quote:Op zondag 10 juli 2022 10:47 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Fijn, weer een topic dat ik op mijn werk kan openen.
De voegen maken inderdaad het verschil.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:37 schreef Isabeau het volgende:
haha ik noemde het omdat ik het zelf verschrikkelijk vind en je zei dat je verliefd werd op iets wat je dacht niet te willen![]()
Is dat ook fijn in onderhoud, microcement? (er zitten in ieder geval geen voegen in)En ik zou ook voor een warme, lichte kleur gaan. Volgens mij wordt de kleur kiezen ook nog wel moeilijk.
Als het goed is, en een echte dan is het ook geen slagroom. Maar softijs.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze slagroom ziet er zo perfect uit dat het me niet meer lekker lijkt.
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben ooit een tanden kwijtgeraakt toen ik dronken fietste#geenfan
Vanuit het huis van mijn ouders ren je zo het bos inhardlopen op nieuwe plekken is zo leuk
Hoe kan je dat nou niet voelenquote:Op zondag 10 juli 2022 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voelde er niet zoveel vanmaar het was wel wat zonde van jarenlang beugels dragen...
Fijn van het ontbijt, maar wel heel jammer van de regen. Ik stel mijn wandeling ook maar uit, het regent niet aan een stuk door, maar het dreigt wel heel erg.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heerlijk ontbeten bij Pigalle![]()
Daarna zeiknat geregend
🤞 voor droog naar de stad en terug.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn van het ontbijt, maar wel heel jammer van de regen. Ik stel mijn wandeling ook maar uit, het regent niet aan een stuk door, maar het dreigt wel heel erg.
Straks even naar de stad wat ophalen, hopelijk blijf ik dan droog.
Ik was dus dronkenquote:Op zondag 10 juli 2022 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou niet voelen![]()
Bizar! Niet dat ik weet hoe het zou moeten voelen; ik denk alleen dat het heel pijnlijk is
Steriel?quote:Op zondag 10 juli 2022 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zelfs dat hebben we overwogen, ondanks dat ik tegels (voornamelijk grote grijze) in de woonkamer echt verschrikkelijk vind. Maar dan wel keramisch pakket. Dat zag er wel prima uit en is supersterk.
Maar nee, we zijn nu toch verliefd op microcement. De normale gietvloer konden we erg snel afschrijven, want echt te steriel. Maar dit was juist stoer en fijn.Wel een wat warmere lichte kleur uitzoeken. Maar eerst de offertes maar afwachten.
De voorbeelden die ik daarvan heb gezien, vond ik niet mooi. Ergens was een stukje met wat vegen waardoor het net leek alsof er net was schoongemaakt.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Steriel?
Verpest ik je zekerheid als ik vertel dat je gietvloeren ook gemengd kunt doen? Dus 2 kleuren door elkaar met overgangen enzo.
Een week later of zoquote:
Ik ben hevig verliefd op mijn gietvloer, o.a. omdat ie niet echt oneindig hard en ook niet ruw is, zodat mijn lompe alles in huis uitproberende kind zich niet al 4827383 keer een gat in zijn hoofd of elders is gevallen. Het veert een heeeeel klein beetje mee, dat is wel wat waard met kinderenquote:Op zondag 10 juli 2022 14:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
De voorbeelden die ik daarvan heb gezien, vond ik niet mooi. Ergens was een stukje met wat vegen waardoor het net leek alsof er net was schoongemaakt.Ik vond de versie met spikkels al wel wat leuker, maar dat microcement ziet er gewoon net wat natuurlijker uit.
Maar ik ben maar bij 1 showroom geweest, dus misschien zijn er nog toffere alternatieven. We willen gewoon dat het er niet enorm steriel uitziet, anders moet ik straks elke dag stofzuigen. En met katten en eventueel ooit kinderen wil ik ook dat het tegen krassen kan.
Juh joepiequote:
Je kunt niet én klagen dat de regen je altijd overslaat én klagen dat het regentquote:
Een echte Hollander. Altijd klagen over het weer.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kunt niet én klagen dat de regen je altijd overslaat én klagen dat het regent
Zo'n kolen starter heeft dan zeker weer TEVEEL flow?quote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Gisteren 't gietijzer voor het eerst getest:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Nu op zoek naar een simpele "kolenbak" om mee te kunnen nemen onderweg; deze was even geleend van m'n ouders maar had veel te weinig airflow. (Al was dat met een Accu-bladblazer wel even op te lossen)
Ja en is qua omvang niet groot genoeg, idealiter staat de pan in een laagje, met kolen ook om de zijkantquote:Op zondag 10 juli 2022 18:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zo'n kolen starter heeft dan zeker weer TEVEEL flow?
Is dat zo'n Dutch Oven waarbij je ook kolen op het deksel kan/moet leggen?quote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Nu op zoek naar een simpele "kolenbak" om mee te kunnen nemen onderweg; deze was even geleend van m'n ouders maar had veel te weinig airflow. (Al was dat met een Accu-bladblazer wel even op te lossen)
Die pan doet me heel erg denken aan zuid Afrika en dan potjiekos https://www.dutchovenshop.nl/blog/potjiekos-recepten/quote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Jups; ik heb voor m'n verjaardag een budget gekregen om het aan te schaffen, en heb daarmee een set van een Dutch Oven, een steelpan-met-deksel (sauspan), een koekenpan (skillet) en een braadplaat gekocht, plus accessoires (isolerende handgrepen, wanten, metalen deksel optil ding, onderzetter) in een grote houden transportkist.quote:Op zondag 10 juli 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat zo'n Dutch Oven waarbij je ook kolen op het deksel kan/moet leggen?
Mooi spul.
Die pan is dan ook een broertje van de dutch oven.quote:Op zondag 10 juli 2022 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die pan doet me heel erg denken aan zuid Afrika en dan potjiekos https://www.dutchovenshop.nl/blog/potjiekos-recepten/
Ik denk dat dat de "oervorm" hiervan is. Het voordeel van dit model is, net als @Isabeau al benoemde, dat je er ook kolen op kan gooien (en er ook weer een pan bovenop past).quote:Op zondag 10 juli 2022 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die pan doet me heel erg denken aan zuid Afrika en dan potjiekos https://www.dutchovenshop.nl/blog/potjiekos-recepten/
Gaaf!quote:Op zondag 10 juli 2022 19:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de "oervorm" hiervan is. Het voordeel van dit model is, net als @:Isabeau al benoemde, dat je er ook kolen op kan gooien (en er ook weer een pan bovenop past).
Foto van m'n broertje die aan t koken is:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
En dan toppings erop ? Of alleen bodem met saus gebakken en daarna kaas ofzo?quote:Op zondag 10 juli 2022 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij aten zo'n rol pizzadeeg met saus. Best lekker. Makkelijk vooral. Die saus is echt een enorme pot. Gelukkig hebben we maar de helft gebruikt want het was vest zoet.
Er gingen uiteraard toppings op:quote:Op zondag 10 juli 2022 20:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
En dan toppings erop ? Of alleen bodem met saus gebakken en daarna kaas ofzo?
Tof projectquote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Volgens mij doe ik wel gewoon heel braaf wat me verteld is. Eigenlijk stiekem iets te weinig zelfs.quote:
Maar na jaren weinig tot niets lijkt het me niet echt raar dat wat lichaamsdelen zeggen “bekijk het ff”.. hoe goed de begeleiding ook is.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij doe ik wel gewoon heel braaf wat me verteld is. Eigenlijk stiekem iets te weinig zelfs.
Gaaf kado!quote:Op zondag 10 juli 2022 20:59 schreef sigme het volgende:
Mijn jongste nichtje werd 3 gister maar toen konden we niet op bezoek want m'n vrachtwagenchauffeur was aan het werk. Dus gingen we vandaag naar de afterparty.
We hadden een kado'tje.
[ afbeelding ]
Het viel in de smaak
Toen we weer wilden vertrekken bedachten ze dat ze geen oppas hadden geregeld voor de hond, morgen. Dus kregen wij ook een kado'tje: een logeerhond voor twee nachtjes
En daarna moesten we nog snel een stuk van de boomgaard hooien, en pas daarna bier & eten. Dus wij zijn ook compleet van de leg.
Mijn katten heten precies zoiets.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:49 schreef Tele6 het volgende:
@:Lonaa er was een duo uiltjes genaamd Abby en Ziva. Heten jouw katten niet zoiets?
Dit klinkt zo superleukquote:Op zondag 10 juli 2022 21:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik was roofvogel-workshop met groepje vrienden. Waarvan 1 een dierenarts dus ik was benieuwd wat die ervan zou vinden. (ze is geen @:Candaasje maar heeft wel Meningen)
Maar het was heel leuk! De vogels werden op een heel positieve manier behandeld, als ze geen zin meer hadden dan hoefden ze ook niks meer te doen, ze kregen de dingetjes te eten die ze lekker vonden (sommige liever wormen, sommige liever stukken eendagskuiken).
Ze hadden de vogels geleerd om op je handschoen te komen zitten als je hun naam roept of fluit en je hand voor je ophoudt. Dat deden de vogels ook als je geen eten op je handschoen had liggen, ze hadden niet heel veel honger. Een van de kerkuilen ging ervandoor om in een boom bij de boerderij te gaan zitten, de vogelbazin zei dat hij wel vaker een extra rondje deed als ze hem naar buiten lietenuiteindelijk kwam hij er wel weer af.
Je kon ook naar een paal wijzen en roepen, en dan gingen de vogels naar die paal toe vliegen.
Eentje maakte een noodlanding bovenop m'n hoofd en nu heb ik schrammen van z'n klauwengelukkig was dat een van de lichtste vogeltjes, anders zou dat een pijnlijk gebeuren zijn geweest.
![]()
Ik heb geleerd dat oehoes ook goed over de grond kunnen lopen. Sommige soorten schijnen dat zowat meer te doen dan vliegen. Ze zien eruit als een soort heel kwaaie kippen
Bijzonder toeval danquote:Op zondag 10 juli 2022 21:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dat destijds gevraagd maar het bleek toeval.
Jarenlang met gietijzeren pannen gekookt. Van het merk (Deens?) copco.quote:Op zondag 10 juli 2022 19:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de "oervorm" hiervan is. Het voordeel van dit model is, net als @:Isabeau al benoemde, dat je er ook kolen op kan gooien (en er ook weer een pan bovenop past).
Foto van m'n broertje die aan t koken is:
[ afbeelding ]
Oef, beiden herkenbaar. Schouder was een ramp. Dat duurde eeuwen (ok, maandje of 8). En de hielspoor was verrassend snel over en lopen werd weer draagbaar na het kopen van goede steunzooltjes.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus. FML. Ik ging revalideren om fitter te worden. Inmiddels heb ik een overbelaste schouder. En nu ben ik er vrij zeker van dat ik hielspoor heb.
Flip!quote:Op zondag 10 juli 2022 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een leuk verslag @:Tele6 Vogels zijn tof
@:Lonaa even een vraag. Volgens mij aan het begin van corona hadden we het over een restaurant met gebakken aardappeltjes waar je toppings bij kreeg. Ik heb dat eens besteld en was erg lekker. Jij zei toen dat dat restaurant ook in jouw buurt zat. Vrienden vroegen naar een restaurant hier in Arnhem, dacht daar aan, maar geen idee meer wat de naam is, weet jij dat nog?
Alleen Flip? Ik ga zoeken of die nog hier zitquote:
T is me niet helemaal duidelijk, op de ene site staat dat ze gesloten zijn, op de andere dat ze open zijn. Van de week maar eens bellen of ik mensen daar naar toe kan sturenquote:
Geen goedemorgenquote:Op maandag 11 juli 2022 07:27 schreef Lonaa het volgende:
Huggh. Poes en poes besloten te spoken om 5 uur.
Bleh joh. Toch meer rust nodigquote:Op zondag 10 juli 2022 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dus. FML. Ik ging revalideren om fitter te worden. Inmiddels heb ik een overbelaste schouder. En nu ben ik er vrij zeker van dat ik hielspoor heb.
quote:Op maandag 11 juli 2022 07:27 schreef Lonaa het volgende:
Huggh. Poes en poes besloten te spoken om 5 uur.
Vanaf morgen. Schiet de temperatuur omhoogquote:
quote:Op maandag 11 juli 2022 07:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vanaf morgen. Schiet de temperatuur omhoog
Je mag de voorspelde 36 van zondag zo overnemen 😉quote:
Ik zie voor Arnhem ook maar 28gr 😉quote:Op maandag 11 juli 2022 08:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je mag de voorspelde 36 van zondag zo overnemen 😉
Dat zou heel fijn zijn, maar buienradar zegt helaas nog steeds 36. Maar da’s beter dan een Amerikaanse weermodellen instantie (die wel goed schijnt te zijn). Die had het over mogelijk 43 volgende week maandagquote:
Weather.com voorspelling voor de komende tijd is duidelijk koeler dan wetteronline.de, en zegt het wordt bewolkt tot sterk bewolkt terwijl wetteronline het over zonnig (14 uur zon) tot bewolkt heeft.quote:Op maandag 11 juli 2022 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zou heel fijn zijn, maar buienradar zegt helaas nog steeds 36. Maar da’s beter dan een Amerikaanse weermodellen instantie (die wel goed schijnt te zijn). Die had het over mogelijk 43 volgende week maandag
quote:
quote:Op maandag 11 juli 2022 10:05 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen, zometeen een high tea in het kattencafe
Beter hier dan in Frankrijkquote:Op maandag 11 juli 2022 09:53 schreef Yinny het volgende:
Helemaal klaar om te vertrekken naar Frankrijk! Alleen accu van de auto niet...pfffff
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |