quote:Op zondag 10 juli 2022 10:47 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Fijn, weer een topic dat ik op mijn werk kan openen.
De voegen maken inderdaad het verschil.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:37 schreef Isabeau het volgende:
haha ik noemde het omdat ik het zelf verschrikkelijk vind en je zei dat je verliefd werd op iets wat je dacht niet te willen![]()
Is dat ook fijn in onderhoud, microcement? (er zitten in ieder geval geen voegen in)En ik zou ook voor een warme, lichte kleur gaan. Volgens mij wordt de kleur kiezen ook nog wel moeilijk.
Als het goed is, en een echte dan is het ook geen slagroom. Maar softijs.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze slagroom ziet er zo perfect uit dat het me niet meer lekker lijkt.
quote:Op zondag 10 juli 2022 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben ooit een tanden kwijtgeraakt toen ik dronken fietste#geenfan
Vanuit het huis van mijn ouders ren je zo het bos inhardlopen op nieuwe plekken is zo leuk
Hoe kan je dat nou niet voelenquote:Op zondag 10 juli 2022 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik voelde er niet zoveel vanmaar het was wel wat zonde van jarenlang beugels dragen...
Fijn van het ontbijt, maar wel heel jammer van de regen. Ik stel mijn wandeling ook maar uit, het regent niet aan een stuk door, maar het dreigt wel heel erg.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heerlijk ontbeten bij Pigalle![]()
Daarna zeiknat geregend
🤞 voor droog naar de stad en terug.quote:Op zondag 10 juli 2022 12:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn van het ontbijt, maar wel heel jammer van de regen. Ik stel mijn wandeling ook maar uit, het regent niet aan een stuk door, maar het dreigt wel heel erg.
Straks even naar de stad wat ophalen, hopelijk blijf ik dan droog.
Ik was dus dronkenquote:Op zondag 10 juli 2022 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou niet voelen![]()
Bizar! Niet dat ik weet hoe het zou moeten voelen; ik denk alleen dat het heel pijnlijk is
Steriel?quote:Op zondag 10 juli 2022 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zelfs dat hebben we overwogen, ondanks dat ik tegels (voornamelijk grote grijze) in de woonkamer echt verschrikkelijk vind. Maar dan wel keramisch pakket. Dat zag er wel prima uit en is supersterk.
Maar nee, we zijn nu toch verliefd op microcement. De normale gietvloer konden we erg snel afschrijven, want echt te steriel. Maar dit was juist stoer en fijn.Wel een wat warmere lichte kleur uitzoeken. Maar eerst de offertes maar afwachten.
De voorbeelden die ik daarvan heb gezien, vond ik niet mooi. Ergens was een stukje met wat vegen waardoor het net leek alsof er net was schoongemaakt.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Steriel?
Verpest ik je zekerheid als ik vertel dat je gietvloeren ook gemengd kunt doen? Dus 2 kleuren door elkaar met overgangen enzo.
Een week later of zoquote:
Ik ben hevig verliefd op mijn gietvloer, o.a. omdat ie niet echt oneindig hard en ook niet ruw is, zodat mijn lompe alles in huis uitproberende kind zich niet al 4827383 keer een gat in zijn hoofd of elders is gevallen. Het veert een heeeeel klein beetje mee, dat is wel wat waard met kinderenquote:Op zondag 10 juli 2022 14:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
De voorbeelden die ik daarvan heb gezien, vond ik niet mooi. Ergens was een stukje met wat vegen waardoor het net leek alsof er net was schoongemaakt.Ik vond de versie met spikkels al wel wat leuker, maar dat microcement ziet er gewoon net wat natuurlijker uit.
Maar ik ben maar bij 1 showroom geweest, dus misschien zijn er nog toffere alternatieven. We willen gewoon dat het er niet enorm steriel uitziet, anders moet ik straks elke dag stofzuigen. En met katten en eventueel ooit kinderen wil ik ook dat het tegen krassen kan.
Juh joepiequote:
Je kunt niet én klagen dat de regen je altijd overslaat én klagen dat het regentquote:
Een echte Hollander. Altijd klagen over het weer.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je kunt niet én klagen dat de regen je altijd overslaat én klagen dat het regent
Zo'n kolen starter heeft dan zeker weer TEVEEL flow?quote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Gisteren 't gietijzer voor het eerst getest:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Nu op zoek naar een simpele "kolenbak" om mee te kunnen nemen onderweg; deze was even geleend van m'n ouders maar had veel te weinig airflow. (Al was dat met een Accu-bladblazer wel even op te lossen)
Ja en is qua omvang niet groot genoeg, idealiter staat de pan in een laagje, met kolen ook om de zijkantquote:Op zondag 10 juli 2022 18:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Zo'n kolen starter heeft dan zeker weer TEVEEL flow?
Is dat zo'n Dutch Oven waarbij je ook kolen op het deksel kan/moet leggen?quote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Nu op zoek naar een simpele "kolenbak" om mee te kunnen nemen onderweg; deze was even geleend van m'n ouders maar had veel te weinig airflow. (Al was dat met een Accu-bladblazer wel even op te lossen)
Die pan doet me heel erg denken aan zuid Afrika en dan potjiekos https://www.dutchovenshop.nl/blog/potjiekos-recepten/quote:Op zondag 10 juli 2022 17:00 schreef fietsie het volgende:
Jups; ik heb voor m'n verjaardag een budget gekregen om het aan te schaffen, en heb daarmee een set van een Dutch Oven, een steelpan-met-deksel (sauspan), een koekenpan (skillet) en een braadplaat gekocht, plus accessoires (isolerende handgrepen, wanten, metalen deksel optil ding, onderzetter) in een grote houden transportkist.quote:Op zondag 10 juli 2022 19:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat zo'n Dutch Oven waarbij je ook kolen op het deksel kan/moet leggen?
Mooi spul.
Die pan is dan ook een broertje van de dutch oven.quote:Op zondag 10 juli 2022 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die pan doet me heel erg denken aan zuid Afrika en dan potjiekos https://www.dutchovenshop.nl/blog/potjiekos-recepten/
Ik denk dat dat de "oervorm" hiervan is. Het voordeel van dit model is, net als @Isabeau al benoemde, dat je er ook kolen op kan gooien (en er ook weer een pan bovenop past).quote:Op zondag 10 juli 2022 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die pan doet me heel erg denken aan zuid Afrika en dan potjiekos https://www.dutchovenshop.nl/blog/potjiekos-recepten/
Gaaf!quote:Op zondag 10 juli 2022 19:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat de "oervorm" hiervan is. Het voordeel van dit model is, net als @:Isabeau al benoemde, dat je er ook kolen op kan gooien (en er ook weer een pan bovenop past).
Foto van m'n broertje die aan t koken is:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |