Dat de 40 graden in Nederland inmiddels gepasseerd is heeft wel degelijk met het klimaat te maken natuurlijk. Logisch dat dat dan benoemt wordt lijkt mij...quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:43 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ontken ook niets, dat is je eigen opvatting, maar de hysterie mag wel minder. Laat het weer het weer zijn en het klimaat het klimaat. Betrek bij weersverwachtingen niet telkens het klimaat. Als het regent ga je toch ook niet vermelden dat water nat is? Klimaatsverandering is een open deur net zoals dat water nat is. Ja, het wordt vaker warm, pas je erop aan.
Alle weersomstandigheden vallen onder het 30-jarige weergemiddelde = klimaat. Dat is nogal een open deur.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat de 40 graden in Nederland inmiddels gepasseerd is heeft wel degelijk met het klimaat te maken natuurlijk. Logisch dat dat dan benoemt wordt lijkt mij...
Waarom zou dat per se het geval zijn? De 38,6 graden die in 1944 werd gemeten kwam ook door klimaatverandering?quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat de 40 graden in Nederland inmiddels gepasseerd is heeft wel degelijk met het klimaat te maken natuurlijk. Logisch dat dat dan benoemt wordt lijkt mij...
Record is verpulverd in 2019. Met maar liefst 2 graden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zou dat per se het geval zijn? De 38,6 graden die in 1944 werd gemeten kwam ook door klimaatverandering?
Waarom is dit absurd? Dit was in het absolute zuiden van Canada (in vergelijking met Europa zit je dan ter hoogte van Noord-Frankrijk of Zuid-Duitsland). Het wordt daar structureel vrij warm in de zomer (nu is het ook weer rond de 30 graden, afgelopen dagen daar zelfs een paar graden boven). In de jaren 30 van de vorige eeuw was het trouwens in Canada al eens 45 graden geworden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Record is verpulverd in 2019. Met maar liefst 2 graden.
Overal in de wereld worden hitterecords verbroken. Vorig jaar in Canada zelfs 50 graden (wat al helemaal absurd was).
Ik zie ongeveer hetzelfde als ik van elk jaar sinds 1901 alle minimumtemperaturen gemiddeld neem:quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:43 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook het gemiddelde stijgt. Maar ik heb een gevoel dat een discussie niet heel veel zin heeft.
Ja maar ik zit ook in redio zuid !quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:56 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Ik zie daar letterlijk één groen lijntje net de 40 aantikken, en het is voor redio zuid op dinsdag. De operationele en controle blijven ruim onder de 40 (ook voor zuid).
Altijd als het over warm weer gaat, is zuid nederland opeens het uitgangspunt, omdat mensen alleen maar willen aanstellen en op zoek zijn naar extremen.
Pak gewoon midden NL en pak daar de operationele run uit. Dan kom je op veel minder interessante temperaturen. Maarja dat is niet interessant om over te janken/stennis over te schoppen. Wat voor zin heeft het nou om met z'n allen te focussen op het (uiterste) zuiden van NL en het meest extreme groene lijntje.
Dat zit je niet in het warmste deel van Spanje. Morgen vliegen we naar Sevilla daar is het dan 45 gradenquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ik sta nu in een Spaanse keuken zonder airco Indiase tikka masala te bereiden.![]()
Buiten een graad of 31 gok ik.
Binnen in deze keuken met gemak 40+
[ afbeelding ]
Maar klimaatverandering is toch van alle tijden? We hebben hier alles gehad van een tropische binnenzee tot een ijstijd.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Ohnee zeker niet, zit ad kust vlakbij Torrevieja.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zit je niet in het warmste deel van Spanje. Morgen vliegen we naar Sevilla daar is het dan 45 graden.
Sevilla is wel tyfus heetquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohnee zeker niet, zit ad kust vlakbij Torrevieja.
Nice, nu naar Sevilla gaan. Dapper. Kan ik waarderen.
Hitte an sig is helemaal niet zo'n probleem, zolang de luchtvochtigheid maar laat blijft is het wel vol te houden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohnee zeker niet, zit ad kust vlakbij Torrevieja.
Nice, nu naar Sevilla gaan. Dapper. Kan ik waarderen.
In Frankrijk wordt het ook (nog) geen 50 graden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is dit absurd? Dit was in het absolute zuiden van Canada (in vergelijking met Europa zit je dan ter hoogte van Noord-Frankrijk of Zuid-Duitsland). Het wordt daar structureel vrij warm in de zomer (nu is het ook weer rond de 30 graden, afgelopen dagen daar zelfs een paar graden boven). In de jaren 30 van de vorige eeuw was het trouwens in Canada al eens 45 graden geworden.
Met die klimaatregeling zijn ze toch al te laatquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar klimaatverandering is toch van alle tijden? We hebben hier alles gehad van een tropische binnenzee tot een ijstijd.
Vraag is of dat A onomstotelijk door de mens komt, of we B niet veel te hysterisch bezig zijn en C in hoeverre dat überhaupt tegen te gaan is door klimaatmaatregelen.
Haha gebruiken we die naam nu ook al als bijvoeglijk naamwoord?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:04 schreef Kalgoorlie het volgende:
Wie ben ik nu weer? Vanochtend was ik al Braddie.
Dat we invloed hebben staat buiten kijf, maar het is alleen de vraag in welke mate. Daar verschillen de opvattingen over. Wat me stoort is de hysterie alsof we de waarheid in pacht hebben. We kunnen amper 15 dagen weersverwachtingen vooruit zien, laat staan dat we over 100 jaar weten waar we staan met het 30-jarig weergemiddelde. Tot nu toe vind ik het allemaal best met de zachte winters gelet op de gasprijzenquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Klimaatverandering is van alle tijden. Echter is het vrij duidelijk dat wij menschen er een katalysator voor zijn.
Het helpt niet mee dat er groep mensen is die er een soort religie van gemaakt hebben waarbij alle realiteitszin verdwenen is.
Alles staat open hierquote:Op woensdag 13 juli 2022 21:11 schreef heywoodu het volgende:
Boh, die wind van 20 graden ofzo die naar binnenkomt als je de ramen na zo'n dag open gooit
Jazeker. Alleen het tempo waarmee nu alles aan het veranderen is wel op z'n minst opmerkelijk te noemen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar klimaatverandering is toch van alle tijden? We hebben hier alles gehad van een tropische binnenzee tot een ijstijd.
A: daar is nu toch wel genoeg bewijs voor.quote:Vraag is of dat A onomstotelijk door de mens komt, of we B niet veel te hysterisch bezig zijn en C in hoeverre dat überhaupt tegen te gaan is door klimaatmaatregelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |