. En dissent is natuurlijk uit den boze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |