abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juli 2022 @ 14:58:08 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205308120
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:54 schreef Pharkus het volgende:
Als het puur om het meedoen gaat en niet om het winnen kan een transvrouw net zo goed met de mannen meedoen. Juist in de profcompetities gaat het wel om winnen.

Het indelen van m/v binnen sport is gebeurd op basis van ongelijkheid tussen de geslachten. Om het speelveld onderling eerlijker te maken. Uiteindelijk zal het daar weer op uit gaan draaien als de transvrouwen de competities gaan domineren en vrouwen weer een eigen competitie willen om een eerlijk speelveld te hebben. Voor we daar weer zijn zal een hele generatie topsport vrouwen de dupe zijn.
Blijkbaar willen sommige trans-atleten (of eigenlijk denk ik stiekem vooral de schreeuwlijlijke studieguppen die zogenaamd voor trans-mensen vechten) dat ze zich kunnen inschrijven in een categorie die actief hun nieuwe gekozen geslacht onderstreept.

Dus als je de mannencategorie weghaalt en je maakt er open van (verreweg de meest logische oplossing) dan irriteert dat veel activisten omdat je dan die onderkenning ook weggrist. Omdat iemand die geboren is als man en zich identificeert als vrouw dan bij Open mee moet doen ipv "De vrouwen" zoals een echte vrouw dat wel mag.

Daar zit de weerstand eigenlijk op dit moment.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205308124
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:09 schreef Halcon het volgende:

Maar eigenlijk wil Van den Heuvel nog verder gaan en de filosofische vraag opwerpen of de topsport niet radicaal anders moet. ,,Alle commotie rond de deelname van transgender personen ontstaat omdat we buitensporig aan winnen en verliezen hechten. Misschien is het veel te idealistisch, maar ik hoop dat we dat ooit eens zullen keren. Dat we andere dingen belangrijker gaan vinden, zoals gelijke rechten.’’

Ja? En? Dus?
Daar gaat het bij topsport toch om?
Het is juist die competitie die de prestaties opdrijft en het interessant maakt.
Nummer 2 is de eerste verliezer.
Dat wil jij niet zijn, dus train je, in de hoop dat het genoeg is om de rest te verslaan.

Leuk, als mien verliest met stoten, omdat pien, die vroeger piet heette, 200kg stoot, tegen haar 150.

Of een seconde korter doen over de 100m sprint, omdat de testosteron haar vroeger grotere spieren heeft gegeven, toen ze haar balletjes nog had.
  maandag 11 juli 2022 @ 14:59:50 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205308129
Zo'n open categorie heeft wel weer potentie als alles geoorloofd is. Inclusief alle drugs en cyborg achtige aanpassingen aan het lichaam :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205308133
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:53 schreef Confetti het volgende:
Los van een kleine freakaanhang vindt 99% van de mensen dat ze niet mogen meedoen. Een fel debat zou ik het dus niet willen noemen. Eerder een schreeuwende minderheid.
Ze mogen best meedoen, maar dan wel in de categorie die overeenkomt met hun fysieke gestel. Niet om wat ze in de broek hebben.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205308141
quote:
Als het puur om het meedoen gaat en niet om het winnen kan een transvrouw net zo goed met de mannen meedoen. Juist in de profcompetities gaat het wel om winnen.

Het indelen van m/v binnen sport is gebeurd op basis van ongelijkheid tussen de geslachten. Om het speelveld onderling eerlijker te maken. Uiteindelijk zal het daar weer op uit gaan draaien als de transvrouwen de competities gaan domineren en vrouwen weer een eigen competitie willen om een eerlijk speelveld te hebben. Voor we daar weer zijn zal een hele generatie topsport vrouwen de dupe zijn.
Je hebt tegenwoordig ook 100 andere geslachten waaronder tomgirls. Ik zie het nog wel gebeuren dat er vrouwen komen die zich identificeren met wat meer testosteron in het bloed ofzo. Kunnen vrouwen ook weer competitief worden in de eigen sport. Clownworld
  maandag 11 juli 2022 @ 15:03:36 #31
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205308143
Het beste is gewoon sportbonden hierover te laten beslissen, niet bij elke sport is dit een probleem.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 11 juli 2022 @ 15:07:23 #32
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205308161
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo'n open categorie heeft wel weer potentie als alles geoorloofd is. Inclusief alle drugs en cyborg achtige aanpassingen aan het lichaam :P
Dan ben je wel gelijk het hele doping-vraagstuk kwijt. "Doping? Prima, doe maar mee in open." ;)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205308170
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dan snap je de dynamiek van sport niet.

Hoe meer categorien hoe meer de aandacht is verdund. Niemand gaat kijken naar "de Olympische 400 meter sprint voor vrouwen met blauwe ogen en een voornaam met de letter D".

Want we wetten dat Debby uit Lutjeboekerwaard dit jaar als 1 van de 3 deelneemsters gaat winnen. Dat was vorig jaar zo... Misschien dat Dottie Chavez uit Colombia met haar mooie blauwe ogen gaat winnen dit jaar maar... ik ben te druk met kijken naar "Hoepelen voor eenarmige mannen tussen de 25-en-27".

Adverteerders haten dit want alles is versnipperd.

Dus in jaar 1 heb je 3 categorien... en al snel zullen mannen die zich eigenlijk eerst voor de mannencategorie gingen inscrhijven maar zich beseffen dat ze toch slecht zullen presteren tegen de wereldtop maar eens kijken of ze wel kwalificeren voor de open categorie.

Totdat die is volgelopen met mannen uit het lagere segment.

Jaar 4.... een groot deel het middensegment van de mannen-categorie is inmiddlels ook verhuist naar de open categorie.

Adverteerders krijgen nu irritante concurrentie uit die klasse voor hun cash-cow.. de mannencategorie.

Jaar 6... iemand hogerop die het zat was heeft besloten om alle mannen te verhuizen naar de open categorie want... dit was 6 jaar aan geldverspilling.
Mensen kijken over het algemeen naar de categorie waar de beste prestaties worden geleverd. Da's de mannen-categorie. En voor vrouwen de vrouwen-categorie.

Jongerencategorieėn krijgen ook al amper aandacht. Paralympics boeit ook niemand. En dat gaat met die extra open categorie ook zo gebeuren (denk ik).

Daarom ook dat 'ze' dat niet willen en liever bij de vrouwen meedoen. Dat levert nog wat aandacht op. En de echte extremisten willen sport voor iedereen verkrachten door alles mee te laten doen met de mannen met een voorsprong, doping of weet ik wat.
  Trouwste user 2022 maandag 11 juli 2022 @ 15:11:56 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_205308183
Foekje Dillema werd 50 jaar geleden al genaaid door de KNAU.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2022 @ 15:16:56 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_205308202
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:09 schreef Halcon het volgende:
Maar eigenlijk wil Van den Heuvel nog verder gaan en de filosofische vraag opwerpen of de topsport niet radicaal anders moet. ,,Alle commotie rond de deelname van transgender personen ontstaat omdat we buitensporig aan winnen en verliezen hechten. Misschien is het veel te idealistisch, maar ik hoop dat we dat ooit eens zullen keren. Dat we andere dingen belangrijker gaan vinden, zoals gelijke rechten.’’
Ja, leuk. Die andere dingen zijn in het normale leven ook belangrijker, maar in de topsport is winnen nou eenmaal het belangrijkst, anders is het geen topsport.

Er zijn belangrijker dingen in het leven dan dat het eten altijd lekker is, maar in een restaurant is dat toch wel een beetje het voornaamste punt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2022 @ 15:17:53 #36
284411 crew  heywoodu
pi_205308205
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dan ben je wel gelijk het hele doping-vraagstuk kwijt. "Doping? Prima, doe maar mee in open." ;)
Waar dan dus weinig winst te behalen valt met doping. Wat dan dus gebruikt wordt in de categorie waar het niet mag. Zoals nu, dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205308237
Wat een vaag artikel zeg. Er zijn gewoon een aantal praktische vraagstukken waar ideologie en de werkelijkheid botst. Dan is discussie moeilijk maar uiteindelijk zijn de oplossing niet heel ingewikkeld.
  Redactie Sport maandag 11 juli 2022 @ 15:27:19 #38
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205308255
In dit geval moet een kleine groep worden uitgesloten om een veel grotere minderheid te beschermen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205308266
Waarom zou het fair zijn een man mee te laten doen bij de vrouwen?
pi_205308276
Tering triest die wetenschappelijke benadering. Krijg de tering.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205308323
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
In dit geval moet een kleine groep worden uitgesloten om een veel grotere minderheid te beschermen.
Mwah van extra uitsluiten is eigenlijk geen sprake. Mannen die transgender zijn en dan vrouw worden mochten daarvoor ook niet meedoen aan vrouwensport en dat verandert niet.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 11 juli 2022 @ 15:42:17 #42
284411 crew  heywoodu
pi_205308330
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:31 schreef ludovico het volgende:
Meer op de onderbuik gebaseerde regels inderdaad, aub.
pi_205308341
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En gewoon doping toestaan in de open categorie.
  maandag 11 juli 2022 @ 15:45:29 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205308352
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:31 schreef ludovico het volgende:
Een juriste en een filosofe… ik vind het niet erg wetenschappelijk eigenlijk?

Dan zou je een bioloog en een fysioloog, misschien een transitie arts verwachten voor een wetenschappelijke benadering.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 11 juli 2022 @ 15:48:39 #45
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205308370
quote:

Hebben ze toch echt zelf voor gekozen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205308398
Ik vind dit wel een mooie manier om te schiften wie er bij zinnen is en wie compleet van het padje is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205308405
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:45 schreef nixxx het volgende:

[..]
Een juriste en een filosofe… ik vind het niet erg wetenschappelijk eigenlijk?

Dan zou je een bioloog en een fysioloog, misschien een transitie arts verwachten voor een wetenschappelijke benadering.
Je hebt gelijk joh keb het ook niet gelezen.
Filosofe en Juriste, wist ik veel joh. :D

Dacht dit komt van genderstudies vandaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205308417
quote:
80s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je hebt gelijk joh keb het ook niet gelezen.
Filosofe en Juriste, wist ik veel joh. :D

Dacht dit komt van genderstudies vandaan.
Ik weet niet of het daar wetenschappelijker van zou worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205308424
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:48 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Hebben ze toch echt zelf voor gekozen.
Klopt. En elke keuze heeft consequenties.
pi_205308427
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik weet niet of het daar wetenschappelijker van zou worden.
Nee dat is de grap idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')